Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Opel Insignia: Nové fotografie, video a oficiální informace, na český trh příjde v roce 2009

125 komentářů

dnpa
proboha drahyho. On nenapsal nesmysl, on napsal totez, co jsi ty napsal v reakci na muj prispevek, kde jsem se ti to snazil uplne polopate vysvetlit. tak se na to podivej a hlavne si to PRECTI. Musis si cist, co ty prispevky obsahuji a podle toho reagovat - ne podle toho, kdo je psal. Tohle je do nebe volajici, ale zrejme nema smysl se dal snazit, kdyz uz ti to vysvetluje asi 5 lidi a furt to jeste nechapes. Autem mozna rozumis, tezko rict, jestli vic nebo min nez ja, ale tvoje jazykove schopnosti radeji nekomentovat. Jeste jednou snazne prosim, precti si: "Typicky zastupce stredni tridy z 90.let dosahne tak nanejvys na 2 hvezdy. O stredni tride 80. let ani nemluvim, nebot ta na 2 hvezdy proste nedosahne." A pak si jeste jednou precti, co jsi napsal ty: "Jen ten zástupce střední třídy konstrukčně vyvinutý KONCEM 90.let dosáhne (v lepším případě přwsáhne) 2 hvězdy." A uplne nakonec se dloooouho zamysli a (mozna) konecne uvidis, ze je to totez. Preju hodne zdaru.
Avatar - Falco
Falco
Takže se nepletu.
Avatar - Jáchym
Jáchym
Nevim proč tu všichni spekulují o velikosti auta.....nový Superb je ještě delší a do vyšší střední už se taky nepasuje.
ladlen
Bude to asi po dlhej dobe Opel, na ktorý sa pôjdem pozrieť aj do ich predajne naživo.
Myslím, že se tohle auto opravdu povedlo. Když jsem uviděl fotky, tak první co se mi v hlavě blesklo bylo "TO CHCI" :yes: :yes: :yes:
Avatar - Dragon.001
Dragon.001
Všiml si tu kromě mě ještě někdo, že Oplu po celou dobu vývoje neutekla ANI JEDINÁ! fotka, která by před představením těchto oficiálních ukazovala víc, než chtěli?! :yes: :yes: :yes😒br />
A taky sme vlastně už mohli toto auto jednou oficiálně vidět v téměř současné podobě. Ale všichni ten koncept přisuzovali jinému modelu. Pořádně si porovnejte vzhled exteriéru a interiéru Insignie a [odkaz] :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
GTS
Současné Mondeo mi přijde designově zcela odlišné od Insignie, nevím jaké linie, či tvary ti připadají podobné... 😲 Naopak linie střechy a malé boční okénko v C sloupku u nového Mondea mi připomínají součanou pětidveřovou Vectru. 😉
Avatar - Dragon.001
Dragon.001
Toto je už stejně velké jako Omega. A velikostně se místo Vectry posune nová generace Astry 😉
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
To je fakt. My máme Omegu A a zadní pohon je úžasnej. Hlavně na zasněženým volným prostranství >😁 A nemůžu si pomoct, ale ty světla mi svojí "vnitřní" stranou připomínají Omegu B.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CountachSV
CountachSV
je to moc pěkný. Ten název ale měl zůstat Vectra, i když je to na půl cesty mezi ní a nebo Omegou... a nebo to měla bejt Omega. To sou krásný slova.
K designu mám víceméně jenom pochvaly, je to jedno z mála aut, kde povinná atraktivita přední a zadní části je ještě umocněna dokonalým provedením všech bočních ploch. Jako celek je to vyvážený a já myslim, že skutečně chybí už jenom zadní náhon.
Jsem rád, že se OPEL konečně "odvázal" a nechal svoje lidi udělat auto pro oko. Bude to fungovat. Jen je škoda, že si uzavřel cestu do dvou tříd, Vectry a Omegy a třída bude jenom jedna.
Avatar - Jáchym
Jáchym
Linie a tvar mi dost připomínají nové Mondeo, ale je to rozhodně lepší než současná Vectra - ta se mi hnusila už při premiéře před nějakýma 5 lety.
Jinak interiér je vcelku OK, až na ty plasty a ten volant mi taky přijde takový divný.
Nelze ale příliš mudrovat nad designem dokud to člověk neuvidí "naživo".
vdaka - je to namakane - opel si evidentne dava zalezat
GTS
Pěkné animace tohoto nového krasavce od Opelu a další různé informace najdete zde:
[odkaz]
Avatar - CountachSV
CountachSV
Vectra B z roku 96 měla v interiéru MĚKČENÉ PLASTY. Na tu palubku se velice příjemně sahá. Ne úplně každý dnešní auto to má. Asi tak...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nechci být skeptický, ale čekal jsem víc, mnohem víc. Po velmi osobité a jedinečné Vectře současné generace, přichází zřejmě méně kontroverzní, ale poněkud vyčpělá a smířená Insignia. Nebýt ležatého blesku v logu, přední partii bych neváhal označit za evolučního nástupce Toyoty Avensis. Bok již působí optimističtěji, Zadek je zřejmě výsledkem míchání nějaké brand identity nastaveného Corsou a svezením se na módní vlně designu míchajícího evropské a asijské prvky. Není špatný, ale nadšení nepřináší. Uvidíme na živo, zatím zanechala neutrální dojem.
