Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "m.c.admin"
19. 8. 2003 18:44
Ukončení Diskuze
V Této diskuzi jste se uspěšně dobrali konce a už není o čem diskutovat, Děkujeme a doufáme, že se vám naše diskuze na www.auto.cz líbila a že se přihlásíte do nějaké jiné. Váš administrátor@auto.cz Zdeněk Tůma
neregistrovaný "c"
13. 8. 2003 12:30
Re: Chce to dobrý brejle !!!!
Sakra něco mi z textu zmizlo, asi se mi přehřál i kompl. Místo "Většina z těch co tagy píše V každý kloudný oční optice" mělo správně bejt "Většina z těch co tady píše určítě na pořádný brýle určitě má. V každý kloudný oční optice..." Sorry
neregistrovaný "Ajvn"
13. 8. 2003 12:24
Re: Chce to dobrý brejle !!!!
c: ja si poridil u GrandOptical pro tyhle potreby slunecni dioptricke s antireflexem, takze taky to uplne nepodcenuju ;-) (Pri koupi normalnich dioptrickych davali slunecni dioptricke "skla" zdarma:) Jinak souhlasim s Tebou, ze lidi casto bazirujou na nepotrebnych kravinach, zatimco podstatne veci si nekoupi. A uplne nejlepsi jsou ti, co maj v aute navesene kraviny od predu dozadu, v predu boxerky nebo jine blbiny, vzadu polstarky na spani u zadniho skla, na nem velkymi pismeny SONY nebo KENWOOD, na prisavkach priserky, vsude dokola na oknach rozvesene obleceni na raminkach a pak se divi, ze vidi kulovy :-)
neregistrovaný "c"
13. 8. 2003 12:09
Chce to dobrý brejle !!!!
Ok Ajvne. Co hlava to názor a tak to má bejt. Nu což, co vy na ty dobrý ridičský brýle ?? Když má někdo na auto za xxx litrů tak by mohl investovat do kvalitních řidičských brýlí a mít je třeba jen řízení, kdyš se mu nehodí k účesu a stavu a povaze ksichtu. Na pláži nebo na bulvárech, korzech a kolonádách nechť si každý narazí na oči co mu sedí, tam se může srazit tak leda s nějakou zajímavou kočičkou, což může být taky zajímavé pokud zrovna nemáš sebou drahou polovičku. Je docela zajímavý, že jsou lidičky, co lidičky, tedy spíše chlapi dát hromady peněz za liťáky, gumy, muziku spoilery a různý blbinky za dalších xx litrů a na takovou maličkost jako kvalitní brejle prachy nedají a pak nemohou pochopit, že někoho něco jako slunko neoslňuje a vidí i za prudkýho slunka v pohodě, kontrastně, bez zkreslení. Neber si to osobně Ajvne :-))). Myslím si že je to dost důležitá součást řidiče. Ty mý Polaroidy stály bratru před 7-8 léty něco kolem 950 korunek a myslím si že by to stálo za úvahu, co vy na to? Většina z těch co tagy píše V každý kloudný oční optice se dají bežně nějaký řidičský sehnat, v super a hypermarketu a na tržnici u timťonů asi nééééé.
13. 8. 2003 11:58
Re: Sviceni v Nemecku
To Ace: Svitim cely rok a nemam sebemensi problem se ctenim pristroju ani displaye. Mam pocit ze moje auto reguluje osvetleni pristroju podle intenzity svetla v aute. Kdyz sviti slunicko, tak display palubniho PC sviti na max i pri zapnutych svetlech a pristroje nesviti, nebo tak malo, ze to neni videt. Kdezto v noci se pal. PC ztlumi a pristroje sviti vic. Navic pokud necham svetla rozsvicene na potkavacky a vyndam klicek, tak svetla zhasnou, pokud je prepnu na parkovacky tak zustanou svitit...Takze se proste o svetla vubec nestaram ;o)). Myslim, ze to maji u SAABu docela zmakli ne??
neregistrovaný "Ajvn"
13. 8. 2003 11:29
Re: ?
rbaron: To je ok, nas to s Ceckem bavi se tu takhle popichovat :-)


c: Ty duvody jsou 2:
1) pokud koukas smerem do slunce (netvrdim, ze musim cucet do slunecniho kotouce primo:), mas "presvicene" oci, zhorseny kontrast videni, Tva schopnost vnimat cele barevne spektrum se Ti silne zplostuje a ve finale s takto handicapovanyma ocima se mas podivat do zrcatek, kdy je Tvuj pohled ovsem stale v te same nasvicene polosfere, mas v kratkem okamziku preostrit na obraz v nich (zrcatkach) a primo nebo zcasti periferne "precist" kyzenou informaci, co se za Tebou deje. I proto za sebou vzdy lepe vnimas takovyto bodovy zdroj svetla nez neosvetleny vuz.
