Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2008: Nových Fabií se za první tři měsíce prodalo méně než starých před rokem

I když Ford prodal v březnu o 140 Fusionů méně než v únoru, žádný z dovážených konkurentů mu druhé místo v žebříčku registrací malých vozů vzít nedokázal.
Zpět na článek
18. 4. 2008 07:03
neregistrovaný "antiVW2"
18. 4. 2008 07:19
18. 4. 2008 08:03
18. 4. 2008 08:12
18. 4. 2008 11:13
18. 4. 2008 08:16
neregistrovaný "G!"
18. 4. 2008 10:17
18. 4. 2008 08:40
neregistrovaný "Hooonza"
18. 4. 2008 08:45
18. 4. 2008 09:35
18. 4. 2008 10:04
18. 4. 2008 08:56
neregistrovaný "cuisine at work"
18. 4. 2008 09:27
18. 4. 2008 09:33
18. 4. 2008 09:38
18. 4. 2008 09:41
18. 4. 2008 09:46
18. 4. 2008 11:10
18. 4. 2008 16:46
18. 4. 2008 19:40
18. 4. 2008 15:01
18. 4. 2008 09:58
neregistrovaný "*pepa*"
18. 4. 2008 09:51
18. 4. 2008 10:02
18. 4. 2008 10:06
18. 4. 2008 10:23
19. 4. 2008 21:07
18. 4. 2008 11:28
18. 4. 2008 10:05
neregistrovaný "*pepa*"
18. 4. 2008 10:13
18. 4. 2008 10:23
18. 4. 2008 10:27
18. 4. 2008 22:21
18. 4. 2008 13:20
neregistrovaný "exctenar"
18. 4. 2008 13:18
neregistrovaný "AG"
18. 4. 2008 14:32
neregistrovaný "AG"
18. 4. 2008 15:20
neregistrovaný "AG"
18. 4. 2008 11:21
neregistrovaný "Jirik007"
18. 4. 2008 11:54
18. 4. 2008 13:05
neregistrovaný "AG"
18. 4. 2008 13:22
neregistrovaný "AG"
18. 4. 2008 17:18
neregistrovaný "PREMDA"
18. 4. 2008 15:35
18. 4. 2008 15:48
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 16:02
18. 4. 2008 16:24
18. 4. 2008 16:42
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 16:47
18. 4. 2008 17:23
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 19:33
18. 4. 2008 20:40
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 23:35
19. 4. 2008 08:52
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 17:22
neregistrovaný "PREMDA"
18. 4. 2008 17:41
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 17:02
18. 4. 2008 17:07
neregistrovaný "PREMDA"
18. 4. 2008 17:11
18. 4. 2008 18:36
neregistrovaný "trucker7"
18. 4. 2008 19:08
18. 4. 2008 21:08
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 20:49
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 20:53
neregistrovaný "Horways"
18. 4. 2008 22:37
19. 4. 2008 13:00
19. 4. 2008 10:14
19. 4. 2008 20:22
neregistrovaný "antiVW2"
19. 4. 2008 22:02
20. 4. 2008 00:06
neregistrovaný "Cejpatka"
22. 4. 2008 21:21
24. 4. 2008 09:37
neregistrovaný "Cejpatka"
25. 4. 2008 12:08
neregistrovaný "antiVW2"
18. 4. 2008 07:03
A co na to Fóbiovej kovboj GTI ???
ano, ano, ano .... firmy zistili, ze za cenu Fóbie mozu mat o triedu vyssiu KIU CEED a mozem uviest minimalne 7 spolocnosti zo Slovenska, ktore vymenili Fóbie za CEEDy. Ano, ano, ano ....pani škodlifko, zlate casy su uz prec!
Som zvedavy na nazor "fóbiového kovboja GTI-ho", ktory este stale neunavne sedla sluzobnu Fóbiu >:D
Rozbalit vlákno
3
18. 4. 2008 08:01
Re: A co na to Fóbiovej kovboj GTI ???
Pochopte jedno,keď koncernu,teda aj škodovke začne prihárať,stačí keď zníži ceny a bude znova predávať ako na páse.Ten krok si však vyhodnotí sama a čas kedy k tomu pristúpi. :-)
Avatar - marek.g
18. 4. 2008 08:12
Re: A co na to Fóbiovej kovboj GTI ???
myslim ze jsi ten clanek dost dobre nepochopil.prave do firem se fabii prodalo vic nez vloni. :no: jinak fabia :no:
18. 4. 2008 10:01
Re: A co na to Fóbiovej kovboj GTI ???
no on možná myslel slovenský trh. Ale jsou to zajímavé výsledky - myslím, že z toho více než jasně vyplýva, že design nové Fabie neoslovuje tak výrazně soukromé zákazníky jako u té staré (firmám je to myslím fuk, tam se hraje na jiné věci, náklady a pod.)
18. 4. 2008 07:19
Nemaj strach
Nemaj strach uvidíš ako to GTI aj tak obráti na veľký úspech , veď je to predsa ikona triedy nie? >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
18. 4. 2008 08:03
Hura
Jsem rád, protože to přiblíží aspoň o rok nový model, který nebude odporný.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Choochoo
18. 4. 2008 08:12
Škoda peněz
Na tohle jsem čekal dlouho, a už je to tady. Konečně lidi dostávaj rozum a zjistili, že Škoda nikdy nenabízela víc než ostatní. Je to jen o tom, že se už nebojí koupit cizí značku a za pár let se zjistí, že Škoda nemá kvalitu ani korejských aut >:D Měli by si lidi uvědomit, že musí podporovat domácí výrobu a podpořit Hyundai >:D
Rozbalit vlákno
3
18. 4. 2008 09:36
Re: Škoda peněz
korejci stále nedosahují kvality škodovek
Avatar - Ronault.
18. 4. 2008 10:35
Re: Škoda peněz
Čím například C´eed zaostává za Oktávkou? Je snadné říci, že nedosahuje, ale těžké říct důvody
18. 4. 2008 11:13
Re: Škoda peněz
přece nemá ten obrovský kufr který člověk využije 1x do roka a nemá tolik měkčených plastů které můžeš hladit... :-)

ok, teď ale vážně - v Ceedu jsem se zatím nesvezl, takže to nemůžu asi úplně srovnat, ale Oktávka je hodně povedený vůz. Kdyby byly ve stejné cenové relaci, asi bych si jí vybral. Bohužel ten cenový rozdíl je příliš veliký, až o tolik podle mně Oktávka lepší není.

A to jestli korejci dosahují kvality škodovek, to myslím uvidíme za pár let. Oni si docela hodně věří, a kdyby na té kvalitě výrazně nezapracovali, asi by nenabízely garance v rozsahu v kterém to dělají.
neregistrovaný "G!"
18. 4. 2008 08:16
Hnusne auto
Se ani nedivím, protože aktuálni Fabia je bezkonkurenčně nejhnusnější malé auto na trhu. Předchozí model nebyl také žádná bomba ale byt tak nějak solidní.
Taky podle informací co mám, už se intenzivně pracuje na faceliftu, což se normálně prý dělá až tak po 1-2 letech prodeje. Asi soudruzi pochopili že auto je fakt hnusné. Spíš mne zaráží jakto že prošlo řadou interních schvalování ve škodovce. ;-\
Rozbalit vlákno
1
18. 4. 2008 10:17
Re: Hnusne auto
A to ještě nevíš, že se dokonce pracuje na Octavii 3, Fabii 3 a Superbu 3... dokonce i Roomster2 se plánuje. Škandál! >:-[]
neregistrovaný "Hooonza"
18. 4. 2008 08:40
No tomu se ani nedivím.
Kombík už nějak jde, ale ta krátká opravdu není můj typ. Až přijde nová Ibiza, tak se fábie bude moct jít zahrabat úplně.
Rozbalit vlákno
1
18. 4. 2008 19:38
Re: No tomu se ani nedivím.
mi se třeba libi vice kratka. COmbi mi prijde takovej.. subtilni..? nebim, proste si kupovat Fabii, tak kratkou, nebo pak Roomstera.
Avatar - DoubleSix
18. 4. 2008 08:45
Fabia
Asi se dá souhlasit s tím, že Fabia II není zrovna královna krásy. Zepředu to celkem jde. Co se ale mě osobně nelíbí je pohled z boku - moc malá okna a velká plocha plechů, a pak samozřejmě pohled zezadu, kde se designérům povedl opravdu husarský kousek - ještě více opticky zdůraznit fakt, že nová Fabia je vyšší a užší než ta předchozí. Za tohle u mě Fabia body nezíská.
Provedení kombi je už lepší, hlavně nabídne vyšší užitnou hodnotu za malý příplatek, tady už Škoda obtížněji hledá soupeře (jen Clio Grandtour a Peugeot 207 SW).

