Todle téma se tu už řešilo. Motor při brždění motorem nijak netrpí a u jisté skupiny aut je to nezbytnost,např. nákladní vozy nebo autobusy. Vozy se vstřikováním při brždění nemají žádnou spotřebu paliva a to do určitých otáček,narozdíl od neutrálu. 😉
Přesně jak píše Jiří Mudra. Vždyť u autobusů a náklad. je zakázáno jet na neutrál. např. moje Felda 1.3 MPi na neutrál si vezme 0,8l/100 km, kdežto při brždění motorem, za podmínek optimálních otáček (tj. nad 2000ot.) mi palubní počítač ukáže 0,00l/100 km). Motor netrpí a brzdy taky neníčíš. Samotřejmě je něco jiného dojíždět na křižovatku, kt. člověk zná a ví, že stejně ten neutrál vyřadí, ale kde nezná, je lépe dojet třeba na dvojku, pak spadne zelená a dát plnej kotel.
Brždění na neutrál: pokud pořád, tak se pak podívejte na barvu vaší brzdové kapaliny, která určitě už nebude krásně žlutá, ale jen nějaká šedá až černá - prostě tmavá.
A co otázka životního prostředí >😁
Brždění na neutrál: pokud pořád, tak se pak podívejte na barvu vaší brzdové kapaliny, která určitě už nebude krásně žlutá, ale jen nějaká šedá až černá - prostě tmavá.
A co otázka životního prostředí >😁
jos.: tak to vela neusetris, ked dojdes na krizovatku so zaradenou rychlostou a potom vyrazis na plny plyn. To spotrebujes niekolkonasobne viac paliva, ako usetris... Nehovoriac uz o tej prirode, na plny plyn totizto ide lambda regulacia bokom a vstrekuje sa velmi bohata zmes, emisie v kybli :idea:
ked uz mas take drahe auto, nacvic si medziplyn, dost hanba ked ti to skace...
Na co dávat jedničku pane bože, když už někdo chce brzdit motorem na každém rohu, tak max do dvojky 😉 . A udržovat otáčky nad 1500, pod nimi začínají volnoběžné dávky paliva 😉
na dlhych kopcoch urcite motorom, ale rozhodne by som nebrzdil motorom (s podradovanim) pri kazdej prilezitosti.
Pri podradovani trpi spojka, synchrony a zbytocne sa opotrebuva prevodovka. Takze mozno usetris 2-3deci na 100km, ale tieto casti v aute su o dost drahsie.
To neplati pre tych, co podraduju s medziplynom. Ale okrem seba nikoho takeho na okoli nepoznam 😉
Pri podradovani trpi spojka, synchrony a zbytocne sa opotrebuva prevodovka. Takze mozno usetris 2-3deci na 100km, ale tieto casti v aute su o dost drahsie.
To neplati pre tych, co podraduju s medziplynom. Ale okrem seba nikoho takeho na okoli nepoznam 😉
tiez som sa este nikdy okrem seba a mojho otca, kt. ma to naucil... neviezol s nikym, kto by daval medziplyn na osobnom aute..., mne sa uz aj kamarati vysmievaju ze preco sa hram na relistu >😁 a ja to pritom robim preto, aby sa chudak auto nerozsypalo a takisto by mi hrozne vadilo to skakanie pri podradovani...
inac plati to, co tu uz bolo povedane - ak mozes dojst dalej, cize mas pred sebou dlhsi usek mierne dole kopcom, tak neutral (ziaden odpor, setris PHM), ak ides zo strmsieho kopca, alebo ak potrebujes spomalit, vyuzivaj motor...
ja osobne jazdim stylom, ze brzdu pouzivam takmer iba ked potrebujem zastavit, a mam o 1,5 - 2 L mensiu spotrebu ako ini s rovnakym autom...
ak chces jazdit na spotrebu, tak spravna kombinacia brzdenia motorom, jazdy na neutral a predvidavosti je zaklad...
