Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

21 komentářů

Doufám,že taková blbost nikoho nenapadne.........
A proč ne ? 😄 vís kolik ty vydřiduši chtěj pěněz ? Já jsem si tam dal briketu a ušetřil jsem spoustu peněz 😄 Sice musim trochu predvidat, ale co mi jedine pomuze.
ace, jen si dělej srandu! On to pak někdo vezme vážně a ... Lidi jsou schopný všeho, já nedávno koupil totálně hotový auto, co mělo mj. destičky úplně na nule a kotouče "žiletky" o tl. necelých 5mm. A s tím někdo předtím jezdil...
* vite, nejlepsi je kov na kov 😄


Ne vazne. Nejak rychle se mi sjela jedna strana

(nebo ulitla) a nemohl jsem ten zvuk kov na kov

vydrzet. Jak s tim muze nekdo jezdit dyl...


Jo jestli "zakladatel" nemel namysli prakticke

rady pri vymene desticek, nez bastleni sjetych.

tak to jo. To at se zepta. I kdyz ono na tom neni

moc co vymyslet -- sundat kolo, vyklepnou zavlacky,

klinky (nebo jak to bude zajisteno), vyhodit

stare, stlacit pistek, ocistit a namaznout kluzne

plochy desticka-trmen (ale pozor at se nic nedostane

na aktivni (brzdici) plochu desticky!). Sesadit,

zajistit, nahodit kolo a jedem (prvnich par 10 km

opatrne).


Brzdy a rizeni -- to musi byt v poradku (zahrnmez

k tomu i svetla).
Briketa je naprd. Ja tam donytovavam vrstvu

kuze (nekolik vrstev) a prokladam to ocelovou

sitkovinou 😄
hele bob_ tak jednoduchy to neni ja jsem blbec a nikdy jsem do aut nedelal az ted kdyz jsem v deutchlandu a vim co kazda s prominutim volovina tady stoji a nikdo nepomuze a neporadi tak to jednoduchy zas tak neni

takze mam totalne desticky v...... kotouce jsou poskrabany takze prvni dotaz kdyz je skrabnutej ( a to sakra je) kotouc a nemam moznost ze by mi to tady nekdo sjel na soustruhu je asi nejlepsi reseni vymenit a ted dobra zjistil jsem si cislo kotouce i desticek zakoupim si sadu na vymenu ( ktera obsahuje nejaky cepy apod. ) sundam kolo a co dal rozmontuju to a zkusim tam narvat vsechno novy co mam ale ted kdyz to nedam dohromady jsem nekde protoze v SRN vsechno neco stoji hlavne nechci radu dej to do servisu ! takze co je nejdulezitejsi a co nesmim opominout zkontrolovat a co je vetsinou taky techto veci vcudu nejaky pisty nebo co ?

ted prosim nekdo napiste PROSIM nejakej postup ale tak aby to bylo trosku rozepsany ne jen heslovite

Moc Dekuju ja mam svy Volvo opravdu rad a chci se ho naucit opravovat sam tlumice jsem zvladnul tak doufam ze brzdy taky nebudou problem

Hasman

diky opravdu vsem kteri mi pomuzou
Zacni tym, ze napises presny typ vozu, alebo ci su to kotuce/kotuce, kotuce/bubny.

Samotne kotuce sa na normalnom voze daju dat dole celkom lahko😒br />
Brzd. strmen je na tehlicu prisrobovany 2 srobami z vnutornej strany. Podla konstrukcie uvolni jeden, alebo obidva a strmen vytiahni. Neboj sa, hadicku neutrhnes. Tym by sa malo dat vybrat oblozenie. Ak chces vymenit aj kotuce, pravdepodobne budes musiet odmontovat aj tehlicu, zase 2 sroby. Kotuc das dole poocou srobov M5, na ktore su tam diery /2/. Zacnes srobovat a srob ti kotuc sam odtlaci, az sa uvolni. Nasad novy a poskladaj to. Odporuca sa na zavity aplikovat prostriedok proti uvolneniu /modry sajrajt Loctite v cerv. flaske/. Je to silne laicky popisane, ale na Impreze to funguje 😊
dovolím si malý dotaz: když děláš v Německu, to zametáš ulice nebo napichuješ vajgly po parcích, že nemáš pár marek na nějaký neznačkový servis? Dělal jsem v Německu dost dlouho na to, abych nepochopil tvoje jednání.....Jinak definuj,co chceš popsat: od kterého úkonu ti něco není jasné. To že se auto zabrzdí a založí klínama před zvedáním tady rozebírat asi nebudem - to si raději kup příručku mladých svišťů Jetzt helfe ich mir selbst, tam to je všecko i s obrázkama a bude to rozhodně přínosnější než tady, kdy nikdo netuší jak tvoje brzdy vlastně vypadaj a každý radí podle svých zkušeností
jestli ti neco neuslo tak ty lidi maj taky docela slusnou mzdu a myslim si ze ty si asi milionar kdyz si pracoval v nemecku nebo nechapu tvoji narazku !!! a ta knizka ma i obrazky protoze bych se musel naucit nemecky coz opravdu nechci 😄

