Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Konec osmiválcových turbodieselů ve vozech BMW a Mercedes-Benz

42 komentářů

Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
este by to mohli urobit pri benzinoch a konecne sa mozno zacne setrit uz aj tak dost vycerpanou ropou...
Klaudius
Je to plus, aj nie je - setris ropu, ale spalujes stale viac kyslika. zaujimave, spotrebu kyslika na spalovanie nikto nepocita - lebo ho netreba kupovat. Ale obnovuje sa tak rychle ako sa mina? Stihaju stale viac devastovane pralesy? Otázka na zamyslenie. Vzduchu je vraj dost, ale tiez, dokedy?
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
Zatial je kyslika dost...podstatne viac ako ropy...ale je to spravny pohlad na vec.
už je pro mě nepřekousnutelný, že se kšeftuje s něčím takovým jako je CO2. Ještě aby úředníci začali počítat kyslík... ale zkus to v Bruselu, třeba se to uchytí. Tak sou na krávoviny dělaní. ;-\
Avatar - dochtor
dochtor
To akože ropu nahradíš kyslíkom a jazdíš na vzduch 😄 ?
Asi nie! Ak chceš dostať z motora výkon, musíš mu dať palivo a príslušné množstvo vzduchu. Dať viac paliva problém nie je, problém však je "vopchať" do valcov príslušné množstvo vzduchu. Riešením je vzduch stlačiť, schladiť... Nikde sa ale nič neušetrí. Akurát pri nižších otáčkach (keď nepracuje turbo) má menší motor nižšiu spotrebu ako väčší atmosférický. To je myslím celkom logické.
Klaudius
Počuli sme slovo božie... >😒]
O čom pletieš? Píšeš úplne o niečom inom jak ja...
BaracudaJ
Vše co hoří spotřebovává kyslík, hoření se tedy do výpočtů zavádí jako oxidace. Jeho spotřeba souvisí s množstvím paliva, které je třeba zapálit. Pokud dochází ke snižování spotřeby paliva, snižuje se i množství potřebného vzduchu. Motory s přímým vstřikováním při nízkém zatížení navíc spalují chudou směs. Spotřeba paliva a vzduchu se dále snižuje. Ale o kyslík, tedy vzduch, bych strach zrovna neměl.
A nebo přestaneme dýchat 😉
Klaudius
Spotreba kyslíka nezávisi priamo úmerne s množstvom paliva. Menej paliva, viac vzduchu, dokonalejšie horenie, chudobná zmes - nehovorí Ti to nič? Boli časy, keď toho boli plné časopisy. Menej paliva vždy nerovná sa menej spáleného kyslíku. Už dlhé roky sa podiel kyslíka v atmosfére pomaly zmenšuje v prospech nie práve dýchateľných plynov...
Asi na každé větě bych našel několik faktických chyb, takže to nebudu všechno vypisovat, jenom řeknu, že s tímto příspěvkem zásadně nesouhlasím 😉

P.S. Jaké plyny to jsou? 😄
Na tohle nemůžu nezareagovat, protože se jedná o jakýsi blud, pověru... 😉 Množství kyslíku v atmosféře je tak obrovské, že kdybys spálil veškerá fosilní paliva, která na světě existují, klesla by koncentrace kyslíku jenom nepatrně. Pro srovnání: kyslíku je v atmosfére asi 21%, ale oxidu uhličitého asi jenom 0,034%... to je trochu nepoměr. Koncentraci CO2 je naše lidská populace schopná výrazněji ovlivnit, proto s tím všichni tak straší. Ale koncentraci kyslíku by se nepovedlo změnit víc než o procento snad ani kdyby na to celé lidstvo vynaložilo všechno svoje úsilí 😉 😄
MiraTDi
Ještě ať někdo přidá "objem ničím nenahradíš", prosím....
oIoo
a chces to v podobe
"there is no replacement for displacement" nebo
"no substitute for cubic inches" ???
Porad je to o tom samym ne? Dostat dost kysliku k palivu. Bud toho muzes dosahovat hi-tech malorazkama nebo low-tech motorama s pullitrem na valec. Blby je ze vyvoj hi-tech motoru musi nekdo zaplatit a jejich prinos se nikdy nezaplati. To ze benzinovy biturba jezdej snad bez vyjimky na 98oktanu je tise opomijena skutecnost. Ja si z VW Polo 1.4 biturbo teda neustriknu.
Jenomže objem opravdu ničím nenahradíš. Silně přeplňovaný motor pod zátěží žere víc, než méně přeplňovaný větší motor, a osmiválcové motory v BMW jsou často využívány k jízdě rychlostí 250 kmh. Palivo se tak ušetří jenom podle normy, ve které je ovšem nejvyšší rychlost 120 kmh udržována po dobu necelých 10 vteřin...