inac plati to, co tu uz bolo povedane - ak mozes dojst dalej, cize mas pred sebou dlhsi usek mierne dole kopcom, tak neutral (ziaden odpor, setris PHM), ak ides zo strmsieho kopca, alebo ak potrebujes spomalit, vyuzivaj motor...
ja osobne jazdim stylom, ze brzdu pouzivam takmer iba ked potrebujem zastavit, a mam o 1,5 - 2 L mensiu spotrebu ako ini s rovnakym autom...
ak chces jazdit na spotrebu, tak spravna kombinacia brzdenia motorom, jazdy na neutral a predvidavosti je zaklad...
dávať medziplyn u nových áut? to už zrovna môžete 2x stláčať spojku a radiť cez neutrál, ono to vyzerá dosť dobre, keď to človek vie, ja som takým štýlom jazdil na 120-ke Škodovke, pri podraďovaní zo 4-ky na 3-ku vždy s medziplynom, neskôr som dával aj 2x spojku, keďže odchádzali synchróny... to už bola sranda, ako na V3S-ke 😄 ale každému podľa chuti
to už zrovna môžete 2x stláčať spojku a radiť cez neutrál, ono to vyzerá dosť dobre, keď to človek vie,
sak aj 2x tu spojku stlacam a radim cez neutral...ale iba smerom dole. bez toho neutralu to nema zmysel, iba to s autom menej trha.
sak aj 2x tu spojku stlacam a radim cez neutral...ale iba smerom dole. bez toho neutralu to nema zmysel, iba to s autom menej trha.
a na akom aute to tak je? ale myslím, že to nie je potrebné, ak pustíš spojku pomaly, tak to má ten istý účinok, že to netrhá
ak pustíš spojku pomaly, tak to má ten istý účinok, že to netrhá
samozrejme, ale takto zasa trpi spojka lebo preklzne...
samozrejme, ale takto zasa trpi spojka lebo preklzne...
tá spojka preklzne vždy a nato tam je predsa, dá sa vymeniť a je na to aj stavaná, aby sa prehadzovali rýchlosti, nie?
ale ved samozrejme, ale bavime sa o tom, ci sa oplati neustale podradovat a usetrit 2-3 deci benzinu/nafty na 100km a potom napr pri 100tis km platit vymenu spojky a synchronov (co nebude 10tis sk) alebo podradovat s medziplynom cez neutral, alebo nepodradovat vobec.
ja podraďujem väčšinou rovno do 3-ky, teda ale až keď sa dostanem na nižšiu rýchlosť samozrejme, ale na šmykľavom povrchu stále... a na tej spotrebe to možno nie je ani toľko, pri tom medziplyne sa tiež niečo spáli... ak podraďujem, určite nie kvôli spotrebe
samozřejmě že kdyz se to umi se spojkou, tak to jde bez meziplynu, a motor necuká. Ale PKOD psal, ze neodrazuje na 1ku, a ja sem se prave divil ze to vubec jde odřadit na 1ku. vim ze na 2ku pohoda jazz...
vsetky suciastky v prevodovom ustrojenstve samozrejme su stavane na prehadzovanie rychlosti, len si treba uvedomit, ze v podstate je to stavane na urcity pocet preradeni.
Ked niekto bude neustale podradovat, tak radi minimalne o 1/3 viac ako ten co nepodraduje vobec, takze v podstate podradovanim si o tretinu skracuje zivotnost ustrojenstva.
Ked niekto bude neustale podradovat, tak radi minimalne o 1/3 viac ako ten co nepodraduje vobec, takze v podstate podradovanim si o tretinu skracuje zivotnost ustrojenstva.
