Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Mercedes-Benz představil nový dieselový čtyřválec (150 kW, 500 Nm), premiéru bude mít jako C 250 CDI

44 komentářů

Majstri z Hviezdy opäť ukázali, kto je jediným skutočným konkurentom mníchovskej vrtule. :yes: :yes: :yes:
Avatar - miromen
miromen
Jedině souhlas.Řekl bych s troškou nadsazky famozni.
Není to zas taková "pecka". Toyota má u 2.2D také výkonové varianty stejné jako 200CDI a 220CDI. Zhruba před dvěma lety představily v upravené verzi RAV4 výkonovou variantu 2.2D s 204k. jediný rozdíl je, že tu 200k variantu dodnes nenabízí. 😉
Btim12
Kia má taky připraveny 2.0 CRDi se 150 kW.
Čujo
500NM zo stvorvlaca je super :yes: 3.0TDI ma tez 500NM a je to 6valec....BRAVO MERCEDES :yes:
Jozki
3,0 V6 TDI ma 550 Nm a napriklad taky MB ML ma zo 3,0 6 valca 440 alebo 510 Nm. Trochu divne porovnavanie - dvojstupnovo preplnovana novinka oproti x rokov staremu motoru nemyslis ?
Čujo
tak sry moc sa do toho neviznam ale v tabulke vidim ze AUDI A5 3.0TDI ma 500Nmtak newem ;-\
Jozki
Pri Touaregu ma 3,0 V6 TDI manual 500 Nm automat 550 Nm ale kedze manual si malokto kupi tak som automaticky uviedol 550 Nm z automatu. Ten MB motor vyzera papierovo super len to porovnanie sa my zdalo divne. 😉
Avatar - Emel
Emel
Jde spíš o objem než o počet válců.. výkonově je naopak výhodnější čtyřválec než šestiválec o stejném objemu.
GT2
250CDI, 220CDI, 200CDI ...jaký má ten nový čtyřválec zdvihový objem??
Avatar - sybokcz
sybokcz
2143 vsechny verze (200, 220, 250 CDI), je to v tabulce,
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A pokračuje zbrojení na Euro 5. BMW již 2000 barů má, Audi také, ale možná ještě zareagují. Bude to masakr. Všechno kolem 200-220 koní a 450 až 500 Nm. Místo 8-válců 6-válce a místo 6-válců 4-válce. Místo turba turbo VGT, místo VGT bi-turbo. Místo 2000 bar 2500 bar pro Euro 6. Sazí a NOx bude méně, účinnost zachytávačů částic a odlučovačů NOx se zvýší. Spotřeba SCR a aditiv pro částicové filtry do paliva půjde dolů. Spotřeba paliva půjde také dolů. Bude to technologický masakr. Těším se.
Avatar - Emel
Emel
Hezké shrnutí. Tedy... V8 TDI pokud vím moc nebylo. Uvidíme co to udělá se spolehlivostí, VGT bi-turbo s přepouštěcími ventily je dost komplikovaná záležitost. Ostatně, ne nadarmo se u některých sportovních aut nahrazuje biturbo jedním velkým turbem.
Stejně tady začne hromada lidí plácat, že nafta patří do kamen...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Svatá pravda, za chvilku je tady máme... 8-s
Avatar - T613
T613
jj, kam jinam to patří :yes:
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
V tomto byl vždy leader BMW, ale teď, jak vidíme, to převzal MB. No, není nad competition between 2 giants...let´s roll guys 😉
Avatar - sybokcz
sybokcz
BMW ma dvoulitrovy dvouturbovy 150kW motor jiz minimalne rok.
A mohl bys mi prosím napsat, který motor máš na mysli??? Já jsem v nabídce BMW žádný takový nenašel. Snad, že by ho už přestali vyrábět >😒]
[odkaz] Stačí? Keď bude mat M-B toľko cien za motor roka ako BMW tak potom sa môžu porovnávať. Ešte aj do F1 si dávajú vyrábať motor inej firme. To je trosku úbohé, nemyslíš?
Promiň máš pravdu, já jsem se podíval jen na nabídku motorů u BMW 3 a tam není... Že má BMW vynikající motoráře se říká, ale v této kategorii automobilů už rozdíly v motorech nejsou zase tak velké... O těch motorech v F1 nevím a ani nemám chuť a čas to zjišťovat, ale myslím, že se vždycky mluví o motorech Mercedes...
u BMW maj skvělí motoráře o tom žádna, ale nazvat mercedes ubažáky je troufalost a Illmor už dávno patří pod mergl 😉
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mercedes nebude nikdy s BMW soutěžit o to, kdo vyrábí lepší motory, BMW a Mercedes mají značně odlišný image. Mercedesu bude bohatě stačit, aby mělo motory hodně dobré, nemusí být nutně lepší než u BMW.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
A kdo říká, ty blbe, že BMW není nejlepší? A bavíme se tady o 4válcích, a nesrovnávají se 6/8 válce :no: ty sto šestko :no:
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jo je to parada, gratuluju M-B. Jinak ale radsi kdyby vymysleli nizsi spotrebu. Pro "normalni" lidi, v aute stredni tridy, vykon okolo 100-120kw uz staci. Kdyby radsi snizili spotrebu, treba o 2-3 litry, to by byla spica. Ale to uz se asi jen tak nepovede, to by byl zazrak.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vašku, asi jsi si nevšiml, že tento motor bude mít 3 výkonové verze, 100 kW (330 Nm), 125 kW (400 Nm) a 150 kW (500 Nm.) První dva budou mít ve srovnání se současným OM646EVO o 1 litr nižší spotřebu, ten 150 kW bude mít při nízké spotřebě špičkový výkon a krouťák. HOWGH.
Avatar - gld
gld
O liter nižšiu spotrebu, ale v papieroch, v céčku to pri bežnej jazde bude aj tak brať 6l, výkonnejšie varianty 7l takže nič prevratné čo by sme už nevideli..jediné čo sa citelne zlepšilo je výkon
Taky že spotřebu nemůžeš snižovat do nekonečna. Účinnost tepelných motorů je limitovaná fyzikálními zákony. A k uvedení auta do pohybu, překonávání odporu je potřeba pořád zhruba stejné množství energie.
Avatar - gld
gld
veď to, nižšie to už o moc nepôjde, optimistické údaje výrobcov o tom ako je nový motor o toľko a toľko percent úspornejší ako starý majú nízku výpovednú hodnotu
Jinak pro zajímavost, když Diesel vymyslel svůj motor, tak počítal s tím, že bude dosahovat účinnosti až 75%. Nevím, jakou mají přesnou účinnost současné automobilové diesely, ale myslím že něco přes 30%. Jsou ale i motory, které dosahují až 50% účinnosti, to jsou ale obrovské motory, kde může mít válec i 8 metrů, takže do Mercedesu asi ne >😁
Andy
8 metru... to sis trosku zaprehanel, ne?
Četl jsem to. Předpokládám, že se používají jako pohon velkých námořních lodí.
Avatar - marek.g
marek.g
jo ten motor se jmenuje wartsila-sulzer rta16-c vazi 2300t je to 14-ti valec dvoutaktni preplnovany diesel a ma vykon 109000 koni pri 102 otackach za min. spotreba mirna asi 13,7t paliva za hodinu >😁
Avatar - gld
gld
Pre boha a to vôbec taký motor aj existuje? Aj v supertankeroch sú snáď menšie..
Osm metrů mi připadá trochu moc. Ale na druhou stranu jsem viděl klikovou hřídel k jednomu takovému mackovi a to byl masakr...
Četl jsem to asi před 6ti lety, prý největší motor na světě, celková velikost asi 40 metrů, bohužel použití tam nepsali, ale myslím, že se to používá k pohonu lodí. Asi by to šlo najít na googlu, ale na to jsem moc líný >😁
Jasne ze jsem si vsiml. S jednim CDI mam moznost jezdit 😊. Jen jsem ale uvazoval co by se mi libilo vice 😊. Asi to holt nepatri do teto diskuze. Bylo by krasne mit tento motor treba s 90kW ale spotrebou treba do 4l 😄 😊. No nic.
Ale samozrejme i tohle je supr pokrok. Protoze dosahnout takovy vykon a pritom takovou spotrebu z tohoto motoru je dobre. Drive by na takovy vykon bylo potreba silny sestivalec s velkou spotrebou.
lucas.
Predpokladam ze clovek, ktory si kupi mercedes nebude plakat nad tym, ze ma spotrebu 5 l/100 km a nie 2,5l/100 km.
Samozrejme. Ale to by lidstvo nikam nedoslo kdyby takhle uvazovalo. Jen jsem tak uvazoval co by se mi libilo vice 😊.
Všimli ste si krivku točivého momentu? Jeden veľký kopec - v reále možno aj kopanec okolo 1800-2000 a potom už iba pekne dolu. Porovnajte si to s tými daľšími dvoma motormi.
Max točivý moment využiteľný v rozmedzí 200 otáčok a výkon tiež vôbec nemá plochú krivku.
Sú to určite veľmi pekné cifty (150 kW, 500 NM), ale neviem či neboli dosiahnuté len kvôli tabuľkovým hodnotám a jazda bude v praxi veľmi podobná 220 CDI. Chcelo by sa odviezť, aby sa dalo hodnotiť, ale to sa mne asi len tak nepodarí 😄.
vladi87
Kam až pôjde ten výkon? Je to super, určite to stojí za zvezenie, a rád by som také niečo prehnal po okreskách. Ale nech sa niekto pozrie na životnosť takýchto motorov. Neexistuje že vydrží toľko, čo staré nafťáky 1.9 s výkonmi 80 - 100 koní, 2.5 do 150 k, a ďalšie výkonovo nepree😜onované diesle. Keby som chcel spoľahlivé auto, tak radšej beriem väčší objem s rovnakým výkonom alebo aj menším výkonom.