Ekonomika
S Tiguanem člověk nešlápne vedle, skvělé motory, decetní design, výborný podvozek.
......za neskutocne vysoku cenu, :no: :no: :no: :no:
Hold to není auto pro tebe. Když je za tu cenu vyprodané, tak u VW chyba není. Hledej u sebe. 😉
S Tiguanem člověk nešlápne vedle, skvělé motory - MOZNA, decetní design ANO, výborný podvozek LEDA VE SNU.
Sice nemám osobní zkušenost, ale všechna respektovaná zahraniční i domácí periodika(Autocar,Autobild,p. Janda z autorevue) považují Tiguan za etalon, co se týče jízdních vlastností ve svém segmentu. A tvou narážku na motory jsem asi nepochopil.Které SUV v této třídě nabízí lepší motory?Možná snad BMW X3, ale to je zase cenově jinde.Cr-V nabízí jen slabý starý dvoulitr a o generaci starší turbodiesel(tuším již 5 let starý).A motory od Fordu také nejsou žádná sláva. :-!
Vzhledem k tomu, že výkonnější dvoulitr stojí víc jen o cca 10tis.Kč tak to s prodeji motoru 1,4 asi bude vypadat hodně špatně.
Nebude. Za 1,4 zaplatis mensi pojistku jako za 2,0.
Kuva,u auta za 800.000 Kc bude niekto premyslat nad zakonnou poistkou a rozdielom cca max.2000Kc?!To snad nemyslis vazne,tento argument zvazuju ludia pri Fabii alebo Punte a nie pri takejto sume za auto.Kto ma na to auto ma aj na poistku,to nie je auto pre chudobu!
Tak úplnou novinkou zase není, v rámci koncernu tuhle výkonovou specifikaci už dlouho používá Audi A6.
To jo, ale nechápu, proč tam nedali 1,8tsi
Vzhledem k tomu, že VW má perfektní přeplňovaný dvoulitr tak vůbec nechápu, proč dávali peníze do vývoje motoru jen o dvě deci menšího, když případné snížení výkonu lze řešit "softwarovou úpravou" tak jak to udělali tady, stejným způsobem se postupuje u motorů TDI - jeden objem a x-výkonových variant, ale když už ho mají bylo by logičtější ho použít, už jen z marketingových důvodů 😄
platia sa za to nizsie poistky atd asi preto 😉
Tady tento motor pravděpodobně vznikl pouhým utlumením 147kilowattové verze, stejně jako vznikla 103 kW 1,4 TSI ze 125 kW 1,4 TSI. V případě TDI tomu tak je jenom ve dvou případech - motory BKC (77 kW PD) a BRU (66 kW PD) se liší pouze softwarem a výfukem, a pak ještě už nevyráběné ASV (81 kW VEP) a AGR (66 kW VEP) - lišily se softwarem a vstřikovači. V ostatních případech jsou mechanicky zesílené všechny pohyblivé části.
Prečo nemajú v ponuke aj klasiky nepreplňovaný motor L
Tak jako ostatní výrobci tak i vw se snaží chytit co nejvíce zákazníků. Z čistě autařského hlediska nemá tento model žádný význam. Světlá výška je shodná s S OII Scout. Vnitřek pro cestující je menší a velikost vpodstatě stejná. Podvozek a motory jsou taky vpodstatě shodné ergo kladívko by to vypadá jako zbytečný model. Ale není tiguan loví pro vw zákazníky navíc tedy zhušťuje pomyslný cedník, kterým se loví v rybníku plném zákazníků. Jak tak čtu hodně vás vyloví.
😄 95% všech reálných potřeb ať na reprezentaci, prostor, variabilitu či užitkovost dokáže poskytnout každý pořádný kombík střední třídy. Ale nesmí se to říkat, páč, jak se to mezi lidma provalí, půlka modelových řad zanikne, a skláři, pardon autaři, nebudou mít co žrát. 😉
No s tím bych tak úplně nesouhlasil, světlá výška je sice jen o cca o 10 mm větší než u Scoutu, ale velký rozdíl je u verze T/F v nájezdových úhlech - že ten přední nárazník vypadá pak dost divně je jiná věc, ale účel to splní. Další plus proti Scoutu by mělo být ve větším vyztužení podvozku a pevnějším materiálu zadní nápravy. Ale hlavně Scout nemá proti sériové Octavii nijak upravené blatníky-podběhy, je jen zvýšený, takže větší kola než na který je šasi konstruováno (v rozměru 225 má být použit profil pneu 45 ale Scout má 50) způsobují, že mezi kolem a podběhem je v kritických místech (díky zvýšení jen v podelném směru) hodně málo místa, což je špatně nejen pro jízdu v bahně, kam stejně většina Scoutů nejezdí, ale i ve sněhové břečce - naštěstí většina majitelů na zimu dává ocelové ráfky se standardními koly, takže problém nemají, ale nic to nemění na skutečnosti, že na tak velký kola Octavia není stavěná.
