Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Superb: první jízdní dojmy

307 komentářů

picaso
Tak to je fakt pecka, škoda té antény u auta v lepší výbavě, nebo motorizaci za milion, by mohla být možnost volby antény, já bych si určitě za ploutev alá BMW rád připlatil 😄 .Jinak se mi moc líbí, asi pújdu do 1,8 TSI.
imoimo
Rovněž jsem na fotkách uvažoval,jel jsem do Kvasin na prohlídku a hned jsem změnil názor a manželka rozhodla jasně - nová barva rosso,černý vnitřek,eleganci, já vybral 1.8 TSI s 7st.GSG / protože naftu už nechci-spočítej si to dnes při těch cenách a pokud najedeš do 20 tkm ročně/ beru benzin je to klidné bez problémů a AUDI jde po roce k vodě celá A5.kde sedíš jak v sardince a žádný zázrak jak někteří vychvalují. SU II do l5 září a je vymalováno !!!
A2
Stále ten design působí tak nějak nesourodě, asi by mu slušela spíše bílá barva, ani ta, to úplně nespraví, ale co, uvidí se jaký o to bude zájem.
Volant je ovšem tragédie, přístrojová deska=klasický konzervatismus..
zaplať bůh za klasický konzervativizmus (tak se to píše),lepší,než kosmopouťáky.Musíš to vidět naživo.
Avatar - SpiderJ
SpiderJ
tak tak.. na živo rozhodně nejde o žádnou nudu... Spíš bych to nazval svěžím luxusem 😉
A2
Aha, takže ses mě zas snažil poučovat.., ten tvůj termín jsem ale ještě nikde neviděl. (a zapomněl jsi, že ti tam chybí před tím bohem ještě "pán")
V klidu, možné je psaní obou tvarů.
Ovšem "pán" se nikam psát nemusí.
Ty více reaguješ na své ego než na Superb II.
Nicméně pokud to nemá znak Fiatu a je to z koncernu VW, nikdy to nepochválíš.
A2
Ale pochválím, třeba v té bílé je to lepší, nicméně stále mi tam chybí ten náboj, dravé linie, ale jasně Škoda hraje jinou roli, roli jakéhosi solidního auta.
Tak to neber,to je spíš sranda.Na pána si dám příště pozor,neboj.Tak osudnou chybu už neudělám.Spíš než poučování tebe jsem děkoval za konzervativní tvary.
Avatar - Pierro
Pierro
No ať se na tenhle pekáč koukám jak chci, nelíbí se mi. Ani na obrázkách ani na živo. Boční silueta připomíná zmenšené BMW 7, ohavná zadní světla pak faceliftovanej Renault Safrane. A předek?? Není to náhodou nová generace Hyundai XG??? >😒] A interiér v lenější výbavě také nic moc. Volant obludný. Prostě ne. Předchozí Superb byl mnohem elegantnější auto. Nové generace škodovek jdou designově do háje.
Avatar - T613
T613
v tom souhlas, že starý Superb je elegantnější
Avatar - Pierro
Pierro
To auto samozřejmě není špatné - například řešení kufru je geniální. V lepších výbaváh je i přístrojovka velice elegantní. Rozhodně se nejedná o žádný šunt a nemyslím si, že by bylo předražené. Jen pro mne má jediný problém. Prostě se mi nelíbí. A děsím s toho, že Oktávka dostane v rámci liftu podobnou příď.... 8-s
Avatar - T613
T613
však proti autu jako takovému nemám nic, ale starý sub vypadá podstatně "lehčeji"
Avatar - Pierro
Pierro
Kápnuls na to. To auto působí děsně těžkopádně a dost nesourodě. Já ho denně vídám v tmavé barvě a pořád se mu nějak snažím přijít na chuť. A nejde to. Starý model byl sice dost podobný Passatu, ale působil mnohem dynamičtěji. Vedle nové generace je současný Passat atlet... Doufám, že kombík bude vypadat lépe.... :-!
Avatar - T613
T613
kombík ze starého by byl super. velké prosklené plochy. hmm.. na novou generaci jsem zvědav.
Avatar - Pierro
Pierro
Já myslím, že i u téhle nové generace nebude kombík špatný. Bude mít kufr jak stěhovák a z bočního profilu nebude tak hrozná ta rovná střecha. No nechme se překvapit. A zajímala by mě ještě jedna drobnost - kdo proboha navrhnul ten volant??? Něco tak ošklivého se hned tak nevidí... 8-s
Avatar - sargis
sargis
To vies, po novom ma stred volantu niest rysy masky chladica. Zacalo to Audi, teraz to mame pri Superbe a aj novej Ibize, uvidime, ako to pojde dalej...
Avatar - Pierro
Pierro
No nevrav mi že sa ti to volantisko páči?? Ako tu trafne poznamenal jeden z kolegov, vyzerá to ako ksicht ošípaného... >😒]
Avatar - sargis
sargis
Ani nahodou. Taky neohrabany...a navyse mam rad trojramenne volanty.
Neblbni,sem nerveš i vlčka,aniž bys mu musel zlomit páteř. >😁
Avatar - T613
T613
Vlčka narvu všude, a stejně se bude drát za volant ;-\ 😒 >😒]
No ve starým Supovi by se mu asi moc nelíbilo a pochybuju,že by se ti dostal za volant. >😒]
Avatar - T613
T613
to ji neznáš, ta jak si něco usmyslí. holt baba >😒]
Nezbývá,než Škodě poděkovat za velice zdařilé dílo,jsem na ně pyšný.S tímmhle už si nikde ostudu neutrhnete,i pro rodinu se jedná o ideální volbu.Motoricky si vybere i motovidlo.jízdní vlastnosti na velmi dobré úrovni.Vzhled v reálu je podstatně lepší,než na fotkách,zkrátka povedený kousek.Samozřejmě se najde celá řada přispěvovatelů,kteří nám vysvětlí,že je to předražený ošklivý šunt,nechme je při tom.Já jsem rád,že si podobný vůz můžu koupit z domácí produkce,sám a za vlastní.Tím myslím,že jej nedostanu přidělený od zaměstnavatele.
Takže ještě jednou mnoho díků do MB. :yes:
Navtech
Wolfsburg zdraví AG a že nechává děkovat! 😉
Bitte,ehm tedy vlastně prosím...
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
At si rika kdo chce, co chce... Ja jsem ji jiz nekolikrat tady v Praze videl zive i hodne z blizka a muzu potvrdit, ze je to velmi noblesni dilo... Interier V6 je primo luxusni a myslim, ze to budou velmi dustojne reprezentacni vozy pro mnohe vladni cinitele vcetne prezidenta... Skoda konecne nasla svoji masku design auta jako celek je mnohem, mnohem propracovanejsi nez cokoliv jineho, co v posledni dobe ze Skodovky vzeslo a rozhodne to neni zadna nuda, jak nekteri, kteri ji jeste ani nevideli, ale dle fotek uz tady blejou na novej Superb jak na bezicim pase... Ja rikam povedl se a myslim, ze v realu zakazniky presvedci daleko vic, nez lecktera konkurence. Brawo Skoda :yes: :yes: :yes:
Avatar - radhro
radhro
nabídka benzínů super , ale obávám se že klientala superbu se těšila v naftě na nějaké 3,0 TDI 4motion 😒 já bych šel do 1,8TSI. Jinak se mi auto líbí .nedávno jsem viděl u Třeboně na silnici 4kusy na testovacích číslech a vypadá to fakt dobře. :yes:
Avatar - Pierro
Pierro
No nabídka motorů je poněkud zvláštní. Jako základ je pro mne nepochopitelná 1,4, pak výborná 1,8 TFSI a nakonec poněkud opulentní 3,6 V6. Proč do tooto auta nemontují 2,0 FSI a 2,0 TFSI?? myslím že by šlo určitě o motory, o které by byl zájem... A špičkový naftový třílitr by také neškodil, stejně jako Common Raily. PD jsou dnes už skoro ostudou...
BaracudaJ
2.0 FSI? Proč, od toho je tam ta 1.4 TSI jako základní motorizace. Průběh momentu je výrazně lepší než u atmosféry. Navíc mezi motory musí být určité výkonové rozdíly 2.0 FSI 110kW vs 1.8 TSI 118kW. Trochu divné ne, jen by to zákazníkům motalo hlavu.
2.0 TFSI určitě dorazí, přece nemohou všechny motorizace hned vybalit na začátku, všechno pěkně postupně. Vždyť A4 je na tom s motorizacemi podobně (1.8 TSI a pak až 3.2 FSI), také jsou tam mezery, které budou postupně zaplněny.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
_Teddy_
Benziny este ujdu, su to aspon moderne motory. Ale co tie 1.9TDI-PD? Co ma toto hladat v limuzine, ktora mieri do vyssej strednej triedy? Povedal by som ze toto auto je typicky dialnicny hltac kilometrov, tak preco nema poriadne naftove motory hned od zaciatku???
Je to jednoduchý,lidi to chtěj.TDI má pořád nejmenší spotřebu a tady je odhlučnění na docela dobrý úrovni,takže pro rodinu z finančního hlediska ideální volba.
BaracudaJ
Tobě nestačí 170koní v naftě?
_Teddy_
Bohate staci. Akurat ze ten treti diesel, 2.0TDI-CR/125kW bude v ponuke az o daky ten rok-dva. Zo zaciatku budu pre superb dostupne len tie dva TDI-PD, a to je podla mna hanba, pre taketo auto...
BaracudaJ
Pokud v něm novináři už jezdili, tedy v 2.0 TDI CR, pak bude dostupný okamžitě. Takovou chybu by Škoda neudělala.
Dotaz na vsetkych autoodbornikov...v com je PD zastaraly a nemoderny oproti CR?
vykon zrovnatelny, krutiaci moment tiez, spotreba lepsia...zeby bola nizsia spotreba zastaralost? DPF je dostupne tak neviem preco kazdy hovori a tragedii. to ze je hlucnejsi je zrejme, ale v superbe je to odhlucnene tak to tiez nehra ulohu.
A co sa ceny tyka, ten kto tomu rozumie, vie ktory system je drahsi, a preto ta zmena koncernu na CR, na lacnejsi system.
MikyJ
PD dokaze/alo vyvinout vetsi vstrikovaci tlaky, proto je VW prosazoval, zatimco vsichni ostatni vyrobci kvalitnich naftovych motoru sli cestou CR(FIAT, BMW). Nevyhodou PD je to, ze tento vyssi tlak nedokaze rozptylit do vice vstrikovych sekvenci, tz plivne do valce palivo vsechno najednou. To ale ma za nasledek neoptimalni spalovani. Toto CR motory dokazi, protoze v liste je tlak stale a neni treba "natahovat cerpadlo" Tim, ze se rozptyli hlavni vstrik na vice casti vznikne lepsi smes a prubeh spalovani je optimalnejsi, Prvotni nevyhoda CR byla odstranena, protoze dnes uz jsou vstrikovaci tlaky CR motoru na stejne urovni a zatimco PD dosahlo stropu, CR ma jeste dalsi potencial. To jedno vstriknuti ma na svedomi prave take ono povestne traktorove rachtani PD motoru. PD je proste slepa vyvojova vetev. Ale hlavne to muze byt take tim, ze o vstrikovaci systemy se stara napriklad Bosch atd. a vyvyjet technologii, kterou pouzivam ja sam, kdyz si muzu koupit hotove reseni je hloupost. Zvlast kdyz se tim odstrani i kefrani o nekultivovanosti tech motoru (coz me osobne jako uzivateli vadi. Rad bych aby bylo za rohem poznat, jestli jedu ja a nebo traktor...)
