Konec osmiválcových turbodieselů ve vozech BMW a Mercedes-Benz
Tlak na nižší spotřebu nafty a nižší emise CO2 vede německé automobilky BMW a Mercedes-Benz k tomu, aby napříště místo osmiválcových turbodieselů nabízely menší motory.
BMW přejde na dvakrát přeplňované vznětové šestiválce – ty dosahují podobných výkonů při nižší spotřebě. Časopisu Auto Motor und Sport to potvrdil generální ředitel BMW Norbert Reithofer. Změna však nebude okamžitá, výměna motorů proběhne postupně s generační obměnou jednotlivých modelů.
Mercedes-Benz půjde ještě dál. V budoucnu by měl dieselové motory ve vyšších modelových řadách reprezentovat už dříve avizovaný dvakrát přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,2 litru, který údajně nahradí mimo jiné současný třílitrový CDI V6. První vlaštovkou bude příští rok C 250 CDI s maximálním výkonem 150 kW a točivým momentem 480 Nm.
Velké vidlicové osmiválce na naftu na Auto.cz |
TEST Audi A8 4,2 TDI - Převrtaný třímilion |
TEST BMW 740d - Naftové pohlazení |
TEST Mercedes-Benz S 400 CDI - Jako doma |