Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

OII 1.9TDi - zajíždění???
neregistrovaný "pavproch"
| 24. 11. 2006 20:21
vymazáno
OII 1.9TDi - zajíždění???
neregistrovaný "Mitsi"
| 24. 11. 2006 20:36
Vytáhnout funglovku na takovouhle cestu (tedy pokud pojedeš po dálnici, což předpokládám), je ta největší blbost, kterou můžeš udělat! Problematika zajíždění se tu už mnohokrát probírala, stačí zalistovat v archivu.
OII 1.9TDi - zajíždění???
neregistrovaný "pavproch"
| 24. 11. 2006 20:43
vymazáno
OII 1.9TDi - zajíždění???
neregistrovaný "Mitsi"
| 24. 11. 2006 20:45
V tom Ti bohužel asi nepomohu...
Bez nadpisu
neregistrovaný "pavproch"
| 24. 11. 2006 20:53
vymazáno
Bez nadpisu
| 24. 11. 2006 21:12
Na zajíždění jsou vhodnější kratší trasy,prvních 500-1000km to netrápit,jak si motor "sedne",tak se to může trochu osolit,tak jsem to udělal se svou služební i soukromou fábií.Služební nová 1.2HTP v roce 2002,dnes najeto 135000km,výborný zátah,výkon 46Kw(na brzdě testováno na jaře),při rozumné jízdě spotřeba 5.5l,a na dálnici 170km/h se zapnutou klimou >:D

Ta moje má teprve necelé 3000km,ale jezdí také slušně :roll:

Každopádně ti doporučuji rozkouskovat prvních 500km na kratší jízdy než vyrazíš do Francie.Potom bych to viděl spíše jako přínos pro zajetí.Hodně zdaru ;-)
Bez nadpisu
| 24. 11. 2006 21:32
Tak potom myslím není co řešit :D
Bez nadpisu
neregistrovaný "one-z"
| 24. 11. 2006 22:29
Zajímavý zajíždění :shock: :shock: :shock: Motor se má nejdříve zajet klidnými jízdami a až těsně po zajetí (nějakých 2000 - 5000 km), podle toho jak na něj šlapeš si z něho uděláš buď rychlíka nebo lenochoda. Ale jinak dost často se stává, že motor je zajetý třeba až 30, 40 tisících km.
Re:
neregistrovaný "pavproch"
| 25. 11. 2006 07:48
vymazáno
Bez nadpisu
| 25. 11. 2006 10:29
Já mám ty samé zkušenosti s mojí služební fábií,když měla nulu,taky vyrazila hned na služební cestu stylem brzda-plyn.Dnes má 135000km a je to doslova raketa. :-) A naměřený výkon 46kw taky mluví za vše :roll:
Bez nadpisu
neregistrovaný "sestys"
| 25. 11. 2006 11:05
Reketa se 46kW ? >:D >:D
Bez nadpisu
| 25. 11. 2006 11:43
HTP se velmi dobře vytáčí,pokud to člověk umí s řadící pákou,má vyhráno i nad felicií 1.6MPI :?
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 25. 11. 2006 12:38
Jenom z kopce s prázným autem a ten ve Felicii nesmí s vámi závodit. Tak mi to aspoň připadalo u mé bývalé 1,2 12V, motor se sice krásně vytáčí, má pak i lepší zvukový projev, ale netáhne ani trochu >:D >:D
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 25. 11. 2006 18:52
Tak trochu si odporuješ Tommy:

Na zajíždění jsou vhodnější kratší trasy,prvních 500-1000km to netrápit,jak si motor "sedne",tak se to může trochu osolit,tak jsem to udělal se svou služební i soukromou fábií.Služební nová 1.2HTP v roce 2002,dnes najeto 135000km,výborný zátah,výkon 46Kw(na brzdě testováno na jaře),při rozumné jízdě spotřeba 5.5l,a na dálnici 170km/h se zapnutou klimou

Z toho co jsi napsal, jsem pochopil, že to mám těch 500 - 1000 km šetřit, a potom tomu postupně začít nakládat.

