Zdravim. Před 2 tydny jsem si koupil Hondu Accord, r.v. 98. Od vcerejska mam ale problem se spojkou. Zacalo to tim ze pedal uplne prestal klast odpor az do posledni 1/4 a nakonec mi slo hodne spatne zaradit i kdyz jsem ji vyslapnul az na podlahu. Mate nekdo predstavu o tom co tomu je a kolik by mohla stat oprava? Diky za odpoved.
Buď máš málo brzd. kapaliny v okruhu hydraulického ovládání spojky (zavzdušnilo se to, případně únik kapaliny nějakou netěsností na trubkách/hadicích), nebo odešla některá těsnicí gumička v tomto okruhu (na hlavním spojkovém válci u pedálu) nebo ve válci ovládajícím vypínání spojky. Vše se samozřejmě řeší bezplatně v rámci záruky.
Jo, a kdy jsi tu kapalinu v okruhu spojky vlastně naposledy měnil? Někdo to totiž nedělá vůbec a pak ty následky! Vlivem hygroskopického efektu se totiž do brzdovky postupně dostane tolik vody, že pak po delším nepoužívání vozu zreznou leštěné plochy v hydraulických válcích, o poškozené plochy se vydřou gumičky a následná oprava se pak hodně prograží: ty gumičky totiž samostatně neseženeš a i kdyby, většina dnešních hydraulických válců je stejně nerozebiratelná...
Otázkou je, jestli ta kapalina byla vůbec kdy měněná...
Jedná se přesně o stav, který jsem popsal ve svém předchozím příspěvku: kapalina ve spojkovém okruhu by totiž měla být měněna nejpozději po 2 letech (v daném případě - na rozdíl od brzdového okruhu - bez ohledu na km proběh, jelikož jde hlavně o problém hygroskopičnosti, tj. vody v kapalině) a kdo to nedělá, riskuje, že dopadne jako Ty, tj. začne mu téct jeden ze spojkových válečnů, obvykle ten hlavní u pedálu spojky.
Kolik stojí tento díl na Hondu Accord, to opravdu nevím, ale odhaduji, že několik tis. Kč. Kromě toho je u některých typů aut problém s výměnou, jelikož právě tento válec je velmi obtížně přístupný.
PS: Pravidelnou údržbu se holt nevyplácí zanedbávat. Ušetřená "stovka" za výměnu kapaliny ve spojkovém okruhu se pak totiž může "okotit" v podobě opravy za několik tis. Kč!