Zase tak špatný motor to nebyl, jede možná stejně nebo dokonce o trochu líp než ta 626 s 1.8, ale bohužel jsem v nich jezdil s rozdílem 1,5 roku a na přesné hodnocení by bylo lepší je vyzkoušet najednou.
Subaru je jine kafe,ale to Suzuki bylo proste strasne.O bouranem aute se prece u noveho vozu neda hovorit.Zena si o ostry okraj plechu na dverich roztrhla sukni - to byl z jeji strany naprosty total *,dal uz ji to nezajimalo,a musel jsem si probrat vsechny 3 vozy sam.Neuspesne.Vsak jsou i jina auta.
Ja mel baleno rv 96 v 1996 a neda se na nej zapomenout, nevim zda si videl bourane nebo jake, ale i mistr teasr se nekdy utne. Za subaru dam ruku do ohne a nebudu sam, tam nejake nepresnosti neprichazi v uvahu!!!
Vyssi trida se skvelou vybavou,kdyz je to mozne.Jinak budou vzdy kompromisy(ty jsou stejne).Jen bych se pozastavil nad Suzuki Baleno.V poctu vsech 3 kusu byly predvedeny tyto jiz obstarozni vozy(i kdyz nove),katastrofa.Za tu cenu nepresne licovani karoserie,krive nalepene napisy,dvere zavirane jen bouchnutim jako u Favorita.Tak tohle tedy ne,i kdyby ten podvozek byl nejlepsi na svete.
Ohledne Focusu, Verim ,ze muze jezdit dobre. Na rozdil od koncernaku nema tuhou zadni napravu a nebo neco, co se ji podoba. A ma slusny rozvor. Tvrdy podvozek?Kazdy chlap to musi ocenit a kdyz to neoceni, tak je to zenska :-)Ale vseho s mirou, nevim jestli si jel se vsemi vozitky na nasem trhu, Suzuki Baleno= nejenom "zavodni" podvozek, ale i motor, Subaru Impreza 4WD To jsou 2 auta, ktery by jsi mel s focusem minimalne porovnavat a zkusit je
No slyšel jsem, že je na tom Focus podvozkově dobře. Já osobně mám Alfu Romeo(i když to je už trošku jiná třída) a taky mám dojem, že na ni fyzikální zákony neplatí. Vlastní si s ní můžu dělat co chci. Ale není dobrý na to moc spoléhat. :)
Zdravim vsechny motoristy:Ja osobne radeji volim nizsi stredni s vybavou,nez stredni holatko.Ale neda se to vztahnout na vsechny znacky.
Mel jsem dilema u Forda.Bud Focus 2,0/16V v plne,nebo Mondeo 1,8/16V v zakladu.Podotykam ,ze presedlavam ze Scorpia v plne.
Auta jsem si samozrejme dukladne vyzkousel a ma volba je jasna...Focus to vyhral na cele care svym motorem a zvlaste podvozkem.O Focusu jsem se rozepsal jiz na nekolika mistech na tomto serveru a stale znovu opakuji,ze jsem nadsen.To auto prekonalo vetsinu fyzikalnich zakonu a nejmene do vydani noveho Civiku od Hondy nema ve sve tride konkurenci a to kdovi jestli.Podvozkem se mi zda srovnatelne snad jen s Novym Accordem,ale to uz je stredni trida.To vse za pomerne slusny peniz oproti Mondeu.Mondeo je lepsi jedine v komfortu cestovani,ale jen o chloupek.Kdyby do Focusu montovali koncernovy TDi 81Kw nemelo by to chybu-SKODA-
Jo v ty vybave je problem, protoze klimu si sice muzes dokoupit, ale to dokoupeni te stoji leckdy nekoliknasobne vic nez koupe primo s autem z fabriky.
Já bych raději koupil nižší třídu s větší výbavou než nevybavenou vyšší. Protože ne všechno se dá dodělat, např. ABS, EDS, airbagy apod. Základ většinou tyto věci nemá a je proto lepší koupit nižší třídu s pořádnou výbavou a hlavně motorem. Protože s výkonějším motorem si víc užiju sportovnější jízdu. Raději koupit verzi GT v nižší střední než základ střední třídy.
Normálně bych se rozhodoval pro auto vyšší třídy-hlavně bezpečnější a zpravidla lepší podvozek. V podstatě jsem to i udělal. U oktávky vidím problém, motory pod 60 kW, to pro mne nejsou dnes motory. Takže výběr mezi felinou a oktávkou bych zrušil a vybíral bych mezi něčím jiným.
Ja nevim, nissane, to uz se budes muset rozhodnout sam. JA OSOBNE, kdybych nemel moc prachu, tak bych si nekupoval alfu, ale neco, co by vice odpovidalo mym moznostem. A pokud bych presto po alfe tak strasne touzil, tak bych asi jeste nejakej ten patek setril, abych nemusel slevovat ze svych pozadavku, kdyz uz mermomoci chci jezdit v takovym aute. Ale jak rikam, to je jen muj osobni nazor, rozhodnout se musis ty.
Myslím, že na výbavě zas tak nezáleží,...vetšina věcí se dá dokoupit, ale problém je s motorem. Asi bych hodně váhal, jestli dám přednost skvělému podvozku 156-ky s nejslabším motorem-to si pak ten podvozek zas tak nevychutnám proti horšímu podvozku 146-ky, ale zase se kvělým motorem. Ale záleží, jestli trvám na uplně novém autě. Asi bych se snažil sehnat ojetou 156-ku s dvoulitrem za cenu jen o trošku vyšší než stojí nová 146 TI, jako to udělal můj kamarád.
No dobry, ale vratme se jste k tomu hypotetickymu pripadu s alfou romeo. Pripad: mam 600 kKc a chci AR, mam si vybrat 146 s dvoulitrem a nejvetsi vybavou nebo 156 s nejslabsim motorem a zakladni vybavou?
Souhlasim zcela s topppowerem, felda je slusny vozitko za velmei velmi malo penez (ale nic vic !) a podle mne je skoda do ni cpat tolik vybavy, az se to cenove srovna s nahou Octavkou, neb Octavka je o necem jinem.
Ja osobne jsem na to sel presne opacne nez zakladatel tohoto tematu: Moje prvni auto byla (temer) nahata felda (priplatil jsem si jen za silnejsi motor a central a par nezbytnych malickosti) a jezdil jsem v pohode a bez problemu za nejakejch 220-230 tacu. V dobe, kdy mne zacala bejt mala (rodina) a kdy jsem dostal chut ne neco lepsiho, jsem presedlal na Octavku Combi a tam uz jsem na vybave (motorove i vnitrni) naopak nesetril...
Jinak obecne bych rekl, ze asi zalezi na tom, na jak dlouzho to auto porizujes: Pokud jen rychle NECO potrebujes dokud si nenasetris na neco lepsiho, pak asi nema cenu cpat do vybavy a je lepsi si to radeji usetrit na dobu, kdy budes kupovat neco co se ti fakt libi a co mas v umyslu si nejakej ten patek nechat.
Jak? - patrně vždycky bude k řešení konkrétní problém, konrétní typy, modely, výbavy aut. Podle mýho je lepší slušně vybavená Felicia (se svižnějším motorem) než úplně nahatá Octavia (se slabším motorem). Budou-li mít stejné motory, bude lehčí F. svižnější ("sportovnější" jízda), ale O. bude mít lepší pasívní bezpečnost. úvah by mohla bejt záplava. Osobně bych dal přednost hůř vybavenému většímu vozu - lepší výbavu si do něj můžeš dodělat skoro vždycky.
Jeste mne napadlo - kozena sedadla to samozrejme nezachrani, ale co motor? Kdyz mas jedny penize, muzes si treba vybrat nizsi stredni tridu s motorem 2.0/114 kW a klimou nebo za stejne penize tredni stridu teze znacky s motorem 1.6/88 kW bez klimy (a pochopitelne s lepsim, protoze vetsim, podvozkem). To mluvim treba konkretne o Alfe Romeo. To je pak otazka!
To castecne beru, je vsak otazka, jestli zrovna u octavie je to s velikosti takova vyhra - zvenku je to pochopitelne velke jak krava (resp. spise jako stredni trida nez nizsi stredni), ale uvnitr nic moc.
Výbava vozu je důležitá, souvisí s pohodlím a bezpečím posádky vozu.Já však dávám přednost u auta jeho velikosti pohodlí,designu a jízdních výkonech.Má volba mezi vybavenou felicií a spoře vybavenou Octavií by vyzněla jednoznačně pro Octavii.Ve feldě se nemužež nikdy tak svézt jako v Octavii.stejné je to i u jiných značek,nižší třída s koženými sedadly ti nemuže nahradit vůz o třídu vyšší.
Tu otazku uz mam nastesti vyresenou, ale zajimal by mne vas nazor. Kdyz jsem kupoval prvni auto, mel jsem na vyber zakladni Octavii za 330.000 nebo slusne vybavenou GLXi felicii kombi za tutez cenu. Nakonec jsem zvolil druhou variantu. Ted, nez jsem poridil nove auto, jsem jezdil nejaky cas s vypujcenou Octavii LX, 1.6. Takze jsem si ten problem znovu pripomel. Ale nevyresil. Vykonove se mi ta dve auta zdaji stejna (kdyz se porovna 1.3MPI/50kW a 1.6MPI/55kW a podeli to vahou vozu). Octavia ma samozrejme nesrovnatelne lepsi podvozek a tam kde se moje felda nebezpecne naklanela jsem s oktavkou jel o 20 rychleji a v pohode. Super je rovnez moznost nastaveni idealni polohy volantu a sedadla. Na druhou stranu jsem zjistil, ze jezdit s Octavii v provedeni LX je z urciteho hlediska a v urcitych situacich docela odstrasujici zazitek.
1/ centralni zamek lze obsluhovat pouze klickem v zamku dveri ridice - pokud nesete dite a chcete ho ulozit do sedacky na zadni prave sedacce, musite nejprve obehnout auto, otevrit a pak auto znovu obejit a otevrit si zadni prave dvere
2/ je naprosto iritujici tocit klickou na stahovani oken, jakmile si jednou zvyknete na elektricke ovladani (coz jsem ve felicii mel), nehlede na to, pokud chcete - jeda osamocen v aute - otevrit i jina okna, nez to svoje
3/ nedej boze aby prselo nebo chumelilo - neda se rici, ze zadni okno je uplne ploche, ale je dost ploche na to, aby zadrzelo 90% dopadnuvsich kapek nebo snehovych vlocek a snizilo tak vyhled do zadu na minimum - sterac pochopitelne chybi
4/ zbyvajici moznost pohledu vzad - zpetna vnejsi zrcatka - eliminuje absence jejich elektrickeho vyhrivani
5/ rozvor vozu neni nepodstatny - kdyz jsem si seridil predni sedadlo v oktavii, byl jsem nadsen pohodlim a mistem, ale jen do te doby, nez jsem se ohled dozadu a nez jsem do zadni sedacky vlozil prcka - ve felde sice smrdlal nozkama o predni sedadlo, ale v Oktavii mel problem se tam vubec srovnat (nemyslim si, ze by tolik vyrostl)