Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

57 komentářů

Neviem ako je to u Favakov ale starsie typy, myslim tym typovu radu 74X /105, 120, 130 atd./ to mavali robene zo 130koveho motora dost bezne. Ak sa nemylim tak do toho nacpali vlozky a piesty z Golfa alebo tak nejak.
Ja mam ve Favu udelanejch 1450, vrtani 77/zdvih 78. Klika je z Free Style Pick-Upu, písty a kroužky vyrobene na zakazku, valce jsou puvodni, prebrousne na 77.I s vackou ze 136 50kW jede Favo super. Ma vyborny spodek a seriova prevodovka je k tomuto motoru kratka. Mel jsem predtim upravu 1300ky Sprint 75 a pak motor s velkou vackou a bombirovanyma pistama, ale ta 1450 je neco uplne jinyho. Casem uvazuju o nejake mirne vetsi vacce a vrtani 80,4 - obsah 1584 nebo kolik to vychazi.

Durazne upozornuji, ze pri jakekoliv uprave Fava a v podstate i Feldy 1,3 je zrejme nutna uprava podvozku - napr. HP a volba primerenych kol a obuti - napr. 175/60R14....
Kolik ma asi ta 1450 vykon a kroutak ? Docela by me zajimaly jizdni vykony a podobne . Taky na kolik takova sranda prijde a kolik to papka pri normalni a vostry jizde. Dik.
pujde to na brzdu a pak se uvidi... informace o cene atd. na chovanec.tuning@post.cz
nejak tohle tema umrelo....to nema nikdo poradnou upravu? vsicnu mate jen *-jednotky Cimbu atd....??????? nidko nema poradnou karu??!!!!
Jak vidíš, nikdo nic pořádného nemá...
Nejaky borec ho tusim ma v Bohumine, ale nema asi inet. Stal na namesti, 4 dalkove vpredu, tusim ze misto zadnich sedadel mel ram. Barva kombinace svetle modre s bilou.
VICI, mám nápad. Asi tu patnáctistovku, co mám doma poskládám a pak ji budu pujčovat všem salátům (včetně řepohlava) s Cimbu jednotkami, aby věděli, jak jede pořádná úprava.
CMT: to je skvely napad, pujcovat tu 1500, spousta Cimbu zavodniku zazije trezke zklamani ze svych 61.5 kW..... uz se tesim!
CMT: a ten pravy stres pro Cimbu-zavodniky nastane jestli postavime tu 1650ku...to bude nadhera..vazne o tom uvazuju, nebo aspon 1584....
No uvidíme, obsah 1650 u nás v republice zatím nikdo nemá, tak jsem zvědav, jak ten první motor pojede a pak to budem dělat ve velkém.
Navíc se jeví, že to bude stejně drahé jako objem 1490, teda kit car.
Dá se do Favorita nějak nacpat motor z Renaulta Clio Williams (1.8 16V). Důvod : Do Favťáka by nikdo neřekl takovou sílu, jako do Clia...Motor bych měl, ale hledám vhodnou kastli (poraďte klidně něco jinýho - hlavně aby to vypadalo jako *...(LADA, Wartburg apod.);o)
to bude asi nejlepší ten Favorit ty Wartburgu.
Sorry, já se v tom moc nevynám. Auto mi dělali kámoši (add níže Renault 25)
nemusíš se za nic omlouvat, spíš přemýšlej o podobné velikosti motorového prostoru a stejném uložení motoru. Na to je Favorit z Lady a Wartburgu nejlepší. Nicméně proč to chceš dělat? Zabere to hodně práce a jezdit s tím můžeš akorát načerno.
Z pouhý obyčejný frajeřiny. Ale mám kámoše kterej s těmahle načerno upravovanejma autama dělá závody v noci po silnicích III. třidy, tak se chci zúčastnit (a možná i zabít). Je tam prejobvzláště povedený hybrid (nevím jak to kdo udělal) - Škoda 110 R - s motorem 2.0 l až na zadní sedačky (vyrvané) , jenž je údajně z nějakýho Opela (Calibra nebo Tigra), ale ruku do ohně bych za to nedal. Jo a vo těch závodech nikde ani muk 😄 - je to TAJNÝ. A pokud mě máš za magora, tak mi poraď, co s motorem z Clia Williams.
mám potenciálního zájemce o ten motor (dá za něj 30 000) - mám si říct o víc, nebo rychle zmizet a sebrat prachy???
To záleží na tobě, jak máš hluboko do kapsy. Jestli ti o nic nejde, jsem pro to naimplantovat do Favorita a klidně ti to tam osobně dám, když to zaplatíš. Jinak pokud máš zájemce za 30tis., věř mě, že druhého takového už nikdy nepotkáš!!
Myslíš, že je to málo, nebo moc??? Implantace je druhá věc...
víc než moc!!!!!!!!!!
Takže zejtra beru prachy a mizim (než se z toho ten pomatenec dostane) - zajimavy, že tu cenu navrhl on???
To uděláš nejlíp 😄 P.S. asi nikdy nekupoval "old" motor, má tam 1.2 nebo 1.4 a vidí ten výkon...
Je to možný (ještě neví, že to Clio rozbil kámoš ve 110 vo strom a motor to přežil (ale zadek auta byl v * a měl najeto dobrech 100 000 km). Mám vyděláno. Stejně si musim konečně přezout svýho miláčka R 25.
Psal jsem to už v rubrice "popiš svoje upravené auto". Upravuju ted vačku do motoru VW Golf 1.6 GTI, který příjde do Škody 100. Dost dobré dělo. Nevýhodou ale je, že ten motor je strašně těžký, protože má litinový blok. Chtělo by to nějaký celohliníkový, dvoulitrový šestnáctiventil a Favorit by dost zrychlil.
mam uplne obycejnou 130 GL

chtel bych neco udelat s motorem,

mam schnenet favoritackej nebo staci tenhle [potreboval by ale generalku], koukam ze radi vrtate vetsi ojemy, vyplati se z hlediska financi vrtat nebo opravovat trinacku. Jeste mala poznamka rad bych stim nejak normalne jezdil a ne jen jednou za rok kdyz neprsi delat machra na naves. [taky jde o spotrebu]. Vypada to ze tomu rozumite muzete mi poradit a rict kolik bz to asi tak stalo?? diky KArbi
Těch možností je víc. Pokud chceš malou úpravu, tak za 7500,- ti uděláme úpravu hlavy, vačky, karburátoru a rozdělovače. Výkon bude asi 53 kW u Š 130 a 56 kW u Š 136. Jde o úpravy pro běžné jezdění, teda motor vydrží spolehlivě 120 000 km. Dále děláme úpravu hlavy, vačky, karburátoru a rozdělovače + zvýšení objemu na 1340 ccm. Cena je 15 000,-. Nebo stejnou úpravu + zvýšení objemu na 1462 ccm - cena je 25 500,- atd. Opět jde o úpravy pro běžné jezdění. Pokud máš nějaké konkrétnější dotazy, napiš to tady, nebo na muj email: Chovanec.tuning@post.cz
ty ceny jsou asi bez generalky co? takze kdyz mi to udelate na motoru kterej ma nejeto 80 000 km tak uz toho moc nenajezdim, nebo se pletu ? dalsi vec je ze ja ani nevim jestli tak nutne potrebuju generalku. mam tohle auto asi pul roku a jeste jsem doto ho moc nepronik kazdopadne kazdy nekdy zaciname. ja vim ze se na dalku asi radi spatne, ale popisu moje problemy. kdyz jsem to koupil tak tak vzdycky kdyz jsem to nastartoval studeny tak to kourilo trochu bile (voda tam netekla) asi jako favorit po zahrati to prestalo. jenze pak sem vymenil olej a zacalo to kourit docela modre pri startovani vzdycky totalni dym nebo kdyz je to pod plynem a docela to zere olej urcite tak pul litr na 1000 km. Mozna ze je jen neco malyho v * ja nevim.

dalsi problem je, ze to nejak nejede.....

proste na rovince jde v pohode dvojka na 60 trojka na 100, ale ctyrka a petka jsou uplne mrtvi ctyrka je celkem lina dostat ji treba na 110 je fakt na dlouho a na petku to jede tak nejvic 130 s plynem na podlaze, pritom mi kazdej rika ze skoda 130 bez uprav na tech 150 vybehne v pohode, me teda ne, tak nevim. Muze to bejt zpusobeny i tim ze mi karburator predstih odtrh atd. serizovali ve skodovce takze tam mam sice predepsany hodnoty, ale auto proste nejede ?

diky moc za odpoved a urcite te navstivim pro nejakou tu upravu koncem zari 😃

karbi
Co se týče problémů tvého motoru, na dálku se opravdu špatně radí. Říct, v čem je problém, zda v pístech či vodítkách, jde vesměs až po rozebrání motoru. Pokud máš najeto 80 000 km, motor určitě ještě něco vydrží.
Ceny uprav jsou bez generálky, ale pokud se dělá úprava hlavy a zvyš. objemu, tak už je navíc jen broušení kliky a nové pánve ložisek a je to vlastně generálka motoru.

Navíc, pokud upravujeme hlavu, je v ceně (u litinových hlav Škoda) i montáž gufer ventilů a pokud montujeme vačku, logicky se mění rozvody.
jaky je rozdil mezi upravou hlavy vacky atd. bez navyseni objemu a s navysenim objemu na tech 1340. vyplati se to vubec. je znat v jizdnich vlasnostech ten rozdil? v cene je znat docela dost 😃 .

ten rozdil myslim spis v jizde nez v technickych upravach
Až zažiješ ten pocit, kdy všichni čuměj jak ten prďola ve Š 130 valí, tak uvidíš... 😃))))))))))))))))))))))))
Ten výkonový rozdíl tam samozřejmě je (je to asi o 4 kW a 10 N.m víc, než u sériového objemu), i když to logicky není takový skok, jako na objem 1462 ccm. Je zde však ta výhoda, že písty 77 mm se dávají do sériových válců a nemusí se frézovat blok. O to je to tedy levnější než 1462 ccm. Naopak ten rozdíl v ceně od úpravy pouze hlava-vačka je dán cenou sady - písty, píst. kroužky a také pracností. Zatímco u nejjednodušší úpravy se jen mění hlava a vačka, u zvyšování objemu jde celý motor ven a celý se musí rozložit.
mohl bys rict kde mas sidlo firmy nebo proste kde to delate ? rad bych si nechal neco udelat.

jeste dotaz, nevadi nejak uprava motoru prestavbe na plyn ?

jak je to vubec s vyfukama delate je taky nebo montujete. vyplati se to kte prestavbe poridit nejaky adekvatni vyfuk nebo staci ten klasicky?

dik karbi
Sídlíme v Rožnově pod Radhoštěm, pokud se chceš stavit, zavolej si dopředu na tel.: 0604/893 058. Výfuky samozřejmě montujeme, pokud se totiž dělá nějaká výraznější úprava, je dobré upravit i výfuk.
Kdo má zájem.
Ja mam zajem..o Facko 1650 ))))
Šel by tento objem do Rapida 136(karburátor ?),př.Š 130 ,jaká cena přibližně ?
Jde to do motoru Škoda 1289 ccm s hliníkovou osmikanálovou hlavou, cena je okolo 40 000,- Kč. V ceně je velká klika, pístová sada a vložky prům. 82, sport. vačka, úprava hlavy, sání, výfuku, prostě komplet nově postavený motor.
A kolik to vydrží do rozsypání motoru? Hádám 20 tkm.
Ty si můžeš hádat co chceš, ale myslím, že to vydrží dost. Právě se dokončuje první prototyp, pak se uvidí. Rozhodně ale nekonstruujeme motory tak, aby vydržely jen 20 tkm.
Není lepší než za takovou pálku 35 litrů to raději investovat do silnějšího auta.
To residents: na to ti můžu říct jen jedno. Kdyby to nikdo nechtěl, tak by takové motory nevznikaly. Ale protože to lidi chtějí, tak se staví. Navíc na pěkně udělanou Felicii s takovým motorem hned tak něco nemá. To je ale jen můj názor, se kterým samozřejmě ne každý souhlasí.
Souhlasím s cmt.Většina z těch, co si takový motor nechají udělat, ho budou mít na SVEZENÍ (a to nejen ve Felicii) a ne na běžné ježdění.Já osobně o tom vážně přemýšlím a spíše bych uvažoval o zvýšení výkonu na úkor snížení životnosti vzhledem k tomu že bych ho dal do auta se kterým bych se chtěl povozit.A tedy otázka,kam by se mohl dostat výkon,kdyby se životnost zmenšila na polovinu( cca 75 tKm) případně na třetinu(50 tKm) ?A nebo opačně,jaká by byla životnost motoru při zvýšení výkonu na 100-110 Kw ?
Jen pro představu: 100 - 104 kW mají dneska špičkové motory Škoda Felicia sk. A (ne kit car) pro rally (Švidrnoch, Holý, Trněný, Okrajek) o objemu 1396 ccm (karburátor a sání Favorit,téčka písty, tvrdé ojnice, svody výfuku). Jejich životnost však není víc než 6000 km. Pokud by jsi chtěl mít něco přes 100 kW a přitom větší životnost, pak je by byl nutný objem minimálně 1490 ccm, nebo lépe 1530 ccm. Karburátor (vstřikování se sériovým počítačem by to nenakrmilo), svody, téčka písty, tvrdé ojnice atd. prostě Áčkový motor.
Tak kdo ma nakou poradnou karu? Pochlubte se 😄))
Mam Facko 136 L karbec, nevim asi to dost turuju, na 1 50km/h, 2 80 km/h, 3 130 km/h, 4 150 km/h, 5 130 km/h. No a to je ten problem, proc to na 5 jede 130 a nedrzi to po prerazeni tech 150?? Na 5 to tahne zhruba od 50 zlehka od 80 trchu vic. Proste nevim, jinak na 1 - 4 to tahne opravdu spickove. Otackomer nemam, takze ani nevim kolik to toci ale nemam nohu na podlaze a volnobeh mi pripada normalni, aspon na technicky byl normalni. Jo malej dotaz, podarilo se mi urzit vejfuk pred tlumicem, zere to ted vic nebo stejne ve stejench otackach??
Chtěl bych se zeptat CMT na úpravu motoru z Rapida 136. Je z roku 1989, 46kW, má najeto asi 90 000 km, mám tam výfuk Remus, bezkontaktní zapalování z Favorita. Co se týče některejch poznatků z jízdy, tak např. na 3 jsem to vytáhl asi 120 km/h, pokud se dá věřit tachometru, tak s pedálem na podlaze to jelo asi 185 km/h při 4200/1min. Uvažuju o převrtání na těch 1340ccm. Jaká životnost takto upraveného motoru (kolik tis. ještě najede), jaká je spotřeba při normální a při sportovní jízdě, a jak moc se projeví, např. při předjíždění těch 64kW? Co na to podvozek, kola, brzdy? Zkrátka jaké s tím máte zkušenosti. Díky předem.
vsichni jezdi seriovky...
to: všichni ne, ale nechci se opakovat. Poslední poznatek: Oktávka 2.0 Mpi mi přes veškerou snahu kravaťáka v ní, nestačila.
to vici: všichni ne, ale nechci se opakovat. Ale aby ses dozvěděl něco nového tak poslední poznatek: Oktávka 2.0 Mpi mi přes veškerou snahu kravaťáka v ní, nestačila.
PR: jo to klidne verim, tady u nas me neco predjede tak jednou za mesic a to jen proto ze je to bud Impreza GT a nebo proto ze ho pustim😄) Vsak on taky dvoulitr v Octavce neni zadna hruza kdyz vemes kolik zeleza tahne, super potesi takovy pohled kravataka na to jak nestiha😄)) Ja se tak vzdycky bavim na najezdu na dalnici - pak hned do leveho a Octavisti mi jen nechapave koukaji na SPZku😄)
Dobrej, lidi. Uvažuju o úpravě motoru 135 Ls karbič z fáva 92 sport line od CMT. Je to úprava za 7800 : Upraví se vačkový hřídel, bude vyleštěná hlava válců, kanálky, slícované se

sacím a výfukovým potrubím, upravené ventily, úprava karburátoru. Výkon bude

61 kW. Máte s tím někdo zkukšenosti??? než se objednám. Díky!!!
PS CMT se nemusí urážet, je to jen "malý průzkum trhu". Akorát koukam, že jste všichni někde na dovče. Tak jsem to holt nevydržel a už jsem k CMT objednanej 😄 a tímto CMT zdravím, už se moc těším!!!!
Ja mam karu u CMT tedka😄
Já vim, znáš se s CMT. Jenže ty máš 1500. mně by zajímalo, jakej je rozdíl mezi sérií 135Ls (je hodně dobrá!! oproti jinejm fáčkum) a laděnym fáčkem od CMT. Ta úprava jak jsem psal, jen vačka,válce,sací potrubí. Máš s tim zkušenosti?Jsem objednanej na 20.8.
To jste všichni umřeli, nebo tady tuhle úpravu nikdo nemá?? To mi neřikejte, dyť má CMT pořád plno!!