No mediplyn aj dvojite spojkovanie sa pouziva tam kde nie je synchron, co dnesne auta maju tak naco to robit? Ked to clovek nevie spravne aj tak vsetko vyrovna synchron a je zbytocne. Pri podradovani sa pusta spojka a zaroven sa pridava tak, aby sa motor dostal do otaciek skor ako ho roztoci prevodovka, potom menej trpi motor aj cele ustrojenstvo. Ak sa to neroby takto tak si clovek hodne koleduje o maler, alebo aspon vyrazne skrati zivotnost niektorych suciastok.
stenlynko: to nemyslis vazne, ze spojka preklzuje stale? to uz je na servis. spojka len umoznuje preklznutie pri preradovani a rozbiehani do momentu ked sa vyrovnaju otacky motora a prevodovky ( pustena spojka ) potom je akekolvek preklznutie neziaduce.
stenlynko: to nemyslis vazne, ze spojka preklzuje stale? to uz je na servis. spojka len umoznuje preklznutie pri preradovani a rozbiehani do momentu ked sa vyrovnaju otacky motora a prevodovky ( pustena spojka ) potom je akekolvek preklznutie neziaduce.
Ja davam medziplyn len vtedy, ked viem, ze vysledne otacky motora na nizsi stupen budu dost vysoke, povedzme nad 3500. Typicky priklad je situacia pri predbiehani.
Trochu nechapem co ste sa tu bavili s cukanim, spojkou a medziplynom. Presnejsie nechapem, aky je suvis medzi medziplynom a cuknutim. Ved predsa autom cukne az vtedy, ked pustam spojku a to uz mam davno rychlost zaradenu (s medziplynom ci bez). Ja stale pri preradovani (hore aj dole) pred pustenim spojky mierne pridam plyn podla odhadu tak, aby sa zhruba zrovnali otacky oboch casti spojky. Potom spojka klze len malicko a cuknutie je takmer nepozorovatelne. Neviem, nechcem sa sam chvalit, ale mozno viem nieco, co vela ludi nevie - obcas sa stava, ze mi spolujazdci pochvalia jazdny styl s tym, ze vobec nevedia, kedy radim rychlosti. Podla mna to zvladne kazdy, kto si trochu da zalezat.
Myslim, ze diskusia ohladom podradovania pri jazde z kopca a jeho vplyvu na synchrony je uz z kategorie silnych perfekcionistov. Za svoj zivot dostane prevodovka ovela viac zabrat, ako 2-3 podradenia dole kopcom raz za dlhy cas. A o spojke uz ani nehovoriac, ta si zamaka ovela-ovela-ovela-ovela viac pri jazde v meste ako nejake to obcasne podradenie... (nehovorim o podradzovani 5-4-3-2 pri prijazde na kazdu krizovatku v meste, to uz musi byt fakt necitlivy sofer).
Malicky priklad za vsetky: vcera som absolvoval jazdu z BA do KE a ja blbec som si cez PDA na internete pozrel, ze na juhu prsi a teplota kolo nuly, reku bude poladovica. Idem teda severom, tam sice snezi a mrzne, ale sneh je lepsi ako lad.
No a uz ked uz nebolo ekonomicke sa obratit (medzi Trencinom a Puchovom), zacali v radiu hlasit prve vaznejsie spravy ako sa veci na slovenskych cestach maju... O 10 minut na to som stal.
Za tie 4 hodinky posuvania v kolone kamionov po dialnici a jednotlivych usekoch ciest, kde casto uz aj jednotka na volnobeh bola prirychla (najma hore kopcom) som si na zivotnosti spojky "predplatil" podradzovania na najblizsich 100 tisic kilometrov.
O com sa teda bavime...? Jeden stastnejsi den a jedna kolona a cele snazenie je v haji.
Trochu nechapem co ste sa tu bavili s cukanim, spojkou a medziplynom. Presnejsie nechapem, aky je suvis medzi medziplynom a cuknutim. Ved predsa autom cukne az vtedy, ked pustam spojku a to uz mam davno rychlost zaradenu (s medziplynom ci bez). Ja stale pri preradovani (hore aj dole) pred pustenim spojky mierne pridam plyn podla odhadu tak, aby sa zhruba zrovnali otacky oboch casti spojky. Potom spojka klze len malicko a cuknutie je takmer nepozorovatelne. Neviem, nechcem sa sam chvalit, ale mozno viem nieco, co vela ludi nevie - obcas sa stava, ze mi spolujazdci pochvalia jazdny styl s tym, ze vobec nevedia, kedy radim rychlosti. Podla mna to zvladne kazdy, kto si trochu da zalezat.
