Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Prius na českém trhu již od 649.900,-Kč

Nová řada akčních modelů Toyoty s označením Premium má zákazníkům přinést jasně definované cenové zvýhodnění, bez skrytých podmínek a rádoby bonusů, které nakonec stejně zaplatíte jinde. Prius se díky tomu dostává s cenou o 90 tisíc korun níže než dosud.
Zpět na článek
10. 4. 2008 20:24
10. 4. 2008 21:04
10. 4. 2008 21:13
10. 4. 2008 21:20
10. 4. 2008 22:11
10. 4. 2008 22:14
10. 4. 2008 22:30
10. 4. 2008 22:33
10. 4. 2008 22:37
10. 4. 2008 22:39
10. 4. 2008 22:43
10. 4. 2008 22:44
10. 4. 2008 22:45
10. 4. 2008 22:56
10. 4. 2008 22:59
10. 4. 2008 23:02
11. 4. 2008 08:45
10. 4. 2008 22:57
neregistrovaný "Bench"
10. 4. 2008 22:59
10. 4. 2008 23:01
13. 4. 2008 12:47
neregistrovaný "216"
11. 4. 2008 07:33
11. 4. 2008 16:16
11. 4. 2008 17:22
11. 4. 2008 08:13
11. 4. 2008 09:17
13. 4. 2008 12:53
neregistrovaný "216"
11. 4. 2008 16:19
11. 4. 2008 21:06
10. 4. 2008 21:14
10. 4. 2008 21:22
10. 4. 2008 21:24
10. 4. 2008 21:43
11. 4. 2008 12:06
10. 4. 2008 22:27
neregistrovaný "Bench"
10. 4. 2008 22:21
neregistrovaný "Bench"
10. 4. 2008 20:25
neregistrovaný "ronik"
10. 4. 2008 21:23
10. 4. 2008 23:54
11. 4. 2008 08:53
11. 4. 2008 09:25
11. 4. 2008 09:28
11. 4. 2008 09:31
11. 4. 2008 10:03
11. 4. 2008 10:05
11. 4. 2008 10:30
11. 4. 2008 11:10
11. 4. 2008 11:41
11. 4. 2008 12:24
11. 4. 2008 13:07
11. 4. 2008 13:22
11. 4. 2008 13:34
11. 4. 2008 14:02
11. 4. 2008 09:29
11. 4. 2008 13:56
10. 4. 2008 21:34
neregistrovaný "PP120d"
10. 4. 2008 21:37
10. 4. 2008 22:15
neregistrovaný "VasekC"
11. 4. 2008 10:26
10. 4. 2008 21:47
10. 4. 2008 21:58
11. 4. 2008 08:57
11. 4. 2008 08:59
11. 4. 2008 09:16
11. 4. 2008 09:42
11. 4. 2008 11:11
11. 4. 2008 11:29
11. 4. 2008 11:40
11. 4. 2008 12:06
11. 4. 2008 12:37
10. 4. 2008 22:04
10. 4. 2008 22:07
10. 4. 2008 22:21
10. 4. 2008 22:20
10. 4. 2008 23:01
11. 4. 2008 20:15
neregistrovaný "Bench"
11. 4. 2008 20:12
neregistrovaný "Bench"
11. 4. 2008 21:21
neregistrovaný "Bench"
11. 4. 2008 20:07
neregistrovaný "Bench"
10. 4. 2008 23:12
neregistrovaný "Bench"
10. 4. 2008 23:22
neregistrovaný "Bench"
10. 4. 2008 23:44
neregistrovaný "Bench"
11. 4. 2008 08:55
11. 4. 2008 10:02
11. 4. 2008 10:10
11. 4. 2008 11:35
11. 4. 2008 12:25
11. 4. 2008 15:27
neregistrovaný "AG"
11. 4. 2008 10:21
11. 4. 2008 14:21
neregistrovaný "AG"
11. 4. 2008 10:05
11. 4. 2008 10:38
neregistrovaný "AG"
11. 4. 2008 15:55
neregistrovaný "AG"
11. 4. 2008 10:32
neregistrovaný "AG"
11. 4. 2008 14:07
neregistrovaný "AG"
11. 4. 2008 18:00
neregistrovaný "Bench"
11. 4. 2008 14:08
neregistrovaný "AG"
11. 4. 2008 14:54
neregistrovaný "AG"
11. 4. 2008 15:44
11. 4. 2008 16:40
neregistrovaný "milanič"
11. 4. 2008 22:28
10. 4. 2008 20:24
Pěkné
Moc pěkné auto chtělo by to opravdu určité výhody pro majitele těchto aut a tím by jich jezdilo více.
Rozbalit vlákno
35
10. 4. 2008 21:04
Re: Pěkné
Hlávkovej salát? Rudomozek nebo Mauglí ze Dvora Králové? Člověče, nechtěl bys ještě zvýhodnit ty co nekouří, pijí nechlazenej kefír a na korouhvi jim visí biobuřt? Tyhle zelené amoky miluju.

Když tak se tu rozepiš, proč že by podle tebe měl mít Prius nějaké výhody, a proč že by bylo dobré aby jich tu jezdilo více, případně se pokus napsat, co je na tomhle autě pěkné.
Avatar - T613
10. 4. 2008 21:13
Re: Pěkné
Musím souhlasit. Jediná vozidla, u kterého by se mělo něco zvýhodňovat kvůli ekologii, by měla být vozidla s nulovými emisemi.
