Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
1. 2. 2006 21:56
neregistrovaný "Nezmar32"
2. 2. 2006 08:08
neregistrovaný "xxxx"
2. 2. 2006 10:38
neregistrovaný "xxxx"
2. 2. 2006 14:10
neregistrovaný "vratuch"
1. 2. 2006 22:02
neregistrovaný "Golman"
1. 2. 2006 22:30
neregistrovaný "Nezmar32"
1. 2. 2006 22:50
2. 2. 2006 08:29
neregistrovaný "Nezmar32"
2. 2. 2006 08:42
neregistrovaný "chemic_ali"
2. 2. 2006 09:40
neregistrovaný "MW16"
2. 2. 2006 11:48
neregistrovaný "MW16"
2. 2. 2006 11:59
2. 2. 2006 13:04
neregistrovaný "NSaki"
2. 2. 2006 13:04
neregistrovaný "Majk66"
2. 2. 2006 13:57
neregistrovaný "blesk999"
2. 2. 2006 14:29
2. 2. 2006 14:01
neregistrovaný "Marek Marek"
2. 2. 2006 14:44
neregistrovaný "petros"
2. 2. 2006 14:49
neregistrovaný "Jirka6"
2. 2. 2006 14:55
neregistrovaný "af"
2. 2. 2006 15:05
neregistrovaný "sterys"
2. 2. 2006 16:17
neregistrovaný "Nezmar32"
2. 2. 2006 18:53
neregistrovaný "sterys"
2. 2. 2006 19:07
neregistrovaný "Nezmar32"
2. 2. 2006 22:50
neregistrovaný "petros"
2. 2. 2006 22:53
neregistrovaný "Nezmar32"
3. 2. 2006 06:54
neregistrovaný "msifa"
3. 2. 2006 08:26
neregistrovaný "xxxx"
3. 2. 2006 09:58
neregistrovaný "vratuch"
3. 2. 2006 09:26
neregistrovaný "msifa"
3. 2. 2006 09:39
neregistrovaný "Haya1"
3. 2. 2006 10:31
neregistrovaný "msifa"
3. 2. 2006 20:54
neregistrovaný "TheWickerman"
3. 2. 2006 21:05
neregistrovaný "stenly"
3. 2. 2006 21:41
neregistrovaný "Nezmar32"
3. 2. 2006 22:39
3. 2. 2006 22:43
neregistrovaný "Nezmar32"
4. 2. 2006 15:46
neregistrovaný "magic1"
4. 2. 2006 15:58
neregistrovaný "vercule"
4. 2. 2006 16:09
4. 2. 2006 18:37
neregistrovaný "sterys"
6. 2. 2006 13:00
neregistrovaný "magic1"
6. 2. 2006 15:55
6. 2. 2006 17:57
neregistrovaný "bobi"
6. 2. 2006 18:52
6. 2. 2006 18:59
neregistrovaný "sterys"
6. 2. 2006 19:17
neregistrovaný "bobi"
6. 2. 2006 21:48
neregistrovaný "vratuch"
7. 2. 2006 00:55
neregistrovaný "redak"
8. 2. 2006 09:23
neregistrovaný "magic1"
8. 2. 2006 09:54
neregistrovaný "xxxx"
8. 2. 2006 10:17
neregistrovaný "paulz"
8. 2. 2006 11:47
8. 2. 2006 12:12
8. 2. 2006 16:41
neregistrovaný "magic1"
8. 2. 2006 17:23
8. 2. 2006 17:54
neregistrovaný "xxxx"
9. 2. 2006 19:58
9. 2. 2006 22:49
10. 2. 2006 09:23
neregistrovaný "sterys"
16. 2. 2006 09:03
neregistrovaný "viados1"
17. 2. 2006 18:25
neregistrovaný "David K."
22. 2. 2006 12:43
neregistrovaný "Tomy156"
22. 2. 2006 21:27
neregistrovaný "Pavel_J"
neregistrovaný "Nezmar32"
1. 2. 2006 21:56
Punto nebo felicia??
Co byste si vybrali, fiat Punto 1.generace nebo Škoda Felicia :?: nemužu se rozhodnout tak prosim poradte. Dekuju za kazdou odpoved. 8)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "xxxx"
2. 2. 2006 08:08
Re: Punto nebo felicia??
Cenově to máš asi tak přibližně na stejno. Ale tady bych se spíš přiklonik k felicii po 08/98 - tj. po faceliftu. Je to už starší auto, ND máš všude a poměrně levné. Pokud jsi jen trošku zručný, opravíš si na tom dost sám. S výbavou je to slabší, budeš rád, když tam bude centrál, zámek ŘP, imobiliser a možná airbag, i když byly i s el. okny a klimatizací, ale na to je nejčastější verze 1.3 slabá. Combi má pěknej kufr. Nejčastější závady: čepy ramen, čepy řízení, manžety poloos. Oproti Favoritu už ne gumy ramen. Dále občas termostat, je plastový, je lepší předělat na hliníkový s Favorita. Po cca 10 letech je dobré udělat těsnění pod hlavou, pokud s tím budeš jezdit i dál, např. na dovolenou. Samozřejmě občas tlumiče. Je to stará klasika s obyč. řídící jednotkou. Jezdí jich dost i na LPG, ale to chce nádrž v rezervě. Z koroze bývají většinou nejdříve chyceny 5. dveře a potom lemy, je potřeba tomu dělat dutiny. Ale v tomhle autě se vyzná každý.