BeranK
Díky za rozumné vysvětlení - myslím to vážně, není to ani ironie ani posměch, tady už se člověk bojí napsat něco tak jednoduchého, jako poděkování za rozumnou informaci. Zdravím
Berane,neboj se psát,ale taky všemu nevěř.Kromě hladšího chodu a emisních limitů CR žádné další výhody nemá.Pokud ti nevadí drobet vyšší hluková hladina,posloucháš nahlas muziku,nebo máš dobře odhlučněné auto,pokud nejsi ekologický fanatik-ber PD,vyděláš na tom.
Klaudius
Nebuď za ignoranta. MikyJ to napísal dobre. Výhod je viac, ale kto nechce, nebude ich vidieť ani ich neuzná. Tvrdší chod PD znamená väčšie vibrácie, okrem zvýšeného hluku to má vplyv vpodstate na všetky diely, ktoré vyššími vibráciami môžu trpieť. Dôkladnejšie spaľovanie znamená tiež menej "smradu" z výfuku a menej čierne okolie výfuku. Globálna výhoda (nepodstatná pre užívateľa, podstatná pre budúcnosť) je v ďalších možnostiach vývoja, ako napísal MikyJ. Koniec PD musel prísť, prv, či neskôr - z ekologických dôvodov, alebo možno neskôr kvôli zaostávaniu za stále sa vyvíjajúcim CR systémom. Dôvody pre čerpadlo-dýza, ktoré uvádzaš, sú síce vpodstate pravdivé, ale sú silne alibistické, rozumný človek sa v nich ťažko zhliadne.
Medzi Octaviou môjho suseda s trakorovým motorom 1.9 a mojím dieslovým Scénicom 1.5 je rozdiel v spotrebe asi 0,1 litra (v prospech Octavie), pritom musím povedať, že Francúz lepšie ťahá jak prázdne, tak naložené auto. Tiež s ním jazdím výrazne dynamickejšie a neprekážam na ceste ako sused, ktorý jazdí zásadne "na spotrebu" a rozbeh z križovatky na 60 km/h mu trvá asi kilometer a ak ho nie je kadiaľ obísť, už na dvojke musím uberať plyn, aby som mu nevyliezol na chrbát. A to nie som žiadny rýchlojazdec...
Když má PD neefektivní spalování,tak je přinejmenším zarážející,že při stejných výkonových parametrech má nižší spotřebu,než CR.To stojí za zamyšlení,ne?
Johnn
Když má PD tak nízkou spotřebu při vysokých výkonech,proč je koncern mění za CR?Mezi spotřebou a emisemi je závislot.Na služební 2,0TDI PD mi příznivá spotřeba moc nepřišla ,tak nevím?
Vezmi 103kw v CR a bude ještě horší.Za CR se PD mění právě kvůli emisím a kultivovanosti.Taky je třeba rozlišit PD a PD DPF s filtrem,což je tvůj případ 2.0TDI.Předchozí příspěvek byl zamyšlení na efektivnost spalování,které PD nemá horší,než CR.A mezi spotřebou a emisemi není přímá úměra,spíše právě naopak.Motory,které produkují více emisí jsou často schopny dosahovat nižších spotřeb.
Johnn
Tak proč modely Blue atd.,které mají nižší spotřebu?
Dotaz na vsetkych autoodbornikov...v com je PD zastaraly a nemoderny oproti CR?
vykon zrovnatelny, krutiaci moment tiez, spotreba lepsia...zeby bola nizsia spotreba zastaralost? DPF je dostupne tak neviem preco kazdy hovori a tragedii. to ze je hlucnejsi je zrejme, ale v superbe je to odhlucnene tak to tiez nehra ulohu.
A co sa ceny tyka, ten kto tomu rozumie, vie ktory system je drahsi, a preto ta zmena koncernu na CR, na lacnejsi system.
Dost přesné vjádření stavu a faktů, jenže: jsi si vědom, že sis dovolil trochu moc? 😉 Ale nežeš to,v pohodě...někteří lidé auty jezdí a většina o nich jen píše.Dopřejme jim to.Pamatuji doby,kdy to nešlo.Třeba CR v podání Delphi u TDCI staré generace-to mají možná někteří na mysli,jako etalon kvality a dokonalosti >😁 Nemám koncernové auto, ale tohle by se dalo,proč ne?
1.8TSI je dobrá volba.Za poměrně rozumnou spotřebu hodně muziky. :yes:
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Homer J
Mně osobně to přijde, jako když každá část chce říct něco jinýho, ale moc to k sobě nepasuje. Předek krásně dravý, ale zadek unylý. Určitě bude o hodně hezčí verze kombi. Kamarád, co dělá ve Faurecii, už ho viděl, protože ho pozvali na představení. Když sem ho požádal, aby to srovnal s fotomontáží, která vyšla ve Světě motorů, tak prej to celkem odpovídá. Takže Superb Combi :yes:
Avatar - gld
gld
jasne, ten zadok pôsobí oproti zdravo agresívnemu predku trochu..vlažne, taký bez nápadu, tie svetlá mali mať iný tvar..ale inak pekné auto
Navtech
Tak krásný prostředí by si zasloužilo krásný auto, jako třeba targa 4S v "oranžádě", kterou jsem dneska potkal. Fotograf má u mě 10 bodů.
Superb mě nenadchne, ani kdyby tim víkem od kufru mával na "Čomolungmě".
BaracudaJ
Jj, tak jsem mrkal na ty fotky s Alpama na pozadí. Opravdu nádhera. Ale i Superb tam sedne 😉 :yes:
No jestli myslíš,že by se tam ve čtřkolce vyhrabal,ale je to Škoda,takže kradu-nic není nemožné.... 😉
To se velmi pěkně poslouchá, děkuji. Poděkování patří i kolegovi z Automotive News Europe, který nespěchal a tak jsme mohli hledat pěkná místa. Však jsme také přišli o welcome drink 😄.
Navtech
Třeba bylo Dorado...
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nerozuím těm reálným fotkám, pokud myslíte ty oficiální, tak ty naleznete ve článku [odkaz]
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já se moc omlouvám, asi si sedím na vedení, ale nerozumím co máte těmi "reálnými fotkami" na mysli. Na akci jsem nafotil auto tak, aby fotografie doplnily ty oficiální, protože ty už jsou dost okoukané. Test ještě neproběhl, až jej zveřejníme, bude u sebe samozřejmě mít klasicky velkou fotogalerii, jakou znáte z ostatních testů, včetně jízdních fotografií a kompletního interiéru. Fotogalerie z prvních dojmů nutno vnímat spíše jako ochutnávku, přeci jen máme vůz jen na několik hodin a je třeba ujet trasu a vysřídat se s kolegou.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ano, to je naprostá pravda.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Navtech
Čoveče, já už měl pocit, že si ten welcome drink vychrupnul za autory článku ty sám 😲
Avatar - radhro
radhro
:yes: >😒]
Klaudius
Pánovi 507 tu rozumie málokto, z toho by som si nič nerobil... 😉
MikyJ
Skoda, ze na tomhle pahnusu nema zedna krasa moznost vyniknout...
to je ale dobrá auto
Dnes jsem poprvé v provozu potkal tento kousek. Byl ve vínové metalíze a musím uznat, že mu to seklo.
První dojem byl ten, že to není úplně ono, ale mám silný pocit, že to auto se teprv začne líbít a to hodně. Je svěží, není nudné prostě Škoda :yes:
Klaudius
Väčšina áut sa v očiach ľudí časom "usadí" a ten kritický pohľad, ktorý naň vrhali na začiatku, už časom nemusí byť taký kritický. Faktom ale je, že dizajnovo sa im ako celok veľmi Superb nepodaril. Chcelo by to prepracovať celý zadok.
Ale že je svieže a nie nudné, s tým súhlasím. Veď bolo načase.
Avatar - positivemind
positivemind
Já ho prvně viděl v nějaké tmavé metalíze (modrá nebo černá, bylo zrovna pod mrakem) asi před měsícem a půl, možná dřív. Tady v Praze se prohnal fofrem provozem, elegán jak má být. Jen škoda že se mu trošku zničí pověst tím, že je brán jako rodinný sedan
karlitto00
Co se týče techniky a zpracování, myslím že nový Superb je až na vcelku povedené auto. Jsou zde ale v mých očích 2 problémy kvůli kterým u mě Superb trochu klesá. První jsou motory; v žádném případě bych nešel do přeplňované 1.4. Vůbec ten motor nechápu, výkonově i spotřebově je srovnatelný s atmosférickým 1.8 - 2.0 (kdyby ho dělali), v Německu kde byl vyvinut platí povinné ručení podle výkonu takže argument nižších pojistek je taky bezpředmětný. Čeho bych se u něj bál je životnost, turbo, tlaky atd. musí dřív nebo později udělat svoje.. Dieslové PD ani nebudu komentovat, moderní CR jezdí se stejnou spotřebou a mnohem kultivovaněji. Argument ceny a ekologie neberu. Zbytek motorizace je naprosto bez výtek.
Druhým prblémem je design. Ten volant je opravdu hnusný, vypadá jak prasečí ksichtík 😄 Venkovní design je jak už tady psalo více lidí taky dost neucelený, poměrně elegantní přední lampy naplácnuté na nudné kapotě, z profilu to vypadá jak kdyby to navrhovalo pětileté dítě, zadní lampy jsou taky nudné a nehezké...
Přesto si myslím, že si najde Superb svoje zákazníky, především v zahraničí, kde nebude tak drahý jako tady v ČR. U nás ho zase budou kupovat ti, co prostě chtějí Škodovku, Oktávka je jim malá a nehledí na to, že za stejný peníz může mít o fous lepší auto jiné značky.
Avatar - Pierro
Pierro
Sám bych to neřekl lépe - naprostý souhlas. :yes: ale napadlo mne, že coby vládní limozína by to nemuselo být tak špatné. Rozhodně by to nedráždilo veřejnost tak, jako 7-er, A8 a S klassy...
karlitto00
Jasně, s tím šestiválcem a plné výbavě to může být dobré svezení i pro politiky. Myslím, že tenhle nový Superb je přece jen reprezentativnější než starý 😄
Nemyslis si, ze aj bez noveho superbu su politici dostatocne na smiech?
karlitto00
Pro smích ne, spíš k pláči. Paroubka a vašeho Fica bych posadil leda tak na prase, a i tím bych chudáka vepře urazil >😁
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
BaracudaJ
Která auta jsou za stejný peníz lepší (v jakých ohledech lepší)? Mondeo možná podvozkově, ale interiér po stránce vizuální, materiálů a zpracování zrovna žádný zázrak.

PD budou mít vždy nižší spotřebu, nepoužívají DPF a nejsou navržené na tak nízké emisní limity jako nové CR. Zvlášť 1.9 TDI v Greenline je podle testů, které jsem měl možnost číst, ve spotřebě až nechutně úsporná.

Důvod upřednostnění 1.4 TSI před atmosférickým dvoulitrem je hlavně výrazně lepší průběh moment. 200Nm od 1500min-1 ti atmosféra prostě nenabídne. Solidní základ.
Přesto nejvhodnější motorizací pro Suberb je zcela jasně 1.8TS. To je bez debat.
_Teddy_
Posledne TDI-PD samozrejme pouzivaju DPF. Aj s nim len velmi tazko plnia EuroIV. To je aj jeden z dovodov, preco TDI-PD konci...
BaracudaJ
Vím, že mají DPF, ale za příplatek.
_Teddy_
To zalezi od krajiny. Napriklad v Rakusku a Nemecku sa uz nepredava ziadne nove osobne auto s naftovym motorom bez filtra pevnych castic (DPF)...
karlitto00
Samozřejmě ty rozdíly jsou opravdu malé, je to otázka priorit, co je pro koho na autě důležitější. Můj osobní názor je ten, že třeba Mondeo a Mazda 6 jsou o kousek lepší, minimálně podvozkově (jak jsi sám psal) a možná i motoricky (benzíny). Jedničkou pro mě ale zůstává BMW 3, které je co se týče jízdních vlastností na absolutní špičce, stejně tak motorově. Osobně nejsem ten typ, který hledí na každý litr kufru, radši zvolím famózní svezení a jednou za půl roku si zaplatím stěhováky 😄
K té 1.4, souhlasím že točivý moment v nízkých otáčkách je parádní věc, ale nemůžu se zbavit obavy, jak dlouho vydrží takhle malý objem dávat takové výkony. Logicky nemůže vydržet to samé jako větší objem bez přelňování. Pokud ovšem někdo obměňuje auto jednou za 2, 3 roky, není problém..
BaracudaJ
Hm, no zrovna u Mazdy ta nabídka benzinů není nijak oslnivá, tedy s ohledem na to, že většina výrobců (evropských) raději nabízí přeplňované alternativ s menším objemem (1.4-2.0). Mě se ty japonské čtyřválce s objemem 2.5 litru tak nějak příčí. Žádný šestiválce pro evropský trh zkrátka nenabízí. A dnes je atmosférický dvoulitr v autě střední třídy spíš slušný základ, než důstojná motorizace. Holt auta stále rostou a přibírají na hmotnosti a těch 140 koní už nijak neoslní.

Jistě proti BMW3 nelze nic namítat, ale jde i o prostornost v interiéru. Hlavně vzadu nebude mít BMW3 proti Superbu moc co nabídnout (daň za poháněný zadek a rozměry karoserie), to spíš BMW5.
karlitto00
Jasně, naprostý souhlas, 3-kový BMW je v zadu malý. Já se na to ale dívam tak, že v zadu sedím tak jednou u tisíce jízd takže je mi to úplně jedno 😄 Dětská sedačka se tam vejde a když výjmečně někoho povezu vzadu, tak se to dá vydržet. BMW 3 je prostě auto pro lidi co sedí vepředu vlevo 😄

K té Mazdě, ja to mam právěže přesně naopak, turbo je super věc, ale objem ničím nenahradíš jak se říká. Navíc mám zkušenosti s 1.8 turbo co byla ve staré Oktávce RS, jel sice skvělě, ale taky vyžadoval pravidelný a nejlépe značkový servis.
Jedni známí teď chtějí právě novou 6-ku, doteď jezdí tou starší generecí kterou mají v naftě (2.0), ale do nové chtějí benzín o stejným objemu, i když byli s tou naftou maximálně spokojení. Zkoušeli obě a prostě se jim líp jezdí v tom benzínu. To je ale asi úplně jiná otázka 😄

A BMW 5, to už je úplnej "rachot", měl jsem tu čest s ní něco najet (530xd) a uf, asi nejlepší zážitky i když to byla nafta.... 😄 😄
BaracudaJ
:yes:
Avatar - www.skodaoctavia.cz
www.skodaoctavia.cz
Konečně pořádná kára. Doufám že s ním už konečně začnou jezdit i naši papaláši.
Navtech
No chudák Superb!
Klaudius
Tak to by mali. Chváliť domáce, podporovať predaj domácich výrobkov a pritom si voziť zadky v zahraničných mašinách, to je číry alibizmus. Pritom Škoda ukázala, že vie urobiť auto aj pre fajnové zadky... 😄 :yes:
Avatar - gld
gld
jj, politici by mali nafasovať superby a basta..žiadne S-klasse alebo A8..superb je ideálne "nízkonákladové" luxusné vozidlo 😄
Navtech
Politici by měli předevšim dostat lopatou po držce a žádný káry!
norday
>😁 >😁 >😁 :-!
Avatar - gld
gld
keď to berieš takto..áno, súhlasím >😒] :yes:
kuko
možná by pro státní správu mohli udělat speciální sérii "Politik Edition".
V zadních dveřích by nebyl integrovaný deštník ale polní lopatka (případně v nižším stupni výbavy pro okresní harcovníky jenom obyčejný klacek), kterým by ti papaláši dostávali třeba od řidiče vždy po nástupu přes držku 😉
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pierro
Pierro
Daniel ty si fakt kopyto. Podla teba je superb najlepší z najlepších?? kde si nechal súdnosť??
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pierro
Pierro
Danil, ja by som zrejme mohol byť tvoj ocko - takže druháčik fakt niesom. A čo sa týka motorov - ano pochybujem. 1,8 je slušný štandard a 1,4 TSI by som nechcel ani omylom.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pierro
Pierro
Daniel, nechytaj ma za slová. A mám na teba jeden taký skromný dotaz - vieš ty čo znamená PRIMITÍV??? >😒]
Klaudius
Imbecil nazýva iných primitívmi - kam sme to dospeli... :-!
Avatar - Pierro
Pierro
Klaudius ja by som to tak tragicky nevidel. Berme ho ako chorého človeka. Nemože za to. A ako by povedal gti je vidieť že je ešte velmi nezrelý, názorovo nevyhranený. Nechajme ho nech sa učí jazyky a študuje, nech na sebe maká. A nech sa ide liečiť.... >😒]
Klaudius
Napísal som niečo iné? Imbecil patrí do blázinca, ľudovo povedané. A oficiálne: duševne chorý človek patrí do liečebne.
Tedy 507ičko, Ty jsi ale týpek. Mám takový nepříjemný pocit, že se snažíš vyrovnat GTImu, ale na něj rozhodně nemáš. GTI je inteligentní člověk a podle mě provokuje s rozmyslem ale Ty na to intelektem nemáš a tak urážíš ostatní dost nevybíravě, bylo by docela dobré kdyby jsi se občas opravdu ZAMYSLEL. 😉
Avatar - Pierro
Pierro
carmiku, on za to chudák nemůže. koukni na jeho dětinské příspěvky a snad pochopíš že za to jak je blbej fakt nemůže...
Avatar - T613
T613
bohužel je ovšem stále agresivnější a sklouzává zpět ke starému Danielovi ;-\
KDE ??? Co třeba 6.řádek za slovem Paráda. Zkus napsat co tam je >😁 >😁
Avatar - miromen
miromen
Tenhle designovy hnus srovnavat s nadhernym mondeem hm.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
miromen
Jo a to objektivně.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_Teddy_
Sadni si do Mondea vo vybave TitaniumX, a uvidis...
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
karlitto00
Bohužel, s tímhle nesouhlasím. Design je dost subjektivní záležitost, věřím, že se ti může líbit, ale nevěřím že to bude názor většiny. Superb se bude prodávat kvůli jiným parametrům. 😉
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
karlitto00
Tak úroveň je vždycky nějaká >😁 Úroveň mají i čínský auta, otázka je jakou >😁
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tihle nenároční jedinci mě vždycky pobaví >😁 No pokud ti jako vrchol stačí Superb a ještě k tomu z obrázků, máš u mě bodík za nenáročnost >😁
Klaudius
Tak tie traktorové "tédéíčka" sú pre mňa sklamaním, vzhľadom na to, že má Škoda vo VW dosť silné slovo je s podivom, že do svojej vlajkovej lode bude montovať aj tieto hrkotajúce, hoci výkonné a úsporné diesle.

Na autosalóne v Bratislave bol pred časom k dispozícii zaujímavý pohľad - stánok s kompletnou ponukou značky zíval prázdnotou. S výnimkou dvoch strapcov ľudí okolo dvoch nových Superbov. Je jasné, že priťahovali pozornosť. Mne nadšenie trošku opadlo pri dvoch zisteniach - že šedo-čierny interiér, ktorý bude v praxi vidno asi najčastejšie, už nie je taký pekný a zaujímavý ako ten svetlý. Druhým detailom je ovládanie dvojitého otvárania zadného veka. Je trochu chaotické, a kto to nemá v krvi, často nevie, či práve otvára iba kapotu, alebo celé dvere aj s oknom.

Poloprázdny (či poloplný) stánok Škody na spomínanom autosalóne poukázal na dve veci. Za prvé, že Škoda vie, ak chce, vytvoriť zaujímavé auto, ktoré vie upútať pozornosť. Druhý fakt je menej optimistický - zbytok produkcie je žalostne nezaujímavý a nepriťahujúci ani laický záujem verejnosti. S tým by sa malo niečo robiť.

Každopádne, zelené jablko v podobe Superb I dozrelo, a pokračovateľovi asi niet veľmi čo vyčítať, patrí určite k tomu lepšiemu, čo Škoda dokázala. Jedinou nedokonalosťou je nesúrodý, neistý štýl, na dizajne by mali škodováci ešte zapracovať. Ale to nič nemení na fakte že tentoraz patrí Škode palec hore zaslúžene. :yes:
norday
Nemyslim si ze zbytek produkce je zalostne nezajimavy, spis jde o to ze je notoricky znamy, aspon v cechach uz kazdej v Oktavce jel milionkrat, ma ji polovina kamosu nb dokonce ty sam a u fabie je to jeste horsi..(nb lepsi?😄 proste v kontextu ceska bys byl asi posahanej kdybys travil cas ocumovanim fabie a oktavky na autosalonu..
Klaudius
No neviem - Octavka nie je na trhu až tak dlho, aby nebolo zaujímavé si do nej sadnúť. Roomster ešte o kus kratšie, u nás ho navyše ani na cestách príliš často nevídať. Fabia je ešte čerstvá, kombík ešte nestihol ani vychladnúť. Tomu sa nedá povedať "notoricky známe". Bolo dosť iných stánkov s "notoricky známymi" autami, a svojich obdivovateľov mali.
norday
no jak myslis, nevim jak u roomsteru, ale oktavka je proste vsude ..a nova fabie uz pomalu taky, tri mi dobri znami ji maji..o oktavce ani nemluvim..zvlast kdyz je to typicky sluzebni auto.chci rict ze i ja a to me skodovky moc nezajimaji jsem kazdy z tech aut uz nescetne krat ridil, dokonce i ten roomster...navic o nich vsichni pisou je v televizi...proste ty auta jsou notoricky znamy pokud bych chtel prozkoumat jakoukoliv skodovku ktera se uz prodava, jedno jak dlouho, nemusim jezdit na autosalon a zavolam kamosovi at mi ji pujci.. to nemyslim zle, vuci skodovkam respekt nejvetsi, i ja ji mel jako sluzebak, nemuzu rict pul slova spatnyho, jen proste nemuzes cekat ze se z ni na nejakym autosalonu lidi zblazni..je to jako by se prumernej Monacan ohlidl v Monte Carlu za rolls roycem😉
Klaudius
Potom nepochopím to množstvo ľudí pri úplne bežných autách iných značiek...že by boli blbí a čumeli na to, čoho sú plné cesty?
norday
? nevim no, me to prijde jako rozumny vysvetleni, urcite v tom hraje oli i neco jinyho..mozna...
Avatar - gld
gld
nové roomstery a fabie asi neočumujú preto lebo vedia že do pár rokov im už zaručene budú liezť hore krkom tak sa šetria 😄
figurka
Já bych to řekl jinak. Notoricky známé je jedna věc, ale řekl bych že třeba v případě autosalonu návštěvníky přitahuje dostupnost, resp. nedostupnost a také tak trochu exotika. Přeci jen Superb II je vrcholný model domácí automobilky a pro většina "běžné" veřejnosti je relativně nedostupný třeba právě proti té Fabii a Roomsteru a občas i proti Octavii a velká část lidí ani nepřemýšlí o tom, že by si Sup II kdy pořídila (třeba zase proti té Oct) a z toho pramení ten zájem o Sup II a relativní nezájem o ostatní nabídku. Pro porovnání třeba taková Honda Accord, která v podstatě dosluhuje je obecně dobře známa, ale málokdo si ji pořádně prohlédl a osahal (oseděl) a vzhledem k tomu kolik jich lze potkat na silnici má pořád punc něčeho tak trochu exotického, i když je třeba proti Oct II starší.
Klaudius
Ale to nerieši úplnú prázdnotu pri ostatných modeloch značky. V žiadnom inom stánku som si to nevšimol, hoci pomerne čerstvých noviniek bolo dosť aj inde.
figurka
Ale ano. Tím jak je Škoda rozšířena není nic divného na tom, že lidi moc netáhne sednout si a obhlídnout si modely, která má/bude mít skoro každý druhý a v kterých skoro každý jel/seděl/řídil. U Sup II se to naopak většině lidí nepoštěstí.
sTiLL
pridam este ze aj na ergonomii by mohli zapracovat, displej GPS umiestneny "proklate nizko" mal byt vysuvaci aspon v urovni oci, neergonomicke a hlavne velmi nebezpecne. Tak isto ten chromovany usmev na volante je otras. Pred riadiacou pakou chybaju odkladacie priestory pre mobil, kluce, dalsia detska chyba.
Presne taketo "blbosti" potom cloveku najviac lezu na nervy. Ale cechom to vadit nebude, im staci pohlad na kufor a rozklepu sa im kolena, takze to bude urcite hit.

p.s: a uvadzat stare PD motory ako + to chce tiez zaludok, pan redaktor. Mozem porovnavat a mam odskusane ze 1,6 CRDi z podstatne vyssim vykonom ma taku istu resp. nizsiu spotrebu ako ten stary 1,9 PD traktor.
norday
Vsak taky jak by ne, cesi jsou hrozny hovada, ktery si budou kupovat superba kvuli kufru, jeste ze Slovaci jsou tak sofistikovani a skodovky nekupujou >😁
Avatar - gld
gld
myslel že ako tutovo domácej značke čech prepáči aj hlúpe chyby ktoré trebárs konkurencia nemá..no neurážaj sa hneď
norday
ja se neurazim >😁 jen mi prijde ze si tezko nekdo soudnej at uz v cesku nb kdekoliv ve svete nekoupi superba protoze nema odkladaci prostor na mobil, nadruhou stranu je fakt ze to nic nestoji a mohli si dat praci s tim aby tyhle chyby vychytali a aspon ten mobil nebudes furt zapominat v aute tak ja ja😃)))
norday
mimochodem co je ta vec pred radici pakou..pod klimou, vypada to jako zaviratelna prihradka..nevim. ja stejne nesnasim mobily polozeny v prihradkach v aute, za prve ho pravidelne v tom aute zapomenu za druhe ho pri trochu drsnejsim manevru hledas pod sedackama, a mel bys mit handsfreecko..😄
BaracudaJ
1,6 CRDi možná v Ceedu, ale ne ve voze velikosti Superbu. Všechny novější, byť jakkoliv moderní nafty s vyššími výkony nebudou mít nižší spotřebu než TDI-PD. Nové nafty jsou navrhovány pro mnohem přísnější emisní normy, navíc mají DPF. Spotřebu TDI PD nepřekonají ani jejich alternativy od VW TDI-CR.
Klaudius
Tvrdenie bez podkladu. ;-\
Humbert
C5 1.6 HDI (I. i II.gen) maji kombinaci za 5,5. Ze by byla C5 lehci? To asi ne.
BaracudaJ
Superb Greenline 5,1l, či Passat Bluemotion se stejnou hodnotou.
sTiLL
Ale to nie su bezne modely, su upravene na nizsiu spotrebu...specialne pneumatiky, dlhsie prevody, nizsi podvozok, upravy v aerodynamike karoserie...okrem toho, papier znesie vela.
BaracudaJ
Jen to dokazuje na jakou spotřebu jsou 1.9TDI PD schopny klesnout. Navíc má motor o 0,3l větší objem oproti C5. V testu VW Bluemotion na auto.cz se dozvíš, že dlouhodobá spotřeba tohoto vozu byla 5,5l. Při vyloženě úsporné jízdě ještě o něco klesla.

I Hubert udává papírovou spotřebu.
Humbert
Jen jsem vyvracel tvuj vyrok, ze kazda 1.6 ve stredni tride ma vyssi spotrebu, nez 1.9 v Becku. Coz se mi povedlo. Papirova jako papirova.
Avatar - jazva
jazva
Tiež som tam bol a teda ak by som povedal, že bol problém dostať sa do Superbu, tak by som klamal. Bolo tam tak celkom mŕtvo. Proste som prišiel a sadol som si. Potom som si nadstavil sedačku a išiel som si sadnúť "za seba". Mám 180 a vzadu som mal pred kolenami cca 25 cm miesta. Toto je fakt parádne... So šírkou v oblasti ramien to už zasa taká paráda nebola. Celkovo sa mi to auto zdalo, no neviem či sa správne vyjadrím, moc dlhé a úzke. Niečo na spôsob Fabie Combi. Ale tak to chce asi zvyk. Inak na tom autosalóne som si všimol aj jednu zaujímavú vec. Nejako prišli do módy tie hnusné sieťky zo zadnej časti sedadiel Karosy. Nechápem na čo je dobrá taká sieťka v oblasti ľavého členku spolujazdca, ale možno to niekto využije. A možno to ponúkla Karosa zo svojích nevyužitých zásob... >😁
norday
zadni svetla mohli udelat vic majestatni...nehodi se k obrovskymu autu jako je superb , nadruhou stranu dikybohu ze jsou alespon horizontalni..jinak super, interier je paradni.A motory? Myslim ze 1.4 je takova ulicnicka provokace, zkouska jestli se to muze chytnout..a nic proti nicemu, aspon bude o cem mluvit co mi vadi u takovyho auta je absence dieslovyho sestivalce...myslim ze s 3.0 tdi a ve ctyrkolce by se prodavalo samo..
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
figurka
A jak tam dostali tu 3.6 ?
picaso
3.0 TDI se tam vejde pouze bez filtru DPF a to samé i 2.7 TDI. Pracuje se na tom, ale zatím bez výsledku. Skrátka málo místa 😉
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
O kráse tohoto nového Superbu lze s úspěchem pochybovat. Tvrdí-li někdo, že zkrácením rozvoru a zvětšením délky auto vyspělo, já tvrdím opak. Velké převisy se mi hnusí, je to neestetická záležitost. Zvláště vpředu by měl být minimalizován, a to i kvůli jízdním vlastnostem. Splácanost designu je podle mě kontroverzní a mě se moc nelíbí. Záď púsobí opravdu prazvláštně, korejsky. SPZtka se na nárazník vůbec nehodí. Předek má určitej výraz, profil jakš takš, ale dynamika v liniích oken minimální.

