Novinky
acALIEN
0
😄 tak to potom chapu. No prob. 😉
Přejít do diskuze
Mozna proto jsem na vejsce.
Ale nak jsem nepocho¨pil,co jsi svym prispevkem chtel rict..Ja se nebojim nic priznat,myslim,ze jsi si spatne precetl muj prispevek.
Ale nak jsem nepocho¨pil,co jsi svym prispevkem chtel rict..Ja se nebojim nic priznat,myslim,ze jsi si spatne precetl muj prispevek.
Snad proto se všichni výrobci a Japonců učí jak vyrábět a na rozdíl od tebe se to nebojí přiznat. Učit se není pro norm. lidi ostuda.
VW už jiný nebude. I tak bude první v Evropě a nechá si prošlapat cestu se všemi riziky od Toyoty a Hondy. A sám bude sklízet jen úspěchy a potlesk, jako vždy. Bez rizika. Typické VW.
jadro neni bohuzel...jadro nas jednou bud vsechny zabije(ale atomovka uz byla prekonanan davno),nebo spasi
koukam ze tomu rozumis. Vis odku se vozi treba motory pro Hondu, urcite ne z evropy. Vis jak vypada japonec??? ma takovy ty sikmy oci, koukni treba na ing. od Bridgestonu. To ze se ted Honde nedari neni chyba motoru, ktery je jeden z nejlepsich, ale aerodynamiky, proste Ty evropani nestoji za moc jako vzdy. Nevis nahodou s cim jezdil Mcleren v roce 88-92??? S cim se stal Sena 90,91, Prost,89 misterm sveta??? urcite ne z volfikem
Navic ten motor CDI vyprodukuje takove mnozstvi nebezpecnych castic ze ten 200KW hybrid je proti nemu filtr cistici vzduch.
tak co je palivo budoucnosti? A pomoci ceho se bude vyrabet? Vodik se bude cerpat primo z more? Nebo se bude stlacovat vzduch a z nej vyrabet vodik? a cim se bude stlacovat???
Jeste se vyjadri k evropskym autum ktere byly designem skopirovane od LEXUSU a das tomu korunu. Nebo snad to ze japonske auta jezdi a evropske cekaji pred servisem na opravu neni pravda?
Kdyz uz me citujes tak leda cele vety prosim, jinak to nema vyznam: 2 tunovym SUV od lexusu s atmosfer motorem 3,3l o vykonu 200Kw a spotrebovat 8 - 9 litru na 100Km, to zatim nikdo jiny neskontruoval, navic uz od roku 2005 kdy u nas byl prvni kus plnil EURO5 ( toto je motorova soustava z RX400h) ale ten novy motor ktery je v 350 ( ne hybrid ) je 3,5 litr atmosfer s vykonem 200Kw a zere jen 11,2 l taky plni normu EURO5. A ted at mi ten Samuel rekne kdo koho kopiruje???
S tou zraloci ploutvi to ***i to mas pravdu. Nic neukradli a jen tak mimochodem vis ze LEXUS ma patent na elektricky ovladane otvirani ventilu?? To zatim zadna jina automobilka do provozu nedala. Vsechny to maj pomoci rozvodoveho remene nebo retezu. Kdo podle tebe vymyslel tyhle prakticke vecicky? diesel, benzin, abs, esp, airbag, prime vstrikovani?? LS ma v kombinovanem menci spotrebu, nemuzu za to ze kdyz to nemci testujou strci do toho ridice ktery potrebuje k jizde slyset motor a neumi jezdit s hybridem rychle ale pritom usporne. Pokud ma LS vyssi spotrebu tak ma porad 0 produkci extremne jedovatych plynu co vypousti diesel mimo CO. Posedlost hodnotou CO je neuveritelna, pritom je pro cloveka skoro zanedbatelna.
Bohužel, vzhledem ke stále rostoucí spotřebě elektické energie a jejím nedostatku na trhu je jádro bohužel (zatím) jediná cesta do budoucna.
Neprotiřečíš si trochu. V jap. se motory už nevyvijej, ale ještě přijdou novinky. Odkud ty novinky vezmou, když už nemaj vývoj ?
Ty ses uplne dezinformovanej...ted te neponizuji,hodlam ti rict celkem zasadni informaci.Od konce druhe svetove valky,az po soucasnost je automobilovy prumysl v JAPONSKU DOTOVANY JAPONSKOU VLADOU,to co jsi zminil...prime vsitriky,stare MPi atd jsou japonske vydobytky,nikoliv Evropske,sam jsem se divil.
