Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Renault Megane III - konec éry Avantime - nové foto

Ondřej Láník
Diskuze (209)
Třetí generace Renaultu Megane je potvrzena na druhou polovinu roku 2008. Teď jsou zde první fotografie, které ukazují více než jen maskovací látky.

Extravagantní záď současného Meganu sice určité skupině zákazníků nevoněla, ale Renault to ustál. I na konci modelového cyklu patří k pěti nejprodávanějším hatchbackům v nižší střední třídě na starém kontinentu. Starým pořádkům ale bude brzy konec. Nový Megane se zařadí po bok aktuální generace velkých hatchbacků s výrazně větším prostorem uvnitř. Chystaná šestá generace Volkswagenu Golf tak dostane zbrusu nového rivala, který na trh přijde v prakticky stejném termínu.

Design třetího Meganu sdílí znaky s o rok starší a větší Lagunou, zejména v přední části. Pryč je kolmé širokoúhlé zadní sklo a místo něj přichází sportovně střižená záď, připomínající tvary Laguny Grandtour.

Aktuální snímky byly pořízeny před několika dny při testování v Austrálii.

Nepřehlédněte
Nižší střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007

Rozsáhlý vývojový program s kódovým označením x95 zahrnoval celkem 10 karosářských variant, ale do výroby se dostanou převážně jen ty známé. Základem je pětidveřový hatchback (ten třídveřový byl z výrobního programu vyřazen), sedan a kombi. Sportovnější zájemce o francouzské vozy potěší pravděpodobně Renault novým kupé i už tradičním kupé-kabrioletem. Příbuzným Megane třetí generace bude také SUV a vozy kategorie MPV (Scenic, Grand Scenic).

Základní motorizace 1,4 16V bude vystřídána přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TCE z Twinga a Clia, důležitou roli mají také malé turbodiesely 1,5 dCi.

Termín příchodu nového Renaultu Megane ve druhé polovině letošního roku potvrdila oficiálně sama automobilka během výroční tiskové konference za rok 2007. Světová výstavní premiéra tak logicky vychází na domácí autosalon v Paříži.

Ondřej Láník
Diskuze (209)
Avatar - Ronault.
24. 5. 2008 23:37
Re: Hele volové!!!!
Víme tu pokrokovost VW, zmohli se na PD diesely a po pár letech raději couvli k CR...

Máš trochu malý přehled a v dieselových motorech VW už nějakou dobu nevede, teď dohání...
Avatar - Ronault.
24. 5. 2008 23:34
Re: Hele volové!!!!
No jo, spolehlivý TDI.

Dneska jsem seděl na zahrádce, popíjel Kofolu a kolem jela paní v černé A6, celkem nová... jela, spíš se sunula. Motor vydával zvuk připomínající zadření motoru, od výfuku se valil černý dým a nemohla nabrat rychlost. Zřejmě se z posledních sil snažila dojet do servisu.

Na zádi vozu trůnil veleslavný nápis TDI a já si uvědomil, že jediné černé v mém životě je jen ta kofola a ne kouř z TDI motoru. Na zdraví!
24. 5. 2008 20:01
Re: Koniec éry lunárnych vozidiel
Cena prodávala kombíky a sedana. Je jen málo aut, kde je 5.dv. hathback dražší než kombi či sedan. Tobě to asi uniklo, nevadí Meganu nerozumíš, tak o něm nepiš. Sleva na krátkou verzi přišla až po 6 letech na konci výroby. I po slevé je srovnatelná s ostatními ve své třídě, které po té so přišel Ceed také slevňují. Jinak pochybuji, že jsi kdy v Meganu seděl. Možná tak v tureckým sedanu. Na základě toho hodnotit megana je ubohost, kterou tady ale dělá spousta dalších. Auto roku v Evropě pro tebe nikdy nebude a že tobě nic neříká neznamená vůbec nic. Za ostatní nemluv, nejseš vůdce.
23. 5. 2008 14:43
Megane II a jeho prdelka
mi bude chybět, je osobitý, roztomilý a hlavně není přerostlý. Co se dá dělat Clio vyrostlo, Megane musí taky.
23. 5. 2008 09:21
Re: Hele volové!!!!
GTI už jazdí. Má služobnú fabku a v duchu sníva o nejakom svojom vlastnom koncernovom tátošovi. ;-) ;-) ;-)