Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pěkné
| 10. 4. 2008 20:24
Moc pěkné auto chtělo by to opravdu určité výhody pro majitele těchto aut a tím by jich jezdilo více.
Pěkné
| 10. 4. 2008 21:04
Hlávkovej salát? Rudomozek nebo Mauglí ze Dvora Králové? Člověče, nechtěl bys ještě zvýhodnit ty co nekouří, pijí nechlazenej kefír a na korouhvi jim visí biobuřt? Tyhle zelené amoky miluju.

Když tak se tu rozepiš, proč že by podle tebe měl mít Prius nějaké výhody, a proč že by bylo dobré aby jich tu jezdilo více, případně se pokus napsat, co je na tomhle autě pěkné.
Avatar - T613
Pěkné
| 10. 4. 2008 21:13
Musím souhlasit. Jediná vozidla, u kterého by se mělo něco zvýhodňovat kvůli ekologii, by měla být vozidla s nulovými emisemi.
Avatar - gld
Pěkné
| 10. 4. 2008 21:20
Tiež nesúhlasím zo zvýhodňovaním nejakých akože-ekologických vozidiel ale snáď šlo reagovať aj slušnejšie ;-\
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:14
Je ekologie a ekologie. Výrobou a recyklací baterií je ovlivněna malá oblast. Navíc ta se dá značně zmenšit při uplatňování nejnovějších technologií, a dodržování přísných norem. Zplodiny jsou větším problémem, protože působí na obrovské ploše na celý ekosystém.
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:33
Žádný technický výtvor nikdy nebude ekologický! Jde jen o to, aby ta neekologičnost zasáhla co nejmenší plochu,a tedy co nejméně ovlivnila ekosystém.
Těch tvých 104gramů je sice nádherných, ale vynásob si to několika tisíci na poměrně rozsáhlé ploše. Navíc těch 104g je pouze jedna složka emisí.
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:39
Opakuji, žádný umělý výtvor nemůže být ze své podstaty nikdy ekologický! Jde jen o maximální minimalizaci škod. A tou cestou rozhodně nejsou benzínové a dieselové motory.
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:44
Až zapneš to co máš mezi ušima, pochopíš co sem ti říkal.
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:56
Pokud chceš vyhnat z měst smog, který je z velké části tvořen automobilovými emisemi, tak musíš z města dostat automobily s velkými emisemi (řadím tam nejnovější klasické motory, ale i stávající hybridy). A dostat tam dopravu s žádnými nebo minimálními emisemi.
Máš několik cest:
1) restrikce - zavádění daní a omezení provozu "špatných" aut. Výsledek bude minimální. Nebo velice pozvolný
2) podpora hromadné přepravy - to znamená překopat železniční síť, podstatně zkrátit jízdní dobu. Ve městech zvýšit kapacity, a zkulturnit je. Výsledek opět minimální. Maximální efekt bude v meziměstské dopravě. Ve městě se nic nezmění.
3)podpora aut s nulovými nebo minimálními emisemi - úlevami na daních apod.
A největší sranda je, že ani jedno řešení není dobré.
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
Pěkné
| 10. 4. 2008 23:02
Nepochopils to co sem napsal. Nic jsem nepomlouval, to byla ironie.
Polo Bluemotion je ekologický leda na letáku. Je to jako by si místo dvou lžiček jedu na krysy snědl půl lžičky.
Pěkné
| 11. 4. 2008 08:45
pekne napísané...všetky tieto nove auta ,ktore vyrobcovia označuju za ekologické,stále znečistijú vzduch síce menej,ale znečisťujú...
Pěkné
neregistrovaný "Bench"
| 10. 4. 2008 22:57
Řekl bych spíš, že jsou problém naopak proto, že působí lokálně (pokud neuvažuji CO2) a to v místě, kde je jejich působení nejméně žádoucí.
Z tohoto pohledu by šel hybridech vidět smysl, protože část ekologické zátěže se takto přenese pryč z měst, kde nejvíc škodí.
Avatar - T613
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:59
Ve městech je to samozřejmě nejvíce vidět. U baterií se dá ta zátěž koncentrovat na jedno místo.
Pěkné
| 10. 4. 2008 23:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pěkné
neregistrovaný "216"
| 13. 4. 2008 12:47
co to placas za nesmysly,hybrid nebude nikdy jezdit jen na elektrinu!!!
Pěkné
| 11. 4. 2008 07:33
Ale no tak, GTI, prece mas na vic, nez jen na snusku urazek, ne? A pri sve inteligenci je ti i jasne, ze spalovaci motory jsou dlouhodobe neudrzitelne, casem diky nakladum na provoz spadnou na okraj zajmu. Stejne jako je neudrzitelny nazor typu po nas potopa, jinymi slovy, co lita z vyfuku, mne nezajima, neb je to za mnou a ten idiot, kteryho jsem prave predjel, tak ten at si to klidne cicha. Cim min poku.rvime planetu nasim potomkum, tim lip. Tim vic budou mit casu na vyvoj technologii, ktery jim umozni prekonat jejich vlastni problemy. Jiste je nesmysl zvyhodnovat priuse. Protoze ten je jen cesta, ne cil. Cesta pokroku v technologiich. Mozna cesta slona v porcelanu, ale jiste krok spravnym smerem. Pokud tedy neco ocenit (zvyhodnenim), tak pak dosazeni cilu, tj. snizeni emisi. Polutantu neni zase tolik kategorii, aby bylo nemozne komplexni zhodnoceni ucinnosti daneho reseni.
A mam-li parafrazovat tvuj posledni odstavec, kdyztak se tu rozepis, proc tak hloupe schematizujes a proc by kazdy, kdo tridi odpad nebo nehaze sjetou pneumatiku do potoka mel byt zrovna rudomozek, Maugli nebo volic zelenych amoku.
Pěkné
| 11. 4. 2008 16:16
Ptej se kolegy nahoře, mne vynech. Já mám jasno, já rudé zítřky zažil. Věc je prostá - to, co smí dnes na silnice, o tom nemohou rozhodovoat zelení naivkové u táboráku, o tom rozhodnou ti, kteří o tom rozhodovat mají. A vidíš, ono to tak je, ono to tak funguje. To jen lapkové naivních mozků kříčí z kanálových vpustí - zakažme, zakažme, zakažme... Spláchne je první jarní deštík. Což je jenom dobře.
Pěkné
| 11. 4. 2008 17:22
Jses si jisty, ze jsi psal do spravneho vlakna? Nikdo tu nepsal o nejakem zakazovani, az ty. Jde o to, koho zvyhodnit a koho znevyhodnit.
A co se tyka zelenych, oni si myslenku zodpovednejsiho pristupu ke zdrojum a prostredi jen vypujcili, odbourali racionalni podstatu, k terminologii, ktera jim zbyla, pridali socialni soucit (zavist), cimz stvorili pomerne moderni ideologii.
Pěkné
| 11. 4. 2008 08:13
Tak teraz si ma, GTI, prekvapil, pretože od teba som čakal hlbšiu úvahu, nie povrchné žvásty.
Prius sa môže páčiť, páčia sa často aj horšie obludy a aj tento dizajn má svoje čaro. Toyota ho schválne dizajnovo odlišuje od všetkých ostatných áut, aby bolo jasné, že to nie je obyčajné auto.
Súhlasím s tým, že pre ekológiu má Prius len minimálny prínos, možno dokonca žiadny, alebo dokonca v istom zmysle negatívny. Jeho podstatou sú dva pohony, a je jasné, že výroba dvoch pohonov zaťaží prírodu výrazne viac ako jedného - nie som si istý, či po dobu životnosti ušetrí životné prostredie viac, ako pri svojom vzniku zničil.
Ale o to nejde. Tu je prínosom zvýhodnenie ekologického vozidla(hoci "ekologického" možno zaslúžene v úvodzovkách).
Ale je to podstatným krokom vpred. Netreba tu cítiť zášť voči majiteľom týchto vozidiel, že dostanú kus auta zadarmo a my ostatní nie. Treba v tom cítiť ochotu podporovať ekologické snaženie aj z opačnej strany, nie len podporou vývoja a technológií. Veď na čo nám všetky tie ekologické autá budú, keď ich bude kupovať len pár nadšencov?
Takže viac Priusov znamená, že tento nový segment sa stane zaujímavejším aj pre viac výrobcov, pretože o podobné autá už bude záujem, ktorý stojí za zmienku - a budú sa pravdaže snažiť byť lepší a ekologickejší. Možno nakoniec dospejú až k autám s nulovými emisiami v sériovej výrobe a za normálne peniaze. Nakoniec - tie peniaze sú dôležité - na heslo "za kvalitu treba platiť" takmer doplatil aj bestseler Golf, prvoradou úlohou novej generácie je výrazne znížiť výrobné náklady, pretože pre koncového zákazníka je jeho cena už mierne nad rozumnú úroveň.
A nakoniec - nie je to fajn predstava, GTI, mať raz Golfa (povedzme 9 generácie) s elektrickým pohonom, dvomi elektromotormi po 50 kW, dojazdom do 1000 km a nabíjaním za pár minút? Na streche slnečný kolektor a pod kapotou rekuperačná mašinka. Vo veľkom uplatnené nanomateriály, batérie s celkovou váhou slabých 100 kg v podlahe auta, akcelerácia na stovku za 8 sekúnd a sound do "výfuku" si vyberieš v palubnom počítači. A to všetko povedzme za pol mega českých. Utópia? Za istých podmienok by som povedal, že nie, technológie na tej úrovni, čo som písal, už existujú. Len ich treba posunúť do praxe a všemožne podporovať, aby boli zaujímavejšie, ako prachy v ropnej lobby.
Takže videl by som v tom aj trochu pozitíva, je to krok správnym smerom.
Avatar - T613
Pěkné
| 11. 4. 2008 09:17
Na elektromobily máme shodný názor ;-)
Co se týče hybridů měla by být zvýhodňována až nově příchozí generace, která bude z větší části provozována na bez emisní provoz.Nicméně zvýhodnění by mělo být učiněno systémem úlev, nikoliv dodatečným zdaněním ostatních vozidel.
Pěkné
neregistrovaný "216"
| 13. 4. 2008 12:53
neexistuje hybrid bez emisi,jezdi na benzin nebo diesel jako kazde jine auto,elektromotor mu jen pomaha,na samotny elektropohon jede pomerne malo
Pěkné
| 11. 4. 2008 16:19
Rozlišuj mezi tím, co všichni chceme, to jest "čistý" pohon (a o tom třeba diskutujme) a mezi pokřiky věrozvěstů ze zelenorudé džungle - zakázat SUV, ukřižovat řidiče....
Pěkné
| 11. 4. 2008 21:06
Si naozaj taký krátkozraký, alebo sa len robíš? Mám pocit, akoby si čítal len prvú vetu mojej reakcie. Tak povrchné a plytké správy s Tvojim podpisom čítam skutočne veľmi nerád. To nie je starý dobrý GTI s noblesou a šarmom... :no:
Pěkné
| 10. 4. 2008 21:14
No s tím zvýhodněním to není jen tak. Třeba dobrý nápad je pro ekologická auta snížit DPH ... ale jak k tomu pak přijde třeba octávka, která je celkem ekologická ale na slevu by určitě nedosáhla ve srovnaní se starou škodou 120... Nehledě na to kdo by určoval jaké auto má na slevu nárok a jaké ne.