Cituje MazdaGE ,,3,3l o vykonu 200Kw a spotrebovat 8 - 9 litru na 100Km"
Treba Mercedes ML 320 CDI ma nasledujici parametry : 165kW , Kombinovaná 9.4-9.6l/100km....Uz jsi pochopil?
Cituje MazdaGE ,,3,3l o vykonu 200Kw a spotrebovat 8 - 9 litru na 100Km"
Treba Mercedes ML 320 CDI ma nasledujici parametry : 165kW , Kombinovaná 9.4-9.6l/100km....Uz jsi pochopil?
ono taky vyrobi hummera neni zadna veda.Potrbujes hromadu ocely,trochu tepla,pladivo(poradny,par plastu desitky srouby s maticema,sedacku z cehokoliv poradnej motor s prevodovkou,trochu kremiku na skla a je hotovo(tim nerikam,ze je hummer spatnej),vyrobyt Hummera mensi zatez pro prirodu,nez vyrobit Smarta SNILKU
pokud vim tak benzin v evrope stoji prumerne 58centu (12korun) zbytek kasiruje stat, kdyby jsme presli na elektriku tak stat by ji zdanil 300% a vyjde te to cenove stejne, navic ja urcite nemam zajem o dalsich 10 jadrovych elektraren
VW urcite nezacne driv pokud marketing nevypocita ze je relany zajem na trhu. Akcionari VW mu nedovoli drahy produkt jak je Prius- ktery toyota musi subvencovat.
Kolik hybridu jezdi v CZ? 100? v USA kde ma trochu uspech se podily na novem prodeji aut - 1%. Kdo chce skutecne setrit necha predelat aut na plyn na co uz v zapadni evrope lide prichazeji
Kolik hybridu jezdi v CZ? 100? v USA kde ma trochu uspech se podily na novem prodeji aut - 1%. Kdo chce skutecne setrit necha predelat aut na plyn na co uz v zapadni evrope lide prichazeji
a elektrika se vyrabi v zasuvce 😄 vy jste oba dva snilci. V USA uz davno ekologove vypocitali ze naklady pro zivotni prostred jsou u priusu vetsi jak u Hummer. 3 prevodovky, dva motory, baterky, zato by se mohli vyrobit 3 logany [odkaz]
Elektrika neni urcite budoucnost, protoze je stale vetsi problem ji vyrobit, kdyby jsme vsichni presli na elektriku tak kazde mesto by mohlo stavet atomovku - a ja pri ni urcite nechci bydlet stejne jak drtiva vetsina lidi na zapade, potom co se dokazalo ze v radiusu atomovek vic deti umira na leukemii jak jinde. Dalsi problem je odpad a mozna sabotaz- kdyby se neco stalo tak polovina ceska se muze vystehovat na sibir.
Elektrika neni urcite budoucnost, protoze je stale vetsi problem ji vyrobit, kdyby jsme vsichni presli na elektriku tak kazde mesto by mohlo stavet atomovku - a ja pri ni urcite nechci bydlet stejne jak drtiva vetsina lidi na zapade, potom co se dokazalo ze v radiusu atomovek vic deti umira na leukemii jak jinde. Dalsi problem je odpad a mozna sabotaz- kdyby se neco stalo tak polovina ceska se muze vystehovat na sibir.
posli link 😄 tu pohadku v cechach mi tvrdili uz pred 5lety, zazracny hybrid zere 3litry. Kdyz jsem jim vysvetlil ze realni spotreba je pri 6 litrech tak mi nikdo neveril.
fakt je ze hybrid ma ve svetovem prodeji jen 0,3% podil. Lexus 600h ma daleko vyssi spotrebu jak jakykoliv diesel v premiove tride, prodejne se mu vubec nedari. Co se tyce hybridu tak toyota ho koupila z heidelberske university- potom co ho vsechny automobilky odmitli, to se muzes vsude docist.
Co se tyce naskoku muzes mi rict odkud je auto, diesel, benzin, abs, esp, airbag, prime vstrikovani, lexus ma ukradnute na svojem aute skoro vsechno od prehazovacich pacek pod volantem po blbou antenu v podobne zraloci ploutve.
Asiate jsou a i budou vzdy pozadu, staci se podivat na pocet hlasenych patentu, nobelovych cen atd..v F1 zadne japonske ing. nevidim dokonce neuspesnou F1 toyotu a hondu delaji evropane
Co se tyce naskoku muzes mi rict odkud je auto, diesel, benzin, abs, esp, airbag, prime vstrikovani, lexus ma ukradnute na svojem aute skoro vsechno od prehazovacich pacek pod volantem po blbou antenu v podobne zraloci ploutve.
