Urcite by som sa v takejto triede a cenovej relacii dival po Mondeu. 2.2TDCi bude asi o cosi drahsi, ale aj o cosi lepsi. Ak nie, aj 2.0 TDCi nie je zly a vykonom pasuje tam, kam mieris. Podvozok super este aj dnes, kvalita a spolahlivost vysoka. Priestoru taktiez na rozdavanie a design je tiez dobry. V tomto sa mi Vectra C paci viac ako Passat B5, ale Mondeo este viac. Vectra C je po facelifte skareda, resp. skaredsia, ako spred faceliftu. A ked pozeras po Passate, pozri aj po Superbe. Kedze novy Passat B5 vysiel drahsie ako Superb, predpokladam, ze by jazdeny Superb nemusel byt drahsi ako Passat B5. Mozno ale je, nakolko Passat B5 je uz nevyrabana generacia a Superb je "sucasne" auto. Takze Mondeo a ak Passat, tak Superb (nema Skoda nizsie ceny v servise a aj nahradnych dielov, ako Passat?).
Ak kombi, Vectra je v tejto verzii krasna, Mondeo pekne a VW trochu straca oproti sedanu. ...a Superb vylucis.
Pri Mondeu aj Vectre plati, ze Liftback je krajsi ako Sedan, ale GTS bude asi o dost drahsi.
Jazdím dva roky na Signume 2,2 DTI automat a krátko som mal aj Passata 1,9 TDI 130k.
Pokiaľ chceš mať tichý a kľudný chod motora, treba voliť Vectru (Signum). V nej sa dá aj telefonovať počas jazdy :-) Motor nie je hlučný ani v zime. s automatom som mal dlhodobý priemer spotreby 6,9l. Pozor, nekupuj si auto s automatom, pretože je fakt poruchové, resp. nie poruchové, ale vykazuje drobné problémy, ako trhanie, keď spúšťam nohu z plynu atď.
Motor v Passate lepšie akceleruje, to je pravda.
Vo Vectre je najlepšie sedadlo na svete za tie penaize :-) Super pohodlie!
17palcové disky absolútne neodporúčam, ja ich mám a cítim sa ako na rebriňáku. Podvozok nie je ako v Mercedese...
Vectra je ideálne auto na dlhé jazdy, v Signume, čo mám ja, sa dá kráľovsky sedieť aj vzadu.
Signum má malý kufor, ovšem má 5. dvere a perfektne sklápatľné zadné sedadlá.
TDI96kW je opravdu mnohem zivejsi motor. Ten rozdil je podle mne az zarazejici. DTI 2.2 nema moc snahu se roztocit, a tak je napr. pri predjizdeni potreba davat daleko vic pozor. U Passatu proste kopnu plyn a auto se jde agilne dopredu.
Ergonomie
To se skoro neda srovnat. Passat ma stisneny kokpit, radici paka kdesi v divne pozici, doslova drnci vibracemi od motoru stejne jako volant a pedaly. Vectra to je kralovsky prostor, naprosto super sedacky, jizdni vlastnosti naladite pneumatikami (patnactky moc mekke, sestnactky bych hodnotil jako optimum pro CR, sedmnactky pokud jezdite hodne EU). Do 200kmph je Vectra na dalnici jako v bavlnce, minimalni hluk, krasne vede stopu. Po meste je Vectra daleko lepe odpruzena, opet propastny rozdil.
Prevodovka
Vectra ma na DTI2.2 petikvalt. Je to super volba pro nas trochu pohodlne ridice, ale trochu to zhorsuje situaci s akceleraci. Na druhe strane s tim neni nutno prilis kvedlat, s nadsazkou se da rici, ze normalne skoro neradite.
Celkove
Pro CR a EU 105% Vectra, ale pokud jedu Polsko a podobne staty s malo dalnicemi, beru Passata 96kW, neni-li lepsi auto.
Majo09: v oznaceni "turbokamna" uz je pouziti diesloveho paliva zastoupeno ;-) nicmene taky myslim ze ani vectra ani passat nejsou(alespon po strance techniky) na urovni F1...na druhou stranu pri srovnavacim testu ji prekonaji v zakladni vybave a pohodli na delsich cestach takze tu ostudu nedelaji 8)
Kup Ford Mondeo 2,2 TDCi, je to mozno najpoctivejsie dimenzovany a vyrabany voz v strednej triede. Podvozok je po BMW3 druhy najlepsi bez stabilizacnych programov.
Podle motorů bych bral Vectru,2,2DTI je velmi tichý diesel,v Saabu 9-3 mu dokonce snad naměřili přes 100Kw.Obě mají stavitelnou geometrii lopatek.
V jednom časopisu psali,že je víceméně velmi málo poruchový a doporučitelný(ovšem pozor na takový ty přečipovaný).
U Vectry 2,2DTI a 2,2 16V se poměrně hodně kazily automaty(japonský Aisin).
TDI bude mít možná menší spotřebu,ale nebude to dramatický rozdíl.
Vectra mnoha lidem nesedí designem (interiér,exteriér).Passat je delší,ceny dílů srovnatelné,pohodlí na vysoké úrovni u obou.Sedadla se mi líbila víc ve Vectře-pohodlí(pouze seděl,jízda pouze na krátkou vzdálenost).
Passat bude dražší.
Problém bude předchozí chování majitele,pokud prasil,tak turba mohou být na konci života.
Vectra má především mnohem tišší a plynulejší motor. Proti Passatu zvukem a klidem připomíná benzín. Vectra C je celkově daleko modernější než VW, a připomíná auto o třídu výše. Passat těží zejména ze své obliby, díky čemuž ho nebude možné koupit vysloveně výhodně. Passat má stabilně problémy s poddimenzováním hliníkových náprav, které na českých silnicích dostávají zabrat. Passat má asi o litr menší spotřebu a jede docela slušně (TDI PD 96Kw), ale jeho hlučnost a vibrace po letech připomínají zemědělský stroj. Opel je velice plynulý a tichý. 2.2 DTI ještě neměl choulostivé Common R. prvních generací a tak nevykazuje žádné vážnější problémy. Vectra má i daleko příjemnější jízdní vlastnosti, v zatáčkách sedí jako přibitá (Passat je moc těžký na předek), má komfortnější odpružení a kvalita materiálů je již velice dobrá. Vectra C je po všech stránkách kvalitnějším vozem- není se čeho obávat. Vw jsou hodně často služebními auty a tomu odpovídá nejenom rozšíření, ale hlavně stav ojetin.