Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru Legacy 2.0 D: první diesel v Legacy - jízdní dojmy

Subaru se jako poslední japonská značka na českém trhu dostala mezi prodejce turbodieselových motorizací. Ještě než příjde řada na dieselového Forestera nové generace, je nyní ten správný čas k první jízdě s novým turbodieselem v Legacy.
Zpět na článek
9. 4. 2008 11:06
9. 4. 2008 12:38
10. 4. 2008 00:08
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 15:10
neregistrovaný "babo"
9. 4. 2008 13:29
10. 4. 2008 00:17
neregistrovaný "babo"
9. 4. 2008 11:32
9. 4. 2008 13:49
neregistrovaný "Krkovicka"
9. 4. 2008 14:05
9. 4. 2008 14:25
neregistrovaný "Krkovicka"
9. 4. 2008 14:42
9. 4. 2008 14:46
9. 4. 2008 15:38
9. 4. 2008 16:24
9. 4. 2008 15:30
9. 4. 2008 15:42
9. 4. 2008 15:58
9. 4. 2008 16:16
9. 4. 2008 17:03
9. 4. 2008 17:12
9. 4. 2008 18:10
neregistrovaný "AJO"
9. 4. 2008 20:51
anonym
9. 4. 2008 22:22
9. 4. 2008 23:09
anonym
9. 4. 2008 12:18
11. 4. 2008 15:09
10. 4. 2008 00:36
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 22:46
neregistrovaný "zuBy"
9. 4. 2008 14:12
9. 4. 2008 14:33
9. 4. 2008 14:51
9. 4. 2008 15:06
9. 4. 2008 15:10
9. 4. 2008 18:25
9. 4. 2008 15:13
9. 4. 2008 15:23
9. 4. 2008 15:35
9. 4. 2008 15:40
9. 4. 2008 14:33
neregistrovaný "VasekC"
9. 4. 2008 14:45
neregistrovaný "kkk"
9. 4. 2008 14:59
9. 4. 2008 15:11
neregistrovaný "maluch"
9. 4. 2008 15:20
9. 4. 2008 15:27
9. 4. 2008 15:33
9. 4. 2008 15:49
9. 4. 2008 15:44
9. 4. 2008 15:47
9. 4. 2008 16:10
9. 4. 2008 16:22
11. 4. 2008 22:45
9. 4. 2008 15:32
neregistrovaný "kkk"
9. 4. 2008 15:45
9. 4. 2008 16:27
neregistrovaný "VasekC"
9. 4. 2008 14:53
9. 4. 2008 14:53
9. 4. 2008 16:22
neregistrovaný "VasekC"
9. 4. 2008 16:49
9. 4. 2008 15:17
9. 4. 2008 15:34
10. 4. 2008 07:57
9. 4. 2008 15:13
9. 4. 2008 15:22
9. 4. 2008 15:25
9. 4. 2008 15:50
9. 4. 2008 16:03
9. 4. 2008 16:14
9. 4. 2008 16:16
10. 4. 2008 09:59
10. 4. 2008 00:30
neregistrovaný "babo"
9. 4. 2008 15:31
9. 4. 2008 15:39
9. 4. 2008 16:46
9. 4. 2008 18:54
9. 4. 2008 22:20
11. 4. 2008 00:31
neregistrovaný "babo"
9. 4. 2008 15:45
9. 4. 2008 14:12
9. 4. 2008 14:27
9. 4. 2008 14:44
9. 4. 2008 15:03
9. 4. 2008 15:08
9. 4. 2008 18:30
9. 4. 2008 14:36
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 4. 2008 15:06
9. 4. 2008 15:10
9. 4. 2008 15:11
9. 4. 2008 15:25
neregistrovaný "carmik"
9. 4. 2008 15:31
9. 4. 2008 15:59
neregistrovaný "carmik"
9. 4. 2008 16:04
9. 4. 2008 16:07
neregistrovaný "carmik"
9. 4. 2008 16:17
9. 4. 2008 16:20
9. 4. 2008 18:33
10. 4. 2008 12:41
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 4. 2008 17:02
9. 4. 2008 17:05
9. 4. 2008 17:07
9. 4. 2008 18:00
10. 4. 2008 12:35
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 4. 2008 10:51
neregistrovaný "bobbecek"
9. 4. 2008 20:47
anonym
9. 4. 2008 18:51
9. 4. 2008 18:59
9. 4. 2008 19:29
9. 4. 2008 20:36
anonym
9. 4. 2008 23:11
anonym
10. 4. 2008 00:05
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 08:04
neregistrovaný "helmuthhyb"
10. 4. 2008 09:37
10. 4. 2008 14:48
10. 4. 2008 15:20
10. 4. 2008 16:16
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 16:20
11. 4. 2008 18:07
neregistrovaný "babo"
11. 4. 2008 17:35
11. 4. 2008 18:42
neregistrovaný "babo"
9. 4. 2008 11:06
porovnanie
passat sedan motor BKP 1968cm3, 103kW, 6manual, 4motion, spotreba kombinova 6,6l
Rozbalit vlákno
8
9. 4. 2008 11:39
Re: porovnanie
Pochybuju, že by si subarista koupil nějakou masovku... :-)
9. 4. 2008 12:38
Re: porovnanie
islo o to ukazat, ze legacy ma skoro o liter mensiu spotrebu a to pri permanentnom 4x4 pohone, v dobe ked kazdy bojuje o kazde decy spotreby menej
Avatar - Ricardo
9. 4. 2008 13:36
Re: porovnanie
4motion není permanentní
Avatar - Blue Sun
9. 4. 2008 14:26
Re: porovnanie
Ale symmetrical AWD od subaru ano. Tedy větší rotující hmoty, větší odpory a ztráty. Přesto nižší spotřeba.