a jeste jednou ma manzelka jen tak zastavila u prvniho neznackoveho servisu protoze dostala strach kdyz v zatacce zacalo skripat v prednim kole a a neznackovy mechanik si za dotazeni sroubu a prace cirka 2 minuty napocital 25 DM to je dobra cena hned tam jedu a necham si vymenit brzdy oni jsou neznackovy ( v posledni dobe kazdy chce jen znacku ne )

jedna se o brzdy na Volvo 245 Combi rok 1991

syst. Girling oznaceni 204806 od NK nechlazeny a vsem dekuji za pomoc hlavne smudloj ten by se mel prejmenovat na brucoun

Hasman
hasman: děláš v Německu a neumíš německy? A co vlastně děláš? Ta knížka má i obrázky, a vycházej i český překlady, i když nevím, jestli zrovna na Volvo. Nicméně: pokud jsi nikdy s brzdama nic nedělal, tak do nich nelez. Brzdy nejsou zrovna vhodným místem na e😜erimenty, a z tvých dotazů je znát, že o nich nic moc nevíš. Pokud si chceš takovéhle věci dělat sám, ideální je najít si nějakého známého mechanika, který ti to předvede a vysvětlí případná úskalí. Ale na živo a ne po mailu...
tady bručoun,tady bručoun: to tam asi fakt napichuješ vajgly, hochu, když neumíš německy a ani se nechceš učit....a nebo kecáš. No, každopádně pokud si tam vyděláváš, tak 100-150DEM za opravu přece není takový balík ,abys to necvakl.I poslední gastarbajtr přece nejde pod 10 DEM za hodinu......a pokude počítám dobře, je to průměrný denní příjem pomocného podržtašky na poslední sociální příčce.Tím končím, takové kraviny nemá smysl tady řešit.
stejne do toho jdu( myslim do ty vymeny ), umim Anglicky Spanelsky Italsky

jen Nemecky se domluvim bidne za druhy moje manzelka zije v SRN a je to italka a nahodou je na matersky a ja jelikoz nemam vizum ani papiry tak delam jen prilezitostne a to za tech 10 DM na hodku

coz znamena ze vsichni lidi v deutchlandu nemaj prachy aby s nimi mohli tapetovat a s tou knizkou jsem to myslel ze srandy

moje profese je strojni konstrukter a databazovy specialista brucoune 😄 takze si mysli co chces

Hasman
člověče, to si snad děláš srandu, ne? Pokud jsi strojní konstruktér, proč se ptáš na takovou kravinu jako jsou brzdy? To bys měl přeci jen kouknout a vidět, ne? Jsi databázový specialista a děláš v D gastarbeitra za 10DM/h? OK, tvoje věc, ale příliš to nechápu. A pokud jsi tam načerno, to se asi čas od času jedeš podívat do ČR, ne? Už jen kvůli razítku v pasu. Tak si tu kdyžtak rovnou můžeš nechat něco opravit...
Nicméně, abych to shrnul, přeju hodně úspěchů při pronikání do tajů svépomocných oprav, nějak se vždycky začít musí...
Už jsem dlouho tak nezasmál, jako při čtení těch nesmyslů od hasmana.Potkal jsem v Německu lidi různého střihu, ale ty jsi mezi něma perla, hochu. Ta tvoje manželka se domluví taky jenom turecky a španělsky, specialisto? Přečti si po sobě ty kraviny, jak si v několika po sobě jdoucích příspěvcích odporuješ a raději to odpískej. Pokud jsem svou otevřeností někoho pobouřil, je mi to líto, ale moc ( lépe řečeno vůbec ) nicku hasman nevěřím. Ende, mein Junge, mach´s gut.
Aha, italsky, tak proto vubec nepouzivas interpunkci? Ackoliv Italove nepouzivaji ve vetach carky, tak tecky na konci a velka pismena na zacatku delaji. Je utrpeni cist, co pises.
hele hasman... 😄 Ono u brzd neni nic "specialniho",

nad cim bys musel extra premyslet. Budto kouknu

a vidim jak se to rozebira anebo kouknu a

nevidim a pak to dam do servisu. Vetsina veci

je tam na srouby... Co poradit... To nejdulezitejsi

jsem ti snad rek, ne? Kdyz das nove desticky,

tak jsou tlustsi nez ty puvodni sjete. Proto

je nutno pistek tlacici na jednu desticku (druha

je vetsinou v pevnem dorazu) zatlacit. Kdyz to

nejde, zkus ho zasroubovat, nebo ho v miste kde

ma zajet do brzdice namazni brzdovkou (BTW tady by mela byt, ba je primo nutna, prachovka). Hlavne

do nej prilis nemlat, at ho neobouchas. Jo a ze nemas stoupat na brzdovy pedal kdyz mas odmontovany brzdic je snad jasne, ne?


