Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "andree_cz"
10. 6. 2004 02:43
Re: magic
Diky za snahu :-)
neregistrovaný "magic1"
9. 6. 2004 15:49
Bez nadpisu
No, kdyz jinak nedas.... >:D

Esprita neznam, v zivote jsme s nim nejel. Podle toho, co jsem cetl, je to vic image nez nejaky superauto, ale pokud jde o design, to musi tvuj kamarad posoudit sam. Netusim ale, kdo tyhle autaky u nas dela, jak je to s nahradnima dilama, kolik stoji vyfuk, kolik vodni pumpa, rozvodak, alternator, ramena, tlumice, jaky jsou tam kotouce, desticky (jestli je nekdo z "normalnich vyrobcu" na kontinente dela), jaky tam jsou loziska....urcite jde vechno objednat original z Anglie, novy, vonavy a drahy. Ale je pak otazka, kdo to tam da, kdo s tim mazkusenosti a parkrat uz to delal. V Nemecku tech aut urcite par je, ale zase to bude o cene a navic casu. Jen jediny anglicky auto jsem poznal trochu bliz a to byl Escort Cosworh a ten byl setsakramentsky narocnej na servis (proste strasne poruchovy auto). Ale to nic samozrejme neznamena.
neregistrovaný "andree_cz"
9. 6. 2004 09:37
Re: Lotus Esprite
zajimalo by me, jestli (doufam, ze prispeje i vsezved a vsudybud magic!!!) mate nejake zkusenosti s trochu exotictejsim autem Lotusem Esprite -> Kamarad uvazuje o koupi ojetiny. Ma smysl vubec takove auto pro cloveka, ktery nedavno dodelal zkousky na ridicak a jako vytvarnik a nadejny designer lpi hlavne na designu, namisto uzitnych a jizdnich vlastnosti?
neregistrovaný "marlin"
8. 6. 2004 00:00
Re: Re:
no, zalezi hlavne na typu auta na ridici, co od auta ocekava... :roll:
neregistrovaný "andree_cz"
7. 6. 2004 22:34
Re: Re:
magic: prave, ze pro ZKUSENEHO ridice! (coz ja nejsem) A ne povrchniho frajirka. Ja myslim, ze nevyhodou ty 75 -2,5 je dost jedovatej motor
neregistrovaný "magic1"
7. 6. 2004 15:53
Bez nadpisu
to andree_cz: to moc nechapu, psal jsem, ze prave za takovych podminek je 75 pro zkuseneho ridice nejovladatelnejsi z aut s jedinou pohanenou napravou...???
neregistrovaný "zadek5241"
7. 6. 2004 14:45
Re: Re:
Sice tomu teoreticky moc nerozumim, ale z praxe jsem se zadnim nahonem na medvědovi spokojenej. Kdyz jsem měl přední náhon na Audi 100, taky jsem byl spokojenej. Chce to mít hlavně pořádný auto, oni to maj už výrobci vychytaný...
neregistrovaný "andree_cz"
6. 6. 2004 18:00
Re: pro Turbo
magic: diky za pouceni, ale 75 znam celkem podrobne a navic vim co dela 2,5 na naledi :-(
neregistrovaný "magic1"
4. 6. 2004 09:20
Re: pro Turbo
Nejlepsi auto s jedinou pohanenou napravou v otazce ovladatelnosti na mokre folii skoly smyku v Moste za celou jeji historii byla Alfa 75 - tedy auto s pohonem ZADNICH kol. Problem je, ze takovy auta uz se nevyrabeji, protoze jsou vyrobne priserne drahy. Tu samou koncepci mely typy Porsche 944/928 (bohuzel nebyla prilezitost je tam proverit) i s tema stejnyma problemama (opotrebeni ulozeni prevodovky a nasledne poruchy prevodovky). Pokud ale vezmu treba BMW 525i, tak bude i pres zadni pohon jedno z nejhure manevrovatelnych aut pri stejnych podminkach a naprosta vetsina komercnich predohrabu (P307, Mazda3, Focus, AR 147....) je na te folii ovladatelnejsi. Proto rikam, ze NELZE VYVOZOVAT ZAVERY O OVLADATELNOSTI VOZU POUZE Z JEHO KONCEPCE usporadani hnacich agregatu. Nejefektivnejsi trakci co znam ma Mitsubishi Lancer Evo VII. Takze v otazce zda predni ci zadni pohon rikam - oba! A pro andreeho: k tomu terenu - ta 75 mela vepredu kovany ramena v lichobezniku na torzkach a vzadu silenyho zeleza na naprave DeDion; silne pochybuju, ze najdes na svete predohrab, ktery snese takovy terenni pecky, jako tohle auto...
neregistrovaný "Mitsi"
31. 5. 2004 22:58
Re: Re:
To oddie: Zatím jsem s tím neměl problém. Pokud podržím tu brzdu déle a zrovna to klouže, pak sepne ABS. Ale mám takové brzdy a s takovým ABS, že spíná až v úplném limitu, a to i při jinak naštelovaném "zátěžáku" vzadu. To, co totiž ve skutečnosti prodlužuje brzdnou dráhu, se nazývá ABS! Jsem zvyklý buď brzdit, nebo zatáčet, a to jak u aut s ABS, tak i bez něj. Pokud to lze, dávám přednost vyhýbacímu manévru či akceleraci, brzdění beru až jako úplně poslední alternativu. Pravda, s jiným chováním zadku nutno počítat především při ostré jízdě např. v serpentinách směrem dolů s kopce, kdy je při dobržďování v levých zatáčkách nutno se vyvarovat najetí pravým zadním kolem na krajnici či zbytek inertního posypu po zimním období - v opačném případě jde totiž o recept na "plné ruce práce", event. "hodiny". V této situaci totiž žádný ABS stejně nepomůže...
neregistrovaný "andree_cz"
31. 5. 2004 19:01
pro Turbo
hele nevyjadril jsem se presne a na nejakou podrobnou debatu kaslu... Pretezovani zadni napravy- se zadokolkou se v klidu dostanes pri nalozeni na (nepocitam-tipuju) cca30:70 a s predokolkou pouze na cca 40:60; krb v kufru - no comment; a za lepsi schopnost predokolky nejak operovat v terenu si stojim pevne!!!
neregistrovaný "Turbo11"
31. 5. 2004 18:47
Re: kde sezenu informace...
To andree_cz: Predni nahon ma mnoho vyhod, ale snad ani jednu z tech, co si uvedl. Jak te napadlo, ze s prednim nahonem se lepe jezdi v terenu do kopce nebo v zime kdyz zapadnes? Argument s krbem v kufru nechavam bez komentare. A co si myslel tim "pretezovanim zadni napravy"? Jako ze je lepsi mit porad pretizenou predni napravu nez 50:50 jako vetsina zadkolek?