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 00:08
Re: porovnanie
Presme tak, Ich AWD je permanentny a predsa ma pomerne vyrazne nizsiu spotrebu ako 4MOTION HALDEX... Uvidime, co na to este zajtra napise ten miesnty sasek :-!
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 15:10
Re: porovnanie
sasek sa uz asi vyzuril a uz nema co povedat... to je dobre :-)
Avatar - gld
9. 4. 2008 13:29
Re: porovnanie
A zastaneš na križovatke a 5 rovnakých áut okolo teba >:D
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 00:17
Re: porovnanie
A co sa dizajnu tyka, tak teda LEGACY ho ma mimoriadne podareny. Hlavne SEDAN. V nenapadnosti je sila, ziadne na prvy pohlad libive krivky, nic, co zaujme, ale za 5 minut prestane bavit... Sportova elegancia, to na to fakt sedi. Taky 3.0 spec. B. idealny na velke vivdenie z omylu mnohych ludi, ze rychlejsie ako ich auto nemoze ist nic :-) KOMBI nie je az tak velmi podarene, ale myslim, ze aj to je stale krajsie ako lubovolne KOMBI velkej trojky A4, C-KLASSE a 3er. Urcite nie je najkrajsie na svete, napriklad sa mi osobobne posledny model PASSAT KOMBI paci a paci sa mi viacej, ako LEGACY KOMBI...
9. 4. 2008 11:32
Krásný vůz
Krásné Subaru. Kdyby moje srdce nepatřilo Saabu a Volvu, patřilo by Subaru! :-)
Rozbalit vlákno
32
neregistrovaný "Krkovicka"
9. 4. 2008 13:49
Re: Krásný vůz
me srdce patri taky Saabu a Volvu. Jsou to skvela auta. Nejlepsi je Saab devetpetka a Volvo osmdesatka.
Rad bych mel Volvika nebo Sobika, ale musim se jeste hodne snazit, abych si je zaslouzil!
9. 4. 2008 14:18
Re: Krásný vůz
což o to, já si je určitě zasloužím, ale taky se musím ještě hodně snažit abych na ně měl :-)
9. 4. 2008 14:05
Re: Krásný vůz
No to nám popiš, jak se člověk, který má údajně v srdci Saab a Volvo může alternativě udělat na Subaru...
9. 4. 2008 14:21
Re: Krásný vůz
odpověd je skryta v jednom slovu - INDIVIDUALITA
žádný supermainstream, žádný prodejní rekordy, žádný snažení se o něco co nejsem... ;-)
tím netvrdím že "supermainstream" je špatný auto, mně se jenom prostě líbí něco jiného
neregistrovaný "Krkovicka"
9. 4. 2008 14:25
Re: Krásný vůz
To jde vyresit i jinak. Treba Hadraplan nebo Trabi- tech uz moc nejezdi. Budes na silnici krasne individualne smrdet a pritom muzes nenapadne parkovat nekde na sidlisti a zadnej ze sousedu (krome tech zasvecenych) nebude tusit jakou bestii sedlas.
Navic usetris na povinnem ruceni..
9. 4. 2008 14:43
Re: Krásný vůz
Ok, tak já to ještě zvážím :-)

Ale bojím se že Hadraplan nebo Trabi už jsou pomalu sběratelské raritky a jejich cena bude vyšší než u mírně jetého Saabu :-(
9. 4. 2008 14:42
Re: Krásný vůz
Kuko, individualitu, tu koupí konrétního auta neposiluješ. Všechna auta jsou si v tomhle rovna, přičemž platí jistá přímá úměra, že s rostoucí cenou jaksi ta individualita sílí. Pravdou ovšem je, že to musíš vnímat obráceně - ty musíš být "individualita" a pak je jasné, čím jezdíš. Třeba Focusem. Jen je potřeba tohle umět pochopit. A ještě něco. Image... Volvo a Saab mají "to správné chlapské" image, na tom se jistě shodneme. Já se ovšem v tomto kontextu přiznám, že o image Subaru nevím takřka nic...
Avatar - gld
9. 4. 2008 14:46
Re: Krásný vůz
Čím drahšie, tým lepšie, starý dobrý gti ;-\
9. 4. 2008 15:05
Re: Krásný vůz
tak pod tím "individualita" jsem si u těchto značek představil třeba už jenom to, že když zaparkuji u baráku, nebude na ulici stát 5 dalších stejných aut...
To je ale jenom vrcholek ledovce - ty auta mají něco do sebe, jsou lehce rozeznatelná, jsou prostě jiná než ta ostatní.
Je myslím zbytečné se pouštět do debat o mojí či kohokoliv jiného individualitě. To když se někdy sejdeme můžeme probrat u lahvinky vynikající moravské slivovice :-)
Image - na to si já nehraju. Mně se prostě tyhle značky líbí odjakživa, pro mě jsou prostě TOP. Nemusíš se mnou souhlasit, to je v pořádku, každý preferujeme něco jiného. ;-)
Avatar - da_b0mb
9. 4. 2008 15:05
Re: Krásný vůz
Nesmysl. Individualita je o ojedinelosti. Takze vsechna auta si rovna opravdu nejsou...a s roustouci cenou individualita sili ? Mas na mysli spise image majitele, ne? Volvo a Saab - chlapska image, jiste...ale to same plati o Subaru.
9. 4. 2008 15:38
Re: Krásný vůz
Myslel jsem to tak, že s rostoucí cenou se výskyt modelu logicky snižuje a tedy zdá (zdá) se vzácnější, jaksi individualizovanější, hergot to je slovo. A právě to já považuji za klam. Chlapská image... myslíš Subaru Stella? >:D ;-) nebo justy :-) :yes:
Avatar - T613
9. 4. 2008 16:15
Re: Krásný vůz
a co takový fox nebo lupo! :yes:
9. 4. 2008 16:24
Re: Krásný vůz
Pro mne (stejně to mám ovšem i s Pandou) jsou tahle auta stejně přitažlivá a silné individuality.