GTI
:yes:
GTI
:yes: :yes:
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
suhlasim uz len dodam, ze passat oplakov urcite inspiroval a je ich hlavny konkurent (vzhladom na tie predaje) - pochopili aky je dnes dolezity image a pocit majitela vozidla strednej triedy - uz to davno nie je dopravny prostriedok ale sucast zivotneho stylu a na to vo VW prisli pred viac ako 10 rokmi (alebo este skor)
GTI
Souhlas, místo "bavorácké noblesy" sedí více "éčková noblesa". Ještě jsem se na to auto díval... zejména na zadním blatníku ty volvovsky vytažené boky. Bude to velká pecka. Jen jedno mne mrzí, název. Chtělo to ten překrásnej, tvrdej a znělej - VECTRA.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
Jo, Krasoň. Konečně oplovskej předek, pětkobavorovská silueta je na pochvalu a na záď si musím počkat naživo, leze mi do hlavy malej xedos, ale to muže být zdání. Jako celek to začíná nebezpečně učinkovat... Co je ovšem jasné už dnes je to, že tahle kára bude fungovat. Není tak uhrančivá jako C5 ale zase má v sobě dostatek sportovního drajvu, přitom nezapomíná ani na eleganci. Dokonce bych řekl, že novej opel má v sobě jistou dosud nedostižnou sportovně elegantní "bavoráckou" noblesu.

Takže jak? No, uveřejněním těchto snímků Mondeo pokleslo v kolenou a mazda 6 pochopila, co ji schází do evropského aktuálního designu. Pokud jsme kritizovali jistou nafouklost Passata, potvrzuje se, že to byla správná cesta. Opel nikam moc daleko od Passata neodbíhá, jen hlavní křivky zesportovňuje a lehce posouvá do budoucnosti. A to je dobře.

Závěr - Opel umí, dokázal vytvořit parádní model. Sakra... je to dobrý, fakt dobrý.
Marko
Jaj, sorry...nedocital som diskusiu az dole. Beriem naspat. 😉
Já se tady nepřu o tom, co DiGTInár myslel, když ten nesmysl napsal. Já jen říkám, že napsal úplnou blbost.
Guzz
PREMDO, proboha, vzpamatuj se! FiestaS se ti snaží vysvětlit Dinarovo souvětí, pro tvoji mysl zřejmě lingvisticky velmi náročné, větami jednoduššími, téměř polopatickými. A ty bez známky snahy o pochopení ho napadáš, že neví nic o autech??? Bejt poblíž tvůj mentální trenér, hazí ručník do ringu a odchází do šatny plakat...
Avatar - sybokcz
sybokcz
S tim odrazenim mas pravdu, ale co skupina lidi (verim, ze nejsem jediny), ktera by ten zadni pohon chtela a nechce premiovku (tedy M-B, BMW)? Omega byla super prave nabizenym vnitrnim prostorem, zadnim pohonem a rozumnou cenou. Az mi omega doslouzi (do cca 2let), tak nevim co budu vybirat, kdyz zadni pohon bude nutnou podminkou (pravda uvazuju o 4x4, pravdepodobne subaru).
Jen ten zástupce střední třídy konstrukčně vyvinutý KONCEM 90.let dosáhne (v lepším případě přwsáhne) 2 hvězdy. Zástupce 80.let nedosáhne ani na jednu. Když o autech nic nevíš, radši se neprojevuj. Spadneš do stejný třídy neználků jako DiGTInár.
dnpa
ajajajaj, to uz se neda vydrzet. Dinar jinymi slovy rika: Typicky zastupce stredni tridy z 90.let dosahne tak nanejvys na 2 hvezdy. O stredni tride 80. let ani nemluvim, nebot ta na 2 hvezdy proste nedosahne.
Uz to, clovece, pochop.
to mas pravdu, ale ak by Insignia mala zadny pohon, odradilo by to velmi vela kupcov, lebo kto by si chcel kupit terajsie auto pre rodinu so zadnym pohonom??? ak sport, tak 4x4
GTS
Já už je taky viděl, prečti si můj příspěvek: SKUTEČNÉ OFICIÁLNÍ FOTKY PŘÍMO OD OPELU !!! Vložil jsem odkazy na fotky a video už v 00:28 ráno.. 😉
GTS
To sis nějak splet program diskuze soudruhu z NDR, tohle není diskuze o tvém krásném zánovním Wartburgu, je to diskuze o tom, co jezdí daleko za zdí- v západním Německu !!! >😒]
Marko
[odkaz] 😉
GTS
No a já si zase myslím, že Insignia je proporčně vyvážené auto s dynamickým designem. Laguna III je podle mě vyloženě designově nepovedené auto- vepředu světla v korejském stylu a záď včetně světel je opticky nesourodá se zbytkem auta. S předchozí designově vyváženou a uhlazenou Lagunou II se to bohužel nedá srovnat.. A co se týče tlačítek- auto bude mít u loketní opěrky multifunkční ovladač, takže bych se toho nebál, navíc srovnám-li třeba množství tlačítek na středové konzoli třeba s Peugeotem 407 či Citroenem C5, tak to není nikterak hrozné. 😉
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Proč celej odstavec věnujete popisu toho, jak auto vypadá? To je služba pro slepé čtenáře? 😄 (Chtěl jsem napsat "pro majitele Renaultů", ale oni by se asi na$rali. 😉
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Osobne si myslim, ze napr. na originalni reseni Laguny III, tohleto nema. A to jak exterierem, ktery se mi tady u Insignie zda jako nejakej mix. nove Mazdy 6 (bok a hlavne zadek) a neceho (uz ani nevim co?) od americkyho Chevyho (predek), tak uz vubec ne svym interierem, ktery je napr. v Lagune III primo spickove usporadany (v Insignii ta spost tlacitek na stredovem panelu jak z raketoplanu, pusobi na me primo odporne) a primo premiovy, coz o Insignii se alespon zatim z fotek rici neda, stejne tak jako napr. o nove Honde Accord. Tot muj pohled, ale chapu, ze to je dost subjektivni a treba nekdo nebude souhlasit... 😉
Avatar - skejpa
skejpa
jasně, nalez zase zpátky do svýho embéčka a jeď si brečet někam jinam. to auto je moc pěkný !