Fiat má výhodu v tom, že má i menší obsahy - nižší pojistka, některé mají lepší výbavu. Ale má moc závad, nekvalitní zpracování, nejčastější jsou poruchy elektroinstalace, ne zrovna kvalitní motory, opotřebené vačkové hřídele, poruchy převodovek, uchycení zadní nápravy.
neregistrovaný "xxxx"
2. 2. 2006 10:38
Re: Punto nebo felicia??
Já sice nejsem zastáncem ani jednoho, i když bych se přikláněl spíš k feldě, ale skus si je postavit vedle sebe, porovnat, svézt se. Já jsem zastáncem TDI, ale když bych musel volit z těchle aut, byla by to felda combi po 08/98 s LPG s toroidem.
neregistrovaný "vratuch"
2. 2. 2006 14:10
Re: Punto nebo felicia??
hmm. tazka otazka. jazdil som punto I 1,2 8V asi 20 000 km kym nam ju neukradli. teraz jazdim feliciu 97 1.3 55 kw. Motoricky mi pride lepsie punto. Nizsia spotreba, motor sa da viac vytacat. U felicie sa mi zda ze ma vacsi zaber odspodu. Podvozok sa mi zdal lepsi na felicii. Punto v zakrutach tak nejako divne odskakovalo. Punto ma zase jemnejsie riadenie co je vyhoda hlavne pri parkovani. Riadenie felicie bez posilovaca ide velmi ztazka, ale zase pri normalnej jazde sa mi zda lepsie ako na punte. Vnutorny priestor mi pride porovnatelny. Punto je v zime nachylne na vrzganie palubovky - viac ako felda. Punto slabe kurenie - felda super - auto do tuhej zimy. Nesmie sa vsak pokazit termostat. Na punte som poruchy nezazil - bolo moc mlade. Feldu som kupil pri 75 000 km. teraz ma 120 000. Pri 100 000 som menil rozvodovu retaz, tlmice atd. Vyfuk pri mestskom jazdeni nevydrzi vela - jeho cena je vsak pomerne smiesna. Najvacsia nevyhoda felicie je vsak karoseria. 5 dvere uz boly opravovane - pomaly zacinaju hrdzaviet znovu. taktiez hrdzaveju blatniky pod zadnymi dverami. Je to skoda, motor je podla mna drziak - mrzute je ze skorej vsetko okolo zhdrzavie nez dodycha motor. Takze pokial odhliadneme od stavu jednotlivych kusov je to jasne. Servis je mozno na feliciu lacnejsi ale kvoli pozinkovanej karoserii by som bral radsej Punto...
neregistrovaný "Golman"
1. 2. 2006 22:02
Bez nadpisu
Objektivně Punto.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Nezmar32"
1. 2. 2006 22:30
Bez nadpisu
a nejake vyhody nevyhody proc punto popripade feliciu, to bych potreboval vedet na co si mam dat pozor jake sou vyhody co je levnejsi na udrzbu a tak... :shock:
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2006 22:50
Bez nadpisu
Samozřejmě záleží na jaký kus narazíš, ale je úplně jedno, jestli Punto nebo Felicii. Punto má lepší motory, výbavu a je malinko prostornější, Felda je takový "soumar". Vzhledově to je taky jedno, Punto je hezčí, Felda "sportovnější". U Punta hodně zlobilo uložení zadní nápravy, stačí vyměnit silentbloky.

No, kdybych si měl vybrat, tak jako majitel Punta II bych bral Fiat. Ale jako bývalý majitel bezporuchové Felicie bych bral i tu....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Nezmar32"
2. 2. 2006 08:29
Bez nadpisu
tak diky objasnili jste mi co sem potreboval vedet, ale porad nevim jestli punto nebo felicia..... :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "chemic_ali"
2. 2. 2006 08:42
Felicie
Felicie je z 80% totožná s Favoritem.

- Minimální výbava,

- motor bez výkonu 1,3 ohv (původem z Škoda 1000 MB)

nebo 1,9D (ten je zase moc přetěžuje přední nápravu)

+nejlepší volba je 20 let starý VW motor 1,6 OHC.

- koroze

-jízdní vlastnosti, komfort

+servis najdeš všude

+vrakoviště taky

+ceny ND. (obávám se ale že Punto je bude mít možná levnější)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MW16"
2. 2. 2006 09:40
Punto vs. Felicie
Vzhledem k tomu, že zde mluvíte o vozech které mají něco za sebou, tak bych tedy vůbec neváhal. Felicie totiž hnije i na fotce. Viděl jsem i takovou hrůzu, kdy z venku zcela zachovalé auto, při zabrždění sedlo čumákem na asfalt, protože zcela shnilými podběhy vyhřezlo vše ze spodní části vozu do motorového prostoru. :!: :!: :!:

Viděl bych i jiné plusy pro Punto, ale vzhledem k této skutečnosti je to zcela nepodstatné.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MW16"
2. 2. 2006 11:48
Punto nebo Felicia
Ono je také potřeba vědět na co to kupuji. Když budu chtět soumara, se kterým budu tahat pytle cementu na stavbu, budu se chtět zabývat opravami a využívat své zručnosti, tak jdu do Felicie. Když budu potřebovat auto pro rodinu s alespoň průměrným komfortem, alespoň průměrnými jízdními vlastnostmi, tak Punto. O poruchovosti se dá asi těžko u takto starých ojetin objektivně bavit. Tady se dá jenom pořát hodně štěstí při výběru konkrétního kusu. A to v obou variantách. ;-)
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2006 11:59
Motory
Ja zase nesuhlasim, ze Felicia 1.3 MPI 50kW je slabsi motor ako Punto I 1.2. Ak sa nemylim, je tam ta slabsia 8V 1.2-ka, ktora na Feldu nema. Sice je lepsie odhlucneny, ale ak odhlucnis Feldu (ono to celkom ide), tak sa rozdiel takmer vyrovna. A na ceste Felda Puntu I ujde (osobna skusenosti).