Vyhody zadkolky jsou jasne. Lepsi prenos sily, ale to jak pri rozjezdu, tak pri brzdeni. Predohrab se pri prudkem zabrzdeni postavi na predni a brzda vzadu je skoro zbytecny luxus. Takze zadkolky i pres svou vetsi vahu vetsinou brzdi lepe. Rozlozeni hmotnosti ma velky vliv na jizdni vlastnosti. S pretizenym predkem a velkym prednim previsem budes vzdy pomalejsi nez s hmotnosti 50:50 a v kazdem rohu jedno kolo. Nemyslim tim jen zavody, ale proste je to jistejsi, kdyz se dostanes do nejake nepredpokladane prudke zatacky atp. Limit toho auta je posunuty dale. Dalsi vyhoda je, ze predni podbeh nemusi byt pod pod celnim sklem - vice mista na nohy.

Nevyhody zadkolky jsou taky jasne. Vetsi vaha, vyssi cena, vetsi ztraty pri prenosu sily z motoru na kolo a s tim souvisejici vyssi spotreba, asi slozitejsi ovladani na limitu.

Jelikoz sila aut neustale roste, tak se zase mnoho vyrobcu k zadnimu pohonu vrati.
neregistrovaný "oddie"
31. 5. 2004 16:10
Bez nadpisu
Mitsi: dobré. A můžeš mi prosím popsat, jakým způsobem s takovým autem budeš řešit intenzivní brzdění, při kterém je potřeba, aby auto nikam neuhnulo, a zadek se moc nesmýkal (příklad - mokrá dlažba, před auto ti vleze chodec, a proti jede auto, takže se nelze vyhnout). Mně se totiž zdá, že se s takhle upraveným autem budou blokovat dřív zadní kola, autu bude ustřelovat zadek, a na vyrovnávání smyku bude potřeba hodně povolovat brzdu - což znamená o dost delší brzdnou dráhu. Na blbnutí je to asi super - ale do běžného provozu je to podle mě pro zlost. Aspoň co vím ze zkušenosti kolegy s pickupem - odešel mu zátěžák, tak jej vyndal, a propojil napřímo. A za týden šel pro nový, protože se s prázdným autem na mokru vůbec nedalo jezdit.
neregistrovaný "Mitsi"
31. 5. 2004 14:47
Re: Bez nadpisu
...odkázán na předohraby. Řeším to tak, že si nastavím zátěžový regulátor brzd na zadních kolech takovým způsobem, aby vždy šlo do zadních brzd maximum tlaku, který vyrobím na pedálu brzdy, resp. přes posilovač. V kritický moment, kdy už přední gumy nestíhají a auto má tendenci jít po tečně ven ze zatáčky, prostě výrazně, ale jen velmi krátce přišlápnu pravou nohou pedál provozní brzdy, čímž mžikově přitížím předek, který se tak má možnost "chytnout", a současně si nechám "ustřelit" zadek, takže dosáhnu efektu přetáčivého vozu. Jak prosté! A to už vůbec nehovořím o brzdění levou nohou či kouzlech s ruční brzdou. Ovšem problém nedostatečné adheze předku při prudké akceleraci tím stejně neošálím...
neregistrovaný "magic1"
31. 5. 2004 13:21
Bez nadpisu
Prvni vec je, ze nelze apriori jen na zaklade koncepce pohonu delat obecne zavery. Kazde auto je jine a tak se taky jinak chova. Navic vyvoj pohonu zadnich kol pro komercni auta prakticky skoncil v osmdesatych letech, dale pokracuji jen BMW A MB, ostatni vozy s pohonem zadnich kol jsou uz dnes velmi drahe a temer vyhradne sportovniho charakteru. Auta s pohonem zadnich kol maji predevsim vyrazne lepsi prenos hnacich sil na silnici, protoze pri akceleraci se automaticky nadlehcuje predni naprava a zadni naopak pritezuje. To se vyznamne projevuje hlavne pri rozjezdech do kopce nebo za zhorsenych adheznich podminek, prip. pri prenosu vyssich vykonu nez cca 