Novinky
Jiz jednou pozastavili vyrobu jejich hybridu v USA jelikoz Prius je rozmazl v prodejich a nedavno oznamili, ze chystaji 3-4 nove hybridni modely v nejblizsoich letech ale se stejnymi bateriemi jako ma soucastny Prius. Jestlize se novy typ baterii osvedci hlavne ve spolehlivosti tak nikdo nebude chtit hybrid se starymi tezkymi bateriemi, nebo ano? Pokud nebude o znecne levnejsi vuci konkurenci.
Uz tu jednou zacatek ery elektropohonu byl...naftarske spolecnosti byly silnejsi...jak to dopadne nyni?
Viz prilozena videa.Hlavne to druhe.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
:-! :-!
Viz prilozena videa.Hlavne to druhe.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
:-! :-!
vsechno uz tu bylo v 70letech pri tzv. olejove krizi. Studenti v Aachenu tenkrat namontovali do Bullyho hybrid a vsichni rikali ze je to budoucnost. Jen zajem opadl stejne jak dneska. Olejove zasoby jsou dneska vetsi jak pred 10lety!
Pokud by se nejvetsi automobilky jako je TOYOTA + GM domluvili na masove produkci elektro aut zadna rafinerie by s tim nic nenadelala, protoze to jsou tak obrovsti hraci v autoprumyslu ze by s tim proste nikdo nehnul, ale zatim ten cas nenastal. Bouzel. Diky aspon za ty hybridy aspon nejaky pokrok k ciste energii. Navic nevim ceho se boji, kdyz by jeste 30-40 let jezdila vetsina aut na fosilni paliva. A potom by se ty fosilni paliva spalovaly i potom pro potrebu vyroby elektricke energie pro elektromobily.
Presne tak,jenze GM a Toyota...nejvetsi konkurenti..K te spotrebe ropy...ano samozrejme,ropaci by dal vydelavali,zaprve by jeste dlooouho jezdily auta na beno a na naftu (dnes take jeste jezdi auta na olovnatej benzin a to uz se nesmi vyrabet kolik let...8-10??) a za dalsi.. ropa ma hodne produktu..prakticky vse co je z plastu,je z ropy,medicina se bez ropy neobejde(hlavne bez te ceske) atd atd atd..... :-!
Myslim si ze ty dve automobilky k tomu maji ale nejbliz kdyz uz nejaky ten rok delaji hybridy. Jen skoda ze je to zatim nenapadlo urcite by to byla mnohem vetsi bomba nez jsou ted hybridy a vydelky by byly astronomicke, zkusenosti na to TOYOTA uz urcite ma vic nez dost..
a elektrika se vyrabi v zasuvce 😄 vy jste oba dva snilci. V USA uz davno ekologove vypocitali ze naklady pro zivotni prostred jsou u priusu vetsi jak u Hummer. 3 prevodovky, dva motory, baterky, zato by se mohli vyrobit 3 logany [odkaz]
Elektrika neni urcite budoucnost, protoze je stale vetsi problem ji vyrobit, kdyby jsme vsichni presli na elektriku tak kazde mesto by mohlo stavet atomovku - a ja pri ni urcite nechci bydlet stejne jak drtiva vetsina lidi na zapade, potom co se dokazalo ze v radiusu atomovek vic deti umira na leukemii jak jinde. Dalsi problem je odpad a mozna sabotaz- kdyby se neco stalo tak polovina ceska se muze vystehovat na sibir.
Elektrika neni urcite budoucnost, protoze je stale vetsi problem ji vyrobit, kdyby jsme vsichni presli na elektriku tak kazde mesto by mohlo stavet atomovku - a ja pri ni urcite nechci bydlet stejne jak drtiva vetsina lidi na zapade, potom co se dokazalo ze v radiusu atomovek vic deti umira na leukemii jak jinde. Dalsi problem je odpad a mozna sabotaz- kdyby se neco stalo tak polovina ceska se muze vystehovat na sibir.
ono taky vyrobi hummera neni zadna veda.Potrbujes hromadu ocely,trochu tepla,pladivo(poradny,par plastu desitky srouby s maticema,sedacku z cehokoliv poradnej motor s prevodovkou,trochu kremiku na skla a je hotovo(tim nerikam,ze je hummer spatnej),vyrobyt Hummera mensi zatez pro prirodu,nez vyrobit Smarta SNILKU
Bohužel, vzhledem ke stále rostoucí spotřebě elektické energie a jejím nedostatku na trhu je jádro bohužel (zatím) jediná cesta do budoucna.
