Cokes: Dalo by se zjistit neco blizsiho o tom pretlakovym karbanatku ?? Vim ze se nejaky delaji ve skotsku (minnow fish), nejsou az tak drahy. Kazda informace pomuze. Dik
To all: Panove, tuhle diskuzi jsem zalozil abych se neco dozvedel, ne abz jste si tady tahali trika.
Jsem majitelem VW 1200 (brouk), ktery uz sice neni 1200 ale 1300. Lec ani to mi nestaci a momentalne pracuju na motoru s objemem 1915ccm. Tento planuju oturbovat, a ne ze bych nevedel vubec nic, ale uznejte ze oturbovanych beetlu u nas moc nejezdi. Takze shrnu co vim:
Turbo na karburatoru jde pouzit dvema zpusoby. Bud suck through, kde je turbo az za karburatorem a tudiz saje uz smes. Timhle se nechci zabyvat, sice neni treba upravovat karbenatky, ale nemuzete pouzit ani intercooler (smes by kondenzovala.....a bum) ani blow off ventil (copak se asi stane kdyz do sani foukne uz hotova smes, navic pekne ohrata z turba ??). Takze hodlam poresit push through, tudiz turbo na karburatoru. Tady je bohuzel treba upravit karburatory (v mem pripade to bude 2x weber 48) a to tak ze se kompletne utesni, nejakym me neznamym zpusobem je potreba upravit trysky a v neposledni rade udelat bypass z turba do plovakove komory pro vyrovnani tlaku na plovaku a v difuzoru (logisch...). Nebudu ted resit problemy typu kompresni pomer atd....zajima me ciste co s karburatorem. Tak panove....a ted radte. Dik
Ladao: Tak to maseratko melo 2 webery....zatim jsem se nic moc nedoyvedel, kazdopadne je to brutalni masinka (nejvyssi kroutak nekde kolem 3000 :))....[odkaz] zjistit co to bylo za webery...pouzil bych to klidne i s tema originalnima turbosnekama :)))))
to ozz.man.....nehonim si triko.....vis co..zkus se nekdy stavit na chat na www.fordescort.kgb.cz....dopoledne je tam clovek jmenem CON....a ten ti poradi...jak na to...mi taky poradil....
Ne, nejezdim.....jedu se obcas projet s nekym kdo jezdi CRXem a ukrutne mi dava na *, pokud zrovna nejedem z kopce a do zatacky.....ze jo STONE :))......hlavne kdyz nelitam vzduchem jako posledne. Zkratka vzduchem chlazene boxery me berou, ale ten vykon je prachbidny.....kdyz postavim tu 1.9 tak budu nekde na 120-130 konich kdyz se to povede. Potrebuju se dostat bliz 200.
A hlavne me bavi vysmokovat na krizovatce frajirky s bavorama, kteri na to nalepi bakelitove doplnky na kapotu, na * tomu placnou M se trema pruhama a je po tunigu :))) Docela se mi to darilo kdyz jsem mel jeste kratky prevody, ale uz jsem prevodovku prekopal vic do rychlosti.....Mel bys videt ty vykulene xichtiky jak slapou bavoru po krku a kde nic tu nic :)))....sice kdyz ja tam mel za 4 tak oni radili za 2 a nez zaradil 3 tak byl daleko predemnou.....i tak to byla * :))) Nemam nic proti bavorakum, ale nesedi mi celkovy pristup lidi v CR k tuningu. Opravdu me dojima kdyz na www.autotuning.cz uvedou fotku Subaru WRX z jednoho srazu v sekci "auta ktera potrebuji jeste hodne dopracovat" ci tak nejak, naopak nadherne ospojlerovana felicka si truni v sekci "opravdu hezky vytunena auta" ....
Toliko k mym duvodum.....proste to chci delat jinak a ozkouset co se da udelat s vic jak 70 let starou koncepci motoru. Samozrejme by to slo jednoduseji dostat se ke 200 konim, proste pouzit jiny motor, ale ja se tech vzduchacu nemuzu nejak vzdat ;)....Sakra to jsem se nejak rozkecal.
...no to bude jeste chvili trvat. Sice se s tim jezdit da, ale utrzene silentbloky delaji paseku, takze rozjizdet se musim pomalu, jinak mi to kvedla radickou a vyhazuje jedynku.....jeste jsem to nemel sanci dat na zvedak ci co, a tak se mi pozdava ze stabilizator je taky v *.....koukejte pod auto ktery je 8cm nad zemi :))....
Zdravim. Pokud se týče turba doporučuji Holley nebo Edelbrock. Dělají díly hlavně na ameriky, ale na vw tam taky něco jistě bude. Jinak doporučuji instalovat motor T 603 - je to levnější řešení a má potenciál na víc koníků. jezdí to v několika broucích i u nás. A není to až taková prasárna - vše dělal Ing. Ledwinka.
Dik za radu. Videl jsem to i v provozu, ale nepresvedcilo me to. Ten motor je moc tezky. Vykon sice nabude a je ho mozno dal zvetsovat, ale jizdni vlastnosti jdou * s prominutim.
Navic broukovy motor (mimochodem taky puvodne tatrovacka koncepce) jde naslapat docela dost....otazka je jenom "trvanlivost" takoveho motoru. Vykony kolem 150 koni bez turba zvlada v pohode pokud je dobre postaveny a dimenzovany. Samozrejme jsou i stroje ktere maji 250 a vice koni, ale to uz na dlouhem bloku, ktery vyzaduje spoustu uprav co se tyce chlazeni apod. Typci jako treba Mark Herbert delaji s beetlem ctvrtmili za 11.6 s koncovou rychlosti kolem 180km/h. (2332ccm, kratky blok, kompres 8.7:1, 320 stupnu vacka)....to auto je naprosto hnusny ale jede jako ohen...to by jsem asi s tatrovkou na * nedal.....kazdopadne je to zajimava uprava, zvuk je nadhera, ale neni to pro me
Lenin: Holley neni spatny, mam doma i katalog. Ale spise to vidim na Garret T2. Docela spolehlive, bere od nizkych otacek tak do 6000, coz mi bohate staci vzhledem k tomu ze muj motor bude silne podctvercovy a tudiz tech 6000 bude asi strop.
KaZaN: Nevim jestli myslis co jsem myslel podctvercovym motorem u me, nebo obecne. Kazdopadne u me to bude vrtani 94mm, zdvih 69mm. Obecne: ctvercovy by byl motor kde vrtani a zdvih jsou stejne (nemam tuso jestli neco takovyho je, ale ciste teoreticky to neni problem). Pokud jdes pod ctverec, tzn. jako ja - vrtani je vetsi nez zdvih motor ma mensi otacky, ale posunes kroutak k nizsim otackam. Proste traktor ;). Naopak nadctvercovy motor pujde snadneji do otacek (kdyz mluvime o porscheho koncepci: udelal zavodaka ktery mel dvanactivalcovy boxer, ale s objemem jenom 1500cm.....to muselo byt letadlo). Ozz
Jasne ze mely vstrikovani. Ale bylo docela poruchovy. Nikdy neprekonaly klasicke karburatorove modely. Neda se rict ze neco budu menit. Stavim kompletne novy motor. Zatim jezdim na sve 1.3 s odlehcenym setrvakem 20" spojkou a otevrenym filtrem. Muj novy motor by mel mit objem 1915ccm, takze prevrtat blok motoru, zvetsit olejovou vanu (brouk mimo to ze chladi vzduchem sekundarne chladi i olejem), pridat externi olejovy chladic(puvodni zustane tam kde je)+ olejovy filtr ktery brouk nema. Puvodni zamer byl atmosferak, ale turbo je turbo a teda kompresni pomer bude nizsi - nekde kolem 8,5:1, vacka taky nebude tak ostra, asi 120stupnu. Samozrejme vetsi hlavy, pokud bych sehnal z Porsche 914 bylo by to fajn, ale asi nesezenu, takze nejaky aftermarket. Ventily nekde kolem 40mm s pomerovyma zdvihatkama. Na to vsechno prijde Garret T2, uvazoval jsem o original turbo kitu, ale skoro 2000 dolaru me odradilo :((, Snad to pujde ne nejaky weber. To znamena udelat jak vyfukove potrubi tak sani......spousta legrace. Ozz
Jo....mas recht....prachz to bude stat nekrestansky, ladeni mi radsi nepripominej - uz ted se budim v noci zpocenej :)). V tom kitu bohuzel nejsou hlavy. Na ty pocitam dalsich 800 dolacu. Vim ze v tom kitu je Garett T2 a na prani dodavaji Weber pro turbo aplikace. Predpokladam ze levneji to vyjde kdyz to koupim zvlast. Ty sarapaticky okolo mi takz delaji starosti, ale moje vyhoda je ze na to nespecham, takze snad se to casem poda a nejak to zprovoznim >zaplat pambu za internet ;)