Myslim, ze diskusia ohladom podradovania pri jazde z kopca a jeho vplyvu na synchrony je uz z kategorie silnych perfekcionistov. Za svoj zivot dostane prevodovka ovela viac zabrat, ako 2-3 podradenia dole kopcom raz za dlhy cas. A o spojke uz ani nehovoriac, ta si zamaka ovela-ovela-ovela-ovela viac pri jazde v meste ako nejake to obcasne podradenie... (nehovorim o podradzovani 5-4-3-2 pri prijazde na kazdu krizovatku v meste, to uz musi byt fakt necitlivy sofer).
Malicky priklad za vsetky: vcera som absolvoval jazdu z BA do KE a ja blbec som si cez PDA na internete pozrel, ze na juhu prsi a teplota kolo nuly, reku bude poladovica. Idem teda severom, tam sice snezi a mrzne, ale sneh je lepsi ako lad.
No a uz ked uz nebolo ekonomicke sa obratit (medzi Trencinom a Puchovom), zacali v radiu hlasit prve vaznejsie spravy ako sa veci na slovenskych cestach maju... O 10 minut na to som stal.
Za tie 4 hodinky posuvania v kolone kamionov po dialnici a jednotlivych usekoch ciest, kde casto uz aj jednotka na volnobeh bola prirychla (najma hore kopcom) som si na zivotnosti spojky "predplatil" podradzovania na najblizsich 100 tisic kilometrov.
O com sa teda bavime...? Jeden stastnejsi den a jedna kolona a cele snazenie je v haji.
Cituji : Neviem, nechcem sa sam chvalit, ale mozno viem nieco, co vela ludi nevie - obcas sa stava, ze mi spolujazdci pochvalia jazdny styl s tym, ze vobec nevedia, kedy radim rychlosti. Podla mna to zvladne kazdy, kto si trochu da zalezat.
Jo, to je přece normální. Takto snad jezdí každý, nebo ne?
Pamatuji si školu jízdy, kterou pro Ford dělal Jackie Steward (šlo to v TV) a dodnes si pamatuji jeho slova o řazení a řízení : GENTLY. To bylo jeho nejpoužívanější slovo.
Pokud to člověk umí a řadí rychle a bez cukání, spolujezdci ani nezaregistrují přeřazení.
Jo, to je přece normální. Takto snad jezdí každý, nebo ne?
Pamatuji si školu jízdy, kterou pro Ford dělal Jackie Steward (šlo to v TV) a dodnes si pamatuji jeho slova o řazení a řízení : GENTLY. To bylo jeho nejpoužívanější slovo.
Pokud to člověk umí a řadí rychle a bez cukání, spolujezdci ani nezaregistrují přeřazení.
Ved prave, mne to pripada normalne a fakt si myslim, ze to zvladne kazdy, ak chce. Ale uz som mal prilezitost ist parkrat so sofermi, ktori soferuju kazdy jeden den a este sa to nenaucili. Nechcel by som byt ich autom - ulozenie motora, spojka, prevodovka, napravy... Okrem toho jeden stihol odpiect aj spojkove lozisko, lebo na spojke zvykol drzat nohu. Prisiel na to, az ked si kupil vlastne auto. Dovtedy na sluzobnych sa striedali viaceri a stazoval sa, ze auto bolo furt v servise. Ja uz tusim, preco...
Vela robi aj to, ze dnesne nove auta s e-gasom (elektronickym plynom), brzdovym asistentom a hydraulicky ovladanou spojkou vyzaduju velmi male sily na ovladanie pedalov, ale zase velku davku citu pri ich manipulacii. Inak je to taka bum-bum jazda.
