Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

99 komentářů

Kdyby byl kazdy cestujici v MHD cisty a mel vycistene zuby, autem bych do prace nejezdil. Ale protoze 30% lidi v tramvaji jsou prasata, tak autem jezdim. Rano mam zaludek na vode a kdyz na mne dychne spolucestujici, chce se mi zvracet. Navic moje auto je ekologicke co to jde. A ze je to neekonomicke? Ja jsem ochotny to platit a nikdo jiny na tom netrati. To je jako tvrdit, ze kupavat Cabajku je neekonomicke, protoze ostravska je lepsi. Kdyz neco chci, tak to delam.
Může mi někdo vysvětlit smysl této rubriky?
HUMUS: ad neohleduplne - kolik lidi je ohleduplnych v MHD? ad neekonomicke - az me vyjde mastna tyc mezimesto + socka v Praze stejne jako odvoz vlastnim vozem (ve dvou se zenou) mene, tak o tom zacnu uvazovat :-)
Nehlede na to, že když začnu jezdit MHD tak něco chytnu. Hepčíík !. Dyť to říkám. Bohužel ted si finančně a ani vozově nemohu dovolit jezdit do práce autem. Takže jsem nachcípanej :-( Jinak Autem to prace Rulez !
Mam auto, bydlim na okraji Prahy 6 a pokud to jde, nechavam ho nekde v Dejvicich. Jezdit do centra ve vsedni den je pruda prud. Autem je to drazsi (popojizdeni v kolonach a denni jizdy 3-10 km se studenym motorem skodej motorum v autech nejvic), otravnejsi a hlavne POMALEJSI. Proc se porad nervovat, jaky jsou ty ridici okolo paka. V metru si prectu noviny a casaky, v aute muzu tak nanejvys poslouchat nejaky radio nebo dokola kazety. O tom nakazeni se v MHD to jsou pekny a hlavne hodne casty kecy (vymlouvaj se tak i Nemci) - na ulici se clovek muze nakazit stejne tak, v praci od kolegu, doma od deti - prinesly si urcite neco ze skoly ...
no jo jenže. Na ulici nebo v praci nemám něčí hlavu 5cm od sebe. Viz autobus 213 směr Opatov-Háje :)
Když člověk bydlí na metru a směřuje taky někam, kde je to kousek od metra, tak nemá autem smysl jezdit. Ale jakmile musím ještě autobusem nebo tramvají, tak je to naprd, protože ta cesta strašně dlouho trvá. Kdyby se podařilo udělat na většině koncových stanic ta záchytná parkoviště, tak by to bylo asi nejlepší.
Viados: Koukám, že se tady diskuze rozběhla, tudíž beru zpátky svou první poznámku ke smyslu téhle rubriky.
Pokud jde o MHD, mám taky nepěkný zkušenosti. V Brně není takovej problém s dopravou autem i když se už začínáme v některých případech Praze blížit :-(((, proto jsem už přes půl roku nejel MHD. S jedinou výjimkou, kdy jsem musel z práce na úřas a zpátky. Strávil jsem v tramvaji všeho všudy 10 minut a do druhého dne mě přepadla příšerná viróza. Předtím se o mě nic nepokoušelo a oblečenej jsem byl dost, jen ta tramvaj byla narvaná jak prase a každej mi dejchal za krk, brrrrrr. Od té doby jsem do MHD nevlezl a doufám, že ani nebudu muset. Fuj.
Ahoj všem ! Já sice nebydlím v Praze, ale také jsem jezdil autem do práce, bohužel v současné špatné fin. situaci jezdím do práce na babettě a taky to jde. Sice všichni v práci koukali jako puk, že jsem sednul na babettu, ale proč ne ? Mám to do práce rovné 2 km, a to se dá vydržet. Tak zatím ahoj !
Babeta skvela. Jestli to mas 2km, tak alespon v lete lepsi nez auto.
Jezdim do prace mezi 7 - 8 hodinou. To jsou autobusy a tramvaje (alespon v praze) nacpany ukrajincema, co neznaj mydlo ani pastu na zuby. Metro u mne nejezdi, tak co mam sakra dela, nez sednout do auta a jet.
Myslim, ze to s neprijemnosti MHD v Praze prehanite.Jezdim denne tramvaji a metrem do centra a zpatky a jestli neco, tak je to mnohem rychlejsi nez jezdit autem.V centru neni kde zaparkovat.A kdyz je, tak za parkovani zaplatis za tyden tolik, co za tri mesice za litacku.Praha je tak neuveritelne zasekana(a to cely den), ze jet autem je jednoduse otrava, nehlede k tomu, ze popojizdeni stovek nebo tisicu aut ma na kvalitu ovzdusi v Praze taky svuj vliv.Kdyby jezdili vsichni MHDeckem a autem jeli, jen kdyz nezbytne musi, vypadalo by to v Praze hnedle jinak.
Nepřehánějí. Já když jedu do práce před 7 - metrem - je to v pohodě. Ale když se odpoledne vracím, je to k vzteku. To metro se ještě docela přežít dá, ale tramvaj, to bych střílel. Narvaný, jede to pomalu a skoro v každý tramvaji je navezenej smradlavej houmles. No děkuju... Takže kam jezdí metro, jedu metrem, kam nejezdí metro, jedu autem.
MHD v Praze se jezdit opravdu neda. Na rozdil od MHD ve statech na zapad od nasich hranic.... Radeji chodim pesky co se da, mimo centrum bez auta ani ranu. Popr. brzo rano, vecer + vikendy autem - kdy se da v centru zaparkovat... - jde o cestu z centra na Letnou a zpet vcetne toho krpalu. Mlatit se precpanou a plnou kapsaru a podivnych existenci, prochcanejch houmlesu, zebraku.... - sockou? To ne. K.
A zil jsi v kolika mestech na zapade, ze to vis? Prazska MHD je napr. rozhodne lepsi nez Frankfurtska (myslim F. am Main, ne an der Oder na vychode). Jsem tu vic nez rok, takze jsem mel tu cest. V Praze je metro CISTSI, rychlejsi a obecne intervaly vseho (tram, bus, metro) jsou v Praze kratsi. Jediny, co je tu ve Frankfurtu lepsi, je primestska zeleznice (Regionalbahn), ale o te se nebavime. Jedna jizdenka stoji ve Frankfurtu (1.zona) 3,70 DM, pricemz litr nafty 1,55-1,65 DM. Takze pomer je tu jeste vyhodnejsi pro auta, presto je MHD i kvalitativne, tim spise cenove, mene konkurenceschopna nez Prazska. Zakazniky tezko ziska. Tak cestou Frankfurtu radeji opravdu ne, panove. Z doslechu vim, ze napr. ve Stuttgartu nebo Karlsruhe to funguje lip, ale tam jsem nebyl.
