Na americkém trhu se objevují tři noví zástupci rodiny BLUETEC, plnící bez problémů americké emisní limity US Bin 5. Tyto velké vozy se tak díky naftovým agregátům mohou pochlubit vynikajícími výsledky na poli spotřeby pohonných hmot.
nějak jsme z článku nepochopil zda se do auta musí tankovat AdBlue jako u velkejch náklaďáků nebo ne ??? ;-\ ... podle obchodního názvu je to stejný ale v článku nic podrobnějšího nejni ... pokud je třeba tankovat AdBlue jak často ????
Dobrý den, deg.en již stihl odpovědět dříve, ano, AdBlue se doplňovat pochopitelně musí. Jeho spotřeba je přibližně 5% spotřeby nafty (tj. 5 litrů tohoto přípravku na 100 litrů nafty). podle informací výrobce je kapacita nádrže 7 gallonů (cca. 26 litrů) v modelech ML a R a 8,5 gallonů (32 l) v GL.
AdBlue zákazník doplňovat nebude, stane se tak při servisní prohlídce, případně při nadměrně spotřebě paliva bude upozorněn (hlášení v kombiinstrumentu) na nutnost doplnit AdBlue v servisu... jinak velikost nádrže by měla být dostačující na to, aby zákazník neměl potřebu tuto kapalinu doplňovat dříve než při předepsaném servisním intervalu
a vzkaz pro redakci: když už ten článek přebíráte z korporátního webu DAG, měli byste ho přeložit i s takto podstatnou informací, aby se lidé nemuseli dále pídit jak to s tím systémem (a jeho doplňováním) vlastně je...
hmm tak to je zajmavý ... jsem si právě říkal jak se to bude líbit američanům kterým je diesel musí vnucovat jako alternativa a ještě s tím že musí doplňovat další tekutinu ... by mě zajímalo zda adblue mají v usa i velké trucky nebo ne ... a ještě zda teda dobře rozumím - ty auta GL CDI která se prodávala doteď a některá jezdí i u nás doteď Adblue netankují ???
na evropském trhu žádný osobní Mercedes adblue nepoužívá. např. model E 300 Bluetec má jen soustavu katalyzátorů, žádné další činidlo (jako AdBlue). CDI obecně mají "jen" částicové filtry
dosud ne, tohle jsou první modely. Bluetec je tedy ve dvou verzích, s a bez vstřikování. V Evropě bez, v USA s i bez. Snad jsem to napsal srozumitelně.