Muj soused ma problem. Shani auto, ale ma velmi specificke pozadavky. Musi to byt automat (ma handicap), 4x4, velkej kufr a hlavne tazny zarizeni na 2.5 tuny. K tomu tomu by to mel byt benzin vhodny k predelani na LPG. Je jedno, jak to auto bude stary, ale cenovka max. 150 tisic. Podle mne je to nesplnitelny, hlavni problem bude to tazny. Vas nazor?
Jeste dodatek - melo by se jednat o kombi, nebo maximalne MPV.
Off road by sa dal najst...no za taku cenu uz cez 10 rokov. Bezny kombik s takymi taznymi schopnostami neviem neviem, pozri C5 V6 - s automatom sa robili. A MPV sa da nejaky stary sharan ci galaxi...no tech. udaje musis hladat sam ci to splni vsetky faktory!.
Na LPG se opravdu dá předělat všechno dokonce i naftovej motor ale to je utopie.Problém je že některý motory to nevydrží dlouhodobě.
Co se týče požadavků na automat + tažný na 2,5 tuny tak mi vychází asi jen OFF a to ještě nějakej větší.Jestli se to bude líbit převodovce je na dlouhou diskuzi a asi záleží co je to za převodovku. ;-)
O naftovo/LPG motoru jsem cetl - prestavbu dela napriklad nejaka australska firma.
Nicmene zpet k problemu - uz jsme to rozebirali a offroad nebo amerika je az posledni moznost - ve hre je napr. F150ka. Predtim je jeste sance snizit pripustnou nosnost privesu na 2t, coz by vytvorilo vetsi vyber, ale je to trochu skoda.
On puvodne chtel MB124 300, ale tam je problem s prestavbou na plyn, protoze nadrz v podstate nejde dat misto rezervy a kdyz, tak jen mala. A ctyrkolove MB musi byt bez poskozeni, jinak je to drahy. A ve finale by byla lepsi 300D, protoze ma tazny na 2,1 tuny. Ale ty zase nejsou k sehnani ve 4x4 a kdyz, tak i s 400 tisicema na tachometru stoji 6tisic Eur.
Mimochodem, jak je to s jizdou s takhle tezkym vlekem? Co tachografy, myto atd.? Co treba v Nemecku, jsou pravidla nekde strucne shrnuty?
Takuto ameriku by som racej neskusal. Skor Grand Voyager aku uz celkom. Ja by do toho off roadu siel, no to by v poriadnom stave trebalo viac penazi.
Co tak starsia E classe, 5er, ci napr. V70 sa da najst slusne:
[odkaz]
[odkaz]
Podla mna OK, len netusim kolko potiahnu - treba si dohladat.
Tak on uz ma F350ku, takze opravdu velkej offroad nebo pickup je az posledni moznost. Proto chce civilnejsi auto. K tomu ma T5ku, ale ta se automat+4x4 sehnat asi neda...
Tak teda ja uz vobec nechapem naco su mu 2 taketo hromotluky?! Sak s jednym tahat moze co chce a druhe civilne? ci budu chodit dvaja spolu naraz a tahat nieco?! naozaj si to inac neviem vysvetlit.
Ja by volil to co som hore dal, tieto sedany/komi su perfekt na pouzitie ako single.
To je jednoduchy. Tu 350ku ma s korbou a druhy auto chce civil. Jenze chce mit moznost za nim tahat vozejk co uz ma koupenej a aby se dostal k baraku, musi mit ctyrkolku (nasazovat retezy 2x denne by se mi taky nechtelo). Takze zadani je jasny a ted uz jen co koupit. Jak pisu, podle mne je to neresitelnej problem. Vsechny kombiky maji tazny max. na 2tuny.
Nevím jak v cizině ale u nás se od nového roku alespoň u aut do 3,5 tuny počítá celková hmotnost vozidla a né soupravy jak tomu bylo ještě loni.Tudíš dnes ti u nás stačí obyč dálniční známka.
Bylo mi takto odpovězeno přímo z ministerstva dopravy. ;-)
díky celkové hmotnosti soupravy co se tady vymýšlí - uvědomuje si ten soused že se tím pádem dostává do problematiky CZ, AT i tuším SK mýta tzn. olepit si čelní okno krabičkama mikrovlnkama dle toho kam se jede a platí a platí za každý ujetý km ??? jestli mu to neva, pak OK - já jen že vidím kolem sebe hodně autíčkářů co se hledí zbavit všeho co zavání platbou výkonového mýta tj. jako kamiony nad 12t doposud... Já bych se mrknul po nějakém obstarším MB ML v benzínu, zaplynovat jde cokoliv. vizáží to je offroad jen napolo. Jinak pokud by byl fin. limit alfa omega, tak bych asi rezignoval na nějaký fešný Grand cherokee V8, v plynu se to dá uživit ( relativně s ohledem na objem motoru ) relativně polevnu.....ale zase když američana nechce, to je pak těžko, na kontinentě se takových mazlíků moc nedělalo mimo užitkové verze Géčka ( souběžně se dělají furt s tou známější luxusní verzí,mám pocit že většina v automatu, do CZ se to ale tuším nevozí ) .