A konečně někdo kdo jel ve Frankfurtu MHD. Kdyz jsem tam byl, tak nikdo z nas zaboha nezjistil system jizdenek. Jel jsem z vystaviste a chtel jsem ke stadionu na parkoviste. Ale z automatu na jizdenky jsem fakt nepohopil system a je fajn ze navod je jen v Nemcine :-( Nechtěl jsem dělat černýho pasažera, neb nálepky v tramvajich s vyobrazením mozne pokuty za cernou jizdu me odradili. Asi za 5DM :-( jsem si zakoupil nejdražší jizdenku, která byla v nabídce (tuším že to bylo na Letiště) a jel jsem :-) Snažil jsem si jak jsem mohl, ale prostě jsem nenašel systém... :-) Jinak jízda tramvaji OK
Hmm, system MHD ve FFM. Matouci je na tom hlavne to, ze nejmensi pasmo (fakticky prvni) se oznacuje jako 3. Zadne 1. a 2. pasmo neni (to je oznaceni nejakych kratkousekovych jizdenek pro jizdy mimo spicku). Dalsi pasma jsou 4., 5., 6. uz vcelku logicky. Letiste je myslim v pasmu 4., takze cena je z hlavniho nadrazi 6,10 DM. Bud klidnej, zes to nepochopil, noviny Fraknfurter Rundschau uverejnily porovnani MHD v 19 mestech SRN a Frankfurt se umistil na 18. miste, horsi uz pry je jen Rostock, lepsi jsou i kdysi vychodni Dresden, Magdeburg nebo Leipzig. Pak uverejnil porovnani kvality systemu MHD ve Frankfurtu a nekolika hlavnich evropskych mestech. FFM opet skoncil na chvostu, pricemz Praha tesne nad hranici poloviny (myslim 8. z 19). Fakt se nemame za co stydet. Kdo pamatuje navaly v prazske MHD v 80. letech (a mozna i driv, coz nepamatuju zase ja), kdy se clovek na I.P.Pavlova dostal treba az do 4. soupravy, na Sokolovske se zoufale cpal do 210ky na Prosek, nebo na Budejarne do 206ky na Jiznak, musi uznat, ze dnes je situace o 100% lepsi.
Je fakt, že mi MHD v Praze přijde posledních pár let čím dál tím méně nacpaná - ovšem o to víc jsou narvané silnice a asi to nebude jen tím, že jsou lidi jít na zastávku 100m od baráku, když jim auto stojí hned před barákem... Co ale si myslím je horší, tak že je v metru podstatně větší bordel než býval - lidi odhazují reklamy z novin na zem, "sociálně slabší" spoluobčané nechávají prázdné plechovky či flašky od piva povalovat ve vagónech metra apod. To myslím dřív zrovna nebylo - pamatuji si, že jsem se pomalu štítil šáhnout na držadla v Torontským nebo už vůbec v Londýnským metru, jaký tam je všude nepořádek. Bohužel je asi ale za chvíli dohoníme, jako se o to vlády snaží i v mnohých ostatních věcech...
To ja kdyz potrebuju do Prahy a zrovna na druhy konec, tak si vezmu myho skutra a to co autem jedu minimalne hodinu, projedu skutrem za 20 minut a jeste vesela mavam na stojici auta... :-)))
našrot: Kdy jsi v tom Torontským metru jel? Já tam byl v '94 a bylo čistý, ani žádní boveráci. Možná jsi jezdil jinou trasou. Kde bylo to metro tak špinavý?
definuj "Boverák" :-) neznam, rad se přiučím
Boverák? - Houmles, ožrala, špinavej, smradlavej a votravnej.
d.aemon: v 91,95,97 - centrum mi taky nepřišlo tak špinavý, ale jakmile ses dostal kousek za, tak to bylo občas docela nechutný - a vůbec nejhorší byly autobusový zastávky. Jako ne že by ses brodil v podpapírácích, to ne, ale bylo to asi takový, jako jsou takový ty "budníky" na popelnice na Jižním městě...
Máš snad něco proti Jižnímu Městu ? :)
Jizni mesto je v pohode, pac tam jede metro. Zato lidi ze severniho mesta, to sou chudaci. Jako treba ja. Cekat rano v pul osmy na BUS neni sice utrpeni, protoze to jezdi kazdejch 5 minut, ovsem behem tech peti minut se na zastavce objevi 150 lidi a kazdy rano v narachnutym busu, je fakt zabava a kdyz uz se dostanu k metru konkretne na Palmovku (trasa B s nejdelsimi intervaly), musim obcas nechat nekolik souprav ujet, protoze se tam nevejdu. Resim to tak, ze na tu Palmovku jedu autem, necham to na P+R a odsud to musim pretrpet metrem, ovsem nacerno, nebudu platit za to, ze me nekdo dela sardinku...
Nevím, od maturity jsem nepoužil MHD více než dvakrát a musím říct, že to byla fakt síla. Do Prahy jezdím autem, vyjde mi to levněji a časově třikrát rychleji. Zdá se mi ale, že oproti loňsku je to v Praze s dopravou čím dál horší, vloni jsem v Praze zaparkoval kdekoliv, letos na jaře už to bylo horší a teď, na podzim, nechávám stát auto v práci a po Praze běhám pěšky. Možná je to jen můj subjektivní názor, ale aut je v Praze čím dál víc... přiznávám, že je to i moje chyba, ale já prostě nemůžu jet do Prahy 90 minut místo třiceti. To bych byl asi cvok, kdybych tohle podnikal každej den a ještě platil víc, než za naftu!
Na černo jezdím bežně. 2x za rok zaplatim pokutu. Coz je dobra cena. Jenom na tu ostudu jsem si ještě nezvykl :). Nicméně se nehádám v klidu pokutu zaplatim a ještě pokecám s revizorem jak jde práce a tak...
Jojo, kdyz jsem jeste jezdil sockou, taky jsem zasadne jezdil nacerno. Akorat mimo spicku v metrum, tam jsem si to netroufl, tam jsou revizaci tutove, vzlaste na prestupech. S tou ostudou mas ale pravdu. Nemam na to naturu, ale cerneho pasazera si ze mne DP udelali sami. Stydet by se meli predevsim oni. Kdyz jsem byl na civilce, jakozto nevydelecne cinny, musel jsem si MHD platit. Tudiz jsem zacal jezdit na cerno a zjistil jsem, ze se to sakra vyplati :-)
Naštěstí na nejezdím pres centrum. Prestupuju na na Bus na Kačerově. Sice je to velmi frekventovaná zastávka tak jsem tam za posledni rok zadneho revizora nezastihl (asi jezdim v dobry casy :-) )

