Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

36 komentářů

Zadni blatniky na mem aute Skoda Felicia me zacaly "kvest" po 4 letech. Rok vyroby 3/1995. Tuto informaci zde uvadim v navaznosti na vyrobcem poskytovane 6 let zaruky na prorezaveni kareserie. Koroze zacina stejnym zpusobem i na stejnych místech jako u Favoritu. Nastrik dutin jsem neprovadel. Pred tim, nez budu reklamovat tuto vadu , rad bych se dozvedel zkusenosti ostanich majitelu Felicie.

Zajimalo by me jestli jsem jediny, komu rezivi Felicie, pripadně jestli jiz nekdo zaruku na kareserii uplatnil? Co skutecne znamena termim prorezaveni karoserie ? (proderaveni) ?

Upozornení pro majitele Felicie: Pro uplatneni zaruky na karoserii je treba mit potvrzene rocní prohlidky v servisni knize od autorizovaneho servisu.
Vzhledem k tomu, že s Favoritem jsem měl zkušenosti s korozí, zajímal jsem se jak je tato záležitost řešena u Felicií. Výrobce přistoupil k částečné ochraně e😜onovaných dílů pozinkováním a z výroby jsou ošetřeny některé dutiny (dveře). Záruka na prorezavění se skutečně vztahuje na korozi v tlouštce plechu. Drobné puchýře (kvetení) je posuzováno jako závada laku a na tu je záruka jen 3 roky, stejně jako u Octavie, kde je záruka na prorezavění 10 let. Podmínkou uznání je jak píšeš pravidelná účast na ročních prohlídkách.
Takže to chce jí trochu pomoct, zkuste nasadit červy.
Trocha kyselinky a máš to zkrz. Nebo počkej na zimu a na sůl, pak už to jde rychle.
Reaguji na 1. a 2. prispevek. Ano, sestileta zaruka je na proreziveni karoserie, a to jeste za podminky, ze ji nenechate prorezavet. 😄 Presneji receno - jakmile zjistite rez, mate jit do servisu a nechat si to osetrit, jinak zaruku pri proreziveni karoserie neprosadite. Jinak Felicie z roku 1995 mohou reznout vice, nez ty mladsi, nebot ty prvni Feldy nemely jeste takovou ochranu karoserie - tusim, ze plechy nebyly pozinkovany z obou stran. To je ale informace "jedna baba povidala" - nevite o tom nekdo vice?
Pokracujte
Clovek, ktery strika dutiny a spodky uz 15 let, mi tvrdil, ze Felicie jsou na tom jen o trosicku lepe nez Favority. Koroduji uplne na stejnych mistech ve stejne mire, navic se pridala koroze 5 dveri.
Nevim jak vy, ale ja nechci byt otrokem auta.....proto auto ktere neni pozink nechci....sestrenak ma bilou rok starou Felicii sluzebni a je rezata na STRESE!!!! to sem jsete nevidel!!! asi to neni e😜onovane misto tak to neosetrili..
Jo ohledne rezavejch skvrn na strese mi povidal kamarad. Ma taky bilou barvu. V servisu mu prisli na to, cim to bylo. V jinem servisu mu totiz neco brousili hned vedle auta. Ulomky litaly po mistnosti a napadaly mu na strechu. Zacaly reznout a on z toho byl hotovej. Neni servis jako servis, nekde Vam auto zprasej ani nevite jak. Pokud mate rez na aute prvnim rokem tak to reklamujte. Jinak zkuste skvrnky vycistit, muze to byt darek od Skod. servisu.
Mne se to stalo, kdyz mi montovali Hagusy, a po montovani mi to postavili do deste na plac. Rez se asi po pul roce sama smyla.