Avatar - gld
10. 4. 2008 21:20
Re: Pěkné
Tiež nesúhlasím zo zvýhodňovaním nejakých akože-ekologických vozidiel ale snáď šlo reagovať aj slušnejšie ;-\
10. 4. 2008 22:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
10. 4. 2008 22:14
Re: Pěkné
Je ekologie a ekologie. Výrobou a recyklací baterií je ovlivněna malá oblast. Navíc ta se dá značně zmenšit při uplatňování nejnovějších technologií, a dodržování přísných norem. Zplodiny jsou větším problémem, protože působí na obrovské ploše na celý ekosystém.
10. 4. 2008 22:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
10. 4. 2008 22:33
Re: Pěkné
Žádný technický výtvor nikdy nebude ekologický! Jde jen o to, aby ta neekologičnost zasáhla co nejmenší plochu,a tedy co nejméně ovlivnila ekosystém.
Těch tvých 104gramů je sice nádherných, ale vynásob si to několika tisíci na poměrně rozsáhlé ploše. Navíc těch 104g je pouze jedna složka emisí.
10. 4. 2008 22:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
10. 4. 2008 22:39
Re: Pěkné
Opakuji, žádný umělý výtvor nemůže být ze své podstaty nikdy ekologický! Jde jen o maximální minimalizaci škod. A tou cestou rozhodně nejsou benzínové a dieselové motory.
10. 4. 2008 22:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
10. 4. 2008 22:44
Re: Pěkné
Až zapneš to co máš mezi ušima, pochopíš co sem ti říkal.
10. 4. 2008 22:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
10. 4. 2008 22:56
Re: Pěkné
Pokud chceš vyhnat z měst smog, který je z velké části tvořen automobilovými emisemi, tak musíš z města dostat automobily s velkými emisemi (řadím tam nejnovější klasické motory, ale i stávající hybridy). A dostat tam dopravu s žádnými nebo minimálními emisemi.
Máš několik cest:
1) restrikce - zavádění daní a omezení provozu "špatných" aut. Výsledek bude minimální. Nebo velice pozvolný
2) podpora hromadné přepravy - to znamená překopat železniční síť, podstatně zkrátit jízdní dobu. Ve městech zvýšit kapacity, a zkulturnit je. Výsledek opět minimální. Maximální efekt bude v meziměstské dopravě. Ve městě se nic nezmění.
3)podpora aut s nulovými nebo minimálními emisemi - úlevami na daních apod.
A největší sranda je, že ani jedno řešení není dobré.
10. 4. 2008 22:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
10. 4. 2008 23:02
Re: Pěkné
Nepochopils to co sem napsal. Nic jsem nepomlouval, to byla ironie.
Polo Bluemotion je ekologický leda na letáku. Je to jako by si místo dvou lžiček jedu na krysy snědl půl lžičky.
11. 4. 2008 08:45
Re: Pěkné
pekne napísané...všetky tieto nove auta ,ktore vyrobcovia označuju za ekologické,stále znečistijú vzduch síce menej,ale znečisťujú...
neregistrovaný "Bench"
10. 4. 2008 22:57
Re: Pěkné
Řekl bych spíš, že jsou problém naopak proto, že působí lokálně (pokud neuvažuji CO2) a to v místě, kde je jejich působení nejméně žádoucí.
Z tohoto pohledu by šel hybridech vidět smysl, protože část ekologické zátěže se takto přenese pryč z měst, kde nejvíc škodí.
Avatar - T613
10. 4. 2008 22:59
Re: Pěkné
Ve městech je to samozřejmě nejvíce vidět. U baterií se dá ta zátěž koncentrovat na jedno místo.
10. 4. 2008 23:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "216"
13. 4. 2008 12:47
Re: Pěkné
co to placas za nesmysly,hybrid nebude nikdy jezdit jen na elektrinu!!!
11. 4. 2008 07:33
Re: Pěkné
Ale no tak, GTI, prece mas na vic, nez jen na snusku urazek, ne? A pri sve inteligenci je ti i jasne, ze spalovaci motory jsou dlouhodobe neudrzitelne, casem diky nakladum na provoz spadnou na okraj zajmu. Stejne jako je neudrzitelny nazor typu po nas potopa, jinymi slovy, co lita z vyfuku, mne nezajima, neb je to za mnou a ten idiot, kteryho jsem prave predjel, tak ten at si to klidne cicha. Cim min poku.rvime planetu nasim potomkum, tim lip. Tim vic budou mit casu na vyvoj technologii, ktery jim umozni prekonat jejich vlastni problemy. Jiste je nesmysl zvyhodnovat priuse. Protoze ten je jen cesta, ne cil. Cesta pokroku v technologiich. Mozna cesta slona v porcelanu, ale jiste krok spravnym smerem. Pokud tedy neco ocenit (zvyhodnenim), tak pak dosazeni cilu, tj. snizeni emisi. Polutantu neni zase tolik kategorii, aby bylo nemozne komplexni zhodnoceni ucinnosti daneho reseni.
A mam-li parafrazovat tvuj posledni odstavec, kdyztak se tu rozepis, proc tak hloupe schematizujes a proc by kazdy, kdo tridi odpad nebo nehaze sjetou pneumatiku do potoka mel byt zrovna rudomozek, Maugli nebo volic zelenych amoku.
11. 4. 2008 16:16
Re: Pěkné
Ptej se kolegy nahoře, mne vynech. Já mám jasno, já rudé zítřky zažil. Věc je prostá - to, co smí dnes na silnice, o tom nemohou rozhodovoat zelení naivkové u táboráku, o tom rozhodnou ti, kteří o tom rozhodovat mají. A vidíš, ono to tak je, ono to tak funguje. To jen lapkové naivních mozků kříčí z kanálových vpustí - zakažme, zakažme, zakažme... Spláchne je první jarní deštík. Což je jenom dobře.