Za to uz me chytil minulej rok ve rano 106. Nedavno se mi povedl naprosto chladnokrevný kousek, kdy byl revizor v busu a kontroloval cestující. Naštěstí autobus zastavil na zastavce a já chtěl vystoupit předníma dvěřma. Autobusak se zatvářil, že jako ne. Tak jsem mu suvereně ukázal starý použitý listek, ten na vzdálenost 50 cm je nečitelný tak asi zjistil že je to OK a otevřel dvěře. Vystoupil jsem a polil mě nepředstavitelný pocit štěstí a dobrý nálady :o) Tak zas čekám kdy mě to chytí
Proti Jižnímu městu nic nemám - to byl jen příklad, protože u nás ty budniky nejsou, takže ten sajrajt lítá všude po okolí, a tedy není tak vidět :o))

Mimochodem, dneska mě pěkně překvapil Smíchov - poměrně hustě tam pokopali jednosměrky, zvlášť jednu mou oblíbenou, čímž mne dost naštvali...

A ještě k revizorům: stalo se mi v 17 tramvaji, že za podolskou vodárnou mě, sedícího spoluobčana, požádal revizor o ukázání jízdenky, kteroužto jsem logicky neměl. Tak jsem jí začal jako hledat, a jen doufal, že na mě do příští zastávky zapomene, zatímco se bavil s ostatními cestujícími o jízdenkách. A co se nestalo - zapomněl :o))
Jo to mě něco podobnýho. Jel jsem domů z Hájů jednu zastavku busem, tak jsem jel načerno. Ve 213 asi 5 lidí, všechny zkontroloval jenom mě ne :)
Dulezity je, tvarit se nenapadne, ale ne zase prehnane, tak nejak neutralne :))))

Na druhe strane chapu, ze za vsechno se dnes musi platit, ale davat 380,- mesicne, nebo kolik ted stoji mesicni jizdenka, se mi fakt nechce za sluzby, ktery DP nabizeji...

