Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Titul World Car of the Year 2008 pro Mazdu2

25 komentářů

lorenzlubos
Mazda 2 je urcite dobrym autom a zasluzi si uznanie, len neviem, ci az taketo. Ale nech. Snad to nie je len motoristicko-politicky tah (znizovanie hmotnosti)... :yes:
I kdyby byl, tak právě tímhle směrem se musíme ubírat. Ropa stojí přes 100 USD/barel a pokud budou na še auta větší a těžší, zákonitě budeme potřebovat víc benzínu, nebo nafty. Ono takové Mondeo kombi je takový mamut, že by mělo asi dostat titul ropák roku.
lorenzlubos
Prave pre toto je mi Mazda 2 sympaticka, len neviem, ci je to takyto titul. 😉
A v čem je ropák roku? Myslíš, že velký auto musí být takový žrou energie jenom proto, že je velký? To platí možná v Americe, ale ne tady - diesely jsou úsporné a benzíny taky nežerou tolik.
Avatar - T613
T613
Bursík to říkal, tak to musí být pravda. Co na tom, že cena ropy stoupá kvůli napětí na Blízkém východě a spekulantům 😉
Moc rád si přečtu, čím svoje zábavné tvrzení o mamutovi a ropákovi roku podpoříš. Nestyď se. 😄
nerad se k tomu snižuji ,ale TY se v autech asi moc nevyznáš .. Mondeo kombi ropák roku ??? velké auto neznamená velká spotřeba . Lidé ve Fabiích mají stejnou spotřebu , jakou mají o dvě třídy větší auta .
Tak tohle je tedy Mazda která oslní???
PS: Tam vždycky seděl Lorenz.... :-!
lorenzlubos
- Nerozumiem.
Nemôžem tomu uveriť. Zaslepenci. :no:
ty najvecsi:no: :no:
toto moze napisat iba niekto, kto v nom nikdy nesedel... ja sa v tejto "trapnosti" vozim rad >😁 kto neriadil, nepochopi...
Sedel som a príjemne ma prekvapila. 😉
Nepochybuju, že je Mazda 2 velmi kvalitní auto, ale mě se prostě tenhle rozplizlý design nelíbí, stejně jako se mi nelíbí nová Fiesta. Za zatím nepřekonanou stylovku v subkompaktech považuju nový Swift. Ale jinak každému soudruhovi podle jeho gusta.
Vyhralo auto, ktore ide proti vsetkym. A vyrobit auto, ktore ma menej ako tonu a je rovnako bezpecne ako ovela tazsie auta vyrobene specialne pre crashtesty, a navyse je fun to drive je umenie. A sorry, ale zatial to ziadna ina automobilka nedokazala. End of story. Mozeme s tym nesuhlasit, ale to je asi tak vsetko, co s tym mozeme robit.
Avatar - skejpa
skejpa
:yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jen se obávám, že ani stovka titulů jí u nás, v Evropě, k větší slávě nepomůže. Tady se naopak oslavuje mastodontnost, nikoli úspornost; k tomu také jakási pseudoprémiovost německých značek. V červené či stříbrné barvě je nádherná (takové dva kousky jezdí po Brně).
Avatar - delphino
delphino
mě se víc líbí v té zelené 😄 a myslím, že to mazdě pomůže v prodejnosti mezi konkurencí: 207, punto, corsa, fiesta ...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Přál bych jí to. Jedovatou zelenou jsem ještě neviděl živě, jen na fotkách. Jenže právě tahle konkurence, mimo Fiestu, je poněkud přefouknutá...
Avatar - Falco
Falco
V Evropě se oslavuje mastodontnost?! Víš kde vznikla kategorie mini?
PS: V Americe se dvojka ani neprodává.
Naprosty souhlas a jsem nadmiru stastny, ze s ni muzu denne jezdit a uzivat si to "fun to drive", protoze u auta za takovou cenu je to az nevidane, je to proste nesmirna radost...Mazda2 si to zaslouzi pravem :yes: . A co se prodeju tyce, podle poslednich zprav od nekolika velkych prodejcu, se Mazde2 (jakozto uz jen tim, ze je to Mazda) v prodejnosti nevidane dari (tak jako CX-7), takze si myslim, ze na konci tohoto roku se muzeme tesit na zajimava cisla 😄
lorenzlubos
Je sucasna 2-ka lahsia ako jej predchodca? Je skutocne predchodca sucasnej 2-ky 2-ka I. generacie? 2-ka I. chcela byt vacsia ako konkurencia, aj ked bola blizsia pribuza Fiesty III., castejsie ju media porovnavali s Fusionom. A teraz sa v Mazde rozhodli zo sirokeho spektra malych modelov ponuknut v Europe tento model, pricom v sulade s jej novym oznacovanim modelov, ju opat nazvali 2-kou. Je to jej nastupca na Europskom trhu, ale....
Pozname velmi vela dalsich prikladov, ked automobil sa oproti rovnomennemu starsiemu modelu zmenensil. Prakticky sem patria vsetky americke automobily cias nedavno minulych. V 80-tych a 90-tych rokoch bezne este nosievali tradicne mena, pod ktorymi sme ich poznali uz v 50-tych rokoch.
Chevrolet Lumina,.... Buick Skylark, Century,... Oldsmobile 88, 98...., Cadillac Seville, DeVille...., Lincoln Continental,....to je len par prikladov od GM a Forda.
Hovori Vam nieco Mitsubishi Carisma? Viete, ze o triedu mensi model Lancer sa na niektorych trhoch predaval vo vrcholnej verzii pod menom Carisma?
Trieda S z roku 1998 od Mercedesu bola tiez lahsia ako predchadzajuce S-ko.
Zaujimala by ma tiez porovnanie hmotnosti posledneho Superbu zo 40-tych rokov a toho z roku 2001.
V myslienke prvej 2-ky pokracuje nadalej Mazda Verisa. Je snad americka limuzina Fusion prikladom zvacsovania rozmerov (oproti europskemu Fusionu)?
Mazda 2 II. nie je lahsia ako predchodca. Iba ak je lahsia ako 121 III.
O nikoliv. Je to skutecne nastupce vysoke Mazdy 2, tady v Japonsku zvane Demio (i tato nova se tu jmenuje Demio). Verisa je svebytny vetsi Vmodel vyrabeny paralelne se starym i novym Demiem. Uz par mesicu chodim tady do prace kolem prodejce Mazdy, takze overeno je jaksi na vlastni oci.
Kupodivu "stare" Demio tu bylo ohromne popularni, spolu s Hondou Fit (Jazz) tvori znacne mnozstvi mistniho vozoveho parku. Nove Demio zas tak casto na ulici nepotkate ani tady v Tokiu a okoli, ale o to vic vynikne v anonymnim davu mistnich povozu povetsinou nenapadneho vzezreni.
Zelena ji opravdu moc slusi a v bile, na japonskych ostrovech tolik oblibene barve, ohromne vyniknou jeji ostre bocni linie.
Zkratka, k mistnim realiim se ohromne hodi, otazka je, co to udela v Evrope, kde dost casto japonsky automobilovy design az tak nevyzni (mam na mysli jakousi subtilnost, hranatost, az jakousi uniformnost japonskych staveb a mistnich realii vubec, ktera dava vyniknout takto tvarovanym vozidlum, zatimco tezkotonazni Evropa potrebuje krivky prece jen jineho kalibru...)
lorenzlubos
Ano, ja viem, ze sa v Japonsku vola Demio, ale podla mna to este nie je dokaz o tom, ze by to bol nastupca. Ano, uvolnil jej vyrobne linky asi, vola sa rovnako, predava sa namiesto nej.... ale kupia si ju ti isty ludia, alebo pre ten isty ucel?
Ako som uz napisal, takych "nastupcov" uz bolo v minulosti viac. A na rozdiel od Mazdy 2, zrejme aj mierili do tych istych segmentov trhu a k tym istym zakaznikom.
proč auto do města nemá ochranné lišty. Šetříme ať to stojí, co to stojí?