11. 4. 2008 17:22
Re: Pěkné
Jses si jisty, ze jsi psal do spravneho vlakna? Nikdo tu nepsal o nejakem zakazovani, az ty. Jde o to, koho zvyhodnit a koho znevyhodnit.
A co se tyka zelenych, oni si myslenku zodpovednejsiho pristupu ke zdrojum a prostredi jen vypujcili, odbourali racionalni podstatu, k terminologii, ktera jim zbyla, pridali socialni soucit (zavist), cimz stvorili pomerne moderni ideologii.
11. 4. 2008 08:13
Re: Pěkné
Tak teraz si ma, GTI, prekvapil, pretože od teba som čakal hlbšiu úvahu, nie povrchné žvásty.
Prius sa môže páčiť, páčia sa často aj horšie obludy a aj tento dizajn má svoje čaro. Toyota ho schválne dizajnovo odlišuje od všetkých ostatných áut, aby bolo jasné, že to nie je obyčajné auto.
Súhlasím s tým, že pre ekológiu má Prius len minimálny prínos, možno dokonca žiadny, alebo dokonca v istom zmysle negatívny. Jeho podstatou sú dva pohony, a je jasné, že výroba dvoch pohonov zaťaží prírodu výrazne viac ako jedného - nie som si istý, či po dobu životnosti ušetrí životné prostredie viac, ako pri svojom vzniku zničil.
Ale o to nejde. Tu je prínosom zvýhodnenie ekologického vozidla(hoci "ekologického" možno zaslúžene v úvodzovkách).
Ale je to podstatným krokom vpred. Netreba tu cítiť zášť voči majiteľom týchto vozidiel, že dostanú kus auta zadarmo a my ostatní nie. Treba v tom cítiť ochotu podporovať ekologické snaženie aj z opačnej strany, nie len podporou vývoja a technológií. Veď na čo nám všetky tie ekologické autá budú, keď ich bude kupovať len pár nadšencov?
Takže viac Priusov znamená, že tento nový segment sa stane zaujímavejším aj pre viac výrobcov, pretože o podobné autá už bude záujem, ktorý stojí za zmienku - a budú sa pravdaže snažiť byť lepší a ekologickejší. Možno nakoniec dospejú až k autám s nulovými emisiami v sériovej výrobe a za normálne peniaze. Nakoniec - tie peniaze sú dôležité - na heslo "za kvalitu treba platiť" takmer doplatil aj bestseler Golf, prvoradou úlohou novej generácie je výrazne znížiť výrobné náklady, pretože pre koncového zákazníka je jeho cena už mierne nad rozumnú úroveň.
A nakoniec - nie je to fajn predstava, GTI, mať raz Golfa (povedzme 9 generácie) s elektrickým pohonom, dvomi elektromotormi po 50 kW, dojazdom do 1000 km a nabíjaním za pár minút? Na streche slnečný kolektor a pod kapotou rekuperačná mašinka. Vo veľkom uplatnené nanomateriály, batérie s celkovou váhou slabých 100 kg v podlahe auta, akcelerácia na stovku za 8 sekúnd a sound do "výfuku" si vyberieš v palubnom počítači. A to všetko povedzme za pol mega českých. Utópia? Za istých podmienok by som povedal, že nie, technológie na tej úrovni, čo som písal, už existujú. Len ich treba posunúť do praxe a všemožne podporovať, aby boli zaujímavejšie, ako prachy v ropnej lobby.
Takže videl by som v tom aj trochu pozitíva, je to krok správnym smerom.
Avatar - T613
11. 4. 2008 09:17
Re: Pěkné
Na elektromobily máme shodný názor ;-)
Co se týče hybridů měla by být zvýhodňována až nově příchozí generace, která bude z větší části provozována na bez emisní provoz.Nicméně zvýhodnění by mělo být učiněno systémem úlev, nikoliv dodatečným zdaněním ostatních vozidel.
neregistrovaný "216"
13. 4. 2008 12:53
Re: Pěkné
neexistuje hybrid bez emisi,jezdi na benzin nebo diesel jako kazde jine auto,elektromotor mu jen pomaha,na samotny elektropohon jede pomerne malo
11. 4. 2008 16:19
Re: Pěkné
Rozlišuj mezi tím, co všichni chceme, to jest "čistý" pohon (a o tom třeba diskutujme) a mezi pokřiky věrozvěstů ze zelenorudé džungle - zakázat SUV, ukřižovat řidiče....
11. 4. 2008 21:06
Re: Pěkné
Si naozaj taký krátkozraký, alebo sa len robíš? Mám pocit, akoby si čítal len prvú vetu mojej reakcie. Tak povrchné a plytké správy s Tvojim podpisom čítam skutočne veľmi nerád. To nie je starý dobrý GTI s noblesou a šarmom... :no:
10. 4. 2008 21:14
Re: Pěkné
No s tím zvýhodněním to není jen tak. Třeba dobrý nápad je pro ekologická auta snížit DPH ... ale jak k tomu pak přijde třeba octávka, která je celkem ekologická ale na slevu by určitě nedosáhla ve srovnaní se starou škodou 120... Nehledě na to kdo by určoval jaké auto má na slevu nárok a jaké ne.

Dám příklad: Hybrid Prius a hybrid Lexus Lh600 ... oba hybridy oba šetří oproti konvenčnímu autu mnoho paliva. Ale lexus má i tak velkou spotřebu protože je to velké auto.

Jí bych spíš byl pro, zavést silniční daň pro osobní auta a ta by se odvíjela podle vypouštěných emisí nebo tak podle něčeho. S tím že pokud by např emise klesly pod 80g/km mohla by být daň kladná - ale né abyste dostáváli peníze, ale např bonusy na povinné ručení nebo tak. To by nutilo lidi při koupi auta myslet ekologicky.