2) Ti, kteri jedou proti v tehle situaci, sice nemaji osviceny "ksicht", jak pises:), ale mohou mit zkreslene barevne videni vlivem denni doby. Zatimco odpoledne vnimas vetsinu spektra s mirne prevladajici modrou barvou, s nastupujicim vecerem prevladaji cervene odstiny s teplym nadechem. Je pak pouze otazka pozadi, kdy se Ti nejake auto v takove vecerni atmosfere schova.

Jinak se asi shodneme na tom, ze auta s neserizenymi svetly nemaji na silnici co delat, takze uvazujeme ridice s fungujicimi vozy a s neoslnujicimi reflektory. (A pokud uz nekoho takoveho potkas, pripadne s dalkovyma, neoslepi Te do te miry, ze bys kvuli nemu skoncil v pankejtu).
neregistrovaný "mfilip"
13. 8. 2003 11:26
Bez nadpisu
kdysi jsem cetl nejakou statistiku nehod tramvaji v Praze. Maji povinnost svitit po cely rok. V letnim case, kdy svitily a ostatni auta ne, se pocet nehod zmensil asi o 8%, v zimnim case, kdy maji povinnost svitit vsichni, byl pocet nehod stejny, jako pred povinnym svicenim. Tzn. pokud e v provoze odlisujes, mas sanci, pokud budou svitit vsichni, bude to stejne, jako kdyby nesvitil nikdo. O to hur na tom budou vsichni od cyklistu, chodcu az po cikany s corkou na dvojkolaku
neregistrovaný "c"
13. 8. 2003 10:44
Re: ?
Ajvn:nějak jsem nepochopil tu tvou větu ." Kdyz mi sviti slunce do oci, tak nezapinam svetla proto, abych lepe videl, ale abych byl lepe viden jak temi, co jedou proti mne, tak temi, co jedou prede mnou a mohou me lepe sledovat v zrcatkach." neboť jsem již vyslovil svůj názor že když mi svítí slunko do ksichtu tak nepotřebuji svitít, neboť jsem osvícen dostatečne slunkem a protijedoucí mne dostatečně vidí. A ten co jede přede mnou-tebou má zpětný zrcátka neosvětlený a tudíž by tě měl vidět dobře. Jinak samosebou ať si každý chrání svůj zadek po svém, pokud ovšem svým domělým chráněním zapnutím světel ještě více neoslní jiného a potom tak pardoxně je nebezpečnější pro ostatní a samosebou i pro sebe a to taky néní dovoleno, neboť "řidič se má chovat ohleduplně, předvídat a přizpůsobit styl jízdy stavu ......" Konec konců práva každého končí tam kde začínají práva druhého.
neregistrovaný "rbaron"
13. 8. 2003 10:34
Re: ?
Ježíšmarjá, kluci, zapněte konečně ty potkávačky napořád a dejte těmhle čecháčkovským diskusím vale jednou provždy. Jenom co jste tu prokrafali, tak byste si vydělali na žárovky i na ty dvě deci paliva ročně, který vás to navíc stojí. Hnidopichové...
neregistrovaný "Ajvn"
13. 8. 2003 10:02
Re: ?
c: Radeji jeste okomentuju jednu Tvou vetu, abys me pochopil, viz.: "Když ti svítí slunko do ksichtu, tak samosebou nevidíš a tím že zapneš tlumený světla, tak líp neuvidíš ani za mák." Kdyz mi sviti slunce do oci, tak nezapinam svetla proto, abych lepe videl, ale abych byl lepe viden jak temi, co jedou proti mne, tak temi, co jedou prede mnou a mohou me lepe sledovat v zrcatkach.
neregistrovaný "Ajvn"
13. 8. 2003 10:00
Re: ?