Napriek tomu, ze som mal takmer bezporuchovu Feldu a o Punte I vela neviem, viac by som sa priklanal k Fiatu. Hlavne preto, ze u ojazdeneho auta najviac zalezi na stave. No a Felicia je dost citliva na udrzbu a celkovy pristup majitela. Ja som sa svoju staral nadpriemerne dobre (ak nie este lepsie), takze sa mi odmenila spolahlivou prevadzkou (ked to teda nebolo stastie na kus). Ak by som mal kupit takto udrziavanu Feldu, isiel by som kludne aj do nej. Zalezi teda na konkretnej kupe - ale v priemere bude podla mna Punto I o cosi lepsia volba.

Este dodam, ze predpokladam dilemu Punto I 1.2 a Felicia 1.3 50kW (obe kratke verzie).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "NSaki"
2. 2. 2006 13:04
Určitě Punto.
O felicii nevím tolik jako o svém puntu 1.

FIAT PUNTO1

pozink kára celá,

1.2 8V - osvědčený motor, nízká spotřeba, při přetržení rozvodového řemenu žádné škody nenastanou, (naopak mám zkušenosti že sériové felicii na zrychlení ujedu a proháním i slabší HTP)

dobré jízdní vlastnosti

více místa na všech sedadlech.

Jednoduchá konstrukce při možných opravách.

nižší cena u lépe výbaveného auta

bohužel na podzim jsem boural-náhradní díly v pirátu - nárazník přední černý 950,-, přední světlo 650,-, rozv. řemen s kladkou a filtrem do 500,-)

Varovali mě, že odejde uložení zadní nápravy cca 100 000 km cena opravy max 2500,-

Moje volba je jasná nemám nic proti felicii ale punto je díky stejné nebo nižší ceně opravdu nesrovnatelně lepší koupí. (mluvíme o krátkých vozech)
Rozbalit vlákno
1
2. 2. 2006 13:57
Re: Určitě Punto.
Punto je pri slepej volbe o cosi lepsia volba. Tichsie, mozno o cosi lacnejsie, ale s tym 1.2 motorom bude mierne slabsie (predsalen 44 kW vs. 50 kW). Ale zase uspornejsie, najma pri ostrejsej jazde. Ci na nom ujdes 1.3 Felicii, to je pri ojazdenom aute zalezitost zabehu a sposobu pouzivania motora. Dobre zabehnutej Felicii neujdes. :-) Moja Felda slapala prekvapujuco zivo aj po 90tis.km - hodnotenie tretej osoby, ktora mala v tej dobe Fabiu 1.4 74 kW (to len na ilustraciu, aby si niekto nemyslel, ze to vravel majitel 105-ky ;-) ).

Ja som mal akcny model Mystery, ktory bol udajne okrem lepsej vybavy aj celkom spolahlivy. Takze daju sa aj zaujimavo vybavene Felicie. Osobne by som poradil bud takyto akcny model alebo naozaj to Punto.
neregistrovaný "Majk66"
2. 2. 2006 13:04
Bez nadpisu
Najezdil jsem dost tisíc km se služební Feldou. Docela dobré, pokud to tedy beru s jistým nadhledem pro přes 10 let staré auto. Co si vzpomínám, tak mi vadily stěrače, taková nějak divná řadicí páka a i další drobnosti. Ale byl to držák. Za 150.000 se měnil výfuk a alternátor. A zadní dveře, které naprosto prorezly (jedno z prvních kombi).

Punto jsem měl půjčené na dovolené (tak 1000 km) a moc mi nesedělo. Z mého pohledu byl největší rozdíl v sedačkách: ve Feldě docela tvrdé (osobně mi to vyhovuje a dávám tomu přednost), v Puntu takové nějaké lenošky a po 100 km už jsem nevěděl jak si sednout.

Já bych volil Felicii.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "blesk999"
2. 2. 2006 13:57
Bez nadpisu
rozhodne Punto. za rovnaku cenu dostanes u Punta

-daleko lepsiu vybavu

-lepsie jazdne vlastnosti

-viac priestoru v kabine

-tichsi, komfortnejsi a modernejsi interier

-podstatne menej hrdzavie (pozink)

-ak sa o auto rovanko stara zhruba rovnaka spolahlivost

-prevadzkove naklady su tiez zrovnatelne.

Ked som vyberal auto pre zenu, dva servisy mi nezavisle na sebe odporucili ako auto s najmensimi nakladmi prave Punto. Diely su nenormalne lacne a auto je jednoduche na opravy. Felda mala nestabilnu kvalitu, zvacsa vsak problemy s podvozkom (predna naprava prakticky v kuse hrkotala alebo bola v servise) prevodovkou u 1,6l kde uz po 30tis km odchadzali synchrony a neslo praradovat. Inak s Motorom 1,6OHV 75k to je do mesta skvele zihadlo, Vyborna odozva na plyn, nastup krutaku uz odspodu. Nad 3500ot vsak uz tiez stracala dycha hucala. Podvozok je vsak dost mizerny takze limity prijdu velmy skoro. slabe brzdy. Nehrdzavu feliciu je dnes vidiet skor rarita. ak aj kupis nehrdzavu je to asi garazovany kusok ktory ti po jednej jazdnej zime a parkovani vonku vykvitne. Punto naopak. Malo ich je vidiet skorodovanych.

Felicia je vyhodnejsia asi len pre pre domaceho kutila co si zozenie diely od suseda alebo z vrakaca a sam si ich namontuje.
Rozbalit vlákno
1
2. 2. 2006 14:29
Re: Re:
za rovnaku cenu dostanes u Punta

-daleko lepsiu vybavu

neviem, ake su momentalne ceny ojazdenych aut, ale ako som spominal, ja som mal v akcnom modeli 1 airbag, elektriku vpredu, vyskovo nastavitelne sedadlo vodica, stredovy panel, vyhrievane spataky, intervalovy casovac stieracov, neopozeranu metalizu, central s dialkovym a neopozerany potah sedadiel. Plus nejake pre mna nepodstatne detaily.

