Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz v USA: modely ML, GL a R nyní i jako BLUETEC

Aleš Jungmann
Diskuze (10)
Na americkém trhu se objevují tři noví zástupci rodiny BLUETEC, plnící bez problémů americké emisní limity US Bin 5. Tyto velké vozy se tak díky naftovým agregátům mohou pochlubit vynikajícími výsledky na poli spotřeby pohonných hmot.

Automobilka Mercedes-Benz rozšiřuje své portfolio čistých dieselů BLUETEC a na trh v USA uvádí další tři modely, vybavené ekologičtějším pohonným šestiválcovým agregátem, který spaluje naftu. Tento vidlicový šestiválec vychází z motoru 3,0 CDI a nyní je již k dostání také v Evropě v modelu E 300 BLUETEC. Nově jím jsou poháněny modelové řady R (R 320 BlueTEC), GL (GL 320 BlueTEC) a také čerstvě modernizované ML (ML 320 BlueTEC).

Agregát, který je pro všechny tři nové modely BLUETEC shodný, dosahuje nejvyššího výkonu 155 kW při 3400 ot./min a nejvyšší točivý moment 540 Nm je k dispozici mezi 1600 a 2400 ot./min. Pro představu, velké SUV řady GL s ním akceleruje z 0 na 60 mil v hodině za 9,2 s a spotřeba na dálnici (americký testovací cyklus „highway“) činí jen 10,2 l nafty na 100 km jízdy. To z něj dělá premianta na poli spotřeby mezi velkými SUV v USA.

Změny, které výrobce provedl se týkají snížení kompresního poměru ze 17,5:1 na 16,5:1, zavedení nových piezoelektrických vstřikovačů, nového turbodmychadla s proměnlivou geometrií rozvaděcích lopatek, nového systému recirkulace výfukových plynů s vyšším podílem recirkulující směsi a použití keramických žhavicích svíček pro snadné studené starty i s menším kompresním poměrem.

Zdokonalený proces spalování doplňují opatření pro čištění výfukových plynů. Oxidační katalyzátor snižuje oxid uhelnatý a nespálené uhlovodíky, bezúdržbový filtr pevných částic zachytává nespálené saze. Důležitým třetím stupněm je zachycovač oxidů dusíku se systémem generujícím na palubě vozidla čpavek, který zajišťuje pro turbodiesel neobvykle nízké hodnoty NOx.

Modely BlueTEC dále dostanou širší základní výbavu, která bude mimo jiné obsahovat multifunkční kožený volant s řazením pomocí pádel pod volantem, ve čtyřech směrech elektricky nastavitelnou bederní opěrku, výkonnou audiosoustavu, preventivní bezpečnostní systém PRE-SAFE či hlavové opěrky chránící krční páteř NECK-PRO. První vozy budou zájemcům dodány během letošního podzimu.

Aleš Jungmann
Diskuze (10)
16. 3. 2008 19:01
Re: AdBlue
super .. děkuju ... holt někdy mi to moc nepálí :*)
16. 3. 2008 15:22
Re: AdBlue
a ty co byly doteď prodávány v usa ??? .. vím že jich tu prá jezdí ...
16. 3. 2008 13:33
Re: AdBlue
hmm tak to je zajmavý ... jsem si právě říkal jak se to bude líbit američanům kterým je diesel musí vnucovat jako alternativa a ještě s tím že musí doplňovat další tekutinu ... by mě zajímalo zda adblue mají v usa i velké trucky nebo ne ... a ještě zda teda dobře rozumím - ty auta GL CDI která se prodávala doteď a některá jezdí i u nás doteď Adblue netankují ???
16. 3. 2008 10:20
AdBlue
nějak jsme z článku nepochopil zda se do auta musí tankovat AdBlue jako u velkejch náklaďáků nebo ne ??? ;-\ ... podle obchodního názvu je to stejný ale v článku nic podrobnějšího nejni ... pokud je třeba tankovat AdBlue jak často ????