A co me nejvic dokaze vytocit je, kdyz si chcete koupit listek v automatu, pokud si chcete koupit jeden, jeste to jde, alepokud jich chcete treba sest, stravite tam mladi. Nechapu, proc by ten automat nemohl mit treba dvacet listku nacachovanych (predtistenych), ktery by si sam prubezne tisknul, ale tohle online tisknuti, me od toho fakt odrazuje. A stat frontu v trafice taky nebudu.
jojo, 380Kč je fakt za ty sracky moc. Vzlast kdyz zold vojaka zakl. sluzby nebo civilkare byl za mne 340Kč. Asi nelze nesouhlasit, ze bez MHD to v Praze nejde, tudiz stat (magistrat) ruku v ruce me nutil krast nebi jezdit na cerno. Jsem mekej, zvolil jsem tu druhou varinatu. Nejvic jsem se tlemil revizorovi, kdyz me tenkrat chytil, ze tu pokutu ze mne stejne nedostanou, sel jsem s listeckem na reklamace pokut, a tam jsem dorval babu za pocitacem, ktera za to stejne nemuze, tak jsem jim ji splacel po 50ti Kč. Na otazku co bude az me chytnou znova, jwestli jim budu splacet jako nevydelecne cinny dalsi nedokazala odpovedet. Od te doby na DP MHD SERU!
A to upozornuju, ze nejsem zadnej vychcanek jako vetsina studentu, ketri za penize od rodicu na MHD vetsinou nakoupej vse mozny, ale jezdej na cerno. Ja jsem vzdy platil, kupoval si jak * kupony a daval vydelavat DP. Dnes uz jsem pochopil, ... proste si ty cerny pasanty pestujou sami.
Je fakt, ze predplatne 380Kc mesicne je dost...a sluzby nejsou nic moc. I kdyz v zapadni Evrope je to jeste o dost horsi (Francie, Británie). Ja jezdim na studentskou prukazku i kdyz uz nejsem student... Ale autem je to myslim jeste drazsi a neni kde zaparkovat.
Do prace musim 1,5 km pesky + presedani. Proto jezdim autem. Ze je to neekonimocke? Jo on to zalozil humus...


Kdysi jsem jezdil do skoly (VS) MHD -- byl jsem dost nachcipanej. Pak jsem jezdil (rok a pul) autem. Nachcipanej jsem byl minimalne. To je vlastni zkusenost. Kdyz budu nachcipanej/nemocnej, nebudu chodit do prace. Delam v IT (sprava systemu) a nemam zastoupeni (uplne) -- kdyz nebudu v praci, mohou byt vznikle problemy reseny kolegou, ktery o nich tolik nevi a bude mu to trvat dele/nevyresi to. Tohle nas stoji prime penize (poskytovani pripojeni na Inet, posta, sprava serveru).


Me stoji tramvajenka 270 Kc, jizda autem (8km, 3 Kc/km, 22 dni) 530 Kc... Rozdil 260 Kc... Sere te to hodne?
A ze je to neohleduplne... Na danich platim 10 kKc mesicne + muj zamestnavatel dalsich 30 kKc. Do***e neserte mne s nejakou ohleduplnosti! Tenhle stat mi za to dava diry v silnicich, stale neni okolo Plzne obchvat, vlada a jeji nohsledi mne budou stale okradat, mi spoluobcane primo mne okradli o nekolik set tisic a ty mi tady budes tady krafat ze je to neohleduplne? Di neco delat a nekecej tady kraviny. Chtel bych vedet co jsi zac!
Hele, bob_e, proc tak zvostra, parde. Nech kolty u pasu. Auto nebo MHD - ja volim auto, ale chapu jiny, co se radi primacknou na nejakou vosumnactku bez rizika, ze dostanou facku:-))).
Proč tak zvostra? Já docela bob_a chápu, když zaplatí 40t/měs. jenom na daních a ho... z toho, jen všude samej bordel. Jo přimáčknout se na nějakou osmnáctku bez rizika facky, jo? Spíš se na tebe rádi přimáčknou naši milí "spoluobčané" a seš bez peněženky... Zvlášť linka 22 je tím pověstná.
For Bob. Mam na mysli pochopitelne dojizdeni "z Prahy do Prahy" takze napriklad z Vinohrad na Smichov. To je opravdu (hlavně časově) neekonomické a neohleduplné jak k rezidentům tak i k životnímu prostředí (chtěl bych tě vidět, jak by se ti líbilo kdyby kolem tvého domu ve vsi XY přejelo za hodinu několik set aut). Všřím, že se za čas podaří odvést tranzitní dopravu z centra Prahy a vůbec nějak potlačit intenzitu provozu v historickém centru.
jasne humus: jetdit do centra nebo pres nej je zverstvo. Tam nejezdim ani omylem, do socky taky nelezu, ono je to po pesich zonach rychlejsi. Uz aby byl hotovej okruh, jenze to by do toho takovy ti antiekologove nesmeli kecat...
... myslel jsem samozrejme pesky.
Myslím, že k dobrému zrušení či aspoň zklidnění dopravy v centru by přispěl hlídaný zákaz vjezdu autobusů narvaných turistama (nejlépe skopčákama, co je schopnej zastavit uprostřed magistrály napříč pruhama, aby si mohli vyfotit Václavák, *), pak všechny náklaďáky přes den - tedy noční zásobování. A pak ještě (mimopražští promiňte) veškerým mimopražským, co v Praze nepracují a nebo nevezou stoletou nemohoucí tetičku na odpolední představení do divadla...