11. 4. 2008 23:56
Re: Krásný vůz
Může mi prosím někdo upřímně a slušně vysvětlit v čem je "chlapská" image Volva a Saabu??? Saab je pro mě poruchový, bezpohlavní krám ze socialistického Švédska s "designem", kterému nerozumí asi ani výrobce a ve Volvech vídám obtloustlé "managery" v růžových košilkách, kterým zjevně dělá dobře třít se o semišové potahy a palubku z měkčeného plastu a ukazovat, že oni na to mají. Image nula, ale pořád lepší než takzvané unirigiddeutsche prémiovky, ve kterých povětšinou jezdí opravdová verbež. Japonský auťáky jsou jinde a Subaru, Mitsubishi, Lexus pro mě mají opravdovou image - zajímavá auta pro zajímavý lidi.
9. 4. 2008 15:06
Re: Krásný vůz
Ale no tak GTI... Že nevíš? A co 4 zlatý slunce? Moc to polarizuješ. Já třeba vnímám "chlapskou image" Volva a Subaru vcelku podobně. Jen s tím rozdílem, že to Volvo prostě JE hodnotnější. A teď nesrovnávám Imprezu 1.5 s C30kou. Kdybys vedle sebe postavil V70 a Legacy a řekl mi Vyber si, víš, co bych zvol(v)il ;-) . Přesto si myslím, že Subaru na tom není tak špatně, jak se tváříš a víš to i ty sám. On totiž problém je v tom, že ač je cena těch aut docela blízká, jsou prostě každý na jedný straně tý pomyslný hranice mezi drahým a-jak to říct?- nedrahým. Z toho možná pramení ta tvoje polarizace. ;-)
9. 4. 2008 15:30
Re: Krásný vůz
Já věděl, že přijdeš. Jenže ty odvozuješ tu image z Outbacku... Souhlasím s Imprezou (minulou), ano, o tom to je o tom to být má... No, uznávám, žes mě nyní trošku (malilinko) nachytal, já čekal, že do dvou minut přiletí Alessio a bude tu polarizaci vyvažovat ;-) :yes:
9. 4. 2008 15:35
Re: Krásný vůz
>:D příští týden budu snad mít na dva dny novou STI. Pak napíšu dojmy, jestli ty čtyři slunce vyhasly nadobro, nebo tam ještě nějakej plamínek zůstal.
Jen k tomu Outbacku, já vnímám silniční Legacy mnohem víc jako chlapský náčiní než Outback. Ale je to asi daný mojí vášní jezdit po asfaltu a ne po louce >:D
9. 4. 2008 15:42
Re: Krásný vůz
>:D >:D :yes: Jo, určitě tam ten plamen bude, napiš.
9. 4. 2008 15:48
Re: Krásný vůz
Ještě se krátce vrátím k tý individualitě. Rozdíl mezi těma autama je jednoduchej. Když přijedu k Volvo v Legacy, a budu chtít půjčit V70, budu mít složitější vyjednávací pozici, než když přijedu do Subaru ve V70 a budu chtít půjčit Legacy. A to je popravdě rozdíl fatální ;-)
9. 4. 2008 16:02
Re: Krásný vůz
Vím, že je to OT, ale psal jsi na blogu o XC70. Co bys volil V nebo XC?
9. 4. 2008 16:16
Re: Krásný vůz
V této generaci V70... XC se mi zdá až příliš vyhezčené těmi stříbrnými okrasami u mlhovek. Prostě, když jsem se na ta auta byl podívat, padlo mi v této generaci do oka více elegantní V70. nemohu ovšem vyloučit, že v tomto případě dozraji. Pravdou je, že obdobně (ovšem opačně) to mám s generací minulou, tam je XC70 jednoznačným esem.
9. 4. 2008 16:45
Re: Krásný vůz
Tak to vidíme stejně... A kam na test drive? Průhonice?
9. 4. 2008 17:03
Re: Krásný vůz
Vyzkoušej to kdekoliv, všude budou mít vynikající chování. Volvo tohle umí.
9. 4. 2008 17:08
Re: Krásný vůz
Jasně... Nejdřív si pro jistotu zopakuju seriál Jak kupovat auto >:D
9. 4. 2008 16:06
Re: Krásný vůz
Umím si představit i horší situaci - ráno otevřu garáž a tam Volvo V70, Saab 9-5 kombík a Legacy v kombíku... >:D
neregistrovaný "AJO"
9. 4. 2008 18:10
Re: Krásný vůz
Mne tedy prijde Volvo s kazdou dalsi generaci vic a vic ordinerni. V novych Volvech jezdi predevsim kravataci, co potrebujou ukazat, ze na to maji (a jiste, maji aspon vkus a mozna i smysl pro zodpovednost). O starsich Volvech...vo tom zadna, ale to konci tak 850kou. Saab je jina pisnicka. A Subaru taky...ackoliv naftove Subaru mi zkratka nevoni - kdyz Subaru, tak ciste...a se vsema muskama (spotrebu nevyjimaje).
anonym
9. 4. 2008 20:51
Re: Krásný vůz
Alessio toho má po celym dnu už dost, ještě se tady s váma hádat >:D . jak píšu níž, je to trefa a subaru z ní bude v evropě těžit. Ten motor se nemá za co stydět. PS: máš ZS
9. 4. 2008 22:22
Re: Krásný vůz
Jo, to je jasné, že pojede dobře. P.S. Nerozumím tomu ZS.
anonym
9. 4. 2008 23:09
Re: Krásný vůz
protože píšu jako prase. SZ (zpráva)
10. 4. 2008 07:50
Re: Krásný vůz
Nevim, zda bych se priklonil k nazoru, ze Volvo ma chlapackou image...zvlaste v posledni dobe vidam za jejich volanty vice zen, nez muzu, coz jde ruku v ruce s tim, ze nejcasteji potkavane Volvo na silnicich jsou jejich crossovery pouzivane na prevoz deti do skoly a nakupy. Nota bene, za jejich volantem si clovek moc rizeni neuzije. Neni to pod clankem Volva, ale pro me osobne byla jizda s XC70 nejvetsim zklamanim lonskeho roku.