Já osobně Škodě nepřeju nízké prodeje, spíš bych si přál, aby přišel brzy facelift a ten vzhled Fabie se vylepšil.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Special-line
18. 4. 2008 09:35
Re: Fabia
No ono to CLio Grandtour z profilu je ošklivý. Má to moc nafouklý okno u předních dveří a i ten celek je takovej divnej.
18. 4. 2008 10:04
Re: Fabia
Clio celkově mi nikdy nepadlo do oka a když jsem zahlédl fotky Grandtoura, byl jsem až zděšen. Včera jsem jej však potkal na ulici a byl nečekaně mile překvapen. Černý lak, alu kola a vypalo moc hezky. Na druhou stranu mi vůbec nepřipomíná kombi, je to díky obrovskému rozvoru spíš jezevčíkový hatchback.
neregistrovaný "cuisine at work"
18. 4. 2008 08:56
ha
že by národní smutek ??? :-) .... holt s současnou cenovou politikou se není co divit ... ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Choochoo
18. 4. 2008 09:27
Re: ha
Ale kdeže, to je národní radost a bude časem ještě větší >:D . To není jen cenovou politikou,ale i paletou vozů, designem, kvalitou.... Roli středně kvalitních a levných aut přebíraj korejci a začnou za xx let čínani.
Avatar - Blue Sun
18. 4. 2008 09:33
:-D
Tolik házečů špíny na jednom místě.... to se hned tak nevidí. >:D
Rozbalit vlákno
7
18. 4. 2008 09:38
Re: :-D
Tak to je klasická situace diskuse ohledně škodovky. Moc to nechápu
Avatar - Special-line
18. 4. 2008 09:41
Re: :-D
Uvědom si že jsme v Česku. Tady je házení špíny na Škodovku a všechno české národní sport.
18. 4. 2008 09:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
18. 4. 2008 11:10
Re: :-D
A hloupí a neznalí zde nadávají a hází špínu.
Avatar - Emel
18. 4. 2008 16:46
Re: :-D
Rád bych byl patriot a kupoval si Škodovku, možná bych se po technické stránce smířil s Octavií. Jenže Škodovka hřeší na dobrá čísla a prodává za nadstandardní ceny i v rámci Evropy místo toho aby si hýčkala domácí trh.
18. 4. 2008 19:40
Re: :-D
ono je otazka, jak moc je pro ni ten cesky trh dulezity. Kdovi, co ma v planu koncern, zejo.
18. 4. 2008 15:01
Re: :-D
To je zvlastni, v tomhle se narod rozdeluje na dve pulky, jedni hazeji spiny a jedni ji uctivaji jako vsemocnou modlu, takze asi tak :-!
Avatar - Pierro
18. 4. 2008 09:44
Fábie ošklivé káčátko
Nová Fábie se mi nelíbí již od počátku co je v prodeji. Půvoní sice také neoplývala elegancí, ale ta současná je vysloveně ošklivá. Doufal jsem, že časem si ny neobvyklé tvary zvyknu, ale nestalo se. Malá okna, vysoký ponton karoserie, rovná střecha, hranaté A-sloupky podivná záď... To jsou jen některé z věcí, ke kterým bych měj výhrady. Auto vypadá jako nepovedený plagiát Suzuki Swifta, který se zhlédl v některých detailech Miniho. Když se zamyslým, co se mi na tomhle autě líbí, pak mohu říci, že snad jen ta okatá příď... O motorech raději ani mluvit nebudu. Kombík vypadá přeci jen lépe, ale zase působí tak nějak těžkopádně. O sedan se doufám v Boleslavi nepokusí... >:-[] Jak říkám, je to můj názor a nikomu ho nenutím, ale co znám lidi ve svém okolí, nikdo se z tohoto škodováckého etalonu na zadek neposadil a spíše se nelíbí. Ostatně prodej nižší než u výběhového modelu také o něčem svědčí. Bohužel koda se vydala cestou podivného designu a tak pro mne jedinou opravdu pohlednou škodovkou zůstává Octavia v obou verzích. K Superbu se raději ani nevyjadřuji, na živo působí ještě hůře jak na fotkách. Kdybych na čelní mřížce neviděl logo s okřídleným šípem, tak si myslím, že jsem potkal novou generaci Daewoo Chairman... >:-[] Jinak škodovákům nepřeji nic zlého, ať prodeje stoupají. Ale výměna šéfdesignera by možná neuškodila ;-)
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "*pepa*"
18. 4. 2008 09:58
Re: Fábie ošklivé káčátko
Tak výměna šéfdesignera ve Škovce už proběhla a ten co zprasil Fábii už odkráčel "tvorit" jinam-osobně doufám,že teď navrhuje maximalně design záchodového prkénka. Doufám, že ten nový(mimochodem prej vytvořil Bugatti Veyron)se ukáže líp než ten minulý. Ač sám srdcem Škodovák musím přiznat, že nová Fabia je designem velké šlápnutí mimo.Ale nový Sup se mi velmi líbí... :yes:
Avatar - Pierro
18. 4. 2008 10:12
Re: Fábie ošklivé káčátko
Pepo a netušíš, kdo je autorem Superbu?? Doufám, že lift Octavie ji nepřiblíží Fábce anebo Superbu....
Avatar - Bubáq
18. 4. 2008 10:33
Re: Fábie ošklivé káčátko
Tyhle názory mi hřejí duši. Na škodovky bych nikdy nenadával, protože jejich kvalita je fakt super (a to docházím do fabriky na linku), potíž je ale skutečně s Fabkou II. Nechápu, jak kolektiv nejvyšších manažerů mohl takový design schválit. Problém nespočívá na bedrech chief-designera (i když je také vinen), nýbrž leží na hlavách těch, co činí všechna zásadní rozhodnutí. A Fabka 2 je prostě katastrova: katastrofa sama o sobě a o to větší, když ji postavíme vedle konkurence. Tvary vozu nelze označit za design a cena je nereálně vysoká. A ještě méně pochopitelnmé je, proč se tahle katastrofa vůbec stala, když Oktávka 2 jasně ukázala úspěšný design a koncept- ta klidně může získávat vysokou marži, protože uživatele vlastnictví toho vozu vysloveně těší. Vzpomínám na Apríla před třemi lety, kdy se objevily "retuše" auto.cz> zkrácená Octavia 2: bylo to sice v žertu, ale ve skutečnosti to byla cesta k úspěšné Fabii 2! A teď budoui škodováci řešit dostatečné využití montážní linky Fabie, takové dopady má stupidní rozhodnutí o vnější podobě nového modelu!
18. 4. 2008 11:00
Re: Fábie ošklivé káčátko
Tak právě k designu záchodového prkýnka bych ho nepustil už vůbec. Užší a vyšší, jak na tom by se sedělo.... 8-s >:D
Avatar - Pierro
18. 4. 2008 09:51
GTI
Apropos, proč se tu hned v souvislosti s Fábií navážíte do platinovýho kovboje???
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2008 09:56
Včerejší technika v novém kabátě
Ono se dá těžko říci, co je důvodem poklesů prodeje. Nemyslím, že by to byl pouze design. Kombík, což bude asi hlavní tahoun fleetového prodeje, přichází na trh vlastně pořádně až teď. Nicméně to nic nemění na faktu (už jsem to někde psal), že je "nová" Fabia výprodejem včerejší techniky. Stará platforma (Ibiza a Polo už budou mít novou o něco větší), diesely, které mohou konkurovat jen spotřebou (a asi ani to ne - 1.5 dci v Cliu Grandtour bere o půl litru méně). V podstatě zůstává tedy 1.2 HTP a 1.6. HTP je dobrá volba, když jezdí člověk sám nebo ve dvou, není tam prostě žádná rezerva výkonu Pro zatížené auto je to z vlastní zkušenosti mizerná volba - už vidím, jak mi spousta lidí tvrdí, že s tím jeli do Chorvatska v pěti lidech a rakví na střeše za 5 l průměrem 130 km/h.
Nicméně Fabia II bude bodovat díky celkové solidnosti, patriotismu českých kupujících a v neposlední řadě malým poklesem hodnoty u ojetin.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - radhro
18. 4. 2008 12:34
Re: Včerejší technika v novém kabátě
taky se mi původně vůbec nelíbila , ale pak jsme na ní dostali dobrou cenu tak jsme jí koupili , dostala 16" kola a docela to jde viz. [odkaz]
:-) za ty prachy je tam docela dost muziky. a teď mně kamenujte za koupi fabie 2 >:D
Avatar - miromen
18. 4. 2008 13:05
Re: Včerejší technika v novém kabátě
A co je nani tak pěkneho nebo vyjimečneho.Ty kola vubec nic nezachranily a tve foto ukazuje pořad to same bida bida a zase jen bida a o technice už se vubec bavit nebudu.
18. 4. 2008 13:06
Re: Včerejší technika v novém kabátě
Ale proč zrovna kamenovat... Zvláště pro privátní nákup je Fabie dobrou volbou - spolehlivost (???), malý pokles hodnoty atd. Jen ten motor... Ale do města jako druhé auto asi i slabší HTP stačí.
18. 4. 2008 10:02
Krach
V Česku, opakuji v ČESKU se prodá o sto Fabií méně a hned tu každý předpovídá krach >:D Navíc první generace se doprodává za velmi výhodné slevy, takže se ani není čemu divit. Na celém EU trhu se jich ale prodá více, a to je myslím pro automobilku podstatně důležitější fakt, než nějakých 100ks za čtvrt roku v měřítku téměř statistické chyby. Ale jinak se příjemně bavím ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Special-line
18. 4. 2008 10:06
Re: Krach
Máš pravdu čím kratší období tím menší přesnost tý statistiky. Jak se neporovnávají počty prodaných kusů za rok tak to není moc objektivní.
18. 4. 2008 10:23
Re: Krach
Konečně názor, který je hodný souhlasné reakce. Všichni ti křiklouni, kteří mají radost z každého neúspěchu Škodovky jsou jen zaprdění křupani, kteří si nevidí na vlastní nos. To, že Fabia je designově kontroverzní vůz, který nepadne každému do oka nehovoří vůbec nic o tom, jak se bude prodávat. A stačí se podívat na čísla u ostatních modelů, kde je jasně vidět, kdo je stále leaderem trhu. Kromě F. Fusion a P207 nemá nikdo ani desetinu prodejů Fabie. Krátkodobý pokles může být způsoben spoustou jiných faktorů než tím, že vůz je neúspěšný. Ale to místním chytrolínům asi nedochází.
19. 4. 2008 21:07
Re: Krach
křiklouni nejsou "zaprdění křupani, kteří si nevidí na vlastní nos", spíš nevidí důvod proč platit za škodovku nejvíc v celé Evropě, ty skuteční zaprdění křupani pořád ještě kupují a platí
18. 4. 2008 11:28
Re: Krach
Ja len tolko, ze Fabia mala za rok 2007 dost vyrazny pokles v predaji (oproti 2006) v ramci celej Europy:

