Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeHybridní Škoda Fabia pochází z Británie - MIRA H4V Plugless Plug-in Hybrid
69 komentářů
positivemind
Je někde psáno, že se to začne přímo prodávat? Za jakou cenu? Ta bude asi přemrštěná a nevyplatí se ani při stále stoupající ceně PH 😒
Omlouvám se, nějak jsem přeskočil ten odstavec "se sériovou výrobou se nepočítá" >😁
to ze se nepocita se seriovou vyrobou neznamena ze to treba nekdo nebude montit mimotovarne, tak jako se to dnes dela s LPG, ale i tak bych typoval tuhle srandu na castku 200-300 tisic kacek, takze aby se to us nejak vyplatil👋zaplatilo, tak by clovek s tou fabkou musle nalitat tak 300-350 tisic km, cos je zas docela nerealne pro tu fabku 😄 asi malokdo s autem teto kategorie najezdi pres 350 tisic km, ikdys i taci se urcite najdou
hlavně - kam narvali ta baterky? Podle toho že jsou vyjímatelný (to sem zvědav kdo se s tím bude někam tahat - tuším že 4 monočlánky to nebudou 😄 ) by tipoval že je šupli do kufru. Fajn, ale rázem mají z kombiku auto tak se 100litrovým kufříkem....
Naposled upravovali minika a udelali z nej megaraketu,motor v kazdym kole,dokonalej kroutak...a tedka daji do fabky slabej elektromoturek...skoda,mohla to bejt nejrychlejsi fabie...
A k čomu by to bolo dobré? Čo tak skúsiť pochopiť pointu? 😉
pointa je v tom ze na sebe chteji upozornit,a to se jim povede tim ze udelaji neco vyraznyho.Jestlize chteji ukazat schopnosti elektromoru,musi zapusobit i necim jinym nez jen malou spotrebou.A malospotrebove fabie si vsimneme jen u nas.
Omyl. To, čo píšeš, robia všetci. Väčšina štúdií hybridov, vodíkových áut či elektromobilov sú v praxi vpodstate nepoužiteľné supersilné a hyperrýchle mašiny, nad ktorými bežný motorista mávne rukou. Sú to len pekné predstavy konštruktérov, ale doma to mať nebudem ani 20 rokov, je to neskutočne drahé a neskutočne predimenzované - ani stopa po spojitosti s realitou. Toto je počin z iného súdka, tak ako som napísal. Je to reálne a nie drahé, ukazuje skutočnú dostupnosť lacnejšieho vozenia sa vo vlastnej réžii. Je to prvý pionier rozumu v mrakoch megalomanov, v ktorých ide v prvom rade o biznis. Takže jedine :yes:, chvála je naozaj namieste, a nemalo by ostať iba pri nej.
S tou malospotrebovou Fabiou nemáš pravdu. Chce to dať si klapy z očí dolu. Ako si ich môžeme všimnúť iba u nás, keď to spravili Angličania? A myslíš, že svet netrápia drahé pohonné hmoty, iba nás? Zobuď sa. 😉
S tou malospotrebovou Fabiou nemáš pravdu. Chce to dať si klapy z očí dolu. Ako si ich môžeme všimnúť iba u nás, keď to spravili Angličania? A myslíš, že svet netrápia drahé pohonné hmoty, iba nás? Zobuď sa. 😉
to te opravdu laka elektromotor kvuli spotrebe a stupidnim emisim?Co treba neco jako dokonalej kroutak,apod?to si opravdu predstavujes budoucnoust jako plouzeni se stovkou za bzuceni generatoru?jestli elektromotor,tak v Tesle by Lotus,jinak to nema smysl.Emise Co2 jsou mi uplne u *,a kdyz chci malou spotrebu tak si koupim naftu.
Hovori sa, ze blby nazor tiez nazor...
Mam v pazi dokonaly krutak a podobne veci (ma to zmysel ale nie na pretekarske ambicie, tie na cestu nepatria), absolutne ma nezaujima vysoka rychlost, uz ta dnesna nie je bezpecna. Cesty su tak plne, ze do mesta vpohode staci osemdesiatka vratane dialnicnych obchvatov, a na tie kratke trasy je nafta blbost, kym sa motor ohreje tak zase parkujem. A pouzitie elektropohonov vo vacsom meradle popripade na velke vzdialenosti tak skoro nehrozi. A ak, aj na dlhe trasy musi normalnemu cloveku stacit 140-150 km/h.
Buducnost, to su primerane rychlosti za primeranu cenu s co mozno najnizsimi emisiami. Ak od toho cakas extremne vykony a uspokojovanie vlastneho ega, tak mi ta je luto. Nepatris do normalnej premavky na cesty, takych by som za volant pustil jedine na okruhu a mimo zasadne verejna doprava...
Mam v pazi dokonaly krutak a podobne veci (ma to zmysel ale nie na pretekarske ambicie, tie na cestu nepatria), absolutne ma nezaujima vysoka rychlost, uz ta dnesna nie je bezpecna. Cesty su tak plne, ze do mesta vpohode staci osemdesiatka vratane dialnicnych obchvatov, a na tie kratke trasy je nafta blbost, kym sa motor ohreje tak zase parkujem. A pouzitie elektropohonov vo vacsom meradle popripade na velke vzdialenosti tak skoro nehrozi. A ak, aj na dlhe trasy musi normalnemu cloveku stacit 140-150 km/h.
Buducnost, to su primerane rychlosti za primeranu cenu s co mozno najnizsimi emisiami. Ak od toho cakas extremne vykony a uspokojovanie vlastneho ega, tak mi ta je luto. Nepatris do normalnej premavky na cesty, takych by som za volant pustil jedine na okruhu a mimo zasadne verejna doprava...
IPace
osobne si myslim ze by na auto teto vahy stacili slabsi elektromotory, rekneme 15 as 20kW kazdej a tak zvisit dobu pomoci kdy pomahaji elektromotory, takove auto je adealni preprava do mesta treba pro taxikare kterej denne muze najezdit i pres 500-1000km prevazne v mestskem provozu a na palivu tak usetrit denne od 400 do 800 korun
Pri dnešných technológiách už mali byť dávno v mestách povolené iba elektrické taxíky. Jednotlivé jazdy taxíkov v mestách nie sú dlhé a prípojky na elektrickú sieť môžu mať na každom stanovišti. Ale to by sme museli žiť v inom svete, vláda peňazí má iné záujmy.
Jsem velice rad, ze tyto tipy vozidel maji tak male mnozstvi CO2, to je strasne dulezite. To ze jsou plne baterii, ktere bude treba za par let nejakym zpusobem zlikvidovat mne uz netrapi. Ono mist na nejake dalsi skladky kam to schovat je mnoho.
Vieš sám, že obsah CO2 je viac marketingovým ťahom ako reálnym plusom. Tak čo sa nad tým budeme pozastavovať, že? Nepochybným plusom ale je nižšia reálna spotreba. Ak ušetríš 50% benzínu, a napriek vyššej nadobúdacej cene sa Ti to vyplatí, ver, že budeš uvažovať inak. Mimochodom, batéria a batéria, to nie je celkom to isté. Časy olovených platní a roztoku kyseliny pomaly ale iste spejú k svojmu koncu.
Splodiny jsou globální problém (nemyslím jen CO2), odpad baterií jsou pouze lokální zátěži. Nebo se pletu?
v prípade masového rozšírenia takýchto vozidiel by likvidácia batérií určite bola závažným problémom..
spis to bude dalsi vynosnej business 😄
Lenže na masové rozšírenie by sa nemohli používať dnes bežné, ani dnes zavádzané materiály. Tie prvé majú nedostatočnú kapacitu, druhé spomenuté podmienečne dostatočnú, ale na masové rozšírenie sú pridrahé. Budúcnosť je v nanomateriáloch, ich čas ešte neprišiel, ale prichádza. 😄
ale byla by to věc technického rázu, což zplodiny nejsou.
likvidácia splodín optimalizáciou spaľovacieho procesu a pridávaním katalyzátorov nie je technického rázu?
Je to škrabanie sa ľavou rukou na pravom uchu. Spaľovanie ostane spaľovaím. Jediný ideál by bol, keby z výfuku nešlo nič, iba do nejakého vrecka padali kocky zlisovaných splodín z motora, ktoré by sa dali použiť, povedzme, na prihnojovanie poľnohospodárskych plodín...
Pleteš se.
Kdyby zítra "vyply všechny fabriky a auta", tak čistý vzduch na celý planetě máme do jednoho měsíce. Vodu do půl roku a v zemi to zůstane několik let (desetiletí, staletí...)
Kdyby zítra "vyply všechny fabriky a auta", tak čistý vzduch na celý planetě máme do jednoho měsíce. Vodu do půl roku a v zemi to zůstane několik let (desetiletí, staletí...)
To si trošku prehnal, aj keď v princípe je to asi nejak tak. Najväčším producentom CO2 je, ako je všeobecne známe, more, priemysel mu "iba" pomáha. Človek vyrába ten problémový nadbytok skleníkových plynov, ktorý sa nedokáže vrátiť do prirodzeného cyklu a robí šaraptu. Drvivú väčšinu tsunami, cyklónov a podobných katastrof zapríčiňuje človek sám.
S tou vodou - svinstvo v zemi je naozaj svinstvo, neviem neviem, či by pol roka stačilo na vyčistenie vody... 😉
S tou vodou - svinstvo v zemi je naozaj svinstvo, neviem neviem, či by pol roka stačilo na vyčistenie vody... 😉
To jsi trochu přehnal. Člověk sám? Nečteš moc bláboly ekoteroristů? Člověk má vliv, ale rozhodně ne takový, aby až tak zásadně (cyklóny, tsunami,...) ovlivňoval svět. Na tom staví svoji propagandu právě ekoteroristé.
Veď o tom píšem, nečítaš? Polovicu CO2 produkuje ocenán. Vplyv človeka je žiaľ taký ako píšem. Na cyklón netreba spraviť veľa. Stačí narušenie rovnováhy. A to je ľudská práca. reaťazová reakcia. jeden šofér na diaľnici zaspí. narazí do ďalšieho auta, to do zvodidiel, vezme so sebou ďalšie dva vozy, ďalšie do nich narazia lebo neubrzdia...zakrátko máš hromadnú búračku desiatok áut. Je v tom analógia. Postupne vypúšťaný odpad sa postupne nevstrebáva - vždy niečo zostane a ukladá sa, ukladá a ukladá. Príroda sama všetko nezvládne. A to nie je propaganda, to je fakt. Ekológov, ktorých spomínaš, nemám tiež v láske. Na druhú stranu tvrdenie, že človek nemá taký vplyv aby zásadne škodil životnému prostrediu, považujem za alibistický blábol, ktorý tu je z pohodlia a neochoty niečo robiť.
Bavíš se o ideálním stavu, který neexistuje. Tudíž lokální skladování a následná recyklace baterií bude menší ekologická zátěž než současný stav.
Bavím se o ekologické zátěži, tak jak mi to bylo vysvětleno člověkem znalým problému.
Nehádám se, že škodliviny v zemi jsou svinstvo. To bezesporu jsou, ale tyhle průsery se dají omezit na minimum požadavky na zázemí takových prostor. Samozřejmě, pokud by se lifrovali někam do rozvojových států, tak by to byl průser jak mraky
Je sposta průserů, které se normální člověk ai nedoví. Ale aspoň se ti dobře spí. Raději nevědět. Určitě víš, jak v okolí Ostravy je otrávená země...atd...
Jo největší šok měli ekologové, když v těch nejzamořenějších kalových rybnících našli říční raky 😉
Děláš, jako by tam v kalištích žili normálně 😉
Vím, co tam je za svinstvo a to nemluvím jen o kalištích, ale třeba o koksovně v Přívoze a okolí.
Vím, co tam je za svinstvo a to nemluvím jen o kalištích, ale třeba o koksovně v Přívoze a okolí.
Tak v některých k šoku všech jo, a vcelku zdařile. Příroda je mocná čarodějka :yes:
Ostrava ještě hodně ekologických ořechů, ale kde jinde zase najdeš "sopku" uprostřed města? 😉
Ostrava ještě hodně ekologických ořechů, ale kde jinde zase najdeš "sopku" uprostřed města? 😉
Na Ostravu ode mě neuslyšíš křivého slova, mám ji rád 😉
Právě jsem tě začal mít rád! >😒] :yes:
Tak to prrr, jsem na ženský 😉
Mimochodem, úterý a středu jsem v OV, takže si ji opět po dlouhé době vychutnám a už se těším. 😉
Mimochodem, úterý a středu jsem v OV, takže si ji opět po dlouhé době vychutnám a už se těším. 😉
Naštěstí mám orientaci stejnou jako ty 😉
Nejzajímavější, že všichni dezertéři se dříve nebo později vrátí zpátky do Ovy, a to nejsou žádní nýmandi. Holt kdo vyroste pod ostravskými hradčany už nemůže jinak :-!
Nejzajímavější, že všichni dezertéři se dříve nebo později vrátí zpátky do Ovy, a to nejsou žádní nýmandi. Holt kdo vyroste pod ostravskými hradčany už nemůže jinak :-!
:yes:
Vidím to stejně 😉
Až do OV povede dálnice a protne ji dále na PL, SK, tak to město poskytne nečekané možnosti, tím jsem si naprosto jist. :-!
Vidím to stejně 😉
Až do OV povede dálnice a protne ji dále na PL, SK, tak to město poskytne nečekané možnosti, tím jsem si naprosto jist. :-!
vidíme to stejně 😉 :yes: Zaplať hejtman, ten to říkal už jako primátor.
Jdu spát, ještě 2x se vyspím a už budu usínat pod "vítkovickými komíny". Dobrou 😉
Kluci, nechte toho, mě čeká ještě 14 dní, co uvidím matičku Ostravu. Jinak u těch kalových rybníků jsem vyrůstal a na haldy jsme si chodili hrát. Naštěstí rekultivace pokročila a začíná se na to dát i koukat.
Kua, nejak som toho veľa zameškal asi. Ešte som v Ostrave nebol. 😄
Jsi si jistý že to byli říční raci? Je dost možné, že to byl invazivní druh Raka pruhovaného (Orconectes limosus). Přežije skoro všude a dotáhli ho sem z USA, aby aspoň něco v potocích bylo. Byla to chyba protože vytlačuje původní druhy a přenáší račí mor. Toliko z biologie >😁
IPace
tak sem se jinde docetl ze cena prestavby by mela byt cca 2 tisice liber ( jesi je to pravda netusim ) , pokud by cena byla opravdu takto nizka, tak by to byl hrich to nezacit montovat, i samotna Skoda kdyby to dala seriove za 100-120 tisic do soucasne jejich produkce, tak jim to pujde urcite nadracku 😄
Výber Škody Fabie niejak neprekvapuje. V Anglicku majú škodovky ešte z dôb minulých pomerne dobrú povesť, aj keď najmä kvôli cene. Boli to najlacnejšie autá na trhu, Škoda 120 stála niečo cez 3500 libier, pričom autá o tiredu menšie začínali o cca 500 libier vyššie.
To ale na veci nič nemení, aj keby Fabiaboa najlacnejším autom na trhu, za svoju techniku, hoci pomerne jednoduchú, sa určite hanbiť nemusí. Bola to zrejme práve tá jednoduchosť a dostupnosť, čo rozhodli o ýbere auta.
Za počin ako taký je nutné tvorcov pochváliť, myšlienka ukázať svetu, že nie je nutné robiť z komára vola, a že dobré výsledky možno dosahovať aj jednoduchými prostriedkami, a že veľkolepé investície nemusia byť ako také zárukou dobrého vysledku. Klobúk dole, palec hore. :yes😒br />
Škoda, že článok nie je obsažnejší, parametre auta nie sú nijak bližšie definované, takže je ťažké spraviť nejaký záver. Keďže ide o jediný kus, z globálneho hľadiska má iba tenvýznam, že ukazuje smer a všetkým vraví, že sa to dá.
Na druhou stranu škodovka v anglii právě díky době dávno minulé (Š 120) pověst dobrou nemá a je to vlastně takový místní trabant.