A potom zase tohle:

Já mám ty samé zkušenosti s mojí služební fábií,když měla nulu,taky vyrazila hned na služební cestu stylem brzda-plyn.Dnes má 135000km a je to doslova raketa.

A z tohodle jsem pochopil, že tomu mám hned od prodejny nakládat jako svi.a

Takže si člověk vlastně může vybrat viď :!: :?:
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 25. 11. 2006 18:56
A ten můj příspěvěk byl zaměřený na dieslové motory :!: , proto 2000 - 5000 km, a spotřeba přestane klesat až kolem 20 tkm (TDI), což je průběh km, kdy je nafťák "opravdu zajetý" ;-)
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 25. 11. 2006 19:07
Jinak ještě do třetice :*) Zarazilo mě jak můžeš napsat, že 1.2 HTP ať už 40 nebo 47 kw může vyhrát nad felckou s 1.6 MPI, který dost často mívaj 65 kw, místo 55 kw. S tou by měla problém i ta moje fabka se 74 kw ;-)

A ještě nevim proč se ptá pavproch, jak má zajet motor, když to vlastně ví :?: Tak si tomu prostě dávej kotel hned jak to převezmeš a nezapomeň z ní vytáhnout na dálnici 210 nebo kolik vlastně dá. Taky si můžeš vyzkoušet kde má motor omezovač, nejlépe za studena.
Re:
neregistrovaný "pavproch"
| 25. 11. 2006 20:59
vymazáno
Re:
neregistrovaný "KOSS"
| 26. 11. 2006 00:53
To pavproch: Tedy, nejses li si jisty, tak prispeju do mlyna s tim, co mi bylo receno u Volva-dieslu. Prvnich 1000 km zlechka lochtat, rozhodne nepodtacet !!! Jezdit useky vice na razeni a ne rychle - km maximalne 100-130 (doporucovali spise tech 100,ale zase abys nebyl brzdou). Tocit na otackomeru mezi 1000 a 2000 ot/min.

Pote ma nastat druha faze do 3000 km. Kdy se motor muze tocit tak do 3000 ot/min. Jezdit s nim jako v normalnim provozu jen tu max.rychlost aspon z pocatku nechavat na 100-130km/h.

Pak nastava posledni faze do 4000-5000km, kdy by se naopak motor mel vice tocit. Davat mu kontel jinak receno. Pote by melo byt auto zajeto.

Pro vsechny faze plati, ze by motor mel byt zahraty.
Re:
neregistrovaný "pavproch"
| 26. 11. 2006 07:32
vymazáno
Re:
| 26. 11. 2006 09:30
Prvnich 1000 km zlechka lochtat, rozhodne nepodtacet !!! Jezdit useky vice na razeni a ne rychle - km maximalne 100-130 (doporucovali spise tech 100,ale zase abys nebyl brzdou). Tocit na otackomeru mezi 1000 a 2000 ot/min.

tieto dva vyroky si navzajom odporuju, takze podla je to blbost co ti povedali. Ale to sa ani nedivim, lebo predajcovia a servisaci o autach ktore predavaju * vedia, daleko viac sa o aute dozvies na specializovanych forach ako od dealerov.

Treba sa drzat toho, co pise vyrobca v navode a to je takmer u vsetkych aut (a aj motoriek) rovnake: nepodtacat, tocit do 3/4 max otacok, nezatazovat auto nakladom, osobami alebo privesom, nejazdit konstantnymi otackami, striedat jazdne rezimy a prevodove stupne, prudko nebrzdit ani neakcelerovat, nestlacat akcelerator na viac ako 3/4, pravidelne kontrolovat olej.

Toto dodrzovat pocas prvych 1000 alebo 1500km (zalezi od doporucenia vyrobcu) potom mozes s autom robit co chces, zabeh mas za sebou, s tym, ze vykonove parametre a spotreba sa este bude vylepsovat mnoho tisic km (u dizlov) lebo motor este sada.
Bez nadpisu
neregistrovaný "IT"
| 26. 11. 2006 13:48
Slovo "nepodtáčet" jsem v žádném návodu ještě snad ani nečetl,nebo si neuvědomuji. Jenom uvádějí nepřekračovat určité otáčky na nějakých prvních 1-1,5 tis km a omezit počet studených startů, někdy též nejezdit s plně naloženým vozidlem.Jo,předepsané palivo,to je dost důležité.

