No nevypadá to zle. Boční profil velice zajímavý, stejně jako zadek. Příď je lehce bezpohlavní, ale na rozdíl od nové Laguny ty lampy tolik nebijí do očí. Co se mi však nelíbí je interiér. Je sice moderní, ale na pohled působí velice levně... :-|
Na podobu interiéru si ještě počkej na of. foto. Např. interiér u OCTAV. vypadal na pilot.hale úplně jinak. Zkouší se tvar, uchycení plastů, atd., materiál a vzhled je pak úplně někde jinde. Jinak škoda, že Renault stáhl zadek a vydal cestou nejmenšího odporu.
S tím interiérem bych to naopak viděl optimisticky. Jsou v ěm patrné linie převzaté z Laguny a ta má interiér opravdu perfektní. Navíc není to přetlačítkováno a nevypadá to jako řídící pult jaderné elektrárny. A Ty fotky jsou focené (pokud focené) v nízké kvalitě, výsledek podle mě bude někde jinde ;-)
Myslim, ze to je skutecna podoba Meganu III a me osobne se libi... Design je opet odvazny, renaultovsky svuj a svezi, zadna sediva mys a tuctovka. Proste ta kara bude opet stredem pozornosti a vasni a tak to ma byt, tak jsme jiz u Renaulta na to zvykli... :yes::yes::yes:
Sorry za matoucí palec nahoru - měl bejt dolů, pak by to bylo asi jasný...
Ale projistotu - chtěl jsem tim říct, že jsme opět svědky domrvení nádhernýho konceptu. (Neřikam, že je výsledek přímo hnusnej, ale srovnání s konceptem je v tomhle případě vyloženě tristní.)
To je prípad mnohých konceptov a sériových modelov. V niečom asi príčina bude, že autá v sériovej výrobe sa na koncepty zväčša len podobajú... (česť výnimkám)
Ó skutečně? ;-) Člověče kupodivu jsem si vědom toho, že koncepty se od série výrazně liší. Nepozastavoval bych se nad tím, ale tohle považuju za kromobyčejně promarněnej koncept.
Ty si dnes samý žart. >:D
Premárneným konceptov (najvýranejšie v poslednej dobe) by som označil koncept Roomster [odkaz] , sériovka voči nemu vyzerá ako skutočný Quasimodo vedľa šviháka. A to sa ešte desím sériovej podoby Yetiho, videl som niektoré sériové plechové diely a moje očakávania sú stále menšie a menšie...
Jo, koncepty se ničej běžně. K reakci mě vyprovokovalo spojení neskutečně povedenýho designu a jména Renault, to je pro mě The Úkaz na hranici uvěřitelnosti. Ale ten koncept byl dokonalej, ani bych to ani netipnul na Renaulta, spíš na nějakou Mazdu.
Ani si vlastně nedovedu představit, že bych ucvrkával z nějakýho Renaulta; to by nejspíš protrhlo realitu... Ale v sériovce to "opravili" a je to zase Renault. Pozitivní na tom zkur\/enym konceptu je, že je realita zachráněna.
Roomster mě už dávno neuráží, docela jsem si na něj zvykl. (Interiér považuju za slabinu.) To o Fabii 2 určitě říct nemůžu, to je prostě e-e-auto. A od Yettiho nečekám nic.
Nějak se mi nezdá ta maska. Vypadá moc přeplácaně na Renault. A taky mi tam nesedí ta rřídveřová verze, která se konat neměla, leda by to teda bylo to slíbené coupé. A taky dvojaké svítilny jsou nějaké divné... No, uvidíme konečný výsledek, ale vypadá to slibně. V nižší střední budeme mít minimálně po designové stránce další krásný vůz k Bravu :yes:
no hezké autíčko!!! boční profil se moc povedl a záď taky, je taková masivní. ale ta příď ve stylu laguna se mi moc nelíbí (tak jako celá nová laguna). to si myslím že je krok vedle. jinak to vypadá dobře.
Prestoze az prekapive pekne, obavam se, alespon podle srovnani se spy photos, ze toto produkcni verze neni, spis nejaka neverejna studie. Detaily jsem nemel moc cas studovat, ale zejmena usporadani pride mi prijde (bohuzel) jine a vice konvencni, ale mozna na tvem odkazu je jen nejaka sportovnejsi verze se zmenenym prednim naraznikem. Naopak na zadi jsem si nevsiml neceho, co by napovidalo rozdilum... Tak good luck renault, ikdyz tvoje auta nemusim!
Doporučuju přečíst si k Méganu v posledním Carautu povídání se Stéphanem Janinem (koncepty Renault) - vysvětluje, co tím básník chtěl říct. Navíc je tam docela šikovná retrospektiva renaultovského designu. Vsuvku Laguna i Twingo prý nemusíme brát zas tak pohřebně vážně, zase budou provokace a experimenty a nadhled a trochu svobodného chaosu, jak se na renaultí školu patří. Což bych bral. Bez Renaultu není francouzského designu, bez francouzského designu zaplaví svět Giugiarovi sekundanti svými sekundárními kreacemi pro sekundární automobilky.
Jestli bude Megane vypadat jako na těch fotkách z Autoexpress.co.uk, tak to bude asi nejhezčí Reanult současnosti, protože ostatní modely jsou absolutně mimo. Ale tohle fak jde.
Z tohto bude hlavne mimo usadlý a nudný Golf - ak bude VI generácia tvarovým faceliftom tej piatej, tak bude vedľa tohto vyzerať jak chudobný nevydarený príbuzný. Už sa teším na tie výmeny názorov s GTI-m... :-)
To se těš,protože tohle je zvláštní směs Astry a Ceedu a Golfa a.........Za chvíli už bude unifikovaná kastle pro všechny hatche nižší střední a budou odlišné pouze tvary lamp,blinkry a mlhovky.Na druhou stranu už konečně u Renaultu pochopili,že předchozí generace byla,stejně jako Vel satis a Avantime,pouze výkřik do tmy.Jenom nevím,jestli se mám radovat,nebo truchlit.Od rendlíků bych čekal o něco více invence,aby měli potencionální sekundanti kde čerpat. ;-\
Prispôsobujú sa prúdu. Ak prejavia viac invencie, sú iní a odlišní, zožnú kritiku. Ak idú rovnakým smerom ako konkurencia - opäť niekto kritizuje. Vel Satis a Avantime nazývaš výkrikmi do tmy, ale ak navrhujú nový Mégane podľa poslednej módy, napíšeš, že čakáš viac invencie. Ja mám skôr pocit, že pre niekoho je potrebné za každú cenu písať na adresu Renaultu niečo kritické, lebo je to Renault.
Právě proto, že ho někteří budou kritizovat tak i tak, se měl držet
svého a né se snažit zalíbit. Pro byl poslední pěknej kousek Megane, snad ještě nová Laguna. Na tu bídu co je ve střední ještě ujde.
Právě že poslední Megan mi přišel hodně osobitý. Působil "velkým" dojmem, ale zárověň velmi vdušně a lehce. Tohle mi přijde až příliš "agresivně mohutné" a tak nějak "nefrancouzky násilné". Škoda, Megan byl velmi osobité dílko.
Přesně tak.Golf v žádném případě nenabídne vyšší kvalitu než Mégane,takže to bude opravdu jen chudý příbuzný,jestli to bude spíše jen evoluce současného modelu...