No to prave neni vubec jasny. U nas to komplikuje pripadny N1 a to, jestli se jedna o celkovy hmotnosti nebo aktualni. Totez v zahranici - v Nemecku by myto platit nemusel, ale jestli ma mit tachograf nebo ne, to vi buh... Kdyby mel nekdo link na stranky, kde se to shrnuje, odmenim podekovanim >:D
Jinak on auta na podvalu nevozi, jen material a nikdy pres povolenou hmotnost.
k vašemu dotazu sdělujeme, že zákonem č. 347/2009 Sb. byl novelizován zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích. Od r. 2010 tak dochází k těmto zásadním změnám ve zpoplatnění za užívání určených pozemních komunikací:
- do mýtného systému budou zařazena pouze motorová vozidla (nikoliv jízdní soupravy) s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny;
- časové zpoplatnění, hrazené pomocí dálničních kupónů, se bude týkat pouze motorových vozidel s největší povolenou hmotností do 3,5 tuny;
- délka sedmidenního poplatku se mění na deset dnů.
Z výše uvedeného vyplývá, že pro ponechání v časovém zpoplatnění (kupóny) bude rozhodující největší povolená hmotnost motorového vozidla do 3,5 t, bez ohledu na to, zda bude připojen přívěsný vozík nebo ne, bez ohledu na typ vozidla a bez ohledu na to, zda je vozidlo využíváno k soukromým nebo výdělečným účelům. Obdobně tedy bude pro zařazení do mýtného systému rozhodující největší povolená hmotnost motorového – tažného vozidla, a to nad 3,5 tuny.
Závěrem uvádíme, že kupóny emise 2009, jejichž platnost končí až v r. 2010, budou platné po celou tuto dobu, tj. maximálně do 31. ledna 2010. To se týká jak vozidel s hmotností do 3,5 tuny, tak vozidel od r. 2010 nově zařazovaných do mýtného systému. Povinnost úhrady mýtného však začíná vždy hned následující den po skončení platnosti kupónu emise 2009, což v případě měsíčních nebo týdenních kupónů může být i před 31.1.2010. V případě vozidel bez kupónu emise 2009 se na ně vztahuje povinnost úhrady mýtného již od 1. ledna 2010.
tachograf je jasná páka u N1 nad 3,5t celkové hmotnosti jízdní SOUPRAVY. řeší to vyhláška 341/2002 sbírky, příloha č.1. jinak o mýtu v Cz najdeš všechno na www.premid.cz. ve všech dokumentech tam nejdeš terminologii vozidla a jízdní soupravy do / nad 3,5 tuny. pro mě je závazné ne to co mi napíše picmoch z min. dopravy, ale co je ve vyhláškách.mě moje transity omlátil provozovatel mýta o hlavu s tím, že si mám nakoupit krabičky, pokud hodlám tahat vozíky a tím se dostávat nad 3,5t v soupravě. tož tak.
no moc neděkuj čeče, pozor na to co je napsáno v TP jako kategorie auta, vizáž auta není to oč tu běží. Octavia je taky náklaďák, když je otypovaná na N1 !!!! velké pick upy a jeepy se kvůli DPH matlaly jako speciální montážní resp. nověji jako nákladní skříňové alias N1 !! to je úskalí českého bordelu v legislativě, kdysi se někdo rozhodl z daňových důvodů uměle homologovat odpočtové auta jako náklaďáky, teď se to vrací v těchto komplikacích.
na mřížku to nevázej, už rok nemusí být a i předtím to šlo jistými úkony obejít. třeba takový Ford C-max byl 4 místný jako N1 a šlo to bez mřížky ......opravdu bych šel podle toho co je v TP, cokoliv jiného je velmi ošemetné.
Nevím co máš za auta ,ale na stránkách na které si dal odkaz se dočtu téměř to samé co mi napsaly z MD. Píše se tam o motorových vozidlech a né o soupravách. ;-) Ať to čtu jak to čtu pořád vychází že N1 i M1 do celkové váhy 3500 kg včetně platěj pouze dálniční známkou bez ohledu na to co táhnou. ;-)
Mimo jiné se tam píše :
"Motorová vozidla s povolenou hmotností do 3,5 t - nezáleží na hmotnosti jejich
přívěsu - budou jezdit s časovými kupóny"
No tak toto je fakt prispevok. Clovek ma hromotluka na dvore, hlada daco civilne co by potiahlo 2,2 tony... a ty mu napises, ze nech si kupi dalsieho hromotluka...ze pohoda? No kde je aspon trochu rozumu a pointy v tomto prispevku???? Comu v slove KOMBI - hned v uvode prispevku nerozumies???????
Uz jsem zjistil, ze V70 ma limit 2100kg, Allroad 2300kg (ale ten zrejme neprichazi v uvahu kvuli vysokym nakladum na urdzbu/poruchy) a 124ka 1900-2100kg podle typu. Proste kombi se zavesem na dve a pul tuny asi neni ;-\ Bude si muset nechat snizit celkovou hmotnost toho vleku a pak si myslim, ze dotahne nejakej MB - ja doporucim 124 300D 4matic. Starej jak cerny uhli, drahej jak mrcha, ale stale dobrej...
Alebo Sharan! No nesom na 100% isty ci 4motion islo aj do bendzinu, no zda sa mi ze hej, aut na vyber neskutocne...a ci 2.0, 1.8T alebo V6?! podla chuti, noviem ci s prvymi menovanymi bolo 4x4.
VR6 s nejakymi 128kW se delalo 4x4 v automatu. Bohuzel tazny jen na 2035kg... Proste je to neresitelny bez snizeni nosnosti vleku a tim bych tuto diskuzi uzavrel. Diky vsem za prispevky.