webpaja
Jiste, stejne jako trouba troubou... 😉
Avatar - Falco
Falco
Mojí IP si zjistil z M blogu! Jestliže se pletu, tak mi sem napíšeš aktuální adresu…

S Brnem ses netrefil.
Avatar - JFK
JFK
:no:
Avatar - THE KLF ™
THE KLF ™
Ten predný znak sa mi asi najviac páči. Prečo to takto jednoducho proti krádežiam nevyriešil i môj VW?
Jo Octavii taky kdekdo radi do stredni, kam patri skoro rozmery vnejsimi a kufrem. Bohuzel uz ne rozvorem a mistem pro pasazery. Ale to v CR moc lidi laiku nechape a Skodovka z toho jen tezi.
Ja je chapu proc chteji stredni tridu oproti NS ikdyz rozmery nepotrebuji - ukazat ze nejsou jako kazdej jinej s NS. Nebo ze si muzou dovolit i stredni tridu. Nebbo treba kvuli V6 apod. 😄
Andy
No, porad si myslim, ze evropske zeme nastesti hustotou zalidneni a to ani ve mestech se Japonsku neblizi. Tj. rozmery mozna zacinaji byt problem, ale asi ne tak palcivy, jako problemy jine - emise a nedostatek parkovacich ploch (neochota a nezvyk za parkovani platit ve stredu a na vychode Evropy) a mala pruchodnost dopravnich tepen. Ale mozna by stalo za uvahu, jestli by nejake procento z parkovaci plochy nemelo byt automaticky vyhrazeno pro auta do 4m... A burani stojici na trave mi taky dost vadi. Nejlepsi najare nebo napodzim, kdyz prsi. Staci jedno auto a z peknyho travniku je tankodrom.
Falco, uz me to nebavi. Uz minule ti spadla brada frajere, kdyz jsem ti napsal tvou IP.
Nejde o to jakou mas IP. I ja mam promennou. Podle IP ale poznas, kde prave kdo je. Uz se mne to nechce hledat, pujdu spat, ale napr. Marianek psal vcera z Ghuanzhou (to je dost zajimavy misto)a Premda zase sedi nekde ve Stockholmu (jeste vcera byl v Praze). Ty jses nekde od Brna, GTI ma dve IP a plenduje kolem Litomeric.
Avatar - Falco
Falco
O čem jsi mě přesvědčil? Je nějaký problém psát z více adres? Já třeba používám tři…
Spis tridy zustanou takovy jaky jsou. Auta uz neporostou.
Jojo, Opel je zpatky. At se mu dari.
Falca jsem uz jednou presvedcil. Jestli to umis, zkontroluj si ostatnich IP. Je tady plno takovych frajeru s nekolika nicky. Daniel je paradni priklad. Jenom IP je prozradi (teda krome Daniela, ten jouda se prazradi sam).
Neni to uplne tak jednoduchy bez admina, ale priblizny misto se najde. Navic me takovyhle stourani bavi. Falcovi by uz ted melo stacit, kdyz reknu, ze je vedle jak ta jedle. IP Andy, IP.
Andy
Pokud se to tykalo diskuse o vlakno vys, tak bohuzel jen nicky.
GTS
Zde jsou první skutečné informace a fotky Opelu Insignia !!!
[odkaz]
Mně se moooc líbí ! >😁 :yes: :yes: :yes😒br /> PS: A tady máte ještě video [odkaz]
Andy
To je jednoduchy, na STK by meli dve obrovske cirkularky, nastavis kategorii auta podle TP a co precuhuje - ufiknout. A bude poradek! Spravedlnost pro vsechny! A hlavne to seriznout h.ajzlovi sousedovi, co si koupil novou fabku posledne po vyplate, kdyz jsem tlacil ukradeny vozik z Lidla domu, abych ty rohliky, lahvace a kybl vlasaku na celej mesic nemusel tahat v ruce, schvalne mne ohodil z kaluze! :no:
Karel_Povalec
mini, super-mini, sub-compact, compact... kolik kategorii bys jeste chtel? To jsou vsechno auta mensi nez nizsi stredni 😉
GTS
Tohle auto bude mít premiéru už 22. července na autosalonu v Londýně, takže finální design a technická řešení musí být takřka hotová, možná se dolaďují drobné detaily a určitě se horlivě testuje ostrá verze OPC. Tyhle neoficiální 'fotky' jsou pouze spekulací nedočkavých motoristických žurnalistů. A mimochodem nová Insignia bude časem dostupná i v 'ekologické' naftové verzi EcoFlex. A některé benzinové motory budou moci spalovat E85. Už nyní jsou v nabídce Opelu dvě hybridní verze: Zafira CNG a Combo CNG. Jinak Opel již delší dobu spolupracuje s BMW na vodíkovém pohonu.