[odkaz]

To je podla mna dolezitejsia informacia, ako +/- dakych 100 kusov v CZ.
neregistrovaný "*pepa*"
18. 4. 2008 10:05
Krach
Joooo??? a co si teda ti chytří podle tebe koupili za auto???KIU??? 8-s
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Choochoo
18. 4. 2008 10:13
Re: Krach
Snad mi nechces tvrdit, že Fobie je konkurentem Yarise, možná tak u nás >:D
18. 4. 2008 10:23
Re: Krach
Kdo by byl řekl, že se člověk u tak nezábavného tématu tolik zasměje >:D Každej ňouma ví, že Fabie je postavená proti Ceedu a Scenicu!
Avatar - Choochoo
18. 4. 2008 10:27
Re: Krach
Coze, ta mala prisera, neklouznul si rano na mejdle >:D Neni konkurentem BMW 7
18. 4. 2008 22:21
Re: Krach
no jooo, na BMW bych zapomněl... tam konkuruje BMW 7 Kombi :-!
18. 4. 2008 10:23
Š jako Škatulata hejbejte se
Prodeje Škody v ČR klesají průběžně a dlouhodobě, stačí se podívat do archivu SDA. Není to ale dáno nějakou strašlivou nekvalitou nebo odporným vzhledem škodovek, ale postupným narovnáváním deformovaného českého trhu. Ten se dodnes vzpamatovává z předlistopadové vlády jedné značky-jednoho modelu. Nevím, jaký podíl na trhu ČR je pro první domácí značku přirozený, to už ale ve Škodě mají jistě spočítané - může to být 20%, ale třeba taky 10% co já vím. Jistěže kdyby se Škodě podařil takový prvoplánově atraktivní model jako je P206-207, mohlo by to ústup z domácích pozic na nějakou dobu zastavit nebo zpomalit. Bohužel Manskeho účinkování po náhlém a evidentně předčasném odchodu Ingenlatha, nenaplnilo očekávání. Pozornějším čtenářům AutoCZ neušlo, že Manske byl v závěru loňského roku vystřídán (nový Suberb je jeho poslední dítě) a odejit do ústředí koncernu pod křídla W. da Silvy. Nahradil ho slovenský rodák a doposud šéf exteriérů v Audi Jozef Kaban. Škoda velmi rychlým tempem navyšuje globální prodeje, pro tohoto mladého muže je to životní příležitost otisknout šlápotu na hvězdný chodník. Nákup jiného ex-Audi Schreyera Kiou nabízí zajímavá srovnání. Naopak zařazení Kie Rio až na úplný chvost prodejů v tomto segmentu zase nabízí neradostné přemýšlení o dokonale profláknuté šanci českého ústředního dovozce, díky jehož marketingu je tenhle model téměř neviditelný.
Rozbalit vlákno
11
18. 4. 2008 10:32
Re: Š jako Škatulata hejbejte se
Zaplať der pánBuch za smysluplný názor :yes:
Avatar - Bubáq
18. 4. 2008 10:41
Re: Š jako Škatulata hejbejte se
Zdravím: Kaban je ve skutečnosti Kabaň a ve škodovce v designu mají na stěnách jeho obrázky z dávné minulosti, kdy u škodovky (možná) začínal. Je fakt moc a moc talentovaný a přeju mu dlouhé a úspěšné působení. Škodovka si ho zaslouží (v dobrém!). Jen kdyby bylo možné co nejvíce urychlit prosazení jeho talentu především v řadě Fabia...
18. 4. 2008 14:37
Re: Š jako Škatulata hejbejte se
Ahoj: díky za upozornění. Doufám to víš tutově, protože agenturní zprávy ten háček postrádaly (viz zde [odkaz] ). Žeby ho o něj připravili v Německu? Rád slyším, že je to šikovný chlapec, ať se mu daří :yes:
18. 4. 2008 10:42
Re: Š jako Škatulata hejbejte se
Pěkně si to napsal, ale mě se Fabie stejně nelíbí. Teda přiznám se, že bych si jí stejně nekoupil i kdyby se mi líbila.Ale v brzké době s trhem v ČR Škodovka nepočítá, jako se zásadním.
Avatar - Blue Sun
18. 4. 2008 11:09
Re: Š jako Škatulata hejbejte se
Škoda nepovažuje český trh za zásadní od doby převzetí VW. Kdyby jo, nebude se cpát do Číny, Indie, Austrálie a dalších zemí. Snažila by se zaujmout lidi tady a přežívala by asi jako automobilky v Rusku. Kdepak, manažery VW zajímá jen zisk a ten se tady tvořit nedá.
18. 4. 2008 12:45
Re: Š jako Škatulata hejbejte se
tiez si myslim ze je tu stale zazite ako v CR tak aj v SR ze Skoda a nic ine neexistuje.
Tvrdim ze stara Fabka je velmi dobre auto a treba uznat jeho kvality, ale neznasam ked niekto ide kupovat auto a ani ho nenapadne nic ine nez fabia alebo octavia, nie to este aby sa pozrel do ineho showroomu nez Skoda. Lebo vsetci maju skodu a nic ineho sa vlastne kupit ani neda a nemoze, to je asi jak u ciganov / nie som rasista !!! / kde neexistovalo nic ine len zigulak ;-)
Kazdopadne nova fabia je podla mna odporna a uplne degradovala staru fabku, ktoru by som aj teraz radsej kupil nez novu. To iste octavka.
18. 4. 2008 11:05
Re: Š jako Škatulata hejbejte se
:yes:
18. 4. 2008 11:05
Re: Š jako Škatulata hejbejte se
Hezky patrik. :yes: :yes:
18. 4. 2008 11:26
Re: Š jako Škatulata hejbejte se
Hurá. Druhý příspěvek, který má všech pět pohromadě. Díky. :yes:
Avatar - marek.g
18. 4. 2008 12:51
Re: Š jako Škatulata hejbejte se
:yes:
18. 4. 2008 14:41
Re: Š jako Škatulata hejbejte se
Díky panstvo, pochvala zahřeje srdce skoro jako Josef B. aus Karlsbad :yes:
18. 4. 2008 11:03
UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
No, tak jsme si (až na řídké výjimky) početli stesky tyčových kovbojů, kteří zavěšeni za kolenní jamky na tyčích v metru odezírají zprávy z velkého světa svou příznačnou netopýří perspektivou.

Jak to tedy je ve skutečnosti. No především to, že Škoda prodává doma méně je odrazem nikoli snad nepovedeností Fabie, ale rovnáním trhu do přirozených pozic. Nezapomínej, že v dobách kdy ty jsi ještě nevěděl pořádně ani co je nanuk jsme zde my starší jezdili škodovkou, která ten trh vykrývala z 99 procent. Pokud tedy čekáš na tyto poměry, čekáš marně, ty se naštěstí už nikdy (doufej) nevrátí...

Teď tedy k Fabii samotné. Designový zlom u Fabie je prakticky to samé co byl zlom učiněný mistrem Bé před lety u BMW. Pamatuješ si, no ty asi ne, ale my ostatní si pamatujeme, že s příchodem nové trojky začala "třetí světová bavorácká" - petice za odvolání mistra, prodeje v amoku a takoví jako ty věděli přesně, že to bude velkej vejbuch. Vejbuch se nekonal, Trojka to dokázala. A přesně tak to dokáže i Fabia.

Ostatně pamatuješ, ne, na diskuzi jsi takřka nikdy nemohl číst chválu na Fabii 1. jakmile ji však vystřídala generační nástupkyně, kdejaký tyčový kovboj tu horuje za dokonalost v podobě F1... Jo, to samozřejmě odráží než jedno - tvoje sedmileté zpoždění v názoru na aktuální design aut. Ale pozor, to není má kritika. Naopak, já tvůj názor velebím, vždyť co by si bez takových jako jsi ty počali u třech áček... a takových je vždycky většina.

My ostatní, my víme, jak kvalitní vizualitu F2 má... Tak čti tabulky, na konci roku si napíšeme, jak Fabia boduje v evropském měřítku, což tě přece náramně zajímá, ne? Vloni byla tuším sedmá či osmá. No, jen si představ, že bys byl sedmej nejkrásnější gigolo v Evropě...