Je to tam odbyto 2-3 větama,které postihnou vše. Nedělat z toho vědu.

Možná by to mohly obeně(aby si lidé fixovali v hlavách) učit naše skvělé Autoškoly,ale to bych za 5800?- Kč vč. učebnic,výuky teorie,poctivého odježdění :D,pohoštění atd. asi chtěl už moc. >:-[]
Re:
neregistrovaný "milic1"
| 26. 11. 2006 13:58
Pokud jde o podtáčení, vzpomínám si, že v návodu k Oktávce píšou pouze tolik, že je nutno přeřadit na nižší stupeň, jakmile začne motor jít nepravidelně. :)
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 26. 11. 2006 16:34
pavproch: tě nějak nechápu, napsal jsem skoro to samé jako KOSS (prvních 2000 - 5000 to šetřit a potom tomu začít nakládat, jinak z toho bude lenoch) a se mnou jsi nesouhlasil a jemu děkuješ. Jinak kolem 1000 ot/min bych nejezdil, protože tam motor jenom duní a nejede. Raději jezdit kolem 1700 ot/min kde začíná brát turbo a zbytečně ho nepřetáčet.

Jinak právě teď zajíždim motor na simsonu a od nějakých 50 km jsem mu občas chvilkově zatopil pod kotlem a pak zase zbrzdil na 35 - 45 km/h, teď mám asi 280 km jezdim kolem 40 - 50 km/h a když ho občas proženu tak dělá na rovince 70 km/h. Když přestává táhnout, tak holt musim zastavit a nechat motor vychladnout, takže podle mě je na zajíždění nejlepší cit člověka ;-) 8)
Re:
neregistrovaný "pavproch"
| 26. 11. 2006 17:16
vymazáno
Duch nasich otcu
neregistrovaný "Pucmeloud1"
| 26. 11. 2006 17:08
tanecky okolo zajizdeni jsou dnes jiz vice duchem nasich otcu, kteri zajisdeli Schade na cely zivot. Dnes staci chovat se prirozene s citem a jezdit s lehkou nohou prvnich par tisic kilometru, pak jezdit tak jak je clovek zvykly. Opravdu zajete bude az tak po 20 - 30 tisic kilometru
Bez nadpisu
neregistrovaný "one-z"
| 26. 11. 2006 23:12
JJ, to máš pravdu, moc jasně jsem to nenapsal, hlavně že jsme se shodli :-)

Jinak až ho budeš mít, tak sám zjistíš kde nejlíp táhne (většinou od 2000-2500 až k nějakým 3800-4300 ot/min)
Bez nadpisu
neregistrovaný "KOSS"
| 27. 11. 2006 04:19
To matuS: nevidim ve svem prispevku nic co by si odporovalo-nezapomen ze prevodovka je 6stupnova. Myslim ze jsme vsichni na jedne lodi a tahat se za slovicka je nerozum.

To IT: Myslim ze kazdy vi, co slovo nepodtacet znamena, i kdyz u kazdeho auta je rozpeti otacek, ve kterych tento jev nastava, jine. Osobne se nepovazuji za zadneho machra ci fachmana pres auta, takze jsem pocital s tim, ze slova, jejichz vyznam znam ja zna kazdy.

Myslim ale ze se vsichni shodnem v tom, ze jezdit se ma take krapet podle usi a rozumu. Kdo rozum nema, pozdeji se s tim shleda.
Re:
| 27. 11. 2006 19:50
To matuS: nevidim ve svem prispevku nic co by si odporovalo-nezapomen ze prevodovka je 6stupnova. Myslim ze jsme vsichni na jedne lodi a tahat se za slovicka je nerozum.

nechcem ta tahat za slovicka, ale otacky "medzi 1000 a 2000" su napr aj 1300 a to rozhodne podtacanie je.

neviem co s tym ma 6st prevodovka.