Poplet sis nicky Falco.
Avatar - Falco
Falco
Marianku, ty seš opravdu vocas 😊)
baround
Ale zapoměli jste napsat podstatné o interiéru, jestli budou plasty dostatečně měkčené nebo tvrdé >😁
Co má společného Superb s Oplem?Mně se nelíbí zase Laguna 3 jako celek a co?Budu to psát všude a stále?Tohle je poprvé a naposled. :-!
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle už je těžké zoufalství, neumět vlastní jazyk a jen tupě kolem sebe kopat. Ale jak jsem už napsal pod nějaký tvůj blábol z posledních dnů, co by se jako reakce pod tvé "texty" opravdu hodilo nejvíc, to by byl smajlík, který jen mávne rukou, škoda, že tu nějaký takový chybí.
pogo26
Renault na tom tvrdě dělá v Izraeli a Dánsku
LLLukas
Zajímavé postřehy, máš pochvalu, co se týče insignie, myslím si že ve snaze vyrobit svého nástupce omegy a k tomu zaplácnout ještě díru po vectře je krok buď geniální a nebo skončí propadákem, o tom rozhodnem ale MY. Myslím si, že sami marketéři mají bobky a proto zveřejnily fotky teď a čekají na NAŠI reakci, zároveň si pokud to půjde dál do výroby dělají reklamu. Osobně si myslím, že by automobilky měly jít jiným směrem, totiž směrem snížování hmotnosti a tím i spotřeby, přinášet nové neotřelé technologie. Dobře na to jde BMW efficient dynamic, či jak tomu říkají, vždyť i bez hybridů se dá pár úpravama snížit spotřebu, jen je třeba se nebát a jít do toho. Proč nikdo z výrobců nenabídne čistej elektromobil?
Už v 90. letech ho dělal peugeot (106), tak proč teď nikdo? Když baterie udělaly pokrok, cena ropy pořád roste, emise se mají pořád snižovat, jsou zvýhodnění od státu(ne teda u nás)?
Avatar - T613
T613
Konečně si řekl pravdu. A budu tě citovat: "Pochopils to tak, jak jsi to pochopit chtěl. Tečka."
kataro
.....myslím že Superb vypadá lépe, hlavně interier mi tady přijde moc vyumělkovanej, lépe řečeno, designeři už neví co vytvořit >😒]
Avatar - gld
gld
Presne o to tu ide. Insignia nie je iba novou generáciou Vectry ale vlastne také nepriame pokračovanie Omegy, tak to berte. Keby bola Insignia rovno označovaná za vyššiu strednú a neznižovala by sa s 80 kw motormi tak by to jej image veľmi prospelo
Avatar - gld
gld
Neviem ako by si chcel toto zabezpečiť ;-\
Zkrátka DiGTInár napsal nesmysl. Pochopils to tak, jak jsi to pochopit chtěl. Tečka.
Když opisuje texty s časopisů, dá se s nima občas i souhlasit. Jakmile ale napíše něco ze svý hlavy je to urážka, nebo nesmysl.
Avatar - T613
T613
Na rozdíl od tebe jsem to z toho textu ani nevycítil. Chce to už jemnocit na pochopení textu, ale někdo se spíš chytne jednoho slůvka a toho se drží jako mezek.
Snad si taky nemyslíš, že normální zástupce střední třídy 80. let má aspoň teoretickou šanci dosáhnout 2 hvězd NCAP. Nenech se vysmát Tatrováku. To až v druhý polovině 90. let.
Avatar - T613
T613
Měl by sis zopakovat význam slov ve větě. Od starého zkušeného chlapa přeci nechci moc?
"Typický zástupce střední z 90. let nemluvě o 80tých se při NCAP testu dostane tak na dvě hvězdy".
Tatrováku - typický zástupce = vlastně jakkýkoliv zástupce střední třídy.
Takže podle hocha DiGTInára dosáhne normální automobil střední třídy 80.-90.let na 2 hvězdy.
Např. typický zástupce střední třídy, A4 dosáhla na 2 hvězdy až v roce 1997. V 80. letech se nikomu o bodování bezpečnosti nikomu ani nezdálo, ale čistě technicky by auto z 80. let nemělo šanci na jednu hvězdu.
Avatar - T613
T613
"Typický zástupce střední z 90. let nemluvě o 80tých se při NCAP testu dostane tak na dvě hvězdy" = jestli ho někdo dosáhne tak je to ojedinělé, ale spíše zázrak. Myslím, že to pochopili všichni krom tebe. Joo urážet to ti jde.
Chlapče, když jsem ja byl ve škole, tak ses tátovi ještě houpal v pytlíku.
DiGTInáre v opisování pouček a časopisů tady vedeš, ale praktickou zkušenost nemáš. Vysvětlovat češtinu si běž kamarádovi Danielovi.
Auto 80.let ani ve snu nedosáhne na 2 hvězdy. To až v druhý polovině 90. let.
Takovýhle nesmysly může napsat jen neználek bez řidičáku a základních znalodtí. Ještě to zvětšování aut kvůli zvyšování bezpečnoti. Jéje DiGTInáre to bychom už všichni jezdili v Trambusech (zeptej se táty co to je).
GTS
Nevím proč tu všichni pořád řešíte rozměry Insignie, tohle auto teď přerostlo střední třídu, ale já se tomu nedivím, protože dokud nebude nějaký relevatní nástupce Omegy, tak tohle auto musí prostě plnit funkci vlajkové lodi Opelu a to by se standardními rozměry střední třídy asi nešlo. Vždyt třeba Škodovka staví ráda auta na pomezí tříd, tak čemu se divíte? 😲
Avatar - Dinar
Dinar
Jestli máš problém pochopit větu, "Typický zástupce střední z 90. let nemluvě o 80tých se při NCAP testu dostane tak na dvě hvězdy", nech si to tatínkem vyložit, výraz "nemluvě o ..." znamená, že sdělení druhé části věty se týká toho, co je napsáno před slovem "nemluvě". 😉 Vypadá to, že ses po návratu ze školy prostě zas jen musel "vymezit", asi nějaká špatná známka nebo jiná nepříjemnost, co. 😉
Tohle je logický uvažování. Málokdy se to tady vidi. :yes:
:yes:
DiGTInáre neplácej o věcech, o kterých vůbec nic nevíš. Na dvě hvězdy težko dosáhne střední třída vyrobená začátkem 90.let. V 80.letech vyrobený auto, podle dnešních standartů, horko těžko hvězdu.
Asterix
Neustaly narast aut v jednotlivych triedach , ci uz do sirky a dlzky a neustale nabalovanie balastu nie je spravny smer a dokonca ani az tak potrebne. Nejde len o ekologicky aspekt ale aj o moznosti beznych smrtelnikov si dovolit financovat taketo "drahe" auta. V Nemecku sa za rok 2007 kupilo najmenej novych aut od roku 1989. Rast zaznamenali "premiovky" ale ako vyplyva zo studii, tak predovsetkym vdaka ekonomickemu rastu ba priam boomu vo vychodnej Europe, Azii , USA a Rusku.
V samotnom Nemecku, od trhu ktoreho su zavisli vsetci vyznamnejsi vyrobcovia aut nastal vyznamny pokles nakupu novych aut. Dovody su viacere : predovsetkym vysoka cena aut ( v roku 1990 bola priemerna cena aut 15.500,-EUr , v roku 2007 uz 25.500,-Eur) a na druhej strane realna mzda ,ktora rastla mierne. Dalsim dovodom je aj vyssie danove zatazenie, samotne zvysenie sadzby DPH, zvysenie poistneho, cien benzinu, ciastocne nezmyselna Merkelovej ekologicka angazovanost, dan za auto, rastuce zivotne naklady, zvysenie km pre odpisy pri dochadzani do prace autom, vascsi pocet singl ludi ....
Za rok 2007, nakupili 60% novych aut v SRN firmy a zvysne 40percent fyzike osoby. V roku 1999 to bolo este presne naopak a rok 2000 je priesecnikom. Z fyzickych osob kupujucich nove auto v roku 2007 bolo 50% kupujucich starsich ako 50rokov!!! Stale menej je ludi, ktory si mozu kupit auto za hotove. A leasing to samozrejme riesi ale to zasadne predrazuje cenu auta a moznosti si dovolit financovat auto.
Hranicnou a bolestivou hranicou pri nakupe noveho auta, polovicne vybavene A4 alebo Opel Zafira pre priemernu rodinu je cena 30.000,-Eur!.
Stale viac Nemcov si kupuje ako sukromne auta - rocne auta, alebo tzv, kratkodobo prihlasene auta.
Zvysuje sa nakup jazdenych aut.
Stale viac Nemcov zacina setrit a ich doterajsia orientacia pri kupe auta cisto na strednu triedu sa zacina postupne menit k nizsiej triede aut a so slabsim motorom.

Tak isto sa zvysil vekovy priemer aut na hranicu 8,2r, v roku 2000 bol priemer 6,9.

Takze ak sa nemecky trh zacne topit, respektive zmeni orientaciu budu za potreby take mastodonty ako Mondeo, Insignia a.... stale vacsie, vyssie, tazsie, dlhsie a drahsie?????.

Optimalizacia je potrebna, radsej auto o 5-10cm kratsie ale lahsie no bezpecnejsie a so spotrebou realne o 30-50% nizsiou ako je teraz. To su vyzvy a nie jazvecik na kolesach meniaci sa na mastodonta .
Po Vectře OPC a Antaře nejhezčí Opel :yes: .A ty motory taky nejsou špatný 😄 .
lancer24
osobne si myslím,že by sa mala umelo vymedziť každá trieda,tým by sa predišlo väčším rozmerom aut...technika postupila natolko,že male auta by mohli byť v hatch verzii do 4metrov,kedže technici vedia maximalne využiť vnutorny priestor
Avatar - T613
T613
No protože ty už chlapče nerosteš 😉
Joo větší je lepší přeci. Dinar to myslím dobře vystihl. Mě už se ty gyzdy taky moc nelíbí.
RS
To jo, ale auto s výškou moc společného nemá. To by pak průměrně vzrostlý jedinec jezdil v minimálně střední třídě a Aygo by bylo pouze pro liliputy 😉 Když si sednu do Cinquecenta, tak mám jako řidič místa všude dost, tak proč by případná novější generace měla být o půl metru delší?
Beekey
No a este to neak pripomina Acuru/Hondu Legend, iba tak celkovo, podla mna... Co by problem nebol, problem je v tom, ze aspon podla tychto fotiek, ak to bude vyzerat takto, tak interier ma zial daleko od Legendu...
Avatar - T613
T613
Tak lidi jsou vyšší, to nepopřeš 😉
Beekey
Asi je uz toho fakt dost, ale zas moze prist neaka ropna kriza, alebo cena benzinu sa zdvoj-trojnasobi, no a tak sa to mozno otoci, ako to aj bolo v USA pred 25-30 rokmi...
K tej velkosti by som este asi dodal, ze napriek tomu, ze trend je zvacsovanie, rast opelu je uz obrovsky, na druhej strane si treba vsimnut, ze Omega uz neni, Signum vieme ako dopadol, takze to bude asi taky kompromis, v lacnejsej vybave pre tych ktori by si chceli kupit auto v kategorii vectry, a aj pre tych, co premyslaju o triedu vyssie, ktora vsak opelu chyba, tak aspon ked nie prestizou, velkostou ich moze uspokojit...
GTS
Vážený pane redaktore, jak takovouhle fotomontáž z photoshopu můžete prohlašovat za oficiální fotky od Opelu. Víte dobře, že je to jen fotomontáž médií typu www.AutoBild.de, původcem byl AutoWeek.nl, je to jen špatná koláž ze zamaskovaného prototypu a studie Opel GTC. Detaily horní části víka kufru a velká ploutev antény ala BMW jsou zcela mimo realitu. Opel ještě celkové a detailní fotky Insignie NEZVEŘEJNIL, takže prosím neprohlašujte takové amatérské omalovánky za oficiální fotky !!! :no: :no: :no:
RS
Promin, ale to je blbost. To je jako kdyby si řekl, že lidi jsou stále větší, tak proč stavět garsonky 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Motory mají maximálně 47 kW. Když koukám na historický vývoj, tak skok o 60 cm od roku 1949 je pořád něco jiného, než stejný skok za třicet let v Evropě. Ostatně, první Kei byly jen dvoumístné (že by Smart??). S ohledem na pokrok technologického vývoje, bezpečnostni a dalších požadavků je to i tak pořád dobré.
Avatar - sargis
sargis
Auto vyzera dobre, aj ked pomer razvot/dlzka je horzny, ale nevidiet to. Banglovske veko kufra posobi elegantne. Je to klasika, sedan strednej triedy, ale trosku ina klasika. Vnutro pozname uz so studie GTC. Komplikovany interier /vela tlacidiel/ neznamena aj zlozite ovladanie, BMW so svojim iDrive vyzera jednoducho a pritom je to tolko kritizovane, naopak, Command od Mercu ma este viac "gombikov" a pritom si ho chvalia. Myslim, ze Insignia je taky opatrny e😜eriment. Ked sa podari, Opel ruluezz, na druhej strane to potom mozu zabalit.
Avatar - T613
T613
Tak ono nejde zase nezvětšovat. Populace roste, každá generace je vyšší než ta předchozí. Ale určitě nerosteme tak rychle jako automobily.
RS
Tušim, že nikdo. Zdánlivě nepodlehly jen Mazda2 a Fabia, ale to opravdu jen zdánlivě. První případ se z důvodu neuspěchu vrátil k normálním rozměrům a druhý případ byla úspora nákladů. Otázka do pranice, je vůbec nějaké auto, které se v nové generaci nevyrostlo?
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas. 😉 :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Teď jsem to napsal výše, měl jsem na mysli rozdíly mezi rozměry dnes a pár generací zpět. Taková E30 je oproti E90 drobek. Ty máš na mysli, nejspíš, proč můžou být ve střední třídě auta do 4,6m a auta nad 4,8m. To je ale otázka z jiného soudku, ty menší modely ve střední jsou vesměs zástupci premie, maistream, který dnes logicky nemůže umět být levnější, pokud má nabízet s premií technologicky srovnatelné auto, pak musí svou rostoucí cenu, pomalu už s premií srovnatelnou, vykompenzovat nabídkou většího prostoru. Což se děje, ta auta prostě cílí na jiného zákazníka, je to prostor navíc za podobnou cenu, v segmentu už moc místa není, proto se spojují dva modely vectra+omega do insignie, zákazník si má říct, fajn, stojí to 900klacků, ale je to velké a pohodlné skoro jako e-klasse o půl mega dražší. Takto si aspoň já vysvětluju steroidové mondeo (mondeo+scorpio v jednom) a teď i insignii, byť ta, dle mého, své rozměry podává v mnohem lepším designovém balení. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Pak jsem to špatně pochopil, měl jsem za to, že neřešíte pár centimetrů mezi passatem předchozím a současným, ale nárůst v řádu desítek cm mezi střední třídou ze zač. 90. let a novinkami. K tomu je moje poznámka vztažená.
Avatar - T613
T613
Ale o tom mluvím. O tom jaké auto si kupujeme rozhodujeme my. Ne výrobci! Nechce se ti jezdit s obludou šáhneš po menším autu.
Celý tento kolotoč začal nějaký zoufalý markeťák, který nevěděl jak ten svůj vrak prosadit na trhu, a tak ho aspoň nafoukli, aby měli největší vnitřní prostor. A sem zvědav kdo ten kolotoč zastaví.
RS
Máš napůl pravdu, jenže jsou dány nějaké zaběhnuté velikostní třídy. Nepřijde mi normální, když tři desítky let měřený nemalý, nevelký Golf konfekčních rozměrů, by najednou v šesté generaci konkuroval Fordu Galaxy. Nafukování prostě nedává žádný smysl, to by jako celá planeta nakonec začala kupovat Golfy, protože jsou větší než Focus, Astra, Megane atd?
Fabia je malá, Octavia velká, tak ať vyrobí Foctabii, která bude něco mezi a bude to hlavně dávat smysl! Nemůže přece díru zacelit Fabia, která bude pak o 20čísel větší a na velikostní rozměr Fabie nastoupí nový model.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Jasný, všechno v pořádku, dává to i smysl, ale... když zazní A tak i B - limity kei-cars byly už několikrát zvýšeny, původně to bylo nějakých 2,95 m délky a motor 360 ccm, dneska délka 3,35 m a motor 660 ccm s výkonovým omezením (z hlavy nevím kolik).
Avatar - T613
T613
Označovat tě za komanče nebo závistivce nebudu, takhle argumentují obecní blázni a děti. 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Bral jsem příklad z Japonska, kde je třída Kei zákonně omezená na určité rozměry a výkony motorů. Právě z toho důvodu, že jejich města už nejsou nafukovací a auta se tam nevejdou. Mně jsou tyhle obludy zcela volné, co se týká hledáčku nákupního zaměřovače. Nejsou mi volné tím, že v podélných stáních je díky nim stále méně místa. Nejsou mi volné, když jejich délka při šikmých a kolmých stáních redukuje chodníky na minimum. Nejsou mi volné, když jejich rozvor už překračuje rozměry parkovišť a auta stojí koly v trávnících a záhonech u nich.
Klidně mě označ za komunistu a závistivce nebo i něco horšího a já ti za to poděkuju 😉 Bez jasně stanovených hranic je ekologie a úspora zbytečným plácáním do vody.
Avatar - Pierro
Pierro
Až teprve teď jsem shlédl interier - a musím říci, že to je hrůza. Ošklivý tvar, divná imitace dřeva, podivný středový tunel - působí to na mne jako levná amerika, anebo spíš číňan... 8-s
Avatar - Ricardo
Ricardo
Já ti rozumím. Osobně si myslím že dojde buď k celkovému posunu tříd a nebo vznikne nějaká podtřída mezi nižší střední a střední, tak jako se nám postupně dělí malá auta na ty skutečně malá a na 4metrová. Už rozdíl mezi např. minulým Mondeem a Focusem byl docela velký.
Avatar - Pierro
Pierro
Ale abych jen nekritizoval, když odmyslím velikost, tak jinak je tahle nová vectra celkem pohledná. není to designově žádný zázrak, ale rozhodně neurazí. v porovnání s dobíhajícím modelem je to o dost jinde.
Avatar - sybokcz
sybokcz
Rozmerove je temer shodna s Omegou B, ale na to aby me (jakozto majitele omegy) pretahli k Insignii, tomu autu chybi zasadni vec: zadni pohon 😊.
okristan
Pole normy ČSN je minimální šířka parkovacího stání 2,4 metru. To znamená, že mezi dvěma auty současný střední třídy, zůstavá prostor někde mezi 50-55 cm. Pak se nesmím divit, že mám bok auta samej důlek 😄
Avatar - T613
T613
Byť se mi zvětšování aut nelíbí o nic více než tobě, ale nemohu se nezeptat. Proč by to měl zase někdo uzákoňovat jaké budou mít auta rozměry? Když se ti tak velká kráva nelíbí tak ji nekupuj a kup si třeba o třídu níž Astru, která bude mít rozměry oné Vectry z předchozí generace. Myšlení lidí, kteří na vše chtějí normy nebo zákon nechápu 😐
Avatar - sybokcz
sybokcz
Ono jestli si vsimate, tak pres 4.8 m jdou se stredni tridou ti vyrobci, ktery nemaji vyssi stredni. Neboli zaplacnou jednou ranou temer dve tridy (typicky Skoda, Ford, Opel). Premiovy vyrobci se jakz takz drzi puvodnich +/- delek modelu. Ted vybocuje Audi, imho tlakem prave zminenych vyrobcu. Jestli je to dobre nebo spatne neposoudim, ale temer petimetrovy auta s motorama zacinajicima kolem 80kW neni dobra cesta.
RS
Já to říkám pořád :yes: Přijde nový model a automaticky je větší. Jakmile se tak nestane, hned je pod palbou kritiky. Nechápu, na co jsou vymezeny třídy, když se nafukuje a nafukuje. Fabia je větší než starý Golf, i když je o třídu menší, 207ka je větší než 306ka atd atd. No kdoví, možná za pár desítek let bude prezident mít Smarta a S-Klasse bude jezdit Truck-trial 8-s
Avatar - Pierro
Pierro
Růst rozměrů bych nepřičítal jen růstu bezpečnosti. Podívej se na prémii - předchozí A4, C-klasse, BMW 3, Lexus IS - to vše jsou ve své třídě v podstatě malé vozy a přesto v bezpečnosti nezaostávají. Já osobně bych si manažersko-rodinný vůz o délce přesahující 4,8 metru nepředstavoval...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Bezpečnost se dá dělat i jinak, Dinare. Chodíš sem dost dlouho, takže to víš nejlíp sám. Dvojková Mazda ve své třídě strčila do kapsy veškerou přerostlou konkurenci, jen díky pokročilejší konstrukci. Dalo by se takhle hledat i dál, další příklady. Akorát tahle Mazdinka je nejlepší vzor toho, jak to jde.
RS
Profil velmi dobrý, předek slušný. Zadní partie se k tomu podle mého vůbec nehodí, navíc je to takový japonský unifikant poslední doby.
Interiér nevypadá zle, ovšem je opět přetlačítkováno a kdyby mi nikdo neřekl, že to je nový Opel, myslel bych si, že koukám do starší Lancie. Spojení palubky s dveřmi by také mohlo být lépe provedeno. Uvidíme jak to bude vypadat ve skutečnosti 😐
Avatar - Pierro
Pierro
Ano je pravda, že sedan-deriváty nižší střední dnes dosahují oněch zmiňovaných 4,5 metru. Ale je také pravda, že v Evropě tyhle deriváty nejsou tahouny prodejů jednotlivých značek. Svým příspěvkem jsem jen chtěl naznačit, že cesta neustálého růstu rozměrů a potažmo třeba i hmotností aut není tou nejsprávnější. Dá se to dělat i jinak jak to třeba dokáže Mazda.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Podle mého názoru to signalizuje zoufalství konstruktérů, designérů a marketingových ředitelů. Je to nejsnadnější cesta, jak odlišit novou generaci - "Uděláme to zase o kousek větší a budeme mít lepší image". Možná je to taky zoufalství trhu (tedy lidí), kteří nic jiného za projev zlepšení neberou.
Chvála tvůrci Mazdy 2.
Avatar - Dinar
Dinar
Střední s rozměry přes 4,8 metru je už opravdu trochu moc, ale jinak je jasné, že větší rozměry můžeš přičíst na vrub hlavně mnohem většímu tlaku na bezpečnost. Typický zástupce střední z 90. let nemluvě o 80tých se při NCAP testu dostane tak na dvě hvězdy, tam to prostě je, všechny ty deformační zóny zabírají prostor, dvakrát tak tlusté dveře, spousta tlumícího materiálu. A pokud jde o města, ještě více než délka dělá problém šířka, mondeo má dnes šířku větší než předešlá S-klasse, a parkovací místa se malují, aspoň mě to tak přijde, pořád na stopětky.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Bohužel jich ve městech potkávám až příliš moc na to, aby se mi to líbilo. Poslední dobou snad i víc, jak těch prcků.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Střední třída vlastně vytěsňuje vyšší střední (což má za následek vznik aut typu Jetta nebo Linea s délkou kolem 4,5 m. Je to divný, ale na druhou stranu tyhle auta jsou rodinná/manažerská - takže třebaže můžou být i jen pro jednoho tak rozhodně nejsou do města. Na to je Fábie, P207 nebo Corsa...
Avatar - Pierro
Pierro
mám z toho pocit, že tenhle vývoj spěje do slepé uličky. řešení byh viděl v lepím obestavění prostoru. vždyť i rozměrově menší vozy dokážou nabídnout přijatelný prostor pro čtyři cestující + bagáž. už současné generace passatu a mondea jsou přerostlé. před deseti, dvanácti lety se průměrná délka střednětřídých vozů pohybovala pod 4,5 metry. Do dneška tato sorta aut vyrostla koro o 30 cm... ptám se je to v obě přecpaných měst nutné?? kam povede další vývoj?? kdy přijde Oktávka s rozměry S-klassy?? ;-\
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
V příští generaci Mondea a Passatu, pokud EU legislativa neudělá rázný konec. A to je asi tak pravděpodobné, jako že koně budou zpívat Prodanou nevěstu.
Avatar - Pierro
Pierro
Tak nějak nechápu, proč se střední třída takhle nafukuje. Myslel jsem si že Mondeo je kus auta, ale tahle nádhera ho ještě překonává. Schválně - jak dlouho bude trvat, než klasická střední třída dosáhne pěti metrů?? 😐
Avatar - da_b0mb
da_b0mb
Parada, moc se mi libi...V interieru bych snad jen vytknul tu stredovou masu plastu, ktere dominuje kupa tlacitek a kaplicka pro zbytecne maly display
Avatar - Well-being
Well-being
Aby se Opel odlišil, nasadil podivný boční prolis a vzadu napůl stažené kalhoty. Na vůz této třídy se to dle mého gusta nehodí.
Homer J
No osobně myslím, že v interiéru je to celkem krok vpřed. Rozhodně už to nevypadá tak stroze. Ale jsou i hezčí auta střední třídy, bohužel Superb mezi ně aspoň dle mého názoru nepatří.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Wobluda přerostlá. To fakt ten hon za rozměry nikdy neskončí? Pro jednoho do města i na cesty trošku moc.

K designu jen pár drobností. Pokud mám věřit fotkám z prvního odkazu, maska na mě působí dost podivným dojmem, taková ušklebená Honda. Z bočního profilu fajn vzhled, i když se obávám místa nad zadními sedadly (přestože nebudou často využívána). Záď... no nevím, no. Nemohu se rozhodnout.
Avatar - micaello
micaello
Ach ten stredovy panel ;-\ , ten proste Opelu moc nejde, mno...ale jinak hodne povedeny exterier :yes:
Avatar - stegi
stegi
foto viď: [odkaz]
😄