-lepsie jazdne vlastnosti

Toto neviem priamo posudit, ale na Punto I som pocul, ze v ostrejsich zakrutach sa mu celkom lahko nadvihuje zadne vnutorne koleso a keby som to raz nevidel na vlastne oci (isiel som za nim), tak to povazujem za blbost.

-viac priestoru v kabine

Myslim, ze obidve auta su na svoju triedu az prilis priestranne, takze ci ma Punto o par cm3 vnutorneho priestoru viac alebo menej, nehra rolu. Treba osobne vyskusat - ja som vo Felicii pravidelne vozieval dalsie 3 dospele osoby a islo to. Skor si myslim, ze vyhoda Punta bude vo vacsom kufri. Felda mala tusim len 262 litrov...

Inak suhlasim, az na tu koroziu. Mal som ju 3.5 roka, stale vonku. Umyvana pravidelne, skoro kazdy druhy tyzden a rucne. Teraz ju ma kamos a pred casom sa na koroziu nestazoval. Tiez mu stoji vonku. Mozno stastie na kus...
neregistrovaný "Marek Marek"
2. 2. 2006 14:01
Posez
Inspiroval mě předchozí příspěvek. Je fakt, že Felda má dost zvláštní sedadla. Někdo je velebí a někdo je nemůže pro brzkou bolest zad vystát. To auto má každé něco, ale v zásadě jsou dost podobná. Prostě do toho sedni a kde se budeš cítit líp, to vem. Punto má každopádně vyšší posez, takže mezi těma auťákama můžeš cítit subjektivně docela rozdíl.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "petros"
2. 2. 2006 14:44
Bez nadpisu
no takhle felicie ma klady i zapory to punto taky ale co se me týč tak bych volil jednoznačně punto .ale dal bych si pozor v nasich bazarech dost sou tak ojety ze nema smysl do nich vubec lest a pak cena 78 000 za sunku to sem radsi v D koupil 2. generaci a stala me 80 000 vcetne oprav takze 1 generace tam stoji okolo 35 000 ale peknejch a do felicie bych nesel sou jich plny bazary ajeste je to nirmalni s prominutim vylepsenej favorit. punto 1 generace je sice dost podobny s unem ale i uno bylo lepsi nez skodovky takze muzu poqadit nech si dovist punto z reichu vyjde te to za hezky penize a kdyz si koupis neakou bobma veriz tak si pekne pojezdis., ale doporucovalbych spis 2. generaci ta je este dost v kurzu
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jirka6"
2. 2. 2006 14:49
Bez nadpisu
Ber Feldu - je naše. Taky ji mám. :D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "af"
2. 2. 2006 14:55
Re: Re:
Rozhodně Punto, ale pokud možno verzi 1242 ccm, označení 60 S,SX atd. a nebo uplně nejlépe verzi 75 ELX. Výborně pružné motory s malou spotřebou, najedou kvanta kilometrů, Punto je mnohem prostornější než felda, nehnije, nekazí se, mají většinou i nějakou výbavu. Bacha jen na uložení zadních ramen, pokud se budou na nerovnostech ozývat rány od podvozku, je nutná výměna, jinak bezproblémové auto.
neregistrovaný "sterys"
2. 2. 2006 15:05
Bez nadpisu
Mněl jsem několik felicií, a taky 2 punta 1generace, podle mně má felicie o dost lepší podvozek, komfortnější, tižší, neustřeluje tolik v zatáčkách, punto 1 se hodně naklání, cítíš každý kamínek v zadku, což může někomu vyhovovat , avšak většině lidí to vadí, podběhy nejsou utlumeny skoro vůbec, ovčem punto téměř nerezne- což nechápu když pozink není všude, také motory mají nižší spotřebu, takže si vyber. Já osobně bych bral garážovanou felicii 1.6, s pravid. dělanýma dutinama a budeš spokojený, pokud se rozhodneš pro punto 1, tak s motorem 1.2, 1.1 je slabý, nižší životnost, 1.7 D jsem měl já- byl strašně hlučný a taky žíznivý, FELICIE se mi zdá o chloupek lepší auto, ale chce to dlouho vybírat ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Nezmar32"
2. 2. 2006 16:17
Bez nadpisu
tak teda dekuju nakonec asi koupim punto. narazil sem na 1.1 S za 62000 najetych 32000 mel sem tam kamose automechanika a ten rikal ze je akorat zajete a je skoro lepsi nez nove ale stejne dekuju :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "sterys"
2. 2. 2006 18:53
Bez nadpisu
Pokud ti stačí těch 40 kw ,tak není co řešit, hodně najetých km s puntem ti přeju ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Nezmar32"
2. 2. 2006 19:07
Bez nadpisu
dekuju teda :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "petros"
2. 2. 2006 22:50
Bez nadpisu
sem rad bille ze mas rozum sou tady řeči že je felicia naše ja si myslim sve ale když máš na výběr mezi puntem tak to je jasná volba Punto vítězí.