Mám taky pocit, že kdysi zaváděli jakési označení S2, které značilo, že jen auta s tímto označením mohou do centra - kvůli ekologii (3cestný říz. kat.) - ale floydi na to nějak kašlali...
našrot: Bejt tebou bych venkovany moc neprovokoval, nebo ti navrhnou naopak zákaz vjezdu pražákům mimo jejich okresy :-) Jinak pro zajímavost: [odkaz]
prof: nechci je provokovat, jen by si možná aspoň předtím než vjedou do Prahy mohli najít trasu na mapě :o) - většinou totiž když se netrefí do pruhu a pak mají přejíždět 2-3 pruhy jinam, tak místo aby jeli rychlejc, než pruh do kterého se chtějí zařadit, tak zastavěj... ale všim jsem si to už i u pár pražských značek, jenže kdo se v tom bordelu v SPZkách má vyznat.

Mimochodem, dneska jsem po nemoci po asi 10 dnech zase vyjel autem a než jsem (večer) ujel asi 400m kolem našeho paneláku, abych dojel na hlavní, tak jsem potkal dvě auta v protisměru, aniž by se mne všimli, jednoho nesvítícího, který si to neuvědomil, ani když jsem blikal (a to měl ještě tmavě modrý auto...) a jednoho *, co zastavil za křižovatkou za keřem, aby nebyl z hlavní vidět... A pak že hlavním problémem Prahy je provoz... :o)
budiž kvitováno otevření dálnici kolem Ruzyně. Snad ten okruh bude jednou kompletní 100%
humus - jak jsem napsal, nejsem prazak. Ja dojizdim z Plzne do Plzne - 3,5 km.

Jo a bydlim u te vypadovky na Prahu (barak od silnice oddelen 3 m zeleni + chodnik), takze mi pod okny projede

tech X set aut za hodinu...
Proč jezdit autem? Protože jsou Češi prasata a v trmvajích a autobusech to páchne jak v chlívě. Protože tramvaje a busy jsou narvaný zatímco v autě mám pohodlíčko, pustím si muziku podle chuti a nemusím se starat, kdo mi zas osahává zadek, aby našel peněženku. Protože to je pomalejší než autem - já jsem autem v práci za 15 min., tramvají za 45 min. - autem totiž můžu jet kratší cestou a ne objíždět půl Prahy, jak v trmvaji. A že je to neekonomické? A koho těch pár tisícovek ročně navíc zajímá? Leda nějakou úplnou socku.
Záleží odkud kam a hlavně kdy jedete!

Autem jezdím, když odjíždím z domu před 8h, případně se vracím po 19h. A to protože:

- Do 8h je praha "rozumně" průjezdná (teda na mojí trase).


- po 19h jezděj občas existence, kterým je lepší se vyhnout.

Jinak - nerozčilujte se, ale je to opravdu individuální věc. Po 9h mě cesta do práce autem trvá 1h a mhd cca 20minut. A věřím, že na některý lokality může bejt autem ještě horší přístup. Takže "Socka" je obvykle nejrozumnější řešení.

Kdo ZNÁ prahu, určitě mi dá za pravdu, že ve špičce se táhnout přes některý lokality je sebevražda...

PeeKaa

PS: kromě homelesáků znám ještě jedno (přinejmenším) rovnocenný nebezpečí. Páni a (především ) dámy v cca. středních letech, mající pocit že smdí, který zahánějí kopuelí ve vůních, proti kterým jsou "pitralon" a "živé květy" chanel no.5. Jet s takovejma lidma v tramvaji či metru je opravdu o život.

Ale zase na druhou stranu - jak říká klasik - co tě nezabije, to tě posílí...

:-))))
PeeKaa tak to sedi fakt...:o))).Ja radeji jezdim z Flory na Andel tram 10 nez jet autem.Je to rychlejsi a nemusim jeste pred praci krouzit jak orel a hledat misto na stani.
Je to levnější než MHD a potom, mám auto co splňuje EURO 4. Pokud vím, tak autobusy nemají většinou ani EURO 2 a elektrická energie pro vlaky, tramvaje a metro se vyrábí převážně spalováním hnědého uhlí... tak co mám teda dělat???
Je fakt, že DP Prahy maji co zlepsovat, ze jsou autobusy a tramvaje casto narvany a spinavy. Kazdy by se vsak mel zamyslet, zda-li neni lepsi,pokud bydli v bezprostredni blizkosti metra ci zastavek tramvaji a autobusu, to chvili vydrzet nez volit casove narocnejsi a, zejmena pro zivotni prostredi Prahy, znacne neohleduplnou variantu dopravy autem. Pak se totiz jedna o lenost a nic vic.
Ten, kdo jezdí sockou na černo, používá službu a neplatí za ní - jednoduše řečeno krade. Howgh.
Ja bych tomu tak nerikal. Bohuzel jiny zpusob dopravy nezli autem neni mozny a konkurence v tomhle smeru v Praze neni. A navic, MHD je pokud vim dotovana a ja na danich platim vic nez dost, takze nejakej ten desetnik se tam z mych dani jiste objevi :)) To za prve. A za druhe, obcas si ten listek cvaknu a tolik, kolik zaplatim za tyden za listky (tech 12 korun), odpovida poskytovanejm sluzbam.
Já to praktikuju tak, že do práce jezdím na lístek a z práce bez lístku. 12Kč za jízdu z a do prace je adekvátní, nehledě na 10 min. spoždění autobusu (konktrétně 150)
to mav: Jdeš do hospody - dáš si pivo a guláš - hodíš na stůl bůra s tím, že to za víc nestálo, i když jsi to v pohodě snědl a vypil - zmizneš. Je to v pořádku?

BTW: Když nemáš ani na zaplacení socky, tak asi na těch daních žádný závratný sumy neodvedeš :o))))
no vono z vejplaty to zahuci do statu dost pekne :-) z jidla taky, z benzinu vyděračsky. To je jedno. Na černo se jezdí protože je nedostatečná kontrola, kdyby byl revizor v kazdem dopravním prostředku tak by ny cerno nikdo nejezdil, ale kdyz ho potkam 1-2x za rok... No jo kradu a co ? Stat taky, jenom že on narozdil ode mě to může dělat ve větším měřítku. On nezodpovědně hospodaří s daněma tak ja jsem nezodpovědný když mám platit socku. A co ? Všichni jsme v klidu :-)
Bohužel teď sice jezdím sockou za peníze, jenže když tě dopravní podnik v metru vozí něčím, co nesplňuje minimálně 12 českých bezpečnostních norem (bohužel EU má normy podstatně méně náročné na bezpečnost i ekologii apod.), tak by ti za to měl ještě dopravní podnik platit - jseš pokusný králík a pokusy na lidech jsou mám pocit zakázaný :o). A když si podle jízdního řádu najdu, že 17tka jede tehdy a tehdy a ona dvakrát vynechá (což v tomhle případě znamená cca 20 min zpoždění), tak DP taky nenaúčtuješ ztráty, protože jsi někam přišel pozdě, zatímco oni si to vlastně v pohodě udělají, protože to jsou velký prasata.
tak, tak...
Já tou sockou taky občas jedu a nepříjde mi až tak šílená, naopak. Jinak mi ani tak nejde o to, někoho odsuzovat, ať si každej jezdí na černo, jak chce - má si to dopravní podnik hlídat. Jde mi spíš o to, že strašně moc lidí uvažuje následovně: Někdo se chová nesolidně (soudcem jsem já), tak se budu chvat ještě míň solidně a tím to vyřeším. A bordel, co je tady v tom státě je na světě. A pak se lidi točej v bludnym kruhu: Všichni kradou - kradu taky - sere mně, že všichni kradou...no, to jsem se rozepsal.

P.S.: Někde jsem čet, že dopravní podnik začíná najímat ukrajince jako revizory. Takže bacha na to :o)))))
Z toho, co tady píšete vylplývá jediné: Kdo chce v Praze dojíždět do práce autem, musí na to mít prachy a náturu. Kdo chce jezdit sockou, musí na to mít to samý. Kdo nemá ani jedno, tak nemůže bydlet v Praze. Jak je to prostý! Vy pražáci jste vopravdu divný :-) Jak snadnej je život takovýho venkovskýho burana! Ale než řešit pražský psudoproblémy ...:-))))))
to Prof: Jak se dostávaj do práce vesnický burani? Svěř se, ať maj Pražáci co závidět...
Viz %subj. Ona je to spis akademicka diskuze, jelikoz prechod od 40let totality na jakoby rovny status jako napr. na system na zapad ci jih od nasich hranic. To se za tech 12 let neda stihnout, jestli se to vuuuubec nekdy da dorovnat.

Tesne po revoluci jsem jezdil do Danska, trajekt, kde se slo kamsi koupit listek a jelo se. Nikdo nekontroloval, jestli ten listek mas. V roce 1991 uz tam pekne byla zavora a kontrola, jelikoz lidi z vychodu prisli na fintu jak to osulit a nic neplatit. Ale proc obecne? Jednak je to otazka rozdilu mezi zapad-vychod prijmu penez obecne a dale i spolecneskeho postaveni a moralky + nekvalitni sluzby. Kdyz jsou sluzby kvalitni, opravdu rad za ne zaplatim.