Avatar - T613
10. 4. 2008 21:22
Re: Pěkné
A počítat by se to počítalo podle které složky? CO2? Podle množství prachových části? Či jiného sajrajtu? Co tak to vzít skrze hmotnost vozu? Velké auto, víc žere, má víc zplodin. Hmm, taky kravina. Já bych to danil podle legitimace. Pokud jsi ve straně Zelených, nebo členem Greenpeace a Hnutí Duha budeš od daně osvobozen.
Tyto úvahy jsou celkově o ničem. Obměna vozového parku je věcí čistě ekonomické síly populace. Takže pokud bude výkonná ekonomika, lidé si budou kupovat nové vozy splňující nejnovější emisní limity. Ten kdo teď jezdí ve 120 si již nikdy žádné nové auto nekoupí.
Jedinou cestou je podpora státu v prosazování elektromobilů, na H2 a CNG. Daně jsou jen sprostým naplněním obecních a státních kas. A co víc, ten "plebs" jim ještě zatleská jací jsou kabrňáci.
Avatar - gld
10. 4. 2008 21:24
Re: Pěkné
Ten kto dnes jazdí skodou 120 možno študuje a o 10 rokov si kúpi najmodernejší elektromobil v plnej kalbe ;-)
10. 4. 2008 21:43
Re: Pěkné
Třeba můj soused říkal, že když v 85 stál 3 dny frontu na svojí "stodvácu" před mototechnou, tak jí do smrti neprodá! A studovat se v 69 asi nechystá.
Avatar - gld
11. 4. 2008 12:06
Re: Pěkné
Myslel som na najrozšírenejšiu skupinu používateľov takého vozidla-nemajetných študentov ;-\
neregistrovaný "Bench"
10. 4. 2008 22:27
Re: Pěkné
:yes:
neregistrovaný "Bench"
10. 4. 2008 22:21
Re: Pěkné
No je to sice lepší nápad než dotování hybridů, ale pořád mi to příjde trochu na hlavu. Nejméně emisí (nevím proč pořád ty emise) vypouští takové auto, které nejezdí. Tudíž lidi, co se snaží autem nejezdit nebo jezdit co nejméně jsou mnohem prospěšnější pro ekologii než lidi, co mají "ekologické" auto. A to bys potom musel nějakou tu tvojí kladnou daň dávat lidem i za to, že si místo výletu autem udělají výlet pěšky nebo rovnou zůstanou doma. Potom by to teprve byla opravdová EKOLOGICKÁ SPRAVEDLNOST
neregistrovaný "ronik"
10. 4. 2008 20:25
Jízda na elektromotor
No, Honda Hybrid je také schopna jet na el.motor-tuším do rychlosti max. 50km/h. Takže u Priusu nic vyjímečného. Sám jsem to vyzkoušel.
Rozbalit vlákno
2
10. 4. 2008 21:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 4. 2008 22:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 4. 2008 21:23
Líbí
Krásný auto! Přesně vystihuje nadčasový design, který umí opravdu jen asiati! Sportovní vzhled ještě podtrhuje rajčatová barva někdy i s kufrem plným baterek. Jsem pro zvýhodněnou cenu pro každého potencionálního zájemce o tento vůz, minimálně medaile za ekologii nebo plaketa s fotografií a podpisem pana Bursíka by se hodila. Auto s kterým určitě nenaserete žádného souseda!
Rozbalit vlákno
17
11. 4. 2008 08:53
Re: Líbí
Skús sa s takým vozom raz odviezť. Garantujem ti, že zmeníš názor. A nebudeš potom písať také hovadiny.
11. 4. 2008 09:25
Re: Líbí
Nebudu riskovat!!! Možná bych nabyl přesvědčení, že třeba BMW, MB a podobný automobilky to dělaj špatně a jen Toyota Piczus je vrcholem techniky a designu! t
11. 4. 2008 09:28
Re: Líbí
Nie, Mercedes a BMW sú v tomto konzervatívnejšie a ešte to nerobia. Ale ten čas príde.
11. 4. 2008 09:31
Re: Líbí
Že budou tak hnusný? Nebo jsi jen ekoterorista, co mi chce namluvit, že zachránim ozónovou díru?
11. 4. 2008 10:03
Re: Líbí
Prečítaj si, čo v tejto debate píšem a nepruď. Kým niečo napíšeš, tak skús najprv rozmýšľať.
11. 4. 2008 10:30
Re: Líbí
Mě zajímá, co jsi napsal na mojí poznámku a nechápu, proč bych si měl číst tvoje úvahy?! Třídíš ty vůbec odpadky?
11. 4. 2008 11:10
Re: Líbí
Evidentne toho nechápeš viac, bez toho, aby si si to vôbec uvedomil. Skús trochu viac zapojiť mozog a pochopíš. Toto je debata o niečom, a žvásty bez akéhokoľvek podkladu nehovoria o ničom, než o úrovni myslenia ich autora. Tak ma nechaj, nech vidím v Tebe radšej to lepšie.
11. 4. 2008 11:41
Re: Líbí
Tak se podívej ekologu, já se do tvojí debaty nezapojuju, naopak ty reaguješ na můj názor, takže mozog si používej kde chceš a nesnaž se mi nutit svoje moudra, který jsou mi úplně volný. Pokud v každý větě použiješ myšlenky o něčí inteligenci, tak to doufám pochopíš. Jezdi si v hnusnym autě, chraň životní prostředí, ale po svym a hlavně mě netlač do hlavy, že po jízdě s nějakym autem změnim myšlení.