a ještě o tech ram od spodu to je tim že vzadu je náprava hodně podobná z tipa ale aby neby tezka tak ji museli poddymenzovat a udelali asi vic nez chteli ale po trech letech si o ni vubec nevedel . kamos to udelal tak ze tu z tipa dal do punta jednoduse receno ale musel ji rozpulit aby s vesla a jezdi jak vzteklej jinak ti přeju moc najetych kilaku
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Nezmar32"
2. 2. 2006 22:53
Bez nadpisu
dekuju :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "msifa"
3. 2. 2006 06:54
Bez nadpisu
vratuch: 1.3 s 55 kW? 1.3 měla 40 a 50 kW. A proč jste měnil rozvodový řetěz??? Ten má téměř neomezenou životnost....
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "xxxx"
3. 2. 2006 08:26
Re: Re:
Řetěz i s koly stojí 300 Kč, hodně hučí až kolem 250 000 km. Setkal jsem se s tím, že jednou praskl, ale kvůli zadřené vačce, takže vada nebyla v řetězu. Výjimečná závada, ale dotyčný si za to mohl sám, nalil do motoru olej který tam vůbec neměl co dělat.
neregistrovaný "vratuch"
3. 2. 2006 09:58
Re: Re:
misifa: jasne je to 50 kw. omyl. auto som kupil ako jazdene sluzobne a radsej som to dal vymenit. nevylucujem ze to boli vyhodene peniaze. nie som odbornik...
neregistrovaný "msifa"
3. 2. 2006 09:26
Bez nadpisu
Právě proto se divím, že měnil řetěz. Já mám na služební fabii 1.4 50 kw 232 000 km a zatím bez problému - pravda na volnoběh to trochu "chrastí", ale v servisu, řekli, že to je normální jev a funkci to nemá vliv.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Haya1"
3. 2. 2006 09:39
Bez nadpisu
Punto nevím, ale měli jsme Felicii 99 1.3 v německé verzi ( ABS, servo-ano dávali i do 1.3, airbagy, přední náprava má zesílený stabilizátor apod. ) a no problem.. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "msifa"
3. 2. 2006 10:31
Felicia
Já bych se osobně klonil k felicii, s puntem 1 generace jsem se párkrát svezl, ale nijak mne nenadchlo. Navíc, fiat měl do roku 98 problémy s elektroinstalací - vodiče po pár letech doslova vyhnily. Co se týče výbavy, myslím že toa e srovnatelná - jsou dobře vybavené felicie, ale i punta bez výbavy. Osobně jsem sedlal služební feleicii combi (než mi jí nějaký dobrák zcizil). Rok výroby 1998, motor 1,6 - 55 Kw, akční výbava Magic - 14" el. kola, mlhovky, 2 airbagy, dálk. centrál, el. přední okna, el. zrcátka a i klimatizace. Nic mi v ní nechybělo.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "TheWickerman"
3. 2. 2006 20:54
Re: Felicia
cisto bez skusenosti s puntom alebo feldou vyslovujem nazor, ze feldu nikdy!podla toho, na co sa stazuju znami.
neregistrovaný "stenly"
3. 2. 2006 21:05
Bez nadpisu
msifa

no tak tady se musím ozvat (je mi jinak naprosto jedno, zda si dotyčný koupí punto nebo fabii), ale měl jsem 3 fiaty před r.v.1998, každý měl svá slabší místa, ale rozhodně to nebyla elektroinstalace. Podotýkám, že jeden z těch 3 fiatů byla poměrně slušně vybavená Croma. Elektroinstalace fungovala u všech tří bez problémů.

Co tady mlžíš, to jsi někde slyšel?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Nezmar32"
3. 2. 2006 21:41
Bez nadpisu
rodice meli Punto S55 a nefungovalo jim vyhrivani zadniho skla, a kdyz to nechali spravit tak to vydrzelo asi tyden a pak to zas neslo, mozna nahoda, mozna je to u kazdeho...
Rozbalit vlákno
0
3. 2. 2006 22:39
Bez nadpisu
BILL: No to je názor........
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Nezmar32"
3. 2. 2006 22:43
Bez nadpisu
to je, nevim jak to je u ostatnich punt, ma s tim nekdo zkusenosti?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "magic1"
4. 2. 2006 15:46
Re: Re:
"Mněl jsem několik felicií, a taky 2 punta 1generace, podle mně má felicie o dost lepší podvozek, komfortnější, tižší, neustřeluje tolik v zatáčkách,"

A ještě si uvědom, že Felda je rychlejší než Ferrari, spolehlivější než RollsRoyce, prostornější než Airbus A380 a levnější než Nivea. Denně se divím, proč se nikdy nestála etalonem automobilového průmyslu. Vždyť speciální série pod označením SafeLine by bývala i možná dostala 1 hvězdičku v EuroNCAP...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
neregistrovaný "vercule"
4. 2. 2006 15:58
Bez nadpisu
Já jsem měla několik Punt a to podotýkám asi 7 a pak i mareu a bravu a byla jsem spokojena a nikdy žádné problémy.Každý má asi jinou zkušenost a jiné možnosti. Ale do felície bych nešla.Ty starší verze mají problémy s hnitím zadních dveří .Ale je fakt, že každý má své mouchy. A auto trošku starší má vždy nějaké drobnější problémy. ALE JASNĚ JSEM PRO PUNTO.
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2006 16:09
Bez nadpisu
:D

No dobrý magicu...

Ale ber to tak, každý má ten svůj etalon... >:D

Ale fakt je ten, že i přes to mírné ustřelování podvozku se ty dvě auta nedají srovnat... Jediné pozitivum mohl být ten servis a cena dílů.A le ty už i na to punto jsou tak levné, že myslím, že není co řešit. koupit Felicii je nerozum. kdysi sem pro jednu paní vybíral, auto, chtěla Felicii, jednu rozstřelenou měla totiž doma...Ale fakt to nešlo. Nakonec sme koupili Seico Suit s klimou a s nějakou výbavou. třeba pro ženu felicie bez posilovače je naprosto nemožné...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "sterys"
4. 2. 2006 18:37
Bez nadpisu
magic-nauč se číst celý příspěvek a ne jen první odstavec, dozvěděl by ses, že si myslím , že fel. je o chloupek lepší auto což znamená konkrétně pro tebe o kousíček, je to můj soukr. názor a je to hlavně kvůli tomu podvozku, mně prostě vyhovuje lépe, ale to ty nikdy jako zarytý fiatomen nepochopíš, já ti taky neberu tvůj názor na ALFY, to samé očekávám od tebe-ale asi marně, s pozdravem ;-) p.s. měl jsi vůbec někdy to punto 1 ?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "magic1"
6. 2. 2006 13:00
Bez nadpisu
martas> samozřejmě, měl jsme v popisu práce psát o všech těchto autech učené kecy, takže je znám velmi dobře. A právě proto se mi nezdá, že bys opravdu měl osobní zkušenost tak, jak říkáš. Nic proti tobě ani proti Felicii, ale proti Puntu je to přeci jen jiná liga.