Dám příklad: Hybrid Prius a hybrid Lexus Lh600 ... oba hybridy oba šetří oproti konvenčnímu autu mnoho paliva. Ale lexus má i tak velkou spotřebu protože je to velké auto.

Jí bych spíš byl pro, zavést silniční daň pro osobní auta a ta by se odvíjela podle vypouštěných emisí nebo tak podle něčeho. S tím že pokud by např emise klesly pod 80g/km mohla by být daň kladná - ale né abyste dostáváli peníze, ale např bonusy na povinné ručení nebo tak. To by nutilo lidi při koupi auta myslet ekologicky.
Avatar - T613
Pěkné
| 10. 4. 2008 21:22
A počítat by se to počítalo podle které složky? CO2? Podle množství prachových části? Či jiného sajrajtu? Co tak to vzít skrze hmotnost vozu? Velké auto, víc žere, má víc zplodin. Hmm, taky kravina. Já bych to danil podle legitimace. Pokud jsi ve straně Zelených, nebo členem Greenpeace a Hnutí Duha budeš od daně osvobozen.
Tyto úvahy jsou celkově o ničem. Obměna vozového parku je věcí čistě ekonomické síly populace. Takže pokud bude výkonná ekonomika, lidé si budou kupovat nové vozy splňující nejnovější emisní limity. Ten kdo teď jezdí ve 120 si již nikdy žádné nové auto nekoupí.
Jedinou cestou je podpora státu v prosazování elektromobilů, na H2 a CNG. Daně jsou jen sprostým naplněním obecních a státních kas. A co víc, ten "plebs" jim ještě zatleská jací jsou kabrňáci.
Avatar - gld
Pěkné
| 10. 4. 2008 21:24
Ten kto dnes jazdí skodou 120 možno študuje a o 10 rokov si kúpi najmodernejší elektromobil v plnej kalbe ;-)
Pěkné
| 10. 4. 2008 21:43
Třeba můj soused říkal, že když v 85 stál 3 dny frontu na svojí "stodvácu" před mototechnou, tak jí do smrti neprodá! A studovat se v 69 asi nechystá.
Avatar - gld
Pěkné
| 11. 4. 2008 12:06
Myslel som na najrozšírenejšiu skupinu používateľov takého vozidla-nemajetných študentov ;-\
Pěkné
neregistrovaný "Bench"
| 10. 4. 2008 22:27
:yes:
Pěkné
neregistrovaný "Bench"
| 10. 4. 2008 22:21
No je to sice lepší nápad než dotování hybridů, ale pořád mi to příjde trochu na hlavu. Nejméně emisí (nevím proč pořád ty emise) vypouští takové auto, které nejezdí. Tudíž lidi, co se snaží autem nejezdit nebo jezdit co nejméně jsou mnohem prospěšnější pro ekologii než lidi, co mají "ekologické" auto. A to bys potom musel nějakou tu tvojí kladnou daň dávat lidem i za to, že si místo výletu autem udělají výlet pěšky nebo rovnou zůstanou doma. Potom by to teprve byla opravdová EKOLOGICKÁ SPRAVEDLNOST
Jízda na elektromotor
neregistrovaný "ronik"
| 10. 4. 2008 20:25
No, Honda Hybrid je také schopna jet na el.motor-tuším do rychlosti max. 50km/h. Takže u Priusu nic vyjímečného. Sám jsem to vyzkoušel.
Jízda na elektromotor
| 10. 4. 2008 21:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jízda na elektromotor
| 10. 4. 2008 22:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Líbí
| 10. 4. 2008 21:23
Krásný auto! Přesně vystihuje nadčasový design, který umí opravdu jen asiati! Sportovní vzhled ještě podtrhuje rajčatová barva někdy i s kufrem plným baterek. Jsem pro zvýhodněnou cenu pro každého potencionálního zájemce o tento vůz, minimálně medaile za ekologii nebo plaketa s fotografií a podpisem pana Bursíka by se hodila. Auto s kterým určitě nenaserete žádného souseda!
Líbí
| 10. 4. 2008 23:54
:-) :-) :yes:
Líbí
| 11. 4. 2008 08:53
Skús sa s takým vozom raz odviezť. Garantujem ti, že zmeníš názor. A nebudeš potom písať také hovadiny.
Líbí
| 11. 4. 2008 09:25
Nebudu riskovat!!! Možná bych nabyl přesvědčení, že třeba BMW, MB a podobný automobilky to dělaj špatně a jen Toyota Piczus je vrcholem techniky a designu! t
Líbí
| 11. 4. 2008 09:28
Nie, Mercedes a BMW sú v tomto konzervatívnejšie a ešte to nerobia. Ale ten čas príde.
Líbí
| 11. 4. 2008 09:31
Že budou tak hnusný? Nebo jsi jen ekoterorista, co mi chce namluvit, že zachránim ozónovou díru?
Líbí
| 11. 4. 2008 10:03
Prečítaj si, čo v tejto debate píšem a nepruď. Kým niečo napíšeš, tak skús najprv rozmýšľať.
Avatar - T613
Líbí
| 11. 4. 2008 10:05
:yes:
Líbí
| 11. 4. 2008 10:30
Mě zajímá, co jsi napsal na mojí poznámku a nechápu, proč bych si měl číst tvoje úvahy?! Třídíš ty vůbec odpadky?
Líbí
| 11. 4. 2008 11:10
Evidentne toho nechápeš viac, bez toho, aby si si to vôbec uvedomil. Skús trochu viac zapojiť mozog a pochopíš. Toto je debata o niečom, a žvásty bez akéhokoľvek podkladu nehovoria o ničom, než o úrovni myslenia ich autora. Tak ma nechaj, nech vidím v Tebe radšej to lepšie.
Líbí
| 11. 4. 2008 11:41
Tak se podívej ekologu, já se do tvojí debaty nezapojuju, naopak ty reaguješ na můj názor, takže mozog si používej kde chceš a nesnaž se mi nutit svoje moudra, který jsou mi úplně volný. Pokud v každý větě použiješ myšlenky o něčí inteligenci, tak to doufám pochopíš. Jezdi si v hnusnym autě, chraň životní prostředí, ale po svym a hlavně mě netlač do hlavy, že po jízdě s nějakym autem změnim myšlení.
Líbí
| 11. 4. 2008 12:24
Čo sem teraz pletieš ekológiu? Začali sme o technike a dizajne. Máš proste len svoju pravdu a nie si ochotný pripustiť nič iné. Na rozdiel od teba netvrdím, že BMW alebo Mercede robia niečo zle, tak ako ty haníš Toyotu. :no:
Líbí
| 11. 4. 2008 13:07
Máš pocit, že když se svezu v Toyotě Piczus, že pro mě přestane být hnusem? Že je to auto hnus je můj názor, a ty první řekneš, že píšu hovadiny? Vzpamatuj se!
Líbí
| 11. 4. 2008 13:22
Veď čítaj po sebe a zamysli sa... :-!
Líbí
| 11. 4. 2008 13:34
Pane jo, ty jsi vědátor! Proč bych se já měl zamýšlet? Mě je to naprosto jasný, ty ve všem hledáš nějaký hluboký myšlenky.
Líbí
| 11. 4. 2008 14:02
Pretože na to máš mozog. O.K., šetríš si ho aby sa ti neopotreboval. Jedným šmahom sa niekomu vysmiať za nezvyčajný dizajn, technickú fundovanosť a dotiahnutie projektu do reálnej sériovej podoby, to môže len niekto, kto sa ozaj zamýšľa iba nad tým, prečo by sa vôbec mal nad niečím zamýšľať...
Líbí
| 11. 4. 2008 09:29
Líbí
| 11. 4. 2008 13:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hruza
neregistrovaný "PP120d"
| 10. 4. 2008 21:34
Nechapu.Kdo da 650 za takovou hnusnou, nemoderni, zastaralou krabici.To si muze koupit jenom blazen, a delat si dobre s toho ze mu to vypousti do vzduchu min hnusu.Dnesni MANIA s Globalnim oteplovanim je umele vyvolana novinarskym odpadem.Uz me unavuje cist u auta vedle udaju o konich ,take udaje o ,,splodinach v ovzdusi,,Takovy letadla nebo tovarny vypusti do vzduchu za den tolik necistot,zekdyby byly vsechny auta (na svete)nastartovany v jednom kuse tak jim to bude trvat necele dva roky.
Hruza
| 10. 4. 2008 21:37
Dneska je moderní mít ekologický auto a aby si toho někdo všimnul, tak je dobrý to podpořit designem, co nikdo nepřehlédne.
Hruza
neregistrovaný "VasekC"
| 10. 4. 2008 22:15
Souhlasim. Ale kdyby se povedlo to rozsirit na vsechny auta sveta bylo by to fajn a urcite by to nebylo nezanedbatelne A nekdo zacit musi:). Jinak skoda ze je to auto tak osklive.

P.S: ochlazovani a oteplovani zeme se deje porad, v urcitych periodach, to je vedecky dokazano (snad tomu muzu verit:)) akorat v posledni dobe amplituda oteplovani roste velmi rychle. Otazka jakou mirou k tomu prispiva clovek.
Hruza
| 11. 4. 2008 10:26
Skuste film The inconvenient truth, je to tak natocene pre laikov, takze nehrozi, ze by sa tomu nedalo porozumiet.
Oteplovanie ano, deje sa, dialo sa periodicky, ale namiesto toho, ze sa s tym zmierite, neskodilo by sa pozriet na to, ze kolkokrat je vacsia koncentracia CO2 v atmsfere, nez pred 100 rokmi, a o kolko stupnov je vyssia priemerna teplota zeme, ako bolo v tom dosavadnom najteplejsiom obdobi, potom si to trosku dat do kopy, a zistis, ze to s koncentraciou CO2 suvisi..., uz dnes je 2krat vyssia, nez kedykolvek bola...
Pritom niesom nekay psaudo greenpeaceaak, a neprotestujem proti stavbe dialnic, lebo ked nico muze znizovat emisie, tak to su aj dialnice, ba greenpeace priamo nenavidim, sa mi zda, ze nemaju nic lepsieho na praci, ale premyslat by neuskodilo nikomu. Namiesto toho, ze niektori z vas trepu fakt blbosti, sa pozrite na diagramy a statistiky koncentracie co2 vo vduchu, a teploty vduchu... hm 10 najteplejsich rokov v histrie bolo za poslednych 14 rokov...
Pěkné
| 10. 4. 2008 21:47
Pro GTI= chlapče je mi tě líto že nechápeš proč by podobné auta měla dostávat nějaké výhody.Třeba proto aby si je mohlo pořídit co nejvíce lidí a taky třeba abych nemusel jezdit za tvým smradlavým dehtem.
Avatar - T613
Pěkné
| 10. 4. 2008 21:58
Hybridy jsou na tom stejně jako diesely. Pouze oddalují nevyhnutelné. Nic světoborného nepřinášejí. Jsou pouze užitečné. Na nějaké zvýhodňování před moderními motory nemají nárok.
Pěkné
| 11. 4. 2008 08:57
Majú. Sú predskokanmi výraznejšie ekologických áut. Niekde to musí začať, nedá sa ísť na všetko skokom. Skús hodiť úvahu o tom, čo som písal hore, čo si o tom myslíš. ;-)
Avatar - T613
Pěkné
| 11. 4. 2008 08:59
Proto jsem napsal, že jsou užitečné ;-)
Pěkné
| 11. 4. 2008 09:16
Preto majú nárok na zvýhodnenie.
Avatar - T613
Pěkné
| 11. 4. 2008 09:42
U nynější generace nesdílím tvůj názor. U té další jsem schopen si to představit. :-)
Pěkné
| 11. 4. 2008 11:11
Ale tu nejde o úroveň "ekológie" tohto auta, ani o to, či si to už terajšia generácia zaslúži alebo nie. Myslel som, že si to pochopil. Ide o to ukázať smer a podporiť myšlienku. Aj keď ešte nemá dostatočnú úroveň. :-)
Avatar - T613
Pěkné
| 11. 4. 2008 11:29
V tomhle se držím při zemi. Oceňovat se mají ráalné výsledky, ne haloo akce. Oba jsme se dávno shodli že bez bzučení to nepůjde. Teď jde jen o to jak toho dosáhnout nejlépe. ;-)
Pěkné
| 11. 4. 2008 11:40
Presne. Preto treba podporiť každú snahu, aj tú s čiastočným výsledkom, pretože aj ten je pozitívny. Kde je hranica, čo je už dostatočne ekologické a čo nie?
Auto plus-mínus veľkosti Octavie s priemernou spotrebou 4,3 litra je pozitívnym výsledkom, hoci je technológia príliš drahá, zložitá a náročná na zdroje. O pár generácií ďalej to môže byť spotreba okolo 3 litrov, alebo celkom "čistý" pohon. Emisie na nulu nepôjdu asi nikdy a energia sa tiež niekde získavať musí. Ale dá sa to celkom inak ako dnes. Ťažba ropy, doprava, spracovanie, spaľovanie - to všetko dokopy je tak nechutný špinavý proces, že neváham v pomere k našej malej planéte nazvať ho zločinom. A žiaľ, podieľame sa na ňom všetci alebo takmer všetci už len tým, že žijeme...
Avatar - T613
Pěkné
| 11. 4. 2008 12:06
To je oč tu běží..
Pěkné
| 11. 4. 2008 12:37
...alebo leží...
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:04
Ten prius je jen klasické auto se spalovacím motorem, které má zvýšenou účinnost díky druhému elektropohonu a tím nižší spotřebu. Nic víc, nic míň. Pokud by mělo být něco zvýhodněno, tak auta s nulovými emisemi, takže jiným typem pohonu než spalováním ropných produktů... To by mohlo stejně tak být zvýhodněno např. VW Lupo TDI se spotřebou 3 litry, což je menší spotřeba než má slavný prius, ale kdo by v takovém autě chtěl jezdit? Někdo samozřejmě jo, ale moc lidí to nebude...
Avatar - T613
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:07
:yes:
Pěkné
| 10. 4. 2008 22:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
Ekologicke auto? Ale houbeles!
| 10. 4. 2008 23:37
Blbost. Vezmi tuhle japonskou pramici a jed s ni po dalnici trebas do Norimberku a zpatky na tempomat ustalenou rychlosti 130km/h. A potom se svez stejnou trasou s Octavkou TDI. Ktere z tech aut spotrebuje mene paliva a vypusti mene sajrajtu z vyfuku? Toyota to tedy nebude!
Nejlepsim ekologickym pocinem by bylo, pokud by se ze soucasnych spotrebnich dani, ktere se od ridicu vyberou navic za palivo spotrebovane za ouplne zbytecne sviceni po cely den, zavedla mestska hromadna doprava zdarma.
Ekologicke auto? Ale houbeles!
| 11. 4. 2008 08:52
Ty vole, koľko toho paliva navyše minieš pretože svietiš? Keby bolo svietenie cez deň takým nezmyslom, nebolo by predpísané v toľkých štátoch...
Ekologicke auto? Ale houbeles!
| 11. 4. 2008 00:01
Ty budeš pěknej vykuk, mílo, počítám, že seš minimálně vrátnej u hlávkovejch salátů. Jo, ten chlapec je milej, to potěší. Kdybys mě viděl, spadla by ti brada, meloune :-)

Tu tvou myšlénku o tom, že to zvýhodnění by bylo dobré, aby si priuse mohlo pořídit co nejvíce lidí si schovej pro mausoleum na rudém náměstí, tam tohle budou rádi slyšet. Zejména jeden, naštěstí už tuhej.
Ekologicke auto? Ale houbeles!
| 11. 4. 2008 08:59
Ty si dostal injekciu nadopovanú sarkazmom, že? GTI, ja som zvyknutý čítať od Teba inteligentné články (aj keď s Tvojimi názormi často nesúhlasím), ale toto čo produkuješ je fakt už úbohé. Už sa vzchop a ukáž to lepšie čo v tebe je. Fakty a úvahy, nie nepodložené posmešky. :no:
Ekologicke auto? Ale houbeles!
| 11. 4. 2008 11:05
Oznamte prosim administratorovi serveru, ze niekto GTI-mu ukradol heslo, a teraz tu pise pod jeho menom!
Slepá ulička
| 10. 4. 2008 22:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Peníze hýbou světem, a pak...
| 10. 4. 2008 23:00
Když se nad tím zamyslíme,jde skutečně o ochranu životního prostředí? Ani ne,výsledkem je rozjetí nového "odvětví" (hybridy,biopaliva) ti co se na něj zaměří,vydělají,máme tady eko boom. Těžařům to trochu ušetří zásoby ropy(vydělají),která tu nebude napořád,ale kolik? Z vytěžené ropy jde na naftu a benzín asi 30-40%,tudíž efekt celkově opět nevýrazný. Místo toho,aby se hledaly plnohodnotné alternativy,tak se jde pod rouškou ekologie opět za prachama pro pár vlivných skupin. Ochrana životního prostředí OK,ale pánové toto né,to né

PS: co se týče auta,určitě nesporná kvalita v podání Toyoty,ale ten design,je to subjektivní kritérium,ale dle mého to je největší brzda této kvalitní automobilky
ZVYHODNIT
| 10. 4. 2008 23:01
Globalni oteplovani a zvysujici se hladina CO2 v atmosfere jdou ruku v ruce. Automobilismus se podili 20% na celkove produkci CO2 tvorenou lidskou industrializaci. CO2 je jak vime cloveku jedovatym. Nejvetsim problemem jsou velka mesta. Londym je vybornym prikladem. Praha za jistych okolnosti take.
Otazka zda nejakym zpusobem zvyhodnit pouziti automobilu s alternativnim pohonem je na snade. Odpoved je urcite ano. Vybornym prikladem jde prave Londym, nebo treba Stockholm. Ve Stocholmu je bezplatny vjezd do centra a zaroven bezplatne parkovani pro automobily s alternativnim pohonem.
Toyota Prius je automobilem do mestskych aglomeraci. Dokaze jen pouze pomoci elektriny, spotreba je nizsi nez u dieslovych automobilu, exhalace taktez. Vic automobilu s alternativnim pohonem nam pouze pomuze oddalit oddalitelne. Samozrejme, ze automobil s pohonem na elektrinu, s nulovym CO2 by byl idealni, na nej si ale musime jeste pockat.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 10. 4. 2008 23:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 10. 4. 2008 23:05
no je, viz učebnice biologie
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 10. 4. 2008 23:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 08:20
Jedovaty je CO nie CO2. Ak by CO2 bol jedovaty tak ludsky organizmus by sa sam otravoval kedze CO2 je produktom dychania. ;-)
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 08:40
Oxid uhličitý je nedýchatelný a ve vyšších koncentracích může způsobit ztrátu vědomí a smrt. V krvi se totiž váže na hemoglobin a vytěsňuje tak kyslík, který se pak z plic obtížněji dostává do mozku a tkání těla. tolik wiki. Učebnici biologie se mi nechtěla hledat ;-)
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 09:16
Potlesk. Prave si nam velmi dobre popisal oxid UHOLNATY, chemicka znacka CO. Coxid UHLICITY s chemickou znackou CO2 je produktom dychania zivych organizmov - podla tvojho by sa potom organizmus sam otravoval. wikipedia hovori : Oxid uhoľnatý je bezfarebný plyn bez chuti a zápachu, je ľahší ako vzduch, nedráždivý. Oxid uhoľnatý je jed, ktorý zapríčinil pravdepodobne najviac otráv v histórii ľudstva. Oxid uhoľnatý je značne jedovatý, jeho jedovatosť je spôsobená silnou afinitou k hemoglobínu, vytvára s ním karboxyhemoglobín, čím znemožnuje prenos kyslíka v podobe oxyhemoglobínu z pľúc do tkanív. Väzba oxidu uhoľnatého na hemoglobín je približne dvestokrát silnejšia ako s kyslíkom a preto jeho odstránenie z krvi trvá mnoho hodín až dní. [odkaz]%C4%BEnat%C3%… Oxid uhličitý je atmosferický plyn tvorený dvoma atómami kyslíka a jedným atómom uhlíka. Jeho sumárny chemický vzorec je CO2. Je bezfarebný, nehorľavý, málo reaktívny, ťažší než vzduch. Vzniká ako produkt biologických procesov, napríklad dýchania a kvasenia a ako produkt horenia zlúčenín uhlíka vo vzduchu. Vo svojej podstate nepredstavuje CO2 škodlivinu, pretože nie je jedovatý. Pripisuje sa mu však rozhodujúci vplyv na vznik skleníkového efektu. [odkaz]%C4%8Dit%C3%B…
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 09:46
Ve vysokých koncentracích Jozki.

Koncentrace oxidu uhličitého v atmosféře je velice nízká a nepředstavuje proto pro zdraví přímé riziko.
Ve vyšších koncentracích (například v nedostatečně větraných prostorách) však toxické působení vykazovat může. Krátkodobá expozice oxidu uhličitému může ihned nebo jen s krátkou časovou prodlevou způsobit bolest hlavy, závratě, dýchací potíže, třes, zmatenost a zvonění v uších. Vyšší expozice pak může způsobit křeče, kóma a SMRT. Některé vážnější případy otrav mohou zanechat následky na mozku, způsobit změny osobnosti a poškození zraku. [odkaz]
Ale pokud sem tě nepřesvědčil, tak to vyzkoušíme na nějakém dobrovolníkovi

>:-[]
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 10:08
Vo vyssich koncentraciach ta zabije hocijaky plyn lebo nebude dost O2. Ja som ta chcel len upozornit ze to ta CO je jedovata a sa rychlejsia viaze na hemoglobin a teda ta "udusi zvnutra". CO2 je v podstate nejedovaty a neskodlivy plyn. Az na ten sklenikovy efekt. ;-\ No ja vypustam "len" 149 g na km.
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 10:14
Tak já sem se ještě neměřil kolik vypouštím na jeden kilometr ;-)
Jak jsem psal jinde - CO2 není to hlavní co trápí lidi ve městech. Kdyby to tak bylo, tak si tady nepíšeme. No možná jo, ale s kyslíkovou maskou >:D
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 10:22
Som si len tak zo srandy pozeral kolko CO2 to vypustam, pri jazdeni. ;-) >:D Po fazulovej polievke to radsej ani nechcem vediet. >:D Ludi v mestach trapi to co sa pise v novinach - teda aj CO2, prizemny ozon , prach. Mikrosadze z dieslov su im cudzie lebo o tych sa nikde nepise a teda nevedia co to je.
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 10:26
Tak nějak. A lidi nejvíce trápí CO2, to pomalu může i za rotaci planet >:D
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 10:42
Jaaaak len za rotaciu planet. Minule dve babky hovorili ze to kvoli CO2 maju taky nizky dochodok. ;-) >:D >:D
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 10:52
>:-[] :yes:
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
neregistrovaný "Bench"
| 11. 4. 2008 20:15
>:D :yes: :yes:
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
neregistrovaný "Bench"
| 11. 4. 2008 20:12
Myslíš? To by tě zabila 79% koncentrace dusíku ve vzduchu ;-) Už ses někdy nadýchal vzduchu ze sodovky? No není to nic moc, mě to vždycky rozkašle. Oxid uhličitý není přímo jedovatý, ale je nedýchatelný. Ve vyšších koncentracích má přesně ty účinky, jako píše T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 20:39
79 % dusika vo vzduchu nepokladam za vysoku koncentraciu vzhladom na to ze 78,1 % je normalna koncentracia dusika vo vzduchu. To ze CO2 ma take ucinky ako T613 pise nespochybnujem. Skus mrknut na to co som tam vlastne pisal. ;-)
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
neregistrovaný "Bench"
| 11. 4. 2008 21:21
Píšeš, že ve vyšších koncentracích tě zabije všechno, protože nebude dost kyslíku. Ale dýchat směs obvyklých 21% kyslíku a 79% CO2 také nejde. Ačkoliv obsahuje kyslíku dost, tak by ses nejspíš zadusil.

Nic, toho si nevšímej, to jen taková drobnost >:D
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 13:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 20:00
protože jsme dneska slavili v práci majitelovi narozky a stále mám dvojku v žíle tak tě chápu >:-[] ježíš mě zas bude bolet hlava
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 20:24
ale jinak smrt šampaňským bych si nechal líbit ;-) >:D
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
neregistrovaný "Bench"
| 11. 4. 2008 20:07
Ty taky soutěžíš o zlatý ventilek? >:D
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 20:37
Zlaty ventilek ? Preco myslis ? 8-s
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 20:42
To neřeš, asi má víc v krvi než já teď ;-)
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 21:11
No ked uz maju vsetci tak si dam aj ja. Dobre Tokajske nie je nikdy zle. ;-) >:D :yes:
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 21:14
Já měl vše.. řekni majiteli firmy ne >:D
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 21:20
:yes: >:D Zaklad ale je nedopadnut takto : [odkaz]
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 21:22
Řídila šéfova manželka. Takže sem se projel v Santa Fe 2.7HDI (nebo jak se to jmenuje) tichoučký stroj. Jen je strašné zapínání bezpečnostních pásů, trvalo mi celých patnáct minut než sem se připnul! Sotva se mi to povedlo tak se vystupoval! strašný stroj >:D
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 21:26
Dalsi dokaz ze korea je sunt. >:D >:D
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 21:44
Přééésně tak >:D
Největší sranda bude až se tohohle chytne nějaký génius >:D
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 22:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 22:42
Tak veselá nálada mi vydržela do zpráv ;-\ :-(
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 23:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 10. 4. 2008 23:05
bude to mít i pokračování ohledně dalších škodlivin nebo máš fobii z CO2? ;-)
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
neregistrovaný "Bench"
| 10. 4. 2008 23:12
Příště nás udusí dusík ;-) >:D >:-[]
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 10. 4. 2008 23:20
Dusik neni sklenikovym plynem. Atmosfera je tvorena z velke casti dusikem.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
neregistrovaný "Bench"
| 10. 4. 2008 23:22
No sice není skleníkovým plynem, ale jedovatý by snad být mohl ne? >:D
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 10. 4. 2008 23:26
Jistě,ovšem CO2 je nedílnou součástí koloběhu života,jde o jeho nadbytek v atmosféře,který devastovaná příroda nestačí zpracovat,ale to platí také o oxidech síry nebo dusíku. Jak psal T613,ve městech je značným problémem další složka emisí a tím je prach. Můžeme nahánět automobilismus jako vymýtači ďábla,ale jak si sám napsal,auta tvoří 20% emisí CO2,takže v rámci ekologie i ekonomie se lidé musí zaměřit i na jiné oblasti
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 10. 4. 2008 23:34
Ano s timto naprosto souhlasim.
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 10. 4. 2008 23:07
města ovšem netrápí CO2, ale prach a ostatní zplodiny, které způsobují astma apod. Zvýhodňovat? Ne, není důvod. Na stavu to totiž nic nezmění.
K tomu CO2. Pokud by byl opravdu zájem s tím něco dělat, byla by v prvé řadě znevýhodněna letecká přeprava.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 10. 4. 2008 23:33
Mesta trapi prilis mnoho splodin. Dnes jeste nemuzeme zastavit jejich produkci, muzeme ji vsak omezit. Zavedenim mytneho v centru Prahy a zaroven zvyhodnenim vozu s alternativnim pohonem bychom udelali spravny krok k lepsimu dychani.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
neregistrovaný "Bench"
| 10. 4. 2008 23:44
Jsem pro, takže až o tom budeš rozhodovat, tak máš mojí podporu ;-)

Já bych zase v první řadě zavedl MHD v Praze zdarma, stejně se na jízdném vybere asi jen 2 miliardy, zatímco veškeré náklady jsou myslím 9 miliard. Kdyby to myslel někdo s ekologií vážně, (nestačí jenom vážně, ale hlavně MYSLEL), tak než začne dotovat hybridy a zavádět mýta, tak přestane zpoplatňovat ekologickou MHD
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 10. 4. 2008 23:56
Bohuzel mesta jsou prilis zpolitizovana a zavedeni mytneho do centra meste neni prilis dobrym argumentem pro volebni program. Hlavne kdyz volici jsou z casti jako zde vsude pritomni Daniel, Ada, a mistni placal ;-)
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 06:45
Problém zpoplatnění je jednoduchý - nic nevyřeší. Pokles automobilové dopravy se bude pohybovat mezi 1/6 a 1/4. Víc ani ťuk. Ti co na to mají jezdit nepřestanou i přes poplatky, ti co na to nemají jezdí MHD už dávno. Takže se to bude týkat úzké skupiny lidí.
Snad si nemyslíš, že tyto mýta se zavádí kvůli omezení automobilové dopravy? Města jen potřebují dostat z lidí více peněz, to je vše.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 09:02
Jedno bez druhého nič nevyrieši. Zákaz vjazdu áut do centra a MHD zadarmo by mohlo fungovať, ale kto to zavedie, asi sa hneď dočká menšej revolúcie...
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 09:53
bavím se o principu zpoplatnění, nikoliv o daňovém zvýhodnění. Pokud chci něco dostat do podvědomí lidí musím z toho učinit zajímavou nabídku, tzn.reklamní kampaň a cenu nad kterou nejde jen tak mávnout rukou. Princip zpoplatnění emisí nic nevyřeší, jen se vybere více peněz. Ano jsem proto, aby ojeté vozy museli mít při koupi, resp. následném přihlášením určitý stupeň Eura. Bez něj by se dalo auto evidovat pouze jako veterán se všemi negativy, které to obnáší.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 11:34
Ja sa bavím o čomkoľvek, čo možno nazvať výhodou pre ekologickejšie pohony a hnacou silou pre ich ďalší vývoj a rozšírenie. ;-)
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 12:00
;-)
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 00:17
>:D MaRRiánku, tebe číst, to je lepší snad i než tlučhořovic rodinka. Já to vykoumal - ty bys byl dobrej kazatel. Ovšem vyžadovalo by to splnění jedné podmínky. Ti, co by ti chodili naslouchat by museli být na intelektuální úrovni Hurvínka.

Mimochodem, to víš, že se chystá po vzoru Londýna opatření v Praze? Jo, už je to jistý. Každej, kdo večeřel hrachovou kaši bude muset ráno u Prašný brány platit poplatek. Teda s výjimkou zelenejch, ti jak známo neprdí...

Zítra se zeptej tatínka, on už ti vysvětlí, jestli ta omezení ve vjezdech do center měst jsou vedena snahou jistých skupin si namastit kapsy, nebo pročistit vzduch. A nečti tolik pohádek před spaním, pak nerozlišuješ správně realitu.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 01:38
Mistr konzerva, skeptik a potrefená husa promlouvá, jinými slovy GTI na scéně. Všichni jsou blbci - od Anglánů až po Švédy. Omezování vjezdů do smradlavých ucpaných center je jen snahou určitých skupin si namastit kapsy? Hmm, potrefená husa nejvíc gágá, asi nebudeš o moc lepší, když tak smýšlíš. Nebo si myslíš, že doprava v centrech velkoměst není problém? Není to potřeba řešit? Pokud jezdíš někde po horní dolní, tak to nemůžeš dost dobře chápat. Jestli jezdíš po Praze, tak nechápu tvoje smýšlení, resp. chápu - donutit totiž takové floutky jako jsi ty, aby hýbli svou těžkou zadnicí a nechali auto odstavené mimo centrum je problém, takže když si chceš vyvážet zadnici po centru a smradit lidem co tam žijí, studují, pracují atp., tak si u prašný pěkně zaplať.
Avatar - T613
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 06:54
Praha má problém. Ale udělala si ho sama. Svedla k sobě veškeré dálnice, takže chtíc nechtíc člověk musí jet přes Prahu, a užít si nedostatečné infrastruktury pro tak obrovský provoz.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 14:16
Bratislava tak podobne, hoci je niekoľkonásobne menšia.Jediný diaľničný obchvat krátko po spustení absolútne nestíha a zápchy a plné mesto čmudiacich áut idúcich krokom je obrázok dennej reality...
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 16:03
Je mi jedno, jestli budu platit nebo nebudu. Ale vždy budu protestovat proti naivkům, co se domnívaj, že nejlepší bude zakázat vjezdy do center měst pokud možno autům větším, než má starosta. Ty zákazy jsou samozřejmě nezákonné. Všude. Jde jen o to, aby se řidiči proti tomu bránili. Samozřejmě, že poskakuju po Praze a hledám parkoviště tak, abych pak nemusel na chodníku hejbat nohama, to už je takovej motoristickej folklór. Ostatně, kam se podíváš, tam jsou silnice. Pro auta. Pro sny naivků tvého kalibru se silnice nestaví.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 12. 4. 2008 01:07
Ty bláboly o starostovi atp. jsou úplně mimo mísu, zkus hledat skutečné motivy a neposuzuj na základě nějakých svých představ z říše "domnívám se že". To že něco považuješ za motoristický folklór neboli jinými slovy - je to tak a jinak to nebude, mi jen potvrzuje původní úvahu, že seš konzerva, co nerada změny. Praha, ani jiná velkměsta nebyla budovaná tak, aby zvládla takový nápor silniční dopravy, jaký můžeš vidět dnes - samozřejmě s tím je problém a je potřeba ho řešit. Je potřeba hledat způsoby a tohle je jeden z nich, ovšem zkritizovat jakoukoli snahu o zlepšení je prostá slaboduchost. Já jsem pro, zpoplatnit a tvrdě, nebudeš sám kdo bude mektat, ale to vůbec nevadí..
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 12. 4. 2008 02:13
:yes: Jsou lide, kterym nejde o dobro ostatnich, nasich deti a deti jejich. Jsou ti kteri zavidi a zavidet vzdy budou. Jsou ti kteri mysli jen sami na sebe a pro svoje "dobro" jsou ochotni lzi, podvodu i zakerneho jednani. Placal podle jeho prispevku patri prave mezi takove.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 12. 4. 2008 12:32
Tak o egoismu a povrchnosti GTI-ho nemám pochyb, stačí průběžně číst jeho příspěvky a hned mám jasno.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 08:09
GTI, tohle téma evidentně dává nahlédnout do tvé povahy. Jindy dokážeš být dejme tomu elegantní, v této diskusi ovšem nemáš glanc.
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 15:51
Teď se mýlíš...
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 12. 4. 2008 12:33
Myslím, že Dalik1 spíš uhodil pověstný hřebíček na hlavičku..
NOVÁ KATEGÓRIA ZLATÝ VENTÍLEK
| 11. 4. 2008 14:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
Ekologicke auto? Ale houbeles!
| 10. 4. 2008 23:40
Blbost. Vezmi tuhle japonskou pramici a jed s ni po dalnici trebas do Norimberku a zpatky na tempomat ustalenou rychlosti 130km/h. A potom se svez stejnou trasou s Octavkou TDI. Ktere z tech aut spotrebuje mene paliva a vypusti mene sajrajtu z vyfuku? Toyota to tedy nebude!
Nejlepsim ekologickym pocinem by bylo, pokud by se ze soucasnych spotrebnich dani, ktere se od ridicu vyberou navic za palivo spotrebovane za ouplne zbytecne sviceni po cely den, zavedla mestska hromadna doprava zdarma.
Avatar - Blue Sun
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 08:55
I sebeméně ekologické myšlení nemá v tomto světě šanci... a to jen kvůli lidem. Máte někdo z přispívajících vůbec děti? Myslíte i na jejich budoucnost? Nebo je vám všem jedno, co bude? Hlavně, že vy si můžete užít svých 130 kW v naftě...
Je mi z téhle diskuse dost smutno.
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 09:04
Zdieľam Tvoje myšlienky. Ale z dubovej hlavy otvorenú len tak nevykrešeš...
Avatar - Blue Sun
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 13:18
Já se o zázraky už ani nesnažím. Bohužel, zde většina lidí neumí uvažovat v širších souvislostech a delším časovém horizontu. Možná bych to neuměl taky, kdybych nad elektropohony a hybridy nestrávil tři roky práce.
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 14:18
Tak potom si ten správny čo mi poradí - teda ak to nie Tvoje know-how, ako mi odpísali z jednej obchodnej firmy, čo mieni dovážať elektromobily do ČR. ;-)
Avatar - Blue Sun
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 16:18
Já a poradit? S čím?
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 21:07
S praktickým elektropohonom.
Avatar - T613
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 10:02
Ono jde spíše o způsob jak toho docílit. Zvýhodňovat vozy s minimálními emisemi v městském režimu. Nebo znevýhodňovat ty ostatní ve stejném režimu?
První způsob ti přinese efekt nákupu vozů s malými emisemi (nemyslím jen CO2, i když tak by to dopadlo). To jest hybridy a alternativní paliva.
Druhý způsob ti způsobí maximální zisk v pokladnách měst, ale efekt na zavádění nových vozů to bude mít minimální.
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 10:05
V konečnom dôsledku je to ale to isté, len inak povedané a napísané. Znevýhodniť iných je to isté ako znevýhodniť všetkých - iba niektorým to znevýhodnenie odpustiť... ;-)
Avatar - T613
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 10:10
Ale efekt to bude mít daleko menší. Pokud se budu zaobírat koupí nového vozu, tak příjdu do autosalonu a uvidím G5 TDI za 650, a vedle něj hybrid za 600. Provozní náklady plus mínus stejné, tak asi začnu přemýšlet nad hybridem. Ale pokud budou mít auta zpoplatněny tak se nestane nic. Ty budeš shánět kolik v kterém městě se zrovna platí? Řekneš si: "hmm, stejně do centra moc často nejezdím, těch pár korun mě jednou za čas nezabije" a koupíš si klasický motor.
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 11:25
Nemyslím. Ak budú spoplatnené centrá miest, kam bežne chodím, budem vedieť aj to, čo to stojí a rýchle si to spočítam. A ak aj to nebude stáť za to, aby som zniesol prípadný častejší alebo drahší servis (ak teda prevádzkové náklady berieme za zhodné), potom určite prídu vhod iné zvýhodnenia, ktoré by sa pre ekologickejšie pohony mohli zaviesť - povedzme nižšia sadzba DPH pri kúpe alebo hoci zvýhodnená sadzba zákonného poistenia, alebo trebárs 50% zľava na vjazd do spomínaných spoplatnených zón. Možností je veľa. Skrátka považujem podporu ekologickejších pohonov, nech je to už akýmkoľvek spôsobom, za pozitívum, teda najmä z hľadiska dlhodobej stratégie, nie lokálne.
Avatar - T613
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 11:35
Cesta je mnohem jednodušší než nějaké mýta apod. kravinky.
Koupil sis auto pro běžný provoz, a nemá katalyzátor? Přihlášení tě bude stát 50litrů.
Koupil sis auto s katalyzátorem 40litrů apod.
Tím zrušíš ty největší šunky.
A u nových výrobců je zase předpisy tlačit k co nejnižším emisím (vývoj spalovacích motorů by je brzy přestal bavit)
A u dopravců? Tlačit je na co nejnižší emise, ale zároveň jim umožnit přestavbu těch starých vraků pro použití nových motorů apod.
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 12:04
Ještě bych přihodil daň na benzín a naftu. Na naftu samozřejmě větší. Tím by byli zvýhodněni ti, co jezdí méně.
Mýtné v centrech velkých měst, které mají problémy s prašností a koncentrací škodlivin, by bylo samozřejmostí a výtěžek z něj by šel přímo na podporu MHD tj. zlevnění jízdného.
Avatar - T613
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 12:25
A ještě daň z každého prdu.. Když zdražíš PHM tak se ti zdraží hádej co? Potraviny..
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 12:29
Šialenec - skoro polovica z ceny palív je daň, koľko ju chceš ešte nabaliť? Vysoká cena paliva ešte spotrebu nikdy neznížila - trochu sa ponadávalo a život šiel ďalej...
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 13:03
Primárním cílem není snížit spotřebu, ale vybrat peníze a ty použít na podporu ekologičtějších druhů dopravy (železnice, lodní doprava, přeprava aut vlakem, obchvaty měst).
Kdybych chtěl snížit spotřebu, tak omezím max. rychlost na dálnici na 120 resp. 110 km/h. ;-)
to T613:
Opravdu cena PHM má tak velký vliv na cenu potravin? Výkupní ceny obilí a maso jsou pořád o dost nižší než ceny na pultech a já opravdu nemusím jogurty z Německa vyrobené z českého mléka, brambory z Polska, jahody z Maroka, atd...
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 13:21
Nie, primárnym cieľom je opustiť pohon fosílnymi palivami. Ďalším žmýkaním už aj tak hodne vyšťaveného motoristu spravíš viac škody ako úžitku. Výber ďalších peňazí znamená vpodstate represiu - a tá sama o sebe málokedy prinesie akékoľvek pozitívum, negatívne výsledky sú oveľa horšie. Najmä ak ide - z pohľadu bežného užívateľa auta - o represiu úplne bez príčiny.

Cena PHM maá pomerne veľký vplyv na ceny potravín - primárne na tie, kde dosť veľkú časť ceny tvoria náklady na logistiku - a sekundárne na všetky ostatné, ktoré "držia krok". je to v rukách obchodníkov, nie spotrebiteľov.
Takže tvrdenia typu "nemusím jogurty z Nemecka" sú len prázdne žvásty, bez akéhokoľvek vplyvu na realitu.
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 14:23
Osobně si dokáži představit hliníkový rám, karosérii z kompozitu nebo z recyklovaného plastu (pro šetřílky), elektromotor s životností 1 milion km, inteligentní regulaci s rekuperací, solární článek na střeše a samozřejmě recyklovatelné akumulátory s životností min. 5 let.
Ale dost dobře si nedokáži představit, kdy v takovém autě budu jezdit, když značná část populace je závislá na automobilovém průmyslu, spotřebě ropy a spotřebě vůbec.
Z mé hlavy
neregistrovaný "AG"
| 11. 4. 2008 15:27
Nevím,jestli tě uklidním-nikdy!!!Radši si to ani nepředstavuj,to už je pravděpodobnější,že budeš sedlat Porsche. ;-)
Avatar - Blue Sun
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 13:21
Ty nemusíš, jenže spousta lidí to chce a hlavně, když to bude co nejlevnější. Tak se to bude vyrábět za minimální náklady z levných surovin někde, kde je levná pracovní síla a následně rozvážet do celé Evropy.
Šokovalo mě jednou, když jsem si v obchodě ve Strakonicích koupil chleba vyrobený v Delta pekárnách Brno. V Brně chleba z Plzně... atd.
Avatar - Blue Sun
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 13:23
Myslíš, že by nějaký úspěch přinesla kombinace obou možností? Ale zase... k čemu to je, když s každou generací je auto větší a větší... a pro co vlastně?
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 10:21
i mne je smutno kdyz se podivam co nam politika diktuje jako "ekologicke" spis by se tu dalo poznamenat ekonomicke.
V USA vypocitali, ze Prius je pro ekologii daleko skodlivejsi jak Hummer. Duvody jsou uplne jednoduche, strasne narocna vyroba - 3prevodovky, 2motory + neekologicke baterky, ktere se dovazeji letecky pres celou zemekouli. Vydrz techto baterek udava vyrobce do 100tici mil.
Podobne neekologicky je ethanol, ktery navic zpusobuje, ze chudobne zeme nemaji co jist.

Kdyz nekdo mysli na ekologii tak by mel jezdit do prace autobusem, na kole, nebo se dohodnout z kolegami a jezdit spolecne.
Na dovolenou misto do chorvatska staci zajet na plumlovskou prehradu do beskyd atd….
Nejvic mne fascinoval A. Gore, ktery taky propagoval ekologicky styl zivota, ale sam lital po evrope privatnim letadlem, jako ekolog mohl vzit 1tridu ve vlaku nebo aspon linkove letadlo
Avatar - Blue Sun
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 13:14
Prius má jen jednu převodovku mezi motorem a elektromotorem, žádné tři. Baterky pro Prius se vyrábějí v Austrálii, aby je museli letecky dopravovat přes celý svět?
Zajímalo by mne, zda započetli i recyklaci baterií, která je poměrně snadná i ekologická a výrobce s ní počítá. Všechno se dá narafičit tak, aby z toho vyšel požadovaný výsledek.
Když budeme takové kroky odsuzovat pro naše pohodlí, můžeme se všichni rovnou nechat sterilizovat, neboť bychom se dopouštěli zločinu na našich dětech. Kdyby stejně uvažovali lidé v devatenáctém století, kdy vznikaly první motory, dodnes jezdíme na koních a dostaneme se maximálně do sousedního města. Neseme si nějaký odkaz v sobě, ale taky bychom ho měli mít komu předat.

Souhlasím ale s názorem na ekologické uvažování lidí. Sám v autě, nejlépe co největším, do centra města... to je zvrhlost. Ale zase druhá strana - hromadná doprava v menších příměstských oblastech už dnes skoro jiné možnosti nedává.

Auta budou dojné krávy pro stát, protože po nich jde snadno šlapat. Nikdo si nevyšlápne na stále rostoucí leteckou přepravu, jejíž vlivy jsou mnohem škodlivější. Proč, to netuším.
Z mé hlavy
neregistrovaný "AG"
| 11. 4. 2008 14:21
No,pokud se naladím na ekologickou notu,nebylo by to na těch koních předse jenom lepší?Ovšm samozřejmě s recyklovatelnými podkovami vyrobenými v zemích třetího světa,čímž bychom se dále zasloužili o blaho na celé planetě.Takže vlastně brzdou pravděpodobně slepé vývojové větve pomáháme ekologii pro věky budoucí.Hmmmm,takhle jsem to ještě nevnímal,to je dobrý.Vzhledem ke skutečnosti,že elektřina je pro automobilový průmysl málo efektivní,tak bude budoucí náhrada ropy stejně někde úplně jinde.Kde,to zatím taky netuším.
Avatar - Blue Sun
Z mé hlavy
| 11. 4. 2008 16:21
To je přesně ta neschopnost vidět dál... elektřina je efektivní dost, ale potřebuje taky přísun peněz. Kdyby měly elektropohony, distribuce a výroba elektřiny aspoň čtvrtinu toho, co se dnes cpe do spalovacích motorů, nestojí prius 650 tisíc, ale 450 tisíc.
POZOR NA SEMAFOR
| 11. 4. 2008 10:05
Jsi mladý, lehce ohebný, viditelně ze světa vystrašený a šíleně toužíš po tom abys mohl už konečně zaujímat odvážné a pokrokové postoje. Jo, ti ostatní přece tlučou mláďata tuleňů po hlavách tyčema od luxů, velrybám vykusujou zaživa maso ze zátylků a chlemtaj krev tajících sněhuláků... Tohle musí skončit, zítra, už zítra vyjde konečně zelené slunce. Jo, tyhle zajíčky potřebujem, s těma se to bude vládnout. Zákon? Na co? Stačí, když starosta bouchne do stolu a přikáže ti jezdit na náměstí jenom na skejtu. Jasně... konečně se můžeš vymezit vůči celému vesmíru, vůči zkostnatělému establišmentu. Jo, bude ráj. Hlavně je potřeba co nejvíce výjimek, opatření a zákazů. Co na tom, že všechna provozovaná auta splňují zákonné limity, my na to půjdem jinak, odspodu. To my, my jsme ty plíce světa. Vyhrňme si rukávy a zapějme z plných zaprášených hrdel ten song falešných věrozvěstů - Póóóósledníííí biiiitva zpláááála, dejme sééééé nááá pochod...
POZOR NA SEMAFOR
neregistrovaný "AG"
| 11. 4. 2008 10:38
Chtěl bych se prosím jenom zeptat,zda bychom během toho pochodu mohli poručit větru,dešti?Ale to by asi odporovalo zdravému zelenému rozumu.Tak teda nic,no.
POZOR NA SEMAFOR
| 11. 4. 2008 15:49
:-) I větru i dešti, pláštěnek netřeba.
POZOR NA SEMAFOR
neregistrovaný "AG"
| 11. 4. 2008 15:55
Tos mě uklidnil,tak si na tu přírodu teda dupneme.A to by bylo,aby jsme tu bestii nezpacifikovali.Jen musíme odklidit ty naše zelené furianty (Stroupežnický,Stropnický,nebo tak nějak...).
POZOR NA SEMAFOR
| 11. 4. 2008 16:19
:-) :-)
POZOR NA SEMAFOR
| 11. 4. 2008 16:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To pravé ořechové?
neregistrovaný "AG"
| 11. 4. 2008 10:32
Po přečtení diskuze jsem obrátil sondu bádání a hledání chyb proti svému já a dospěl jsem k šokujícímu závěru.Stále jsem jako motorista nedospěl natolik,abych se stal majitelem tohoto skvostu!!!Toto si prostě nezasloužím.Tak nějak zpátečnicky si spojuji auta s vůní benzínu (nafty),oleje a spálených pneumatik.Vůni použité baterie si vlastně ani nedovedu představit,maximálně spálené cívky.V současné době "zeleného šílenství",kdy se na hradě do křišťálových lustrů montují úsporné žárovky,vyjet s autem na elekticky alternativní pohon a dále zatížit prodělečné elektogiganty?Navíc spalovací motory mají mnohdy nezaměnitelný zvuk,pro který je jejich majitelé prostě milují (alespoň já kupříkladu jsem na majastátně-dunivý zvuk svého motocyklu prostě hrdý).
Tímto bych chtěl Toyotě poděkovat za její snahu,určitě jde o ekologii a ne o výdělky,tudíž je její snaha šlechetná a to se v této branži cení.
To pravé ořechové?
| 11. 4. 2008 11:33
To čo píše je pekné - v malom. Nie v každodennom živote v miliónoch prípadov. V globále práve takéto názory "tlstých zadkov", bez ochoty upustiť od toho svojho zaužívaného, tradície a bla bla bla všetkého možného, sú najväčšími brzdami v pokroku čo sa ekológie týka. Nie je mi jasné, prečo sa povedzme na elektropohon pozerá každý len očami súčasného stavu - ak sa tento typ pohonu rozšíri, aj do neho pôjdu prachy a vývoj sa pohne dopredu, a to tak v pohonoch, v uskladnení energie aj v jej výrobe. Uvedomil si niekedy niekto, aké kvantum prostriedkov a úsilia sa doteraz preinvestovalo na výskum a vývoj spaľovacích procesov, výroby palív, ťažby, logistiky? A všetko v konečnom dôsledku iba pre prachy. A teraz, keď niekto povie slovo "ekológia", tak sa tlstoprdi zase stavajú na zadné, a tie isté úmysly "pre prachy" hádžu ako výčitku, hoci ich myslenie stojí na rovnakých základoch : na tvrdom a špinavom a odsúdeniahodnom biznise. :-!
Avatar - T613
To pravé ořechové?
| 11. 4. 2008 12:25
:yes:
To pravé ořechové?
| 11. 4. 2008 12:37
A že sa na všetky tie výzvy ešte neozval najväčší tlstoprd...
Avatar - Blue Sun
To pravé ořechové?
| 11. 4. 2008 13:07
Čekáš snad zázraky, Klaudie?
To pravé ořechové?
| 11. 4. 2008 13:24
A vieš, že niekedy by taký malý zázrak celkom bodol...? :-)
To pravé ořechové?
neregistrovaný "AG"
| 11. 4. 2008 14:07
Milý Klaudie,vzhledem,ke skutečnosti,že jsme na automobilovém serveru,tak jsem zkusil malou sondu očima motoristy.Až se na problém budu dívat očima ekologa,tak začneme rozebírat,kdo z nás vlastně má máslo na hlavě.Vůbec se nestavím na zadní,ale ekologie podsouvaná tímto způsobem (potažmo nedej bože způsobem Greenpeace,nebo našich zelených),dokáže znechutit běžného občana už jen při jejím vyslovení.A zaryté a radikální názory bez jasných a pádných argumentů situaci jenom zhorší.Takže kdož jsi bez viny,hoď po mně kamenem......
PS:Umíš si představit custom 1600 ccm s alternativním pohonem?Já ne a to je ve vztahu k motocyklům můj postoj.Klidně si jezdi na elektrotříkolce s variátorem,nebo na ekoautě na autodromu,já se toho ovšem nějak nehodlám zúčastnit.A moje myšlení nestojí na byznysu,nýbrž na velice silných prožitcích,za které si vždy (i když možná zrovna odpadne malinký kousek ledovce)zpětně poděkuji.
To pravé ořechové?
neregistrovaný "Bench"
| 11. 4. 2008 18:00
Jinými slovy se přesně stavíš do postavení těch, které popisuje Klaudius - tlustoprdů, kterým je zatěžko vzdát se svých požitků. Bez ohledu na následky. Po nás potopa.

P.S. Nechci se zastávat ekofanatiků, zelených apod. Že někdo ekologii zneužívá, neznamená, že není potřeba.
To pravé ořechové?
| 11. 4. 2008 21:09
Ďalšie slová sú zbytočné, ja by som to nevystihol lepšie. ;-) :yes:
Civic jezdi jen na elektrinu
| 11. 4. 2008 11:34
Ja bych jen dodal ze Civic Hybrid od roku 2006 ma take jeden rezim jizdy nizkou rychlosti jen na elektrinu, i kdyz je pravda ze vyrazne nizsi nez je toho schopen Prius.
Soudruzi klid!
| 11. 4. 2008 13:47
Soudruzi prosím o klid, tady je to jak na stranické chůzi. Je to jenom japonské auto, ne VW, Alfa, nebo BMW. Jeho přínos ekologii a vývoji alternativních pohonů je sice sporný, zato marketingový a obchodní užitek pro Toyotu je hmatatelný. Zelený snob je také zákazník a má stejné právo si koupit auto jako platinový kovboj.
Soudruzi klid!
neregistrovaný "AG"
| 11. 4. 2008 14:08
Jo,ale ošklivější. >:-[]
Soudruzi klid!
| 11. 4. 2008 14:22
Chceš povedať, že všetky výrobky renomovaných európskych značiek sú pekné? Prius, hoci sa mnohým zdá škaredý má jedno plus navyše, cenené často viac ako výhody techniky samotnej - neprehliadneš ho.
Soudruzi klid!
neregistrovaný "AG"
| 11. 4. 2008 14:54
Souhlasím,takových aut,která z různých důvodů nepřehlédneš je povícero.Já mám radši auta,která nepřehlédnu,protože jsou tak hezká,až mi to vyrazí dech.
Soudruzi klid!
| 11. 4. 2008 15:44
>:D :yes:
Moc se tedy diskuzi nečetl
neregistrovaný "milanič"
| 11. 4. 2008 16:40
,ale domnívám se,že prvotním impulsem pro tento typ alternativních pohonů nebyla ekologie,ale až panický strach z nedostatku klasických paliv a "obštrukcí" OPEC a jím podobných,v tu chvíli se s tím ekologie jaksi svezla a teď probíhá vývoj v různých oblastech jiných médií a pohonů,nic víc,nic míň,každý se snaží urvat svým způsobem co nejvíc do budoucna,nejhorší jsou úředníci,těm rupne v kouli a už chrlí v rámci líbivosti zákazy,ale zatím si myslím,že na ekologii si furt ještě hrajeme.
Avatar - Falco
Tudy vede cesta
| 11. 4. 2008 22:28
Ne zákazy, šikana, prořezávání pneumatik u SUV atd.

[odkaz]

"Ekologická ekonomika Lestera Browna nepředstavuje vykolejení rozjetého ekonomického vlaku, ani jeho zpomalení. V přenesením
slova smyslu Eco- Economy přichází s přehozením výhybek a modernizací celé soupravy"

Přesně takovou cestou jde Toyota! :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku