Novinky
To jsou údaje z palubního počítače nebo z měření plná - plná?
Protože PP vylepšuje spotřebu až o půl litru (záleží na značce)
Protože PP vylepšuje spotřebu až o půl litru (záleží na značce)
Velice jednoduše Ti to srovnám. Já se na 250 000 km na bývalém autě v benzínu motoru krom výměny rozvodů, svíček, oleje a filtru nedotkl. Takže 0,00 Kč. Běžná Octavia v TDI, kterou má můj příbuzný služební, na 250 000 km spotřebuje klidně i tři váhy vzduchu... a ty se podle mě zatím zadarmo na ulici nerozdávají... (mimochodem první odešla po 60 000 km)
Zde mé srovnání nákladů na údržbu končí. 😉
Zde mé srovnání nákladů na údržbu končí. 😉
Drazsi udrzba?O kolik?Schvalne si to spocitej 😉A co to placas o vymene rozvodaku? >😁
Samozřejmě. U takového vozu, jako je tenhle autobus, už je nafta úspora.
Spíš mi připadá zvláštní, když někdo mervomocí shání Fobii s 1,9 TDI, případně i Octavii. Stejně tak není dost logické cpát 1,4 TDI podobným způsobem.... S cenami náhradních dílů se to ovšem nezmění ani po 100 000 km, na údržbě bude diesel vycházet vždy dráž. Nemluvě o tom, co se stane, když se načerpá nekvalitní nafta. U benzínu se mění jen rozvody a svíčky. Od dob Favorita, který bez generálky zajel 400 000 km (při slušném zacházení) jsou benzíny povětšinou vytrvalé. O dieselech se to aktuálně tak s jistotou říct nedá... spíš naopak.
Spíš mi připadá zvláštní, když někdo mervomocí shání Fobii s 1,9 TDI, případně i Octavii. Stejně tak není dost logické cpát 1,4 TDI podobným způsobem.... S cenami náhradních dílů se to ovšem nezmění ani po 100 000 km, na údržbě bude diesel vycházet vždy dráž. Nemluvě o tom, co se stane, když se načerpá nekvalitní nafta. U benzínu se mění jen rozvody a svíčky. Od dob Favorita, který bez generálky zajel 400 000 km (při slušném zacházení) jsou benzíny povětšinou vytrvalé. O dieselech se to aktuálně tak s jistotou říct nedá... spíš naopak.
Tahle rovnice má ale i druhou stranu. Naftový motor je dražší na údržbu, sem tam zakouří a není tak kultivovaný jako benzín (ikdyž nový boxer od Subaru... 😉 ) To jsou fakta. Jenže na druhou stranu si nedovedu představit jak by vypadala spotřeba dotyčné Alhambry s benzínovým motorem. S dvoulitrem se bude trápit a s třílitrovým 6ti válcem... 😄 Zkrátka bude žrát minimálně kolem 9ti deseti litrů (v případě toho dvoulitru...) A i v nejrůznějších periodikách, kde se na porovnávání benzín versus diesel zaměřovali jasně vyšlo, že autům která jsou větší=těžší svědčí více diesel. Např. co se týče mnou zmiňovaného S-Maxe. Tak v porovnání 2.0l benzín / 2.0l nafta po ujetí 80tis. km se vše vyrovná a pak už jezdíš za míň.
Pochopitelně třeba u takového Focuse, atd. je už potřeba dobře počítat, ale dle mého názoru velké MPV se bez nafty neobejde.
Pochopitelně třeba u takového Focuse, atd. je už potřeba dobře počítat, ale dle mého názoru velké MPV se bez nafty neobejde.