Slovo "nepodtáčet" jsem v žádném návodu ještě snad ani nečetl,nebo si neuvědomuji.

ja to mam v manuale vyslovene uvedene.

Zaroven tam je ale potom uvedene, ako sa ma po zabehu ekonomicky radit a som bol prekvapeny, ze dvojka a trojka sa po preradeni maju dostat na 1.000ot, stvorka na 1200, patka na 1300 a sestka na 1600. Zda sa mi to strasne podtacanie, ale ked to pise vyrobca...?
Bez nadpisu
neregistrovaný "IT"
| 27. 11. 2006 08:13
2Pucmeloud. Asi tak nějak, ale zase "tanečky" bych to nenazýval,součástky se holt vyrobí v nějaké toleranci,drsnosti,sice jsou lépe "slícovány" než dřív,také jsou lepší oleje(ehm, jak se to vezme ;-) ), ale nějaké ohleduplné zacházení neuškodí. Nakonec,auto nemá jenom motor,ale točí se tam toho spousta,nebo odvaluje...

Když má ropáka, tak někde od ot max. Mt do 3 tis, trochu střídat a je.Co víc?Nejezdit kolem komína a 100 studených startů za den.

Spíš jsme klukovi nepřipomněli turbodmýchadlo a zásady užívání. Ty tu dohledá a co se stane,když je poruší najde třeba na www.specialturbo.cz

ale i jinde.A když nebude věřit, tak holt bude platit. :'-(

Jinde v diskusi má o palivu(naftě), to by asi také neměl opomíjet a opět: buď se rozhodne,že na tom něco je, nebo bude ignorovat,ale trošku riskuje a pak by téma záběh mohlo být irelevantní.

Aby se pro jedno nezapomínalo na další,stejně důležité. Zejména teď, na zimu, seč je právě "jaro"...
Re:
neregistrovaný "Pucmeloud1"
| 27. 11. 2006 08:21
IT: nektere soucastky (treba casti motoru) se umyslne vyrabi s vetsi drsnosti nez by se vyrobit dalo prave proto, aby si sedly poradne az v danem aute.

S tim turbem mas pravdu, to se tady nezminovalo a pritom u turbodehtu je to asi nejbolestivejsi misto.
Re:
neregistrovaný "Mitsi"
| 27. 11. 2006 09:15
(cit.) "Pokud jde o podtáčení, vzpomínám si, že v návodu k Oktávce píšou pouze tolik, že je nutno přeřadit na nižší stupeň, jakmile začne motor jít nepravidelně."

"Tupý řidič" to řeší následovně: Jel jsem tuhle s kolegou (Oct.01, 1.8T) pomalu proti kopci na trojku, na otáčkomeru nějakých 1200-1300 ot./min., a motoru se začalo nelíbit (viz citace shora), tak konečně došlo na změnu rychl. stupně, ale k mému velkému překvapeni tam místo dvojky dal čtyřku! Zdůrazňuji, že rozhodně nešlo o omyl, ale záměr řidiče!!!
Re:
neregistrovaný "residents"
| 27. 11. 2006 10:39
2 Mitsi: Tak to je taky hodně o citu řidiče. Já zase vzpomínám, jak jsem kdysi jel s kolegou Meganem na služebku. Cestu tam jsem řídil já aby jsem těch 350 km byli rychle a zpátky jel on. Myslel jsem si, že se v autě vyspím, ale jeho jízda mě prostě vytáčela. Třeba po 30 km co jsme vyjeli ze Strakonic směrem domů jsem si všiml, že to zbytečně točí v otáčkách - prostě valil furt na čtyřku. Ve městě zase furt dvojka nebo trojka atd.
Re:
neregistrovaný "Mitsi"
| 27. 11. 2006 10:45
Ale vždyť přesně to jsem tím chtěl říct: Většina řidičů patří do kategorie těch tzv. "tupých"...!