Sice už to není MiniAVANTIME( :-( ),ale je to zase úplně nový styl,který přiláká ke spoustě současným zákazníkům ještě spoustu nových.Jestli nabídne přinejmenším stejnou kvalitu jako Laguna,bude to opravdový král třídy :yes:
Zkus přiložit pijavice,nebo překrvit mozek.Bylo to ošklivý,leč musím přiznat svébytný.Teď to bude naprosto tuctový,zato technicky i kvalitativně horší.Možná se ale stane zázrak,tak doufej. ;-)
Podľa čoho si si taký istý? Ani líder Golf nepresviedča nijak výnimočnou kvalitou. Má meno (vybudované skôr minulými generáciami ako tými aktuálnejšími), a zázemie vybudované dobrou marketingovou prácou. Nie je výnimočný v dizajne, nie je výnimočný v kvalite, nie je výnimočný cenou. Laik v posledných rokoch netuší, keď stretne na ceste Golfa, ktoráže generácia to bola. Golf možno je "šedá eminencia", ale Mégane je voči nemu pán auto. "Naprosto tuctový", to Mégane nebol, a ani nebude. Bál by som sa skôr o iné auto. ;-)
Kdo mluví o Golfu?Srovnávám s "šedým průměrem"-Focus,Astra,Ceed,I30,OII,Auris… jich kvalitativně předčí.Byl jiný designově (pro mě ošklivý,ale je to jen můj názor),zato teď dokonale zapadne po krk do bláta,stejně jako Laguna.Leda,že by přišlo dlouho avizované razantní zvýšení kvality a ostatní se tak nějak pohoršili.Proč si tohle auto koupit?
Ja hovorím o Golfe.
Prečo by mal nový Megane aj s Lagunou zapadnúť do blata? Oba vozy vpohode odlíšiš od konkurencie a zvezením tiež rozoznáš prvého Francúza...Dosť pádny dôvod na kúpu, ak nemáš rád natriasanie na tvrdých podvozkoch väčšiny konkurentov...
Chybí kvalita,cena nic moc,to už radši korejslou konkurenci,ta mi toho nabídne víc.A ten měkký podvozek nesmí být vykoupen jízdními vlastnostmi.Ale chápu,že se najdou jedinci,kteří preferují pohodlí.Navíc nový Megane už tak snadno nepoznáš a o tom jsem psal.
Neznáš-li kvalitu,nepiš sem,studuj radši statistiky.Cenově vycházím ze současné pozice Renaultu a na pohodlný přesun stačí žebřiňák s matrací,já si chci auto užít jako šofér.Navíc jsem psal,že touhu po pohodlí chápu.Jsem asi osel,ale chci mít auto za každých okolností pod kontrolou i za cenu tvrdšího podvozku,Navíc existují docela zdařilé kompromisy mezi hardcore sportem a otomanem.Jak říkám,to už radši korejsou konkurenci.
V prvom rade vysvetli Ty, čo za kvalitu považuješ, aby sme sa vyhli vážnym nedorozumeniam.
Keď si chceš užiť auto, prečo sa ideš baviť o nižšej strednej, kúp si niečo športové a užívaj. Nižšia stredná je o niečom inom. Inak keď vylezieš na cestu, daj vedieť, to radšej zatiahnem do garáže. Človek, čo na to, aby mal auto pod kontrolou, potrebuje tvrdý podvozok, nemá čo za volantom robiť a na ceste je pre ostzatných nebezpečný.
V Mégane si vážne ešte nikdy nesedel, netrepal by si také kraviny. Je mäkší ako iné, ale rozhodne na každej jame nesadne "na brucho" ako si ty predstavuješ...
Myslím,že asi nebudeš vědět,v čem jsem jel,nebo nejel.V nižší střední jeden z nejhorších,i když jeden z nejpohodlnějších.Když budeš chtít lepší podvozek,kup prakticky cokoliv,pokud praferuješ pohodlí,doporučuji Lacetti.
Co????
Kvalita je u nové Laguna na špičkové úrovni a napříkad Passat,ale i Mondeo je na tom o něco hůře...
A co se týče jízdy,podívej se na Lagunu GT...
Jestli chceš jezdit etalonem třídy v komfortu,kup si sériového Mégana
Jestli ale chceš auto,které je v zatáčkách téměř nepřekonatelné,u kterého i Porsche 911 GT3 mělo co dělat,pořiď si superkáru od kluků z RenaultSportu... :yes:
Ale ty si asi opravdu ani s jedním nejel,takže zase můžeš jít psát recenze svých automobilových modelů do svého pokojíku ;-)
A u hodnocení aut 1:1 se raději drž faktů a zkušeností
Kdyby měl už například model 4CV(který měl mimochodem můj děda)jméno Mégane,byla by z něj ještě větší legenda než je Golf...
A skutečně,laik má určitě problém zdálky rozpoznat Golf IV a Golf V.
A navíc,s tou kvalitou Golfu bych to taky neviděl zrovna růžově...prostě naprosto běžná konvence,která ničím neviniká,včetně motorů TDI >:D
jj,s tím Avantimem je to škoda,že už není.Renault by měl vyrobit alespoň nějakou limitovanou edici,třeba Egeusu nebo Alticy,myslím,že by se našlo jistě hodně zájemců...
Mám jedného v práci, zatiaľ bočný profil 2D, ale keď bude, hodím ho do blogu. Možno sa raz dostanem aj k 3D, ale to najskôr v zime, ešte mám pred sebou plno stavebných prác na dome a okolo neho...
Kreslím si Avantime podľa svojich predstáv. Predsa len nástupca by mal vyzerať trochu inak, píše sa rok 2008. Príjemná činnosť na večer, keď manželka sleduje v TV nejé hlpe seriály... ;-)
Souhlas,neboť jak se říká:I muži mají své dny ;-)
Já jako modelář jsem nedávno taky vyráběl Avantima,v měřítku cca 1:43.Jednou když jsem si prohlížel Avantima,pokusil jsem se navrhnout taky nějaký model ve stylu Avantime.Ve volném čase se totiž věnuji tak trochu designu automobilů,je to skvělý na večer,když mají ženy ty jejich seriály... :-) Umístíš ho potom na blog?Rád bych se mrknul ;-)
Jasne. Prečo nie? Chcel som pred časom hodiť do éteru moju predstavu novej Fabie, ale potom som si to rozmyslel. Nájdeš ešte niečo z toho tvojho modelu v štýle Avantima?
Mimochodom, Peugeot vyhlásil ďalšiu dizajnérsku súťaž pre verejnosť už po roku. Nezapojíš sa?
Hrozně rád bych se zapojil,jenomže zatím neznám podrobnosti.Poslední dobou přemýšlím,jak by mohl vypadat nový Vel Satis.Čerpám tak trochu z Nepty a dávám tomu tvar sedanu(ostatně jak to Renault plánuje).Tak uvidíme,na kolik se trefím :-)
Podrobností veľa nie je, ak chceš, môžem Ti poslať čiastočný preklad propozícií (to dôležité, všetka vata o autorských zákonoch a podobne je vynechaná).
Znáte ty občasné články v AutoTipu, v nichž se píše o nějakém novém modelu a pro připomenutí se k článku připojí snímky předchozích modelů? Tehdy si člověk uvědomí, kdo umí auta a kdo se o to jenom snaží. Například VW má pro tyto účely nafocenou komplet modelovou řadu GOLF, kluci stojí na ploše vedle sebe v zákrytu vyštafírovaní jak skauti... jeden hezčí než druhej. Ale proč to píši - z toho snímku je velmi patrná ta designová jistota, ten génius G1, zahranění a zdospělení v podobě G2, zakulacení (auto roku) v G3, přitvrzení zádi v G4 a současná fantasie (stále nejkrásnější kompakt) tvarů v G5. Přitom to nejdůležitější, tedy silueta, Cé sloupek... to je stále podle původního vzoru. Dokonalá práce. Je v tom znát klasa stylu. Vždyť... tvůj děda sedlal jedničku i dvojku... a dosud dvojku má. A tvůj otec brázdil Evropu v trojce a čtyřce. S tebou, který nejraději jezdil ovšem v dědově dvojce. A nyní? Na váš společný sraz, když se jednou za kvartál utrhneš z práce jezdíš přece v G5-GTI... Dědova dvojka v červené, otcova čtyřka v temně zelené a tvé geteičko v antracitu, na dvoulitru s opratěmi jménem DSG... Fantastické. Úplně vás na trávníku u tvého rodného domu vidím. Tři generace chlapů, pět generací aut. Tak... na zdraví pánové. Jo, jo, až bude tvému synovi 18, vím co dostane k plnoletosti... G8-GTI... bude krásné a bude z jednoho rodu. Jako tvůj děd, otec, jako ty a jako tvůj syn.
Tak v předznačených souvislostech si virtuálně postav vedle sebe Megana s tou minivýlohou vzadu, za něho přičapni s "vajíčkem", pak vřaď jedenáctku či devítku... sakra ani nevím, co bylo před tím. Každej pes jiná ves. Ovšem pozor, tohle není kritika. jestli má tohle pro tebe ten správný "obsah", jestli tě to takhle v životě oslovuje, jestli nesháníš třetí vydání Tří mušketýrů, jo, přesně to, co má na stránce sedmdesát čtyři tiskovou chybu ve slově d´GOLF... vykašli se na ikony, vykašli se na pouta krve a jdi třeba do toho meg-vajíčka v růžový.
Hledím na snímky nahoře... no... to bude jednou perla do generační řady . :-O;-):yes:
Dík z apochvalu. Das Auto... přesně, pumpkine. Přesně. Ale tohle holt každý cítit nemůže. Na tohle musí člověk "mít"... v hlavě, v srdci a v duši :yes:
Neboj oči mam v naprostem pořadku me povolani vyžaduje pravidelnou lekařskou kontrolu ale opravdu je nic k těm autum netaha jenže auta nejsou jen o vzhledu i když zde to o něm je.
Musím přiznat, že tohle se Ti povedlo, také mám rád když na sebe tak nějak jednotlivé generace navazují. Je to jako v životě, každý z nás přece také stojí o pokračování rodinné tradice. Pokud se model generaci od generace VÝRAZNĚ a bez alespoň malého odkazu na minulost liší nesvedčí to o zrovna jasné vizi do budoucnosti. Ne vždy s Tvým slohovým cvičením souhlasím ale tentokrát jsme za jedno. ;-)
:*) Tatro, videl jsi ten snímek Golfů? Dělaj ho i s geteičkama... to je fantastický. Na to nikdo v mainstreamu nemá. Krásnej snímek by byl také s poršáky...
Možná ano, ale přísahat bych na něj nemohl. Pro mne má nejsilnější design GII až GIV, přičemž GII je nejkrásnější. Současná generace je pro mne zklamáním. Tak doufám, že GVI si u mne reputaci napraví. ;-)
Co se týče tohoto Megana, počkám se soudem na oficiální představení. Osobně nevěřím, že ten předek bude ve finále vypadat takhle. Dosavadní dvě generace Meganu ovšem hodnotím velmi kladně. Možná by se "můj syn" v záchvatu doznívající puberty vzbouřil a místo GTIčka by pořídil Megana RS. S kterým by pak v Mostě a v Brně GTIčkům s přehledem ukazoval "výlohu" >:D
prostě pořád stejný auto... pořád stejný auto...stejný auto...auto... uto...to...o... ??
hele nemám nic proti... někdo chce být jako děda, jako otec...chce být stejný.
já ne. já chci něco jinýho. a takových lidí je spousta.
to, že značka má za historii tolik designérských variant je možná tím, že se soustředí na současnou módu. to jsou prostě frantíci. podívej se na jejich životní styl a na jejich umění. mění se. co bylo včera je dobrý, ale dneska je dneska.
Stefi... já tě chápu, každej mladej potřebuje jednou dobýt svět. Tím si projde každej. Jo, jdi do toho, když necejtíš ty kotvy k dědovi v Golfu 1 a necejtíš tu krev rodu, kup si co chceš, třeba Aurise... Pro tebe ty Golfy fakt VW nevyrábí.
Jen ještě jednu větu... asi milión let je to na světě stále stejné. S tím nehne ani flešová empétrojka :-)
díky, že mi lahodíš mládím, ale bohužel, nejsem ženská, tím mě nedostaneš...
za další... nikdo tady neřekl do čeho půjde, nebo co si koupí... je vidět, že hned máš vystaráno, hned máš úsudek, hned řešíš... to je asi mládím, né?
za další... nějakou dobu jsem vw prodával a vůbec si nemyslím, že je to vrchol světa...
auris je supr... jako spousta jiných vozů... pokud se Tobě nelíbí, tak neodsuzuj
asi milion let je to stejné... fakt? kde jsou potom Ti dinosauři? to že se historie opakuje, s tím souhlasím, ale kdopak řekl: svět se mění, lidi se mění?
renault je značka, která má své místo na trhu a má co nabídnout. já jsem příznivce jiných značek, ale nikoho neodsuzuju, protože každý model, každá značka přispívá svým "málem" do mlýna...
V lidech se nemění nic. Není co by se mělo a mohlo měnit... Ti dinosauři, to je mnohem vzdálenější minulost. Ten milión jsem napsal kvůlivá nám, lidem.
hele, nebuď takový pesimista... že se lidi nemění? v globále asi ne, ale jsou výjimky a já se můžu za ni považovat... doufám, že můj nynější směr je jiný a bude šťastnější a že po mě něco zůstane...
Za 20 let se jednou ráno při holení podíváš do zrcadla a řekneš si... hergot, koukám na sebe, nebo na svýho tátu. Tehdy pochopíš, žes nikam jinam od svýho táty neodešel. Kam bys taky šel. Tehdy všechno co v životě bylo pochopíš. Pochopíš to jinak, než jsi to všechno chápal. Nikoliv lépe či hůře, jen jinak, s jistým velkorysým nadhledem. Zejména k těm kolem tebe. A tak už to zůstane. A budeš smířenej. Zatím bejt smířenej nemusíš, nesmíš... Ve třiatřiceti máš povinnost zapálit na obzorech své ohně. Máš povinnost něco dokázat.
P.S. to není pesimismus, to je životní realismus...
To je dobrá hovadina, GTI, čo si napísal. Čo je to za realizmus obzerať sa za seba. Niet divu, že to ide s nami dole vodou, keď ľudia rozmýšľajú týmto spôsobom... :no:
Každá automobilka má k designu jiný přístup. Někdo použíje jeden duch na všechny modelové řady v určité době a pak přijde s další vizí, někdo dělá evoluci jednotlivých model. řad. Máš pak na výběr zda chceš mít ucelený vzhled všech modelových řad nebo dělat evoluce minulých modelů. Je tu ještě jedna možnost. Mít všechny modely stejné, lišící se jen velikostí. Pak opravdu není problém se držet tradice. Příklady jistě poznáš. Jinak s tebou souhlasím, tenhle nový Megan opravdu na klenot Megane II. nemá.
Pokud považuješ všechny Golfy na stejné brdo, pak se ti výrazně nedostává estetického citu, nejsi takříkajíc dostatečně vizuálně a vnitřně vnímavý.
Souhlasím s tím, že existuje i jiná cesta, cesta originality modelů... Jsem přesvědčen, že ta spávná cesta je ovšem ta, která staví krásy budoucí na svých krásách minulých. Lépe řečeno - cením toho, kdo může pracovat s geniálními markantami... Podívej se na hodinky, jak jednotliví kvalitní výrobci lpí na svých specialitách - tvar ručiček, těla (Omegu poznáš na sto metrů, Rolex na dvě stě...) prostě jde o to stvořit jednou toho boha... kdo dnes si vzpomene na Megana vajíčko? Nikdo. Jak vypadal G1 ovšem ví každej. Trik umění udělat auto s opravdu velkým "A".
Mimochodem, asi největší časovej designovej řetěz dnes vystopuješ u BMW. I proto může mít BMW po celém světě zástupy oddaných fanoušků...
Nemím nic proti tradici, konzervatismu a kontinualitě. Mimochodomem k tomu patří elementární slušnost. Někdy však musí přijít drastická změna, revoluce nebo jak si to kdo nazve, která akceleruje další vývoj. Někdy nevidíš výsledky hned, dokonce to někdy vede k propadu zpět. Pak však přijde doba, která i ty neúspěšné pokusy zúročí a průměr dél může v klidu navazovat na své předky až do dalšího kopance. Kdypak tě něco nakoplo, že jsi zapoměl na svoje slušný vychování?
Hodně často (strašně mi vadí lidská blbost,které je všude kolem čím,dál víc),ale rád se k němu zase vracím a stydím se za sebe,že jsem se nechal unést.Ale když je to jenom slovně,tak se zas tak moc nestane.
Tvoje první věta GTI,jak bych to jenom kulantně vyjádřil,je dost troufalým(možná vykalkuklovaným)píchnutím do vosího hnízda,že?O designové filosofii G 1-X se dá jistě dlouze a možná kupodivu rozporuplně diskutovat-totéž může následovat u "stejné ráže" od Renaultů...To,že "na krev" obhajuješ VW je známo,ovšem ocejchovat nesouhlas s designem G 1-X "nedostatkem estetického vzhledu...+nedostatečně vizuálně a vnitřně vnímavý" - přeloženo do češtiny - "jsi prostě co se týče vkusu nejen totální pako,ale i dement povedený"...je pro "vnímavého" důvod minimálně k slovní inzultaci.. ;-) Ale zpátky ke kontextu vnímání designu G 1-X:Tak "duchovní otcem" G1(a tím vlastně rodu) je paradoxně jeden Ital,že... :-) (koncern může být v jistém smyslu nazván pouze montérem,že...),pokud se tedy vrátím do oněch šťastných sedmdesátek(a možná o fous dále pro úplnost),milý GTI,tak právě Rencek byl v mnohém koncernu inspirací(odložte zatím VW kameny).G1 bylo vlastně malé,vcelku levné,dle verze i divoké,spolehlivé autíčko.Ruku na srdce GTI - velikostí,interiérem,nabízenou už.hodnotou,konečně i pohodlím, byl o stupeň pod R16 ;-) .Faktem zústává,že velmi dobře zvládnutými gen.skoky jak designově,marketingově,tak kvalitou-až do G4,což je dle mne poslední "povedený G",opanoval daný segment a vytvořil vlastně "třídu ve třídě"(to je podrbání pro fandy VW :-) ).Ale u Renaultů rozhodně nejsou žádná ořezávátka,vždyť na v 80.a na začátku 90.let byli oni jedničkou ...Po R16 trošku smutno-skutečně oblíbenou a povedenou se stává na přelomu 90.let R19,pak přichází M1,dále by měli pamatovat všichni...A teď vlezem na sakra tenký led designu,jeho vnímání a vzniku legend.
Golf je skutečně řadou kontinuální-snad až ad-absurdum.Část argumentů příznivců prezentují odstavce GTI.A oponenti?Vcelku oprávněně se mohou ptát po nadstavbě,po kvalitně a nově pojatém produktu (s dostatečným odkazem na dobré minulé),po jiném vyjádření téže filosofie,nebo dokonce po jiné filosofii a výrobku vůbec(pravda,u G a VW nemyslitelné).Jsme u krásy,a tady (např.dle mne,R16 strčí G1 do kapsičky...)je třeba upřesnit jednu věc-velmi často GTI zdůrazňuješ zařazení VW do mainstreamu,což je pravda,a platí to i G1-X, -> Omegy,Philipa Pateka,Orsily,TAG,IWC nebo Breitlingi z VW ani náhodou neuděláš.Odkaz dle mne poněkud podpásový...Když jsme u automobilové krásy,rozhodně mé oko s radostí spočine právě na Avantimu či Vel Satisu,ať na exteriéru nebo interiéru,právě i kvůli skutečné "osobnosti a nebojácnosti" těchto vozů,ač komerčně neprorazily...BMW je jiná váhová,srovnávej s MB a pod.V poslední dekádě min.století tvořil Renault stěžejního konkurenta(ano,o Fiatu vím,to je na jiné povídání >:D ),a mám dojem,že v našich krajích zeměpisně i naturelem Alemanii blízkých,bude Renaultí produkce předmětem vášnivých diskuzí vždy ;-) .A propo,kdyby ty Rencky nebyly tak své,a svým způsobem jiné a okouzlující,tak se dneska neštětíme,že....
Daniel,etc....Díky,rád-vyjmenuj ty designery,a pokračuj v tech.detailech ohledně velikosti,rozvoru,rozchodu,už.hmotnosti,… podvozku,atd.Kdepak,když dement "zaměří těžkou autoritu",musí toho využít,ne?A ty jsi určitě dobrák od kosti,ne? >:D
Tou šestnáctkou tu v kontextu ke Golfu nemávej... R16 byla (v dnešním pojetí) střední třída. V době, kdy vyjel Golf to Renault sbalil s R8/10 a zkoušel "golfapofrancouzsku, tedy s R14, pak R9 a R11... tyhle posuzuj.
Nějak neuchopuješ nit. Já nahoře píši, že pokud považuje kolega G1 až G5 za produkty na jedno brdo, pak nemá vyvinutou náležitou estetiku. Nikoliv tedy, že bych ho kritizoval za to, že se mu nelíbí G1.
A právě s odkazem na tu diskuzní nit je potřeba vyzdvihnout VW, který u Golfa dokázal to, co ještě více do minulosti dokazuje BMW, tedy zakotvit do našeho vnímání vizuální markanty, na kterých staví své modely. Tohle Renault nikdy nedokázal. Renault zase umí čas od času trhnout dějinami - viz. například zmíněná R16... jo, to bylo něco. A pak třeba v subkompaktech R5. Jinak staví velmi zapomenutelné modely. Vizuálně kvalitní, leč "francouzsky nejmainstreamovější" produkty. Megane 1, Megane 2... zapadnou v dějinách jak do stohu slámy. Je to proto, že nemají jedinou vizuální shodu, stopu, nic. A to je škoda.
Co se týče Meg2 tak s tebou nesouhlasím, ten tak rychle nezapadne. Problém u Renaultu spíše spatřuji v tom, že se jako by leknou vlastního designu, a pak nějaký troubelín zatroubí na ústup. Již odcházející designerská linka započatá Avantime byla velmi silná a stále by měla co říct, kdyby byla rozvíjena. Pokud vynecháme jeho hardcore podobu v podobě Vel Satis, tak jeho jedinou vadou na kráse byl Megane II Sedan.
K samotnému Vel Satisu mám rozporuplný vztah, ale jeho design stavím velmi vysoko.
Sérii G bych řadil někam jinam. Zde je dán design evolucí a nejlepší z nich je pro mne druhá a čtvrtá generace. První je pro mne příliš hranatá a třetí je příliš mohutná. Současná generace se mi zdá díky absenci ostrých křivek na zadních a předních světlech jaksi rozplizlá.
Jo, to máš pravdu, Renault jakoby se zalekl svého novátorství a udělá zcela civilní produkt. Cením, že vnímáš u Golfu tu lajnu časem a že máš své oblíbenější a méně oblíbené variace na dané téma. To je v pořádku. Mě také stále udivuje svěžest a jiskra G2 a dokonalá záď G4.
Proto je škoda GV, která je taková papučová ;-\
Katalog GII mi dovezl z Reichu otcův nadřízený v 88 (jestli se nepletu), dodnes krásná kára. I když mnohem radši jsem měl katalog Volva 760. Taková 760 v černé perleti ;-):yes:
Mimochodem, to co jsi napsal o spol. foto generací Golfu mám já v paměti zase uloženo v podobě devíti generací Mitsubishi Lancer Evo. Tam je ta návaznost generací také krásně vidět i když je to samozřejmě jiná LIGA. :-)
Ano, ten ústup od Avantime designu mě také mrzí. Prostě to auto bylo/je "francouzky" francouzké. Teď jak kdyby se tlačili do "německé mohutnosti a agresivity"
Ano,sypu hlavu popelem,vskutku jsem do ringu postavil různé váhovky ;-) ,určitě ne kvůli "diskreditaci" G ,spíše v ten moment jako rychlý designový argument...Nit si myslím uchopuji správně-nešťastně bylo formulováno.A donutil jsi mne(abych nešlápl vedle)prohlédnou si modely Renaultu od 70.let do zmíněných devadesátek,a já tam prostě společné znaky designu vidím-určitě jiné,než u G...Další kolo modelové kontinua u VW(mimo brouka)generačně zahajuje skutečně G1,a jsem přesvědčen,že více než samotný G1 sehrály mnohem důležitější roli GII-GIV(velmi správně uchopená gen.obměna+designu,nárůst prostoru a výkonu,modelová nabídka včetně "ostrých" verzí tvořících legendu,kvalita zpracování int.i ext.,možnosti tunningu...),řada G tedy vytváří ony markanty u VW poslední "dekády"(Passat v té době není ještě až tak úspěšný,T1 myslím je trošku jinde).Svoji roli "hraje" i volba názvů vozidel jednotlivých řad - golf je golfem cca 34 let,u pašíka,pola,transporteru...je to to samé - tudíž říci,jako u rencka totéž o VW je komplikované minimálně v náležitém gen.určení.. ;-) ,přesto Renault svoje designové kontinuum má,a zmíněné spol.znaky existují...
Kontinuita názvu jen podtrhuje kontinuitu vizuality. V souhrnu to dá filosofii modelu. Markanty, Andromedo, to je to čeho se v časové ose Renaultu nedostává. Renault se dnes designově evidentně hledá, a v tomhle je v obdobném postavení jako subaru. Neví jak dál. laguna 1 byl velmi povedenej designovej zlom. Byla to obdobná pecka jako byla kdysi Sierra. Ovšem po Laguně 1 se už žádný jiný zázrak nekonal.
Ano,když kontinuum,tak řádné.Osobně jsem přesvědčen,že díky Renaultí designerské filosofii je občasné tápání vlastně nutností.Pokud vezmu design jako měřítko,Renault,jeho progresivita v pojeti designu,novatorství nutně spojené s rizikem(jeho ochota jej podstoupit),u mne boduje rozhodně více,než sice kontinuální,tzv.konzervativní,finančně úspěšná,avšak často bohužel neuvěřitelně nudná a šedivá politika VW.O pár sloupců níže jsi vcelku drsně zhodnotil svůj názor na značku s kosočtvercem...tak mě jaksi schází logický důvod pro diskuzi na téma Renault a jeho Megane III,či Renault jako takový vůbec.Být mi (jak dole tvrdíš)někdo tak ukradený,nevěnuji jeho produkci zdaleka takovou pozornost-leda že,....a dosadit se dá 1000 důvodů...Měl jsi to napsat hned,ušetřili bychom si navzájem čas,a já iluzi,že se jedná o vcelku férovou diskuzi.Už jsem prostě starej na podobný vylomeniny....
To, že nevnímám nějakou produkci jako aktuálně určující (nezastírám historický význam) ještě neznamená, že o ni nebudu nic vědět. Svět aut je jenom jeden. Já nahoře koukám na Meg3 a říkám si... sakra, vždyť ten Renault se nutí do "sportovního" pojetí... M1 je pro kýčaře, M2 pro mimoně a najednou M3 a dosportovna... co je to proboha za politiku? Jinak máš pravdu, že Renault vždy usiloval (zejména v konceptech) o avantgardní vizualitu. jenže holt roky (roky) ne a ne prorazit. To má samozřejmě širší souvislosti, které můžem jednou probrat, ale je to tak... Avantime, VelSatis... cesta nikam. A když se má předvést vyjede... koleos. Renault, ten gigant dělá auto s výrobcem mobilů... a dokonce je až druhej v pořadí. Něco se stalo, jak říká Joseph Heller.
tak ti poviem človek čo nevie ako vyzerá megane s najväčšou pravdepodobnosťou nebude vedieť ako vyzerá jednotkový golf...ale s tými nadväzujúcimi generáciami to je pekné, trvalo mi dva mesiace kým som kolegu naučil bez mihnutia oka určiť generáciu..zaujímavá hra na dlhú chvíľu:"hádaj ktorý to je golf" >:-[]
U tebe mě skutečnost, že máš problém s identifikací golfů nepřekvapuje vůbec. Dokonce jsem přesvědčen že bys nerozeznal lagunu 2 od laguny 3. Ale to je dáno tvým obecným rozhledem, vzdělaností, lépe řečeno nevzdělaností.
gti prečítaj si môj príspevok EŠTE RAZ a povedz mi kde píšem že mám problém s identifikáciou golfov..zase raz si sa nechal zaslepiť svojou nenávisťou..trošku objektivity
pises to sice pekne, ale jako majitel vw asi nebudes 100% objektivni, stejne jako ja majitel renaultu nemuzu objektivne a nezaujate hodnotit renault. Predevsim bych si pockal az vyjede novy golf a megane a ani tak nehodnotil jak se libi tobe nebo me, ale pockal si na zebricky prodeje. Stejne tak bych se vykaslal na hodnoceni TUV a radeji pockal az auto bild protahne po 100 000 km sve redakcni gecko a megose ktery jezdili ve stejnych podminkach. Pak budeme vedet kdo je v cem lepsi. Ale uz ted je jasny ze obe tyto auta budou spickou tridy a i po nekolika letech vyroby budou tyto auta trhakem v autobazarech. ;-)
Asi tě zklamu, ale nejezdím VW, zklamu tě asi ještě více, ale nejezdím ani žádným koncernovým autem. To mi ovšem nebrání v tom, mít o produktech VW přehled.
Megane 3 tu zatím nehodnotím, jen jsem nahoře napsal, že zatím pro mne postrádá charakter. Uvídíme až ho uvidíme.
Je mi jedno, co o jakém autě soudí TUV, nezajímá mě autobild a jeho 100000, vím přesně jak si stojí VW, Renault ve světě aut. Ta zjištění z TUV či z dlouhodobých testů jen lehce dotváří klima. Ostatně, co v těch testech bude napsáno, ti ti mohu napsat již dnes sem...
Já o Megane nemám iluze. vlastně mě Renault v obou modelových generacích totálně zklamal. Megane 1, to považuji dodnes za nepřijatelné auto a o Meganu 2 soudím, že je to antiauto... Renault vnímám historicky jako - jednak sošná, jaksi hranatá auta, která měla své jisté šmrncovní kouzlo, jednak jako milá malá auta (R5 twingo). Nic z toho se dnes nekoná. Twingo je propadák, Clio nemá předek, Megane je antiauto, a Laguna to nezachrání ani dvěma volanty v mutaci GT... A co je tam dál? Nic. Koleos... hmmm Takže snad jen Modus, jako osobně pro mne nepřijatelný segment (maléMPV, to je protimluv) avšak pro mladou generaci, která nemá v srdci 911 vášní, asi přijatelné auto.
A co taky Espace a Megane Scenic?Este aj ti sudruhovia z koncernu,ked si samozrejme pockali ako dopadnu na trhu a ked zistili,ze ludia taketo auta chcu tak sup do vyroby nepodareneho Sharana a nudneho Tourana.A tu nit vyvoja u Espace vidis a predsa sa Ti nepodari spliest si I. s II., III. alebo IV.-kou?
nadruhou stranu renault prisel vzdy s necim novym. treba design, je to zakladatel tridy mpv a ve sve dobe espace nemel konkurenci. nebo skodovkou vychvalovany system usporadani zadnich sedadel v roomsteru mel scenic uz v roce 96. a dalo by se takhle pokracovat dlouho. na druhou stranu s tebou souhlasim s tim twingem a koleosem to je fakt bida
Na Golfu je sice dobrý,že má celou dobu jeden rozpoznávací prvek,ale zase Renaulty byly vždy originální.Vem si třeba R16,4,8,10...a Mégane.Ale zase musíš přiznat,že jestli bude nový Golf jen evolucí současného,tak má Mégane jasně navrch...
Jo, souhlas, ovšem ty modely o kterých píšeš ukončily svou éru v roce cca 1972... to je před třiceti šesti roky :-) Tehdy to byl Renault, který dělal krásná auta a určoval směry, viz ta R16ka. A například R8 Gordini, no to byl v té době pojem pojmů ostrejch hochů. Megane? Vajičko je kýč a dvojku vnímám designově jako antiauto, pro mne nepřijatelné, jakkoliv vím, že v nadupané verzi je to dobrej vozejk. Vizualita, ta je pro mne nepřijatelná.
Po přečtení příspěvků od renault fanatiků jsem se těšil až si přečtu tvou reakci, myslím, že jsi to vystihl. Osobně jezdím taky v meganu coupé r.v.98 ještě teď si nadávám proč já blbec teď furt každé dva měsíce stojím v autoservisu. Bydlím na vidlákově a už si toho všímají známí a občas prohodí poznámku typu no jo auto s pi*ů ve znaku auto plné zázraků.
Keď som si kukol ti fotky odhaleného Méganu, prišiel mi divný a hlavne zadné svetlá mi pripadali dosť také nemecké (napr. Ford) ale na druhý a tretí pohľad sa mi to celkom zapáčilo :-):yes:
Na fotkách vidno že ešte tam majú nedotiahnuté detaily ale už sa teším na oficiálne fotky :yes:
Proč se zde tahaji pořad od některych magoru golfy?Tadyk je řeč o jinem autě a to určitě designově zajimavějšim autě na ktere se da divat a zkoumat ruzne křivky tvary atd.a ne se pořad divat na nudu bez napadu.A že měl někdo pra a prapra a ja nevim co ještě hlupaky tak proč by je měl nasledovat.
Tomu se říká evoluce,tak to tak nějak bylo na světě zavedeno,že se lidé učili od předků,dědili zvyky,řemesla atd.Pokud považuješ svoje předky za hlupáky,tak bude asi moudřejší zvolit svou cestu.Já jsem kupříkladu na své předky hrdý a vždycky je mohu pouze ctít.Minimálně mě naučili psát a vnímat okolní svět.
No když jsme u toho vzhledu,tak Golf (nejsem jeho velký fanoušek) má svůj STYL a toho se drží.Dobře dělá,lidé ví,co kupují a co od něho mohou očekávat.Všimni si,že ostatní se přes různé vývojové odchylky obloukem vrací ke Golfem definovanému vzhledu.To Golfu prostě nemůže nikdo upřít.Že začínají být všichni podobní jako vejce vejci je věc druhá.Jo,holt chce každý prodávat a ne dělat auta na okrasu... ;-)
Tak to bych chtěl vědět ktera auta se snaži byt vzhledově golfozni(nudny).A myslim že stim co si lide kupuji ne u ww ale u všech značek vi co od nich mužou čekat ne?
Jsou chvíle, kdy se musíš i svým předkům postavit a poslat je do pekel. Chce to odvahu a ještě ti rádi poděkují. Tenhle novej Megan ale toho starýho do dellu určitě nepošle. Za to by ho ten starej měl nakopat a poslat na donošení
když mi bylo 18 ( pro GTI - to je už 15 let zpátky), tak jsem si udělal řidičák... byl jsem na vojně, na slovensku a chtěl jsem pryč... pryč z téhle morem prolezlé země, kde se vlezdo***kovství stávalo každodenní rurinou při tom přežívání...
nesnášel jsem vstávání před 6-tou, nesnášel jsem fronty na podělaný základní suroviny a nesnášel jsem komunisty...
první auto, byl renault... 20. velká "kára". na zábavu nás v tom jelo 12. dvoulitr pod kapotou... neuvěřitelně pohodlný béžový sedačky. posilovač, kompletní elektrika, abs, střešní okno, 6x repro, dálkáč...atd. vůně ciziny. byl jsem 5 majitel. najeto měl 180 000km. Já za 8 měsíců najel dalších 65 000km. když jsme míjel tu šeď na silnicích v 2tunovým hovadu, tak jsem se tiše smál pod začínající plnovous...
měl problémy s přehříváním... asi 6x jsem s tím byl v servise. jinak nic. olej, benzín, destičky...
to auto... byl kousek svobody... navíc jsem v přístojový desce našel lahvičku s pískem od atlantiku...
mezitím jsem prošel spoustu dalších vozů... "chvilku" jsem prodával nový, jiné značky... např. - seděl jsem v "nejrychlejším nákladním autě na světě"...
a minulý týden jsem v ústí jel kolem jednoho bazaru a málem jsem naboural, když jsem ho znovu uviděl... stejná barva, stejný potahy, daleko horší stav... šel jsem tam a poprosil prodejce, jestli si můžu sednout. když jsem ucítil tu známou vůni, tak jsem si vzpoměl na jednu slečnu :-) ( jak se asi má?)
je mi jedno, co se píše, nebo říká... renault vždycky bude u mě mít místo v srdci...
:-):-):yes: Třicet tři... v kristových letech... Dobrej věk. Ještě víš, žes nesmrtelnej, ještě se domníváš, že všechno dokážeš. Sem tam šrám na srdci, už máš vzpomínky... Už se ovšem nemusíš jen stydět, už se můžeš o ledaccos v sobě i opřít. Zatím je to vratký, ale pokud je to na dobrejch základech, má to naději.
Hezky jsi to napsal. Trochu si k hornímu příspěvku ovšem protiřečíš... to nové tam , ten akcent na nové... má váhu jen když pramení z poučení minulého.
Hele a vzpomíáš si na R30? Nebo na R15 a 17_ A co Fuego? Všechno to byly úžasné káry našich mladých let ale kdo ze současných mladých si na ně vzpomene. :-(
A nebyly to jenom Renaulty ale třeba tenkrát baječná 127. Jo výběr byl sice malej a o to větší jsou vpomínky. Já začínal na 600D a celou plechařinu jsme dělali s tátou v garáži. Dneska už bych se na to vykašlal. Prostě to tak bylo. ;-)
o com tocis??? fakt prepac, ale ak si mal pred 15 rokmi 18, tak to bol rok '93 - kam chodis na tie zvasty - ...nesnášel jsem fronty na podělaný základní suroviny a nesnášel jsem komunisty... ...když jsme míjel tu šeď na silnicích v 2tunovým hovadu, tak jsem se tiše smál pod začínající plnovous...
ved vtedy uz boli nase cesty plne "zapadnych" a "azijskych" aut - vtedy som a vozil v poslednej generacii Mazdy 626, ktoru ked teraz zbadam na ceste, tak jej nadcasovy design ma stalo co povedat - nic proti, ale R20 s dvojlitrom je model z roku '77 co sa prestal vyrabat v '83, takze v '93 si mal tak 10-16 rocneho seniora...
ale citanie to bolo dobre, kus nostalgie v tom urcite bol... ;)
Všetkého veľa škodí. Al zháňam niekoho, kto vie niečo o Sodomkovom kupé na podvozku Aero30. Okrem tohto [odkaz] som o ňom nezohnal zhola nič. Možno zrovna Ty vieš niečo viac. Aj zázraky sa občas dejú...
Sedíš v kavárně na Champs-Elysées, popíjíš kávu a absorbbuješ život kolem. Na obzoru se vzpíná vítězný oblouk a z každé ulice vidíš Eifellovku. V atmosféře Paříže se Ti do mysli dostávají vzpomínky z posledních dnů.
V rámci svého cestování jsi navštívil Německo, jeho statné Bavorsko. V místní hospůdce Ti blonďatá servírka s dvěmi copy přinesla bavorskou klobásu, kterou jsi zapíjel tuplákem. Bylo to Německo, kde stál jeden Golf vedle druhého, auto, které si již po několik desítek let drží své jméno, svůj styl a pověst. Stalo se součástí kultury, která na Tebe dýchá z každé strany tradicemi, seriozností a poctivou německou bytelností.
Dnes ale sedíš po pár stovek kilometrů dál. Do každého kouta těla se Ti dostává Francie. Nenechá Tvé myšlenky ani na chvíli v klidu. Přicházíš k Louvru a pozastavuješ se nad pyramidou ze skla. Přemýšlíš proč tam je tenhle kus skla, nevíš, ale je tam a sedí Ti to k němu. Projíždíš ulicemi starého Paříže a kocháš se architekturou. Pár minut jízdy Meganem odsud dojíždíš do Defance. Do očí Ti bije ten rozdíl. A opět se ptáš proč. Co dělá zde tato krychle a co tím chtěl architekt říci. Proč je to úplně jiné, proč je Sacre-Couer, Montmartre se svými úzkými uličkami, tak jiný? Je to Francie.
V kouzlu Paříže již víš, proč je každý Megane jiný, každý Renault svůj a osobitý, často rozmarný, neuhlazený, odvážný a avantgardní. Je asi jako černoška, která kolem Tebe prošla, měla na sobě světle zelené kalhoty a žluté tričko. Nešlo to vůbec k sobě, ale byla sexy a upoutala Tvou pozornost a sny na dlouho.
Nechtěj od Francie klobásu a pivo, chutnat Ti nebude ;-)
Pekne napisane,ale to sa tak hodi na chlapcov na zapad od Vasej hranice,pre nejakeho Fritza.Myslim,ze u Vas ako aj u nas nasi dedovia jazdili tak maximalne na starych spartakoch,otcovia na 1000MB,100MB a 120MB,maximalne nejaky ten zigulik a my sme zacinali na 120-tkach,ti co vystali poradovnik a mali viac prachov tak na favoritoch.A moj stary otec sedlal dve konske sily-jeden bol Pejo a druhy Duro.Takze mozeme mat nejake citove prepojenie na skodovku,ale urcite nie na golfa,to prenechajme fritzom,aj ked sa nas uz tretikrat snazia vsetkych ovladnut.Ale oni su uz taki,nedaju nikdy pokoj.
Ale pochopil jedine u nemcov je ta prava tradicia,uz stary jazdil na golfe a aj mlady jazdi na golfe.Lenze stary mal vtedy supermoderny voz,kym mlady jazdi na zastaralej technike s nudnym obalom.Renault dal svetu aut viac ako VW a to nik zo skalnych fanusikov nezmeni.
No, někdo má myšlenky řídké, jiný plácá myšlenky z řitky...
Ale k věci: motory a la rendlik jsou nekvalitni, nespolehlivé a žravé. Možná, že DCI je sice trochu tišší, než TDI, ale jen prvních 30 tisíc km. A když je na motoru TDI prvních 300 tisíc, tak motor DCI je už dávno ve šrotu.
Adiku já vím že je to marný, je to marný, je to marný...
Tak jen krátce.
Bez problému 1,9 DCI v Laguně 250 tis.
navíc, narozdíl od motorů TDI naprosto bezúdržbové, BEZÚDRŽBOVÉ Ádo,bez dolévání oleje, servis po 30. tis narozdíl od TDI po 15. tis. s více jak litrem navíc na dolití.
Já vím, je to těžká rána slyšet pravdu, ale takový je už svět.
Tak se konečně začni chovat jako chlap ty tajtrdliku. :-)
Nu, mel jsi stesti. V TDI se meni olej po 30 tisicich a s vyjimkou zabehu u spousty aut ve firme nebyla zadna potreba jej mezi vymenami dolevat. Olej bylo potreba u 30 tisicoveho intervalu treba dolit jen u 2 aut z 16. A dale: pouzivanim motoru TDI jsme u jedineho prumerneho vozu za jeho zivotnost oproti motorum od rendliku usetrili cca 2000 litru nafty.
Ja vim, je to tezka rana slyset pravdu, ale takovy uz je svet. Tak se konecne zacni chovat jako chlap ty tajtrdliku - i kdyz chapu, ze clovek, ktery si zvoli nick Velky Satis se jako opravdovy chlap ani chovat nemuze ;-)
Soudit podle nicku lidi je asi tak povrchní a omezené, jako jsi ty sám.
No ještě že nemusím být zoufalcem tvého typu.
Jinak s těmi motory je to přesně obráceně. Ano. Jako ty překrucují skutečnosti a fakta nejen neznalci a pomatenci, ale samotní prodejci a výrobci za obrovské podpory medií.No jak by ne, když si je sami vlastní a oblbnou půl národa, což není v našem případě moc těžké.
Zjisti si hystorické souvislosti v odborné literatuře.
Sám jsem vlastnil několik Oktávek.
dělaljsem u fy, kde bylo celkem 25 takových+ několik prémiových Audi. Všichni jsem museli dolévat, cca 1-2 l oleje mezi servisem 15 tis.
Long live nám nedoporučili z důvodů velké spotřeby a nekvalitních olejů.
O.K.
Zejména Lagun a Satisů, ale i jiných nyní máme 10.
Motory 1,9, 2,0 i 3,5 l.
Bezúdržbové, bez dolévání bez problému s olejem.
Nic víc psát nebudu.
Nejseš-li ochoten naslouchat, diskutovat, tvořit si objektivnější pohled na svět, nejseš hoden pozornosti.
Tvé názory jsou trapné, dětinské a k ničemu.
Krom poměrně vysoké poruchovosti jsem :yes:
s tým nickom by som sa veľmi neozýval. Vel Satis je normálny nick, ale zato Ada ja zase tady. Tak sa konečne začni chovať ako chlap ty tajtrdlík - aj keď chápem, že chlap, ktorý si zvolí nick Ada ja zase tady sa ako chlap správať nemôže ;-)
Dneska jsem seděl na zahrádce, popíjel Kofolu a kolem jela paní v černé A6, celkem nová... jela, spíš se sunula. Motor vydával zvuk připomínající zadření motoru, od výfuku se valil černý dým a nemohla nabrat rychlost. Zřejmě se z posledních sil snažila dojet do servisu.
Na zádi vozu trůnil veleslavný nápis TDI a já si uvědomil, že jediné černé v mém životě je jen ta kofola a ne kouř z TDI motoru. Na zdraví!
Nechápu,jak můžeš takto "objektivně" hodnotit na základě jedné zkušenosti s R19(jak jsi to jednou napsal)...
Můj známý,majitel autoškoly,měl ve svém vozovém parku několik R19,které vydržely několik cest do Chorvatska a několik let betproblémového provozu,a to byl celkem antirenaultista...
Jinak TDI jsou ve srovnání s královskými dCi nekultivované,hlučné a mají ve srovnání s nimi také celkem slušný apetit.A navíc jsi to napsal špatně(DCI-to jsem ještě neviděl)
Já myslím, že rukopis Ády je natolik čitelný, že už víc to ani snad nejde.
A protže víme, že neumí nic jiného než provokovat a hlavně plácat totální hlouposti snoubící se s kydáním hnoje nejhrubšího zrna, tak že ani nemá cenu reagovat.
Až bude chtít diskutovat, tedy věcně, tak zajisté může. Mám ale velké pochybnosti o jeho intelektu, že toho nebude nikdy schopen.
Krátce k motorům. Každý ví, že že kultivovanost motorů CR je na daleko vyšší úrovni, než zastaralý systém TDI.
A motory Renault jsou obzvláště kultivované, zejména nový 2,0 DCI.
150 koňový (i Audi může závidět takový výkon)v nové Laguně je neskutečně tichý.
Opakuji, že NESKUTEĆNÉ. Každý, kdo se v ní sveze s tímto motorem nevěří vl.uším.
A ten výkon.I pří 170 km/h slyšíte jen vítr z venčí. :yes:
Přesně tak.Dokonce jsem někde četl,že ani BMW není schopné vyvynout takový motor,jako je 2,0 dCi.Nedávno jsem měl možnost jet s Cliem a Méganem Grandtour s 1,5 dCi ve dvou výkonových verzích.U obou je to absolutně sametová jízda,kultivovaná,tichá a přitom neskutečně úsporná.Ale i benzin 1.6 není špatný :yes:
moderné Tdi-čko bez generálky rovnajúcej sa takmer cene nového motoru 300 000 km nedá..to možno staré verzie s rotačným čerpadlom ale to zas nie je konkurencia pre dci
Už som sa viezol na pasate TDI, výkon, no no, povezme že dostačujúci, ale ten hluk, to v dCi nezažiješ. Bol som aj na skúšobnej jazde s lagunou 1.9dCi. To bola jazda. Životňosť motora je asi 400 000km (papierový), ale v nemecku robily test s týmto motorom. Len dolievaly olej a naftu, najazdily rovných 1 000 000km a motor išiel ako nový. Síce nepatrný pokles výkonu (fakt nepatrný) ale inač ako nový. Ale nikto nenajazdí s auto 1 000 000km, a ani 500 000km.
ja viem, je ťažké počuť pravdu ale svet je taký.
to nemenia skalný fanúšikovia, ale zákazníci. Jednoducho si kúpia viac VW ako Renault. Zastarana technika u VW je blbost, chod sa pozriet od predajne, spocitaj tu techniku a jej kombinácie a mozno prides nato, ze napr. u prevodoviek renault je asi tak daleko ako korejci, paleta motorov je tak isto koncernová, akurát sa delí s nissanom, daciou a podobnými prémiovými značkami a tak. Debatu na temu zastarala technika by som radsej nezačinal. To, že francúzi natáčali svetla do zákruty pred 40 rokmi je síce fakt, ale dnes si napr, s segmente biznis limuzín veľkých áut ani neprdnú. žeby nikto nevidel ich pokrokovosť,je dosť nepravdepodobné. Snaha tam je, na nejaké výsledky to je v dnešnej dobe málo.
GTI podľa príspevkov je možné, že zatiaľ nejazdíš, ale vždy je dobré značky občas meniť ( nie triedy , VW G hocikolko po MB E by bol dosť veľký šok merané očami majiteľa MB ), aby človek vedel, kde sú ostatní. A nemusel by písať svoje dojmy z jazdy podľa nejakých novinárov, ver niekedy nedokážu nájsť ani len nastavovanie volantu.
som veľmi rád, ako neutrálny k značke Renault, že éra dizajnu lunárnych vozidiel je za nami.Nová Laguna, možno sa to niekomu nebude páčiť ako názor, má v dizajne niečo nemecké. je triezvejšia, viac konzervatívna, dizajn pre mňa časovo dlhodobejší a tým pádom vydrží o pár rokov viac a značke tento smer snáď prospeje. Ak si nietko pamätá R21 chamade + kombík, to bol konzervatívny dizajn, ktorý mi vtedy ako mladíkovi imponoval. No a nová Laguna, i keď o kus gulatejšia, ide cestou triezveho dizajnu, viac funkcie, menej emócií. Megane II bol dizajnérsky pokus, nič to ľudom nehovorí, predávala ho cena, pre dizajn si ho kupoval zlomok klientov. U kombi naštastie neboli avantúry tak veľké, čo svedčí o jeho solídnej hodnote ako jazdenky. Krátka verzia je mimo. Nikdy som Renault nevlastnil, iba som na ňom jazdil, musím však povedať, že po otestovaní som si vždy kúpil iné auto.
Cena prodávala kombíky a sedana. Je jen málo aut, kde je 5.dv. hathback dražší než kombi či sedan. Tobě to asi uniklo, nevadí Meganu nerozumíš, tak o něm nepiš. Sleva na krátkou verzi přišla až po 6 letech na konci výroby. I po slevé je srovnatelná s ostatními ve své třídě, které po té so přišel Ceed také slevňují. Jinak pochybuji, že jsi kdy v Meganu seděl. Možná tak v tureckým sedanu. Na základě toho hodnotit megana je ubohost, kterou tady ale dělá spousta dalších. Auto roku v Evropě pro tebe nikdy nebude a že tobě nic neříká neznamená vůbec nic. Za ostatní nemluv, nejseš vůdce.
tak si mi to zas inteligentne vysvetlil, čo je ubohost, kterou tady ale dělá spousta dalších. to je na tejto diskusii pekné, každý je majster sveta, len argumenty, ktoré by aspoň čiastočne obhájili neúspech konkrétneho auta, sú väčšinou v rovine: sú aj horší, čo znamená, že tomu ostatní nerozumejú. Skús si prečítať poslednú vetu mojho príspevku a pochop, že nečakám konfrontačné prízemnosti, ale normálny argument. to má asi svoj dôvod,keď som na renaulte jazdil, ale po otestovaní som si vždy kúpil iné auto. ta tvoje sleva na krátkou verzi až po 6 letech funguje na trhoch ako Nemecko maximálne v treťom výrobnom roku, stačí si zapnúť internet a pozrieť ponuky mimo ČR. prečítal som si tvoje príspeviky a reaguješ viackrát len: ty Meganu nerozumíš. To je bud ubohost alebo komplex. Pochopili sme to vsetci na prvyktrat, ty vudce.