Zářný příklad je např. 1,4 TSI se 125 kW (sledujte display palubního počítače)😒br /> [odkaz]
BaracudaJ
Podstatou downsizingu je myšlenka, že většina motorů se po celou dobu svého života pohybuje v první třetině svého otáčkoměru. Proč tedy mít třílitr, když ti stejné výkony nabídne přeplňovaná 1.6-1.8, která bude v běžném režimu nabízet stejný výkon, ale výrazně nižší spotřebu.
Jenomže zrovna u velkých motorů ve vozech BMW a Mercedes to není ten případ. Ty létají hlavně po dálnici, ale cyklus EDC je EDC...
Do pořádné limizíny patří benzínový motor, když má někdo na s-kládu, tak asi moc neřeší náklady. Kromě toho při dnešních cenách nafty se už nafťáky přestávají vyplácet, pokud s nimi nenajedete 40tis ročně.
Avatar - sargis
sargis
Co som zatial videl S-klád, tak vacsina boli 320 CDI... u BMW neviem.
"když má někdo na s-kládu, tak asi moc neřeší náklady" - Nesmysl. Až si na ni vyděláš, pochopíš.
Avatar - jpor (RSKa)
jpor (RSKa)
no ale ja som si na ňu zarobil a neriešim náklady. Druhá vec že časom keď sa vybláznim tak ich riešiť budem, ale viacmenej asi kvôli životnému prostrediu, peňaženke je to jedno...
Avatar - jpor (RSKa)
jpor (RSKa)
no ale ja som si na ňu zarobil a neriešim náklady. Druhá vec že časom keď sa vybláznim tak ich možno riešiť budem, ale viacmenej asi kvôli životnému prostrediu, peňaženke je to jedno...
Flavio
Že by až tak dramatická změna?
BMW a V6, to si prosim Ta cital kde?
Flavio
Už to editor opravil.
aha, tak pardon, ked to spatne prepisali 😄