...což na druhou stranu nemusí nijak ubírat z jejich osobnostních kvalit (což je zrovna případ onoho mnou vzpomínaného kolegy)...
Bez nadpisu
| 27. 11. 2006 13:12
One-z:ten styl jízdy,prvních 500-1000km to moc nehonit,to jsem napsal,ale to že služební fábia jela hned po koupení po dálnici,to bylo spíše pro doplnění,neměla totiž na výběr ;-)

A taky jsem psal že pokud to člověk s pákou umí,tak má reálnou šanci felicii předjet,když ne 1.6 tak 1.3 určitě.

Samozřejmě když se sejdou dva zkušení řidiči,tak už to bude větší problém,ale HTP se točí dobře a zrychluje dobře i z vyšších otáček.Toť vše.... :-!

Jo a ta felicie 1.6 to je pravda,ta má zázračnou vlastnost,že jakmile počítadlo najetých kilometrů překročí 100000km,tak felicia začně jezdit jak drak a krásně zrychlovat v celém spektru otáček.To jsem četl i zkoušel :-)

Ale HTP se naštěstí vytáčí v celém spektru aniž by musel mít najeto 100000km >:D
Bez nadpisu
neregistrovaný "IT"
| 27. 11. 2006 13:56
Dá se to vyřešit nějakou DSG.Kámoš nenávidí řízení, jezdí jen do práce,ujede asi 25 tis ročně,tak připlatil 60 t a pohoda,ani neřešil záběh. Zaběhlo se to samo. >:D

Hm,asi je to tak jak píše Mitsi,že je tam jedna věta.

BTW: Ještě by hoch měl pamatovat na palivo,dobré oleje,nepodlehnout šílenství o nekonečných intervalech výměny a údržby a pár zásad jak zacházet s autem, když to má turbo,aby nakonec nepotento něco jiného... ;-) Aby pro jedno neopomenul jiné,pokud začíná.
Bez nadpisu
neregistrovaný "IT"
| 27. 11. 2006 21:09
matuS: To je právě ono,co to je to nepodtáčet? Buď je to subjektivní názor a pocit každého z nás, nebo výrobce jasně řekne,cos uvedl. Ale je to dost málo, to jo.

Chce to rozumný mix toho,co tu zaznělo a kdyby se to celé vysypalo,no tak se holt koupí nové, lepší a je... :D
Bez nadpisu
neregistrovaný "KOSS"
| 28. 11. 2006 04:36
@matuS: Prispevek o 6stupnove jsem chapal jako reakci na otacky v rychlosti 100-130.
Bez nadpisu
neregistrovaný "IT"
| 28. 11. 2006 21:34
2 zakladatel vlákna:

Tak jo, uznávám,že jsem asi nepsal nic o provozních otáčkách od Mt max(jestli tedy víš,co to je,to já nevím) po nějaké 3 tisíce,nejezdit často studené starty(100 krát za den), nejezdit kolem komína(tohle chápe i 15.letá dcera,co se tím myslí), dát si bacha na prvních 1000-1500 km, slovo nepodtáčet v návodech není,je mi líto,ale prostě není,připomenul jsem naftu.....á, pán myslí,že já si myslím,že bude kupovat v JZD...jistě,to by bylo SUPER,kdyby *** namísto nafty prodávala jen JZD,vlastně podle zákona ZD, zásady zacházení s TDI motorem(tak příště napiš, co ku*va víš,ať se nezdržujeme), oleje a servisní intervaly.Jestli je ti málo,že jsem poslal stránky firmy,která se živí opravami turbodmýchadel, která se vysrala ne proto,že je vyrobili blbí frantíci nebo někdo jiný, ale z 95% proto,že uživatel je * a NERESPEKTUJE elementární zásady zacházení, tak nevím, co ještě chceš.

Jestli si,chlapče, myslíš, že tohle je podle tebe ironie,tak se příště na nic neptej, nebo si srovnej terminologii,to by strojař mohl zmáknout.

Seš nějakej divnej, posíláš do * lidi,kteří na rozdíl od tebe o těch autech toho ví celkem dost a myslím,že nás tu pár je. No tak du do * a ty si jezdi se svým traktůrkem a hl. nás nezapomeň na zákazu předjíždění nebo v obci předjet. Ať vidíme kouř a elektronika mi zapne automatickou filtraci.

Doufám,že je ve stříbrné metale?Asi,jak jinak.

Vlastně jsi strojař,tak co ce ptáš? Ses nám chtěl asi pochlubit koupením výběhoého motoru? My ti blahopřejem a tleskáme. Skvělá koupě!!!

Nicméně jsi rarita autoa.cz a první: vzneseš dotaz a pak se do lidí navážíš, to sis chlapče nějak poplet dobu nebo stránečky....nebo celé popletené?Asi >:D Nicméně někdo musí být první.

Obávám se,že se tu už nikdy nic nedozvíš,lidé si to budou pamatovat. Manýry nějakého autorevue sem laskavě nevnášej, buď té dobroty.
pavproch
| 28. 11. 2006 23:52
IT :

Souhlasím s Tebou. Tenhle pavproch je vcelku divnej patron, jak jsem to tu prolétl. Coby zakladatel tohohle banálního tématu a žadadel o radu druhých, by se měl chovat poněkud pokorněji a ne jako pozdější mistr světa, co se na začátku, vzhledem k jeho samonaznačované úrovni, šoférským zkušenostem (lhostejno že dosud jen s benzinem) a strojnímu vzdělání poněkud přitrouble ptá, jak zajíždět auto.

Pavprochu, pokud někdo už najede takové kilometry co Ty, měl by získat k autu a hlavně k motoru jistý cit. Pokud si není jistý, zda tenhle cit má dostatčně rozvinutý a (ne)může ho použít pro zajíždění dieselu, rozhodně nic nezkazí, když si ho doladí pohledem do manuálu. Doma, v tichosti, namísto ftipného machrování na tomhle fóru. Manuály jsou ke stažení na stránkách Škody, takže ho můžeš nastudovat dopředu, pokud máš strach, že bys mohl tomu motoru něco provést už cestou domu, než tam nalistuješ příslušnou pasáž. Jsem přesvědčený, že Ti tam rozhodně neporadí, jak udělat z auta línou herku.

Jinak bych chtěl vidět toho experta, co Ti pochválil zajíždění manželčiny Pandy na D1 s plynem na podlaze. Tímhle já bych se tedy moc nechlubil. V servisu, ani tady. Obdivuju třeba Mitsiho, ale i jiné, s rozumnými názory, tentokrát na zajíždění, že Ti tu byli ochotni věnovat tolik času. Tím končím, protože v tomhle se k nim zařadit nechci. Zajížděj jak myslíš.
Bez nadpisu
neregistrovaný "pavproch"
| 29. 11. 2006 08:41
Oběma posledním přspěvatelům děkuji za pozitivní hodnocení mé osoby. Omlouvám se, že jsem si dovolil znesvětit posvátnou půdu vašeho pískoviště. Tak si tady pěkně plácejte ty svoje bábovičky, já jdu o dům dál. Pápá....
Bez nadpisu
| 29. 11. 2006 09:06
Pavproch:

Že Tys to pozitivní hodnocení Tvé osoby myslel ironicky, přiznej se! Nikam Tě s Tvojí ironiií posílat nebudu, neboj. Nikdo tady nemá svoje pískoviště, ani své bábovičky. Naopak, tohle téma bylo Tvé pískoviště, založils ho. Nicméně v momentě, kdy někoho za jeho, dle méhu nezávislého soudu ne zle míněnou ironii, začneš posílat rovnou do * (jakobys to napsal..), pak nereaguješ příliš šťastně, myslím. A to ani v případě, že jsi založením bodrý člověk, jehož dojem vytváříš. V druhém případě byla Tvá narážka na domnělou ironii ITho vážně mimo mísu. A teď jsi uraženej, odcházíš.

Rád s Tebou budu diskutovat na téma OII, až jí zajedeš.. Třeba jestli Ti bude v záruční době břit gumového těsnění dveří taky vydírat milimetrovou linku v laku karoserie až na základovku, časem možná až na zinek, po celém jejich obvodu, jako mně..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku