Ekonomika
Hehe haha, o základní výbavě nového superba není ještě zcela rozhodnuto >😁
asi tak zatial vieme údajnu zakladnu cenu superba bez jasnej špecifikacie vybavy
myslis ze to bude lepsie ako C5? ja veru nie 😄
tak ti ňák nevim, ale zrovna ty se tady podle všeho vzrušuješ úplně zbytečně - mně je jedno, co si kdo bude kupovat, zajímá mně co, si můžu koupit já. A podle všeho, ty si nekoupíš ani C5, ani Superba a ani Prassata. Takže klídek kámo, navíc seš trochu mimo mísu - v týhle kategorii je klima a sedm airbagů dneska standart i u základních provedení - holt přání bejvá otcem myšlenky, co?
Ale je, minimalne o tej 1,4ke :-!
No a? Ta 1,4 je zakladni motorizace s vykonem 90kW u C5 to je 1,8 92kW takze da se rict, ze to je stejne. Ta 1,4 je modernejsi motor, bude mit nizsi povinne ruceni (pokud to nebude podle vykonu) a asi i lepsi spotrebu. Na druhou stranu bude mit asi vetsi servisni naklady, takze zde je to podle me vyrovnane a bude jen zalezet na ostatni vybave.
Jasne. Slaboucka 1.4rka vyhnana turbem v pomerne velkem a tezkem voze jako je Superb bude mit urcite lepsi spotrebu nez atmosfericka 1.8cka o stejnem vykonu. A ted prosim tu o Karkulce. >😁
Myslíš slaboučká 1.4 s krouťákem 200 Nm s plochou křivkou průběhu oproti cca 170 Nm u 1.8 atmo?
To je zcela irelevantni. To co je dulezite je, ze motor o tomto objemu pri takove zatezi bude muset vyuzivat turbokoniky a ti nejsou rozhodne lacini. Turbomotor se vyplati spotrebou pouze pokud je jeho vykon vyuzivan spise jednorazove ve vyjimecnych pripadech, pokud musi ject naplno, tak spotreba zacne stoupat do zavratnych vysin.
Motorům nerozumíš. Je to zcela naopak. Turbomotor i benzínový má vyšší účinnost, takže spotřeba je u nich při srovnatelném výkonu, což tyto dva motory mají nižší !!! Je to markantní obzvlášť u benzínových motorů.
Bez si zase hrat s anglicakem a nevstupuj do debaty o vecech o kterych nemas poneti. S atmosferami i turbomotory mam docela dost najete, takze fakt vim jaka je spotreba ceho.
Problem turbomotoru je, ze jeho spotreba extremne zavisi na vyuziti vykonu. Za idealnich podminek ma spotrebu cca jako (samozrejme slabsi) atmosfera stejneho objemu, ale jakmile se na nej zacne slapat, tak spotreba roste nade vsechny meze a neni problem ve spotrebe prekonat benzinovy osmivalec. Coz je pro klidneho ridice v pohode, protoze vykon motoru vyuzije malokdy, ale problem nastava, pokud je vuz podmotorizovany do te miry, ze se vykon vyuziva neustale, pak uz i celkova spotreba trpi.
Napriklad italsky T-JET (coz je 1.4 turbo) ma na dalnici i pri poklidne (tj. kolem 150ti) jizde vyssi spotrebu nez benzinovy sestivalec s o dost vyssim vykonem. Tenhle moturek v Superbu si na dalnici pri jizde zlehounka nad limit rekne o dvanact litru jen to frkne.
Problem turbomotoru je, ze jeho spotreba extremne zavisi na vyuziti vykonu. Za idealnich podminek ma spotrebu cca jako (samozrejme slabsi) atmosfera stejneho objemu, ale jakmile se na nej zacne slapat, tak spotreba roste nade vsechny meze a neni problem ve spotrebe prekonat benzinovy osmivalec. Coz je pro klidneho ridice v pohode, protoze vykon motoru vyuzije malokdy, ale problem nastava, pokud je vuz podmotorizovany do te miry, ze se vykon vyuziva neustale, pak uz i celkova spotreba trpi.
Napriklad italsky T-JET (coz je 1.4 turbo) ma na dalnici i pri poklidne (tj. kolem 150ti) jizde vyssi spotrebu nez benzinovy sestivalec s o dost vyssim vykonem. Tenhle moturek v Superbu si na dalnici pri jizde zlehounka nad limit rekne o dvanact litru jen to frkne.
Pro Superb hraje spousta veci, jako je vseobecny odpor k nespolehlivym francouzkym krapum, patriotismus k "ceskymu" vyrobku a servisni sit na kazdym rohu. Cisla minulych prodeju hovori za vse a tech par uzvanenych majitelu "francouzke krasy" s tim nic nenadela.
ano... mas pravdu, avsak pouze v ramci CR... tech par kousku co se tady proda, nikoho moc nevytrhne
Kdybys anonyme přemejšlel hlavou a né p----í a měl trošku přehled, tak nenapíšeš takovou hovadinu.
Top manageři TOP koncernů totiž nesledují prodejní čísla v ČR a nestaví svou strategii dle nich ty hňupe.
Kup si škodu a zalez mezi šeď primitive. :no:
Top manageři TOP koncernů totiž nesledují prodejní čísla v ČR a nestaví svou strategii dle nich ty hňupe.
Kup si škodu a zalez mezi šeď primitive. :no:
Libi se mi, jak hlupaci, co maj v nicku nejvetsi prusvih Renaultu v dejinach, ztraci nervy nad pravdou.
Skoč do zdi chudáku. Když budu mít v nicku Fabia tak budeš pět jinak nebo co? O co vůbec vypovídá můj nick více ,než tvůj adresnej anonym?
Když tomu nerozumíš, tak nepruď. :no:
Když tomu nerozumíš, tak nepruď. :no:
No nejsem zrovna příznivcem francouzů ale ta C5 se mi líbí.Co se týče toho Superba Škoda o tom autě mluvit sám mám doma T5 a Sharana tak vím co je to poruchovost u VW .Stejně všechno prověří čas
Zvláštní, když srovnám ceny a možnosti výbav u jednotlivých motorizací - rozhodně si toto auto nekoupím v ČR..., doporučuji navštívit konfigurátor na citroen.fr a přepočítat kurzem...
ma doma C5,no ja si pockam az na facelift, jednak vychytaju muchy a ten stredoovy panel mi nejak moc nesedi...inac je to nadherne auto
Minulá generace se mi ani trochu nelíbila. Spíš bych řekl že byla škaredá. Tohle je ale jiné kafe. Design se opravdu povedl. Moc jsem ale nepochopil paletu benzinových motorů. Měli by něco udělat s 3.0i a taky se zbavit 4-stupňové převodovky u 2.0i 16V...Nejsem ten typ co požaduje skvělé jízdní vlastnosti (i když možná bude na úrovni Mondea), ale C5 bych si v tomto segmentu koupilm, aniž bych se nějak dlouho rozhodoval. 😄
skoda toho 6 valce v benzinu pro CR, tohle auto se me desne libi a pristi rok zvazuju vymenu za stavajici A6ku, ale nic jineho nes benzin s minimalne 6 valci nechci, takze bud koupim v nemecku, nebo jine kocar od jine znacky
vypadá to pěkně, ale dá se tomu věřit?
Je to zabozrout, takze... 😐
pánové,kolik jste měli "žabožroutů",že hned soudíte?Já,moji známí a rodina s nimi nemáme problém.Můj děda měl Renault 4CV-jednoduché a maximálně spolehlivé auto,poté se chystal koupit Renault R8(vím,že tehdejší vozy byly osvobozeny od nespolehlivých elektrických vymožeností,ale i novější typy,jako jsou Laguna,thalia a spol.byly bez problémů).Znám lidi se samými pozitivními zkušenostmi jak s Renaulty,tak s Citroeny.Jediná značka,která zčásti kazí Francouzům pověst,je Peugeot
Zkus se zeptat nějakýho automechanika, co ti doporučí ... 😉
Když mám příležitost,tak se samozřejmě ptám.Pochopitelně se najdou tací,kteří jsou kritičtí vůči čipové kartě Renaultů,ve druhém autobazaru mi ale tento systém vřele doporučovali a shodli se,že je bezproblémový.A nebyl to jen jeden autobazar...
Novým autům nesvědčí elektronika,své o tom může říct i Mercedes,ale i Laguna(i když všichni mojí známí,kteří mají Lagunu II,si jí nemohou vynachválit)
Inu,svět je plný paradoxů...
Novým autům nesvědčí elektronika,své o tom může říct i Mercedes,ale i Laguna(i když všichni mojí známí,kteří mají Lagunu II,si jí nemohou vynachválit)
Inu,svět je plný paradoxů...
som hlavne zvedavy na vybavu ktoru budu ponukat k tej cene, napriklad ked porovnam nemecke a francuzske ceny, vo FRA su este vyssie ceny ako v GER, pritom v GER je vo vybave Executive uplne vsetko, vratane veci za ktore sa vo FRA priplaca este naviac. Takze rozdiel moze byt az cez 100 000 Sk😄, co nie je malo. Co vy na to? Myslim ze sa oplati poriadne prezriet vsetky cenniky.
Ve FRA. hrajou na to že je to domácí automobilka a tudíž si mohou dovolit větší ceny než např. v Německu. Je to podobné jako se Superbem, který bude v Něm. a o několik desítek tisíc levnější. Jinak C5 se mi moc líbí, má celkem příznivou cenu.
Není náhodou, že ciťáci postavili základní cenu na úroveň supII.
Mají shodné zákazníky a shodný termín uvedení na trh. Jdou proti sobě. Uvidíme jak si budou vést. Starý C5 určitě nebyl takový propadák jako SupI, kterého prodali ročně 20000 kusů. Ten se určitě nevyplatil. SupII je nyní v podstatě marketingově konfigurovaný pro zákazníky jako větší oktávie t.j. liftback a kombi tak, aby na ni mohli zákaznící oktávie přejít. To u starého Supu nešlo. Kdo měl oktávii liftback a přišel se podívat na supa hned se ptal jestli bude něco jiného než ten kufrák. Takže šel jinam. Teď může koupit supII.
Mají shodné zákazníky a shodný termín uvedení na trh. Jdou proti sobě. Uvidíme jak si budou vést. Starý C5 určitě nebyl takový propadák jako SupI, kterého prodali ročně 20000 kusů. Ten se určitě nevyplatil. SupII je nyní v podstatě marketingově konfigurovaný pro zákazníky jako větší oktávie t.j. liftback a kombi tak, aby na ni mohli zákaznící oktávie přejít. To u starého Supu nešlo. Kdo měl oktávii liftback a přišel se podívat na supa hned se ptal jestli bude něco jiného než ten kufrák. Takže šel jinam. Teď může koupit supII.
Já si nemyslím, ze na projektu Superb I Škodovka prodělala. Vývoj spočíval (zjednodušeně řečeno) v prodloužení starého Passata o ca. 10cm a Superb byl na světě. A to se to pak vyplatí i při nějakých 20-30tis aut za rok...
Cena všech lisovacích a dalších přípravků (neměly s passatem nic společného) se musí zaplatit z vylisovaných kusů. Pokud se lisuje rolsroyce, pak tam je v ceně kalkulováno, že se vylisuje málo, ale u supI, který stál v průměru okolo 800tisíc se musí nalisovat aspoň půl miliónu, aby se to zaplatilo. Navíc prodali ročeně jen 18 tisíc. Nepřiznají to samozřejmě, ale byl to propadák.
Nevím, kdo to posuzoval - asi sešlost manažerů jak líčil soudruh Jahn v rozhovoru-, ale to auto bylo propadák už na první pohled. Prodejné jen s velkým úsilím.
Nevím, kdo to posuzoval - asi sešlost manažerů jak líčil soudruh Jahn v rozhovoru-, ale to auto bylo propadák už na první pohled. Prodejné jen s velkým úsilím.
na rozdiel od SUPERB II sa ale C5 nesnazi kecat o sebe nezmysly, ze je na hranici strednej a vyssej strednej. Nemam rad francuzov, ale zda sa, ze dizajn sa neskutocne podaril. Na rozdiel od SUPERB II, ktoreho dizajn j neskutocna zlatanina a krok spat oproti podarenemu SUPERB I (hoci ten bol takmer zhodny s PASSAT B5). Ten kufor sice nie je zly napad, ale vyzera to tiez strasne.
Ludia u nas si tiez musia zvyknut, ze nemozu mat v nejakom aute vsetko. Chcem vlajkovu lod SKODY a prudim, ze sedan nie je prakticky??? A nemalo by sa nahodou aj A4 robit ako liftback, alebo PASSAT B6? A ked uz akoze je "na hrane triedy", tak taky BMW 5 liftack, to by bolo nieco... >😒]
Bud chcem luxusnejsie auto, alebo prakticke. Ale za 5 korun mat vsetko, to proste nejde...
Ludia u nas si tiez musia zvyknut, ze nemozu mat v nejakom aute vsetko. Chcem vlajkovu lod SKODY a prudim, ze sedan nie je prakticky??? A nemalo by sa nahodou aj A4 robit ako liftback, alebo PASSAT B6? A ked uz akoze je "na hrane triedy", tak taky BMW 5 liftack, to by bolo nieco... >😒]
Bud chcem luxusnejsie auto, alebo prakticke. Ale za 5 korun mat vsetko, to proste nejde...
Vela ludi sa francuzov boji. Snad to nova Laguna a C5 zmenia. kto hlada komfort na dlhe cesty a este nesiel v C, robi chybu, mal by si hned objednat predvadzacku
...k tym managerom ten ktory sa chce odlisit tak kupuje C5, MONDEO to newem pre mna pekne auto ale nevizaruje nejaku charizmu, PASSAT si kupi ten co chce spolahlive auto(ale su aj kusi ktore su viac v servise ako na ceste)a musi natrafit na spravny model ako to je aj s GOLFOM nektore su super ine sa seru stale...SUBERB ten sa mi nepaci vobec tak by som volil C5 😄