Horní tabulka opět potvrzuje že pětka nejlepších je pětkou nejlepších. Pokud umíš zpaměti jen pět posledních, něco se sebou udělej. To je má rada.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Special-line
18. 4. 2008 11:10
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Přesně tak vystihl jsi to správně hlavně to s tou chválou na Fabii 1. Prostě jak říkám národní sport.
18. 4. 2008 16:28
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
:yes:
18. 4. 2008 11:14
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Bohužel, opět tyhle slova asi nepadnou na úrodnou půdu. Jeden z profesorů nám kdysi říkával: Házení perel sviním...... S designovým pojetím F2 se neztotožňuji. Zatím. Stejně, jak jsem se neztotožňoval s tebou zmiňovanou trojkou. Ale časem se mi ten design "nějak zpřístupnil" a stejně to očekávám u F2. Je relativně jednoduché udělat prvoplánově vizuálně hodně podařené auto, ale s obrovským rizikem rychlého "stárnutí designu" Viz. "nudný" a usedlý design Passatu, který ale i ke konci životního cyklu může pořád konkurovat. Jsem zvědav jak třeba v tomhle směru "dopane" ve všech ohledech "obrovsky" koncipované Mondeo a možná až příliš ambiciozní M6.
18. 4. 2008 16:29
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Souhlas.
18. 4. 2008 11:18
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Mas pravdu v tom, ze automobilovy trh v CZ/SK sa este stale len stabilizuje zo stavu, ked tu mala Skodovka prakticky vyhradne postavenie. Lenze predaje FabieII v r.2007 klesli dost vyrazne aj vo svete, a tam ziaden takyto efekt nebol. Naproti tomu, ked prisla OctaviaII, jej predaje stupali. Vychadza mi z toho ze zatial co europsky trh kedysi prichod OctavieII privital, prichod FabieII sprevadzaju... povedzme rozporuplne pocity.

Ja nevylucujem ze Fabia bude po istom prechodnom obdobi opat komercne velmi uspesna, mozno ze naozaj zakaznici potrebuju tentokrat viac casu aby odhalili aj tu "kvalitnu vizualitu". Ale uz to nie je az taka "trefa" do vkusu potencialnych zakaznikov, ktori tentokrat mozno potrebuju viac casu, aby sa s tym stotoznili. Ono je ale tiez pravda, ze stravit kvalitny tatarsky biftek trva trosku dlhsie, nez chleba s mastou a cibulou. Ale nikto preto nepovie, ze ten tatarak je mizerne zradlo...
18. 4. 2008 16:30
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
No, uvidíme, budeme sladovat čísla a na konci roku to Fabii sečteme i s úrokama.
18. 4. 2008 11:27
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Teda těch 99% beru, jako kopanec do ksichtu nám žigulíkářům a ostatním!
18. 4. 2008 16:31
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
:-) ;-)
18. 4. 2008 11:44
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Jen malé poznámky.
Pokud je mi známmo, tak první Bangleho autem u BMW nebyla trojka, nýbrž sedmička, dále to pokračovalo X3 atd... Dá se to dohledat. (ale třeba před tím ještě nádherné Coupé Fiat)
Za další... Nevím o tom, že by tady někdo velebil design nebo cokoliv na FI (prosím nepiš 1, je to pro tento sport urážka v této souvislosti). Faktem zůstává, a to nikdo nepopírá, že Fabie I měla na konkurenci naladěním svého podvozku. Přitvrdila, prostě to nebylo tipické městské vozítko, ale rel. plnohodnotné auto (což se třeba o Cliu té doby říct nedalo). Bohužel doba se mění a zatímco z konkurentů Fabie se stala plnohodnotná auta, nyní už Fabie oproti nim naopak působí jako to městské autíčko...bohužel k její škodě nehezké. Fabie I měla neutrální přijatelný desig. Fabie II je ošklivá. Už to tady zaznělo několikrát...vysoký ponton...

P.S. Odkaz na bazarové kovboje.. Vidíš... kdyby jich nebylo,t ak už i tak by neměla škodovka tak silné postavení, protože by přišla o svoji hlavní konkurenční výhodu... vyšší výkupní cenu ojetiny. ALe.. trochu se bojím, že o Fabii II ani v těch bazarech nebudou moc velké bitky.
18. 4. 2008 12:20
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Tak tak, prvni to odnesla 7 rada u BMW a zakaznici se chytali za hlavy a s odstupem casu musime uznat, ze opravnene. Take velmi rychle nastoupil facelift, ktery sporne krivky narovnal. Bohuzel to odnesla trojkova rada (ty zadni svetla byli opravdu vysloveny hnus) a nastesti jeji nastupce ztupil nabrousene zbrane a vratil BMW tam kde ma byt. GTI mas v tom trochu hokej, ale my ti to odpoustime.
Fabia I neni zadna krasavice, na tom se vsichni shodneme, ale po premiere druhe generace se ona stala jednookym mezi slepymi. Bohuzel.
Jedna vec me fascinuje - vsichni nadavaji na francouze a ejhle, jiz druha generace maleho pazouta (206 a ted 207) valcuje v prodejnosti evropu.
neregistrovaný "exctenar"
18. 4. 2008 13:20
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Sice se GTI u BMW upsal, ale obecně napsal pravdu.Snad je tu archív a těch zvratů na nový design u BMW bylo až po krk. Dnes BMW spíš určuje trend(motory a podvozek určovalo vždy).Takže CH.B. se trefil a je jedno,že se to jedinci nelíbí.Může se mi nelíbit Golf, ale je nejprodávanější, v EU asi jo.Fabie 1 vadila, srovnávala s Felicií,hlavně kufr...nakonec prorazila.I tohle bylo krom jiného doma a v pohodě, po 5. letech šla.Nastoupil na její místo Swift(myslím pro ženu) a to auto mohu jako někdo, kdo to zaplatil nazvat"originálem" Fabie 2, ale... Daly se letní gumy s 15" koly a celý podvozek drnčí jak pras€.Když se prodávala ojetá F1, tak mi ten pán povídá-ale vy mi snad prodáváte to lepší auto(F1) a necháváte si to horší.F1 nevrzala, tohle všude.Měl pravdu, bohužel!!! Faktem je, že tříválce nekupuji,F1 měla motor....Žena s tím zachází hodně slušně a Swift se málem rozpadá. Sice se mi F2 moc nelíbí (krom žluté), kombi je už celkem stravitelné.Ale mám ji vyzkoušenu, i s najetými km od kamarádů vč. služebních, podvozek je paráda, vč. brzd a nic nedrnčí.Swift je sice proporčně vyváženější, ale to je vše.Že je P207 a Clio prodávané v EU je jasné, kupují si to ženy a studenti.Velká množina klientů.Navíc ta auta jsou fakt hezká.Osobně bych z těchto malých vzal Mazdu2 či novou Fiestu, jinak nic.
18. 4. 2008 16:34
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Udělej si čas a projeď hned po sobě mazdu dvě a Fabii... to je ve prospěch Fabie rozdíl takřka třídy. Napsal jsi to moc pěkně.
18. 4. 2008 17:12
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Coze ? Ze ma Fabka 2 lepsi podvozek nez Mazda 2 ?? To ses asi zblaznil >:D Nebo to spis ukazuje, jakej ses ridic ;-) Fabie je proti Mazde komfortne naladena houpajici se potvora, kdyz sem v ni jel tak se mi skoro zvedal zaludek.
18. 4. 2008 17:28
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Jestli to ovšem není v této třídě vlastnost od širokého spektra zákazníků žádanější, než jakási motokárovitost... Nevím, já osobně bych se při výběru auta na provoz převážně po městě klonil spíše k tomu komfortu...
Avatar - SpiderJ
18. 4. 2008 21:18
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Tak ted musím nesouhlasit. Jelikož jsme právě doplnovali rodinný autopark členem ze skupiny malých vozů, musím reagovat, jelikož jsem měl během jednání s dealery možnost vyzkoušet ledacos. Konkrétně tyhle dva vozy jsem střídal během 2 hodin. Podvozek Mazdy2 je agilní, komfortní a stabilní. Podvozek Fábie2 je o něco málo tvrdší, ale co se týče agility a stability je v nich rozdíl opravdu nepatrný (při obutí podobných rozměrů) "Rozdíl třídy" v jízdních vlastnostech by se dal chápat jako dost tendenční názor. Chápu, hájíš svoje, ale nepřeháněj :-) Takovýhle rozdíl hledej v kultivovanosti jízdy mezi Golfem 5 a CeeDem, tam ti moc rád přitakám. Projed se Mazdou2 ;-)
neregistrovaný "AG"
18. 4. 2008 13:18
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Wolfe-195.Tohle číslo je výsledkem prodeje designového,technikou nabitého skvostu,najdi si ho v tabulce a podívej se na ošklivé a zastaralé vozy před ním (nemyslím Fabii).Toto je výsledek svobodné volby ničím neovlivněných občanů,kteří chtějí utratit své těžce vydělané peníze.Co takhle hodit sondu tímto směrem,možná by to stálo za hřích,ne?Vlastně promiň,jsme národ malých českých konzervativních omezenců zcela bez vkusu,kterými ty jakožto cizinec musíš pohrdat,protože nechtějí,holomci jedni,kupovat Fiaty. ;-)
18. 4. 2008 14:10
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
No nepovedený pokus že? Chtělo by to líp a znovu, ne? Takhle zůstaneš ve stínu... Zkus napsat spíše nějaký svůj názor, než aby si polemizoval s mým... To, že je tady všeobecně slabý marketing Fiatu, to ví i ten největší zabedněnec, ale o kvalitě a nekvalitě Fiatu to vypovídá opravdu pramálo... A to, že je Punto v 5 nejprodávanějších v nejnabitější kategorii není argument chápu. Český trh je prostě nejvýznamnější.. Ono kdyby sme se podívali na 1/3 prodeje evropské Fabie proti Puntu, tak je to taky silný argument proti Puntu. My víme.. Ještě to zkus... Třeba to na podruhé vyjde... >:-[] :yes:
neregistrovaný "AG"
18. 4. 2008 14:32
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Druhý pokus.Zkus číst,ty máš dar určité věci nevnímat.V příspěvku jasně píšu,že nemluvím o Fabii.Navíc srovnávat Fiat s malou Škodou?Je tě to hodno?Zkus zalovit jinde-třeba Polo.I když po oslavných tirádách na GP bych usoudil,že tento skvost nepotřebuje silný marketing,že se bude prodávat sám.Třeba 500 to zvládne i bez marketingu.Proč myslíš,že první pokus byl nepovedený?
18. 4. 2008 15:12
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Protože byl o ničem. Diskuze řešila pokles podílu značky škoda na trhu. Škoda už teď má pomalu menší podíl na našem trhu než třeba Fiat na italském. Pro domácí automobilku se obecně považuje za kritickou hranici cca 30%, kdy Fiat třeba klesl pod tuto hranici, tak začal mít problémy (byl v době krize na 27%). A škoda s Fabií už pod touto hranicí je. JInak reakce v podobě reklamní kampaně jdi za štěstím (která jistě nebyla levná) je živým důkazem toho, že škodovka není s tímto vývojem spokojená....... A ty si začal psat něco o českém trhu. Sám víš, že je v podstatě nevýznamný... Jde jen o to, že se něco stalo, co už soukromé osoby nutí přemýšlet o jiné alternativě (a mě osobně je jedno, jetsli je to vzhled zastaralost, či vysoká cena Fabie II). A je přece jedno jestli tou alternativou je Fiat a nebo Opel. F 500 je produkt, který s odstupem času nemá konkurenci (tomu snad jen GTI předpovídal černou budoucnost, tedy podobný ústřel alá Bangleho trojka). Dnes už se hovoří o tom, že má sílu na to vytvořit svůj vlastní brand (což dnes dokážou opravdu jen velké legendy). Navážet se nyní do Fiatu, když centrální vedení automobilky předvádí jeden velký krok vedle druhého je prostě zbytečné a laciné. Ano škodovka je malá automobilka, ale se silným partnerem (a v posledních letech s velmi úspěšnou OCtavií i tahounem tohoto partnera). No nisméně a to nic nemění na faktu, když vedle sebe postavíš to Punto a pak tu Fabii... tak i slepý (ano GTI třeba ne) vidí ten rozdíl v proporcích toho auta... A Fabie prostě hezká není a supertechnikou taky v porovnání s Puntem neoplývá. Jen si vem malé turbomotory, 90 kW 1,9 v naftě, základ 50 kW čtyřválec... To vše Fabie vůbec nenabízí.

