Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

11 komentářů

Řeším jestli si koupit Fusion nebo Ceed. Vím, že Ceed má výkonější motor, větší kufr, pneumatiky Michelin a klimatizaci v základu za 260tis a k tomu dávají 5 zaruku na auto a 10let na karoseriji. No a u Focusu je slabší motor, ale zase má vyšší podvozek, nabízí víc prostoru, nepusobí tak stisněně, v základu za 250tis k tomu dávají 15" kola z lehkých slitin a vyhřívání předního skla.
Ostatní výbava jako je radio, airbagy a předek v elektrice je u obou aut stejný. Co se týká spotřeby tak to taky vychází na stejno.
Poraďtě mi prosím do kterýho auta jít, když vím v jakým stavu jsou dnešní silnice. Řeším auto na každodenní ježdění do práce a občas si zajet někam po republice na výlet, ať už na chatu k přehradě nebo kamkoliv jinam.

Díky za radu
Zdeněk
lulinak
zvolil bych kompromis a to i30, je vychytanejsi nez Ceed, nejni tak okoukanej jako Kokos a v solidni barve vypada mnam, motory myslim lepsi nez Kokos, svez se ve vsech a neco vyber, je to v zasade dneska tak nejak uz jedno, doby velkych rozdilu mezi automobilkami jsou uz davno pryc, pokud ovsem pominu rumuny cinany apod.......
objekt21
Zdenek😒br />
1. Ceed je vyborne auto v kazdom ohlade. Odporucam vsak s motorom 1,6 benzin. Ma retaz, variabilne casovanie, dlhodoba spotreba je okolo 6,5 litra. Naviac je velmi zivy a pre tuto triedu idealny. Spolahlivost maximalna.

2. Fordy su vybehove typy, naviac trufam si povedat, ze motoricky za Kiou, Hyundaiom nestihaju - dynamika, i spotreba su urcite horsie.

3. dolezita poznamka - Ceed je pekny zvonku, dnu je krajsi i30. ALE: koncom roku pride faelift Ceedu - predpokladam, ze dojde k uprave hlavne interieru.

PS: Korejske dvojcata su lepsie taktiez v priestornosti, naviac standarnde pouzivaju "golfove" kla 195-65-r15 - co ocenis, ked budes kupovat nove gumy - je to najlacnejsi rozmer!
Avatar - superkutil
superkutil
Spolehlivost a kvalita KIA šla hodně nahoru, Ford staví na tradici a ta někdy spíše svádí k tomu na spolehlivosti a kvalitě šetřit, nemusí si dobývat pozici na trhu, prodává jméno a ne skutečná kvalita. Navíc Ford Fusion je výběhový model a motoricky je slabý. Motory 1.25 i 1.4 jsou na tak vysoké a velké auto slabé, vhodný by byl 1.6 nebo 1.6TDCI, ale s tímto motorem je už Fusion předražený.

Fusion je hodně odlišný od Kia Ceed. Fusion je hodně vysoké auto, připomíná spíše maly SUV a tak i jeho chování je specifické. Je tvrdší, ale člověk zase sedí výš. Takže to není jen rozhodování mezi KIA x FORD, ale hlavně mezi různými třidami aut.
Na každodenní ježdění a parkování po Praze je Fusion ideální - dobrá manévrovatelnost - parkování, vyšší podvozek - přes podélný práh objet popeláře je bez obav, díky vysokému posazu řidiče bezkonkurenční výhled. Motor 1,4 je na město dostačující. Na ježdění venku tě pak ten motor bude možná štvát, na druhou stranu v průměru jiných 1.2 - 1.4 to zas není žádná tragédie. Náchylnější na boční vítr. S vyhřívaným čelním sklem máš v zimě po starostech. S Ceed je prostě těžko srovnávat, to je auto s jinou "stavbou" ..
Deadlift
objekt21
1. Tech 6,5 litru. Je nerealne. Kia i Hyundai vyrazne sve papirove hodnoty motoru velmi vylepsuji, staci se podivat treba na ruzne srovnani spotreby na webu od ruznych lidi. Realna je tak 7 - 9,5 l. Na spritmonitor.de prumer 7,93 l/100km od 50 lidi.
[odkaz]

2. Fordy Fusion mozna pomalu nahradi novou generaci nekdy asi zacatkem pristiho roku. Ale porad dokazi velmi dobre konkurovat. Treba podvozkem, rizenim nebo variabilitou konkurecii porad prekonava. Pomerem cena/uzita hodnota vede. Motor sice papirove neoslnuje jako korejske technicke zazraky, o to vice v realu prekvapi v dobrem smyslu slova. 1,4 16V ve Fusionu je velmi pouzitelny, to dokazuje to i jeho modernizovana verze v nove Fieste.

3. "Korejske dvojcata su lepsie taktiez v priestornosti" to bych si neby tak jisty a pristup do kufru ma Fusion lepsi atd.

superkutil
Ford prave nepotrebuje za kazdou cenu prorazit jako novacci KIA a spol. a setrenim a spatnou kvalitou urcite nebude riskovat pokazeni jmena znacky, Znacka Ford ma na evropskem trhu pomerne pevnou a silnou pozici, je to evropska dvojka za rok 2007 a 2008 tesne za VW. Myslim Hyundai tezi hlavne z toho, ze vyrabi v CR a hraje si na ceske auto a Kia na slovenske. Kia a Hyundai se snazi prorazit o pricky vyse za kadou cenou i neetickou reklamou atd. (viz zaruka KIA 7 let, ve skutecnosti jen na nektere dily).
[odkaz]

Ford tezi u Fusionu mimo jine hlavne ze spolehlivosti, v TUV 2008 je na 3 miste!
[odkaz]

Kia patri TUV 2008 spolehlivosti k nejhorsim.

Vice info o Fusionu zde [odkaz]
Avatar - superkutil
superkutil
Deadlift: Také jsem o Fusionu uvažoval, velmi se mi líbí. Kamarád ho s 1.4 koupil ženě a ve městě se dá, ale mimo město ten motor s tak velkým vozem válčí. Ale samozřejmě na jízdu podle předpisů a bez předjíždění stačí.

Zrovna Ford u Mondea v roce 2000 ukázal, jak dokáže zhoršit kvalitu aby snížil náklady. Ale ohlas zákazníků byl tak špatný, že někdy kolem 2003 předělal celý interiér do použitelné podoby. Ale samozřejmě jako auto pro důchodce je Fusion skvělá volba, hlavně při ceně 269tis.Kč v plné výbavě!!!

Jen jde o to, co člověk od auta očekává. Fusion je tvrdší a vyšší auto, podobné SUV. Já bych si vybral Fusion, ale to proto, že od auta nepožadaji pohodlnost, ale průchodnost.
Deadlift
I s 1.4 Fusion se predjizdet da v pohode. Ano trhac asfaltu to neni, ale rozhodne jede lepe nez konkurent Fabie 1.2 HTP, a to lepe znamena o tridu lepe! Vyzkouseno v primem srovnani.

Znam tve Mondeo 2000. 😉 Jezdil jsem skoro s tim samym 1.8 16V. A spatne nebylo, interier pro mne skromneho na interiery dostacujici.

Od kategorie auta jako je 1.4 Fusion, se ocekava asi hlavne to, aby dobre slouzilo na denni bezne jezdeni a jednou za cas zvladlo se cti delsi cestu po dalnici a podobne, coz to auto plni velmi dobre.
Do mesta je idealni, dobre nastupovani, prevody ktere nahravaji mestskemu jezdeni, na 3ku zere velmi malo.

Sam bych sel klidne do Fusion Calero, kdybych potreboval ted bezne auto a nejsem duchodce.
[odkaz]
Avatar - superkutil
superkutil
Deadlift: jo, jo, Mondeo 1.8 kombi bylo dobré ale žravé auto (pominu-li problémy způsobené nekvalitní výrobou) a bylo o hodně lepší jak Escort 1.6 kombi (ten byl ještě žravější). Ale na současné Mondeo 2.2TDCI neměly. >😁 To je super auto s úžasným a úsporným motorem!

Ale jako druhé auto bych klidně vyměnil Fiestu 1.25 za Fusion 1.4. Sice moje Fiesta 1.25 55kW jede lépe než Fusion 1.4 58kW. Fiesta zrychluje z 0-100km/h za 12,2sec a Fusion za 15,5sec.

A musím se přiznat, že auta se zrychlením nad 12sec pro mě mají nedostatečné zrychlení pro bezpečné ježdění. 😲

Přesto hodně váhám mezi Fiestou a Fusionem. Fusion mě láká kvůli vyššímu posezu, většímu kufru, lepší průchodnosti a tvaru, Fiesta zase má lepší zrychlení. Praktičtější bude asi Fusion, živější Fiesta. Pokud by měl Fusion 4x4 tak neváhám. 😄

Ale jako dělníka pro každodenní život bych zvolil Fusion. Vždyť si na něm v poslední době Ford úžasně vylepšil svůj profil. Je to nejprodávanější Ford. :yes:
objekt21
Deadlift,

bez urazky, ale verim len tej statistike, ktoru si sam sfalsujem..

moje skusenosti - a ver mi, ze za volantom oboch som najazdil niekolko desatticic km - oba s motorm 1,6 benzin😒br />
Ceed je vacsi v kazdom ohlad
Ceed ma spotrebu 6,5 litra uplne bez problemu, alebo obmedzovania
Ceed ma menej isty podvozok
Ceed ma daleko lepsiu vybavu

Fusion ma lepsie jazdne vlastnosti - ked idesna hranu moznosti
Fusion zere okolo 7,5 litra
Fusion je tvrdsi
Fusion je mensi a to v kazdom ohlade - dokonca aj v mieste na hlavu - co je dost divne pri tak vysokej stavbe..
objekt21
A co sa tyka spolahlivosti - poznam firmene ceed s motormi 1,6 CRDi co uz maju cez 200 tkm a bez problemu.

Ale kazdy nech si kupi, co mu lepsie sadne