Prave to GENTLY je podla mna dolezitejsie ako sa bavit, ci mi odide alebo neodide spojka a synchrony, ked budem brzdit motorom.
PS: co je s tym forom dneska, ze musim vsetko odosielat na 2-3 krat...?
Vela robi aj to, ze dnesne nove auta s e-gasom (elektronickym plynom), brzdovym asistentom a hydraulicky ovladanou spojkou vyzaduju velmi male sily na ovladanie pedalov, ale zase velku davku citu pri ich manipulacii. Inak je to taka bum-bum jazda.
Prave to GENTLY je podla mna dolezitejsie ako sa bavit, ci mi odide alebo neodide spojka a synchrony, ked budem brzdit motorom.
PS: co je s tym forom dneska, ze musim vsetko odosielat na 2-3 krat...?
Já osobně využívám brždění motorem z několika důvodů. Hlavně když chci v klesání udržet pokud možno konstantní rychlost a taky tím spořím palivo a brzdy. Ale brždění motorem využívám jen na vyžší rychlostní stupně (3,4,5) a s normálníma otáčkama motoru. Brzdit 1 a 2 je podle mě zbytečné. Jak už tady někdo napsal. Než bych to zařadil tak stojím.
Dále tu byla řeč o ničení převodovky, spojky a o cukání: Když se to umí se spojkou tak bych v tom neviděl problém. Mám najeto 180 000 s původní spojkou a převodovkou. K tomu cukání. je pravda že když se rychle pustí spojka tak to může cuknout, ale při normálním pouštění není problém.
U nových aut mi meziplyn přijde zbytečný. Naposledy jsem použil meziplyn v Suzuki Swift, kde byla totálně odrovnaná převodovka a myslím že i spojka a bez meziplynu se podřazovalo velmi těžko, někdy byl nutný i při přeřazování, hlavně z trojky na čtyřku, protože tam někdy bez meziplynu nechtěla zaskočit. 😉
Dále tu byla řeč o ničení převodovky, spojky a o cukání: Když se to umí se spojkou tak bych v tom neviděl problém. Mám najeto 180 000 s původní spojkou a převodovkou. K tomu cukání. je pravda že když se rychle pustí spojka tak to může cuknout, ale při normálním pouštění není problém.
U nových aut mi meziplyn přijde zbytečný. Naposledy jsem použil meziplyn v Suzuki Swift, kde byla totálně odrovnaná převodovka a myslím že i spojka a bez meziplynu se podřazovalo velmi těžko, někdy byl nutný i při přeřazování, hlavně z trojky na čtyřku, protože tam někdy bez meziplynu nechtěla zaskočit. 😉
No zrovna dneska jak nasněžilo jsem zaregistroval zvýšený výskyt aut,který bzdily motorem. A to tak že o stromy ,jiná vozidla a různé další překážky. >😁
Lepsie brzdit MOtorom, ako MOzgom. Ale po mojej vcerajsej 400km jazde BA-KE, co trvala 10 hodin si myslim, ze zopar vodicov keby bolo zabrzdilo MOzgom, by vobec nebola skoda.
Nie. Praveze nie.... Ale spravny postreh, 400km by to bolo spodom. Ja som ale namiesto toho trochu nedobrovolne pocestoval a vlastne som mal napisat, ze to bolo 500. Uz som to spominal o par prispevkov nizsie😒br />
Malicky priklad za vsetky: vcera som absolvoval jazdu z BA do KE a ja blbec som si cez PDA na internete pozrel, ze na juhu prsi a teplota kolo nuly, reku bude poladovica. Idem teda severom, tam sice snezi a mrzne, ale sneh je lepsi ako lad.
No a uz ked uz nebolo ekonomicke sa obratit (medzi Trencinom a Puchovom), zacali v radiu hlasit prve vaznejsie spravy ako sa veci na slovenskych cestach maju... O 10 minut na to som stal.