Punto má přeci mnohem robustnější a tužší karoserii, bezpečnostně je někde 3 generace vpředu proti Felicii. Řízení má Punto o 2 generace lepší a rovněž nesrovnatelně lepší kinematiku podvozku a taky je ten podvozek Punta robustnější. Punto (pouze některé v modelové řadě - vždy se to objevilo/zmizelo/objevilo/zmizelo...) mělo v sérii trochu nevhodné zadní tlumiče, které při přejetí nerovnosti v oblouku skutečně trochu "koply" při nezatíženém vozidle (při zatíženém ne), ale v rychlosti, kterou do tý samý zatáčky už Felicia nemohla, protože přepadávala přes vnější přední kolo. Stačí ty tlumiče vyměnit a je klid. Byla tu dále zmíněna antikorozní úprava karoserie a celkové zpracování, které je u Punta mnohem lepší, já bych ještě přidal vnitřní prostor, úhel otvírání dveří, sedadla a posaz jako takový. Mně osobně Punto při lepší dynamice bralo míň benzinu než Felici 50 kW, Felicii 1.6 povežuju za nechtnýho žrouta (Punto GT 1.4 turbo chlastá mnohem míň a jede proti tomu jak blesk).

Jedinou výhodu Felicie bych spatřoval v servisu a ceně ND, protože kromě elektroniky je opravuje každý Jouda v Dolní Kopanině a díly jsou skladem v každé zapadlé ex-Mototechně.

Samozřejmě jsem zaujatý, protože v době, o níž hovoříme, jsem považoval Punto za skutečně jedničku svého segmentu.
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2006 15:55
Bez nadpisu
O Puntu 1. generace psát nemůžu, ale je faktem, že i Punto II v zatáčkách s nekvalitním povrchem /a s minimálním zatížením/ odstřeluje. Ale není to nic nebezpečného a dokonce to taky trochu napomáhá zatočení. Ale měl jsem Felicii 1,3 MPI /jednu z posledních vyrobených/ a ta sice měla v těch samých zatáčkách díky měkkému podvozku velice dobrou stabilitu zadní nápravy, ale bohužel taky díky němu byla neskutečně nedotáčivá. Takže zatáčky se s Fiatem projíždějí v o dost vyšší rychlosti. Felicie měla taky "měkkou" karoserii, respektive skelet, takže se dost kroutila /ty pazvuky u toho.../. Interiér Felicie je dostatečně prostorný - ve své době mohla být v tomto ohledu etalonem - na druhou stranu vypadal v porovnání s konkurencí /právě Punto/ velice "chudobně". A sedadla vůbec nebylo možné brát k jakémukoliv porovnání. Prostě příšerné. 1,3 MPI byl nezmar. Táhnul už od 2000 ot. a dokázal s Felicií upalovat. Na druhou stranu měl velice nepravidelný chod /velké vibrace, jak na volnoběh, tak i kolem 3500 ot., které byly nejčastější/ a taky byl dost hlučný. Spotřeba je diskutabilní, protože jsem dokázal jezdit po městě za 6 litrů a mimo město i pod 4,5 litrů.

Zajímavé je, že když jsem uvažoval o náhradě, tak jen málokteré auto /před třemi lety/ ji dokázalo ve všech směrech perfektně nahradit. Vlastně bylo jen jedno - Punto II. Ostatní auta měla v něčem handicap.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "bobi"
6. 2. 2006 17:57
@BILL
Ahojte kavickari.