Smekněme před Volkswagenem. Sice to trvalo, přesto to čekání za to stálo. Bejbytouareg vstupuje na silnice v síle, které nemá šanci vzdorovat žádný jiný mainstream. Jen považme - dvoj model, tedy volíš silniční či off verzi. K tomu VW nabízí v motorech opravdu světovou špičku. Co víc si člověk v mainstreamu může přát. Jedině snad konkurenční knedlík design s jedním motorem...
Výhrady k ergonomii může mít jedině zvoník od Matky boží. Výhrady k ceně pak jen superšvorcák. Proto je také produkce TIGIho vyprodaná na půl roku dopředu. Popravdě je nutno si napsat, že tu máme od VW skutečně nečekanou trefu. Žádný ustrašený pokus o střední esuvečko, nýbrž do šroubku dotažený vůz. Dnes tedy velké BRAVWO :yes😒br />
P.S. TIGI zaplaví silnice tak, jako je zaplavil Golf. Neb TIGI je... golfem tohoto století :yes:
Výhrady k ergonomii může mít jedině zvoník od Matky boží. Výhrady k ceně pak jen superšvorcák. Proto je také produkce TIGIho vyprodaná na půl roku dopředu. Popravdě je nutno si napsat, že tu máme od VW skutečně nečekanou trefu. Žádný ustrašený pokus o střední esuvečko, nýbrž do šroubku dotažený vůz. Dnes tedy velké BRAVWO :yes😒br />
P.S. TIGI zaplaví silnice tak, jako je zaplavil Golf. Neb TIGI je... golfem tohoto století :yes:
>😁 prej zaplavi ako golf......to uz castejsie vydim v prahe korejca nez golfa a to myskim vsetky verzie nie len tu najnovsiu....tak netrep, a hlavne golf bol aj dost lacnejsi nez ta sunka tak skludni hormn s tymi kecami.....lol >😁 >😁
Škoda že jsi tu metaforu nepochopil...
pochopil som ze je to metafora, ale to co napisal tak to nejde prijat ani ako metaforu taka je to hovadina chapes?
:yes: Ten nepochopil i jiné věci - mrkni vedle na evropské prodeje 😄
Knedlik design s jednim motorem? To myslis Forda Kugu 2.0 Tdci?
Me osobne se Ford libi vic i dys jako mladej bych si stejne koupil spis zase sportovni auto a ne SUV. A neee VW....
Kazdopadne nevim co je spatnyho na tom ze Ford nabizi ZATIM jen jeden motor když to auto se oficialne prodava a nabizi tak tyden. Myslim, že dalsi motory nabidnou pozdeji a bude z ceho vybirat, ale i tak si stejne vsichni vemou Tdci......
Me osobne se Ford libi vic i dys jako mladej bych si stejne koupil spis zase sportovni auto a ne SUV. A neee VW....
Kazdopadne nevim co je spatnyho na tom ze Ford nabizi ZATIM jen jeden motor když to auto se oficialne prodava a nabizi tak tyden. Myslim, že dalsi motory nabidnou pozdeji a bude z ceho vybirat, ale i tak si stejne vsichni vemou Tdci......
Dobre auto. I kdyz je Forester porad jeste lepsi, trochu jsem zavahal, protoze to malinke posledni okenko po zatmaveni (diky prestavbe na N1 >😒] )ani nebude chybet. Ale prece jen jizdni vlastnosti a spolehlivost jsou pro mne prioritou..