Jen edit: Dnes už se ví, že bude verze Bravo CC (zanedlouho), ví se, že do tří let budou mít všechny městské vozy zn. Fiat standardně systém stop and go, ví se, že za relativně rozumný příplatek budou hybridní verze..., ví se, že dnes už se běžně po Římě a Turíně prohánějí Pandy s vodíkovým pohonem.. atd.. atd... JE pravděpodobné, že se i škodvka někdy k těmto technologiím dostane... ale... je až třetí v řadě... a to je její škoda.. A vzhledemm k vysokým cenám těchto aut, to bdue mít škodovka stále a stále těžší.
neregistrovaný "AG"
18. 4. 2008 15:20
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Já ti to přeju,měj rád GP,ovšem kopat do Fabie při minimálním poklesu,navíc očekávatelném,není hodné inteligenta.Ať se ti líbí,nebo ne.Proto jsem poukázal na mizerné prodeje GP,nic víc,ani nic míň.Už jsem i psal,že třeba konkrétně mně se Fabie líbí čím dál víc,GP naopak.Názor.Ještě si všimni,že nikde Fabii neoslavuji jako auto aut,skvost,apod.Od české Škody je to prostě perfektní práce a já jí k tomu gratuluji.
18. 4. 2008 15:29
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Co taky jinýho,viď? Nezatracuji Fabii, kvůli tomu, že je to Škodovka, ale kvůli tomu, co nabízí, tzn. až bude nabízet atraktivní design a slušné motorizace, rád ji zde pochválím. Zatím je GP oproti ní jiná liga.
18. 4. 2008 16:17
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
Žádná jiná liga to není. Oba jsou mainstreamové subkompakty, vesele si konkurují a pokud bychom měli dát na vyzrálost jízdních vlastností, na harmonii, odladěnost pedálů, volantu atd je Fabia lepší než GP. Jistě, těží z matky z VW, tady je to jízdou takřka Polo. A to je pravda Ádvě. Přečti si mé poznatky na prosincovém blogu v tom "supertestíku subkompaktů" tam to máš černé na bílém. A že tam hodně chválím Punto. Ovšem jen za to, za co pochvalu zaslouží.
18. 4. 2008 23:52
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
No jo slyšeli sme slovo boží. Ty si fakt čím dál trapnější. Ve skrytu duše sem doufal, že tohle tíma ani nenavštívíš.. ale jak je vdiět, už ti není svaté vůbec nic... JAsně, že má Fabie lepší brzdy, které na rozdíl od těch v Puntu mají degresivní účinek a ze 100 km/h rychlosti zastaví an o 4 m delší dráze... To ej ten hi tech, to je ta matka VW... To, že ty si z VW zvyklý hampat nohou na brzdu, aby si se na každé křižovatce nepodíval autu před tebou do kufru je tvůj problém... Ve Fiatu jsou brzdy ostré, přesně jak se po malém sportovně pojatém hatchi chce.. Ale chápu, že tyhle ambice Polo a ani Fabie nemají.. Ale u Ibizi by na tom mohli zapracovat, ale zatím co sem viděl, tak skutek taky utek...
Avatar - marek.g
18. 4. 2008 12:55
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
:yes:
18. 4. 2008 16:36
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
:yes:
18. 4. 2008 14:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 4. 2008 16:36
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
:yes:
18. 4. 2008 22:09
Re: UKONČETE NÁSTUP, DVEŘE SE... OTVÍRAJÍ
No GTI vcelku trefné. Snad jenom, zkus někdy metro. Je to docela fajn svezení.
neregistrovaný "Jirik007"
18. 4. 2008 11:21
Cena
Je fakt, že s cenou bere Škodovka české zákazníky na hůl. Nedávno mi jeden prodejce říkal, že prodejci v ČR na Škodovku tlačí kvůli snížení cen. Lidé si začínají auta vozit z Německa atd.
Jinak za poklesem u nefiremních zákazníků může být i to, že lidé využili loni výprodejů starého modelu. Znám pár lidí, kteří si koupili radši starý model s 80 tis. slevou než by brali nový model za plnou cenu.
Rozbalit vlákno
1
18. 4. 2008 11:54
Re: Cena
Jeste bych dodal, ze dost lidi resp. firem uvazujicich o obmene vozoveho parku nakonec zvolilo novou octavii na ukor fabie.
neregistrovaný "AG"
18. 4. 2008 13:05
Spolek designérů
Tedy pánové,tolik na slovo vzatých odborníků pohromadě se jen tak nevidí.Až by se mi chtělo říci,jestli Škoda s Kabanem nesáhla vedle,stačilo zalovit v diskuzích na auto.cz,tady se to profíky jen hemží.Pokles prodejů Fabie 2 o cca 150 ks a 45% podíl na trhu,to už vyžaduje řádnou kritiku.Že by tato situace mohla nastat díky zvyšující se konkurenci a dokonce konkurenci levných alternativ z nižší střední?Ne,ne a ne.Dupněte si svou dětskou nožkou,pozor,ať si přitom nepoškodíte angličáky a napište něco ve smyslu,jak je to odporné auto,které by jste si nikdy nekoupili.Toho se držte,to je asi tak jediná kloudná myšlenka,ono to na něj chce napřed vydělat.Osobně bych si sice dovedl představit jiné auto,ovšem designéři pracují s tím co mají k dispozici a jsou samozřejmě omezeni stylem,kterým se daná automobilka hodlá ubírat.V tomto je Fabia mistrovské dílo a ve světlejších barvách na patřičném obutí se mi líbí čím dál víc.To,co se většinou chválí u jiných aut je zde pro některé na překážku-ano,Fabia je JINÁ.A omezeným mozkům samozřejmě trvá déle,než jsou schopny nové informace načíst a zpracovat.Je to jako se starým a nevýkonným compem.
Na závěr jedna rada,když se vám toto auto nelíbí,nekupujte ho.Je to zcela prosté.Navíc názory bezduchých plkalů pravděpodobně v Mladé Boleslavi žádnou paniku nezpůsobí. ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - miromen
18. 4. 2008 13:10
Re: Spolek designérů
Však ho taky tady asi těžko někdo bude kupovat takovi pastkvil.Nevim komu co pomalu nabiha ale mozky zde diskutujicich to nebudou to spiš ten tvuj staromodni zaprašeny je nějak zpomalenej.
Avatar - Special-line
18. 4. 2008 13:15
Re: Spolek designérů
Někteří lidé hold podle designu nenakupují. Podívej se třeba na první Multiplu, nebo Palio Weekend. Palio je takový nakopnutý a Multipla zvenku a izevnitř taková tvarově nesourodá, nevím jak bych to charakterizoval. Ale velikost variabilita vnitřního prostoru výborná a proto si ji lidi koupili a neřešili design. Kdyby si každej vybíral podle designu tak má každej Porsche že jo >:D To prostě nejde realita je někde úplně jinde.
neregistrovaný "AG"
18. 4. 2008 13:22
Re: Spolek designérů
Asi máš pravdu,ani nevím,co znamená slovo pastkvil (ještě TAKOVI).Ale každopádně mě to uráží.Ty,ty,ty a učit se,učit se,učit se.
Avatar - Choochoo
18. 4. 2008 13:39
Re: Spolek designérů
Chce to ohánět se argumenty o Škodě a né o češtině, to si na špatných stránkách. Docela pěkně to řekl Special-line, každý nakupuje podle něčeho, Multipla je taková zajímavá, ale variabilní a co Fobie??? Aha, myslíš malá, nakopnutá, zastaralá, drahá,...Tak to jo
18. 4. 2008 16:22
Re: Spolek designérů
Jak, že ho těžko bude někdo kupovat? Vždyť je to osmý nejprodávanější subkompakt Evropy :-) Co blázníš, mironeme? Fabia okupuje český trh z více jak 40%, to se ti zdá málo? Tobě nestačí, že má tak dobré umístění v Evropě? Co bys chtěl? Zkus tu srozumitelně napsat, co bys ty považoval za úspěch, a to na trhu Česka a na trhu Evropy.
neregistrovaný "PREMDA"
18. 4. 2008 17:18
Re: Spolek designérů
Z ervopských aut tyhle tridy je Fabia osmá ze čtrnácti. To zas tak pozitivně nevidím.
18. 4. 2008 18:16
Re: Spolek designérů
Nehodnotím evropskou produkci, hodnotím prodeje v Evropě. Vedle máš tabulku za rok 2007. V subkompaktech bylo hodnoceno 29 vozů, Fabie je mezi nimi osmá nejprodávanější. koho trumfla raději ani nepíši, aby ses tu ještě nakonec nerozplakal... Každý holt považujeme za negativní výsledek něco jiného. Já považuji osmé místo v Evropských prodejích za obrovský, fantastický výsledek.
18. 4. 2008 15:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 15:48
Otazka
Asi vsetky vyhrady ku FII co tu citam a s ktorymi viac-menej suhlasim, sa tykaju noveho dizajnu. Nevidel som vsak nikde nejaku kritiku smerom ku spolahlivosti alebo nizkym uzitkovym vlastnostiam Fabie. Ma niekto vyhrady aj tymto smerom? Ja mam totiz s FI velmi dobru skusenost (po 4 rokoch a 90 tis. km, pri 90% jazdeni v meste, znalcom dnes ohodnotena na 240 tis. Sk) a seriozne som zvazoval a este stale zvazujem o "upgrade" do FII combi. Jedine co ma odradza je ten... ehm... "avangardny" design. ;-\ Ad cena - v tejto kategorii a vybave: Neviem ako v Cechach, ale na Slovensku su cenovo vyhodnejsi u novych aut asi len Korejci, Francuzi a Taliani (rumunske a ruske znacky neratam). Golf je cenovo premrsteny, Focus II je pre mna sklamanim, spracovanim interieru posobi dost "lacno" (aj v porovnani s Fabiou!) co ale nekoresponduje s cennikom, podobne Auris (stara zlata Corolla!) s uz ale "japonskou" cenou (priplatok za spolahlivost?), o Kia C'eed ani nehovorim (ta vsak zas konkuruje predajnou cenou a vydarenym vonkajsim dizajnom). Ako jedinu realnu alternativu voci FII v rovnakej cenovej kategorii dnes vidim v Citroene C4 (z francuzov jedina znacka, ktoru som ochotny akceptovat). Nejake ine tipy?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - marek.g
18. 4. 2008 16:02
Re: Otazka
a co grande punto-nejlepsi,nekrasnejsi,nejnaslapanej… nejmodernejsi.... >:-[] >:-[] :-! myslim,ze lepsiho auta neni >:D
Avatar - micaello
18. 4. 2008 16:24
Re: Otazka
Jsem nevedel, ze FII se uz dostala do nizsi stredni >:D
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 16:42
