Český trh v březnu 2008: Nových Fabií se za první tři měsíce prodalo méně než starých před rokem

Český trh v březnu 2008: Nových Fabií se za první tři měsíce prodalo méně než starých před rokem Zdroj: acz

Český trh v březnu 2008: Nových Fabií se za první tři měsíce prodalo méně než starých před rokem

I když Ford prodal v březnu o 140 Fusionů méně než v únoru, žádný z dovážených konkurentů mu druhé místo v žebříčku registrací malých vozů vzít nedokázal.

Škoda sice má na trhu zcela novou modelovou řadu Fabia, ale českým zákazníkům se více zamlouvala ta starší na konci modelového cyklu. Vyplývá to z údajů Sdružení dovozců automobilů.

V prvním čtvrtletí roku 2007 prodala domácí automobilka 7.444 Fabií první generace. Nová se začala prodávat nejprve jako hatchback 30. března 2007, před koncem roku pak přišla nová Fabia Combi. Začátek letošního roku tedy začal jako nové období s velmi mladou modelovou řadou Fabia a běžící výrobou dvou karosářských verzí. To obvykle bývá v životě modelu čas strmého růstu. Na bestselleru českého trhu se obvyklý průběh prodejní křivky zatím nekoná.

Během prvních tří měsíců roku 2008 si Češi koupili 7.258 Fabií, tj. o 186 vozů méně než ve stejném období roku 2007. Prodejcům se podařilo zvýšit podíl firemní klientely (jen verzí N1 se letos prodalo 1117 ks, loni 872 ks), ale soukromá klientela zřejmě míří častěji ke konkurenci (prodalo se o čtyři sta osobních Fabií M1 méně než loni). V březnu 2008 klesl podíl Fabie ve třídě na 44 %.

Ford pokračuje ve výprodejích akčních Fusionů a Fiest. První jmenovaný nabízí za podobné peníze více auta, na což Češi slyší. Fusion si v březnu sice koupilo o 140 zákazníků méně než v únoru, ale ani to jej nepřipravilo o druhou pozici. Peugeotova 207 a Volkswagenovo Polo jsou na svých známých pozicích, do první pětky se vrátil po čase Citroen C3. Do první desítky se vešel i Fiat Grande Punto se 195 zaregistrovanými vozy.

Ve druhé desítce stojí za pozornost růst registrací Mazdy2. V lednu si ji koupilo 62 zákazníků, v únoru už 101 a v březnu bylo zaregistrováno 140 vozů.

Malé vozy, registrace na českém trhu v březnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období3/20081-3/20083/20081-3/2008
1.Škoda FABIA2670725844,0%45,1%
2.Ford FUSION34413015,7%8,1%
3.Peugeot 2072757564,5%4,7%
4.Volkswagen POLO2746484,5%4,0%
5.Citroën C32595274,3%3,3%
6.Renault THALIA2505794,1%3,6%
7.Toyota YARIS2305913,8%3,7%
8.Fiat PUNTO1954253,2%2,6%
8.Hyundai GETZ1954743,2%2,9%
10.Opel CORSA1753982,9%2,5%
11.Renault CLIO1714652,8%2,9%
12.Ford FIESTA1593532,6%2,2%
13.Mazda 21403032,3%1,9%
14.Chevrolet AVEO1293592,1%2,2%
15.Peugeot 2061023081,7%1,9%
16.Seat IBIZA1022701,7%1,7%
17.Mitsubishi COLT741751,2%1,1%
18.Kia RIO671611,1%1,0%
19.Suzuki IGNIS611981,0%1,2%
20.Suzuki SWIFT561670,9%1,0%
-Celkem - jiné značky1463742,4%2,3%
-Celkem607416090100,0%100,0%