Co se tyce kotucu, tak tam zalezi na modelu.

Kdyz budes povolovat sroub, nastrikej predtim

spojeni matka/sroub necim na povolovani zarezlych

spoju (tvrdaci pouzivaji zlutou brzdovku 😄,

kdyz budes muset do sroubo mlatit, nedelej to

primo, ale prez dreveny spali, nebo alespon nech

natocenou na konci matku.


Mazani -- kdyz budes nandavat kola, srouby na

uchyceni disku alespon natri vazelinou, jinak

je priste nepovolis (nebo pouzivej nejaky

"specialni" pripravek -- skopcaci maji specialni

pripravky urcite na vse 😄. Kdyz budes davat

nove desticky, pozor at je brzdici vrstva cist,

bez oleje/nafty/vazeliny/skopcak-special pripravku...

Take neplati, ze se dava vazeliny (skopcak spesl

pripravku) tolik, aby to vytekalo.


A to ze se kolo povoli (a dotahuje) na zemi,

pak se zalozi druha strana, zabrzdi, to je snad

jasne 😄


Opravdu to radsi nedas do servisu?
dik Bobe je vse jasny zase takovej blbec nejsem tlumice jsem taky vymenil a kola si prohazuju taky takze tohle jsou veci v pohode jenom ze ty brzdy je trochu jina vec s bezpecnosti apod a nikdy jsem je nerozdelaval teorie je ale praxe zadna.

jeste jednou dik

Hasman

kdyz neco nepude ozvu se
s tou turectinou to je dobra vec tu bych se chtel naucit to by jsme si mozna pokecali na urovni 😄

to by mne zajimalo vcem si kde odporuju ? to bych si to mel po sobe nejdriv precist nez napisu neco novyho nebo jsem tak sjetej ze to asi delat nebudu

do cech nejezdim kdyz vidim ty cesky prijemny lidi a sluzby ktery nefungujou nevim co bych tam delal a je to cim dal horsi kdyz si nekdo na neco hraje a pritom na to nema !

bez razitka se da zit v pohode kdyz ho po tobe nikdo nechce

jo skoly za totace to byla ale pohoda hned bych se tam vratil

DB specialista ti je tu na*** kdyz nemcina neni perfektni a nemas papiry

asi to tady nema cenu zruste to

Hasman

jo jen tak uz to je prohozeny 😄

pekny vanoce

hihihihihihihi
Ja jsem tedy v Nemecku (Frankfurt) uz 15 mesicu a jestli nekde blbe fungujou sluzby, tak je to v Nemecku. A to porovnavam samozrejme s Ceskem. Ale nehodlam to rozvadet, zazil jsem tu s nekolika sluzbama (Saturn, Ikea, FedEx, Telekom) veci, ktery bych cekal mozna nekde ve stredni Asii. Nicmene bez papiru a s nulovou znalosti nemciny (umim anglicky) jsem byl na pocatku na 40 DM/hod.

Tak nevim, asi jsi v jinym Nemecku, nez ja. Jen o tech lidech - to mas pravdu, Nemci jsou v prumeru rozhodne prijemnejsi nez Cesi.
2Viados: to je fakt, nicméně až na ty služby, s těma jsem neměl problém. Měl jsem pocit, třeba prodej aut u značkových dealerů ( auta jsou taky jediná věc, které rozumím ) probíhal podstatně férovějším přístupem k zákazníkovi. Mám za sebou zkušenost v servisu Ford Rőßler ( Homberg/Efze , Hesensko, cca 30 km od Kasselu ) a myslím že přístup k zákazníkovi naprosto odlišný a hlavně továrna si víc hlídala svoje jméno, ne jako tady. Tak jako u všeho, se ve službách projevuje poněkud odlišný způsob myšlení většina Němců, jestli je to dobře nebo ne, nemůžu posoudit. Jo k té příjemnosti - příjemnější jsou, ale teprve až zjistí, že našinec není gastarbajtr a je odborně na výši.
A kdyz uz jsme u toho Nemecka: dneska jsem se dozvedel, ze 1.1.2002 se boruraji 6patrove garaze asi 100 metru od mista, kde pracuju. Za tech 15 mesicu jsou to v okruhu 300 metru uz 3. nekolikapatrove garaze, co jdou dolu. Ty zbyle, vcetene tech, co se bude bourat, jsou uz nyni rano v 8 hodin plne po strechu. Radnice fakt chce vytlacit auta z mesta (coz se jim u mesta jako je F. tezko podari) nebo maji radni v hlave nasrano stejne jako mnozi prazsti.