Předchozí Superb, ten působí dospělě. Ten vypadá mnohem více jako auto. Kdyby byl širší, nebylo by o čem debatovat. Tento jeho následovník je splácanej. Určitě docela kvalitní a dobrý auto, například interiér chválím. Ale že by tento projekt byl celkově zdařilý krok kupředu, toho názoru nejsem. Mimo jiné by to chtělo dieslový šestiválec...
Avatar - gld
gld
no radšej berem kúsok dlhý previs ako vzhľad jazvečíka 😉
tomikadze
volant uplny humac, k tomu audi, budiky audi/passat, pristrojovka passat, motor VW a znak na kapote Skoda >😁
Nehovorim ze to auto je zle ale mam pocit ze si mozem kupit hociake auto zacinajuc od Octavie, Passata alebo co tam este maju a mam vlastne to iste len sa kazde vola inak, ma inu vybavu a ine ceny. Kurnik to hroza 8-s
pekny fotky, skoda ze ten dojem kazi ta stribrna obluda.
Tomášjedno >😁 😉
Avatar - RadisGT
RadisGT
Mužu s jistotou napsat, že se jedná o nejhnusnější auto ve střední třídě...bok po boku s Renaultem Laguna. Předek připomíná neohrabanou břečící godzilu, boční profil 20 let staré auto a záď není třeba komentovat. A to v interiéru je volant??? Škoda jde s designem do sr.ček. Měli by vážně uvažovat o výměně designéra. To už definitivně potvrdila "nová" FABLIA. ŠKODA že češi jsou tak pitomí...
:no: :no: :no: :no:
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Souhlasim, že to neni uplně hezký auto, ale Laguna je na tom teda hůř. Asi máš pravdu, že ve třídě nejhůř. 😉
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Klaudius
nepokakaj sa 😄
Pepis
Boze muj, ma dotykovy displej... Dokonale auto.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
karlitto00
Nevim jak ty, ale já parkovat umím, takže vidím tuhle funkci leda tak pro dámy a slečny 😄
A to ani nechci vědět kolik to bude stát. Můžeš mi to prosím říct? Vsadím se, že dobře vybavenej Superb (tak aby se dalo říct že je to alespoň dobrý auto) bude stát šílenej majland 😄
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pepis
A myslis, ze tenhle system vyviji Skodovka sama?
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pepis
Klidek, zaparkuju sam :yes: Ani do Mondea bych tuhle vymozenost nechtel.
mila001
No moje Mondeo samo zaparkovat neumí ale má alespoň radio tady bohužel je jenom díra(černá a bez ochlupení).
Bez ochlupení >😁 Asi nový Mach 3. Nebo spíš Šebestová 4 >😁 >😁
Hrstka vyvolenych ohlasila ci jiz nabizi osmistupnovou prevodovku. A o vyspelosti na zaklade upatlaneho displeje lze prinejmensim polemizovat. Skoda neudela vic, nez se od ni ocekavalo. Dobre postaveny auto na koncernovejch dilech. A provedla to dobre. Nic vic, nic min. Ale psat o tom oslavne ody...
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Klaudius
Čo je to za motory, čo potrebujú 7 kvaltov? Veď to sa musí radiť v kuse... Pružnosť nahradená prevodovými stupňami... Nič na výnimočnú chválu. Zložitejší systém, viac dielov = drahšia výroba, väčšia pravdepodobnosť zlyhania. Ako vravím, nič na chválu...
karlitto00
No, zase musim nesouhlasit 😄

"Jedno z nejvyspělejších" - v čem přesně?
Podvozek: NE (BMW, Ford), Motory: NE (BMW), Kvalita zpracování: NE (Audi a další min. srovnatelní), Design: NE 😄 (netřeba psát)...to jsou parametry které určují vyspělost.

Další věci jako 7-stupňová převodovka, dotykový displej, promyšlené víko kufru z něj dělají právě alespoň dobré auto, v žádném případě ne jedno z nejvyspělejších. A říct, že design je divnej protože je to střední třída je taky "hloupost", podívej se na konkurenci, krása auta nezávisí na velikosti, to by jsme mohli obdivovat takový ty obrovský náklaďáky v kamenolomech 😄
karlitto00
Haló 507, čekám reakci 😉 😄
Klaudius
Nečakaj nič svetoborné, alebo, povedal by som, priprav sa na excelentný výber blbostí, nezmyslov a nepodložených tvrdení... 😄
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Klaudius
Definuj.
Avatar - SpiderJ
SpiderJ
No tak na nakladače Caterpillar mi nešahej! Pěkně 16 válců, 12litrů, krouták že by pohnul zeměkoulí... Kam se na ně hrabe nějaká nafouklá oktávka... 😉
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
karlitto00
Na to zareaguju jen takhle: >😁 >😁
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Accord ti dokáže udržovat jak směr, tak vzdálenost pomocí aktivního tempomatu. A co teprve ten design a podvozek. Někde jinde. Můj horký favorit na příští koupi.
Výborná volba! :yes: 😄
italio
Mno..škodovka-bohužel. Prve to vypadá jak nějaký korejec a já nevím, co v dnešní době má škoda za zvyk, ale ten zvyk je strašný pro oko i prostornosti a tím jestrašně malá šířka vozu. Tady u toho superbu to ještě jde, ale jak já se mrknu na tu fabii, tak se musím smát hlavně u verze kombi...fakt hnus
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
gld
a tým si chcel povedať..?
kupujte passaty namiesto álf?
rozum? nie, daniel..
webpaja
Boze ty jsi ale demagog, AR159 po FL ma hmotnost spise v podmerecnou ve srovnani s ostatnimi, jine nez primovstrikove motory nenabizi, ma famozni pohon vsech kol a vymazleny interier. Nikdy jsi v ni nejel, nesedel...prestan uz konecne mlit. Nevis co znamena mala dynamika...jediny model z portfolia ma zrychleni na 100 pod 10sekund. Bud tak hodny a prestan se ztrapnovat! 😉
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
K Superbu jako celku se nechci vyjadřovat. Je tu ale jedna věc, která mě rozhodila takovým způsobem, že mi zrudly oči, rozbublala se krev a rozbušilo srdce. Je to sice blbost, ale co to PROTOČENÍ RUČIČEK PŘI STARTU? Nechci vypadat jako pravověrný fanatický fanoušek Subaru, ale tahle fajnovost ve třídě běžných aut náleží JEN a JEN Subaru. Vím že tahle blbůstka, která mimo jiné neuvěřitelně nadchne, původně pochází od sportovních vozů a Subaru ji převedlo mezi běžné vozy, ale Subaru na ni má alespoň právo kvůli svojí přirozené sportovnosti. Ne tak Super Béčko !!! >😒], to si protočení ručiček nezaslouží !!!
Avatar - gld
gld
no pokiaľ na to nemá subaru patent tak sa môžeš rozčuľovať márne :-!
GTI
Tak pokud se tu zatím tříáčkaři zaklínali tím, že Superb 1 byl jen nafouklá Octavia 1, s příchodem Sup2 jim končí legrace.

Velmi chválím článek. Dokonale popisuje postavení superbu jako originální hrdé a svébytné echtŠkody v portfoliu modelů a značek koncernu VW. Škoda nyní produkuje velmi kvalitní, originální a přitažlivý vůz v prestižní třídě. Samozřejmě, že ten tříáčkař tu težko zkousne tuhle klasu. Pro něho ostatně také Škoda tenhle model nevyrábí. Vyrábí ho pro chytré lidi, kteří umí vydělat peníze, kteří cení velký vnitřní prostor, kteří cení praktičnost karoserie, avšak netouží po tom "být viděni" Ovšem to, co má pod kapotou, to závistivý primitiv naštěstí neuvídí... a pod tou kapotou může tikat fantastických 3.6 litru s dvěstěpadesáti koňmi... na všech čtyřech, bičovaných dvojspojkou DSG... podotýkám, že takřka za pár šupů.

Jo... snaž se být jednou úspěšný, jako škodovka. Rodiče by na tebe alespoň mohli být pyšní... vždyť než otoky nadočnicových oblouků s vytlačeným pletivem bazarových plotů, než jazyky upatlané od tapetovacího lepidla a noční poluce pod plakátem nad pelestí... to je ta odvrácená strana Měsíce... Tvého Měsíce.

BRAVO ŠKODA :yes: :yes:
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
LERAK
:no😒br />
Myslím, že pomalu zapomínáš, že se tu píše hlavně o autech.
GTI
Hlavně se tu píše o fenoménu života moderní společnosti. Tu společnost tvoří lidé. A lidé řídí ten fenomén, auta. Někteří. A o to poslední slovo v mém příspěvku jde.
Avatar - gld
gld
no superb I bol všeličo len nie nafúknutá oktávka..skôr predĺžený passat mistre ;-\

vrcholná motorizácia je síce pekná vec no 80% supov bude mať pod kapotou kadla-kadla TDi
GTI
Koukám, žes u vás na vsi, golde zatím superb1 ani neviděl. Ta motorizace S2... pozor na ten dvoulitrový CR... evropská špičková nafta.
Avatar - gld
gld
no fakt že sup I je dosť podobný predchádzajúcej generácii passatu je neoddiskutovateľný, to snáď uznáš

tie kecy o "u vás na vsi" si nechaj pre svoju mamičku, bývam v meste, kapito šefito?

jo, dvojliter CR je dobrá nafta ale podobné motory ponúka konkurencia už dlhšiu dobu..
GTI
No jo, ale po tu delšiu dobu byly právě lepší ty motory PD... tos nevěděl viď 😄

Hele, netvrď mi, žes z města. To ti nevěřím.
Avatar - gld
gld
okresné mesto Liptovský Mikuláš 33 000 obyvateľov, Žilinský kraj..never, podľa tvojej predstavy sú očividne všetci slováci z dediny

v čom boli najlepšie tie PD-čka? Spotreba dobrá ale inak? Slepá ulička..
BaracudaJ
V době, kdy CR první generace dosahovala sotva vstřikovacího tlaku 160MPa, měl PD 200MPa. Což se CR podařilo až ve 4.generaci! Vstřikovací tlaky jsou rozhodující pro správné víření směsi ve válci a dobré promíchání.
CR je však systém nezávislý na otáčkách motoru (není poháněný vačkovým hřídele) a je schopný až pěti vstřiků během jednoho cyklu, PD umělo pouze dva.
Avatar - gld
gld
CR prvej generácie je systém predstavený v roku 97 takže trocha starinka na porovnávanie s PD ale dobre

Mňa skôr zaujímalo v čom bolo to PD-čko lepšie pre užívateľa oproti CR dajme tomu druhej generácie..tuto Grosse Trottel (I) píše že boli totiž na špici dieselových motorov..takže v čom
BaracudaJ
Výkon a jeho nástup, v tom neměl dlouhá léta konkurenci.
Avatar - gld
gld
no..niekomu môže vyhovovať kopanec pri 2000 otáčkach ale osobne si viac cením lineárny záťah
_Teddy_
Jasne, 200MPa. A teraz tu o vlkovi a cervenej karkulke, tu mam najradsej! >😁

Ludia, ved sa zamyslite nad tym co pisete! 200MPa??? To sa uz blizis k medzi klzu nizsie legovanych oceli! Cim by si asi chcel takyto obrovsky tlak dopravit do valca? A mas predstavu co by sa stalo s valcom ak by si donho dopravil zmes pod takymto tlakom? Vsak je to 20x vyssi tlak, ako maximalny spalovaci tlak naftoveho motora (priblizne tych 10MPa)...
BaracudaJ
No tak bramborová ocel 11500 to asi není, jsou i ocele, které mají mez kluzu 2x i 3x větší. Ale teď vážně, CR 4.generace v novém TDI dává 180MPa, studie od Audi Cross Coupé (předobraz Q5) měl 2.0 TDI CR 150 kW/400Nm s 200MPa.
Zkus mrknout se [odkaz]
Avatar - jpor (RSKa)
jpor (RSKa)
ak sa nemýlim, je to tlak 2000 barov / atmosfér. No ono to naozaj takéto tlaky má. Nakoniec ide o vstrek malého množstva tekutiny (nafty) do valca. A keby vstrekovací tlak bol menší ako tlak vo valci, asi by to moc nešlo, však? Ďalšia vec je, že ten max. spal. tlak nastane až po vznietení vstreknutej nafty, ale to aj tak s tým nemá nič spoločné...
No a tie vstrekovače sú asi z hodne odolného materiálu, to nebude problém. Ale pokiaľ si spomínam, prvé verzie PD mali vstreky trochu poruchové...
BaracudaJ
Můžu ti nasadit dalšího brouka do hlavy. Písty v motorech bývají často hliníkové, který má teplotu tavení cca 660°C, přesto vydrží teploty i přes 1000°C, které jsou ve spalovacím prostoru běžné. Jak to?
Johnn
Od doby CR 1.generace uplynulo dost času,vstřikovací tlaky se zvýšily.PD naproti tomu zůstal ve vývoji na místě.Pro správné víření je třeba vhodný tvar vstřikovačů a pístů.Čím větší tlak tím jemnější rozptýlení směsi.Spolehlivost PD už také při těchto tlacích není stejná jako u 1.9Tdi 66kw.Tak asi tak.Vývoj nezastavíš.
GTI ma pravdu...ked prislo na trh VW s TDI, a neskor PD nemalo konkurenciu. Teraz nastala doba, ked sa podla mna CR vyrovnal PD, nemyslim ze by ho predbehol, stejne vykony dosiahne PD i CR, spotrebu ma PD lepsiu, a hlucnost...da sa eliminovat vyplnou. takze v com ma ten CR navrch? je lacnejsi...
Avatar - gld
gld
eliminovať hluk výplňou môžeš aj v škode 120 :-!
Pepis
Jako ze by si me taky meli koupit Nemci a vychovat si me k obrazu svemu jako otroka? Ne, dekuji. Ja si, mily GTI, uspech predstavuji jinak.
GTI
Ne, jako, že se z tebe stane evropská osobnost. Že je to vyloučené? No, také se nejmenuješ Pepis Škoda...
:no:
Pepis
No nevim, GTI. Pokud bys vedel, jak funguje strategie nadnarodnich koncernu, mozna bys premyslel jinak.
GTI
Fakt? Tak se rozepiš na aktuální téma, ať se mi votevřou voči...
Pepis
Ono pokud clovek nema elementarni znalosti, jde to velmi tezko. Voci si budes muset votevrit sam. Radeji ale prozatim zustan u placani o autech, to ti jde docela dobre :yes:
GTI
Děkuju za osvětu, komunikovat s rektorem ČVUT to se zde nepoštěstí každému :yes:
Pepis
Ty znas Vaska Havlicka?
GTI
Myslíš toho kluka co bydlí u vás na vsi vedle koloniálu?
Pepis
Diky.
GTI
Že ho pozdravuju. Příště se tu nekasej informacemi z velkého světa a vypal tu příspěvek, který uzemní i vrátnýho.
Pepis
Diky za radu, Neznalku :yes:
GTI
:yes:
a opet ten trapný vtip o vsi. Jak se rika: "potrefena husa nejvíc kejhá" takze mas komplex, ze bydlis na vsi GTI? Protože "podle sebe soudim tebe" a tobě každého soudit jde dobře. Ať žije internet a na něm závislá individua :yes:
Myslim, ze vetsina ridicu tim bude jezdit protoze to nafasuji. Pekne podle levlu ve spolecnosti. Dostat vic nez beznou Octavii, ale v nejake slabsi edici. Nebo ukazat ze mam vic nez skutecne mam. Pekne tak, aby se vlk nazral a koza zustala cela. Ten kdo si muze vybirat sahne IHMO jinam. Kdo nechce byt viden, ma k dispozici celou paletu vozu jichz tu jezdi mraky. Ten kdo si muze vybirat v naradi ctyrkolek a vysoko objemovych motorech, ma dost "paliva" jit do nejake klasiky.

Skoda sazi na jistotu. A to je dobre. Svoji pozici si udrzi, na novych trzich ziska. Ale pojdme rikat Bravo, az se ledy skutecne pohnou. Tohle je "pouze dobre odvedena prace".
GTI
Vždyť škodovka je mainstreamová automobilka, tedy ta tvá dobrá práce... to je přece to "bravo". Jinak ti nerozumím jak to myslíš s těmi referentskými či manažerskými auty? To je přece úplně jedno, jestli s tím jezdí ředitel či nějaká soukromá osoba.

Ty mě nečteš... právě ten co nechce být "viděn" avšak chce mít pod kopytem si koupí toho superba. Fantastický motor, haldex a DSG... co víc si při tomto zadání "incognito" přát? Přitom to bude za malej peníz. Jasná česká trefa pro chytrý.
i mainstreamova se musi cas od casu posunout. Nelze donekonecna stavet na tom samem. Ten wow efekt u tohodle auta proste neni. Proto nemuzu rict bravo.

A k tomu nedorozumeni - kdyz to prezenu, CEO rekne kdo s cim bude jezdit, accountak dostane Octavii, project manager Superb a CEO si sam vybere. Na mnoha pozicich jsou auta z ruznych trid jasne dana, a suberb se do toho narame hodi. Odlisit tridu, ale o zadne krvaceni se nekona. Z toho duvodu je podle me licha predstava o tom, ze ten kdo tim bude jezdit si tohle auto vyslovene pral. A ten kdo si do toho muze dovolit fantastickej motor, kterej IHMO neni nicim v teto tride vyjimecnej, haldex a DSG bude zase CEO, kterej si ten superb nevybere.

A incognito uz je dnes i Audi. Nebo snad zkoumas kazde Audi ktere potkas?
GTI
AUDI je ze svaté trojice pro ty závistivé typy nejstravitelnější, to uznávám, ale Superb v tomhle samozřejmě boduje i tím, že je vnímán jinak než "cizí" vůz.

Tomáši, ale tenhle novej Superb je přece v mainstreamu velmi pokrokový a nový - zadní dveře, silueta karoserie (ta protáhlost bočních oken je v segmentu nebývalá) motor kompr/turbo atd.
ale jo, o tom zadna. Neco noveho tam je. Jestli tu inovativni vlnu naplnuji zadni dvere, to nevim. To uz snad radeji to podnozku a drzak na destnik. Vlastne ja ani nevim co by to melo byt, sem jak zenska 😊Nevi co chce, ale neda pokoj dokud to nedostane.

Motory bych vynechal - proste to tak nejak prislo. Slusnou atmosferu abys v koncernu pohledal. Pak PD a CR. Takova vyzobana slunecnice.
GTI
😄 Bude to dobrý.
dyt sem to psal uz ve 20:42, ze je to prave "dobry" 😉 :yes:
GTI
😄 😄 :yes:
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Pardon, ale Haldex je špatná věc. Jel jsem v tom v Octavii a v Passatu, nemůžu říct, že se bych se v zatačce cejtil jistě. To tam najíždíš a projevuje se klasická nedotáčivost. Přidáš plyn a auto nebezpečně rychle přejde do přetáčivosti. To s Audi A6, nebo Subaru Legacy (stálej pohon všech kol) to byla jiná kává. A Superb by si jistě stálej pohon 4×4 zasloužil. 😄
GTI
Nevím jakou generaci haldexu jsi jel... ten nástup nepoznáš. Pokud tedy nejsi vysloveně ostrej jezdec. Quattro či systém Subaru nemůžeš porovnávat s haldexem. Oba systémy plní jinou roli. Nikoliv horší či lepší. Jinou.

Mimochodem, připojitelnou nápravu užívá jak Mercerdes tak BMW, když tak jim napiš, ať toho nechaj... 😄

