Omegu aspoň s tim Ecotecem.Hyundai a Kia tušim přebírali starší motory od GM a v tý době to moc držáci nebyly
bud Omegu, nebo se podívej na Chrysler Stratus 2,5 V6. Ale je to jen automat, jako manuály se nedělaly.....(to jen R4 2,0)
Ale za tu cenu by byl, motor Mitsubishi V6; díly origoš i druhovýroba, srovnatelné s O1......(cenově)
Ale za tu cenu by byl, motor Mitsubishi V6; díly origoš i druhovýroba, srovnatelné s O1......(cenově)
Jestli plánuješ tahat těžký vlek tak se vykašli na nějaký 1,8 a podobně.Já mám třeba na Omeze 2,5 TD tažný na 2tuny a jestli tahám nebo né je rozdíl na spotřebě minimální,přičemž tomu autu je celkem jedno jestli tahá vlek nebo jede solo.když si koupíš nějakou 1,8 tak zaprvé pochybuju že bude mít tažný na víc jak 1300 kg a hlavně budeš potřebovat přídavnou nádrž. To nemluvím o tom že ten motor uštveš.jestli zvolíš Omegu tak opravdu aspoň 2,5 ať už benzín nebo díesel.Za 70 se dá sehnat už i mladší než 94´
Moje zkušenost je pouze se Sonatou 2,0 (r.v.1996). Tahal jsem za ní dvouosej vlek s autama a na běžné tahání to stačilo. Spotřeba s vlekem byla tak 11-12l/100km. Motor je původem z Mitsubishi Galant a vydrží toho celkem dost. Hlavně je třeba dát bacha na převodovku. Mě odešla po 2 letech a nová (z vrakoviště) stála 5000 Kč. Jinak je to příjemnej pohodlnej auťák. Tažný to mělo na 1500 kg. Clarus má tažný na 1650 kg a Omega má taky jenom 1500 kg. Jinak co se týče spolehlivosti v této cenové relaci bych volil asi tu Sonátu. Omegu jsem měl a 2,0 je na tahání slebej a žravej, u 2,5 TDS rádi praskaj hlavy a 2,5 V6 a MV6 už je celkem žravý. A spolehlivost dost mizerná. S dílama na Sonátu nebyl žádnej problém, Clarusem je to horší a na Omegu jsou jednoznačně nejdostupnější.
Ještě jsem neviděl prasklou hlavu na 2,5 TD v Omeze. Je to sice motor BMW ale jestli se nepletu tak to byl problém BMW a motoru 2,4 TD. Jinak mám na omeze 1900kg tažný a není to ojedinělí kus. Jedinej problém motoru od soudruhů z NDR je ten že nesnese zacházení typu "nastartovat a hurá na plnej plyn" Když se ohřeje tak je v pohodě.
Jinak bacha na stav auta, třeba přední světlo stojí 8 tisíc a jiné než nové budeš shánět dost těžko, takže se zaměř i na detaily (jako prasklinky apod., protože zrovna s tím světlem by tě nemuseli pustit přes STK). Kupodivu mě příjemně překvapila kastle, nerezne (narozdíl od stejně starého Hyundaie Lantra, který typicky trpí na zadní lemy).
Jinak je fakt,že na starý korejce nejde moc věcí sehnat a už vůbec ne v druhovýrobě.Taková "malá" daň za nízkou pořizovačku.
Jinak nejhorší na ten clarus je fakt sehnat levněji vnější díly. Těch aut tu nebylo tolik, ty části jsou specifické, a při bouračkách třeba právě ta světla většinou odešla, takže hledat se musí origo nové, a to už je pálka. Ale třeba budíky se daly na inzerát sehnat za 1 500,-.