Mam Punto II 2002 a denne jazdim na sluzobnej felicii od 1999. S puntom som nebol ani raz v servise. S feliciou uz tiez nechodim.... lebo sa mi uz nechce. Je pravdou, ze citim, ze je to vsetko akosi "povolene", ale tym vobec nechcem zatratit Feldu. Svoju sukromnu som len nedavno predal a sluzila excelentne. Ale ked som presadol do Punta, tak to sa naozaj neda zrovnat. Komfort jazdy, ktory ti poskytne Punto je oproti Felde 100 a 1. Dlhe cesty v Punte prejdes absolutne pohodovo a neunavi ta rev motoru. Bohuzial k Punu I nic neviem. Suhlasim vsak s wolffom "koupit Felicii je nerozum". A Punto II uz aj v CZ kupis za lacika.
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2006 18:52
Bez nadpisu
Tady se musím Felicie zastat. Alespoň té mojí bývalé. Za tři roky ani jedna, sebemenší závada.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "sterys"
6. 2. 2006 18:59
Bez nadpisu
magic-díky za vyjádření, které je mnohem lepší než ta ironie předtím, i zato ,žes přiznal určité zaujetí v tomto směru. K felicii- nejsem žádný zastánce toho auta, které je dávno za zenitem, stejně jako punto, motory 1.3 ohv jsem vůbec neměl na mysli ,ty opravdu žádná výhra nejsou- krom životnosti, šlo mi o feldu 1.6 se servem samo, která má fajn zátah a podvozek se stabilizátory, takže svezení s ní nejsou žádné muka, ani v této době. Fiaty jsem měl 3, uno, punto 1.1, r.v.96, punto 1.7 D,r.v.95, čili jsem čerpal z vlastní zkušenosti, pominuli skutečnost, že se mi u obou sjížděly př. gumy- špatné uložení tlumičů ve předu-výrobní vada- stát se může každé automobilce, tak mi ty podvozky prostě nesedí, možná ,že jsem v tom zaujetý zase já ,ale tak to je, a skutečnost ,že při jízdě v dešti apod. si nemá smysl pouštět rádio- protože ho zkrátka neslyším vinou skoro žádného odhluč.podběhů mě zkrátka štvala- toto fiat nedotáhl. Co se týká motorů, většina z nás ví, že je fiat v tomto ohledu mezi nejlepšími, ale i mistr tesař se utne, punto to potvrzuje v podobě motoru 1.7 D- KTERÝ SE FAKT NEPOVEDL, jinak benzíny jsou většinou vynikající, leč bohu jen motor není auto, ale jak říkám je to můj subjektivní názor, podpořený osobní praxí s 2 punty ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "bobi"
6. 2. 2006 19:17
Bez nadpisu
mezek suhlasim, nemyslel som motoricku cast. Skor ide o prkotiny: capy, vymenu tlmicov, predny brzdovy kotuc - vymena, ulomeny plast v kufri(to maju skoro vsetci), vytratene plastove drziaky zadneho plata, zatekanie dazda do kufra, ulomeny drzaik hmlovky(a zatial neopravitelny), pravidelna vymena relatka, uz druhy alternator a pod. A este jeden nepochopitelny ukaz na sukromnej felde a totiz nechce z casu na cas startovat. A nikto nevie najst pricinu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "vratuch"
6. 2. 2006 21:48
Bez nadpisu
bobi: s nestartovanim som mal problem aj ja. bola to vlhkost v niektorom konektore na motore. stacilo vsetky konektory odpojit a nastriekat kontoxom. odvtedy mi to startuje normalne. vyskusaj mozno je to aj tvoj problem...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "redak"
7. 2. 2006 00:55
Bez nadpisu
Na Punto ať první nebo druhé řady nedám dopustit. Ekonomické motory a krásny vzhled. A poruchy? Ty se dají odstranit za cenu, ke které se opravy Felicii nedostanou. :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "magic1"
8. 2. 2006 09:23
Bez nadpisu
Další věcí je životnost - tříložiskový motory 1.3 ve Felicii mají sotva poloviční životnost proti Puntu. 1.7 D je skutečně nevhodný, s tím souhlasím (cokoliv italského v naftě do JTD je jenom spousta problémů). prostě fakt mi ta Felicie a ojetá Škodovka jako značka vzhledem k těm horentním sumám přijde jako nejhorší možný nákup.

Ale je to věc samozřejmě každého člověka soukromá a osobní, co si koupí. Já jsem byl 2x v životě přizvám k poradenské činnosti při nákupu Škodovky a od té doby to odmítám.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "xxxx"
8. 2. 2006 09:54
Re: Re:
S tím musím nesouhlasit, motor 1.3 ve Feldě není poruchový, cca po 10 letech provozu je nutné vyměnit těsnění pod hlavou, ale jinak většinou přežije auto. Už s nástupem Favorita se zvedla doba životnosti předělaného motoru ze 120 hlavně díky hliníkové hlavě a menšímu množství vody v autě.
neregistrovaný "paulz"
8. 2. 2006 10:17
Re: Re:
To Magic:už v favoritu měli motory 1.3 velmi dobrou životnost,já když jsem dával Favorita pryč měl 160 000 km a spotřeba oleje prakticky mizivá.V místní autoškole najeli s favoritem bez GO motoru 370 000 km,je fakt už moc nejel,ale stále byl použitelný.
8. 2. 2006 11:47
Bez nadpisu
Musí se uznat, že Felicie byla /a stále je/ nezmar. Na svoji dobu nejlepší auto třídy. Kdyby si dali víc záležet s výbavou a zpracováním... Ale zaráží mne fakt, že jejich současné ceny jsou, mírně řečeno, vysoké. Na to, co dnes nabízejí.
Rozbalit vlákno
0
8. 2. 2006 12:12
Felicia
Ako byvaly majitel kratkej Felicie 1.3 MPI 50kW mozem povedat, ze som s nou nemal pocas prvych 95tis. km ziadny vacsi problem. Neratam este v zaruke (1 rok) dvakrat meneny termostat (dalo sa jazdit dalej, takze ziadna odtahovka) a raz meneny alternator (tiez sa dalo jazdit a keby som to nepodcenil a nevystavil si baterku, tak nemusim volat odtahovku ;-) ).

Co bolo vcelku prijemne:

- prva vymena oleja zadarmo vratane oleja (priplacal som len rozdiel na 10W-40)

- dozivotna zaruka mobility (vdaka nej som mal spominanu odtahovku zadarmo :-) )

Inak si myslim, ze Felda bola/je drziak len pre toho, kto sa o nu stara (a samozrejme nema smolu na nepodareny kusok). Sudim podla skusenosti inych majitelov. Takze pri kupe ojazdenej to cele visi na tom, ako sa o nu predchadzajuci majitel staral. Ta moja mi dobre sluzila 95tis. km a kamosovi podla poslednych (avsak nie moc aktualnych) sprav dalsich 60tis. km.

Co sa dilemy (Punto vs. Felicia) tyka, tak ina bola pri kupe noveho auta (tam Punto prehravalo kvoli cene) a ina pri kupe ojazdeneho, kde su ceny mozno aj opacne (vdaka tzv. Skoda syndromu na SK/CZ). A prave kvoli tomuto syndromu by som pri ojazdenom aute isiel asi do Punta, hoci na Feldu nemozem povedat kriveho slova.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "magic1"
8. 2. 2006 16:41
Bez nadpisu
To je pak samozřejmě otázka, co je pro koho ještě použitelný auto. Klika na Feldě je na 150.000 už tak zkroucená, že je na vyhození. Motor je v tom průběhu zcela bez výkonu a i při relativně nízké zátěži se s tím nedá předjet ani kolo. Punto je naprosto v pohodě, protože je robustnější (lépe jsou na tom vlastně všechny pětiložiskový motory, což byly krom Seatu a Škodovky vlastně už asi 30 let všechny...).

Ale to zase narážíme na to, co je pro koho dobrý a co špatný. Nakonec i ten Trabant nebo Velorex vlastně dojely z bodu A do bodu B docela v pohodě, takže všechno je jenom otázkou měřítek.

Samozřejmě si jezděte v čem chcete. Nikoho nepřesvědčuju, že Punto je lepší auto než Felicia a každý si musí vybrat dle svého vkusu.

xxxx: poruchovost a životnost jsou dva zcela rozdílné pojmy. Poruchovost bych žádné "folksovské" Škodovce rozhodně vyčítat nemohl, naopak, je to jedna z největších škodováckých předností.
Rozbalit vlákno
4
8. 2. 2006 17:23
Re: Re:
Klika na Feldě je na 150.000 už tak zkroucená, že je na vyhození. Motor je v tom průběhu zcela bez výkonu a i při relativně nízké zátěži se s tím nedá předjet ani kolo

Trochu prehanas, nie? Ako som pisal, kamos ma na tej mojej cca 160tis. km a este pred casom mi hovoril, ako bol prekvapeny, ked isiel do prahy, ze na D1 slapala 160 takmer vkuse. Samozrejme tachometrovych, ale aj tak. Na problemy s predchadzanim bicykla to rozhodne nevyzera. ;-)

Ako vravim, je to o pristupe k autu a o starostlivosti on. Isiel som aj v takej Almere, az som myslel, ze sa ide rozpadnut.

Tym nehovorim, ze Punto je horsia volba. Naopak, je lepsia, ale zalezi od stavu auta. Pri kupe noveho zase lepsia nebola, lebo bolo o dost drahsie.
neregistrovaný "xxxx"
8. 2. 2006 17:54
Re: Re:
U takhle starých aut záleží hodně na tom, jak se k tomu kdo choval a co to má zasebou. Ale jezdí i Feldy, které mají přes 300000 km, a i ještě jezdit budou dál, ale ty auta jsou tzv. vyžité, prosezené sedadla, odřené čalounění, zrezlé 5. dveře, z toho už člověk nemá radost z jízdy. Tyhle km ale v inzerátu nikde nenajdete, ale co jich bylo třeba služebních. A proto dost lidí ani neví kolik jejich vozítko má vlastně zasebou, Pozn: felda jde "stočit" po vyndání tach. zepředu opatrně malinkým šroubováčkem přecvakáním číslic, opatrě na ulámání zobáčků na boku. :roll:
Avatar - petrumr
9. 2. 2006 19:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 2. 2006 22:49
Re: Re:
petrumr: Zalezi, co od auta cakas. Ak len zivotnost, tak tolko vydrzi pri slusnom zaobchadzani asi kazdy plochy diesel. Znamy mal 1.7D vo Fiate Tipo a podla jeho slov: "nebol to ziaden sportovec, ale ked som s nim nedokazal predbehnut Liazku, musel ist z domu".
neregistrovaný "sterys"
10. 2. 2006 09:23
Bez nadpisu
To že 1.7 D nemá přebytek výkonu se dá překousnout, ale absence jakékoli pružnosti, hlučnost při které nebylo možno atakovat vyšší rychlost než 100 km-h, a hlavně spotřeba, která byla jako u benzinového punta, takže potom se vkrádá myšlenka proč mít v PUNTU traktorový diesel když zážehový motor je dokonce hospodárnější???Co se týče výdrže tohoto motoru- jestliže jsem s ním najel zhruba 20 000km - tak k tomu nejsem kompetentní, ale jako každý atmosfér. diesel měl by něco vydržet, tenhle motor asi nebude výkladní skřín FIATU ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "viados1"
16. 2. 2006 09:03
Felicie
Skorošvagr před půl rokem odstavil feldu s najetýma 550.000 km, od 100.000 km v tom bylo LPG. Jezdila téměř jen dlouhé jízdy do SRN a zpět, občas i s (lehkým) vozíkem. Tchán ná služební feldu s najetýma 189.000 km, většinu po Praze nebo krátké trasy mimo. Obě ta auta jsou podobné prorezlé šroty, ale nemyslím si, že by jiné auto na tom bylo při podobném zacházení líp.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "David K."
17. 2. 2006 18:25
Bez nadpisu
Podle me je Punto lepsi.Bezpecnejsi i lepsi motory,ale zase trochu drazsi nahradni dily.Felicie si drzi celkem vysokou cenu a vybaveni vozu da se rict zadne.Koroze byva taky dosti uz pokrocila.Da se koupit ale zachovala za dobrou cenu.Zalezi na jakej kousek narazis.Preji dobrej kup. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tomy156"
22. 2. 2006 12:43
Určitě Punto
Jednoznačně Punto, tady není co řešit! Je hezčí, bezpečnější, má modernější, živější a úspornější motory, mnohem lepší jízdní vlastnosti, zinkovanou a na rozdíl od Feldy nekorodující karosérii. Co mám zkušenosti, tak na Fiaty jsou i náhradní díly z nejlevnějších. Mezi těmito dvěma auty je rozdíl minimálně třídy, není co srovnávat...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavel_J"
22. 2. 2006 21:27
motory Felicia a Punto
Nechapu jak muzete nekdo srovnavat motor 1.3 z Felicie s motorem 1.2 z Punta. Tam je rozdil generace - rozvody, ulozeni, ventily.. Ve Fiatu je FIRE motor. Puvodne vyvinut pro UNO, upraveny v Puntu, Brave, Stilu a ted i v Grande Punto. Doma mam UNO 1.1 a Bravu 1.2, v praci sluzebne Felicie 1.3., neporovnatelne v kultivovanosti chodu (hluk, akcelerace). Ale skodovkarum to nevysvetlite..
Rozbalit vlákno
0