Superb a stálý 4x4? To bys mu pěkně naložil... spotřeba o dva litry větší, většinou najeto po dálnicích... k čemu permanent?
...no právěže ten nástup poznáš (a je velmi příjemný a čitelný), když tedy jedeš pod plynem. První haldexy byly kousavé, ale ted tomu není moc co vytknout. Jak říkáš, je to jiná liga s permanentem, ani lepší ani horší, prostě to stojí jinde, oba systémy (filosofie) se doplňují a mají své výhody a nevýhody.
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Až tak bych to neviděl, pávě. Haldex je totiž nesrovnatelně levnější >😒]
No to je...však to je taky jedna z jeho výhod 😉
GTI
:yes:
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Twindoor = převratný vynález nedozírné dokonalosti a praktičnosti, tak se o tom mluví. Je to fajn, to jo, ale že by to bylo zas něco extra, to ne. Nemám pocit, že pro zvýšení praktičnosti je nutné dělat 2 v jednom. Když chce někdo sedan, ať si koupí sedan. Bude v něm vozit kufřík s papíry a krabici s novými lakýrkami. Až bude 2-4 krát za rok chtít jet na dovolenou, tak mám ten pocit, že 2-4 krát za rok vydrží ten nepatrný stres vzešlý z nakládání sedanu, které přeci jen je z karosářských variant nejméně jednoduché. Když někdo bude častějším převozníkem většího objemu věcí, tak ať si koupí liftback. Neříkejte, že v dnešní době je nějaký rozdíl v prestiži mezi sedanem a liftbackem? Stejně mají skoro všichni podnikatelé v ČR kombík, protože jde pořídit s mříží a bez DPH. >😁 .... závěrem shrnutí: twindoor = dražší a náchylnější k poruše než normální sedan/liftback. Problematičtější oprava než s/l. Rapidně zhoršený výhled vzat díky tlustým sloupkům. + perla na konec: to několikavteřinové čekání na přepnutí mezi jednotlivými režimy je tak umořující, že doporučuju osobně okusit přívětivost tohoto systému >😁 . Podle reklamní kampaně je nový Suberb hlavně o víku twindoor, pro mě je v tom případě o ničem.
lorenzlubos
Prepac, pises z pozicie, akoby si Superb vyskusal (otvaranie twindooru)... Tak preco si sa nepozrel lepsie na tie siroke stlpiky? Mozno stacilo aspon na fotku. Mozno by si zistil, ze siroke zadne stpiky su jedna vec a konstrukcia twindooru druha a je logicke, ze nesuvisia. Nabuduce aspon pozri aspon fotky auta, o ktorom chces pisat, akoby si ho aj skusil. 8-s :no:
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
S twindoorem jsem si asi 10 minut hrál na autosalonu v Lipsku a na tvoje doporučení jsem se ještě podíval na fotky. Ano stále mám ten pocit, že konstrukce twindooru znatelně zužuje zadní okno. To že má Superb široké zadní sloupky z boku je jasné, a taky že na to nemá twindoor vliv, ale je tu ještě šířka ze zadního pohledu a tam ten vliv nejde nespatřit. :no:
:yes: :yes: .
jezevčík
Jsem zvědav, jak bude vypadat verze kombi. Tento liftbacko-sedan se mě zdá poněkud nevyvážený co se týče celkových proporcí + detaily - třeba ten hrozný volant. Ale to je asi tak všechno, rozhodně to je auto za dobrý peníze.
mozgog
Fabie, Roomster, Superb - tři nejošklivější auta, škodivka opravdu umí, škoda, že ne auta
..jako kdyby někdo to auto chytnul za čumák a slavnej twindoor a pořádne ho natáhnul. Jako by ten design vymejšleli na kratší auto ale pak nějaký manažer řekl designerům "musíme přidat místo na nohy vzádu, vemte co máte nakreslený a protáhnětě to". On sice vzadu nikdo nejezdí, ale po objemu kufru a kvalitě plastů je to třetí nejdůležitejší vlastnost u recenzování auta, víme. Čumák ujde, sice vypadá zpoloviny jako nakreslenej podle pravítka, ale nakonec proč ne.
BaracudaJ
Suď až ho uvidíš naživo, z fotek jeho proporce příliš nevykoukáš.
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Já ho viděl a kupodivu vypadá o trochu líp, než na fotkách. Leč odporně velký převisy, to je peklo. A záď ála Korea, hrůza. Interiér a prostor, to chválim.
BaracudaJ
Jj i mě na živo pozitivně překvapil. Silueta i proporce se zdají být v pohodě. Přední část je hodně povedená. Záď chce trochu okoukat. Já z ní cítím Tatru 613.
Navtech
Pane jo, taková "škodovčička", co dokáže rozpoutat za diskusi, co?
To i Schumacher, co se chystá v Holywoodu zastřelit Bruce Willise a umlátit Rockyho v 76 díle, nezpůsobí takovej rozruch!
"Renaulťáci" se tu mlátí s "forďákama", vymetači autosalónů poučujou sběratele plakátů... Samý paradoxy.

V podstatě se nic neděje, jen Škodovka udělala opět káru, která se trefila do těch, co přijedou na obchodní schůzku a kolega, nebo zákazník ocení vkus majitele a taky do těch, co s tim přijedou do chatový osady "Dlouhý prdy" a po estrádě s víkem kufru a vyložení novýho křovinořezu v celku, je celej víkend o čem kecat.
Mě se to auto nějak nelíbí, je takový "hnusně český", ale kdybych si v tý třídě kupoval auto, tak přesně tohle, co má servis na každym rohu, nikoho nena..ere, cena je úměrná, motory pro všechny a tak... hlavně ten kufříček, to se cení! Dobrý, néé?!
GTI
Dobrý... a za křovinořez >😁 ještě palec >😁 :yes: Fantastický slovo.
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Optimální volbou je Škoda Superb? Lidé, měli bychom být sice vlastenci, ale z oběktivního hlediska to je nesmysl! SuperB nestačí na trojkové BMW ani na Audi A4. Na Mondeo asi jo i na toho Passata, ale optimální volbou je snad jenom z finančního hlediska! To je málo.
Navtech
Jak vidno, tak někomu to "objěktivně" stačí. Proč provokovat v BMW, když se tvůj soused odjakživa živí psaním anonymů na ÚV a dnes třeba na FN?! Proč někomu cpát do hlavy, že s televizí na splátky právě od tvojí český firmy bude chytat i televizní program Vanuatu?! Jak budeš, jako majitel A4 přesvědčovat Jarmila z Horní Lhoty, že nejlepší CD opileckých songů z TV Shopu koupí právě od tvojí ryze český firmy?! Z toho kufru s "českym" nápadem vytáhneš valchu, nebo šlapací sekačku a ukecáš každýho fandu domácí kultury! Třeba jo, třeba ne...ale to je hodně!
Hlod měsíce >😁 :yes: , kam ty na to chodíš, vždycky se u toho válím smíchy na zemi, div si neroztrhnu kazajku 😉
Avatar - Hawke
Hawke
BMW3 nebo A4 jsou trošku někde jinde... Tyhle auta nekupují lidé se stejnými potřebami. Zkoušel si porovnat místo na zadních sedadlech v A4, BMW3 a Supu? To je trochu o něčem jiném. Ano, BMW má mnohem lepší podvozek pro sportovní jízdu, ano, audi má mnohem lepší image a nejspíš i design (ten je ale subjektivní), ale přál bych ti absolvovat dlouhou cestu za mnou na zadních sedadlech. Pak by mě zajímalo co bys na to řikal a jestli bys jel raději v Supu nebo v BMW...
petrzel1
Svezu Tě ve své staré 735 a pak můžeš vykládat něco o Bávech a Superblbu! Ale neber to ve zlém... >😁
Avatar - T613
T613
Porovnávat 735 a Superb.. no dobrý
figurka
Kdo zmiňoval řadu 7 ?
Avatar - Hawke
Hawke
Petrzel: Kdo mluvil o sedmičkovym BMW? Tady se porovnávaj auta stejné třídy. A pokud já vim, tak v odpovídající třídě má BMW trojku. Takže :no:
Ilikethecars!
Nová Škoda Superb... Znám velmi dobře předchozí model Superbu, který pomalu končí a myslím si, že se jedná o velmi povedené auto ... jak z hlediska estetického (sám dávám přednost klasickým liniím než moderně), tak z hlediska motorizace (i když některé motory se mohou zdát již trochu zastaralé a slabé), tak z hlediska kvality a spolehlivosti - povedený vůz ... chci tím říct ideální automobil pro rodiny, manažery a taxikáře ... ne pro lidi, kteří chtějí závodit s Lamborghini 😄 ... Co se týče nového modelu Superbu II, tak jsem měl po zveřejnění prvních fotek trošku smíšené pocity z designu ... ale minulý víkend jsem měl možnost automobil vidět naživo, i se s ním projet a názor jsem rychle změnil. Vůz je velice komfortní, pohodlný a tichý s dostatečným výkonem - dojem kvality je cítit všude. Zvenku auto vypadá velmi velké a byl jsem mile překvapen, že mi - na rozdíl od fotek - naživo padlo do oka. Docela jsem zvědavý na uveřejnění ceníku včetně výbav, ale myslím si, že auto naváže velmi zdařle na úspěch svého předchůdce. 😄
Zetec
On je ten Superb strašně nefotogenický... Jsem zvědav, jak se mi bude zamlouvat naživo, ale prozatím (z fotek) mě nějak moc nenadchnul...
tak to si pis, ze fotogenicky je. Totizto ako Fabia II, nazivo vyzera este hrosie, fakt.
Nový Superb se posunul zas někam jinam. Co jsem četl některé články o něm, všechny ho zatím hodnotí velmi dobře, jen v některých věcech se rozcházejí(ukazuje se, co člověk to názor). Sám jsem ho viděl naživo, je to moc pěkné auto, jen bych vytknul ty zadní lampy, ale na to se dá zvyknout! >😁 Nejvíc se těším, až si do toho sednu a budu si moct sám zhodnotit, jak je dobrý! 😄 Hodnotit podle fotek a tabulek, jak tu někteří dělají, je o ničem! 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Stary Superb vypada rozhodne lepe. Tohle je takova rozplacnuta mutace Octavie II. Takova, jako kdyz pejsek s kocickou pekli dort. Dali tam vsechno nejlepsi a take se domnivali, ze dort musi byt nejlepsi... Chybi tomu styl.
petrzel1
J8 nevím. Jaký vidíš rozdíl mezi Oktávkou, uperbem, Passatem Mondeem...vše dizejnově na jedno brdo.... :-!
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Starej Superb je hezčí, o tom neni sporu 😉 Naproti tomu Octavie II je ještě hezčí. Měli rozvinout design Octavie II a ne tragickej design Roomsteru a Fabie II. To je tragická cesta.
WVTSI
Vyzkoušel jsem všechny dostupné motorizace až na 3.6 6V / na něj jsem se nejvíce těšil 😒 / Naftové provedení 2.0 CR také s DSG. Jako optimum bych volil 1.8TSI. Pro pohodového řidiče 1.4TSI no a pro šetřílky 2.0TDI - jedno jestli PD nebo CR. Z hlediska hlučnosti stejné, možná u CR není znát takvé to prvotní nakopnutí jako u PD. Interiér pěkně odlučněn, použité nejen na pohled kvalitní materiály, Desing nehodnotím - idividuální záležitost. Ve srovnání s konkurencí Mondeo + podvozek -hlučnost v interiéru a celkový dojem z interiéru, Nová C5 ++desing / celková kompaktost, čistota/ -na tuto třídu mizerný přístup a prostor vzadu, Laguna ničím mě nezaujala
JackRyan
Prohlásit Superb II za hezké, zajímavé a progresivní auto je pro mě signálem, že Škodě stále ještě spousta lidí historicky nadržuje. Co kdyby s tímhle uzlíčkem nedokonalostí a designového zmatku přišli Korejci nebo Číňané?
To auto je designově hrozné zepředu, zezadu i zevnitř.
Poslední designově povedené auto od Škody je pro mě O2.
Pak přišel Roomster, nová Fabia a teď tohle. Není divu, že šéfdesigner byl vyhozen.
Avatar - Pierro
Pierro
No přesně tak. Sám bych to nedokázal říci lépe. 😉
By mě zajímalo, jaké nedokonalosti máš na mysli, popřípadně, jestli jsi už v Superbu II seděl a ozkoušel si ho?
O tom ale nepisal, posal,z e Superb II je neskutocne skarede auto a zial, na zivo, vyzera o mnoho horsie, ako na fotkach (co je co povedat).
Na autosalone bola vedla neho Fabia II. Tiez hrozne auto, ale pripadalo mi, ako krasavica.
Fakt som este nevidel automobilku, ktora nacpe masku na auto typu roomster a potom tomu prisposobi vsetky modely...

A to SUPERB vyzera fakt desne zo vsetkych pohladov (spredu ta zla maska a svetlomety vyzeram ako BMW, z boku vidno,a ke je neproporcionalne, zo zado-boku ze je dlhe a strasne uzke, zozadu ako laguna a rpave preto asi skaredy). A to som bol celkom fanusik skoda, ked tu desnu masku daju aj na O2, atk to bude koniec.
Ale psal, psal o hromádce nedokonalostí! Tak mne zajímalo, co to je za nedokonalosti. Pokud by hodnotil jen design, tak napíše třeba, že to auto je ošklivé. A proto se ptám, jáká že je ta hromádka nedokonalostí! 😉
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Novic (Porsche team/GT-R team)
507 nadherne receno!ja Supa II na zivo videl a je to prenadherne auto!proc?protoze se mi libi.proc?protze je to jedina"ceska"poradna aut.znacka.proc?protze miluju skodovku...atd.tak bych mohl pokracovat hodiny a proto rika...Skoda=Simply Clever 😉
Klaudius
Človeče ty keď sa z toho sna zobudíš, tak ten pád na hubu by som zažiť nechcel... :-!
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Nevím. Design mi přijde možná moderní, ale tragickej. Je vidět, že se šetří. Nechápu užovky Roomstera a Fabii II. Auto by mělo bejt široký. Dále jsou zarážející zastaralé motory. Je to z části vinou Wolksvagnu, že tam pořád cpou 1,9 TDI 77 kW, když už dnes lze z takovéhoto objemu vykřesat 110 kw a víc. Naopak na 77 kW by stačil diesel s objemem 1,5 l. Zastaralá benzinová šestnáctistovka je taktéž nesmysl. Poměr objemu a výkonu je u valné většiny všech motorů ve Škodovkách pod průměrem. Podvozky maj Škodovky špičkový. Co jí chybí, jsou ty lepší motory a nějakej designér s estetickym cítěnim. Třeba já >😒]
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
U Superba se to začíná prolamovat 😄 Dávaj tam moderní motory. Já ale mluvil o celý Škodovce obecně. Najdeš v Roomsteru 1,4 TSI , nebo nějakej malej výkonej CR diesel čtyřválec? Ne.
Dotaz na vsetkych autoodbornikov...v com je PD zastaraly a nemoderny oproti CR?
vykon zrovnatelny, krutiaci moment tiez, spotreba lepsia...zeby bola nizsia spotreba zastaralost? DPF je dostupne tak neviem preco kazdy hovori a tragedii. to ze je hlucnejsi je zrejme, ale v superbe je to odhlucnene tak to tiez nehra ulohu.
A co sa ceny tyka, ten kto tomu rozumie, vie ktory system je drahsi, a preto ta zmena koncernu na CR, na lacnejsi system.
nejde jenom o hluk...jde taky o vibrace,hrubost,zvuk nejen zevnitř ale i z venku (limuzína jak traktor),chuť jít do otáček,a někdy i o výdrž (hlavně poslední generace PD mívají problémy),šížení vibrací př záběru spojky,rozdíl v hladkosti při rozjezdu,řazení,či přidání-ubrání-přidání plynu (teda aspoň podle toho co já vím,porovnávám teda našeho Megana 1,5 dCi a mátinu služební Ochcávku 1,9 TDI PD)
Avatar - sybokcz
sybokcz
No jo, ale to neni o zastaralosti, ale o potlaceni pruvodnich jevu teto technologie. PD neni schopne vice vstriku (piezovstrik uz myslim ale ano) CR ano. Pokud by se tyto nedostatky odstranily, tak by si nikdo neztezoval.
Pokud je vnitrni hluk potlacen izolaci, pak mi vnejsi nemusi zajimat (hlukove normy brany vpotaz), pokud neco v "limuzine" neco nytuje, tak at nytuje.
(nez me nekdo osoci, jezdim v CR II.generace)
PD poslední generace vstřikuje 5x za takt, první generace pouze 2x za takt. Bohužel motor CR lze vyrobit o cca 100 EUR levněji a PD má jisté kompatibilitní problémy s nekatalyzovanými DPF. Katalyzované DPF tento problém řeší, ale jsou bohužel o dost dražší.
Pro Volkswagen jakožto jediného integrátora a vývojce PD už je další pokračování tohoto systému neúnosně drahé (na CR pracují víceméně všichni, a benzínové motory FSI mají koneckonců též vstřikování Common-Rail), a proto byla také stornována 3. generace PD, která měla v roce 2007 přinést homogenní spalování nafty a tlaky až 300 MPa.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ale jo druhá generace se povedla :yes:
a videli ste to na zivo? je to fakt nehezke :no: ...skoda ze nezbylo na lepsi design
Bohuzel na lepsi design by asi bylo, ale nemec zrejme zas zasahl 😢
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Já myslim, že němec právě nezasáh >😁
Avatar - donPedro
donPedro
Tož ja fam řic chtél še byl tu ja dluoho ne, jen schledofala s pofzadali ja fas tady, abo prace und starosi moc, a chtělo fam řic ja še toto muj trochen do mlyn k sdejschi dyskuschi byt [odkaz] abo by fy fsichni tu ste si ufjedomit co Skóda za felka pokrok udělat od doba nedafna. Tož tak. Bravwo Skóda/VW/Porsche :yes:
Avatar - gld
gld
keď bude superb vo verzii henline tak si ho sfleku kúpim..ale jedine s húfnicou nojncich milimetren >😁 :yes:
Avatar - guze
guze
for gl😜 ach jo vy slováci vy nám závidíte Superba co???furt samí kecy,kecy a nic.........ukaž mi vaše auto!!!!!no,no!!!nemáte žádný co???
Avatar - gld
gld
no jó vole né có..?

guze mohol by si mi prezradiť na ktorý môj príspevok reaguješ alebo to bol len taký tvoj výkrik do tmy?
Klaudius
Normálne nezávidím Čechom, že majú aj takého drba medzi sebou...
Pravopis úbohý, myslenie úbohé, prejav prízemný. Taký český Daniel... :-!
Avatar - gld
gld
každý má svojho daniela..
jirka1203
507 si robiš * ne? ked maš lepší výhlad na skodu, kupuj. :yes: ale tvrdit niečo take že alfa nič neponuka okrem designu je dost odvážne. 159 je styl zatial čo superb je ehmmm... spotrebný material?
Radši mi poraďte v diskuzní foru sekce ojetá auta:Jaký kombík nižší střední třídy
Avatar - guze
guze
já su zo slovenska........
Avatar - gld
gld
ty si skôr z psychiatrickej liečebne
Myslím že 1.9TDI PD je vhodnej i do Superbu, je to kvalitní motor, který vydrží stovky tisíc kilometrů s výbornou spotřebou a osvědčil se, tak proč ho tam nedát. Kdo požaduje extra tichý chod, vybere něco jinýho hold.

Já mám 1.9TDI v Octavii II a jsem s ním nad míru spokojenej, někdo může říct, že má zvuk jak traktor, tak si zvýším hlasitost rádia. A hlavně ta spotřeba. Na trase České Budějovice - Praha 4,6 průměr. Když se hodně snažím a jedu hodně lehkou nohou, tak i 3,6 a když večer jedu na plný plyn, tak se nad 6 litrů nedostanu ani kdybych chtěl.
Kdyz se honis za spotrebou pric jsi nesel do Fabie Combi 1,9SDI- tam by jsi mel jeste nizsi spotrebu
Avatar - gld
gld
nehovor mi že s plným kotlom sa nedá na tédéíčku ísť za viac ako 6 litrov..
Ve sluzebnim mam 2,0TDI a mam prumernou 6,5- nevim asi neco delam spatne 😉
Avatar - gld
gld
nemožné! >😁 😉
Má tento vůz pro denní svícení v domácím prostředí vyhrazeny zvláštní paraboly (podobně jako vozy Audi), nebo svítí potkávací světla?
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Nemá. Hlavně, že má dvojtý votevírání kufru Twindoor >😁
Vlastně máš pravdu. Na co denní světla, když má dvojitý vodevírání kufru >😁 >😁 >😁
To dělala jiná značka tak toho povyku kolem tolik neni sem si tim jistej ;-\ .
Nechápu proč tvůrci nového Superbu přes prodloužení karoserie o cca 4 cm a cca 4 cm zkrátili rozvor. Pak jsou zbytečně velké převisy a jistě krátký rozvor (který v tomto případě odpovídá BMW 3, které je o 33 cm kratší) moc nepřidává na jízdních vlastnostech. Superb měl mít minimálně o 10 cm větší rozvor - tak někde kolem 2850 mm. Pokud jde o motorovou nabídku, tak mi připadá mezera mezi 1.8 TSI a 3.6 FSI přiliš velká. 2.0 TFSI (147 kW) tam evidentně chybí. A pokud jde o vznětové motory, tak i tam evidentně chybí 2.7 V6 TDI (140 kw v nové A4 nebo 132 kW v A6). Nevím, proč Škoda vždy vyrobí auto, které má obrovský potenciál a pak to končí u defektů typu - Fabie 1642 mm na šířku (konkurence má o 5 až 10 cm víc) či u Superbu krátký rozvor, který mu moc nepřidává na vzhledu a jistě ani né na jízdních vlastnostech (které jistě špatné nebudou, ale mohly by být jistě vždy lepší) a také nevyvážená motorová nabídka. To je tak, když koncern tovoří automobilky, které v podtstatě oslovují stejný okruh zákazníků. Pak to dopadá tak, že jedna je silně protěžovaný (VW a Audi), z jedné se snaží vytvářet rádo by sportovní vozy (Seat) a s jednou lepí mezery na trhu anebo vyrobí auto, které v některých parametrech je umyslně a uměle ztlačeno pod VW (Škoda)...😄
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Mluvíš mi ze srdce. Jak jsem psal výše... Zkrátit rozvor a prodloužit karoserii je těžká demence. Neni to ani hezký, ani dobrý pro jízdu. Motory pro Fabii a Roomstera jsou zastaralý a zoufalý. Auta jsou úzká a s kontroverzním designem.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Netrep tu blbosti ak sa ti to nepaci tak tu nic nepis!!!!!!!!!!!