Asiate jsou a i budou vzdy pozadu, staci se podivat na pocet hlasenych patentu, nobelovych cen atd..v F1 zadne japonske ing. nevidim dokonce neuspesnou F1 toyotu a hondu delaji evropane
Obávam sa, že si podstatu toho, čo sa snažím naznačiť, tentoraz celkom nepochopil.
Kde berieš tú istotu, že VW bude chcieť a bude mať v čom tie spoľahlivé Li-Ion - ky použiť? A odkiaľ máš tú istotu, že práve iba Li-Ion je jedinou správnou cestou? Ja som vyslovil iba názor, že VW by mohol hľadieť viac do budúcnosti, pretože v najbližšej budúcnosti mu hybrid alebo dokonca elektromobil ťažko možno veriť. A ak v blízkej budúcnosti reálny elektromobl nebude, tak prečo nevyvíjať radšej novšiu, snáď perspektívnejšiu technológiu pre o pár rokov vzdialenejšiu, ale reálnejšiu budúcnosť?
Kde berieš tú istotu, že VW bude chcieť a bude mať v čom tie spoľahlivé Li-Ion - ky použiť? A odkiaľ máš tú istotu, že práve iba Li-Ion je jedinou správnou cestou? Ja som vyslovil iba názor, že VW by mohol hľadieť viac do budúcnosti, pretože v najbližšej budúcnosti mu hybrid alebo dokonca elektromobil ťažko možno veriť. A ak v blízkej budúcnosti reálny elektromobl nebude, tak prečo nevyvíjať radšej novšiu, snáď perspektívnejšiu technológiu pre o pár rokov vzdialenejšiu, ale reálnejšiu budúcnosť?
Tak to nevie zatiaľ asi nikto. Mimochodom, čo sa tej dôvery týka - VW bude mať (možno) o dva roky použiteľnú batériu. Kedy bude mať reálny elektromobil alebo hybrid a kedy ho začne reálne vyrábať, predávať a servisovať? Ubehnú roky, tí lepší budú bežať na NS, VW na overených Li-Ion.
Proste VW ide zabehnutým spôsobom v zabehnutých koľajach, aj keď reklama hlása briskný vývoj v čelných pozíciách...
Proste VW ide zabehnutým spôsobom v zabehnutých koľajach, aj keď reklama hlása briskný vývoj v čelných pozíciách...
Jasně, ta představa je poměrně reálná. Lithiové baterie ale už přeci jen v reálném provozu běhají nějakých deset let ve všemožných aplikacích, dokonce tu a tam i v nějakém tom pohybomobilu. Jsou o trošku dál, co se týká důvěry, zejména. NS budou potřebovat, podle mě, ještě pár let, než budou mít obdobnou důvěru a projdou si těmi prvními obdobími.
Ideální by bylo, kdyby od počátku se vyvíjely jako velkokapacitní pro automobily a ne jen jako baterky do mobilů a počítačů, ale jestli se to i stane, nevím.
Ideální by bylo, kdyby od počátku se vyvíjely jako velkokapacitní pro automobily a ne jen jako baterky do mobilů a počítačů, ale jestli se to i stane, nevím.
Netvrdím, že v takovémto stavu se dostane pod kapotu běžného vozu. Největším problém pro vůz byly právě ty hydraulicky ovládané ventily. Systém využívá externí zdroj, který mu dodává potřebný tlak. Což je vhodný spíše pro stacionární motory. V běžném voze by používal vačkový hřídel, avšak systém přepínání mezi 2/4 takty je reálnější, než se může zdát. Protože pokud se o něco zajímá taková firma, jako je Ricardo, pak jde vždy o zásadní věc.
Jen jsem poukazoval na to, že možnosti spalovacích motorů nejsou rozhodně vyčerpány, další cesta vývoje je použití syntetických paliv splňující dané požadavky, dále HCCI viz třeba M-B a jeho DiesOtto.
Jen jsem poukazoval na to, že možnosti spalovacích motorů nejsou rozhodně vyčerpány, další cesta vývoje je použití syntetických paliv splňující dané požadavky, dále HCCI viz třeba M-B a jeho DiesOtto.
Myslim si ze ty dve automobilky k tomu maji ale nejbliz kdyz uz nejaky ten rok delaji hybridy. Jen skoda ze je to zatim nenapadlo urcite by to byla mnohem vetsi bomba nez jsou ted hybridy a vydelky by byly astronomicke, zkusenosti na to TOYOTA uz urcite ma vic nez dost..