11. 4. 2008 12:24
Re: Líbí
Čo sem teraz pletieš ekológiu? Začali sme o technike a dizajne. Máš proste len svoju pravdu a nie si ochotný pripustiť nič iné. Na rozdiel od teba netvrdím, že BMW alebo Mercede robia niečo zle, tak ako ty haníš Toyotu. :no:
11. 4. 2008 13:07
Re: Líbí
Máš pocit, že když se svezu v Toyotě Piczus, že pro mě přestane být hnusem? Že je to auto hnus je můj názor, a ty první řekneš, že píšu hovadiny? Vzpamatuj se!
11. 4. 2008 13:22
Re: Líbí
Veď čítaj po sebe a zamysli sa... :-!
11. 4. 2008 13:34
Re: Líbí
Pane jo, ty jsi vědátor! Proč bych se já měl zamýšlet? Mě je to naprosto jasný, ty ve všem hledáš nějaký hluboký myšlenky.
11. 4. 2008 14:02
Re: Líbí
Pretože na to máš mozog. O.K., šetríš si ho aby sa ti neopotreboval. Jedným šmahom sa niekomu vysmiať za nezvyčajný dizajn, technickú fundovanosť a dotiahnutie projektu do reálnej sériovej podoby, to môže len niekto, kto sa ozaj zamýšľa iba nad tým, prečo by sa vôbec mal nad niečím zamýšľať...
11. 4. 2008 13:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "PP120d"
10. 4. 2008 21:34
Hruza
Nechapu.Kdo da 650 za takovou hnusnou, nemoderni, zastaralou krabici.To si muze koupit jenom blazen, a delat si dobre s toho ze mu to vypousti do vzduchu min hnusu.Dnesni MANIA s Globalnim oteplovanim je umele vyvolana novinarskym odpadem.Uz me unavuje cist u auta vedle udaju o konich ,take udaje o ,,splodinach v ovzdusi,,Takovy letadla nebo tovarny vypusti do vzduchu za den tolik necistot,zekdyby byly vsechny auta (na svete)nastartovany v jednom kuse tak jim to bude trvat necele dva roky.
Rozbalit vlákno
3
10. 4. 2008 21:37
Re: Hruza
Dneska je moderní mít ekologický auto a aby si toho někdo všimnul, tak je dobrý to podpořit designem, co nikdo nepřehlédne.
neregistrovaný "VasekC"
10. 4. 2008 22:15
Re: Hruza
Souhlasim. Ale kdyby se povedlo to rozsirit na vsechny auta sveta bylo by to fajn a urcite by to nebylo nezanedbatelne A nekdo zacit musi:). Jinak skoda ze je to auto tak osklive.

P.S: ochlazovani a oteplovani zeme se deje porad, v urcitych periodach, to je vedecky dokazano (snad tomu muzu verit:)) akorat v posledni dobe amplituda oteplovani roste velmi rychle. Otazka jakou mirou k tomu prispiva clovek.
11. 4. 2008 10:26
Re: Hruza
Skuste film The inconvenient truth, je to tak natocene pre laikov, takze nehrozi, ze by sa tomu nedalo porozumiet.
Oteplovanie ano, deje sa, dialo sa periodicky, ale namiesto toho, ze sa s tym zmierite, neskodilo by sa pozriet na to, ze kolkokrat je vacsia koncentracia CO2 v atmsfere, nez pred 100 rokmi, a o kolko stupnov je vyssia priemerna teplota zeme, ako bolo v tom dosavadnom najteplejsiom obdobi, potom si to trosku dat do kopy, a zistis, ze to s koncentraciou CO2 suvisi..., uz dnes je 2krat vyssia, nez kedykolvek bola...
Pritom niesom nekay psaudo greenpeaceaak, a neprotestujem proti stavbe dialnic, lebo ked nico muze znizovat emisie, tak to su aj dialnice, ba greenpeace priamo nenavidim, sa mi zda, ze nemaju nic lepsieho na praci, ale premyslat by neuskodilo nikomu. Namiesto toho, ze niektori z vas trepu fakt blbosti, sa pozrite na diagramy a statistiky koncentracie co2 vo vduchu, a teploty vduchu... hm 10 najteplejsich rokov v histrie bolo za poslednych 14 rokov...
10. 4. 2008 21:47
Pěkné
Pro GTI= chlapče je mi tě líto že nechápeš proč by podobné auta měla dostávat nějaké výhody.Třeba proto aby si je mohlo pořídit co nejvíce lidí a taky třeba abych nemusel jezdit za tvým smradlavým dehtem.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - T613
10. 4. 2008 21:58
Re: Pěkné
Hybridy jsou na tom stejně jako diesely. Pouze oddalují nevyhnutelné. Nic světoborného nepřinášejí. Jsou pouze užitečné. Na nějaké zvýhodňování před moderními motory nemají nárok.
11. 4. 2008 08:57
Re: Pěkné
Majú. Sú predskokanmi výraznejšie ekologických áut. Niekde to musí začať, nedá sa ísť na všetko skokom. Skús hodiť úvahu o tom, čo som písal hore, čo si o tom myslíš. ;-)
Avatar - T613
11. 4. 2008 08:59
Re: Pěkné
Proto jsem napsal, že jsou užitečné ;-)
11. 4. 2008 09:16
Re: Pěkné
Preto majú nárok na zvýhodnenie.
