Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019 živě: Konečně jsme seděli v nové Toyotě Supra

Stanislav Kolman
Diskuze (41)
Japonský sporťáček už má jen minimum tajemství, přesto jsme v něm dnes na ženevském výstavišti seděli vůbec poprvé.

Po celé řadě špionážních fotek či vábících siluet od Toyoty jsme se konečně dočkali. Pátá generace Supry se v lednu oficiálně představila na autosalonu v Detroitu a jen o pár týdnů později už se s ní mohou na ženevském výstavišti seznámit i Evropané. Tuto příležitost jsme využili, abychom si nové vydání japonského sporťáku prohlédli naživo.

Toyota zachovala přízeň nastolené designové filozofii a auto zvenčí vypadá moderně a futuristicky jako většina ostatních produktů značky. Sporťáček je už na první pohled opravdu kompaktní a nízký, což je příslib precizních jízdních vlastností.

O exteriéru už toho bylo napsáno hodně, my jsme se tedy ihned vrhli do kabiny. Když za sebou zavřete dveře s bezrámovými okny, cítíte se uvnitř tak nějak příjemně utiskovaně, až to skoro připomíná závodní kokpit. Volant a veškeré ovládací prvky máte okamžitě při ruce, což je řidičsky velice přívětivé. Potěší i relativně nízko uložená přístrojová deska, takže i přes úzké přední sklo máte slušný výhled ven. Nepřekáží ani 8,8“ obrazovka infotainmentu.

Jak už bylo řečeno nesčetněkrát, kabina nezapře, že vůz vznikal ve spolupráci s německou automobilkou BMW. Poznáte to hlavně díky celé plejádě fyzických tlačítek a ovladačů, které jsou shodné s bavorskými výrobky. Nejvíce je to znát uprostřed přístrojové desky a na středové konzole – shodný je panel pro nastavování klimatizace, otočný ovladač infotainmentu či volič samočinné převodovky.

Ve srovnání s modelem GT86 nenabízí Supra druhou řadu sedaček. Vzadu v menším sporťáku jsem jednou pár desítek kilometrů absolvoval a byť to byl na nouzové lavici docela očistec, byl jsem tenkrát rád, že nemusím jít domů pěšky.

Supra byla vystavena v šedé a červené barvě. Hlavně červená verze je opravdu pohledná a ještě více vyniknou futuristické tvary karoserie, jako třeba zapuštěný spoiler vzadu či otvory pro přívody vzduchu, které jsou ovšem falešné.

Ještě připomeňme, že nová generace Supry dorazí k prvním zákazníkům koncem léta tohoto roku. Vzniká ve Štýrském Hradci v Rakousku a za první rok má k zákazníkům zamířit prvních 900 kusů. České zastoupení zatím odhalilo jen cenu šestiválce, která činí 1,8 milionu korun.

Stanislav Kolman
Diskuze (41)
Avatar - speedfred
6. 3. 2019 22:37
Re: Zabila to cena
Ak mali nastavenú kvótu na 45ks/EU/rok tak potom je to úspech ,nie ? :-!
Avatar - woody-alien
6. 3. 2019 19:26
Re: Zabila to cena
Nj, jen další tuctovka. :-! ;-)
Avatar - iudex
6. 3. 2019 13:10
Re: Zabila to cena
Jj, Honda v EU predala minulý rok závratných 45ks NSX.
Avatar - iudex
6. 3. 2019 13:04
Re: Zabila to cena
S týmto argumentom JDM fans počítam, ostatne som aj písal, že vzhľadom na obmedzenú produkciu ju aj predajú, ale inak sa stotožňujem s dinarom, že prvý rok-dva bude záujem nadšencov, ale potom to opadne a racionálne uvažujúci kupujúci už bude zvažovať, čo za tú cenu dostane u konkurencie. A hlavne: chváliť sa tým, že máme záujemcov na celoročnú produkciu je pomerne slabý argument v kontexte toho, že tá celoročná produkcia obnáša... 900 ks (plus 90 ks úvodná limitka, teda spolu 990 ks). Pre porovnanie BMW M2 sa minulý rok predalo 13731 ks (!).
Avatar - woody-alien
6. 3. 2019 11:50
Re: Zabila to cena
Já s tebou souhlasím, ale počítej s tím, že ti brzo někdo bude chtít o hlavu omlátit tohle. ;-)
[odkaz]