Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Titul World Car of the Year 2008 pro Mazdu2

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Z původního seznamu třiceti devíti vozů z celého světa byl vítěz vyhlášen dnes na New York International Auto Show.

Nová Mazda2 se stala Světovým autem roku 2008 (2008 World Car of the Year, WCOTY). Z původního seznamu třiceti devíti vozů z celého světa byl vítěz vyhlášen dnes na New York International Auto Show. Mazda2 (prodávaná v Japonsku pod názvem Mazda Demio), porazila ve finále Ford Mondeo a Mercedes-Benz třídy C a získala tak hlavní ocenění.

Na základě doporučení designové poroty, která sestává z vysoce respektovaných světových expertů na design, byla Mazda také navržena společně s Audi R8 a Volvem C30 do finále 2008 World Car Design of the Year.

Soutěž WCOTY byla poprvé oficiálně vyhlášena v lednu roku 2004, byla iniciována a je organizována a vedena automobilovými novináři z celého světa. Porota čtyřiceti sedmi motoristických novinářů z různých zemí vybrala celkového vítěze v tajném hlasování – které bylo postaveno na zkušenostech s jednotlivými vozy. Členové poroty pocházejí z Asie, Evropy, severní a Jižní Ameriky a také z dalších částí světa.

Doporučujeme
Test: Mazda2 1.3 MZR (63 kW) - Jako pírko

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Avatar - Falco
22. 3. 2008 12:46
Re: Mazda 2 je unikat
V Evropě se oslavuje mastodontnost?! Víš kde vznikla kategorie mini?
PS: V Americe se dvojka ani neprodává.
22. 3. 2008 11:38
Re: Je 2-ka naozaj lahsia?
Ano, ja viem, ze sa v Japonsku vola Demio, ale podla mna to este nie je dokaz o tom, ze by to bol nastupca. Ano, uvolnil jej vyrobne linky asi, vola sa rovnako, predava sa namiesto nej.... ale kupia si ju ti isty ludia, alebo pre ten isty ucel?
Ako som uz napisal, takych "nastupcov" uz bolo v minulosti viac. A na rozdiel od Mazdy 2, zrejme aj mierili do tych istych segmentov trhu a k tym istym zakaznikom.
21. 3. 2008 10:06
Je 2-ka naozaj lahsia?
Je sucasna 2-ka lahsia ako jej predchodca? Je skutocne predchodca sucasnej 2-ky 2-ka I. generacie? 2-ka I. chcela byt vacsia ako konkurencia, aj ked bola blizsia pribuza Fiesty III., castejsie ju media porovnavali s Fusionom. A teraz sa v Mazde rozhodli zo sirokeho spektra malych modelov ponuknut v Europe tento model, pricom v sulade s jej novym oznacovanim modelov, ju opat nazvali 2-kou. Je to jej nastupca na Europskom trhu, ale....
Pozname velmi vela dalsich prikladov, ked automobil sa oproti rovnomennemu starsiemu modelu zmenensil. Prakticky sem patria vsetky americke automobily cias nedavno minulych. V 80-tych a 90-tych rokoch bezne este nosievali tradicne mena, pod ktorymi sme ich poznali uz v 50-tych rokoch.
Chevrolet Lumina,.... Buick Skylark, Century,... Oldsmobile 88, 98...., Cadillac Seville, DeVille...., Lincoln Continental,....to je len par prikladov od GM a Forda.
Hovori Vam nieco Mitsubishi Carisma? Viete, ze o triedu mensi model Lancer sa na niektorych trhoch predaval vo vrcholnej verzii pod menom Carisma?
Trieda S z roku 1998 od Mercedesu bola tiez lahsia ako predchadzajuce S-ko.
Zaujimala by ma tiez porovnanie hmotnosti posledneho Superbu zo 40-tych rokov a toho z roku 2001.
V myslienke prvej 2-ky pokracuje nadalej Mazda Verisa. Je snad americka limuzina Fusion prikladom zvacsovania rozmerov (oproti europskemu Fusionu)?
Mazda 2 II. nie je lahsia ako predchodca. Iba ak je lahsia ako 121 III.
Avatar - Blue Sun
21. 3. 2008 09:54
Re: Mazda 2 je unikat
Přál bych jí to. Jedovatou zelenou jsem ještě neviděl živě, jen na fotkách. Jenže právě tahle konkurence, mimo Fiestu, je poněkud přefouknutá...
Avatar - delphino
21. 3. 2008 08:32
Re: Mazda 2 je unikat
mě se víc líbí v té zelené :-) a myslím, že to mazdě pomůže v prodejnosti mezi konkurencí: 207, punto, corsa, fiesta ...