U nás v Čechách zbývá posledních pár kousků, na které ještě dealeři nemají konkrétní zákazníky. Jinak je dodací lhůta 1.Q 2009. Po dotazu na dealera do Německa je dodací lhůta podobná březen 2009. Takže úspěch vozu je obrovský, teď jenom aby tomu automobilka přizpůsobila produkci :yes:
Tiguan se dělá ve Wolfsburgu ve výrobním závodu Auto 5000 GmbH. Plánovaná kapacita výroby pro rok 2008 byla okolo 120 000 Ks. Tato kapacita je zaplněna během necelých 4 měsíců prodeje :yes:
Tak proč Honziku nenaplánovali aspoň 480 000ks? Co myslíš?
Ten článeček malinko pozapomněl na stupně výbavy, nebo je u všech výbav cena stejná?
Pakliže je to tak, pak koncern VW jde na prodej od lesa.
S.Ovation....
Ale jak k tomu příjdou ti s tím nejvyšším stupněm výbavy?
Á, já už vím. Pólíčko jako dárek. Ten flek na prvním se musí nějak udržet.... >😁
Ten článeček malinko pozapomněl na stupně výbavy, nebo je u všech výbav cena stejná?
Pakliže je to tak, pak koncern VW jde na prodej od lesa.
S.Ovation....
Ale jak k tomu příjdou ti s tím nejvyšším stupněm výbavy?
Á, já už vím. Pólíčko jako dárek. Ten flek na prvním se musí nějak udržet.... >😁
Satisi, co ty, čekal jsi, že o TIGIho bude takový obrovský zájem? Mně samotného to překvapilo, já očekával jemnější křivku nárůstů prodejů. Co ty?
Já tě zklamu GTI. Já nic nečekal. Hlavně se bavím, jak takové obyčejné sousloví významem OBROVSKÝ ZÁJEM, se stejnými lidmi vysvětluje dvojím způsobem.
Tak např, když Nissan vyjel s QQ, tak po 3 měsících bylo jasné, že výrobní kapacity zdaleka nestačí reagovat na obrovskou poptávku.
Ale proč to stejní lidé odsuzovali, narozdíl od produktu koncernu VW? To mi nejde do hlavy.
Jinak mi je úspěch Tiguanu ukradenej, stejně jako ůspěch většiny produkce ode všech možných výrobců, až na pár vyjímek.
Můj zájem o auta je motivován zcela z jiných důvodů. 😄
Tak např, když Nissan vyjel s QQ, tak po 3 měsících bylo jasné, že výrobní kapacity zdaleka nestačí reagovat na obrovskou poptávku.
Ale proč to stejní lidé odsuzovali, narozdíl od produktu koncernu VW? To mi nejde do hlavy.
Jinak mi je úspěch Tiguanu ukradenej, stejně jako ůspěch většiny produkce ode všech možných výrobců, až na pár vyjímek.
Můj zájem o auta je motivován zcela z jiných důvodů. 😄
Jasně, také sbírám angličáky... :yes:
Ne né GTI. Nějak ti ty vtípky nejdou přes pysky.
Ta malá autíčka dnes už nejsou ani pro mého syna.
Můj zájem má opravdu jiný charakter. 😉
Ta malá autíčka dnes už nejsou ani pro mého syna.
Můj zájem má opravdu jiný charakter. 😉
To nevím Vel Satísku. Třeba si nebyli jisti velkým zájmem? Rozdíl mezi nejnižší (trend and fun) a nejvyšší výbavou (sport and style) je 57 tis.Kč vč. DPH. Jinak ten Tvůj příspěvek moc nechápu :no:
Kdo chce vidět video SuperBu tak je zde [odkaz] 😉
Ja nevim, ale kdysi jsem si myslel, že tento server je určen pro autaře a pro občasné návštěvníky, kteří si zde jen před nákupem svého nového auta zjistí nějaké parametry a porovnají, atd...
Když ale tak čtu diskuze tak tu pořád jen dochází k hádkám, obviňování, kritice a podobným jevům. To je celkem pochopitelný, ale proč k tomu dochází vždy u článků s VW, Fiat, Škoda a hlavně SUV.... Dyt tyto značky případně segmenty nejsou zrovna autařské...
Osobně mám staršího benzínovýho mazlika Fiat, s kterym jsem velmi spokojenej a asi až budu kupovat nové auto tak to bude zas ital, protoze si vazim jejich automobilek a chci podporovat jejich rust.
Ale i tak si myslim , ze pravi autari by meli mit jine nazory a cile debat....
Když ale tak čtu diskuze tak tu pořád jen dochází k hádkám, obviňování, kritice a podobným jevům. To je celkem pochopitelný, ale proč k tomu dochází vždy u článků s VW, Fiat, Škoda a hlavně SUV.... Dyt tyto značky případně segmenty nejsou zrovna autařské...
Osobně mám staršího benzínovýho mazlika Fiat, s kterym jsem velmi spokojenej a asi až budu kupovat nové auto tak to bude zas ital, protoze si vazim jejich automobilek a chci podporovat jejich rust.
Ale i tak si myslim , ze pravi autari by meli mit jine nazory a cile debat....
Bylo by dobré,kdyby se diskuzí zúčastňovali diskutéři Vaší úrovně.Pak by šlo skutečně o diskuzi a ne o sprosté výpady a urážení.Jednou jsem si dovolil popsat svou špatnou zkušenost s Toyotou RAV4,ale velmi jsem toho litoval.Tolik hloupých a hrubých urážek na prožitou skutečnost jsem od "fandů automobilismu" ani nečekal.Ještě jednou děkuji za Váš názor.
Neurazí, nenadchne, cosi je v něm hezkého.... . Ale palubovce už chybí jen rumpál. Ani dodávku s takovým oje.ban.ym hnusem bych nechtěl..... :-! :no:
Tak podla mna toto je naozaj podivne. Uz u NISSAN QASHQAI si klopem na celo, ta cena stoji za to... Myslel som, ze TIGUAN bude skor zmensenina TOUAREG a nie proste este zvyseny GOLF+. Verim tomu, ze tie auta ked sa vedla seba postavia, tak ani nie je vidno rozdiel na prvy pohlad. Podla mna je oproti nemu QASHQAI krasavec. No a ta cena??? Zakladny model v zakladnej vybave na urovni uz SUV typu CR-V, RAV4, X-TRAIL??? No ak toto je vypredane zatial, tak fakt len kvoli tomu, ze sa toho najprv chysta vyrobit malo kusov, inak to nechapem. Aj ked nikomu to auto neberiem, nech si ho kludne kupi. Ta cena je ale podla mna postavena na hlavu.
Jsem videl Tuarega a Tiguana vedle sebe a to moc velky rozdil nebyl vypadali velmi hezky... 😉
No ja som ho videl na zivo a prave z toho som v soku? OK, predny pohlad este s privretymi ocami, ale bok a hlavne zadok - to nieeeee cisty Golf.
Hlavne som ale v soku z tych cien, to by som bral tak pre to Q5 od AUDI, co sa chysta. Ale na VW mi to pride teda sakra vela. Ako som pisal, uz QASHQAI sa mi zda byt hodne drahy. Cena TIGI-ho na urovni SUV vyssej triedy mi ale pripadaju byt fakt prastene... Ale ak sa to naozaj bude predavat OK, tak proste maju dobry marketing, aj ked ludom by som sa teda divil...
Hlavne som ale v soku z tych cien, to by som bral tak pre to Q5 od AUDI, co sa chysta. Ale na VW mi to pride teda sakra vela. Ako som pisal, uz QASHQAI sa mi zda byt hodne drahy. Cena TIGI-ho na urovni SUV vyssej triedy mi ale pripadaju byt fakt prastene... Ale ak sa to naozaj bude predavat OK, tak proste maju dobry marketing, aj ked ludom by som sa teda divil...
Kdyz to srovnas s japonci tak te to vyjde tak nastejno jestli Tigi nebo treba RAV 4....
No to som presne pisal. A myslim teda, ze predsa len taka RAV4 je uplne inde, ako TIGUAN. Tieto ceny su prilis vysoke, aj keby boli stanovene pre Q5 (a predsa len, skor AUDI ma byt premium, VW main stream...)
No, b abo, zrovna RAV4 je tím autem, které by se nástupu Tiguanu mělo bát, ji si jako etalon malých SUV Tiguan bere na paškál. Nějak nerozumím tomu, že „RAV4 je uplne inde“, ta auta jsou naopak velmi srovnatelná, velikost prakticky totožná, ceny také, zaměření stejné. Tiguan jako nováček ve třídě musí k přetlačení RAV nabídnout něco navíc, a také to dělá, nabízí více motorizací, v naftě ve srovnatelné kvalitě, v benzínu modernější, lepší, a pro SUV vhodnější, přeplňované. Standardně má pro všechny motorizace šestikvalty a nabízí i modernější automaty než RAV. Poráží RAV také v písmenku U jako Utility, protože odveze špičkových 750 kg nákladu a utáhne dvoutunový přívěs, na tohle RAV nemá argument. Nemluvě o možnosti volby terénně zaměřené varianty. Pokud jsi myslel to, že "RAV4 je uplne inde“ tak, že už mírně zastarává a k tomu, aby mohla se ctí čelit nováčkovi, bude třeba faceliftu ve smyslu alespoň částečného přezbrojení, třeba v motorech a převodovkách, pak ti rozumím. 😉
Pekne pekne zvednute 5 dvere do 1,5 metru,,, tam se budou pekne ukladat zavazadla... Ze-by ve VW ( lidovych autech pro nemce ) neumeli udelat jednoznacny obrazek???
