to Japko: K tomu problému s ovládáním simulátoru joystickem, dá se a pokud ti to přejde tzv. do ruky tak kam se hrabe ovládání klávesami. Schválně jsme s kamarády zkoušeli NFS3 a lidi co jezdili s joyem dosahovali lepších výsledků! Na druhou stranu v reálu by se to asi spoustě dobrých řidičů nepodařilo, holt volant je volant.
Uzavřený - při pohledu ze strany tvoří uzavřený příhradový nosník, v němž je uložen motor.
Uzavřený motorem - spodní nosník rámu je vynechán a nahrazen vmontovaným motorem.
Otevřené - zpravidla to jsou páteřové a to buď konvexní: nosník prochází spodem a rám je nahoře otevřený (nap. pionýr) nebo konkávní: nosník prochází horem.
Nikdo se k odpovedi nema, takze muj nazor je tento (motorkari, opravte me):
Otevreny ram maji skutry, Babetty (a damska kola), uzavreny "dospele" motorky (a panska kola). Ale mozna se pletu a otevreny ram je ten, ktery je v miste uchyceni motoru preruseny a tu "chybejici" cast nahrazuje blok motoru.
tiez si myslim, ze riadit auto joystickom je riadna volovina. neviem si predstavit, ako by som pridaval a zatacal naraz. to sa neda. to radsej nech daju pred sofera normalnu klavesnicu a s tym jazdit ;)
KERIME, k tvemu pozastaveni nad ovladanim vozu joysticky........pridavam se k tobe.Rovnez nemuzu pochopit, jak to muze fungovat...?!?! Videk jsem to na vlastni oci v nejake autoreportazi.Tusim ze slo o prototyp vozu Mercedes.Byl tam zivej zaber z jizdy tohodle vozu,manik - tedy sofe,r sedel a pred sebou zadnej volant, v kazde ruze...na prave i leve strane trimal jeden joystick a huraaaaaa....svihal si to pekne po ceste.Ja tedy nevim panove, ale pokouseli jste se nekdy udrzet na virtualni ceste v nejake zavodni hre pri pouzivani pakoveho ovladace ? Ja ano a motal jsem se jak Madar v lanu kukurice,skoncil jsem v pomyslne prikope a radeji jsem presel na klasicke tlacitka /kurz. sipky/...:)) Skutecne by me tedy zajimalo, jak by dopadl, byt zkuseny ridic,kdyby jej posadili za podobny vynalez a nechali jej rozjet po opravdove ceste se skutecnejma zatackama....?????
Diky za vysvetleni, uz jsem pochopil clanek o novem systemu rizeni, hlavne pro kamiony a autobusy, kde volant a pedaly byly nahrazeny jakymsi joystickem. Nechapal jsem, jak je mozne ridit (navic takovou tezkou potvoru) bez mechanicke zpetne vazby - prece v joysticku nemuzu citit to, co ve volantu. Jak se zda, ridic uz je jen pro paradu, elektronika vi vsechno lip.
Asr - je systém zabraňující prokluzu kol tím, že kolo, které se protáčí přibrzdí a docílí tím stejného poměru přenosu síly na obě poháněná kola.
TCS - pracuje úplně stejně, ale na rozdíl od ASR nezabraňuje prokluzu kol. Kola se tedy mohou protáčet, ale vždy obě. Teda v rámci možností el. systému.
EBD, ESC - systémy, které brání vozidlu se dostat do smyku. Opět se to řeší jednotlivým přibržděním kol tak, aby nedošlo ke smyku
Docela zajimavy dotaz, urcite to spousta lidi ma na jazyku, ale jak se vymacknout...
V podstate svornost omezuje primarni funkci diferencialu, tedy nechava prenest cast vykonu motoru i na neprokluzujici kolo. Ne uplne jako zaver, ale castecne, pak se mluvi o dif. se zvysenou svornosti, nebo v pripade samosvorneho dif. se svornost plynule meni podle rozdilu v adhezich jednotlivych kol. Takze prakticky - s obycejnym dif. se temer vsechna hnaci sila prenasi na kolo, ktere klade mensi odpor, se samosvornym se v urcitem pomeru rozdeluje mezi obe kola, i kdyz jedno prokluzuje nebo je treba i ve vzduchu.
Když jsem si to téma založil, tak taky položím první dotaz. S kamarádem jsem se nemohl dohodnout, co to přesně znamená svornost diferenciálu. Dík za odpověď.
Tohle téma jsem založil pro všechny, kdo se chtějí dozvědět nějaké věci okolo aut, nebo pro ty, kteří si chtějí osvěžit již získané poznatky a zkušenosti. Dnešní technika je nejenom velmi dokonalá, ale bohužel taky docela složitá. Každou chvíli vznikne nějaké nové označení, zkratka nebo pojem z techniky a mnoho dalších věcí týkající se aut.
Doufám, že téma se chytne a budou ho navštěvovat nejenom ti z vás, kteří se chtějí něco dozvědět, ale také "kavárníci", kteří budou schopni a ochotni jim fundovaně odpovědět.