Avatar - T613
11. 4. 2008 09:42
Re: Pěkné
U nynější generace nesdílím tvůj názor. U té další jsem schopen si to představit. :-)
11. 4. 2008 11:11
Re: Pěkné
Ale tu nejde o úroveň "ekológie" tohto auta, ani o to, či si to už terajšia generácia zaslúži alebo nie. Myslel som, že si to pochopil. Ide o to ukázať smer a podporiť myšlienku. Aj keď ešte nemá dostatočnú úroveň. :-)
Avatar - T613
11. 4. 2008 11:29
Re: Pěkné
V tomhle se držím při zemi. Oceňovat se mají ráalné výsledky, ne haloo akce. Oba jsme se dávno shodli že bez bzučení to nepůjde. Teď jde jen o to jak toho dosáhnout nejlépe. ;-)
11. 4. 2008 11:40
Re: Pěkné
Presne. Preto treba podporiť každú snahu, aj tú s čiastočným výsledkom, pretože aj ten je pozitívny. Kde je hranica, čo je už dostatočne ekologické a čo nie?
Auto plus-mínus veľkosti Octavie s priemernou spotrebou 4,3 litra je pozitívnym výsledkom, hoci je technológia príliš drahá, zložitá a náročná na zdroje. O pár generácií ďalej to môže byť spotreba okolo 3 litrov, alebo celkom "čistý" pohon. Emisie na nulu nepôjdu asi nikdy a energia sa tiež niekde získavať musí. Ale dá sa to celkom inak ako dnes. Ťažba ropy, doprava, spracovanie, spaľovanie - to všetko dokopy je tak nechutný špinavý proces, že neváham v pomere k našej malej planéte nazvať ho zločinom. A žiaľ, podieľame sa na ňom všetci alebo takmer všetci už len tým, že žijeme...
Avatar - T613
11. 4. 2008 12:06
Re: Pěkné
To je oč tu běží..
10. 4. 2008 22:04
Re: Pěkné
Ten prius je jen klasické auto se spalovacím motorem, které má zvýšenou účinnost díky druhému elektropohonu a tím nižší spotřebu. Nic víc, nic míň. Pokud by mělo být něco zvýhodněno, tak auta s nulovými emisemi, takže jiným typem pohonu než spalováním ropných produktů... To by mohlo stejně tak být zvýhodněno např. VW Lupo TDI se spotřebou 3 litry, což je menší spotřeba než má slavný prius, ale kdo by v takovém autě chtěl jezdit? Někdo samozřejmě jo, ale moc lidí to nebude...
10. 4. 2008 22:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
10. 4. 2008 23:37
Re: Ekologicke auto? Ale houbeles!
Blbost. Vezmi tuhle japonskou pramici a jed s ni po dalnici trebas do Norimberku a zpatky na tempomat ustalenou rychlosti 130km/h. A potom se svez stejnou trasou s Octavkou TDI. Ktere z tech aut spotrebuje mene paliva a vypusti mene sajrajtu z vyfuku? Toyota to tedy nebude!
Nejlepsim ekologickym pocinem by bylo, pokud by se ze soucasnych spotrebnich dani, ktere se od ridicu vyberou navic za palivo spotrebovane za ouplne zbytecne sviceni po cely den, zavedla mestska hromadna doprava zdarma.
11. 4. 2008 08:52
Re: Ekologicke auto? Ale houbeles!
Ty vole, koľko toho paliva navyše minieš pretože svietiš? Keby bolo svietenie cez deň takým nezmyslom, nebolo by predpísané v toľkých štátoch...
11. 4. 2008 00:01
Re: Ekologicke auto? Ale houbeles!
Ty budeš pěknej vykuk, mílo, počítám, že seš minimálně vrátnej u hlávkovejch salátů. Jo, ten chlapec je milej, to potěší. Kdybys mě viděl, spadla by ti brada, meloune :-)

Tu tvou myšlénku o tom, že to zvýhodnění by bylo dobré, aby si priuse mohlo pořídit co nejvíce lidí si schovej pro mausoleum na rudém náměstí, tam tohle budou rádi slyšet. Zejména jeden, naštěstí už tuhej.
11. 4. 2008 08:59
Re: Ekologicke auto? Ale houbeles!
Ty si dostal injekciu nadopovanú sarkazmom, že? GTI, ja som zvyknutý čítať od Teba inteligentné články (aj keď s Tvojimi názormi často nesúhlasím), ale toto čo produkuješ je fakt už úbohé. Už sa vzchop a ukáž to lepšie čo v tebe je. Fakty a úvahy, nie nepodložené posmešky. :no:
11. 4. 2008 11:05
Re: Ekologicke auto? Ale houbeles!
Oznamte prosim administratorovi serveru, ze niekto GTI-mu ukradol heslo, a teraz tu pise pod jeho menom!
10. 4. 2008 22:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2008 23:00
Peníze hýbou světem, a pak...
Když se nad tím zamyslíme,jde skutečně o ochranu životního prostředí? Ani ne,výsledkem je rozjetí nového "odvětví" (hybridy,biopaliva) ti co se na něj zaměří,vydělají,máme tady eko boom. Těžařům to trochu ušetří zásoby ropy(vydělají),která tu nebude napořád,ale kolik? Z vytěžené ropy jde na naftu a benzín asi 30-40%,tudíž efekt celkově opět nevýrazný. Místo toho,aby se hledaly plnohodnotné alternativy,tak se jde pod rouškou ekologie opět za prachama pro pár vlivných skupin. Ochrana životního prostředí OK,ale pánové toto né,to né

PS: co se týče auta,určitě nesporná kvalita v podání Toyoty,ale ten design,je to subjektivní kritérium,ale dle mého to je největší brzda této kvalitní automobilky
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2008 23:01
ZVYHODNIT
Globalni oteplovani a zvysujici se hladina CO2 v atmosfere jdou ruku v ruce. Automobilismus se podili 20% na celkove produkci CO2 tvorenou lidskou industrializaci. CO2 je jak vime cloveku jedovatym. Nejvetsim problemem jsou velka mesta. Londym je vybornym prikladem. Praha za jistych okolnosti take.
Otazka zda nejakym zpusobem zvyhodnit pouziti automobilu s alternativnim pohonem je na snade. Odpoved je urcite ano. Vybornym prikladem jde prave Londym, nebo treba Stockholm. Ve Stocholmu je bezplatny vjezd do centra a zaroven bezplatne parkovani pro automobily s alternativnim pohonem.
Toyota Prius je automobilem do mestskych aglomeraci. Dokaze jen pouze pomoci elektriny, spotreba je nizsi nez u dieslovych automobilu, exhalace taktez. Vic automobilu s alternativnim pohonem nam pouze pomuze oddalit oddalitelne. Samozrejme, ze automobil s pohonem na elektrinu, s nulovym CO2 by byl idealni, na nej si ale musime jeste pockat.
Rozbalit vlákno
59
10. 4. 2008 23:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
10. 4. 2008 23:05
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
no je, viz učebnice biologie
10. 4. 2008 23:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 4. 2008 08:20
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Jedovaty je CO nie CO2. Ak by CO2 bol jedovaty tak ludsky organizmus by sa sam otravoval kedze CO2 je produktom dychania. ;-)
Avatar - T613
11. 4. 2008 08:40
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Oxid uhličitý je nedýchatelný a ve vyšších koncentracích může způsobit ztrátu vědomí a smrt. V krvi se totiž váže na hemoglobin a vytěsňuje tak kyslík, který se pak z plic obtížněji dostává do mozku a tkání těla. tolik wiki. Učebnici biologie se mi nechtěla hledat ;-)
11. 4. 2008 09:16
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Potlesk. Prave si nam velmi dobre popisal oxid UHOLNATY, chemicka znacka CO. Coxid UHLICITY s chemickou znackou CO2 je produktom dychania zivych organizmov - podla tvojho by sa potom organizmus sam otravoval. wikipedia hovori : Oxid uhoľnatý je bezfarebný plyn bez chuti a zápachu, je ľahší ako vzduch, nedráždivý. Oxid uhoľnatý je jed, ktorý zapríčinil pravdepodobne najviac otráv v histórii ľudstva. Oxid uhoľnatý je značne jedovatý, jeho jedovatosť je spôsobená silnou afinitou k hemoglobínu, vytvára s ním karboxyhemoglobín, čím znemožnuje prenos kyslíka v podobe oxyhemoglobínu z pľúc do tkanív. Väzba oxidu uhoľnatého na hemoglobín je približne dvestokrát silnejšia ako s kyslíkom a preto jeho odstránenie z krvi trvá mnoho hodín až dní. [odkaz]%C4%BEnat%C3%… Oxid uhličitý je atmosferický plyn tvorený dvoma atómami kyslíka a jedným atómom uhlíka. Jeho sumárny chemický vzorec je CO2. Je bezfarebný, nehorľavý, málo reaktívny, ťažší než vzduch. Vzniká ako produkt biologických procesov, napríklad dýchania a kvasenia a ako produkt horenia zlúčenín uhlíka vo vzduchu. Vo svojej podstate nepredstavuje CO2 škodlivinu, pretože nie je jedovatý. Pripisuje sa mu však rozhodujúci vplyv na vznik skleníkového efektu. [odkaz]%C4%8Dit%C3%B…
Avatar - T613
11. 4. 2008 09:46
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Ve vysokých koncentracích Jozki.

Koncentrace oxidu uhličitého v atmosféře je velice nízká a nepředstavuje proto pro zdraví přímé riziko.
Ve vyšších koncentracích (například v nedostatečně větraných prostorách) však toxické působení vykazovat může. Krátkodobá expozice oxidu uhličitému může ihned nebo jen s krátkou časovou prodlevou způsobit bolest hlavy, závratě, dýchací potíže, třes, zmatenost a zvonění v uších. Vyšší expozice pak může způsobit křeče, kóma a SMRT. Některé vážnější případy otrav mohou zanechat následky na mozku, způsobit změny osobnosti a poškození zraku. [odkaz]
Ale pokud sem tě nepřesvědčil, tak to vyzkoušíme na nějakém dobrovolníkovi

>:-[]
11. 4. 2008 10:08
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Vo vyssich koncentraciach ta zabije hocijaky plyn lebo nebude dost O2. Ja som ta chcel len upozornit ze to ta CO je jedovata a sa rychlejsia viaze na hemoglobin a teda ta "udusi zvnutra". CO2 je v podstate nejedovaty a neskodlivy plyn. Az na ten sklenikovy efekt. ;-\ No ja vypustam "len" 149 g na km.
Avatar - T613
11. 4. 2008 10:14
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Tak já sem se ještě neměřil kolik vypouštím na jeden kilometr ;-)
Jak jsem psal jinde - CO2 není to hlavní co trápí lidi ve městech. Kdyby to tak bylo, tak si tady nepíšeme. No možná jo, ale s kyslíkovou maskou >:D
11. 4. 2008 10:22
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Som si len tak zo srandy pozeral kolko CO2 to vypustam, pri jazdeni. ;-) >:D Po fazulovej polievke to radsej ani nechcem vediet. >:D Ludi v mestach trapi to co sa pise v novinach - teda aj CO2, prizemny ozon , prach. Mikrosadze z dieslov su im cudzie lebo o tych sa nikde nepise a teda nevedia co to je.
Avatar - T613
11. 4. 2008 10:26
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Tak nějak. A lidi nejvíce trápí CO2, to pomalu může i za rotaci planet >:D
11. 4. 2008 10:42
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Jaaaak len za rotaciu planet. Minule dve babky hovorili ze to kvoli CO2 maju taky nizky dochodok. ;-) >:D >:D
Avatar - T613
11. 4. 2008 10:52
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
>:-[] :yes:
neregistrovaný "Bench"
11. 4. 2008 20:15
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
>:D :yes: :yes:
neregistrovaný "Bench"
11. 4. 2008 20:12
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Myslíš? To by tě zabila 79% koncentrace dusíku ve vzduchu ;-) Už ses někdy nadýchal vzduchu ze sodovky? No není to nic moc, mě to vždycky rozkašle. Oxid uhličitý není přímo jedovatý, ale je nedýchatelný. Ve vyšších koncentracích má přesně ty účinky, jako píše T613
11. 4. 2008 20:39
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
79 % dusika vo vzduchu nepokladam za vysoku koncentraciu vzhladom na to ze 78,1 % je normalna koncentracia dusika vo vzduchu. To ze CO2 ma take ucinky ako T613 pise nespochybnujem. Skus mrknut na to co som tam vlastne pisal. ;-)
neregistrovaný "Bench"
11. 4. 2008 21:21
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Píšeš, že ve vyšších koncentracích tě zabije všechno, protože nebude dost kyslíku. Ale dýchat směs obvyklých 21% kyslíku a 79% CO2 také nejde. Ačkoliv obsahuje kyslíku dost, tak by ses nejspíš zadusil.

Nic, toho si nevšímej, to jen taková drobnost >:D
11. 4. 2008 13:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
11. 4. 2008 20:00
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
protože jsme dneska slavili v práci majitelovi narozky a stále mám dvojku v žíle tak tě chápu >:-[] ježíš mě zas bude bolet hlava
Avatar - T613
11. 4. 2008 20:24
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
ale jinak smrt šampaňským bych si nechal líbit ;-) >:D
neregistrovaný "Bench"
11. 4. 2008 20:07
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Ty taky soutěžíš o zlatý ventilek? >:D
11. 4. 2008 20:37
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Zlaty ventilek ? Preco myslis ? 8-s
Avatar - T613
11. 4. 2008 20:42
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
To neřeš, asi má víc v krvi než já teď ;-)
11. 4. 2008 21:11
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
No ked uz maju vsetci tak si dam aj ja. Dobre Tokajske nie je nikdy zle. ;-) >:D :yes:
Avatar - T613
11. 4. 2008 21:14
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Já měl vše.. řekni majiteli firmy ne >:D
11. 4. 2008 21:20
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
:yes: >:D Zaklad ale je nedopadnut takto : [odkaz]
Avatar - T613
11. 4. 2008 21:22
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Řídila šéfova manželka. Takže sem se projel v Santa Fe 2.7HDI (nebo jak se to jmenuje) tichoučký stroj. Jen je strašné zapínání bezpečnostních pásů, trvalo mi celých patnáct minut než sem se připnul! Sotva se mi to povedlo tak se vystupoval! strašný stroj >:D
11. 4. 2008 21:26
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Dalsi dokaz ze korea je sunt. >:D >:D
Avatar - T613
11. 4. 2008 21:44
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Přééésně tak >:D
Největší sranda bude až se tohohle chytne nějaký génius >:D
11. 4. 2008 22:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
11. 4. 2008 22:42
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Tak veselá nálada mi vydržela do zpráv ;-\ :-(
11. 4. 2008 23:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 4. 2008 23:05
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
bude to mít i pokračování ohledně dalších škodlivin nebo máš fobii z CO2? ;-)
neregistrovaný "Bench"
10. 4. 2008 23:12
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Příště nás udusí dusík ;-) >:D >:-[]
10. 4. 2008 23:20
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Dusik neni sklenikovym plynem. Atmosfera je tvorena z velke casti dusikem.
neregistrovaný "Bench"
10. 4. 2008 23:22
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
No sice není skleníkovým plynem, ale jedovatý by snad být mohl ne? >:D
10. 4. 2008 23:26
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Jistě,ovšem CO2 je nedílnou součástí koloběhu života,jde o jeho nadbytek v atmosféře,který devastovaná příroda nestačí zpracovat,ale to platí také o oxidech síry nebo dusíku. Jak psal T613,ve městech je značným problémem další složka emisí a tím je prach. Můžeme nahánět automobilismus jako vymýtači ďábla,ale jak si sám napsal,auta tvoří 20% emisí CO2,takže v rámci ekologie i ekonomie se lidé musí zaměřit i na jiné oblasti
10. 4. 2008 23:34
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Ano s timto naprosto souhlasim.
Avatar - T613
10. 4. 2008 23:07
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
města ovšem netrápí CO2, ale prach a ostatní zplodiny, které způsobují astma apod. Zvýhodňovat? Ne, není důvod. Na stavu to totiž nic nezmění.
K tomu CO2. Pokud by byl opravdu zájem s tím něco dělat, byla by v prvé řadě znevýhodněna letecká přeprava.
10. 4. 2008 23:33
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Mesta trapi prilis mnoho splodin. Dnes jeste nemuzeme zastavit jejich produkci, muzeme ji vsak omezit. Zavedenim mytneho v centru Prahy a zaroven zvyhodnenim vozu s alternativnim pohonem bychom udelali spravny krok k lepsimu dychani.
neregistrovaný "Bench"
10. 4. 2008 23:44
Re: NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
Jsem pro, takže až o tom budeš rozhodovat, tak máš mojí podporu ;-)

Já bych zase v první řadě zavedl MHD v Praze zdarma, stejně se na jízdném vybere asi jen 2 miliardy, zatímco veškeré náklady jsou myslím 9 miliard. Kdyby to myslel někdo s ekologií vážně, (nestačí jenom vážně, ale hlavně MYSLEL), tak než začne dotovat hybridy a zavádět mýta, tak přestane zpoplatňovat ekologickou MHD