Ano mininalne o 10 let. At je hybrid ekologicky nebo ne, je to zpusob jak usetrit naftu a skutecne funguje je zazrak jet s 2 tunovym SUV od lexusu s atmosfer motorem 3,3l o vykonu 200Kw a spotrebovat 8 - 9 litru na 100Km. Navic v dobe kdy bylo uvedeno do provozu neexistovalo zadne vykonejsi SUV ani s vykonejsim motorem jako bylo toto. Cela evropa vi, kde jsou japonske automobilky v cele s toyotou a lexusem a proto i spicka v technice PORSCHE nakoupilo XX hybridnich lexusu, rozebralo je aby prislo na to JAK TO TI JAPONCI VLASTNE DELAJI. Coz svetsi o naskoku diky technice ktery porsche vlastni diky spoluvlastnictvi AUDI. O tom ze jsou PRIUSY na Li-Ion baterky jsem skutecne nevedel, nemely to byt nahodou az ty PLUG-IN do zasuvky?? Nebo to budou Li-Pol??
Presne tak,jenze GM a Toyota...nejvetsi konkurenti..K te spotrebe ropy...ano samozrejme,ropaci by dal vydelavali,zaprve by jeste dlooouho jezdily auta na beno a na naftu (dnes take jeste jezdi auta na olovnatej benzin a to uz se nesmi vyrabet kolik let...8-10??) a za dalsi.. ropa ma hodne produktu..prakticky vse co je z plastu,je z ropy,medicina se bez ropy neobejde(hlavne bez te ceske) atd atd atd..... :-!
to co jsi tu napsal,je e😜erimentalni kousek,kterej by se po par tisicich km rozsypal,naklady na vyvoj techto presmoulenejch spalovaku budou o hodne vejs,nez naklady na vyvoj elektropohonu o jeho nakladech na provoz uz nemusime mluvit vubec...Miluju spalovaky,strcim si do garaze nakou V12 , nebo aspon V8 a natankuju si par barelu...pro syna...Ale za chvilku budem jezdit potichu...
Pokud by se nejvetsi automobilky jako je TOYOTA + GM domluvili na masove produkci elektro aut zadna rafinerie by s tim nic nenadelala, protoze to jsou tak obrovsti hraci v autoprumyslu ze by s tim proste nikdo nehnul, ale zatim ten cas nenastal. Bouzel. Diky aspon za ty hybridy aspon nejaky pokrok k ciste energii. Navic nevim ceho se boji, kdyz by jeste 30-40 let jezdila vetsina aut na fosilni paliva. A potom by se ty fosilni paliva spalovaly i potom pro potrebu vyroby elektricke energie pro elektromobily.
Elektromobil nabijes doma.Nepotrebujes cerpaci stanice..a jen se neboj,oni benzinky rychle vymenej pulku stojanu za zasuvky..
S čeho si tak překvapený, automobilový průmysl je velice konzervativní, toho sis ještě nevšiml? Uvedení jakýkoliv nových technologií v autě je až pěkných pár let po tom co vůbec spatří světlo světa.
Toyota u další generace Priusu bojuje s Li-Ion kvůli jejich přehřívání a jinými problémy, někde se dokonce objevily zprávy, že v prvních letech bude používat NiMh. A vy tady začnete vykládat něco o tom, že jsou Li-Ion překonány. Ano, jasně že jsou ve vývoji baterie, které jsou na tom lépe. Ale věř, že mezi veřejnost se může pustit pouze 100% fungující technologie a tou za chvíli bude pouze Li-Ion. Jiné nejsou pro sériové použití v automobilech připraveny. Co na tom, že jim to v laboratoři za určitých podmínek šlape?
Toyota u další generace Priusu bojuje s Li-Ion kvůli jejich přehřívání a jinými problémy, někde se dokonce objevily zprávy, že v prvních letech bude používat NiMh. A vy tady začnete vykládat něco o tom, že jsou Li-Ion překonány. Ano, jasně že jsou ve vývoji baterie, které jsou na tom lépe. Ale věř, že mezi veřejnost se může pustit pouze 100% fungující technologie a tou za chvíli bude pouze Li-Ion. Jiné nejsou pro sériové použití v automobilech připraveny. Co na tom, že jim to v laboratoři za určitých podmínek šlape?
Spochybňuješ to, čo je už reálne možné. Hustota využiteľnej energie v benzíne nie je nijak vysoká.
Nevis ze TOYOTA produkuje LEXUSY? A tech se v hybridnich verzich prodava neskutecne mnoho? Bacha, TOYOTA nerekla kdy ty baterku pujdou do ostreho provozu 😉
vsechno uz tu bylo v 70letech pri tzv. olejove krizi. Studenti v Aachenu tenkrat namontovali do Bullyho hybrid a vsichni rikali ze je to budoucnost. Jen zajem opadl stejne jak dneska. Olejove zasoby jsou dneska vetsi jak pred 10lety!
toyota li-on akumulatory slibovala v roce 2008 do vyroby jen v testech podobne jak u Dell notebooku vybuchovali. Automobilky maji zajem jen o zisk, hybrid jaky ma prius je momentalne neziskovy a dost pochybuji ze je nejaka evropska automobilka da do vyroby. Opel by je mohl prodavat uz zitra pres svojeho bratra GM- ktery hybridem zasobuje americke taxiky.
Nabíjení v řádech minut? To asi ne, pokud tam chceš dostat stejnou energii jako je v 50 litrové nádrži s benzinem, to půjde dost těžko. Vodič by měl průměr jak ruka, a ty proudy a obrovský vývin tepla baterie?
A co firma Ricardo a její 2/4 sight engine jež přepíná mezi 2 a 4 takty, navíc nepoužívá vačkový hřídel, ale ventily jsou ovládány hydraulicky. Pro každý okamžik je ideálně nastaven zdvih a doba otevření ventilu (extrémně náročné na řízení), k tomu kombinace s dmychadlem Rotrex na vstupu a turbodmychadlem na výstupu, přímý vstřik...
U spalovacích motorů je stále co vyvíjet, ty pofrčí nejméně dalších 20 let, to si buď jistý.
U spalovacích motorů je stále co vyvíjet, ty pofrčí nejméně dalších 20 let, to si buď jistý.
Vy vidíte jen možnost uvedení na trh. Já vidím nulovou infrastrukturu a vše co s elektromobily souvisí. Za 2-3 roky se to těžko změní. Lidé nemají rádi změny a máme tu velmi silné naftařské loby.
Jste mimo. Toyota tyto akumulatory ma uz x let a taky muze rikat: MAME Li-Ion akumulatory uz x let. Jenze mit je neznamena dat je do provozu. Navic cislo ze akumulator bude o 200-300 Kg lehci nez jsou stavajci niklmetalhydridové je blbost, staci se podivat na stavajci pouzivane a zjistite ze vazi o mnohem min nez je horni hranice deklarovane uspory. Ach jo, proc se tu zverejnujou oficialni clanky ve kterych jsou nesmyslne informace? Je pekne ze koncern VW prohlasuje co bude. Pokud si pamatuju tak AUDI prohlasilo uz v roce 2005 ze bude mit hybridni Q7 se zrychlenim rovnajcim se 6s a spotrebou 12 litru. Je roky kdy melo prijit na trh a KULOVE, nema nic a odklada na neurcito. Stejne to dopadne i s VW. Jen nevim kdo bude kupovat hybrida s vykonem a spotrebuou rovnajci se aktualne prodavanemu dieslu. Skoda ze se tak obrovsky koncern snazi nalakat budou zakazniky na plane nadeje, misto aby se ridil japonskym vzorem na ktery se jen tak mimochodem stejne nedotahne. Vzdy je lepsi ukazat co jsem dokazal nez placat do vetru a pak posouvat a posouvat terminy.
Nezbyva nez konstatovat, ze pro Vas bude blizka budoucnost zabavna a plna prekvapeni . 😄 Povime si o tom nejpozdeji v dobe, kdy produkty ze smlouvy o kere je clanek pujdou na trh - tj. za 2-3 roky.
Ale iste, ibaže na nejaké markantné zlepšenie už nie je príliš veľa priestoru, limitujúcim faktorom je hranica účinnosti spaľovacieho motora. Zvyšovať výkon a znižovať spotrebu sa nedá donekonečna, stále zložitejšie riešenia sú zákonite čoraz drahšie. Ak sa rozšíri pohon elektrinou, nemajú veľa šancí na úspech. Ekonimocká stránka veci je proste alfou a omegou.
Producenti ropných palív môžu vývoj alternatívnych pohonov zabrzdiť, ale nie zastaviť.
Producenti ropných palív môžu vývoj alternatívnych pohonov zabrzdiť, ale nie zastaviť.
Uz tu jednou zacatek ery elektropohonu byl...naftarske spolecnosti byly silnejsi...jak to dopadne nyni?
Viz prilozena videa.Hlavne to druhe.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
:-! :-!
Viz prilozena videa.Hlavne to druhe.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
:-! :-!
krom toho po USA uz elektromobily kdysi davno jezdily... viz dokumet Who killed electric car?(ukazka je i na youtube)
Jiz jednou pozastavili vyrobu jejich hybridu v USA jelikoz Prius je rozmazl v prodejich a nedavno oznamili, ze chystaji 3-4 nove hybridni modely v nejblizsoich letech ale se stejnymi bateriemi jako ma soucastny Prius. Jestlize se novy typ baterii osvedci hlavne ve spolehlivosti tak nikdo nebude chtit hybrid se starymi tezkymi bateriemi, nebo ano? Pokud nebude o znecne levnejsi vuci konkurenci.
Odpovím jen v krátkosti. Zatím jsem neviděl elektromobil ani ve fázi prototypu, který využívá výše zmíněných technologií a který by měl nějaké reálné možnosti využití. Vždy je parametr dojezdu, váhy a nabíjení akumulátorů tristní.
Kde by mohl být vývoj, je zbytečné polemizovat. Víme, že ta oblast vývoje, která neposkytuje alternativy se vyvíjí nejrychleji. Nicméně alternativu k pohonům zde máme a ne jednu.
Za poslední, není důležité jestli VW na vývoji pracuje nebo ne (určitě pracuje), v dnešní době se dá všechno koupit a stejně tak to udělá VW, až technologie bude aspoň trochu použitelná, zatím totiž není. Takže žádné "neskoro" neplatí. A nezdá se mi, že by verejnosť prestala akceptovat TDI. Prodeje tomu vůbec nenasvědčovaly - spíše naopak. To jen dojem pár diskutérů je asi jiný.
Já za sebe mohu s klidme v duši prohlásit, že můj příští automobil bude opět spalovací a ten po něm zrovna tak.
Kde by mohl být vývoj, je zbytečné polemizovat. Víme, že ta oblast vývoje, která neposkytuje alternativy se vyvíjí nejrychleji. Nicméně alternativu k pohonům zde máme a ne jednu.
Za poslední, není důležité jestli VW na vývoji pracuje nebo ne (určitě pracuje), v dnešní době se dá všechno koupit a stejně tak to udělá VW, až technologie bude aspoň trochu použitelná, zatím totiž není. Takže žádné "neskoro" neplatí. A nezdá se mi, že by verejnosť prestala akceptovat TDI. Prodeje tomu vůbec nenasvědčovaly - spíše naopak. To jen dojem pár diskutérů je asi jiný.
Já za sebe mohu s klidme v duši prohlásit, že můj příští automobil bude opět spalovací a ten po něm zrovna tak.
Lepe bych to nenapsal. Ja uz jsem nakup noveho auta odlozil dnes, dokud mi vyrobci nedaji jasnou odpoved, jake maji reseni pro dobu s ropou za 200USD (tam nekde to bude, az budu nove auto par let provozovat). Bohuzel lidi kteri v autosalonu reknou "nechte si to, dokud neprijdete s necim efektivnejsim" je zatim malo. Ale pribyvaji. Kazdy sleduje co se deje s cenou ropy a ti duvtipnejsi se jiz zacinaji ptat. Konec koncu ta akcelerace je videt i na koncernu. Jeste pred rokem pro ne byl hybrid "slepou cestou", protoze TDI "je uspornejsi". Po roce se jiz pripravuje uvedeni koncernoveho hybridu a horecne se pracuje na elektromobilu. Zaplat panbuch za ropnou krizi.
Práve s ohľadom na "budúce využitie" by bolo vhodnejšie vziať to lepšie, čo existuje, nie to, čo funguje, aj keď je to o polovicu slabšie. O pár rokov nebude možno rozdiel 50% ale len 30, ale vývoj NanoSafe snáď tiež nebude za ten čas spať. Takže si vezmi povedzme o 10 rokov Volkswagen s batériami Li-Ion hmotnosti 130 kg, s dojazdom 500-600 km, a dobíjaním na plnú kapacitu za 2 hodiny -- a ako konkurenta napríklad Toyotu s technológiou NS, kde baterky zvýšia váhu auta len o 80 kg, a pritom má dojazd o 150km vyšší a dobíja sa púhych 15 minút. Pritom za podobnú cenu. príliš utopistická predstava? Možno pritiahnutá za vlasy, ale v tomto kontexte orientáciu VW na Li-Ion vidím. Oprav ma, ak sa mýlim, alebo máš iný názor.
Je to drahé, nemá to výkon - tak načo vyvíjať, že? Chce to pochopiť význam slova "vývoj".
Máš nejaké opačné myslenie, načo vývoj, keď nie je záujem? Vyvíjať až vtedy, keď davy zákazníkov stoja pred predajňami? Niet divu, že to potom ide dolu vodou. Vývoj musí predbehnúť myslenie verejnosti a ukazovať cestu, ponúknuť výhodné riešenia a moderné produkty.
O elektromobily nie je záujem presne pre tie príčiny, ktoré si napísal. Ale prečo tie príčiny ešte existujú? Technicky elektropohon prekonáva spaľovacie motory vo všetkých parametroch, tiež uskladnenie energie je vyriešené takmer nad potrebu dnešnej doby. Kde je teda problém? Teoreticky elektromobily by mali byť v prípade sériovej výroby lacnejšie ako dnes bežné autá, a to najmä s ohľadom na minimum mechanických dielov voči pohonu spaľovacím motorom.
Vysoká váha batérií, malý dojazd - isteže, ak sa používajú roky zastarané technológie. Vysoká cena - samozrejme, veď vývoj spí a výroba takpovediac "na kolene" proste drahá vždy bola aj bude.
Kým sa VW dopracuje k nejakému reálnemu výsledku, môže byť preňho už takmer neskoro. Ako v prípade TDI. Lúči sa s nimi veľmi pomaly a až v dobe, keď ich verejnosť prestáva akceptovať.
Inak dosť blbá otázka, že kto plánuje kúpu elektromobilu. Ja sa spýtam opačne - kto by nekúpil elektromobil, ktorý poskytuje výkony ako bežné autá so spaľovacím motorom, za podobnú cenu, s nižšími prevádzkovými nákladmi, menšou pravdepodobnosťou výskytu porúch a predpokladanou dlhšou životnosťou?
Faktom je, že vývoj zaspal a nestíha. V priebehu 4-5 rokov rozhodne budem potrebovať nové auto, a ak to bude môcť byť elektromobil, budem určite rád. Kto aj nie?
Máš nejaké opačné myslenie, načo vývoj, keď nie je záujem? Vyvíjať až vtedy, keď davy zákazníkov stoja pred predajňami? Niet divu, že to potom ide dolu vodou. Vývoj musí predbehnúť myslenie verejnosti a ukazovať cestu, ponúknuť výhodné riešenia a moderné produkty.
O elektromobily nie je záujem presne pre tie príčiny, ktoré si napísal. Ale prečo tie príčiny ešte existujú? Technicky elektropohon prekonáva spaľovacie motory vo všetkých parametroch, tiež uskladnenie energie je vyriešené takmer nad potrebu dnešnej doby. Kde je teda problém? Teoreticky elektromobily by mali byť v prípade sériovej výroby lacnejšie ako dnes bežné autá, a to najmä s ohľadom na minimum mechanických dielov voči pohonu spaľovacím motorom.
Vysoká váha batérií, malý dojazd - isteže, ak sa používajú roky zastarané technológie. Vysoká cena - samozrejme, veď vývoj spí a výroba takpovediac "na kolene" proste drahá vždy bola aj bude.
Kým sa VW dopracuje k nejakému reálnemu výsledku, môže byť preňho už takmer neskoro. Ako v prípade TDI. Lúči sa s nimi veľmi pomaly a až v dobe, keď ich verejnosť prestáva akceptovať.
Inak dosť blbá otázka, že kto plánuje kúpu elektromobilu. Ja sa spýtam opačne - kto by nekúpil elektromobil, ktorý poskytuje výkony ako bežné autá so spaľovacím motorom, za podobnú cenu, s nižšími prevádzkovými nákladmi, menšou pravdepodobnosťou výskytu porúch a predpokladanou dlhšou životnosťou?
Faktom je, že vývoj zaspal a nestíha. V priebehu 4-5 rokov rozhodne budem potrebovať nové auto, a ak to bude môcť byť elektromobil, budem určite rád. Kto aj nie?
Pred par tydny tu byl odkaz na tech. par. nanobaterii. Ted se mi to nechce hledat. Ve zkratce - nabijeni v radu minut, cena podobna s Lion, zivotnost 5ti nasobna (cca 25-30 let). Mluvime o jiz existujicich, seriove vyrabenych typech. Proto se mi zda orientace na lion nepochopitelna.
No ze by byly Li-on nejak odzkousene se neda rict. Mozna v notebooku, ale to je o necem jinem. Kazdy kdo s nimi zacal v autoprumyslu mel znacne potize - jak Toyota, tak treba Tesla. Takze z tohoto pohledu jsou obe technologie pro pouziti v autech na stejne urovni - zacinaji. NanoSafe baterie se vyrabeji cca 2 roky a v dobe o ktere se bavime - tj za nejake 3 roky a dele, uz to bude take odzkousena technologie.
To ale uvazujete stejne jako ti duchodci ve vedeni koncernu. Do odchodu to s ropou jeste nejak doklepem a pak at si to mlady predelaj na elektriku. Baterie zazivaji prekotny vyvoj. Tento clanek je o kontraktu, ktery ma vyvinout baterie k uvedeni na trh za cca 3 roky a ktere se budou prodavat dalsich nekolik let. Srovnavat s dnesni situaci nedava smysl. Proto tvrdim, ze zalozit dlouholety vyvoj na bateriich, ktere jsou jiz dnes prekonany je kratkozrake. Jinak si myslim, ze s vasim pohledem na elektromobily budete znacne prekvapen, az za par mesicu vyjede Prius 3, koncernove hybridy a za 2 roky zacne masova vyroba Ch. Voltu. Baterie jsou totiz mnohem blize, nez si mnozi mysli. Samozrejme Vam to marketing automobilek nebude troubit - co kdyby pak lidi odlozili nakup novych aut?
To je jedna stránka věci a teď ta druhá a důležitější.
Co cena těchto akumulátorů a jejich rychlost dobíjení? Je "konkurenceschopná"?
Co cena těchto akumulátorů a jejich rychlost dobíjení? Je "konkurenceschopná"?
Už ty lithiové baterie by měly hmotnost aut dost snížit, až se naplno odzkouší nanosafe, půjde to zase o kus níže... Pak už nebude problém v autě, ale v distribuci energie. Pomalu za pět minut dvanáct, aby někdo nad tím začal uvažovat a řešit to.
Technologie NS je ještě dost mladá, takže než se vychytají všechna rizika, bude to pár let trvat. Lithiové články jsou možná oproti nim starší, ale už ozkoušené. Teď jde jen o jejich aplikaci ve výkonově náročnějším systému, než je mobil nebo notebook. To je mnohem těžší, než jen vyvinout technologii.
Děláte, jako by kolem nás jezdily samé elektromobily nebo hybridy. Já osobně vídávám jednoho hybrida (Prius) jednou za týden a ještě toho samého.
V tomhle světle bych tedy rozhodně nehovořil o nějakém "křížku po funuse".
Dle mého jsou elektromobily v současné době velmi sporadicky využitelné. Vysoká váha baterií, velmi malý dojezd vozu a nepoměrně vysoká cena, dělají z těchto vozítek jen jakousi hračku pro pseudoekology.
Že se VW začíná zajímat o akumulátory až teď? Vůbec ničemu nevadí. Kdo z vás plánuje koupi elektromobilu v horiznotu řekněme cca 5 let?
Proč se zabývat technologií, která má ještě svůj čas a zatím o ní není zájem, díky jejím výše uvedeným negativům?
V tomhle světle bych tedy rozhodně nehovořil o nějakém "křížku po funuse".
Dle mého jsou elektromobily v současné době velmi sporadicky využitelné. Vysoká váha baterií, velmi malý dojezd vozu a nepoměrně vysoká cena, dělají z těchto vozítek jen jakousi hračku pro pseudoekology.
Že se VW začíná zajímat o akumulátory až teď? Vůbec ničemu nevadí. Kdo z vás plánuje koupi elektromobilu v horiznotu řekněme cca 5 let?
Proč se zabývat technologií, která má ještě svůj čas a zatím o ní není zájem, díky jejím výše uvedeným negativům?
Presne tak. Sefove automobilek a jmenovaneho koncernu obzvlaste, maji par let zpozdeni. Informace o realne vyrabenych bateriich s nanotechnologiemi do nejvyssich pater asi jeste nedorazily, prestoze nanobaterie predstihuji Li-onky jiz dnes ve vsech parametrech. No ale budme radi alespon ze objevili baterie uz dnes. Sice vicemene s krizkem po funuse, ale teprve nekolik malo let po okolnim svete. Nanotechnologie do hradu jite take za par let dorazi.
Isteže, ale potleskom by som zatiaľ šetril, až aká bude realita. Volkswagenu jeho zámer slúži ku cti, ale orientácia na ďalší vývoj staršieho systému nemusí byť najlepším riešením. Technológia NanoSafe je na svete, Li-Iony prekonáva už dnes, skôr sa tu dá očakávať výraznejší pokrok. Zdá sa mi, že začínajú už tak trošku po funuse.
ale ale..tak to opravdu je,nerikam,ze to tak stoprocentne bude,nicmene to,ze se spalovaci motory uz v Japonsku dal nevyvijej(to neznamena ze jeste neprijdou novinky a nepocitam do toho brutality jako srdce pro GTR atd...) je pravda.
za 21 roky Japonci LiIon a LiPol technologii opusti a prejdou na fuzy 😊...Mam tim na mysli to,ze prodej bude narustat,ale vyvijet se uz zacne neco noveho,stejne,jako je to ted u spalovacich motoru....jeste se prodavaji,ale nikdo se s nima v laboartori uz nezabejva a jede se s tim,co uz se vymyslelo..