Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

18 komentářů

Prosím o napsání zkušenosti s vozem Hyundai Elantra 1,6.

Mám zájem o jeho koupi, nikde není žádný test. Díky.
Tohle auto vlastním, pouze mám 2.0 benzín. Jestli mohu poradit, najdi si v archivu diskuzi HYUNDAI. Tam jsem toho napsal dost já i další diskutující. Nerad bych se opakoval a psal to vše znovu. Nicméně na každý konkrétní dotaz rád odpovím. Klidně můžes napsat i na mail jandaxx@seznam.cz
Ještě nějaké doplnění. Můj poslední příspěvek je v tomto fóru dost starý. teď mám najeto cca 48 000, problémy žádné.
Máš ve své Elantře opěrku? Zkus se podívat na www.martinek-auto.cz mají tam podobné jaké koupíš u Hyundae.
Jestli je myšlena opěrka loketní, tak tu má 2litr standartně >:D Ale děkuji za nabídku >:D
jak muzete kupovat ty sikmoke smejdy!! :roll:
S tím šikmookým šmejdem jsem najezdil k plné spokojenosti skoro 50 000 km takže si trhni nohou >:D . Není pro mne problém si koupit nový auto za milion, já si ale nepotřebuji nic dokazovat. Fakt se nemusím vozit v MEDU ;-) .
Avatar - martas2005
martas2005
Psal jsem taky par prispevku do stareho fora - aktualizace - jdu na 3. garancku (45 000km) a tentokrat nemam ani zadny vrzani, kterym bych servis potrapil :-). Zacal jsem obcas jezdit trochu "jak s hnojem" a dostal jsem se i na papirovou spotrebu. Muzes napsat jak starou/kolik najeto/za kolik kupujes?
Díky za vaše názory.

Koupil jsem Elantru 1.6 benzín.
Je to tak, otec mel predtim LANTRU 1.6 r.v.97 a ted na ni jezdi svara. Jedina vec, ktera u ni byla byly klepajici hydrostefty v motoru. Jinak OK a jezdi dodnes. Ma uz najeto dost pres 100 tis. Ted si koupil elantru 2.0 a v zaruce mu vymenily cerpadlo pro posilovac rizeni, protoze hucelo lozisko, dale pravy predni brzdic, protoze klepal a motorek stahovani okna. Jinak vse OK. Osobne ted jezdim na FABII a sere me dost svymi "seriovymi mouchami" od praskleho tesneni pod hlavou pocinaje, pres vymenu stabilizatoru, cidla teploty vody, vodni pumpy a lambda sondy konce. Predtim jsem mel 2x hyundai accent - oba najeto hodne pres 100 tis. a jedinou vec co jsem delal byl synchron na 5 rych. stupni, ale to bylo v zaruce. Opravdu si myslim, ze uzitna hodnota je vetsi u korejcu, bohuzel vsak nevyhodou je, ze se hure prodavaji ojete vozy. Doufam ze se to zmeni a ze si i ceska verejnost si uz KONECNE uvedomi, ze evropska auta mohou mit vice vietnamskych a cinskych komponentu, nez auta odjinud. PRISTE UZ SI KOUPIM HYUNDAI protoze to netaha zbytecne penize, protoze 3 roky je dostatecne dlouha doba na vychytani problemu.
:lol: Čaute, od roku 1993 som jazdil na SONATE 2.0 ale v roku 1997 som kúpil novú Lantru 1.8 GLS červenú, s veľmi slušnou výbavou, AC, ABS, 2xABG, rádio, 6 x repro, volant a radiaca páka v koži, plus zadný spoiler, chrómová koncovka výfuku a ešte zopár drobností, za vtedy veľmi slušnú cenu asi 570.000,-- Sk. Dokúpil som k tomu ešte hliníkové disky a to auto vyzeralo viac než dobre. Jazdil som na ňom 5 rokov, urobil asi 160000 km bez väčších problémov. V záruke odišiel motorček predného okna a po 5 rokoch lanko ručnej brzdy. S autom som bol veľmi spokojný. Malo však aj svoje muchy, a to k výkonnému motoru, 94 kW, evidentne slabé brzdy a motor bol pri rýchlosti okolo 140 km/h trochu hlučný. Po piatich rokoch prevádzky začal žrať viac oleja ako by mal. Predal som ho v roku 2002 za smiešnych 210.000,-- Sk. Potom som chvíľu pozeral po novej Elantre ale podľa mňa bola nová Elantra na tom po stránke dizajnu, hlavne vnútrajśku krokom späť. Nemôžem sa ubrániť dojmu, ale palubovka novej Elantry mi tvarom silne pripomína palubovku Peugeotu 306. Preto som potom až do minulého roku jazdil na štvorročnom Passate 1.8 T. S autom som nebol nespokojný ale minulý rok som ho vymenil za ročný HYUNDAI Santa Fe 2.0 CRDi. Takže som sa znova vrátil k Hyundaiu. Napriek názorom ludí o nekvalite tejto značky si myslím, že som sa rozhodol správne. Rád sa podelím s fanúšikmi značky Hyundai o svoje skúsenosti. Čaute.
Ohledne hydraulickych zdvihatek odchazeji v dusledku nizke hladiny oleje v motoru tento ubytek je zpusoben pronikani oleje do spalovaciho prostoru pres gufera ventili.Olej musi byt az po horni mez merky oleje.
To Maro: A tohle Ti, prosím, nakukal kdo? Já jen, že to rozhodně není pravda: hydroštely totiž odcházejí z úplně jiných důvodů, než je "olej pod horní ryskou na měrce"!
oni většinou neodejdou, ale totálně zatuhnou díky nekvalitnímu oleji, ze kterého se stářím stane něco podobného jako parafín. Každý kdo má v motoru hydroštely tak by měl používat jedině plně s. olej pokuď možno nějakou lepší značku a to od začátku provozu motoru. Protože je to vlastně uzavřená nádoba s jedním přívodem, ale nemá odtok, tak nedochází k obněně olejové náplně a proto je hodně důležitá kvalita oleje.
Jenže ty "zapečené" hydroštely můžeš klidně vyhodit! Takže vlastně odešly...

PS: Je ještě jedna (téměř) jistá smrt pro hydroštely ve starším motoru: ten nejdražší olej 0W-30 Long Life!
Možná by me jěště zajímalo, jak by dopadlo nalití "speciálního přípravku" pro utěsnění motoru a vymezení vůlí ala PS23 atd. Speciálně po vytěsňování vůlí si hydroštely musí vyloženě libovat. :-)
irij: Tohle podle mých praktických zkušeností na hydroštely vliv nemá. Naopak použití speciálního přípravku na uvolnění "zapečených" hydroštelů obvykle vede k urychlení dlouho odkládané opravy...
Podobně dopadá, když chce někdo svýmu miláčkovi polepšit a koupí super drahej a super kvalitní syntetický olej. Vůbec mu ale nevadí, že předchozích 50tis km tam jezdil na minerál.