Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

19 komentářů

Opel od r.v.94, korejci od 97, cena do 70.000,-, jen v benzínu do 2,5l a nebo co jiného,když potřebuji tahat min. 1500kg? :?: :roll:
Giorgio
Plasty v clarusu nic moc, docela to po letech u auta z roku 1997 vrže. Jinak motor 1.8 bezproblémový, spotřeba v průměru 7,2-7,5 l/100 km, výbava u většiny aut velmi slušná a funkční i po letech (okna, zrcátka v el.). Akorát ta imitace dřeva je děsný kýč a ovládání klimy vypadá divně, ale provozu to nevadí. Při jízdě to chce pustit rádio, aby přehlušilo vrzání, pak je to na ježdění dobré. Za ty peníze to ale nelze moc hrotit.

Jinak bacha na stav auta, třeba přední světlo stojí 8 tisíc a jiné než nové budeš shánět dost těžko, takže se zaměř i na detaily (jako prasklinky apod., protože zrovna s tím světlem by tě nemuseli pustit přes STK). Kupodivu mě příjemně překvapila kastle, nerezne (narozdíl od stejně starého Hyundaie Lantra, který typicky trpí na zadní lemy).
zmulin
Na 1.8-mičku nikdo 1500kg přívěs nenapíše.Dívej se spíš na ty 2.5-ky.

Jinak je fakt,že na starý korejce nejde moc věcí sehnat a už vůbec ne v druhovýrobě.Taková "malá" daň za nízkou pořizovačku.
Giorgio
Nedám ruku do ohně za to, že ten přívěs pustí tunu a půl, nicméně myslím, že ano, snad dokonce 1 650 kg. Ale co vím bezpečně, že na ten clarus 1.8 je povolen těžší, než na VW Passat B4 Variant 2.0i. A taky s tímtéž přívěsem a zátěží ten clarus o půl litru na sto méně žere.
zmulin: Jelikož pravidelně servisuji Kiu Clarus 2.0, tak o ND z "druhovýroby" něco málo vím: zcela běžně totiž kupuji originální díly za celu druhovýroby jinde/u jiných značek, což mi přijde velmi OK!
Giorgio
A dá se někde sehnat LP světlo za méně jak těch cca 8 000 Kč?
To netuším, světlo jsem dosud nepotřeboval kupovat.
zmulin
Pravidelnej servis ale zahrnuje většinou jenom ty převzatý díly od GM.Jinak věci jako světlo,nebo plácnu lucase atd. už jsou na tom podstatně hůř.
Giorgio
Tak jsem trochu hledal po netu a clarus je "přebouchaná" Mazda 626, včetně motorů, ten dvoulitrový je z GT verze.

Jinak nejhorší na ten clarus je fakt sehnat levněji vnější díly. Těch aut tu nebylo tolik, ty části jsou specifické, a při bouračkách třeba právě ta světla většinou odešla, takže hledat se musí origo nové, a to už je pálka. Ale třeba budíky se daly na inzerát sehnat za 1 500,-.
zmulin
Omegu aspoň s tim Ecotecem.Hyundai a Kia tušim přebírali starší motory od GM a v tý době to moc držáci nebyly
Giorgio
Minimálně 1.5 v Kii Sephia je od Mazdy, takže tipuju, ale to už je jen úsudek, že ta 1.8 taky. V každém případě s ní není problém, ať má jakýkoliv původ. 😄

Jinak můj favorit to samozřejmě není, za 70 000 by to sice byl problém, ale koukal bych se po Fiatu Marea. 😉
bud Omegu, nebo se podívej na Chrysler Stratus 2,5 V6. Ale je to jen automat, jako manuály se nedělaly.....(to jen R4 2,0)

Ale za tu cenu by byl, motor Mitsubishi V6; díly origoš i druhovýroba, srovnatelné s O1......(cenově)
Avatar - JOB
JOB
Jestli plánuješ tahat těžký vlek tak se vykašli na nějaký 1,8 a podobně.Já mám třeba na Omeze 2,5 TD tažný na 2tuny a jestli tahám nebo né je rozdíl na spotřebě minimální,přičemž tomu autu je celkem jedno jestli tahá vlek nebo jede solo.když si koupíš nějakou 1,8 tak zaprvé pochybuju že bude mít tažný na víc jak 1300 kg a hlavně budeš potřebovat přídavnou nádrž. To nemluvím o tom že ten motor uštveš.jestli zvolíš Omegu tak opravdu aspoň 2,5 ať už benzín nebo díesel.Za 70 se dá sehnat už i mladší než 94´
zmulin
Přesně tak.Navíc si opravdu myslim,že korejci do těch aut cpali vyřazený GM motory,takže bude Oplik kousek dál.
Tak někde ty motory vzít museli že >😁

Tpické je to halvně pro Daewoo a jejich modely Espero, Nexia atd...To byl všechno překopanej Opel, a nejen motory 😁
Moje zkušenost je pouze se Sonatou 2,0 (r.v.1996). Tahal jsem za ní dvouosej vlek s autama a na běžné tahání to stačilo. Spotřeba s vlekem byla tak 11-12l/100km. Motor je původem z Mitsubishi Galant a vydrží toho celkem dost. Hlavně je třeba dát bacha na převodovku. Mě odešla po 2 letech a nová (z vrakoviště) stála 5000 Kč. Jinak je to příjemnej pohodlnej auťák. Tažný to mělo na 1500 kg. Clarus má tažný na 1650 kg a Omega má taky jenom 1500 kg. Jinak co se týče spolehlivosti v této cenové relaci bych volil asi tu Sonátu. Omegu jsem měl a 2,0 je na tahání slebej a žravej, u 2,5 TDS rádi praskaj hlavy a 2,5 V6 a MV6 už je celkem žravý. A spolehlivost dost mizerná. S dílama na Sonátu nebyl žádnej problém, Clarusem je to horší a na Omegu jsou jednoznačně nejdostupnější.
Avatar - JOB
JOB
Ještě jsem neviděl prasklou hlavu na 2,5 TD v Omeze. Je to sice motor BMW ale jestli se nepletu tak to byl problém BMW a motoru 2,4 TD. Jinak mám na omeze 1900kg tažný a není to ojedinělí kus. Jedinej problém motoru od soudruhů z NDR je ten že nesnese zacházení typu "nastartovat a hurá na plnej plyn" Když se ohřeje tak je v pohodě.
chrestyss
Ano 2.5TD je od BMW,ale Opel použil vlastní hlavu.
Třeba Peugeot 605 2,1td nebo 2,5td jsou držáky i na tahání. 😉