A k tomu dodam, ze ako ceresnicka na torte ma po polnoci par kilakov pred Presovom skerovali smer Sabinov, lebo ze obchadzka... Uz som sa videl doma v posteli a tu ho mas! Ale nevadi, aspon som si poriadne zatrenoval ako mi na novom aute funguju tie vsetky elektronicke hracky ako ABS, ASR, ESP, dazdovy senzor, trochu som precvicil spojku, chladiaci okruh, FAP, automaticke kurenie a navigaciu. Na pobavenie som sa z casu na cas, ked sa stalo, povozil hore-dole s hydro pruzenim. Esteze som si modifikoval radijko, ze som si mohol pustat mp3, lebo tie spravy, co sa valili z radii, to nebolo vobec nic, co by my na tej ceste vedelo zlepsit naladu...
Hej, a aby sme ostali pri topicu, brzdil som vacsinou motorom a snazil som sa v tom snehu tak, aby mi kolesa stale boli v zabere. Slak traf spojku a synchrony...
Malicky priklad za vsetky: vcera som absolvoval jazdu z BA do KE a ja blbec som si cez PDA na internete pozrel, ze na juhu prsi a teplota kolo nuly, reku bude poladovica. Idem teda severom, tam sice snezi a mrzne, ale sneh je lepsi ako lad.
No a uz ked uz nebolo ekonomicke sa obratit (medzi Trencinom a Puchovom), zacali v radiu hlasit prve vaznejsie spravy ako sa veci na slovenskych cestach maju... O 10 minut na to som stal.
A k tomu dodam, ze ako ceresnicka na torte ma po polnoci par kilakov pred Presovom skerovali smer Sabinov, lebo ze obchadzka... Uz som sa videl doma v posteli a tu ho mas! Ale nevadi, aspon som si poriadne zatrenoval ako mi na novom aute funguju tie vsetky elektronicke hracky ako ABS, ASR, ESP, dazdovy senzor, trochu som precvicil spojku, chladiaci okruh, FAP, automaticke kurenie a navigaciu. Na pobavenie som sa z casu na cas, ked sa stalo, povozil hore-dole s hydro pruzenim. Esteze som si modifikoval radijko, ze som si mohol pustat mp3, lebo tie spravy, co sa valili z radii, to nebolo vobec nic, co by my na tej ceste vedelo zlepsit naladu...
Hej, a aby sme ostali pri topicu, brzdil som vacsinou motorom a snazil som sa v tom snehu tak, aby mi kolesa stale boli v zabere. Slak traf spojku a synchrony...
celkom ti tu cestu zavidim, muselo to byt vzruso... >😁
ale urcite by som taku chybu nikdy nespravil, v zime sa z BA vybrat domov (tiez som z KE) hornou cestou...
ako ta spagetka sedi v zime na ceste? myslim na snehu alebo poladovici... ja mam teraz O1 combi, a mam pocit ze v zime sedi na ceste lepsie este aj favorit...
ale urcite by som taku chybu nikdy nespravil, v zime sa z BA vybrat domov (tiez som z KE) hornou cestou...
ako ta spagetka sedi v zime na ceste? myslim na snehu alebo poladovici... ja mam teraz O1 combi, a mam pocit ze v zime sedi na ceste lepsie este aj favorit...
Ked mam pravdu povedat, v kutiku duse som sa trochu aj tesil. Nikde som sa neponahlal a tak som si mohol v klude skusat co a ako.
Pytas sa ako to sedi za sucha ci na snehu? S ESP sa to tazko da odhadnut, ale za sucha velmi dobre, pocital som ze dlhsi zadok bude trochu odchadzat. Ma to 2.75 metra rozvor... V zakrutach sa maloco naklana, je to (aj) vdaka tomu hydropneu pruzeniu + silne torzne stabilizatory. Inac primarne urcenie C5-ky je na ine ciele, ako sportova jazda.