Jste mimo. Toyota tyto akumulatory ma uz x let a taky muze rikat: MAME Li-Ion akumulatory uz x let. Jenze mit je neznamena dat je do provozu. Navic cislo ze akumulator bude o 200-300 Kg lehci nez jsou stavajci niklmetalhydridové je blbost, staci se podivat na stavajci pouzivane a zjistite ze vazi o mnohem min nez je horni hranice deklarovane uspory. Ach jo, proc se tu zverejnujou oficialni clanky ve kterych jsou nesmyslne informace? Je pekne ze koncern VW prohlasuje co bude. Pokud si pamatuju tak AUDI prohlasilo uz v roce 2005 ze bude mit hybridni Q7 se zrychlenim rovnajcim se 6s a spotrebou 12 litru. Je roky kdy melo prijit na trh a KULOVE, nema nic a odklada na neurcito. Stejne to dopadne i s VW. Jen nevim kdo bude kupovat hybrida s vykonem a spotrebuou rovnajci se aktualne prodavanemu dieslu. Skoda ze se tak obrovsky koncern snazi nalakat budou zakazniky na plane nadeje, misto aby se ridil japonskym vzorem na ktery se jen tak mimochodem stejne nedotahne. Vzdy je lepsi ukazat co jsem dokazal nez placat do vetru a pak posouvat a posouvat terminy.
toyota li-on akumulatory slibovala v roce 2008 do vyroby jen v testech podobne jak u Dell notebooku vybuchovali. Automobilky maji zajem jen o zisk, hybrid jaky ma prius je momentalne neziskovy a dost pochybuji ze je nejaka evropska automobilka da do vyroby. Opel by je mohl prodavat uz zitra pres svojeho bratra GM- ktery hybridem zasobuje americke taxiky.
Nevis ze TOYOTA produkuje LEXUSY? A tech se v hybridnich verzich prodava neskutecne mnoho? Bacha, TOYOTA nerekla kdy ty baterku pujdou do ostreho provozu 😉
toyota uz je dava do Priusu,proto ma novej prius spotrebu 1,6l/100km...
Toyota je pred Evropou v teto oblasti o 10 let napred,priznali to i inzenyri z BMW
Ano mininalne o 10 let. At je hybrid ekologicky nebo ne, je to zpusob jak usetrit naftu a skutecne funguje je zazrak jet s 2 tunovym SUV od lexusu s atmosfer motorem 3,3l o vykonu 200Kw a spotrebovat 8 - 9 litru na 100Km. Navic v dobe kdy bylo uvedeno do provozu neexistovalo zadne vykonejsi SUV ani s vykonejsim motorem jako bylo toto. Cela evropa vi, kde jsou japonske automobilky v cele s toyotou a lexusem a proto i spicka v technice PORSCHE nakoupilo XX hybridnich lexusu, rozebralo je aby prislo na to JAK TO TI JAPONCI VLASTNE DELAJI. Coz svetsi o naskoku diky technice ktery porsche vlastni diky spoluvlastnictvi AUDI. O tom ze jsou PRIUSY na Li-Ion baterky jsem skutecne nevedel, nemely to byt nahodou az ty PLUG-IN do zasuvky?? Nebo to budou Li-Pol??
fakt je ze hybrid ma ve svetovem prodeji jen 0,3% podil. Lexus 600h ma daleko vyssi spotrebu jak jakykoliv diesel v premiove tride, prodejne se mu vubec nedari. Co se tyce hybridu tak toyota ho koupila z heidelberske university- potom co ho vsechny automobilky odmitli, to se muzes vsude docist.
Co se tyce naskoku muzes mi rict odkud je auto, diesel, benzin, abs, esp, airbag, prime vstrikovani, lexus ma ukradnute na svojem aute skoro vsechno od prehazovacich pacek pod volantem po blbou antenu v podobne zraloci ploutve.
Asiate jsou a i budou vzdy pozadu, staci se podivat na pocet hlasenych patentu, nobelovych cen atd..v F1 zadne japonske ing. nevidim dokonce neuspesnou F1 toyotu a hondu delaji evropane
Co se tyce naskoku muzes mi rict odkud je auto, diesel, benzin, abs, esp, airbag, prime vstrikovani, lexus ma ukradnute na svojem aute skoro vsechno od prehazovacich pacek pod volantem po blbou antenu v podobne zraloci ploutve.
Asiate jsou a i budou vzdy pozadu, staci se podivat na pocet hlasenych patentu, nobelovych cen atd..v F1 zadne japonske ing. nevidim dokonce neuspesnou F1 toyotu a hondu delaji evropane
Ty ses uplne dezinformovanej...ted te neponizuji,hodlam ti rict celkem zasadni informaci.Od konce druhe svetove valky,az po soucasnost je automobilovy prumysl v JAPONSKU DOTOVANY JAPONSKOU VLADOU,to co jsi zminil...prime vsitriky,stare MPi atd jsou japonske vydobytky,nikoliv Evropske,sam jsem se divil.
Cituje MazdaGE ,,3,3l o vykonu 200Kw a spotrebovat 8 - 9 litru na 100Km"
Treba Mercedes ML 320 CDI ma nasledujici parametry : 165kW , Kombinovaná 9.4-9.6l/100km....Uz jsi pochopil?
Cituje MazdaGE ,,3,3l o vykonu 200Kw a spotrebovat 8 - 9 litru na 100Km"
Treba Mercedes ML 320 CDI ma nasledujici parametry : 165kW , Kombinovaná 9.4-9.6l/100km....Uz jsi pochopil?
Kdyz uz me citujes tak leda cele vety prosim, jinak to nema vyznam: 2 tunovym SUV od lexusu s atmosfer motorem 3,3l o vykonu 200Kw a spotrebovat 8 - 9 litru na 100Km, to zatim nikdo jiny neskontruoval, navic uz od roku 2005 kdy u nas byl prvni kus plnil EURO5 ( toto je motorova soustava z RX400h) ale ten novy motor ktery je v 350 ( ne hybrid ) je 3,5 litr atmosfer s vykonem 200Kw a zere jen 11,2 l taky plni normu EURO5. A ted at mi ten Samuel rekne kdo koho kopiruje???
Navic ten motor CDI vyprodukuje takove mnozstvi nebezpecnych castic ze ten 200KW hybrid je proti nemu filtr cistici vzduch.
Snad proto se všichni výrobci a Japonců učí jak vyrábět a na rozdíl od tebe se to nebojí přiznat. Učit se není pro norm. lidi ostuda.
S tou zraloci ploutvi to ***i to mas pravdu. Nic neukradli a jen tak mimochodem vis ze LEXUS ma patent na elektricky ovladane otvirani ventilu?? To zatim zadna jina automobilka do provozu nedala. Vsechny to maj pomoci rozvodoveho remene nebo retezu. Kdo podle tebe vymyslel tyhle prakticke vecicky? diesel, benzin, abs, esp, airbag, prime vstrikovani?? LS ma v kombinovanem menci spotrebu, nemuzu za to ze kdyz to nemci testujou strci do toho ridice ktery potrebuje k jizde slyset motor a neumi jezdit s hybridem rychle ale pritom usporne. Pokud ma LS vyssi spotrebu tak ma porad 0 produkci extremne jedovatych plynu co vypousti diesel mimo CO. Posedlost hodnotou CO je neuveritelna, pritom je pro cloveka skoro zanedbatelna.
Jeste se vyjadri k evropskym autum ktere byly designem skopirovane od LEXUSU a das tomu korunu. Nebo snad to ze japonske auta jezdi a evropske cekaji pred servisem na opravu neni pravda?
koukam ze tomu rozumis. Vis odku se vozi treba motory pro Hondu, urcite ne z evropy. Vis jak vypada japonec??? ma takovy ty sikmy oci, koukni treba na ing. od Bridgestonu. To ze se ted Honde nedari neni chyba motoru, ktery je jeden z nejlepsich, ale aerodynamiky, proste Ty evropani nestoji za moc jako vzdy. Nevis nahodou s cim jezdil Mcleren v roce 88-92??? S cim se stal Sena 90,91, Prost,89 misterm sveta??? urcite ne z volfikem
Producenti ropných palív môžu vývoj alternatívnych pohonov zabrzdiť, ale nie zastaviť.
U spalovacích motorů je stále co vyvíjet, ty pofrčí nejméně dalších 20 let, to si buď jistý.
Jen jsem poukazoval na to, že možnosti spalovacích motorů nejsou rozhodně vyčerpány, další cesta vývoje je použití syntetických paliv splňující dané požadavky, dále HCCI viz třeba M-B a jeho DiesOtto.
V tomhle světle bych tedy rozhodně nehovořil o nějakém "křížku po funuse".
Dle mého jsou elektromobily v současné době velmi sporadicky využitelné. Vysoká váha baterií, velmi malý dojezd vozu a nepoměrně vysoká cena, dělají z těchto vozítek jen jakousi hračku pro pseudoekology.
Že se VW začíná zajímat o akumulátory až teď? Vůbec ničemu nevadí. Kdo z vás plánuje koupi elektromobilu v horiznotu řekněme cca 5 let?
Proč se zabývat technologií, která má ještě svůj čas a zatím o ní není zájem, díky jejím výše uvedeným negativům?
Co cena těchto akumulátorů a jejich rychlost dobíjení? Je "konkurenceschopná"?
Máš nejaké opačné myslenie, načo vývoj, keď nie je záujem? Vyvíjať až vtedy, keď davy zákazníkov stoja pred predajňami? Niet divu, že to potom ide dolu vodou. Vývoj musí predbehnúť myslenie verejnosti a ukazovať cestu, ponúknuť výhodné riešenia a moderné produkty.
O elektromobily nie je záujem presne pre tie príčiny, ktoré si napísal. Ale prečo tie príčiny ešte existujú? Technicky elektropohon prekonáva spaľovacie motory vo všetkých parametroch, tiež uskladnenie energie je vyriešené takmer nad potrebu dnešnej doby. Kde je teda problém? Teoreticky elektromobily by mali byť v prípade sériovej výroby lacnejšie ako dnes bežné autá, a to najmä s ohľadom na minimum mechanických dielov voči pohonu spaľovacím motorom.
Vysoká váha batérií, malý dojazd - isteže, ak sa používajú roky zastarané technológie. Vysoká cena - samozrejme, veď vývoj spí a výroba takpovediac "na kolene" proste drahá vždy bola aj bude.
Kým sa VW dopracuje k nejakému reálnemu výsledku, môže byť preňho už takmer neskoro. Ako v prípade TDI. Lúči sa s nimi veľmi pomaly a až v dobe, keď ich verejnosť prestáva akceptovať.
Inak dosť blbá otázka, že kto plánuje kúpu elektromobilu. Ja sa spýtam opačne - kto by nekúpil elektromobil, ktorý poskytuje výkony ako bežné autá so spaľovacím motorom, za podobnú cenu, s nižšími prevádzkovými nákladmi, menšou pravdepodobnosťou výskytu porúch a predpokladanou dlhšou životnosťou?
Faktom je, že vývoj zaspal a nestíha. V priebehu 4-5 rokov rozhodne budem potrebovať nové auto, a ak to bude môcť byť elektromobil, budem určite rád. Kto aj nie?
Kde by mohl být vývoj, je zbytečné polemizovat. Víme, že ta oblast vývoje, která neposkytuje alternativy se vyvíjí nejrychleji. Nicméně alternativu k pohonům zde máme a ne jednu.
Za poslední, není důležité jestli VW na vývoji pracuje nebo ne (určitě pracuje), v dnešní době se dá všechno koupit a stejně tak to udělá VW, až technologie bude aspoň trochu použitelná, zatím totiž není. Takže žádné "neskoro" neplatí. A nezdá se mi, že by verejnosť prestala akceptovat TDI. Prodeje tomu vůbec nenasvědčovaly - spíše naopak. To jen dojem pár diskutérů je asi jiný.
Já za sebe mohu s klidme v duši prohlásit, že můj příští automobil bude opět spalovací a ten po něm zrovna tak.
Toyota u další generace Priusu bojuje s Li-Ion kvůli jejich přehřívání a jinými problémy, někde se dokonce objevily zprávy, že v prvních letech bude používat NiMh. A vy tady začnete vykládat něco o tom, že jsou Li-Ion překonány. Ano, jasně že jsou ve vývoji baterie, které jsou na tom lépe. Ale věř, že mezi veřejnost se může pustit pouze 100% fungující technologie a tou za chvíli bude pouze Li-Ion. Jiné nejsou pro sériové použití v automobilech připraveny. Co na tom, že jim to v laboratoři za určitých podmínek šlape?
Kde berieš tú istotu, že VW bude chcieť a bude mať v čom tie spoľahlivé Li-Ion - ky použiť? A odkiaľ máš tú istotu, že práve iba Li-Ion je jedinou správnou cestou? Ja som vyslovil iba názor, že VW by mohol hľadieť viac do budúcnosti, pretože v najbližšej budúcnosti mu hybrid alebo dokonca elektromobil ťažko možno veriť. A ak v blízkej budúcnosti reálny elektromobl nebude, tak prečo nevyvíjať radšej novšiu, snáď perspektívnejšiu technológiu pre o pár rokov vzdialenejšiu, ale reálnejšiu budúcnosť?
Ideální by bylo, kdyby od počátku se vyvíjely jako velkokapacitní pro automobily a ne jen jako baterky do mobilů a počítačů, ale jestli se to i stane, nevím.
Proste VW ide zabehnutým spôsobom v zabehnutých koľajach, aj keď reklama hlása briskný vývoj v čelných pozíciách...
Kolik hybridu jezdi v CZ? 100? v USA kde ma trochu uspech se podily na novem prodeji aut - 1%. Kdo chce skutecne setrit necha predelat aut na plyn na co uz v zapadni evrope lide prichazeji