150 koni. Dale je zadni pohon vyhodnejsi pri zpomalovani auta, protoze nejlepsi brzda je motor (nepusobi blokaci) a pri zpomalovani auta v oblouku pusobi vyrazne vetsi setrvacne sily na zadni napravu. Proto u predniho pohonu ma pri zpomalovani v oblouku snahu zadek predbihat, u zadniho pohonu tento efekt neni. Naopak pri akceleraci ma u predniho pohonu predek tendenci tahnout rovne ven ze zatacky (po tecne k oblouku), kdezto u pohonu zadnich kol naopak ma zadek snahu zmensovat polomer oblouku (stacet se dovnitr). U vozu s pohonem prednich kol tedy plati obecne pravidlo pomalejsiho najezdu do zatacky a rychlejsiho vyjezdu, u pohonu zadnich kol pak rychlejsi najezd a pomalejsi vyjezd. Pri smyku zadnich kol u predniho pohonu je potreba pridat plyn, u zadniho pohonu ubrat plyn a tocit volantem proti smeru ustrelovani zadku. Pozor - u vyssich rychlosti se casto auto presmykne zpet na protistranu (vlivem druhe harmonicke vznikleho kmitani) a toto vychyleni je vetsi nez to prvni. U obou koncepci ale casto pomuze pouhe vyslapnuti spojky. U smyku prednich kol u predniho pohonu je treba ubrat nebo vyslapnout spojku, u zadniho pohonu zalzi na podvozku a diferencialu (nekdy staci prislapnout plyn a nekdy nejde delat nic). U zadniho pohonu je taky dulezite umisteni motoru (vpredu nebo vzadu). Koncepce motor vzadu pohon zadnich kol je hodne divoka a vyrazne pretaciva temer za vsech okolnosti; je-li motor vpredu a pohon zadnich kol, zalezi take na rozlozeni hmoty (treba u starsich AR 75/90 a Porsche 924/944/928 byla prevodovka vzadu a tim dosazeno perfektni vyvazeni) a na diferencialu (ma-li omezenou svornost, auto reaguje velmi prudce ale efektivne). Take zalezi na kinematice podvozku, protoze treba soucane vozy BMW s pohonem zadnich kol jsou paradoxne nedotacivejsi nez treba AR 156/147 s prednim pohonem. Veskere stabilizacni systemy (TCS, ASR) cini v podstate auto nedotacivym. Jeste milionkrat slozitejsi je to u aut s pohonem vsech kol, protoze tam zalezi na konkretni konstrukci pohonu a kinematiky, i na umisteni motoru (vpredu napric nebo podelne, pomer toc. momentu na napravy, konstrukce a uzaverky diferencialu, atd). Proto je lepe prejit od obecnych kecu ke konkretnim autum. Jaky je presne tvuj problem?
neregistrovaný "andree_cz"
29. 5. 2004 15:57
Re: kde sezenu informace...
Zalezi na tom co mas radsi a co ti vic vyhovuje. Ja treba jsem velkym zastancem nahonu na predek!!! Jako jediny plus nahonu na zadek povazuji lepsi prenos sily na silnici / s cimz 90% osobnich aut nema stejne problemy /, jinak je to jenom o tom jestli si chces nekde rozbit hubu az se budes precenovat.

Vyhody predokolky pro me: Lepe se s tim jezdi v terenu, hlavne do kopce, nemluve o tom, kdyz v zime zapadnes. Nedotacivost samozrejme neni pouze vysadou predokolek, ale mne vyhovuje. Navic si zkuste nekdy do kufru v octavii dat treba krbovou vlozku a pak mi poreferujte jak jsou ty octavie strasne nedotacivy... vseobecne se min pretezuje zadni naprava
neregistrovaný "Judas Priest"
26. 5. 2004 14:15
Bez nadpisu
Třeba tady 8)
neregistrovaný "dejva"
16. 5. 2004 12:25
kde sezenu informace...
...o vyhodach/nevyhodach a jizdnich vlastnostich aut s prednim/zadnim pohonem??? diky moc