Fakt to tam není !!!! Jen při couvání se musí dát přednot všem ale při otáčení ne !! Ale na druhé straně pro průjezd křižovatkou platí jen, že kdo je na hlavní, tak má přednost , a o tom jestli jede popředu nebo pozadu ani slovo ! ? Podle mě to tam dříve bylo obojí v jednom ............najdu snad nějakou starou učebnici.....
shi- blinkr mám zaplý ani ne kvůli dokazování- vím, že bez svědků to je problém, ale aby vozidlo b, na vedlejší vědělo že něco zamýšlím, že křižovatkou nepojedu rovně, a taky abych když mi to zapře , abych mu mohl aspon rozbít hubu :D
.....podle mě jste všichni vedle . při otáčení a couvání se musí DÁT PŘEDNOST ÚPLNĚ VŠEM !!!!!!! A botáčet se nesmí samozřejmě pouze na řízené křižovatce, semafory nebo policajtem , to je jedno. Ale jak říkám : otáčení a couvání automaticky znamená dát přednost všem. Přesná formulace by se dala někde najít...........
martas: blinkr mít zaplý musíš pouze je-li tam kamerový systém dělající záznam. Ze života: svědci se rozejdou a že jsi blikal zpětně už nějspíš nedokážeš.
V případě, že se řidič na hlavní (řidič A) nesmí otáčet a udělá to a přitom to do něj napere někdou jedoucí na vedlejší (řidič B), tak to dopadne takto:
řidič A spáchal přestupek a dostane pokutu
řidič B je viníkem nehody
Dokonce v našem státě existuje něco takového jako viník nehody s malou mírou zavinění :-)
Přesně tak, ten z vedlejší tam nemá co vjíždět a musí předpokládat, že na neřízené křižovatce se mohu otáčet, jednoznačně je vina na autu z vedlejší, musíš však mít zapnutý blinkr, jo a netrefit projíždějící tramvaj :D
Situace je jednodušší, neš se zdá. Řidič, přijíždějící po vedlejší silnici je povinnen dát přednost VŠEM na hlavní silnici. Dokonce není rozhodující, zda vozidlo na hlavní silnici jede po střeše nebo smykem, či zda bliká doleva, nahoru, dozadu nebo se otáčí. Nevyplatí se spoléhat na to, že vozidlo pojede tam, kam ukazuje! V případě nehody ti z vedlejší mají smůlu.
Pokud vim, tak se nesmi otacet na krizovatce s rizenym provozem, na normalni jo. Problem je asi opravdu v tom, ze ten z vedlejsi nemuze vedet, ze se ten druhy otaci a ne odbocuje. Je to podle me o zdravem rozumu, vsechno se v zakone neda do detailu popsat. Pokud bude problem, bude myslim zalezet na konkretnim cloveku, ktery to bude zrovna posuzovat...
Tak já tedy nevím, ale žiji v domění, že na křižovatce se řidič otáčet NESMÍ. Samozřejmě jsem se už takhle párkrát také otáčel.
Teoreticky: budu-li já vozidlo "B" a uvidím vozidlo "A" s blinkrem doleva, budu předpokládat, že odbočuje do ulice, kterou přijíždím a normálně najedu na hlavní, do protisměru k vozidlu "A". Vůbec nemohu předpokládat, že "A" neodbočuje, ale že chce otáčet.
No ja byl jednou u vysetrovani policie, kde se udala nasledujici nehoda: Ridic AVIE se otacel na prehlednem miste. Kdyz se otacel musel najet hodne ke kraji (jiz v protismeru) aby to vytocil a pak se srovnal spravne do pruhu. V tu chvili to do nej z boku pri predjizdeni napalila Fabie, ktera nepocitala zrejme s tim, ze nedostane pri dokoncovani otaceni AVIE prednost. Ridic Fabie se pak na policajta rozciloval, ten mu vysvetloval ze mel nechat ridice AVIE dokoncit otaceni. Je to trosku jina situace, ale treba to pomuze.
To je podle me orisek, vyber ze zakonů (vybral jsem jen to, co je podle me pro tento pripad podstatne):
§ 24
(1) Při otáčení platí obdobně ustanovení o odbočování (§ 21) a při otáčení na křižovatce též ustanovení o jízdě křižovatkou (§ 22).
§ 22
Jízda křižovatkou
(2) Nevyplývá-li přednost v jízdě z ustanovení odstavce 1, musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím zprava nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím zprava.
(3) Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce.
§ 21
Odbočování
(3) ...Před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky. Odbočují-li řidiči protijedoucích vozidel vlevo, vyhýbají se vlevo.
(5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen
-------------------------
Takze podle me je to jakesi dvojite odboceni, tzn dat prednost vsem, aspon ja bych to tak udelal. Taky by se nemelo vjizdet do krizovatky a pak stat na kolejich... Ale uz se to v nejake jine diskusi resilo a nic se nevyresilo.
Auto "A" jede po hlavní silnici a na křižovatce bez světelné signalizace se otáčí přes tramvajový pás (pojede zpět po hlavní silnici, po které přijelo). Z vedlejší silnice na straně, na kterou se otáčí auto "A" přijíždějící po hlavní silnici, vjíždí druhé auto "B". Obě auta tedy chtějí pokračovat stejným směrem (tedy opačným, ze kterého přijelo auto "A". Snad jsem to napsal pochopitelně. :?: Které má přednost? :*) Předem díky za odpověď?