Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroen C5: české ceny začínají na 594.900,-Kč

Ondřej Šuch
Diskuze (64)
Na právě probíhající mezinárodní prezentaci v Lisabonu zveřejnil český dovozce pouze ceny pětidveřového sedanu. Zážehový třílitr se dovážet nebude, vznětový šestiválec ano.

Na český trh se vůz dostane v červnu a to současně s variantou kombi, která z původního Break změnila označení na Tourer.

Zatím nejsou k dispozici ani specifikace jednotlivých stupňů výbavy, už nyní ale víme, že i ta nejzákladnější výbava bude obsahovat automatickou jednozónovou klimatizaci, sedm airbagů a odpružení vinutými pružinami. Škála příplatkových výbav pak sahá od další dvojice airbagů na zadních sedadlech přes nastavitelné odpružení Hydractive3 až po systém varování před opuštěním jízdního pruhu nebo měřič délky volného místa k parkování.

Předchozí generace C5 nebyla se zážehovými motory v České republice příliš populární, ostatně i v domovské Francii se jejich podíl pohyboval jen kolem 20%. Český dovozce vůbec nezařadil do nabídky vrcholný zážehový třílitr, kterého se u minulé generace prodalo jen několik kusů ročně.

Citroen C5 - zážehové motory
Motor1.8i 16V 5M2.0i 16V 5M2.0i 16V 4A3.0i V6 6A
Zdvihový objem [cm3]1749199719972946
Válce/ventily4/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]92/6000103/6000103/6000155/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]170/3750200/4000200/4000290/3750
Max. rychlost [km/h]200210210224
Zrychlení 0-100 km/h [s]119,711,79,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,98,48,910,5
Base [Kč]594.900,----
Confort [Kč]----
Dynamique [Kč]-667.900,---
Exclusive [Kč]-767.900,-817.900,--

Nabídka vznětových motorizací je na Českém trhu úplná, tradičně největší zájem se očekává o dvoulitrové verze a také o nejslabší motorizaci 1.6, která si už v minulé generaci vydobyla solidní renomé.

Citroen C5 - vznětové motory
Motor1.6 Hdi 5M2.0 Hdi 6M2.0 Hdi 6A2.2 Hdi 6M2.7 HDi V6 6A
Zdvihový objem [cm3]15601997199721792720
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/4000100/4000100/4000125/4000150/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]240/1750320/2000320/2000370/1500440/1900
Max. rychlost [km/h]191204204219224
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,611,89,28,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,667,16,58,4
Base [Kč]619.900,-----
Confort [Kč]-719.900,-769.900,---
Dynamique [Kč]662.900,-719.900,----
Exclusive [Kč]-819.900,-869.900,-879.900,-989.900,-

Velký konkurent Mondea má ve verzi sedan vnější rozměry 4780 x 1860 x 1450 mm. Kombi je o 50 milimetrů delší a o 30 milimetrů vyšší.

Nový Citroen C5 na Auto.cz
Představujeme: Citroen C5 – Individualista
Ženeva živě: Citroen C5 – první dojmy
Euro NCAP: Pět hvězd pro Citroen C5

Ondřej Šuch
Diskuze (64)
15. 3. 2008 17:14
Re: hehe
Bez si zase hrat s anglicakem a nevstupuj do debaty o vecech o kterych nemas poneti. S atmosferami i turbomotory mam docela dost najete, takze fakt vim jaka je spotreba ceho.
Problem turbomotoru je, ze jeho spotreba extremne zavisi na vyuziti vykonu. Za idealnich podminek ma spotrebu cca jako (samozrejme slabsi) atmosfera stejneho objemu, ale jakmile se na nej zacne slapat, tak spotreba roste nade vsechny meze a neni problem ve spotrebe prekonat benzinovy osmivalec. Coz je pro klidneho ridice v pohode, protoze vykon motoru vyuzije malokdy, ale problem nastava, pokud je vuz podmotorizovany do te miry, ze se vykon vyuziva neustale, pak uz i celkova spotreba trpi.
Napriklad italsky T-JET (coz je 1.4 turbo) ma na dalnici i pri poklidne (tj. kolem 150ti) jizde vyssi spotrebu nez benzinovy sestivalec s o dost vyssim vykonem. Tenhle moturek v Superbu si na dalnici pri jizde zlehounka nad limit rekne o dvanact litru jen to frkne.
14. 3. 2008 23:30
Re: Cena je evidentně postavena proti SupII
Já si nemyslím, ze na projektu Superb I Škodovka prodělala. Vývoj spočíval (zjednodušeně řečeno) v prodloužení starého Passata o ca. 10cm a Superb byl na světě. A to se to pak vyplatí i při nějakých 20-30tis aut za rok...
14. 3. 2008 23:28
Re: poravnanie cien
Nejenom Superb. Zrovna včera jsem si nakonfiguroval "svoje" Mondeo na německém a poté naprosto identicky na českém konfigurátoru a podle současného kurzu Kč vyšlo to německé o neuvěřitelných 150.000 Kč levněji :-O Na tom by už šla postavit živnost :-)
14. 3. 2008 23:26
Re: spolehlivost?
Tak s Lagunou minulý generace bych byl opatrný. I Renault sám uznal, že to z hlediska spolehlivosti nebyl povedený model. Při předváděčce nový generace dávali tak strašně najevo, že se chtěj oprostit od staré generace, že by člověk řekl, že se ocitl u konkurence >:D
14. 3. 2008 23:24
Re: Skvělé
Neřekl bych, že to bude mít jízdní vlastnosti na úrovni Mondea a to z jednoho prostého důvodu - je to laděný do komfortna a u citrónu určitě nemají zájem o nejlepší časy v závodu do vrchu na kokořínských serpentinách ;-)