Jeste ze je tam mam z vyroby mysleno hagusy ne rezate fleky 😄
Máš recht - proč kupovat blbou Feldu, když už jsou dneska za dobrý prachy lepší auta úspornější, modernější a hlavně v celopozinku. Feldu nedávno nebo dnes koupí snad jenom *** - pardon jestli jsem se někoho dotknul osobně ale co dodat, je to tak.
Ja kdybych byl na Skodu mozna by mne zlakaly akce na Felicie, kdy jsou v cene doplnky za 37 000 Kc. Chapu z tohoto duvodu, proc pro duchodce, kteri si jiz nikdy auto neporidi, vitezi Felicie proti Fabii kontra zbytek.
Nedávno jsem si koupil Felicii z roku 1998. V návodě se píše, že dutiny není třeba dělat nikdy, v jakési knize jsem našel, že je dobré je udělat po havárce a v opravně mi řekli ať neblbnu a hned to přivezu. Kde je pravda ? Auto zatím vypadá, jako by vyjelo z fabriky včera a bourané určitě není.
Ja bych se na ne osobne vykasla. Felicie z 98 roku,to uz neni jako filcka z 95.Dutin bych se vubec nebal ledaze by stala venku za kazdyho pocasi, potom mozna ale jestli garazovana, ta vydrzi hezkejch par let.Beavis
To: Jardik - Par let jsou dva roky. Znamena to ze hezkejch par let jsou tri ? Ale ted vazne. Dik za odpoved, zatim pockam.
Ja nevim, ale myslim ze kdyz nechate nastrikat dutiny, v zadnem pripade tim nic nezkazite a navic budete mit dobry pocit. Oddelaji se jen ucpavky, nastrika se to a je klid na X let. U nas to stoji kolem 300 Kc se vsim vsudy. A to uz neni co resit. Smysl podle mne na kazdem aute ma nastrikani spodku, protoze na kazdem aute jsou na podvozku dily ktere sice vzhledem k masivu nekoroduji, nehnijou, ale jsou jen trosku rezave. Ramena, uchyty nadrze, vyfuku, narazniku ... Komplet nastrikani spodku 1200 Kc se vsim vsudy s predumytim a predodrezivenim. Pro fajnsmekry jeste doporucuji sundat calouneni ze dveri, kufru, odmontovat plastove dily v kufru po stranach a vystrikat i ty dutiny. Nepatrne se snizi hlucnost a rezonovani plechu. Jeste jsem zapomnel na vystrikani motoroveho prostoru, hlavne v predni casti. Odmontujte svetlomety a uvidite kolik tam je mist, zahybu, do kterych se muze dat rez. Nezapomente na kapotu ( staci jen spojeni plechu s nosnikama a uvnitr nosniku ) a vsechny svarovane spoje nebo licovane plechy v motorovem prostoru taky. Treba spoje prednich blatniku ( jak jsou prisroubovane ke karoserii po otevreni kapoty motoru ). Kdyz pridate podbehy vsech kol dukladne vystrikane do poslednich zahybu, mate ochranu na 5 let dopredu a vase auto bude za 5 let v mnohem lepsim stavu nez ostatni, stejne stara auta. 2000 Kc a trocha smradu ( tyden ) za to stoji ...
To: mfilip - 300,-Kc za dutiny ? Mohu vedet kde bydlite ? V Brne a okoli kde jsem se ptal, stoji dutiny kolem 1.300,-Kc a spodek take tak. Pokud se to dela naraz, vyjde to na asi 2.200,-. Ale jinak moc dekuji za nazor.
To mfilip: Ahoj, vim, ze jsi ze severni Moravy, ja jsem z Karvine, muzes mi poradit, kde si ty dutiny nekde tady v okoli muzu nechat udelat, jak popisujes? Mam Felicii r.v.98. Uz jsem to chtel provest, ale neustale mam obavy o kvalitu provedeni, kdyz se spodek neudela poradne, tak to spis ublizi, nebo se mylim? Wendoul.
jsem fakt neskutecne rad, ze se ozval nekdo z nasi krasne poddolovane oblasti. Krome oleowr1. A jeste kdyz muzu poradit. Ty dutiny ( vlastne vse, co jsem popisoval )jsem si kdysi na Formana nechal delat u Svedy v Detmarovicich. U nej je problem, ze musis mit vlastni material. Tehda jsem mel vlastni pikslu elaskonu, ktery se pouziva na mazani teznich lan, vodicich profilu kleci na dolech. Byl fajny, ale nedal se sehnat jinak nez corkou. Svoji Bravu, i kdyz ma celopozink jsem si nechal nastrikat ( jen spodej, dutiny a podbehy ) v Petrovicich. Telefon mam doma. *, mam tu vizitku. Petrovice u Karvine, c 426, 069/ 636 11 95 nebo 0603 534 032. Je to borec, ktery to uz dela hodne let. Je asi byvaly slovak a na prvni pohled nemusi vypadat nejlip. Sice strika auta zajimavym zpusobem, ktery ma chybicky,ale kvuli cene se to da prehlednout. Proste zvedne auto na 1 stranu, odmontuje kola, plastove vyplne podbehu, atd. a strika a strika. Pak druhou stranu. S tim nastrikem jsem byl pomerne spokojeny, ale nektere dily proste nebyly postrikane z cela a ze zadu. Pri naklonu auta to proste prehlidnul. Az bude cas, chystam se za nim to trosku poreklamovat a verim, ze to prestrikne. Strika to Konkorem 500, pry je nejlepsi a je pry i lepsi nez Elaskon. Auto jsem pristavil ve ctvrek v 16:00, v ten den to Wapkou ostrikal, odreznul a v patek od 7:00 do 11:00 strikal. Auto bylo v 15:00 hotove. Za celou praci si vzal 1 200 Kc. S dokladem. Mozna vas nepotesim, ale rikal, ze Felicie reznou jen nepatrne mene nez Favority. Porad na tech samych mistech, prahy, podbehy, navic na 5 dverich za listou. Mam podobne zkusenosti s firemnimi Feliciemi. To jen na okraj. Sere mne, ze za meho nadherneho Formana s 60 000 km, absolutne vysperkovaneho a bez koroze mi v bazafru nabizeli 90 000 Kc, zatimco vedle stala bila filcka se 120 000 km, zrezivela viditelne v prazich, podbezich, na masce a v 5. dverich za 139 000 Kc. * rocnik vyroby o rok mensi nez muj Silver Line. Pak si nevypij .....
Dutiny a spodek mohu doporučit vždy a u každého auta. Kdo je dělá, vydrží mu kastle třeba i 2x dýl. Teorie, že Felda je už nepotřebuje je tak maximálně pro prodejce, kterej nepřizná, že by tohle super auto za super "lidovou" cenu mohlo taky reznout. Jinak je na tom stejně jako Favorit od r.v. 93.
Chtěl bych jenom dodat, ze strikaní dutin jiz delaji v nekterych skodovackych servisech s originalnim voskem, ale v cene 1600Kc se vsim vsudy. Mne strikani dutin vubec nevymlouvali, spise doporucili a bylo mne receno, ze pri rocnich prohlidkach kontroluji specialne rez na 5. dverich a pripadne je meni. Myslim, ze s nastupem Fabie se meni i pohled prodejcu skodovek na Felicie (nebo maji jine instrukce z MB?).
Ahoj. Chci si nechat nastrikat spodek u Felicie r.v.98. Tam, kde chci zajet, to delaji necim, co se jmenuje Tektil. Znate to? Navic mi doporucili i dutiny, celkem za 2200. Co vy na to? Dik za rady. Wendoul.
Ted jsem si precetl jeste ten prispevek o moznosti ublizeni nastriku. Podle mne zalezi na tom, cim to je nastrikane. Vim, ze treba Gumoasfalt po case ztvrdne, popraska, pak se tam dostane voda a muze to zacit hnit, protoze se do sterbin nedostane vzduch, aby to vetralo. Elaskon a Konkor 500 vytvari vrstvu, ktera je neustale elasticka, nepraska. Po kameni nezustane odprysknuta dira, ale okolni nater tu diru zaceli. Neustale se rozpina. Elaskon navic neustale lepil, ale Konkor 500 mi pripada v tohletom lepsi. Na dotyk nelepi, ale po vrypu nehtem zaspini. Jak svina. Jako tér.
Jinak jen za natrik dutin si uctovat pres 1000 Kc, pierunstvo. Pokud se jedna jen o nastrik prahu. Pak uz je lepsit koupit si sprej za 110 Kc od Motipu, poridit si dlouhou hadicku a vystrikat si sam dutiny.
To: mfilip - Nezlob se, ze to reknu takhle, ale sprejem a dlouhou hadickou vystrikas tak leda ho*no. Nanejvis to postrikas. Jinak samozrejme dutinami myslim za tech zminenych 1.300,-Kc prahy, vsechny dvere, kapotu, podbehy, motorovy prostor,... Proste ze vseho pak tece vosk. Co se kvality tyce, tak to ten clovek dela opravdu poctive.
Tak to je jina. U nas je firma, ktera ma napsano "strikani dutin" a opravdu strika pouze dutiny prahu.
Nechal jsem si u znameho vystrikat dutiny a spodek konkorem 500. Na spodek pridal original SOUNDAL flaska za 140 Kc tim konkorem rozredená aby to nebylo tak huste, dobre teklo a vpijelo se.Udelalo to asi 1-2 mm tlustou elastickou vrstvu, teda aspon zatim, jestli to jeste neztvrdne. Na dutiny jen samotny konkor. Auto sice smrdi jak rafinerie ale snad to bude mit vysledek. Konkor sem zvolil kvuli jeho velkoobchodni cene asi 28 Kc za kilo, a tomu co pisou v prospektech - mastrik doporucen na holy kov bez nateru a primo doporucen na osetreni spodku a dutin.

rade
Pozinkovane z obou stran ? Neblazni. Od roku 95 ?Videl jsem rezave 5. dvere, prahy zejmena u rocniku 96, trosku mene u 97. Clovek, ktery strika dutiny povida, ze felicie jsou na tom uplne stejne jako favority r.v. 94-95. Nekdy se pry ani nestaci divit, jak zrezivela muze byt 3 roky stara felicie.
Felicie neví, co je to pozink, natož oboustraný. Možná to říkají v prodejních křečích obchodníci.
Ano, skutecne - rekl mi to obchodnik, ze ma Felda oboustranne pozinkovane plechy {asi v ty kreci}. Ale to by mne teda zajimalo, co to bylo za vrstvu na plechu, kterou jsem obrusoval pod lakem a ochrannym naterem? Asi taky nejaky dalsi nater?
hlinik ....
Hliník? Tak to je v pohodě, hlavně že to není plech jako u starejch favoritů! Ještě jsem neviděl rezavej hliník 😊
Moc bych za to nedal, ze tam mas uplne ten samy plech jako ve Favoritech 😄
Diamant
Rád by som ukončil vaše debaty. Na karosérii sa nenachádza žiadny hliník. To v prvom rade. Karoséria je z oceľového plechu a niektoré e😜onované diely sú pozinkované. Jedná sa hlavne o prednú kapotu, všetky 4 bočné dvere, maska chladiča (do MR 97 vrátane) a aj niektoré diely zvarenej karosérie (napr podbehy). A môžem potvrdiť, že ak dôjde k poškodeniu laku napr. na podbehu (povedzme veľkým kameňom), tak tam vidieť zinok a takéto poškodenie dokáže odolať korózii aj dva roky.
rikal jsem snad neco jineho ? To nebyla debata: celopozink, hlinik, to byl sarkasmus.