Minule som videl SUBARU a malo v zadu nalepku V6, to bola tiez velka vec 😄
škoda ... třeba taková 4,2tdi v a8 to je super svezení .. dynamicky nemá chybu, pružnsot super ... stejně tak gl420cdi ... škoda ... rozohodně jsou to zajmavé motory a mylsím si že místo na trhu rozhodně mají ... 😢
Avatar - gld
gld
Súhlasím, keď sa rušia osemvalcové diesely kvôli vysokej spotrebe, prečo sa nerušia osemvalcové benzíny? Tie majú snáď spotrebu nižšiu? No to sú mi novinky..
osemvalcovy benzin je podstatne menej komplikovany a virtulane bezporuchovy motor. minimalne u mb boli osemvalce vyrazne horsou volbou oproti 320cdi. od bmw poznam aj jeden aj druhy motor, osobne som bol prekvapeny nizkou spotrebou benzinoveho osemvalca (mercedes papkal vyrazne viac). faktom je ze ani predaj osemvalcovych turbodieslov nebol nic moc a vyvoj takychto motorov je velmi drahy. velky diesel je viac menej o krutaku a to sa dnes riesi hybridnym pohonom (u MB pokial viem 2.2turbodiesel + elektromotor).
virtualne - sorry
Avatar - gld
gld
No vysvetlenie o tom hybrid má lepší krútiaci moment sa mi moc nezdá. Skôr je to nepríjemný následok downsizingu že naftové osemvály idú k čertu
simson33
Bude zajímavé sledovat jak zareaguje koncern VW, který má relativně nový V8 TDI a právě představuje V12 TDI - že by vyhozené peníze?
Presne to ma napadlo, aj ten 6.0l, co idu dat do Q7... Nove motory a konkurenti ich prestanu vyrabat... Uvudime, ako to dopadne
...musej bejt pro nejlukrativnější obory průmyslu za každou cenu důležitý a proto jim vymýšlejí euronormy šťourajíce se při tom tužkou hluboko v hlavě...jenom kazej kšeft! Těch V8 a V12 Tdi se prodá tak malé promile, že to v celkovém dopadu na životní prostředí má zanedbatelné dopady. Jenom se chtějí zlíbit ekologicky smýšlejícím masám na úkor těch, co jsou středem pozornosti, protože jezdí v luxusních autech...Evropa nepřestane být nikdy američanům pro smích...
patko
Preco nebudu osemvalcove motory v BMW a Mercedes-Benz ??? AJa tomu nechapem... :no: :no: :no:
vladi87
Už nevychádzam z údivu, čo sa to deje vďaka nepremyslenej byrokratickej ekopolitike eú. Keď to takto pôjde ďalej, výroba veľkých limuzín sa môže zrušiť, strednú triedu nám netreba, veď aj tá veľa žere, a napokon budeme všetci triedne vyrovnaní jazdiť na fiatoch 500... :no: Možno neskôr nám pripevnia merače co2 aj na hubu(ktovie kam ešte) a kto prekročí limit, beda >😁
Je to logický krok. Výhodou vznětových motorů je, že při přeplňování motoru se se zvýšeným tlakem vzduchu nemusí tak výrazně zvyšovat množství paliva, jako je tomu u motorů zážehových. Proto je lepší efektivněji přeplňovat jen šest válců místo osmi.
Díky že jsi nám to tak hezky vysvětlil, ale osm válců prostě jede líp jak šest, nedejbože čtyři.
vladi87
:yes:
patko
Presne to si myslim aj ja....
Tak jest.
je slepa ulica, vsetci sa tu uchechtavali.. no a prosim. mimochodom, treba si uvedomit ze optimalny spalovaci objem (pokial ide o vykon vs spotreba) pre preplnovany diesel je okolo 2.2 az 2.5l (u benzinoveho nepreplnovaneho motora okolo 3l). akykolvek pohyb hore alebo dole je problem. porovnajte si parametre napr. 2.0 td versus 3.0 td vs 4.2 td - objem rastie v desiatkach percent az nasobkoch, spotreba rovnako, ale vykon... analogicky je to u benzinu, kde to je skor vidiet v opacnom garde - jazdim 3.0 V6 benzin a kedykolvek dokazem zajazdit za 8.5l (6st automat), pri ostrejsom style jazdy v tretinovom mixe za necelych 10l. To iste sa da vyzmykat z polovicneho objemu motora... a to nehovorim o tom ze trojlitrovy tdi motor napr. od audi urobi takmer tu istu spotrebu nafty pri nizsom celkovom vykone (krutak to subjektivne vynahradi, ale treba mat dobre odstupnovanu prevodovku, vsakano). maly naturbovany benzin vo velkom aute.. a dokonca ani v malom asi nebude to prave pokial hladate zivotnost alebo ekonomiku prevadzky.
Avatar - gld
gld
Zas nezahmlievaj, táto situácia nie je potvrdzovanie teórie že td-čka nemajú význam ale skôr hranie sa politikov na ťažkých ekológov. A tiež ako niekto spomenul že dieslové motory je výhodnejšie preplňovať s vyššími tlakmi, čiže radšej natlakovaný 6valec ako 8válec s nízkym preplňovaním..a že tvoj benzínový šesťvál má rovnakú spotrebu ako 3.0 Tdi sú tiež bulíky..pri nejakej konštantnej rýchlosti atď môžeš mať rovnakú spotrebu ako diesel, ale ak tomu budeš šliapať na krk tak Tdi bude mať vždy nižšiu spotrebu, lebo základnou výhodou takéhoto typu motorov je nevšímavosť k ťažkej nohe na plyne. Ak budeš mať ťažkú nohu na trojlitrovom benzíne tak budeš stáť na každej benzínke s prázdnou nádržou. Ale to už všetci vieme, všáááák 😐
nad dvanast litrov som este nesiel, ked uz sme pri tom. za weekend som najazdil 700km s priemerom 9.6l a pri priemernej rychlosti 99km/h, zapnuty sportovy rezim (auto brzdi motorom, ine mapovanie zapalovania a drzi vyssie otacky).. nehovorim ze spotrebu ma rovnaku, to urcite nie, ale rozdiel jeden az dva litre na sto km nema ako argument takmer ziadnu vahu: z celkovych prevadzkovych nakladov na take auto je to len zlomok, a dost nepodstatny. ak si mal niekedy MODERNY sestvalec, nie to co montuju europske automobilky typu renault alebo vw, to boli extra zruti benzinu.. a to ze td nemusim je pravda, myslim si ze vysokotlakove preplnovanie nizkoobjemoveho motora je na kazdodenne brnkanie do prace nevhodne a pre laickeho uzivatela dvakrat tak.