Hybridní Škoda Fabia pochází z Británie - MIRA H4V Plugless Plug-in Hybrid
Společnost MIRA se zabývá poradenskou činností a certifikací v oblasti automobilového designu a technického vývoje. Její hybridní vozidlo na bázi Škody Fabia je výsledkem projektu H4V (Hybrid 4 Wheel Drive Vehicle) a ukazuje možnosti, jak vyrobit ekologické vozidlo bez drahého návrhu zcela nového automobilu, jen prostou konverzí „běžného“ automobilu segmentu B na hybridní.
Technologie plug-in nové generace umožňuje dobíjet baterie za jízdy, nebo je připojit k běžné elektrické síti, akumulátory se tak mohou dobít „ze zásuvky“. Na rozdíl od jiných studií plug-in hybridů, jsou akumulátorové sady vyjímatelné z vozu, takže odpadá komplikace s hledáním nebo vytvářením parkovacího místa se standardizovanou zásuvkou. Elektřina, kterou má každá domácnost v zásuvce je navíc podstatně levnější než ta, kterou vyrobí spalovací motor hybridů na silnici.
Hlavním důvodem vývoje tohoto konceptu vozidla byla pochopitelně ukázka možností snižování spotřeby paliva a emisí výfukových plynů. Se sériovou výrobou se nepočítá.
Zatímco přední náprava je poháněna šedesátikilowattovým benzinovým motorem, zadní kola pohánějí dva elektromotory, každý o výkonu 35 kW. O výkonu posílaném na jednotlivá kola rozhoduje elektronický diferenciál, který ovládá elektromotory. Ty jsou napájeny Li-on bateriemi, které jsou uloženy v zavazadlovém prostoru a jsou snadno vyměnitelné. Automobil je vybaven systémem, který umožňuje dobíjet akumulátory i při brzdění. Pochopitelně, pracovalo se i na aerodynamice, výsledkem je součinitel odporu vzduchu 0,299, tj. o 8 % nižší než u sériového modelu.
Cílem tvůrců automobilu bylo dosáhnout spotřeby kolem 4 litrů na 100 kilometrů, tedy takové spotřeby, kterou se mohou chlubit moderní vznětové motory. Ty mají ovšem oproti hybridním vozidlům vyšší emise dalších složek mimo CO2. Výkonové parametry, tedy největší rychlost a zrychlení, se oproti standardní Fabii nijak výrazně nezměnily.
Do celého projektu je zapojena i britská vládní organizace Energy Saving Trust, která se věnuje ekologickým aktivitám v oblasti snižování emisí CO2 a zmírňování dopadu provozu pozemních vozidel na životní prostředí.