1x minimalne do mesice musim, i kdyz zrovna nemam vazny duvod tam jezdit, navstivit Nemecko. No pravda, taky se legalne projet 250km/h. Hlavne se citim uplne jinak. K.
O tom teplíčku v autě by se dalo v zimě diskutovat... Prvních pár kilometrů se teda zrovna nepeču.
hm v lete to je burt a spis cekam minutu dve pred autem nez zabere naplno klimatizace v zime vyhrivany sedacky zacnou prazit temer okamzite a teplej vzduch jde z ventilace po cca minute a pul, navic kdyz jsou zamrzly okna tak nez se roztavi snih/led na prednim okne tak to trva tak taky cca minutu a pul, kterou klidne postojim venku s pohledem na ostatni zoufale skrabace oken :-) takze lezu opet do vicemene do tepla :-) vse je relativni :)
to karta: Jo, je to akademická diskuse. V Paříži taky vágusáci přeskakujou turnikety v metru, zatimco normální lidi platěj a v tamnějším motor café určitě řešej spíš jestli je Lambo lepší než Porsche, nebo né :o))))). Ale dost už toho. Asi budu muset taky častějc zajet do Německa a protáhnout to 250.
prof> no jo, no, někdo v tý Praze bydlet musí... Odkud jsi ty?
Kluci z Prahy: Doufám, že jste to pochopili v dobrým. My na vesnici (10 tis. obyvatel) jezdíme do práce buď atem, nebo na kole, nebo pěšky. Za nevšedníma zážitkama z jízdy metrem, tramvají, trolejbusem nebo městským autobusem jezdíme jen párkrát do roka. Asi tak často, jako s dětma do ZOO, nebo do cirkusu. Takže nevím, jestli nám máte co závidět :-) Možná jen to, že těch 10 - 20 minut jedem, zatímco vy v centru spíš stojíte. Ovšem otázkou je, co je opravdu lepší :-)))
to prof: Jenom jsi nám chtěl v dobrým chtěl říct, ať tu neplácáme nesmysly :o)). Ona ta Praha má jednu výhodu a jenu nevýhodu. Výhoda je, že ta socka, ať si říká kdo co chce, docela funguje a až na ojedinělé případy tě docela dobře a levně doveze. Nevýhoda je, že se tu skoro nedá jezdit na kole. Prostě není kudy. A auto? Do některejch oblastí raději jenom sockou, nebo pěšky. To mi ale příjde na město velikosti Prahy normální.
tomcat: To bych si nikdy v životě nedovolil :-)))
tomcat: jo prezil jsem to, furt lepsi nez poslouchat nejakou treba o pet let mladsi gumu a hrat si na vojacka. To bych pak nevedel jestli mam brecet nebo se zacit smat. Je fakt ze si ze mne DP takto vypestovali cerneho pasazera, ackoliv jsem vzdy a to bez vyjimky platil. Jak oni na mne, tak ka na ne ... zacali si oni.
to ruprecht: No, jenom jestli ti teď nechybí, že z tebe nemohla vojna udělat chlapa :o)))))
to prof: Já vim, ty okolo Pražáků chodíš po špičkách a muvíš zdvořile, spisovně a ještě šeptem, abys jim nepřivodil nějakou újmu.....
tomcat: Ty mě určitě od někud musíš znát osobně ! :-)))
to prof: Neznám, ale z toho, co tady píšeš, je to jednoznačný. Vsadím se, že když dojedeš auto s pražskou značkou, nepříblížíš se na víc, než 100 metrů, abys neobtěžoval. Když dojede ono tebe, vališ do příkopu, abys nepřekážel. Btw to číslo je na tebe?
tomcat: no to me strasne mrzi, ze ze mne nemohli udelat chlapa. Jsem z toho skoro zenská. Na civilku bych sel znova, jsem ale blb, mohl jsem nakonec mit modrou, ale bylo jiz pozde.
tomcat - č.80: Jo, přesně tak to dělám ! Jenom se ale divím, proč to nedělají všichni ostatní, protože mám na autě taky pražskou značku :-) Jaký číslo myslíš?
to prof: No to číslo, co jsi napsal, když jsem se ptal na falešný ferrari v rubrice o Saabu.
tomcat: Ne, moje ne, takový auta já opravdu nemám :-)
to prof: No, jenom jestli děláš dobře....
tomcat: Co máš za auta ty? Jseš s nima spokojenej? Poraď, jestli nemám totálně změnit charakter vozovýho parku :-)
to prof: Až to nastane dej vědět, přijedu si k tobě vybrat.
lenin: Myslím, že jeden z náklaďáků to má nahnutý :-)
to prof: Zavolej všem, kdo stále dělají ostudu se svými japonskými ropáky, jmenovitě do Kroměříže.
lenin: Myslíš, že by o to Laďa projevil zájem?
to prof: Vzhledem k tomu, že nemám lžiferrari, považuju svůj vozový park za nekompletní.... Jinak je můj vozový park skromný, obsahuje všeho všudy jedno auto, univerzál na léto i zimu, všední den i svátek, práci i zábavu, vozím v něm manželku i balím baby.
