Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019 živě: Konečně jsme seděli v nové Toyotě Supra

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 5. 3. 2019
18
41
Zobrazit náhledy (18)
Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra
Japonský sporťáček už má jen minimum tajemství, přesto jsme v něm dnes na ženevském výstavišti seděli vůbec poprvé.

Po celé řadě špionážních fotek či vábících siluet od Toyoty jsme se konečně dočkali. Pátá generace Supry se v lednu oficiálně představila na autosalonu v Detroitu a jen o pár týdnů později už se s ní mohou na ženevském výstavišti seznámit i Evropané. Tuto příležitost jsme využili, abychom si nové vydání japonského sporťáku prohlédli naživo.

Toyota zachovala přízeň nastolené designové filozofii a auto zvenčí vypadá moderně a futuristicky jako většina ostatních produktů značky. Sporťáček je už na první pohled opravdu kompaktní a nízký, což je příslib precizních jízdních vlastností.

O exteriéru už toho bylo napsáno hodně, my jsme se tedy ihned vrhli do kabiny. Když za sebou zavřete dveře s bezrámovými okny, cítíte se uvnitř tak nějak příjemně utiskovaně, až to skoro připomíná závodní kokpit. Volant a veškeré ovládací prvky máte okamžitě při ruce, což je řidičsky velice přívětivé. Potěší i relativně nízko uložená přístrojová deska, takže i přes úzké přední sklo máte slušný výhled ven. Nepřekáží ani 8,8“ obrazovka infotainmentu.

Jak už bylo řečeno nesčetněkrát, kabina nezapře, že vůz vznikal ve spolupráci s německou automobilkou BMW. Poznáte to hlavně díky celé plejádě fyzických tlačítek a ovladačů, které jsou shodné s bavorskými výrobky. Nejvíce je to znát uprostřed přístrojové desky a na středové konzole – shodný je panel pro nastavování klimatizace, otočný ovladač infotainmentu či volič samočinné převodovky.

Ve srovnání s modelem GT86 nenabízí Supra druhou řadu sedaček. Vzadu v menším sporťáku jsem jednou pár desítek kilometrů absolvoval a byť to byl na nouzové lavici docela očistec, byl jsem tenkrát rád, že nemusím jít domů pěšky.

Supra byla vystavena v šedé a červené barvě. Hlavně červená verze je opravdu pohledná a ještě více vyniknou futuristické tvary karoserie, jako třeba zapuštěný spoiler vzadu či otvory pro přívody vzduchu, které jsou ovšem falešné.

Ještě připomeňme, že nová generace Supry dorazí k prvním zákazníkům koncem léta tohoto roku. Vzniká ve Štýrském Hradci v Rakousku a za první rok má k zákazníkům zamířit prvních 900 kusů. České zastoupení zatím odhalilo jen cenu šestiválce, která činí 1,8 milionu korun.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - speedfred
Zabila to cena
speedfred
| 6. 3. 2019
Ak mali nastavenú kvótu na 45ks/EU/rok tak potom je to úspech ,nie ? :-!
Avatar - woody-alien
Zabila to cena
woody-alien
| 6. 3. 2019
Nj, jen další tuctovka. :-! ;-)
Avatar - iudex
Zabila to cena
iudex
| 6. 3. 2019
Jj, Honda v EU predala minulý rok závratných 45ks NSX.
Avatar - iudex
Zabila to cena
iudex
| 6. 3. 2019
S týmto argumentom JDM fans počítam, ostatne som aj písal, že vzhľadom na obmedzenú produkciu ju aj predajú, ale inak sa stotožňujem s dinarom, že prvý rok-dva bude záujem nadšencov, ale potom to opadne a racionálne uvažujúci kupujúci už bude zvažovať, čo za tú cenu dostane u konkurencie. A hlavne: chváliť sa tým, že máme záujemcov na celoročnú produkciu je pomerne slabý argument v kontexte toho, že tá celoročná produkcia obnáša... 900 ks (plus 90 ks úvodná limitka, teda spolu 990 ks). Pre porovnanie BMW M2 sa minulý rok predalo 13731 ks (!).
Avatar - woody-alien
Zabila to cena
woody-alien
| 6. 3. 2019
Já s tebou souhlasím, ale počítej s tím, že ti brzo někdo bude chtít o hlavu omlátit tohle. ;-)
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku