Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

26 komentářů

x_pete
mezek, oddie: to ze je trabi z bakelitu jenom kastle a zbytek je ocel samozrejme vim, byl to jenom vtipek...
mezek
Přidám svůj postřeh: když jsem po třech letech prodával Felicii, tak jediné místo /kromě výfuku/, které bylo "rezavé" byl "ďubanec" v laku od kamínku. A divím se, že jen ten jeden, protože u nás se nesolí, ale občas posype kamenou drtí. Kamínky 1/2 až 1cm. Teď po necelých třech letech mám u Punta II lehce chycený tlumič výfuku, jinak nic. Ani ze spodu auta.
mezek
x_pete: Je vidět, že nejsi znalec. Věděl bys, že Trabant měl "bakelitové" jen vnější díly karoserie. Skelet je normálně ocelový. A rezne jedna báseň!!!
mezek
Oddie: Tak plasťák pěkně nabouraný /v tomto případě Espace/ jsem viděl. Dokonce jsem stál jen pár metrů od nárazu. Bohužel to odneslo taky moje auto...

Čelní náraz do Avie Furgon v rychlosti kolem 100km/h, poté "čelní kotrmelec", takže bouchnul o tu Avii ještě střechou a pak ještě odrazem bočně do mojí dodávky. Po nárazu měl přední nápravu pod předníma sedačkama /nekecám, fakt!!!/, střecha o dobrých 20 cm nížší. Ten belgičan nebyl připoutaný /!!!!!!!/ a vylezl pravou stranou ven a jenom kulhal...

Ale abych se přiznal, už si nepamatuju jestli ty plastové blatníky a ostatní díly byly roztříštěné. Ale nikdo pořezaný nebyl. A to o necelou sekundu později do té Avie hned vedle Espace narazil ve stejné rychlosti Golf III. Ten začínal u předních sloupků, ale nikomu se nic nestalo... Byla tam čtyřčlená rodina.

Jo a ta Avie byla zlomená v půli, o nějakých 45st.
No nevim jak vy, ale ja sem jeste nevidel rezavyho trabanta, a to je auto ktery uz toho hodne zazilo...

No nevím jak vy, ale já už rezavých trabantů viděl pár desítek - jeden známej je už dlouho opravuje (dokonce občas ještě dnes), takže bývá k vidění leccos. Dřív se dělaly i kompletní opravy, dneska dělat vlaštovku už nemá smysl, pokud člověk není vyloženě fanda a nechce si to zkusit...
x_pete
No nevim jak vy, ale ja sem jeste nevidel rezavyho trabanta, a to je auto ktery uz toho hodne zazilo... 😁
Ale pokud to chceš vidět, zkus si to najít na google - v USA bude určitě spousta havarovancýh Lumin a spol, určitě něco najdeš když budeš hledat...
Tak to nemůžu složit, viděl jsem jen řádně žachlou Corvettu (taky karoserie s plastových materiálů, dá li se tomu tak říci).....Ale nebyla na střechu, pouze na předek...
Neviděli jste někdy někdo takovýhle plasťák pořádně nabouraný (Espace, Lumina... ne Trabanta)? Nejlíp kotrmelce přes střechu... Docela by mě zajímalo, jak se ten plast v takovém případě chová - při malých ránách se štípe, to vím, ale jak to vypadá při velké ráně jsem na vlastní oči nikdy neviděl. Proč se ptám - takové ty "zaručené" JPP zkazky povídají o tom, jak ty vyštípané plastové střepy dokážou člověka rozřezat na kousky, každý druhý má "známého co měl známého co se mu to stalo", tak by mě zajímalo, jak je to ve skutečnosti. Teda ne že bych si to chtěl koupit, moc mi to auto nesedí, jen tak ze zvědavosti.
"Plastovou" karoserii má i Chevrolet Lumina/Oldsmobile Silhouette/Pontiac Transport co se týče MPV...
U nejstarších Espaců běžně rezla ta plechová - vnitřní strana dveří, na který je nalepený plast (nebo laminát či co to je) Vždycky dole uprostřed dveří. Byly to auta ze Švajcu.
Jo, a celá kastle plastová není, u těch Espaců, nosné části jsou z oceli... stejně jako Trabant taky není celý z plastu 😜 😉
😊 chceš poslat fotku vnitřku prahu 405 combi r.96? Antikorozní ochrana 405 byla sice hodně slušná, ale 1A bych tomu neříkal, mělo to pár chybiček - např. přední příčka, podlaha kufru, prostor nad nádrží... Ale furt lepší než 205 a její špičky nosníků, nebo kriticky umístěné zadní brzdové trubky 😉 Jinak je pozink dobrá věc, ale ne všespasitelná, a u 10 let starých aut je to prakticky jedno, on se stejně časem spotřebuje, a pokud to auto náhodou bylo opravované, tak jako by tam nebyl, ta vrstva při opravě zařve.
Zdravím, všechny Espacy kromě současné generace mají celou kastli plastovou (a tudíž nerezaví 😄

Moje zkušenost s jiným Francouzem: Peugeot 405 break (kombi), vyrobený v roce 1991, pozinkovaný. Prodávali jsme ho v roce 2004, najeto asi 225 tisíc, v životě nepotkal garáž ani myčku, jezdil denně léto - zima. Rezavěl akorát výfuk a ke konci velmi mírně panty a podobné drobnosti, jinak NIC. Ochrana proti korozi 1A, můžu doporučit.

Jinak co vím z okolí: nová italská auta už taky nerezaví, zato někteří Japonci (Nissan Almera) ano.
Myslíš toho Espace, co má blatníky a dveře z laminátu? 😉
Když jsme doma v 88 koupili asi poslední Š 105 v Čechách, tak se hned z obchodu jelo na dutiny a nástřik spodku. Po 2 letech se to opakovalo, dál už ne.

Viděl jsem to auto v roce 2000 (12 let) a bylo bez koroze, a nový majitel říkal, že s tím nic dalšího nedělal.
Trochu laciná reklama, ne? :-! ...na všech fórech
mrkněte na [odkaz] jsou tam auta za super ceny
Mám již pátého Espace, r.v. 90. Jako ostatní (a byly starší) je absolutně bez koroze karoserie a spodků dveří. Rezne jen výfuk. Žárovej pozink (23 kg) je pozink, který vydrží a záruka je asi 22 let. Neznám lepší auto.
Jenže já jsem servisoval u svého známého,takže bez vyplněné servisky by mně nepustili ani přes práh,natož k reklamaci,ale je fakt, že jsem jezdil denně i v zimě,takže jsem to bral jako běžné opotřebení-po zkušenostech s favoritem jsem se nedivil ničemu >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
taky vlozim neco 😄

mam Formana 94 Solitaire, zatim absolutne bez koroze (jak podvozek tak plechy), hold zdarilej kousek 😁

otec Octavia z r. 97, taky absolutne bez koroze
RRAAFF1
Myslím ,že hodně záleží na údržbě.Mám Vectru z roku 97 a zatím nerezne,občas to meju a naleštím.Známýmu stejná Vectra hnije na zadních podbězích.Už jsem viděl i mírně rezlou Oktávku a díry v podběhách u Mercedesu A :shock: .Ale rozhodně pozink,pokud je proveden dobře,tak korozi oddálí,ale všemocný taky není.

Jinak ještě máme Citroena XM z roku 91-ten nemá na kastli ani kapku rezu.U podběhu má lehce odlouplej lak a ani přes vodu a sůl se tam koroze neobjevila.
Třeba nový lady jsou pozinkovaný a po třech letech už prokvétají... >😁 Ale já osobně znám i horší věci, než rez na autě...
mam Daewoo Nubira 1,6i r.v. 1998 a rez neni a to nikdy nebyla garazovana takze spokojenost >😁 jinak bych rekl ze pozinkovani neni nesmrtelne...ale prodlouzi zivotnost docela dost slusne dokonce bych rekl ze driv dojede motor nez pozinkovana karoserie ale neni to z vlastni zkusenosti 😢 ...bohuzel
AHOJ, chtěl bych aby jste se podělili o své zkušenosti s korozí u aut. Která značka je na tom s odolností dobře a která,příp.který model se moc nepovedl, at už u nových nebo jetých. A co zinkovaná karoserie,je nezničitelná nebo jen o 2 roky prodlouží životnost vozu? Začnu tím jak jsem v roce 1997 kupoval své 1 nové auto ( felicie) A při mé otázce kdy to začné kvést mi prodejce s pohotovostí jemu vlastní zdělil- PANE TA KASTLE VÁS PŘEŽIJE- pro úplnost dodám,že mi vté době bylo 24 >😁 Bohužel nebo bohudík se jeho proroctví nenaplnilo a po 5 letech byly lemy,prahy,5. dveře zralé na výměnu. Takže pište,snad spolu najdem auto ,které odolává korozi víc než 5. let,a pomůžeme potencionálním kupcům ojetin i novot v jejich nelehkém rozhodování. 😉