c: tyhle nazory snad netreba komentovat. To je vecny spor lidi suverenu a opatrnych, kdy suvereni tvrdi .. ja se chovam OK v ramci pravidel, a proto je vyloucene, ze se mi nehoda nestane. Coz je pochopitelne hovadina, protoze kdyz narazis na blba, na usnouciho za volantem, atd., tak Te pouze presne dodrzovani pravidel samospasne neuchrani. Bezpecnosti vlastni i druhych se musi predchazet. Tezko me presvedcis o opaku, ze neosvetlene vozidlo ve zpetnem zrcatku, lhostejno v kterem, uvidim stejne tak dobre, jako osvetlene. Takze mi prijde jako pochopitelne, ze svuj zadek, resp. v tomhle pripade cumak :-) a bok, si kreju rovnez tim, ze svitim a jsem tak lepe videt ostatnimi v zrcatku a snizuji tak riziko, ze me prehlednou (predevsim ti mene pozorni, protoze i s nimi MUSIS pocitat).


S temi slunecnimi clonami se hrube mylis. Sl.clony brani pouze tomu, aby Te primo neoslnovalo slunce (ikdyz Te tomu neochrani ve 100% pripadu). Ikdyz si zastinis oci clonou, porad prece existuje cast celniho skla, pres kterou sledujes provoz, protoze neuvazuju situaci,ze mas roletu a jezdis naslepo :-) A prave tahle cast celniho skla trpi tim samym, cim ta zakryta o par cm vys .. ze na ni dopadaji slunecni paprsky a muze tak dochazet k reflexim, bez ohledu na to, jestli mas antireflexni sklo, polaroid bryle a pod. Zadne sklo ve voze se nechova ve vsech pripadech jako polarizacni filtr, protoze nejezdis pod konstatnim uhlem vuci slunecnim paprskum.
neregistrovaný "c"
13. 8. 2003 08:59
Re: ?
No trochu bych si s tebou zapolemizoval Ajvne. Ono totiž "vidět a být viděn" není totožné v létě kdy pere slunko a jindy, když je např.šero. Když ti svítí slunko do ksichtu, tak samosebou nevidíš a tím že zapneš tlumený světla, tak líp neuvidíš ani za mák, navíc můžeš lehce při tom oslnění přehlédnout, že jsi nechtěně přepnul na dálkový a pak ještě navíc kapku oslňuješ protijedoucího. A s tím sklonem předního okna-potažmo pocitem slnění to nemá co dělat. Alébrž každý auto má protisluneční clony a ty ti umístěním a velikostí garantují nějaký předepsaný úhel výhled ve svislé ose, ergoé sklon čelního okna s tím nemá co dělat ať se jedná o žigulíka nebo Porsche, takže takovým vedoucím měřítkem pro to kdy v létě svítit by mělo být když už nevidíš skrzevá hypoteticky nedostačující protisluneční clony. A pak by se mělo svítit samosebou při jízdě v lesnaté silnici kdy se střídá ostré slunko a krutý stín a oči se nestačí přispůsobit a brejle na hlavě nestačíš zvedat a spouštět, nýbrž máš plné ruce volantu aby jsi se udržel na cestě mezi dvěma škarpama a při tom ještě někoho nesejmul. Svícení na rychlostce-dálnici nebo rovné jedničce v šest odpoledne mi přijde zbytečný. A pokud se jedná o ten pohled do zádu, máš přece 3 zpětný a máš na výběr v kerým sledovat provoz za sebou a pokud to někde zašlápneš a někdo se ti naboří do kufru, tak je to trochu jiná situejšn, která nemá až tak s tím oslněním moc společného, ale bude to spíše nesprávný spůsob jízdy jednoho či druhého, jelikož ty by jsi neměl bezdůvodně hamovat a on by si měl udržovat dostatečný odstup, alébrž on néní oslněn a vidi tě dobře...a jestli on nevidí do zádu je zase uplně jiná situejšn... Takže krátce shrnuto, neřídit jen rukama a nohama, ale používat i hlavu a to nejen na ty brejle proti slunci . BTW jaký kdo používáte ? Já mám zelenohnědý od Polaroidu s antireflexní a antipolarizační úpravou. Stály sice balík, ale nemají chybu a mám je jen v autě na řízení. No to je ono... sem na to přišel...dobrý brejle ti odstraní pocit oslnění u auta s větším slonem skla a nebudeš mít pocit, že už musíš svítit.
neregistrovaný "Ajvn"
12. 8. 2003 16:12
Re: ?
c: s tim po slunicku vs. proti slunicku nemas pravdu. Uvedom si, ze nemuzes odlisovat tyhle dve situace, protoze jsou to dve identicke situace. Pokud mas slunce v zadech, tak protijedouci jede do slunce a Ty pohledem do zpetneho zrcatka vidis to same, tzn. pohled do slunce. Pokud mas slunce pred sebou na obzoru, Ty koukas do slunce, stejne jako protijedouci auta, kdyz musi sledovat provoz za sebou ve zpetnych zrcatkach.


Bohuzel se da velmi tezko definovat, v kterou dobu je dobre zacit svitit, kdy zacina pro ridice kriticke protiosvetleni, protoze je to velkou merou zavisle na sklonu jeho predniho skla, ktere casto vytvari velmi nebezpecne reflexe, at uz to sklo je brilantne ciste, nemluve o tom, kdyz je jemne zaprasene, nerku-li spinave jak prase. :-) A protoze rada dnesnich aut ma velke celni sklo dost polozene, tak s modernejsim vozem mohou mit paradoxne vetsi problemy nez se starymi 105kami, Zigulikama, atd s "kolmym" prednim sklem. Takze takhle v lete kolikrat uz v pul ctvrte zjistujes, ze by se svitit siklo .. jenze to je tech 50stupnu na slunicku stale :-/ .. pak zacina dilema, jestli si kryt zadek a hazardovat se zivotnosti zarovek nebo radeji setrit hardware a pockat na chladnejsi klima.
neregistrovaný "c"
12. 8. 2003 14:42
Re: ?
No tak dobrá Bobe asi blázním, ale co doporučuješ ? Mám jít na tržnici a koupit tam Kalašnikov a Škorpion a k tomu bedýnku granátů, případně i ruční řízené střely a zařídit se po svém....hahahaha...prý je lepší výchova a prevence...než nějaký nařízení. Podívej se na telefonování za jízdy i tam se bude zákon spřísňovat, ale pokud to nikdo nebude kontrolovat a postihovat, tak se u nás může nařizovat co kdo chce, steně na to všichni ser..
neregistrovaný "bob_1"
12. 8. 2003 14:28
Re: ?
c: Nekteri lide nejsou sto pochopit kdy maji svitit

napriklad mlhovkami a ty bys jim chtel nakazat, aby svitili tak,

aby byli videt? Blaznis?
neregistrovaný "c"
12. 8. 2003 13:22
Re: ?
Taky se zapojím do diskuze. Tohle téma už tady jednou bylo. Asi je opravdu hovadina svítit celoročně, ale jak psal Ajvn je potřeba rozlišit jestli jedu v létě nebo mimo povinné svícení po slunci nebo proti němu. Pokud jedu proti němu, tak svítím na *, jelikož jsem krásně osvícen-tedy sluncem-ne duchem a každý by mě měl vidět, ale pokud mám slunce v zádech docela nízko, tak svítím, jelikož řidič cobyjedoucí proti mě vidí proti slunci * a pokud zaregistruje na cestě proti sobě ještě něco co svítí a náhodou má všech 5 pohromadě, tak ho napadne, že to néní žádný další slunko ani FataMorgana, ale mohlo by to být něco jako auto. A svítit za parnýho poledne, kdy stojí slunko nahóře je taky hovadina. Takže sumasumárum, celoročně víceméně Nééééé, ale jindy a jindá svítit vždycky tak "ABYCH BYL VIDĚN!" a ne jen svítit nazdařbůh pánubohu do oken a plýtvat benzín a vyrábět smrady. "A vovovotom toto cececelý přřřřeeeecce vvvššechno jejjeje " A pokud by to bylo v té novele zákona přece jen bylo, tak by tam bylo mohlo bejt přechodný ustanovení, že to bude od roku xxxx. V novým zákoně o schvalování vozidel už zmínka o "světlometech pro denní svícení" dávno je, takže výrobci nových aut by je už měli montovat, aby se potom daly používat.
neregistrovaný "Ajvn"
12. 8. 2003 10:24
?
Sice jsem priznivce celorocniho sviceni (v drtive mire jezdim rano pri svitani a odpoledne opet pri slunci nizko nad obzorem), ale uzakonit to jako 100% povinnost v lete se mi nezda. Prijde mi jako * svitit v prave poledne ted v parnych mesicich, kdyz je na slunicku 50'C a nemluve v dvojitych optikach svetlometu, kde se pak zarovky v takovem parnu uvari a odchazi vyrazne driv. :(
neregistrovaný "mfilip"
12. 8. 2003 07:36
Bez nadpisu
to je snad jedina diskuse, kde prevazuje nazor spise nesvitit.
neregistrovaný "Marty111"
12. 8. 2003 00:00
Svítit/nesvítit - hlavně dobrovolně
Nevím, ale u mě už je to naprostý reflex - nastartuju a zapnu světla. Ale je to zlozvyk. Zlozvyk způsobený nesmyslným zákonem. Prostě co se v zimě naučíš... Dřív jsem svítil za snížené viditelnosti a to v létě i v zimě a potom v případech, kdy jsem měl naspěch a chtěl jsem ostatním naznačit, že to auto v protisměru jede o pár desítek procent mimo předpisovou rychlost... Bohužel díky blahosklonné snaze našich soudruhů zákonodárců vodit nás víc a víc za ručičku, abychom měli menší a menší šanci samostatného rozhodování a samostatného posouzení situace, čímž z nás postupem času vychovají tupé a tím i dokonalejší daňové poplatníky, se stalo to, že asi 60% z nás svítí i v podmínkách, kdy to opravdu není potřeba... Pamatuju na docela hezké nepsané pravilo, že rozsvítit by člověk měl v případě, že potká tři svítící protijedoucí vozy. Tohle pravidlo by mohlo stačit... Zbytek bych nechal na inteligenci P.T. motoristy... Hlavně žádný další vymaštěný zákon o svícení ve dne!!! V opačném případě by se asi měl uzákonit i nějaký systém jako je třeba Distronic u Mercedesu (cca 90 000 Kč), který umí (mimo jiné...) upozorňit na na neosvětleného chodce nebo cyklistu... Jenže to je přesně ta "oblíbená" nesmyslná zákonodárná cesta, která vede jako vždy k jedinému: zase to zaplatím já...

Naopak zrušil bych i povinnost svítit v zimě. S "Lojzou" v koloně za šera, který ve svých vyšeptalých parabolách šetří své patnáct let staré žárovky prostě při předjíždění počítám. Na toho totiž neplatí žádný zákon a nikdy nebude...
neregistrovaný "ace211"
11. 8. 2003 20:42
Re: Sviceni v Nemecku
hmm předpokládám, že návrh o tom aby vše co se pohybuje na silnici svítilo by asi neprošel... Nicméně mě ty světla u aut a motorek stačí, to ostatní zase takovej problém není. U neostavětleného auta se blbě odhaduje vzdálenost a přibližovací rychlost. Osvětlené jsou Ok, nehledě na to že ted je to na když polovina aut svíví a polovina ne. Si člověk musí dávat extra majzla zda mezi dvojma osvětlenýma není jeden šetřílek...
Avatar - Adyn
11. 8. 2003 17:52
Re: Sviceni v Nemecku
Psal jsem o tom, že samozřejmě osvícené auto uvidíš lépe než neosvícené, ale pokud díky osvíceným automobilům máš větší riziko, že přehlédneš věci neosvícené (chodec, cyklista, nebo i ten sloup) tak je na zvážení jestli je to opravdu takovým bezvýhradným přínosem jak se všude tvrdí. Pro mě jako automobilistu (obklopeného metráky plechu a airbagy)je to že jsem lépe vidět samozřejmě výhoda, ale je to svým způsobem sobecké vůči těm kteří dostatečně svítit nemohou a navíc jsou nepoměrně zranitelnější než já...
neregistrovaný "ace211"
11. 8. 2003 16:25
Re: Sviceni v Nemecku
ááá pán chytrej. Včera jsem přehlédl celkem slušný telefonní sloup a to tak že jsem musel měnit rámeček na SPZku...ještě že jde auto za měsíc do světa... Přehlédneš věci zcela v pohodě a zcela nečekaně. Svítit auto, ale ať výrobci začnou dělat daylight světla. Fakt nechci aby mi přes den svítila palubka a zadní světla a fakt nemíním díky svícení za dne nic nevidět na displejích, který jsou po rozsvícení přepnutý na inverzní zobrazení. Nevím jak mám nastavenou klima, nevím jaký mám rádio, nevím kolik je hodin a nemám údaje z trip computeru (v EU honosně palubní) nicméně ty vem čert.
Avatar - Adyn
11. 8. 2003 11:49
Re: Sviceni v Nemecku
Pokud se plně věnuješ řízení pak ve dne nejenže nepřehlédneš chodce, ale ani kamion, či osobní vůz...
neregistrovaný "našrot"
8. 8. 2003 19:53
Re: Sviceni v Nemecku
Jojo, němci jsou úplně debilní nejen ve svícení. Jinak - státy, co mají zavedené povinné svícení i ve dne, tak mají taky povinnost pro auta tam dovážená (příp. vyráběná), že musejí mít speciální žárovky pro denní svícení, které jsou jen 20W, takže jsou opravdu jen kvůli tomu "být viděn". Jinak pokud jde o tu neviditelnost chodců a cyklistů apod. - pokud se člověk přesně podle zákona "plně věnuje řízení", pak ve dne chodce apod. nepřehlídne. A jen tak mimochodem - v noci se svítí, viditelnost je mizerná (a tedy světla aut mají podstatně větší účinnost než za denního světla) a nikomu nevadí, že nejsou chodci a cyklisti a podobná další havěť vidět?...
Avatar - Adyn
8. 8. 2003 12:49
Re: Sviceni v Nemecku
Jo. V bavorsku je to ještě v celku OK, ale v Hamburgu když jsem stál na križovatce tak z omi aut kolem mě bylo obvykle sedm černých nebo tmavě modrých apod.
neregistrovaný "JakubJ"
8. 8. 2003 12:32
Re: Sviceni v Nemecku
Tohle beru jako zakladni vlastnost nemeckejch ridicu. V Bavorsku taky nikdo nesviti kvuli prkotinam, jako je sero ci dest. A vzhledem k tomu, ze jejich nejoblibenejsi barva je cerna...
Avatar - Adyn
8. 8. 2003 12:09
Re: to adyn
Někde by se možná našla, ale chtělo by to komplexní rozbor - snížení nehod mezi automobily X případné zvýšení nehod s jinými účastníky silničního provozu... Jinak až mě překvapilo jak se na severu německa málo svítí (Hamburg) Tam kde my bychom svítili všichni, jsem svítil jenom já...
neregistrovaný "mfilip"
8. 8. 2003 12:03
Re: to adyn
existuje nejaka statistika snizeni nehod v zimnim obdobi pri povinnem sviceni oproti nepovinnem sviceni ?
neregistrovaný "Hufnágl1"
8. 8. 2003 11:52
Re: to adyn
Taky mám na toto téma rozporuplné mínění, i když sám svítím stále. Hlavně nevím kvůli motorkářům. Jsou příliš rychlí a dost prťaví na včasné zahlédnutí. Ve finále mi ani nevadí, že svítí dalkovýma...
Avatar - Adyn
8. 8. 2003 10:46
Svítit jen když je nutné
Povinné svícení všech aut během dne je doporučováno zejména proto, že když jede neosvětlené auto mezi osvětlenými je ho hůře vidět, než kdyby nesvítil nikdo. Takže když se nařídí povinné svícení je toto vyřešeno.... ale co cyklisti? chodcí? maminky s kočárky? odstavená auta?. Povinné svícení je fajn pro automobilisty, kteří jsou lépe vidět ale horší pro mnohem zranitelnější účastníky silničního provozu (viz výše) kteří nemají kolem sebe hromady deformačních zón ani airbagy či pásy. Jsem pro to aby se za nesnížené viditelnosti zbytečně nesvítilo!
neregistrovaný "orin1"
8. 8. 2003 10:22
Jednoznacne
Svietit aj cez den. Hlavne vidlaci s pozliepanymi skodovkami farby od sedej az po khaki, ktore su v sere v protismere velmi lahko prehliadnutelne, najma ak za nimi iduce auto svieti.