S týmto argumentom JDM fans počítam, ostatne som aj písal, že vzhľadom na obmedzenú produkciu ju aj predajú, ale inak sa stotožňujem s dinarom, že prvý rok-dva bude záujem nadšencov, ale potom to opadne a racionálne uvažujúci kupujúci už bude zvažovať, čo za tú cenu dostane u konkurencie. A hlavne: chváliť sa tým, že máme záujemcov na celoročnú produkciu je pomerne slabý argument v kontexte toho, že tá celoročná produkcia obnáša... 900 ks (plus 90 ks úvodná limitka, teda spolu 990 ks). Pre porovnanie BMW M2 sa minulý rok predalo 13731 ks (!).
Někde jsem četl (ne, nebylo od Peroutky... ;-) ), že se původně počítalo i s manuálem. To se ale psal rok 2012 a bylo to při startu projektu. Bohužel se mezitím EU totálně zbláznilo a přišlo s několika inovacemi ve věci emisí. Tyto zapříčinily, že manuální převodovka z rovnice vypadla. Opožděné zdůvodnění, že není zákazníků je pouze ubohá výmluva. Určitě to neplatí v US, kde je po manuálu stále vysoká poptávka.
Ano, NSX je taky pěkný příklad, a přitom se stačilo držet stejného konceptu jako u těch původních modelů, tj. levnější (a přitom plnohodnotná) náhražka značkových evr. sporťáků, resp. supersportů. Mě přijde, že jak honda tak toyota podlehly efektu fanouškovského echa na soc. sítích, získaly dojem, že na supru se budou reální kupci dívat jako na porsche, resp. na nsx jako na ferrari a tak daly srovnatelnou cenu. Ona jim realita ukáže, že skočily netu na špek. ;-)
Předpokládám, že marketéři dělali průzkum a pokud by byl manuál i s příplatkem, reální kupci (pokud by byli) by tedy kupovali. Řekl bych, že nikdo o to nestál a tak MT zůstane jen přáním v netových diskuzích.
Kamarád si loni koupil nový Elise, krásná lehoučká žabka. Po D1 se s tím moc nedá, zvlášť úseky před rekosntrukcí, takže jel od 90km po okreskách přes Vysočinu. Zcela vyčerpán mi volal z Havlbrodu, že neví jestli vůbec dojede ;-) .
Málokdo z nás má koule na to, aby takováto auta řídil. Tyhle povídačky jsou jen teorie.
P.S.: ten Elise je na prodej, má najeto kulové, takže jestli chceš, pošlu kontakt.
Však že koľko áut z tých menovaných si pojazdil keď vieš ako sa správajú na trati či ceste ? :-O Ja som napr S2000 troška jazdil ale do normálnej pramávky sa to auto kvôli vysokootáčkovému motoru moc nehodí (aspoň pre mňa nie), no a dennodené nasadanie/vysadanie tiež nie je to pravé orechové. Bezpečnostné a emisné štandarty sú tak isto inde ako pred 20 rokmi.
Celkovo to Japonci s tými návratmi legiend cenovo neodhadli, nielen táto Supra, ale napr. aj Honda NSX (ktorá sa cenovo pohybuje v teritóriu McLarenov). Kde sú tie časy, keď Nissan prekvapil cenou GT-R (a to jediné sa práve vďaka tej cene predávalo a je ho vidieť na okruhoch).
Tvoj postoj by som vcelku chápal, nie každého bavia autá. Aj moja polovička berie auto iba ako premiestňovadlo z bodu A do bodu B. Ale moja polovička ani nechodí na auto.cz, nepíše do diskusií a nechodí na zrazy nadšencov do áut, ako Ty. Preto je Tvoj postoj v kontexte Tvojho správania absolútne nepochopiteľný (jediné vysvetlenie by boli kyslé hrozná). 8-s
tieto vsetky nove sportaky su uz masivne prerastene luxusne tazkotonazne hebeda .. uz to potom nie je o no suhlas .... preto sa aj mnepaci ovela viac nieco ako lotus evora... alebo sikovna mala MX5... ua kedysi bola uzasna aj honda S2000 ci povedzme fiat coupe od pininfariny ... proste toto su skutotcne sportove spartanske auta bez somarin :yes:
ved si len porovnaj carreru sped 30 rokov a potom tu dnesnu tazkotonaznu prerastenu ropuchu ... to mas jak kraska a zviera... uz to nie je co bejvavalo... podla mna este lotus sa ako tak drzi a snad ako jediny dnes este vie ponuknut rydzo sportove auto bez kompromisov ktore nema 2 tony vahy a dalsich miliov zbytocnosti vo vybave ....
Ještě loni se motor (B58) s manuálem nabízel a to hned u několika BMW modelů. Ale BMW se rozhodlo, že s příchodem WLTP (díky ekoteroristé a EU) raději přestanou manuál nabízet, než tyto modely s manuálem pro WLTP homologovat. (Homologováno pouze s automatem).
Možnost se nabízela pokud by se použil starší šestiválec S55 (WLTP homologován pro M2 a M4 i s manuálem). Ale projekt Z4/Supra už bohužel počítal s použitím novějšího motoru B58. Takže manuální převodovka by byla, ale vůle a peníze nejsou. ;-\
Ako som bol pomerne nadšený pri predstavení Supry, tak moje nadšenie vychladlo pri zverejnení ceny. 70000 eur je proste mimo reality a mimo konkurencie. Bolo logické očakávať, že mainstreamová Toyota bude o niečo lacnejšia ako jej prémiový súrodenec Z4, ale chyba lávky, bavorský roadster stojí 65t (nehovoriac o fakte, že otvorené autá stoja vždy viac, ako kupé verzie). Dokonca ešte o triedu výkonnejšie M2 Competition (410 koní) stojí podstatne menej (64650 eur). O Caymanovi, ktorý začína na 54t ani nehovorím.
Proste Toyota to cenovo absolútne neodhadla a jediné šťastie Supry je len to, že bude v úzko obmedzenej sérii, takže tých pár JDM nadšencov možno nájde, každopádne predajne neúspešné GT86 má nového nasledovníka.
mna prekvapila hlavne hmotnost supry... ved to auto ma 1,5 tony na podoryse fabie combi ... vazi defakto ako 4 kolkove SUVecka tigi ci sportage ( v tomto zlata MX-5 ci nejaky ten lotus ) ...
mne sa pacila kedysi honda S2000 to bolo este fakt paradne sportove auticko bez somarin a zbytocnosti .. nevycencane spartanske .. pravy sportiak s poriadnym zvukom a motorom ktory tocil skoro ako motorky [odkaz] .... kdezto tato supra mi pride ako tazkotonazna luxusna jachta k tomu vsetkemu s vizazou akoby nejakeho bmw hoc priznavam ze vizaz sa mi aj paci :yes:
Úzké obzory? Nejsou to spíš ty odmítavé? Nechápu co vede tak pragmatického člověka k tomu, aby ztratil byť jen vteřinu tím, že komentuje něco, co ho apriori nezajímá.
Proti gustu....
Jen potom příliš nechápu, proč při svých, zřejmě širokých, obzorech ztrácíš čas na webu o autech v diskusi pod článkem o Supře a nenajdeš si (bez zbytečného plýtvání) zábavu mezi něčím, co naopak patří mezi ty tvoje "základní potřeby". ;-)
aby vypadal inteligentněji, Supra má zase plno nefunkčních mřížek a "nasávacích otvorů" aby vypadala sportovněji - podobně jako garážové tuzingy. Obojí je stejně trapné. Staré Supry si na nic nehrály. Placaté sporťáky bez zbytečných kudrlinek. Prostě elegantní sportovní auta, žádná přeplácaná hrůza trapně imitující předek F1. Podobně třeba původní Honda NSX. Nestárnoucí čisté linie, žádné ozdoby a zbytečnosti, jen kvalitní design. [odkaz]
Auto dle mého nepatří mezi základní potřeby. A zábavu si člověk dokáže najít kdekoli bez zbytečného plýtvání. Je mi vás obou také líto, že máte tak úzké obzory. Ale pokud jste spokojení, jen dobře.
Však si můžeš koupit Carreru s manuálem, když je nutný ;-) Toyota vzala jeden z nejlepších šestihrnků na světě, spolu s tím, že manuál se k němu prostě nedělá.
Ať sebelepší auto, pokud je jen pro zábavu, není nic pro mne. Chápu, že cílovku si najde, ale jakákoli věc, kterou si kupuji, má být praktická a účelná.