Ano viem, tvoju recenziu som si precital asi pred tyzdnom 😉 Ked raz budem mat S-maxu hned pridam recenziu >😁 😉 😄 :yes:
..., když litr nafty stojí cca 34,50. Pryč jsou časy úsporných dieselů. Když si vynásobím těch 6 litrů nafty, tak jsem na 2 KČ/km a to musím jezdit úsporně a každé sešlápnutí plynu si pořádně rozmyslet. Nemluvě o tom, že se mi z výfuku valí černý dým, klepe se celé auto a modlím se, aby mi neodešlo turbo, vstřikovače... cokoliv. Pak se mi z dieselu stane noční můra.
Já jezdím kultivovaným benzínem, bez omezování a černého dýmu se střednětřídním kombi za 1,35 Kč. Jak? Nejsem včerejší 😉
Já jezdím kultivovaným benzínem, bez omezování a černého dýmu se střednětřídním kombi za 1,35 Kč. Jak? Nejsem včerejší 😉
Tých 6 sa podľa mňa dá, ale hodne, naozaj hodne závisí od zaťaženia a štýlu jazdy. Ja jazdím s rodinou so Scénicom 1.5dCi/60 kW, dvaja dospelí+3 deti v sedačkách a nejaká malá baožina, a mám to do 5,5 litra na 100. Miešam krátke úseky medzimsto-mesto-diaľnica (2km do BA, kúsok po meste a obchvatom do najblizsieho hypermarketu >😁 )
Já mám Maxe 1.8TDCi a stačí mi 😉 Pochopitelně o 2,5Turbo se mi zdá obden...musí to být peklo :yes:
Já jezdím s S-Maxem 1.8TDCi s průměrem 5,9l/100km Po dálnici při 140km/h a 2500ot. si bere stabilně 5,9l-6.0l, ve městě kolem 6,5l (někdy o něco víc) a mimo město jak kdy, ale zhruba tak 5,5l. Takže jsem na rozpacích jestli tomu Seatu věřit nebo ne. Každopádně ale MPV se spotřebou 6 litrů existuje 😉
6 litru na takovy autobus?? To snad neee. Jakmile tam bude ridic tak to stoupne na 6,5, plne vytizeny na 14 litru
Suhlasim >😁 Minuly rok vo Frankfurte vyzeralo toto auto na stanku Seatu ako pozdrav zo zaciatku storocia 8-s
Jsem sice zastance common-railu,ale technologii PD se nizka spotreba uprot nedala.A vec,ze Alhambra je jednim z nejpovedenejsich MPV,to je jiste vec osobniho nazoru.Ja napriklad mam za favorita teto kategorie S-MAX 2.5 TURBO 😉
Sakra nejde mi na rozum,ze se jeste najdou lidi ktery si tenhle joke koupi.Tohle auto je minimalne 2 generace zpet.Je to vybehova mrdka,ktera nema na trhu co delat!Jak to,ze pani redaktori nenapisou,ze auto je zastarale,kdyz koliktrat napisou o aute ktery je na trhu 3roky,ze facelift byl uz nutny,aby auto neztratilo krok s konkurenci?What a bullshit!!!
S pět let starou Alhambrou 1.9TDI 81kW bez "eko" úprav se dá v klidu jezdit i pod 6, takže proč ne s dvoulitrem ecomotive.
Kdyz v tom neni diesel typu CR tak to jiste mozne je. Prirozene nesmi se s tim jezdit po dalnici 140 😉
Jinak Alhambra je stale jednim z nejpovedenejsich vozu teto tridy, zejmena ve verzi 4 motion.
Jinak Alhambra je stale jednim z nejpovedenejsich vozu teto tridy, zejmena ve verzi 4 motion.
Stejně tak nechápu ale dnešní trendy downsizingu...Nevím v čem je poenta vzít 1.6 benzín, dát k němu turbo aby měl nějakých řekněme 140-150 koní. To přece dává 2.0l atmosféra taky a spotřeba, pokud se ti koníci budou využívat je srovnatelná. Trvanlivost je pochopitelně lepší u dvoulitru (dle pravidla čím míň dílů navíc, tím míň se toho může podělat... 😄