Re: Otazka
co sa tyka combi, velkostou kufra urcite... ;-)
Avatar - micaello
18. 4. 2008 16:47
Re: Otazka
No nevim, treba proti Ceedu SW ji schazi 54l. Na druhou stranu jsem zapomnel, ze narod chaluparu jeste nevymrel a velikost kufru je nejvetsim prodejnim artiklem v CeskoSlovensku.. :-)
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 17:23
Re: Otazka
Ja zas do mestskeho prostredia nepotrebujem dodavku s obrovskym uloznym priestorom za kazdu cenu. U tej Fabie combi by mi ho stacilo aj menej, ked by to pomohlo dizajnu a komfortu pre posadku. Co sa tyka Cee'd, hore som uz naznacil, ze jej interier (hatchbacku) na mna posobi, ako by ho montaznici poskladali z nejakej detskej stavebnice z Vietnamu. Ale mozno u SW je to inac. Pevne verim, ze aj v spolahlivosti a "zostatkovej hodnote" sa Fabii ta Kia vyrovna. :-|
Rypanie nekomentujem. Kazdopadne vdaka za tip, ak by si este mal nejaky, kludne napis... ;-)
Avatar - micaello
18. 4. 2008 19:33
Re: Otazka
S Ceedem v 1.6CRDi jsem mel tu cest a neprijde mi, ze by to bylo odflaknute auto s nezajimavym interierem a exterierem. Pro me to je auto mnohem libivejsi nez FII s vetsi uzitnou hodnotou. Jedine, co zatim hovori proti, je otazka vydrze (a tim zustatkova cena pri dalsim prodeji), ale kdyz Kia dava tak dlouhou zaruku... Nevim, jakou verzi FII zadas, ale treba Bravo je ted taky za hodne zajimave ceny a jestli to mas do mesta, ta 1.4 bohate staci... Treba u FII bych se bal s problemy podvozku, kdy jsme u FI menili zadni stabilizator a predni cepy 2x za 60tkm, a to je si myslim celkem ulet ;-\, sem tam problem s elektrikou a rucni brzdou, ale jinak slouzila tri roky celkem dobre, nicmene HTP uz never more :-)
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 20:40
Re: Otazka
Ja mam dnes 1.4 TDI (55 kW), uvazoval som o 1.9 TDI (77 kW) combi vo vybave Elegance. Az na vyssiu hlucnost pri 3-valci som s tymto motorom nanajvys spokojny (skvela spotreba medzi 5 a 6 l v meste pri slusnom tahu). Od 1.9 ocakavam o nieco vyssiu kultivovanost chodu, i ked je mi jasne, ze motory TDI uz dieru do sveta nespravia... Ale ked ich clovek pouziva s rozumom (zbytocne nepretaca za studena) sluzia spolahlivo. Co sa tyka podvozku, pocul som o tych problemoch, najma pri lacnejsich verziach. Ale to co prezil ten moj na bratislavskych cestach, casto pripominajucich neosvetleny tankodrom, sam nechapem (1 x odpaleny disk, 1 x vyrovnavany, okrem toho plno sramov). Po cca 70 tis.km som dal spravit geometriu, inac pohoda... keby kazde auto vydrzalo aspon tolko, bol by som uplne spokojny...
18. 4. 2008 23:35
Re: Otazka
No, milý Vlado, řekl bych, že fakt Fabka (jakkoliv nepopírám slušné fabrické zpracování) je třída B, zatímco Auris, Golf, Ceed, C4 nebo Focus jsou třída C - čili nesrovnával bych to s těmito, ale s C3, Fiestou, Polem, Yarisem, Getzem, Puntem, Cliem a Riem, tedy velikostně podobnými vozy.
Velký kufr je fajn věc, ale pro mě je větší prioritou prostor pro cestující. Možná proto, že jsem dost vyrostl. Možná proto, že prostor pro zavazadla se dá taky dočasně zvětšit vozíkem nebo rakví na střeše, ale nohy z okna si za jízdy vyndá málokdo... Prostě moje priority jsou v první lajně prostor pro lidi, spolehlivost a cena (včetně provozních nákladů), a až v té další design(i když třeba design např. Thalie, krátkého Loganu nebo staré Multiply je sám o sobě dostatečným argumentem, proč to nekoupit), naladění podvozku a třeba i ten prostor v kufru (nějaký se taky hodí).
Jinak C4 mi taky ze současných Francouzů připadá jako nejrozumnější model, v tom se shodneme.
neregistrovaný "Vlado21"
19. 4. 2008 08:52
Re: Otazka
Banjo, vdaka za tipy. Z Tebou spominanych beriem ako realnu alternativu Fabii len prve 4 (z triedy B). Co sa tyka vnutorneho priestoru, v rodine nemame ziadnych basketbalistov, tak by nam vyhovovala aj ta (stara) Fabia (alternativne Tebou spominane typy vo verziach combi, keby existovali)... ;-) Ale k tej Fabii som aj tak, okrem nevydareneho dizajnu u II.gen. (a s tym suvisiacou nepochopitelnou zmenou proporcii), inu vaznejsiu vyhradu nepocul (okrem teda klasickych odtrhovaciek typu traktorovy zvuk pri trojvalcoch a pod.)...
18. 4. 2008 16:52
PODIL DESIGNU NA SPATNYCH PRODEJICH
Pokles prodeju Skody je naprosto normalni. Jiz drive jsem napsal, ze podil domaci automobilky na normalnim automobilovem trhu je 20%. Ano pokles prodeju Skody bude pokracovat. Toto se vsak vztahuje pouze na prodeje v Ceske Republice.
Nova Fabia se vsak prodava hur v cele Evrope. Toto je dane nevyvazenym designem, pouzitymi dily v "novem modelu" a konkurenci, ktera je jednoduse o mnoho dale. Nova Fabia Combi je mnohem konkurenceschopnejsi nez jeji kratsi verze. Uvidime jaky bude dalsi krok Skody k nastartovani prodeju tohoto nepovedeneho kusu.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "PREMDA"
18. 4. 2008 17:22
Re: PODIL DESIGNU NA SPATNYCH PRODEJICH
Fabka 2 je v Evropě průšvih. Možná to udělaj jako Volkswageňáci a neúspěch pozdějc nazvou mezigeneraci a zkusí to znovu za dva, tři roky s o něco málo lepším designem recyklovaným z novýho Pola.
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 17:41
Re: PODIL DESIGNU NA SPATNYCH PRODEJICH
Mne osobne by stacilo aj nieco ako Polo Combi v cene Fabie. Vzdy by to vyzeralo zvonku lepsie ako ta sucasna F II...
18. 4. 2008 17:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 4. 2008 18:09
Re: PODIL DESIGNU NA SPATNYCH PRODEJICH
Ty jsi Marianka možná také kritizoval když to nedávno předpovídal a najednou je to realita.V diskuzích o kvalitách hlavní argument zastánců Škody jsou vysoké(a rostoucí)prodeje.Když prodej klesá,byl trh deformovaný,to je zajímavé.
18. 4. 2008 22:14
Re: PODIL DESIGNU NA SPATNYCH PRODEJICH
Nedávno jsem tady předhazoval statistiku z nějakého ekonomického měsíčníku, kde se za 1Q 2008 prodalo asi o 20% více Fabií v Evropě než v minulém roce. Vzhledem k tomu, že loni byla F1 už na ústupu, tak bych řekl, že prodej je tak nějak stále stejný, možná i lepší, jelikož není ještě započítano kombi (+ neni a nebude sedan). O průšvihu co se snaží dramaticky napsat PREMDA a jiní tak nemůže být rozhodně řeč.
Konkrétní vývoj prodejnosti od r1999 až do dnes by mě celkem zajímal, ovšem hodnotit úspěch F2 můžeme nejdříve počátkem roku 2009, ne-li později.
18. 4. 2008 23:43
Re: PODIL DESIGNU NA SPATNYCH PRODEJICH
Možná se mýlím, ale ty letošní prodeje jsou nejspíš součtem obou generací Fabie. Pochybuji, že by se u nás staré Fabie prodalo tak málo, že by se do statistiky nevešla. Nebo že by to snad byla jiná třída?
Nicméně nepopírám, že prodejní výsledky má slušné. To autíčko nemůže za to, že u nás ho někteří považují za rodinné auto, ne-li stěhovák. Ba ani nemůže za to, jaká je u nás cenová politika. Subjektivně se mi ta nová nelíbí (a ani nikomu, s kým jsem o tom osobně mluvil), ale na hodnocení prodejního úspěchu (nebo neúspěchu) je asi fakt zatím příliš brzy.
Avatar - Special-line
18. 4. 2008 17:02
Trend
Myslím si že právě Škoda nastolila ten trend kombi v malých vozech potažmo subkompaktech jak se tomu dnes říká. Nebo snad nějaká jiná automobilka vyrábí trvale od roku 1990 kombi vedle základního provedení v této třídě? Začalo to Formanem a přes Felicii Kombi a F1 Kombi to pořád pokračovat bude.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "PREMDA"
18. 4. 2008 17:07
Re: Trend
Byli i jiní, ale řekněme, že tomu chceme věřit. Fantazie je to pěkná. :yes:
Avatar - Special-line
18. 4. 2008 17:11
Re: Trend
Tak neříkám že to opráskli naplno přímo od Škodovky ale je to fakt že Škodovka je dělá furt od roku 90 a ostatní začli skoro nedávno.
neregistrovaný "trucker7"
18. 4. 2008 18:36
Re: Trend
a čo napr. Fiat Uno ,Duna-sedan a kombi Duna wikend tak Palio-Palio wikend
Avatar - Ronault.
18. 4. 2008 19:08
Re: Trend
A pro to bych si měl Fabii koupit? Hodnotíte tady nějakou historii, vlastenectví v globalizovaném světě, kdy zlaté české ručičky jsou jen ta levná pracovní síla. Pro mne je důležíte to, co opravdu pocítím. U Formana jsem dostal pořádný kus auta, stejně jako ve Felicii, Fabia I byla další krok v malých vozech v jejich plnohodnotném využití, ale co mi nabídne krom disproporce Fobie¨?
18. 4. 2008 18:30
TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
Netopýři naráží na stěny svých nevědomostí, Škodovka slaví a my to hodnotíme. Tak tedy - z dvaceti devíti hodnocených v roce 2007 se Fabia umístila na osmém místě. Fantastický výsledek. Doma je nedostižnou jedničkou. Problém je jinde. Problém je v tom, že se tu řada plejstějšnovejch kovbojů domnívá, že jízda v Puntu je něco jiného než jízda ve Fabii. Každému z celého srdce přeji a doporučuji - domluvte si v prodejnách jízdy, projeďte Punto a pak hned přejeďte ke škodě a vlezte do Fabie. Vaše naivní představy o jiném světě se rozplynou jak mlha nad déjedna. A pozor, co se týká uživatelské přívětivosti - odladění toho s čím manipuluješ za jízdy, je Fabia lepší než Punto. Tos nečekal, viď. No, to je proto, žes ta auta neprojel.

Fabia se zatím nemusí líbit tak jako jiný vůz třídy. Uvidíš, že tu za šest let budeš po F2 brečet, jaká to je (byla) dokonalá kára. Pamatuj - Volkswagen ví přesně co chce a jak to má udělat. A Fabiu udělal jako Polo... jen o fous horší, což je logické. Takže máš-li skoro referenční auto třídy, asi jsi moc vedle nesáhl. Mimochodem, když jsem si při psaní toho prosincového "supertestíku" na blog přesedl z Fabie do Punta, byl jsem šokován z malinkých ukazatelů rychlosti a otáček. Vypadaly navíc jako by byly natištěné na čtvrtku. No, ověř si to sám.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ronault.
18. 4. 2008 19:16
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
Tak a máte to, měřitelně máte ve Fobii II hezčí budíky >:D A ještě máte podstatně intimnější vztah s krásnou spolujezdkyní v oblastí loktů, tak neberte to, když on VW ví, co dělá :-!
18. 4. 2008 20:53
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
Co takhle se tu nezešměšňovat infantilním textem a napsat například o kolik cenitimetrů je uvnitř Fabia užší než například zde opěvovaná Mazda 2. Pak zhodnotíme, zda je ten rozdíl opravdu na oprátku.
Avatar - SpiderJ
18. 4. 2008 21:26
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
1440mm Mazda2 vs. 1370mm Fabie2.. Sedum centimetrů... jenže v oblasti loktů je tomu tak, že rozdíl se subjektivně nedá poznat.. ;-)
Avatar - Ronault.
18. 4. 2008 21:50
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
Děkuji za ušetřenou práci, ale reakcí bude jen označení za nepodstatné infantilní rozdíly, které pochopíme až přestaneme být playstationoví jezdci >:-[]
Avatar - SpiderJ
18. 4. 2008 22:12
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
Já pořád doufám, že v každym fandovi do aut je pořád alespon kousek plejstejšnovýho kovboje, kterej plánuje, sní, doufá, porovnává, parkuje do garáže snů a s tím jak stárne, parkuje pořád častěji do té garáže reálné ;-) Třeba se v GTIm pleteš... i v něm je určitě kousek osmiletýho kluka ;-)
18. 4. 2008 19:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 4. 2008 20:53
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
Také obyčejný je.
19. 4. 2008 13:02
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
A ve Fabii je neobyčejný, viď? To byl gól.. (tam si totiž připadáš jak v dodávce)
19. 4. 2008 14:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 4. 2008 19:49
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
Škoda, GTI, že si nešiel pracovať niekde, kde je propaganda denným chlebíčkom. Napr.do politiky, nehanbil by sa za Teba ani samotný Goebbels, a to už bol nejaký pán demagóg.Oceňujem Tvoju loajalitu voči firme, pre ktorú pracuješ, ale nič nemusí byť až za hranicu vlastnej hrdosti a nezávislosti.Môžeš tu vypisovať kadejaké oslavné chválospevy na FabiuII, ale proste povedz mi, prečo by som si ju mal kúpiť, pokiaľ mám starú ešte v pohode. Motory? Ešte horšie, ako 1,4 MPI Škoda, ten nie je zlý, ale žiaden zázrak. Podvozok? Ten istý!!! Karoséria? Užšia a škaredšia a ešte aj nezmyselne vyššia. Cena? Taká istá. Tak o čom je vlasne to staré-nové auto? Iba o tom, že v Škodovke nás tu všetkých chceli tak pekne dobehnúť. Pripomína mi to staré socialistické časy, keď Š-1000MB nahradila Š 100 MB, ale bola to taká istá plechovica, len ináč vyzerala, podobne Š Rapid na Š 120, a tak by sme mohli pokračovať až do konca komunizmu. Ibaže, dnes už má zákazník viac možností a nemusí platiť vinkuláciu na auto, o ktorom nič nevie, a ktoré si ani nevyberie slobodne. Na šťastie pre nás, ktorý máme svoj rozum. Hoci ja osobne Škodovku mám rád, ale nie FabiuII.
Avatar - Ronault.
18. 4. 2008 19:51
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
:yes: :-)
18. 4. 2008 20:41
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
Máš podivuhodné spekulace o mé profesi, ale ujišťuji tě, že seš vedle jako jedle. I když veřejně přiznám, že spolupráce s VW v branži, kde se pohybuji by mi tedy nevadila vůbec... ;-) Ty ses ve svém příspěvku vyčerpal těmi spekulacemi o nicku GTI natolik, že ti nějak utekl smysl této diskuze, viď.

Ano, dnes má zákazník mnoho možností. Nejvíc těch zákazníků v Česku (mrkni prosím jak je to u vás) si právě tu Fabii koupí. Ale pro tebe možná překvapení - je mnoho tech, co si ji koupí i v Evropě. Fabia je osmá v Evropě. S tím konfrontuj své sny.

Co punto, řídil jsi ho? A jaký na tebe dělaly dojem brzdy, podvozek? Lepší či horší než Fabia?
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 21:08
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
Ja som to bohuzial nevedel posudit v taktiez vychvalovanom Cliu. Pretoze jazda s motorom 1.2 l bola pre mna len o permanentnom hladanim nejakeho otackoveho rozsahu, ked som aspon trosku citil, ze motor zabera a nemusim sa bat, ze mu dojde dych a ja o chvilu zastanem niekde na krajnici... OK, sila zvyku, ked clovek roky jazdi s TDI, ale to sa mi nestalo ani pri zhadzovanom benzine 1.2 HTP, ten je proti tomu uplne zihadlo! :-)
18. 4. 2008 22:41
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
Mňa nezaujíma Punto, Fiaty nie sú moja srdcovka, ale sedel som v novej Fabii a to mi stačilo, mal som z nej veĺmi stiesnený pocit oproti starej. To ostatné nebolo treba posudzovať, najazdil som na dvoch Fabiach 100 tis km, a nič proti nim, ale to všetko už poznám a kde je nejaká inovácia a pokrok. Nikde, len tá nepodarená kasňa, ktorá dobré auto posunula dozadu.
neregistrovaný "Vlado21"
18. 4. 2008 20:49
Re: TAK TO FABIOSNĚ SHRŇME
Cena je o nieco nizsia oproti F I. Teda aspon co sa tyka Slovenska. U vyssich katalogovych vybav je rozdiel cca 30 tis. Sk. Az je mi to podozrive...
neregistrovaný "Horways"
18. 4. 2008 20:53
Se nedivim
Ta nová Fobie se mi opravdu nelíbí :no: :no: ,ta stará je mnohem hezčí.Jsem zvědavej jak bude vypadat Scout,jestli bude verze RS a docela zajímavý by bylo udělat verzi Laurin a Klement - Nejluxusnější výbava např.u Oktávky :-! >:D .
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2008 22:17
Je to celkem čekatelné
Fábia II je stejně výborné auto jako F1, jenže už není tak vyjímečná. Konkurence dospěla. Stačí srovnat předacházející a nové generace Clia, Yarise, 206(207), Corsy...Nové generace jsou skoro o třídu jinde. Fabie zůstala stejná, ikdyž stejně výborná. Konkurence ji ovšem dohnala.
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2008 22:37
Ach jo
Ač úplně nechápu zlobu a zášť zamířenou proti firmě, která svými výkony živí nezanedbatelnou část populace, mohu pochopit skutečnost, že se nová Fábie nemusí každému líbit (sám mezi takové patřím, byť například předek považuji za celkem vydařený).
Hlavním problémem je dost možná mnohokrát omílaná nevyváženost proporcí (slovy mé milované je F2 "koza vysoká"). Dalším problémem je přílišná - jak to říci - hračkovitost. Zatímco předchozí generace byla jaksi neutrální a ani chlap se nemusel stydět ji řídit, nový styl už může být pro některé trochu problematický (což nemusí být ovšem jenom problém auta)! :-)
Ale proboha už by snad někteří mohli přestat s tím zbytečným pliváním špíny! Proč zbytečně hanět něco, co se spoustě jiných líbí?!
Rozbalit vlákno
1
19. 4. 2008 13:00
Re: Ach jo
To se ale pleteš, v Pravdě psali, že se nelíbí nikomu, takže je to tak a hotovo! ;-)
19. 4. 2008 10:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "antiVW2"
19. 4. 2008 20:22
Re: To je za 3000
ako malo ti stacilo k orgazmu >:D >:D >:D
ja som dnes navstivil autosalon v Blave, venoval sa novej Mazde6 a novemu Accordu a na Skodovku som ani len nepozrel. Ku koncu roka kupim jeden z tych dvoch japoncov a skodofky prenecham firemnym stádam!
19. 4. 2008 22:02
Fabia
Tak, a teraz sa ešte všetci pobite o to, či sa Fabia nepredáva kvôli celkovo klesajúcemu podielu Škody na domácom trhu, alebo preto, že je tak hnusná.

Nesúhlasím celkom, GTI, že časom sa kvality dizajnu F2 ukážu a my ich budeme vedieť oceniť. Je dosť modelov, ktoré musia najprv "dozrieť" v hlavách ľudí, aby ich prijali. Prípad novej Fabie to ale nejak nie je, negatvnych pohľadov je viac ako dosť a uvedomil som si to napríklad aj na bratislavskom autosalóne. V stánku Škody boli dva strapce ľudí - pri dvoch nových Superboch, každý bol zvedavý najmä na veko kufra. Pri Fabiách a Roomsteri beznádejne postávali iba hostesky a predajcovia v oblekoch - pohľady návštevníkov smerovali úplne inam. To o niečom vpovedá. Nová Fabia proste nie je zaujímavá. Neponúka o toľko viac, ako sa očakáva od nového modelu, pričom je ešte o jeden stupienok drahšia.

Mňa docela prekvapil môj svokor, keďže sa rozhodol vymeniť svoju Octaviu za Citroen C3, hoci je dosť zaťažený na Škodovky. Ale fakt, že dostane iba 3 valce za relatívne normálne peniaze, že akákoľvek výbava ženie cenu auta do nebies, a že za volantom mu je úzko ako v starej fiatke500, ho nasmerovali inam. V Citroene dostal C3 so slušným štvorvalcom 1.4, s klímou, a elektrikou vpredu, rádiom a metalízou za cenu nižšiu o takmer 100 tisíc. A to je už dosť silný argument. Po Fabii šiel z presvedčenia - Citroen kúpil po zrelej úvahe.

Myslím, že to celé nie je len pokles podielu doma. Na novej Fabii nemá čo dozrieť, proste sa nevydarila. A ako k takej sa nehodia ani marketingové plány, ktoré počítali s úspechom modelu od začiatku - tiež jej k predajnosti tým pádom veľmi nepomáhajú.
Najlepším riešením by bolo čím skôr nahradiť túto generáciu ďalšou. S novou filozofiou a novým dizajnom. Aby nebola do počtu, čo sa jej časom podľa mňa môže stať. Výrazný úspech čakať nemožno - len ak sa stane zázrak, a bude taká spoľahlivá, trvácna a nenáročná na údržbu, že sa stane bestselerom. Ale také zázraky sa už dnes asi nedejú...
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Cejpatka"
20. 4. 2008 00:06
Re: Fabia
100 tis. rozdíl při porovnání cen Fabie a C3? Švagr Klaudiuse či přímo Klaudius je buď sedmilhář anebo neumí vybírat, počítat ani porovnávat.

Fabia Ambiente 1.2 51kW 296.900,-
+ klima 20.000 + dálk.ovl. 4000 + záruka 4 roky/60 tis.km 3.000,- + rádio CD/MP3 8.000,- + vyhřívané trysky ostřik. 600,- + funkční paket (schránky pod sedadly, přihrádky v kufru, shránka na brýle ad.) 1.400,- CELKEM 333.900,-
+ sleva u prodejce 20 tis. + akce leasing zimní pneu zdarma za cca 8800,- (již skončilo) = výsledná cena 305.100,-
Stejnou konfiguraci si nedávno vybral kolega v práci.

Pro porovnání:
Citroen C3 1.4i Furio 54 kW 289.900,- akční cena (sleva 105 tisíc, původně ceníková cena 394.900,-) + mlhovky 3.500,- prodloužená záruka ve srovnatelné výši jako u Škody 9.100,- CENA CELKEM 302.500,-

Citroenu chybí boční airbagy, vyhřívané trysky ostřik., vyhř. zpětná zrcátka, odkl. schránky (z toho za příplatek nejde v této výbavě nic), zimní kola, sedí na pneu 175/65 R14 .
U Fabie chybí pouze drobnosti (jdou však většinou připlatit) jako akustická výstraha při nazapnutých pásech či překr.rychlosti, automatické zamykání dveří za jízdy, odpojení airbagu spolujezdce, přičemž sedí na pneu 195/55 R15.

Závěr, zda-li je Fabia ve srovnatelné výbavě ne-li lepší dražší než C3 o 100 tis., ať si každý udělá sám.
22. 4. 2008 21:21
Re: Fabia
Teraz sprav sondu u predajcov na Slovensku aby si bol objektívny. Keď cena presvedčí silného škodovkára na inú značku, tak asi v tom niečo bude, nie?
neregistrovaný "Cejpatka"
24. 4. 2008 09:37
Re: Fabia
Ceny jinde mě nazajímají neb jsou naprosto mimo mísu. Až bude článek o prodejích na Islandu, kde nějaká značka ztratí/získá x-% více/méně, tak pak argument o švagrovi na Slovensku, bývalém příznivci jiné značky bude také opravdu k věci...
25. 4. 2008 12:08
Nevíte někdo
Nevíte někdo, kolik z těch letos prodaných nových Fabií je ta nová generace a kolik ta stará. Vím o dost lidech, kteří si po spatření nové rychle koupili tu starou... Navíc za akční cenu.
Někomu se může ta nová i líbit, lidé jsou různí. Ale naživo jsem takového ještě nepotkal.
Rozbalit vlákno
0