S tuo spotrebou 2,0 TDI CR 140koni, vo verzii TRACK a FUN s automatikou su velmi vtipny. Ja ho mam, jazdim na nom a kombinovanu spotrebu pod 10litrov som este nemal. A to jazdim s lahkou nohou.
PS: Je něco na interiéru Golfu Plus špatného?
- sedadlá
- ergonómia
- nedotiahnuté odkladacie priestory
Nerád spomínam na zlé veci, ale ak budeš chcieť, pohrabem sa v pamäti a rozpíšem, prečo G+ bolo mojím najhorším autom za ostatných cca 10 rokov.
Môj tip je, že G+ vznikol natiahnutím pôvodného Golfa do výšky o 10cm. Výborné pre dobré nasadanie a vnímanie priestoru, ale páni konštruktéri natiahli bočné dvere privysoko. Ak si pri dlhšej jazde zvykneš dávať lakeť ľavej ruky na hranu k oknu, tu je to problém v akejkoľvek polohe sedadla. Mojich 175cm výšky a sedadlo v najvyššej polohe bolo stále nedostatočných a lakeť smeroval hore. Naopak stredová lakťová opierka je taktiež zrejme pôvodná z Golfu a je teda prinízka aj keď je nastavovateľná (moc nepomôže ani ak dáš sedadlo nižšie). Schránky pod sedadlom sú vhodné max na peňaženku, nedáš tam ani obal s CD-čkami. A posledná vec k sedadlám, ber ju pls ako subjektívnu a nemeranú v reáli - mám pocit, že sedadlo je oproti stredu volantu posunuté cca 1-2cm vpravo. Som zaťažený na symetriu a tu som mal pri riadení vždy pociť, že mám jednu ruku kratšiu. Takéhoto "kripla" zo mňa zatiaľ žiadne iné auto nespravilo 😲
Na úvod stačí, len poviem, že auto malo byť pôvodne pre manželku, ktorej by asi väčšina vecí nevadila (jazdí krátke trasy a kolená má pri sebe 😉 ale odmietla ho.
Neprenášam túto skúsenosť, ale kedže ide o "podobnú konštrukciu" (zvýšená karoséria) s de facto identickým vnútrajškom, na 99,9% by som TIGIho nebral napriek všetkému, čo som videl, že dokáže v teréne (a tam ja chodím rád).
Šledriánstvo?
Auto se nekupuje po internetu ani jako rohlík, tedy bez důkladného prověření vlastností. Tudíž mě to překvapuje.
A čím to je? Určitě ne tím co píšeš. 😉 Je to povedené auto a proto je o něj enormní zájem.
Já se na ta auta včera díval z autosalonu ven z nějakých asi 30m a nebýt toho,že jeden stál na asfaltu,druhé vzadu přizvednuto....a naprosto náhodně povídám, máte i černého G+ ??... myslel jsem, že jsou to dva Golfy+, jen v jiné barvě a kamarád mi praví,ne, ten druhý je SUV,máme vyprodáno do podzimu,ale nechápu...(ten od VW)-navíc VW zase nestíhá dodávat(k nám)
A kecy o hloupých Češích, lezoucích do zadku VW si už taky nech, v diskuzích o jistých značkách si jich tady užijeme víc než dost.
No, a jak ti tady okristan napsal, produkci Tiguanu nevyprodali Češi, tvoje světoznalost se projevila. Mimochodem, s ohledem na kupní sílu v naší republice bude Tiguan, byť je jeho cena příznivější než u asijské konkurence včetně Hondy CR-V (viz. ceník dovozce) asi málo frekventované SUV v porovnání s korejskými vozy, které bezpečně vládnou.