tomcat: Jo, to patříš asi mezi ty normální lidi. Víš, já ale vím, že jen málo lidí není v některejch věcech ulítlejch. Někdo má hodně auťáků, jinej baráků nebo manželek, někdo má prostě třeba jen větší žízeň. V čem ulítlej jsi ty?
to prof: To jsi mě dostal. Nevim. Ale nějak určitě jo. Aspoň doufám, úplně normální lidi jsou na prd.
to tomcat: Predevsim Nazdar. Dneska jsem jel umejt vozejk v Holesovicich na IMO mycce, u vysavacu zaparkuju, za mnou Helmut v kloubouku a s bradkou, 60let s kabrio Jaguarem, model 380HP, 8mi valec, 3.5M Kc. Prisel, koukal na moje vozidlo, pochvaloval limited edition, seriova Recara, vykon atd... a tak se nejak dal obecne pratelsky do reci . Moje vozidlo a stala nervova nepohoda je tezce v kontrastu s jeho vozidlem a pohodou :-) .... a to si clovek stale rika, ze na tom neni nejhur. Jo, jak jsem psal - jednou za cas musim vnimat atmosferu pohody a klidu v nejake normalni zemi - letos v zime jsem byl v SUI, okolo jezdili dedkove v Carlsonech a bzuceli 8-12ti valce..... a hlavne TA OBECNA POHODA - to bych radsi vymenil a jezdil tam v nejakym krapu, nez mit tady nejakou masirku auto a stale nervy. Ale to je fakt asi mimo tema....
to karta: Máš pravdu, ta pohoda se občas těžko hledá. Ale myslim, že i v prostředí, ve kterym žijeme, se občas dá najít. Znám lidi, který dovedou bejt v pohodě i když situace, která je okolo nich, stojí za úplný *. Jinak je tvoje příhoda inspirativní - až mi bude 60+, koupim si taky jaguára a klobouk a budu mlaďochum v klídku chválit jejich popelnice. Jenom nevim, jak navodit tu pohodu, až se budu honit, abych na toho jaguára vydělal :o))))))))
tomcat: Tak to máš fakt pravdu:-)))
tomcat: kdyz nekdo (stat) nekoho (mne) nuti delat 12 (resp.) 18mesicu vola za 350Kč zoldu, tak tomu se zase rika diktatura. Kdyz tomu tak chces rikat, krast me donutil stat ruku v ruce s DP.
Ted uz nekradu a jezdim svojim. S DP jsem skoncil. Kdybych nahodou do socky musel skocit, platit nebudu, budu s radosti okradat zlodeje DP.
to ruprecht: To je to fakt s tou civilkou tak zlý? Že člověk nezbohatne, to jsem tušil, ale že to nehodí ani na socku do práce? To je šílený. Myslim ale, že je v tom DP, narozdíl od státu, relativně nevinně.
Tak zlý to není, dostavas 350Kc zold, 150Kc prispevek na osaceni, potom na kazdy den cca 15Kc prispevek za snidani, obed, veceri atd. Vse v odpovidajicich davkam menaze vojaku, tolik kolik to stoji v kasarnach. Cili tvuj cisty zold je stale 350Kc (dnes tusim 480 Kc). Na to ze jsi nucenej statem delat nekde rok a pul magora a nemit moznost MHD zadarmo, je pro mne ubohost rozhodne vetsi nez kdyz se budu branit jizdou na cerno. Nikdo mi na tuto problematiku na DP nedokazal odpovedet, jen to ze je to dohoda DP s magistratem hl. m. Prahy, cili ten nas slavnej stat v tom zas tak nevinne neni. Prej jsem si mel jit stezovat na magistrat. Jenze to bych pak mohl byt zazalovan za tezke ublizeni na zdravi, tak jsem na to hodil bobek. Od te doby me neprekvapi nic ...
to ruprecht: No, hlavně, že jsi to přežil. Ono je to jasný - chtěj lidi od civilky spíš odradit, aby šli raději na vojnu. Ať je to jak chce, tu socku zadarmo dát mohli...
profe ja nic neresim :-) z branika do centra to mam zhruba pulhodinu mhd s jednim prestupem nebo 10-20 minut autem. v poklidu, v teple.
Aspoň pro mě. Denně dojíždím z Hostivaře do centra - do Opletalky. Metrem to vyjde jen o malinko pomaleji (ráno), ale odpoledne jsem doma za čtvrt hodiny a to metrem ani kdybych se na hlavu stavěl, to tak minimálně 35-40 minut. A hlavně - metrem mě to prostě nebaví...!!! Ekonomičnost radši nerozebírám. Nejsem typ, kterej přijede domů z práce a sedne si k televizi, já spěchám do další práce - a to jsou auta jako vedlejšáček, tak se mi to finančně bohatě vrátí(občas).
Souhlas Metrem je to nuda. Nehlede na to co jsem rikal. Uz me zacina skrabat v krku :-( Zjevne to bude tím, že chodím pěšky na bus stop :-( Grr, hepšík :(
je to často nutné.