S originalnymi pneu 215/55R16 som vysplhal Sorosku z Roznavskej strany 90-kou (minimalna rychlost) okrem tej uplne vrchnej zakruty, tam som nechcel riskovat. ESP mi nebliklo ani raz, takze asi by to slo aj rychlejsie, ale to uz by bolo za hranicou mojich zasad bezpecnej jazdy 😄
Teraz mam zimne pneu 195/65R15 a v tom snehu to tahalo evidentne dobre, ale myslim, ze ma na tom zasluhu znova to ESP. Hlavne prekonavanie nahrnuteho pasu snehu v strede cesty bola pasia, prip. na severnej dialnici hore kopcom v lavom pruhu, par centimetrov snehu a sice ESP blikalo takmer v kuse, no auto slo rovno a (mam to hovorit?) aj dost rychlo na dane podmienky...
Celkovo mozem povedat, ze drzi na ceste o trochu lepsie, ako Berlingo, ktore ma trochu vyssi podvozok a relativne tazsi predok (motor HDi) no a v snehu to chodi ako tank. Myslim, ze na rovnej zasnezenej ceste a v miernych nie prilis smyklavych zakrutach su takmer rovnake, v trochu obtiaznejsich zakrutach vyssie karoseria "presvedci" podvozok, ze chce ist svojou cestou. Inak podvozok Berlinga je ten isty samoriadiaci, ako maju ZX, Xsara, P306 a P307, takze ziaden amater.
Toto su vsak iba kuse pozorovania, auto je relativne nove a ked mam pravdu povedat, okrem Megana Grandtour nemam vela sanci na dlhodobejsie porovnavanie konkurencie v podobnej velkostnej, hmotnostnej a vykonovej kategorii. Ostatne 2 auta, ktore som mal s rokom vyroby datovanym v tomto tisicroci boli Fabia Combi MPi a spominane Berlingo Multispace 2.0HDi.
Ale to sme uz trochu mimo temy, ak chces, viac pokecame niekde inde.
PS: cela zap. Europa sa borila s vetrom a teraz so snehom a u nas v KE ani vietor (ten mi ale nechyba), ani sneh. Dnes som bol v Ciernej n. T. a tam bolo este stale takmer 10 stupnov nad nulou a slnko. Asi sme fakt okres Moskva...
Pytas sa ako to sedi za sucha ci na snehu? S ESP sa to tazko da odhadnut, ale za sucha velmi dobre, pocital som ze dlhsi zadok bude trochu odchadzat. Ma to 2.75 metra rozvor... V zakrutach sa maloco naklana, je to (aj) vdaka tomu hydropneu pruzeniu + silne torzne stabilizatory. Inac primarne urcenie C5-ky je na ine ciele, ako sportova jazda.
S originalnymi pneu 215/55R16 som vysplhal Sorosku z Roznavskej strany 90-kou (minimalna rychlost) okrem tej uplne vrchnej zakruty, tam som nechcel riskovat. ESP mi nebliklo ani raz, takze asi by to slo aj rychlejsie, ale to uz by bolo za hranicou mojich zasad bezpecnej jazdy 😄
Teraz mam zimne pneu 195/65R15 a v tom snehu to tahalo evidentne dobre, ale myslim, ze ma na tom zasluhu znova to ESP. Hlavne prekonavanie nahrnuteho pasu snehu v strede cesty bola pasia, prip. na severnej dialnici hore kopcom v lavom pruhu, par centimetrov snehu a sice ESP blikalo takmer v kuse, no auto slo rovno a (mam to hovorit?) aj dost rychlo na dane podmienky...
Celkovo mozem povedat, ze drzi na ceste o trochu lepsie, ako Berlingo, ktore ma trochu vyssi podvozok a relativne tazsi predok (motor HDi) no a v snehu to chodi ako tank. Myslim, ze na rovnej zasnezenej ceste a v miernych nie prilis smyklavych zakrutach su takmer rovnake, v trochu obtiaznejsich zakrutach vyssie karoseria "presvedci" podvozok, ze chce ist svojou cestou. Inak podvozok Berlinga je ten isty samoriadiaci, ako maju ZX, Xsara, P306 a P307, takze ziaden amater.
Toto su vsak iba kuse pozorovania, auto je relativne nove a ked mam pravdu povedat, okrem Megana Grandtour nemam vela sanci na dlhodobejsie porovnavanie konkurencie v podobnej velkostnej, hmotnostnej a vykonovej kategorii. Ostatne 2 auta, ktore som mal s rokom vyroby datovanym v tomto tisicroci boli Fabia Combi MPi a spominane Berlingo Multispace 2.0HDi.
Ale to sme uz trochu mimo temy, ak chces, viac pokecame niekde inde.
PS: cela zap. Europa sa borila s vetrom a teraz so snehom a u nas v KE ani vietor (ten mi ale nechyba), ani sneh. Dnes som bol v Ciernej n. T. a tam bolo este stale takmer 10 stupnov nad nulou a slnko. Asi sme fakt okres Moskva...
dik za peknu dlhu odpoved...
ani mne ten vietor nechyba >😁 ..
a dnes mimochodom nebolo teplo len v ciernej n.t., ale aj v KE, ved poobede sa pekne vycasilo a svietilo slniecko (doobedu som prespal, neviem...)
v C5 som sa nikdy neviezol, asi by som to mal niekde vyskusat, musi to byt celkom zaujimave, dost som doteraz citrony zatracoval ale vidim ze su aj spokojni majitelia... mame totiz v rodine aj xsaru a na tej odislo vsetko co na aute odist moze, vratane diferaku co uz bola silna kava... ale aj tak sa to nechyta na octavku, asi sme vymakli vadny kus, ale ta je pri 170 tkm hodna do shrotu...
aj by som ti tiez napisal nieco take dlhsie, ale diplomovka vola 😁
ani mne ten vietor nechyba >😁 ..
a dnes mimochodom nebolo teplo len v ciernej n.t., ale aj v KE, ved poobede sa pekne vycasilo a svietilo slniecko (doobedu som prespal, neviem...)
v C5 som sa nikdy neviezol, asi by som to mal niekde vyskusat, musi to byt celkom zaujimave, dost som doteraz citrony zatracoval ale vidim ze su aj spokojni majitelia... mame totiz v rodine aj xsaru a na tej odislo vsetko co na aute odist moze, vratane diferaku co uz bola silna kava... ale aj tak sa to nechyta na octavku, asi sme vymakli vadny kus, ale ta je pri 170 tkm hodna do shrotu...
aj by som ti tiez napisal nieco take dlhsie, ale diplomovka vola 😁
Ja pisem len dlhe a velmi dlhe odpovede 😄, vid topic "Autem po Pobalti". Teraz pre zmenu skusim kratku.
Najlepsi sposob ako sa pozovit na akomkolvek aute je zajst do salonu. A ked tam uz budes, skus aj Picasso. 😄
Pozdravuj diplomovku... :roll:
Najlepsi sposob ako sa pozovit na akomkolvek aute je zajst do salonu. A ked tam uz budes, skus aj Picasso. 😄
Pozdravuj diplomovku... :roll:
Ohledne spotreby to taky neni tak jednoznacne. pokud je ucelem snizovat rychlost, potom brzdeni motorem. pokud ale jede auto z kopce a ucelem je udrzet rychlost a presto plyn nedrzis je lepe vyradit. Usetris palivo. Prikladem budiz napr r10 pri prijezdu do Prahy. za ceduli 80 tesne pred sjezdem na Cerny most vyradis a dalsis 1200m jede auto (alespon moje) 80 (a podle pocasi i velmi zvolna zrychluje). bez vyrazeni by motor musel akorat hradit svoje ztraty pri zvysenych otackach coz stoji palivo.