Ahoj ja ked som zabehaval Feliciu isiel som z nou z Kosice do Blavy a spat a musim ti povedat slape ako dabel, spotreba je tiez super. Je dobre zajet auto na dlhsie trasy lebo na nich ides aj rzchlo a j pomaly a nemoze sa ti stat ze motor bude lenivy. Ahoj
myslím, že počáteční provoz může do jisté míry ovlivnit pozdější vlastnosti motoru. když jsem si kupoval felici 1.6 tak mi bylo doporučeno abych neřadil méně než na 3500 ot. ale samozřejmě abych nevyužíval nejvyšších ot. od známých co jezdí služebními vozy (stejnými) jsem se doslechl, že stejné auto může jezdit hůř nebo mít vyšší spotřebu. rozhodně se nevyplatí auto dusit v nízkých otáčkách nebo ho často točit ve vysokých. motor si také můžete změřit na Jarově zhruba za 9 stovek.
Co tam dneska vlastně píšou v těch příručkách k novým autům, zahjíždět, nebo nezajíždět? Nový auto jsem nikdy nekupoval, takže jsem těch příruček moc nepřečetl :)
U 406ky o zajíždění nic nepíšou, Laguna a Passat, roky 1999 a 1997 během prvních tisíc km požadují maximálně tři čtvrtiny maximálních otáček a rychlosti a plný výkon motoru slibují až po najetí několika tisíc km. Toledo 1995 mělo ještě záběhový olej, který se měnil při 2500km, přitom druhá výměna přišla při 7500km a každá dálší taktéž po 7500km...
Dneska už má většina motorů z továrny to nejnutnější dávno najeto při laboratorním režimu tak, jak jim to nejvíc vyhovuje. Člověk by se pouze měl vyvarovat toho, aby auto kuckal na pětku do kopce a nebo aby šel pořád do plnejch otáček. Jinak na běžnou jízdu se člověk prostě soustředit už dávno nemusí.
Motory se v továrně nezajíždějí, jen se zkouší, jestli nastartují. Akorát je trochu jiný způsob konstrukce, než dříve a záběhy mohou být proto kratší - např. válce se dělají drsnější, aby měly po zajetí přesnější tvar a lépe se na nich držel olej apod.
U Clia píšou: prvních 1000 km nepřekračovat 3000 ot/min nebo 130 km/h. U dieselu je to 2500 ot/min do 3000 km. Po ujetí daného počtu km je povolena max. zátěž, s tím, že max. výkonu motor dosáhne po cca 3000 km (benzín). Prodejce mi ale říkal, že není na škodu motoru občas vysolit. Od cca 1500 km točím motor občas až do omezovače.
Známej co kupoval Feldu MPI, tomu prodejce tvrdil, že může kotlit hned od začátku a nemá se to bát zatěžovat.
Ford doporučuje prvních 1000km využívat spektrum otáček do 2/3 , potom už je to jedno. Já ještš doporučuju po 5.000 km vyměnit olej, potom už všechno normálně. Zajížděl jsem tak Polo SDI a šlape jak divé.
ono ide aj o to, ze sa nezabehava len motor,ale aj brzdy, sadaju napravy ale najme prevodovka. preto sa ma zabehavat auto v meste, aby islo cez vsetky prevody a jazdne rezimy, nie len na 5tke resp 4rke na dialnici.
Tyhle libůstky si nech až po zajetí motoru. Přesně jak píše matuS je třeba zajíždět auto jako komplet, nejen motor, ale i převodovku a ostatní přizpůsobující se díly. Je třeba často měnit otáčky a řadit. Výkon by se měl cca do 1500 km využívat tak ze 2/3 a do cca 3000 tak do 3/4. Chiméry o zajíždění na dálnici a na nejvyšší výkon, aby motor "nezlenivěl", můžou způsobit akorát možnost zapečení kroužků a tím i vyšší spotřebu oleje. Jízdy při záběhu by samozřejmě měly být delší, aby probíhaly při optimální teplotě motoru. Oleje s lepšími mazacími schopnostmi naopak záběh prodlužují, prorože nedochází k tak intenzivnímu přizpůsobení dílů.
Mám Renault Scenic II 1.5dci.zabiehal som to podla príručky,čiže prvých cca 1500 km som to nešponoval moc cez 2500ot/min.Zábeh mi vyšiel časovo z časti na cestu do Hradce králové,takže som jazdil vo všetkých režimoch-dialnica ,okresky aj mesto.Po tých 2000km sa vraj oplatí tomu občas dať "kakao" ale ne zas preťažovať.Plný výkon sa dostaví podla výrobcu po 6.tisícoch.Osobne som dal na doporučenie známych a po 6.tisícoch som vymenil olej.
Jazdí to v pohode a po meste si to aj s klímou zoberie 5,5 litra a to na auto tejto velkosti rozhodne nie je vela... ;-)
S doporučením výrobce by také souhlasil a nedal bych na různá doporučení typu-motor je třeba od počátku točit, jezdí potom lépe.I když toto člověk slýchá relativně často.Nadruhou stranu dřívější výměna oleje, než doporučuje výrobce sice autu neublíží, ale myslím, že je zbytečná. Koupil jsem Octavii, 1,9 TDI v r .2002, má proměné servisní intervaly.(výměna oleje max. 50000 km, nebo 2 roky). Jezdím většinou delší trasy, pomalu nejezdím, ale myslím že se k autu chovám celkem šetrně. Na prvné výměně oleje jsem byl ve 46 tis.(dolil jsem litr za tu dobu), nyní mám 86 tis a zatím mi to servis nehlásí(dolil jsem tak 3/4 litru).Spotřeba myslím super, spotřeba oleje sporadická.