9. 4. 2008 11:39
Co mi na Subaru vadi...
...je, ze sa mi vzdy viac pacia odneho sedany, nez kombiky. A to je pre mna neprijatelne ;-\ . Ale konecne Subaru s parametrami, ake mam rad. :yes:
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2008 12:18
Dobré
Tak na to že se jedná o první naftový boxer usazený do Subaru jsou jízdní dojmy výborné. Při vzpomínce na začátky Lexusu a jeho naftových motorů před nedávnou dobou je kvalita a soulad auta s motorem u Subaru velký úspěch.
Předpokládám že časem se vychytají všechny chyby a naftové boxtery budou více než konkurence schopné.
Rozbalit vlákno
1
9. 4. 2008 12:22
nadšení z nafty ... ?
Je to krásné auto, souhlasím, ale nerozumím nadšení z naftového motoru. V čem je ten benzinový horší? Spotřeba, vedle nákladů u milionového auta (ztráta hodnoty v prvním roce 300 tis., v dalším téměř 200 atd. ; pojistka vcelku vysoká a podobně), roli snad nehraje ... Tak tedy alespoň jeden důvod pro naftu prosím. Zajímá mne to od lidí, kteří si ho reálně za ten milion můžou koupit.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Blue Sun
9. 4. 2008 12:31
Re: nadšení z nafty ... ?
Zátah motoru? Je přeci jen lepší než u atmo benzínu, díky vyššímu točivému momentu, který je navíc v nižších otáčkách. Pro lenochy odpadá nutnost tolik řadit, lépe se na to ladí automat.
Spotřeba? Myslím si, že i přes bohatství lidí, kteří si taková auta kupují, hledí se i tady na spotřebu.
Image? Dneska jsi prostě "in", když jezdíš naftu.
Co jiného? Já nevím, přijde mi to postavené na hlavu nakřivo.
Avatar - da_b0mb
9. 4. 2008 17:42
Re: nadšení z nafty ... ?
Vazne je to image? To ja teda naopak uznavam lidi, ktery daj prednost benzinu...tam totiz u me ziskavaji image fajnsmekra ;-) Kteremu jde o pozitek z jizdy, ne o spotrebu
Avatar - Blue Sun
10. 4. 2008 07:49
Re: nadšení z nafty ... ?
Pro tebe fajnšmekři, pro většinu ostatních burani, kterým nezáleží na životním prostředí, protože si koupí žravé a velké auto, místo aby si koupili diesel, který žere méně. A že emisní limity jsou nastavené jinak, než u benzínu? To už nikdo nevnímá.
Nesmíš zapomínat, že ne všichni lidi jsou autem postiženi tak, že uvažují i mimo stádo. Já naftu do auta taky nechci, stejně jako plno jiných návštěvníků auto.cz. Ale zase mnoho jiných uvažuje jinak, třeba skrze vlastní peněženku a ta nebývá bezedná. Rozdíl mezi ojetým dieselem a ojetým benzínem je minimální (a ojetá auta stále v prodejích převyšují nová) a těm lidem se to vyplatí.
11. 4. 2008 03:22
Re: nadšení z nafty ... ?
To je zase jednou plk.. NAfta dava do ovzdusi daleko vice splodin nez benzin. Benzin je proste cistejsi, zakonite musi byt. To jsou je PR kecy, co tady placas, jenom to ze mas mensi spotrebu jeste neznamena, ze to mas ekologictejsi.. nezapomen, ze u nafty nedochazi k tak dokonalemu spalovani jako u benzinu.. Saze a podobny sracky.. fuj tajxl..
Avatar - Blue Sun
11. 4. 2008 08:44
Re: nadšení z nafty ... ?
Nauč se číst, trupko. Napsal jsem, že emisní limity jsou jinak nastavené, než pro benzíny a lidem je to jedno. Myslí si, že s menší spotřebou jsou ekologičtější a pravdu neznají. Příště mysli, než někoho začneš napadat. Děkuji.

Poučil jsem se pro příště. Nechtít po čtenářích, aby hledali mezi řádky, protože to neumí. Příště to napíšu doslovně.
Avatar - Pjenkava
9. 4. 2008 14:27
Re: nadšení z nafty ... ?
Spotřeba je podstatná! Uznávám, že to není až taková cenová výhoda iproti benzinu, ale dojezd je opravdu velkej. 1000 km je slušný. A někdo prostě preferuje chování dieslu (zátah od spoda atd...)
9. 4. 2008 17:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 4. 2008 22:45
Re: nadšení z nafty ... ?
moje zkušenost je taková, že kdo si může v pohodě koupit nové auto za milion a nebude ho moc bolet že za rok ztratí hodnotu o 300 nebo i víc tisíc skutečně neřeší jestli je spotřeba 7,5 nebo 10 litrů ... i když jezdíš opravdu hodně tak je rozdíl ročně ani ne 100 tisíc a to je pro lidi s příjmem dostačujícím na milionové auto většinou pod rozlišovací úroveň ... s těmi vědomostmi je to vcelku troufalé tvrzení, je to tvůj názor ... a v Česku máme benzin okolo 30korun (u normálních benzinek, ne u Shellky při dálnici), narozdíl od vás na Slovensku
9. 4. 2008 23:52
Re: nadšení z nafty ... ?
hmm asi preto 3/4 manazerskych limuzin v Nemecku jazdi na naftu,, aj u Mercedesu S je najpredavanejsie diesel.
10. 4. 2008 10:30
Re: nadšení z nafty ... ?
Nevim kolik takovych lidi znas, ale jako jeden z tech kteri tuhle kategorii skoro dosahuji, ti muzu rict, ze me spotreba pri rocnim najezdu cca 40tis. km rozhodne zajima. Navic naftove motory maji mnohem lepsi charakteristiku pro bezne jezdeni, neni potreba motor vytacet ani kvuli predjizdeni podrazovat o dva stupne, navic v rychlotech nad 50 km/h je dneska vetsina dieselu minimalne stejne ticha jako jejich benzinove protejsky. A dojezd?? To je takova tresnicka na dortu, nevim jak ostatni ridice, ale me prudi jezdit k benzince a uz to ze se mi od predchoziho auta snizil dojezd z 900km na cca 700 mi odcas vadi...
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 00:36
Re: nadšení z nafty ... ?
Uhm, spusta ludi mi uz rospravala, ze ako je fajn, ze ma DIESEL... A najazdia 23 tisic rocne. Ked zistia, ze dali do DIESEL o 50 000 viacej a vrati sa im to za 4 roky, ked uz auto predaju... Vtedy sa tvaria divne a nepovedia nic. Na druhy den ale zase rozpravaju, ako super, ze im to zere iba 6... Iste ze DIESEL moze mat vyohdy a iste su ludia, ktorym sa to fakt vyplati, mozu byt aj taki, co im DIESEL vyhovuje svojou povahou. Spusta ludi sa ale necha len zlakat a nevedia si spocitat 2 a 2, aj to momentalnym predajom dieslovych motorov urcite pomaha...
10. 4. 2008 07:52
Re: nadšení z nafty ... ?
Neni to jen o spotrebe...zkus se zeptat majitele napr. typu 760i kolikrat musi za 1000km dlouhou cestu zastavit na cerpaci stanici. ;-)
Avatar - www.skodaoctavia.cz
9. 4. 2008 21:56
Re: nadšení z nafty ... ?
Hele benzin je minulost a nafta budoucnost :-)
9. 4. 2008 22:52
Re: nadšení z nafty ... ?
a to je právě SUPER zprava pro nas co si hyckame benzinovy sestivalec
Avatar - T613
10. 4. 2008 12:04
Re: nadšení z nafty ... ?
>:D :yes:
Avatar - WinDiesel
11. 4. 2008 15:10
Re: nadšení z nafty ... ?
Prodeje dieselů v EU - 53% (2007), prodeje benzínů plus LPG plus CNG plus hybridy - 47% >:D
10. 4. 2008 09:48
Re: nadšení z nafty ... ?
Jasně, že hlavní důvod je spotřeba. Při ročním nájezdu cca 50-60tkm z toho 2/3 po dálnicích je to opravdu rozdíl. A pak, když auto točí ve 150km/h 3000 ot nebo o dva víc musí být někde vidět, diesel tak neřve a třeba i déle vydrží. Osobně jsem si Subaru nekoupil právě kvůli tomu, že bych ho při mém provozu neuživil, teď už se těším až budu cca za rok měnit auto :-)
Avatar - MajoThePuk
10. 4. 2008 12:06
Re: nadšení z nafty ... ?
Zakladny rozdiel je v tom, ze motor ma inu charakteristiku...to co s atmosferou dosiahnes pri 5000ot a vyssie mas pri nafte okamzite...myslim tym vyrazny zatah..porovnat 190 a 350Nm nema zmysel..osobne by som si naftak nekupil, neviem preco, mozno z obavy o naklady na udrzbu, keby odislo turbo, trysky a co ja viem co..ale velmi rad na diesli jazdim..proste je to ine, ma to silu...osobne by som si momentalne vsak radsej kupil 3,0 benzin ako 2,0 diesel..myslim do osobneho vlastnictva...proste apri benzine sa mi prakticky nema co "posrat" a zvuk benzinu je nieco ine..
neregistrovaný "zuBy"
10. 4. 2008 22:46
Re: nadšení z nafty ... ?
tak jako co třeba celková účinnost motoru,která u vznětových motorů může být až 45 % (teda pokud se bavíme o přeplňovaých vznět motorech, jako že bavíme, kdežto u zážehovýho motoru je max celková účinnost jen 33% a s celkovou účinností souvisí spotřeba
9. 4. 2008 14:12
JÁSEJTE
Tak je to tady... konečně běžná, ničím nevybočující nafta v autě snů. Tedy snů některých. Rezonance ve výfuku, absence šestikvaltu... no, máš zajímavé sny.

Co kastle? Stále uchvatná, nebo registruješ skutečnost, že má Evropa za sebou už nejméně pětiletku na jiné designové vlně?

P.S. Pokud jásáš nad spotřebou, nauč se číst.
Rozbalit vlákno
49
9. 4. 2008 14:33
Re: JÁSEJTE
a která nafta podle tebe vybočuje?
9. 4. 2008 14:51
Re: JÁSEJTE
Vybočuje nafta prémiová, zejména od BMW, píšeme-li o dvoulitrech. jinak samozřejmě komplet prémie na naftě je fantastická. Vyzdvihl bych taktéž Peugeot 2,7... o tom ví hodně i jaguar. Nezapomeň, že na to udělat dobrý motor musíš mít za sebou desetiletí zkoušek. Nejen na brzdě. Takže to, jak tenhle submotor bude dobrý, to ukáže čas, tedy až nám tu někdo napíše - nalítal jsem na naftě v legacy 350 tisíc a stále jen tiká... Abys mi rozumněl, já nepodceňuji Subaru. Jen bych byl velmi opatrný, kdyby jakýkoliv výrobce příšel s úplně novou motorizací. Jen se podívej na čem jede (jel) třeba outlander... jo, koupil zatracavanoý PD od VW. Nebo na čem jede ikona zdejších plejstejšnových jezdců, Lancer...
Avatar - gld
9. 4. 2008 15:06
Re: JÁSEJTE
Outlander už má omnoho použitelnejšie HDi-čko
9. 4. 2008 15:10
Re: JÁSEJTE
Já vím že teď jede pod výbornou dohodou s PSA, proto ta závorka v mém textu. Můžeš přemýšlet co je za tím, zda motor či něco jiného. Jisté je, že se dobrovolně původně Mitsu rozhodlo pro motory VW... Zrovna tak mohli koupit rovnou motory PSA. Nebo ne?
Avatar - gld
9. 4. 2008 18:25
Re: JÁSEJTE
Ťažko povedať čo stálo za tým rozhodnutím..
9. 4. 2008 15:13
Re: JÁSEJTE
zapoměl jsi 2.0Dci od Renaultu ;-)

jasně, prémiovky mají i prémiové motory, myslel jsem ale spíš svou otázkou, že je těžké vypíchnout v mainstreamu něco co by bylo extra lepší než ten zbytek. je to v současnosti už velice vyrovnané, všichni evropští výrobci mají slušné nafťáky, japonci se taky rychle dotáhli, korea se taky nenechala zahanbit.

Apropos, plejstejšn jsem v životě nehrál :-( ale toho nového Lancera jsem už cca 2-3krát potkal na živo a je parádní! Fakt krása :yes:
9. 4. 2008 15:23
Re: JÁSEJTE
:-) Já také PS nikdy nehrál, lancera jsem ještě neviděl a s renault dvoulitrem souhlasím. Jel jsem ho nedávno v nové laguně a velmi jsem si s ním rozuměl.
9. 4. 2008 15:35
Re: JÁSEJTE
tak to bych vyměnil jedno vidění Lancera na živo za svezení v té Laguně, bereš :-)
neregistrovaný "VasekC"
9. 4. 2008 14:33
Re: JÁSEJTE
GTI musim s tebou tak nejak souhlasit. Musim rict ze podvozek je fakt dobry a k tomu spickovej pohon vsech kol, dobry motor i spolehlivost bude dobra. Ovsem Legacy skodi v prodejnosti par dulezitych veci: Hlavne design - ten je o dve petiletky zpet. Navic auto ve stredni tride s rozvorem jak auta z nizsi stredni. Dale naftovy motor az teprve ted v nabidce.
neregistrovaný "kkk"
9. 4. 2008 14:45
Re: JÁSEJTE
Nemyslite, ze desing je velice subjektivni vec? muzete si rikat co chcete, ale za legacy se otocim pokazde, za passatem, nebo a4 nikdy (ted se do me pustte, ze jsem naprosty ingnorat a nedokazu ocenit, co soudruzi v nemecku vytvorili)...a ze ma subaru naftovy motor v nabidce az ted? pokud jste clanek cetl, tak jste zjistil, ze je ten motor dobry. tak o co jde?
9. 4. 2008 14:59
Re: JÁSEJTE
No, pokud ti stačí tohle hodnocení, tak jsi šťastný člověk... možná. Vždyť i sama redakce píše, že to bylo jen pár kilometrů na první seznámení, že motor resp. výfuk rezonuje a že pětikvalt na naftě je v Evropě značně podměrečná nabídka.

Ovšem zastavme se u designu. Není vůbec v hodnocení designu důležité, za čím se ohlížíš ty, někdo jiný či já. Důležitá je objektivizace designu, tedy hledání "absolutní krásy, harmonie, vyváženosti" O tom je design. A vliv na něj mají mnohé skutečnosti - umění, kulturní zázemí vůbec, historie, architektura, příroda, atd atd. To o čem píšeš ty, to není hodnocení designu, to je než veřejné sdělování vlastního vkusu.
neregistrovaný "maluch"
9. 4. 2008 15:11
Re: JÁSEJTE
V tom si dovolím nesouhlasit. Proč si tedy myslíš, že propadla designery tolik oceňovaná Multipla? Jasně, za některými auty se otočíš proto, že jsou krásná od svého stvoření, viz T603, a za některými jen proto, že se Ti líbí, jako např Brava nebo Omega. Za Passatem se nikdo moc neotáčí, i když je to relativně pěkné auto..... ;-)
9. 4. 2008 15:20
Re: JÁSEJTE
Kdes vzal informaci, že za Passatem se nikdo neotáčí? Ten, kdo rozumí designu ho nemůže nechat bez povšimnutí nikdy. Multipla je důkazem toho, že ani designéři nejsou vždy těmi, kdo dokáží pohnout s naším vkusem. Mimochodem Multipla byla (byla) vynikajícím stylovým a vizuálně kvalitním počinem. No, Brava... :-) vlastně si ani neumím představit, že by se mohla někomu líbit... ale zase jsi sklouzl k tomu líbení/nelíbení.

Vycházej z daného - design je zachycení krásy těmi, kdo to umí. Vkus je než odraz vlastních představ o tom co krásné je.
9. 4. 2008 15:27
Re: JÁSEJTE
ale ano, za Passatem se určitě obracela spousta lidí, ale v roce 2005. Teď když ho vidíš na každém kroku, všichni ho znají, těžko od něho čekat že bude vyzývavý. Nebo ty se otočíš za Mondeem 3, nebo za Lagunou 2? Nebo za Oktávkou?
Za Multiplou se otočím vždy - nějak extra se mi sice nelíbí, ale je tak neskutečně (pro mně) zajímavá, že prostě musím na ní zírat >:D
9. 4. 2008 15:33
Re: JÁSEJTE
Kuko, sakra... četnost vyskytu auta přece nesnižuje jeho vizuální kvalitu. Člověče, když tak o tom přemýšlím, já se otáčím za každým autem. Skoro. Za některým raději a za některým ze "studijních diskuzních důvodů" :-)
9. 4. 2008 15:42
Re: JÁSEJTE
Nemáš problémy s krční páteří?
9. 4. 2008 15:49
Re: JÁSEJTE
Neříkám, že dělám piruety... :-)

P.S. kdes koupil ten zlý nick?
9. 4. 2008 15:44
Re: JÁSEJTE
já netvrdím, že četnost výskytu snižuje vizuální kvalitu! Já se třeba za Passatem taky sem tam otočím, ale my jsme lidi, kteří se o auta zajímají víc než obyčejný člověk. Ten když vidí každý den 20 Passatů a 50 Oktávek, je to prostě pro něho jenom další normální den a nemá potřebu zírat na auta, která přece viděl i včera, předevčírem, před týdnem...
Jen jsem chtěl říct, že když vidíš něco co se ti líbí jednou za týden (SAAB) tak si to vychutnáš jinak (možná trochu víc) než něco co se sice taky líbí, ale vidíš to prostě každý den 20x krát. Toť vše.
9. 4. 2008 15:47
Re: JÁSEJTE
Jo jo, včera jsem zrovna stál před stříbrným Saabem 9-3 a žasnul jsem jak je to stále krásný vůz.
9. 4. 2008 16:10
Re: JÁSEJTE
ani mi to nevzpomínej...ve dvoře našeho baráku parkuje skoro každé 2-3 ráno Saab 9-3 Sportkombi v takové zvláštní modrošedé barvě.
Manželka se každé ráno diví, kam to furt zírám když čekáme na výtah... >:D
Prostě se ráno teším jak malej chlapec jestli tam dnes bude, a když ano, tak se teším jako dva malý chlapci dohromady >:D
9. 4. 2008 16:22
Re: JÁSEJTE
:-) To je správné :yes:
11. 4. 2008 22:45
Re: JÁSEJTE
já se za pašíkem otáčím proto, abych se podíval jaký blb za něj dal cca melouna
neregistrovaný "kkk"
9. 4. 2008 15:32
Re: JÁSEJTE
nesoudim jen podle tohoto clanku. v poslednim top gearu je test legacy D a ten diesel chvali (napsali "lepsi diesel neexistuje", nebo tak nejak), na edmunds.com taktez chvali ("once on the move, this is one of the most refined diesels on the market today")...nerikam, ze ten motor je bez chyb. sestikvalt by mu urcite slusel, ale pro zacatek bych rekl, ze je vic, nez povedeny. urcite nezustane jedinym dieselem u subaru a neco mi rika, ze se mame na co tesit ;-)
9. 4. 2008 15:45
Re: JÁSEJTE
Tak jistě, že ten motor (doufejme) nepropadne. Dali si s ním načas. Vedle toho... mě zajímá něčí zkušenost po cca 250 tisících km.
neregistrovaný "VasekC"
9. 4. 2008 16:27
Re: JÁSEJTE
Ono kdyby Passatu jezdilo tolik jako Legacy tak by jste se za Passatem taky otocil. Ja se za Legacy otocim protoze jich potkam 5 za mesic. Mimochodem nepsal jsem ze Legacy je spatne auto, jen nazor proc myslim ze se tolik neprodava. Samozrejme ze Legacy neni masovka, a tim je proto pro nektere pritazlive.
9. 4. 2008 14:53
Re: JÁSEJTE
Jistě, motorizace (benzínová), podvozky, pohon, to má Subaru samozřejměna svou mainstreamovou třídu výborné. Bohužel, tak nějak mu nejdou kastle. O aktuálním počinu v podobě Imprezy raději nepsat...
9. 4. 2008 14:53
Re: JÁSEJTE
ano, s tou naftou zaspali, ale na druhou stranu hlavní trh pro ně je myslím USA, a tam si na naftu v osobácích nepotrpí
design - nevím, ale mně se tahle generace Legacy líbí víc než moc. A ani se mi nezdá, že by vypadalo nějak staře. Ale uznávám, je to věc vkusu.
A s tím rozvorem - to je těžký, ty hranice jsou v současnosti skutečně velice zahmlené. Třeba Volvo S40/V50 taky není žádnej obr, to takové nové Mondeo, nebo třeba i Vectra v kombíku proti němu vypadají skutečně o třídu výš.
Tohle Subaru prostě nikdy nebude pro standardního zákazníka. Passat, Mondeo a pod. jsou vozy, které nabízejí vyvážené soubor různých vlastností. U Subaru jsou některé vlastnosti, samozřejmě na úkor jiných, zvýrazněny. V tomhle s GTI-ho teorií supermainstreamu souhlasím.
neregistrovaný "VasekC"
9. 4. 2008 16:22
Re: JÁSEJTE
Presne tak s poslednim odstavcem souhlasim. Mimochodem netvrdim ze je Legacy spatne auto (sam jsem o nem uvazoval) jen jsem napsal nazor proc myslim ze se tolik neprodava. Navic pokud vemem zakazniky jako masu (nepocitam ty co navstevuji tento server a zajimaji se o auta) tak plno nevi ani ze nejaky Subaru existuje.
9. 4. 2008 16:49
Re: JÁSEJTE
jasně, já myslím, že si rozumíme :-)

v naší "čtvrti" jedno takové Subaru, sice v Outbacku, parkuje...když večer venčím psa, plánuji trasu tak, abych "náhodou" kolem něj procházel >:D
9. 4. 2008 15:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 4. 2008 15:34
Re: JÁSEJTE
Tohle se ti povedlo :yes:
10. 4. 2008 07:57
Re: JÁSEJTE
V cem je o dve petiletky zpet? Je nenasilny, tradicni, prijemny (subjektivne)...relativne kratky rozvor neni prece nic smerodatneho. Jezdim na zkousku posledni A4, rozvor velky, auto ohromne, jizdni vlastnosti prumerne, spise komfortnejsi, plavnost jizdy slusna...a prostor uvnitr? Horsi nez u BMW rady 3.
Co se tyce nabidky naftoveho motoru, v Japonsku a USA o nej zajem neni a Evropa bude pro Subaru (a obracene) vzdy okrajovejsi zalezitosti. ;-)
9. 4. 2008 15:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 4. 2008 15:22
Re: JÁSEJTE
já myslím, že to bude právě naopak. Ta spotřeba není vůbec špatná a právě hodně lidí co uvažovalo nad podobnou čtyřkolkou, bálo sa spotřeby u benzínu a sáhlo doposud po Oktávce, si teď vybere Subaru. Hlavně ještě když je ta cena velice podobná...
A ještě k tomu "pravoverní subaristi" - ano, možná pravoverní subaristi skutečně sáhnou po benzínu, ale z nich moc zisku v evropě nenadělají. Evropě vládne nafta.
Pravověrní Jaguáristé by si pár let taky nedokázali představit naftu! v kombíku!!!!!§ :-)
Časy se prostě mění...
Ale uvidíme asi až príští rok, jaké budou statistiky prodeje.
9. 4. 2008 15:25
Re: JÁSEJTE
Ta spotřeba byla v článku zjišťovaná na dálnici pár kilometrů a jen orientačně, nejspíše přes počítač v autě. Se dvoulitrovou čtyřkolkou v autě střední třídy budeš rád když pojedeš za 7-8 na sto.
9. 4. 2008 15:50
Re: JÁSEJTE
držme se prosím údajú udávaných výrobcem - kombinovaná spotřeba 5,7l

s tímhle to můžete srovnávat. Asi jenom těžko této spotřeby dosáhnete, ale stejně na tom budou i ostatní vozy konkurence. Myslím že s Passatem taky nebudeš jezdit za 5L...ledaže bys jel ekorelly, ale na tu si lidi kupují jiné vozy než velkou krávu za meloun že :-)
9. 4. 2008 16:03
Re: JÁSEJTE
Jasně. 5,7 je dobré číslo.
9. 4. 2008 16:14
Re: JÁSEJTE
všechny oficiální čísla všech výrobců jsou dobrá čísla....
9. 4. 2008 16:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 4. 2008 09:59
Re: JÁSEJTE
No 5,7 udává výrobce, reálně bych to podle toho čím jsem jezdil odhadoval tak o litr víc, což mi pořád přijde rozumný. Ledaže by u Subaru lhali marketingoví odborníci víc než jinde.
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 00:30
Re: JÁSEJTE
motor o 1 liter vacsi od standartu? Kolega ma presne PASSAT KOMBI 2.0 140k 4MOTION. Co to, spotrebu ma on pri 130km/h 6.7? Velmi podobne, ako chlapik, co to hore pisal... A to ma LEGACY staly pohon 4x4, co proste vyzaduje vyssiu spotrebu...
Porovnavat Octaciu 4x4 s LEGACY KOMBI je naozaj podarene, ja len ticho dufam, ze to je len ironia ;-)
Avatar - wikinko
9. 4. 2008 15:31
Re: JÁSEJTE
GTI, co je take uzasne na 6kvalte? ze musis vkuse radit ako blbec? povedz mi naco je 6kvalt, ked toto auto toci na 5ke pri 130 cca 2.700 otacok?
9. 4. 2008 15:39
Re: JÁSEJTE
A umíš si představit kolik točí při 180? :-)
9. 4. 2008 16:46
Re: JÁSEJTE
A ako často jazdíš s čiste rodinným autom 180?
9. 4. 2008 22:20
Re: JÁSEJTE
To je zajímavě podivná argumentace... s tímhle autem bych nikdy 180 nejel, neb bych si ho nikdy ani nekoupil. Ale pokud na věc nahlížíš argumentačně takto... možná, že pro těbe budou nejvýhodnější jen rychlosti dvě >:D 8-s >:-[]
neregistrovaný "babo"
11. 4. 2008 00:31
Re: JÁSEJTE
To je velmi lahke predstavit si, sasku ;-) Priblizne 3584 otacok za minutu pri obuti 215/45/R17. Ze to nie je o moc viacej, ako PASSAT KOMBI TDI 140PS 4MOTION s 6-kvaltom??? Hm... :-)

Ako som na tom prisiel? Nie, nesiel som este s LEGACY DIESEL 180 km/h a asi nikdy nepojdem... Chce to len klakulacku a trosinku, ale naozaj len malinko autam rozumiet :-) To ale nie je prilis Tvoj pripad, sasku :-)

Nicmenej SUBARU v tomto urobilo chybu. Mozno sa im aj podari technicky dokazat, ze z ich BOXER DIESEL je 6-ka zytocna, roznych einsteinov nepresvedcia a odradia ich, ze si do auta mozno ani nesadnu a nepojdu ho skusit. Marketingovo je to asi chyba, pomerne velka.
9. 4. 2008 15:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pjenkava
9. 4. 2008 14:12
Ideální
Podle mě je tohle téměř ideální auto. Kombík, pohon všech kol, spolehlivost, kvalitní zpracování a docela nízká spotřeba. :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - gld
9. 4. 2008 14:27
Re: neJÁSEJTE
kašlite na GTI-ho subaristi, čistá závisť z neho hovorí >:-[]
9. 4. 2008 14:44
Re: neJÁSEJTE
Jo souhlas, A6 Avant Quattro, na třílitrové naftě, to je dělo ;-) :yes:
Avatar - gld
9. 4. 2008 15:03
Re: neJÁSEJTE
skoro ako fábia v jednaceládva-litrovom hátépéčku..proste delo :yes: :yes:
9. 4. 2008 15:08
Re: neJÁSEJTE
Nerozumím, ty srovnáváš třílitrové naftové quattro A6 s Fabií 1,2? No, tak to si tu zatím nedovolil nikdo... zkus hodně studenou sprchu. Na hlavu a na ohanbí.
Avatar - gld
9. 4. 2008 18:30
Re: neJÁSEJTE
myslené ironicky, skús ma chápať, na debilinu odpovedám debilinou >:-[]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 4. 2008 14:36