Jo, o lowbudget jsem uvazoval, jinak to co jsem mel v merku bylo od BBT, jelikoz to jsou jediny veci ktery k nam ADIP dovazi. Samozrejme ze hlavy se daji koupit levneji, ale 80% vykonu se schovava ve hlavach. Takze na tomhle setrit nebudu. Ona slitina magnesia ma neco do sebe ;). Samozrejme ze se da pouzit, uz jsem se o tom driv zminil, ale je to docela pracne, protoze ten motor ma delsi blok a tudiz je potreba udelat spoustu uprav. Vodniky se daji taky pouzit, musis mit nejlepe kovanou redukcni prirubu na prevodovku a vyresit chlazeni. Pokud je motor tezsi nez tak cca 150 kil, hodi se i pomocny ram. Vetsinou se chladic dava do kufru namisto rezervy, a udela se "naberacka" pod autem ktera privadi vzduch ke chladici. Nebo se to necha v motorovem prostoru, ale vlizt se tam s tim je fuska. Navic tim ze je chladic vzadu za autem tak se to obcas prehreje. Ale kdyz uz bych se paral s vodnikem tak bych tam soupnul VR6 nebo aspon GTi ;)....
Panove (a damy estliva nejake zavitaji), nemate nekdo znamy v USA ?? Chtel bych zjistit jestli vyjde levneji kdyz si necham nekym poslat knizku postou nebo ne. Chci bichli o turbeni broukovych motoru, ale u nas se neda sehnat a postovne ze statu si pocitaji 45 dolaru (knizka stoji 19 babek)......za 50 babek me to fakt nestoji...
Zdar, ty sedis ve statech ? ...nice. Kazdopadne ta knizka je z internetoveho obchodu a postovne do evropy maji standartne kolem tech 48$ letecky - a jinak do evropy bohuzel nedorucuji. Ted se mi ozvala kamoska, ze prej to jde poslat tak za 4$ ale ze to pujde asi mesic....takze asi do toho pujdu. Kazdopadne diky a kdyby to nevyslo tak se jeste ozvu.
Knizka se jmenuje Turbomania - Turbocharging your beetle engine. Takze specialka. Cekal jsem 2 mesice jenom na to nez ji vubec meli.....Kamoska uz ji objednala. Kdyz jsem posilal ze statu surfacem overseas nemel jsem nikdy zadnej problem.....problem byl spis naopak - z evropy do statu.
"Pokud jdes pod ctverec, tzn. jako ja - vrtani je vetsi nez zdvih motor ma mensi otacky, ale posunes kroutak k nizsim otackam. Proste traktor" Je to přesně naopak, pokud jsi se ovšem neupsal:)
ozz k tomu podčtverci 94x69 budeš opravdu potřebovat turbo, jinak by jsi to měl jako džaponský motorky (tř. Džamaha) to by ti to začalo jet až tak nad 5 000 ot :o))))))
:))))) Japonce neeeee......(i kdyz suVbaru jooooo)......tenhle motor je docela overena kombinace. Nesmi se to prehnat s vackou, ponevac anzto nybrz mas pak volnobeh ve dvaapul tisicich ;)
Napadla me mozna pitoma vec. Cetl jsem clanek o vyplachovani valcu v souvislosti s ostrou vackou. Dusledek je ten ze pokud pouzijete turbo, ostra vacka ztraci smysl (maximalne tak jeste zmenit dobu trvani otevreni, aby prece jen dejsi chvilku byl otevreny i saci i vyfukovy ventil).
Napadlo me toto: Nechci pouzit turbo za karburator, protoze mam bobky ze stlacene smesi v zakratem turbu. Kdyz budu chtit pouzit turbo na karbenatek, musim upravit karburator.
A co takhle dat kompresor az na vyfukove potrubi ? Otazka je jak moc je saci a vyfukovy ventil otevreny zaroven. Kazdopadne odpadne problem s karburatorem a se stlacenou smesi.
Myslite ze je to holy nesmysl nebo by to mohlo fungovat ???