Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ženeva živě: Subaru Forester – první dojmy

Subaru Forester je jedním z pilířů prodejů této japonské automobilky v Evropě a proto jsme byli zvědaví na novou generaci tohoto modelu.
Zpět na článek
neregistrovaný "Donaldd"
10. 3. 2008 08:00
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
CRV nefunkční 4x4 ? Sakra tak ona to bude dvoukolka. Ten permanent bych tak neglorifikoval. Ano, pocit z řízení super a prostě tak trochu jinde než obyč dvoukola nebo Haldex ( i když 2. generace je o hodně dál ) ale rozhodně to není důvod stavět Subaru díky permanentu do role nadpozemského božstva.
neregistrovaný "Donaldd"
10. 3. 2008 07:47
Re: Tvrdý plasty
V poho, jak se zmíní Impreza, tak se 60% lidí mění v Petera Solberga a jaksi zapomínají na "běžné" verze. Troufnu si říct, že image STI sráží "běžné" imprezy.
neregistrovaný "Donaldd"
10. 3. 2008 07:43
Re: :-(
To máš těžký. Díky "zvláštnostem" a "identitě" bylo/je Subaru krytizováno jak novináři, tak automobilovou veřejností. Když Subaru přišlo s naftou, hatchback Imprezou, zástupcem velkých SUV - Tribecou, tak remcají jak skalní, tak i novináři, že to jaksi pořád není ono. Já v tom naopak vidím jasnou snahu o "zpřístupnění" Subaru vetší části trhu. Ale konfekce ? Na to je čeká ještě dlouhá cesta. Zatím to jsou pořád ještě trochu exoti.
neregistrovaný "afinita"
9. 3. 2008 22:59
Re flavio
Naprosto souhlasím, obodbně je to i s Imprezou
9. 3. 2008 22:39
Re: Tvrdý plasty
Tady není řeč o jízdních vlastnostech, ale o interiéru a v něm Subaru první ligu rozhodně nehraje. Jestli ti v autě stačí pouze volant, řadící páka, sedačka a pedály, jsi svým způsobem šťastný člověk a já ti tvou nenáročnost mohu jen závidět. :-)
neregistrovaný "GeorgeX"
9. 3. 2008 21:08
Re: Subaru a plasty
>:D Díky ty wole, tys mě pobavil >:D Naprostý souhlas.
neregistrovaný "GeorgeX"
9. 3. 2008 21:03
Re: Tvrdý plasty
No to si děláš pr..., srovnávat imprezu s pižmoněm. Si v tom jen seděl, zkus se v tom projet. A k plastům, mně osobně se líbí více trvdé plasty, třeba ty leštěné, než nějaká guma, co to je za blbou módu s měkkýma plastam?
9. 3. 2008 12:18
velké překvapení
tak musím říct že forester byl jedno z nejmilejších překvapení ženevy aspoň pro mě ... líbivý design zvnějšku, velký interiér ( vetší než tribeca ) ... sice se trochu vzdálil od své původní myšlenky ale neměl bych mu to moc za zlé .... hodně povedené auto :yes:
9. 3. 2008 10:34
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Nyní se XC70 osazuje i benzínovým šestiváocem. Ten by tě uspokojil. V naftě by to chtělo třílitr, zejména pro XC 90.
9. 3. 2008 10:33
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Souhlas
9. 3. 2008 10:30
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
:-)
anonym
9. 3. 2008 09:17
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Tak ja mam s tym OUTBACKEM skusenosti dost. Cez 100000 KM. Spotreba dlhodoba /tripA 8,6/ a /tripB vynulovavam vzdy po natankovani/ naposledy cesta do Frankfurtu z Nitry a spet 7,8.Pod 110 som nesiel a nad 170 tiez nie.Je pravda ze cez 4000 ot/m to nevytacam.Je to moje prve vlastne SUBO a chcem ho mat co najdlhsie a nabehat co najviac km. Na nove sa setri dlho.OUTBACK podla mna nieje na trhanie asfaltu ale na komfortne a bezproblemove zdolavanie vela km v akomkolvek terene a pocasi bez poruch.
anonym
8. 3. 2008 19:33
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Noc proti názoru (i když osobně mi Volvo nikdy nic neříkalo) - v každém případě Volvu schází motor, který by vůz dokázal rozhýbat pod 8s z 0-100 a meximálkou přesahující 210-215 km/h.
neregistrovaný "mam_las"
8. 3. 2008 15:45
Re: cena měkčených plastů
Především musí být měkčený plast na něčem držen, aby si udržel fazónu. Laicky řečeno, namísto součástky jedné, jsou dvě (nosič, uzavřená pěna) ale spíš tři (nosič, otevřená pěna, plášť). Jak moc je to znát na ceně auta, není jen otázkou použitých materiálů, ale je tu i faktor sériovosti s nasazené technologie. Na druhou stranu je dobré si uvědomit, že při havárii auta, se nejedná lokální deformaci plastu, jako když milostivá prstem zkouší v salónu jeho měkkost, ale jde o globální posuvy a deformace, probíhající zatraceně velkou rychlostí, proti tělu letícímu v pásech. Za takové situace, účinkuje kontakt s interiérem auta, asi jako pár direktů. To už je potom tak trochu jedno, jestli je na nosiči z tvrdého plastu, ještě čtyřmilimetrová vrstava měkčeného, nebo není. :-)
neregistrovaný "Ivan."
8. 3. 2008 14:40
cena měkčených plastů
Mě by zajímaly dvě věci: 1) proč některé automobilky odmítají do interiéru dát měkčené plasty 2) kolik měkčené plasty proti tvrdým stojí (kolik % z ceny auta např. za 700 tisíc Kč).
neregistrovaný "AG"
8. 3. 2008 12:48
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Jo souhlas,je samozřejmě zapotřebí u řízení i přemýšlet a předvídat.Tak jen víc těch liduprázdných okresek,nejlépe i bez zvěře.
neregistrovaný "Kyle"
8. 3. 2008 11:40
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
To máš sice pravdu, na druhou stranu je to otázka sebeovládání, nic víc. Já se snažím skutečně jezdit tak, abych v provozu nikoho neohrozil. Město do sedmdesátky, extravillán I. třídy ( sakra, je u nás vůbec taková silnice ?) dle hustoty provozu ( a ta je pořád vysoká), naše dálnice používám ( na rozdíl od západoevropských) tak 4x ročně celkem 200 km, ale víc než stošedesát jsem tam snad nikdy nejel. Moje osobní zkušenost a bezprostřední zainteresovanost na tom, aby počet mrtvých a zraněných byl co nejmenší, mě k tomu zaplaťpánbůh včas dovedla. Mám naštěstí pár okresek, kde auta v určité době nejezdi, děti neběhají, matky netlačí kočárky, báby nenosí nůše s klestím a dědkové na ně nenajíždějí z vedlejšky se svými škůdkami, a spotřeba může spokojeně letět nahoru k dvacítce.
neregistrovaný "AG"
8. 3. 2008 11:24
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Vidíš,zlatá 105,ta měla kvalitní měkčený textilní poutko.No a když se ho podařilo vytrhnout,posloužil pásek z kalhot. :-)
neregistrovaný "AG"
8. 3. 2008 11:22
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Přestože někteří CHLAPI považují XC60 za auto pro slečinky,s budoucím premiantem souhlasím,to auto má obrovské charisma a XC90-ka je pro většinu majitelů skoro až zbytečně veliká a mohutná.
neregistrovaný "AG"
8. 3. 2008 11:19
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Kyle,nevím jak sedan,ale s Outbackem se ve stejné motorizaci dostanu bez větších potíží na 14 bez tahání dvou koní.Samozřejmě neříkám,že s 2,0FSI se to nedá zajet taky.Ale kupovat si Subaru,abych jezdil jako děda s kloboukem na spotřebu mi přijde minimálně podivné,spíš si myslím,že diskutující kolega s tím autem nemá až takové zkušenosti.Jezdit +20% v porovnání s legislativními limity vyžaduje v dnešní době s tímhle autem notnou dávku sebezapření. ;-)
8. 3. 2008 11:02
Re: Měkčený plasty
Dole vysvětluji, že jsou segmenty okrajové, které vyžadují specifické materiály. Supersporty zpravidla kůži (i na přístrojovce) a off-roady tvrdoplast, kvůli údržbě.

Tvé zkušenosti s krečlakem na kopytech po dědovi ze sedmdesátých let můžeš u kvalitních měkčených plastů zapomenout.
8. 3. 2008 10:57
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Měkčenou přístrojovku měla i Š 120, akorát holt to změkčovadlo postupně vyprchávalo, takže ses pozvolna sunul do klubu tvrdoplast :-). A Š 100 měla pěkně změkčenou opěrku levého loktu, která současně sloužila jako madlo dveří. Když jsi za to madlo tvrdě vzal, vytrhls ho z jistících šroubů...

Kvalitní měkčenou přístrojku zavedl mezi kompakty až Golf 3. Po něm (jako vždy) následovali postupně konkurenti.
8. 3. 2008 10:51
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
:-) Ideálem je švédskej námořník v důchodu, co nebere prášky... :-) Nemůžeme přece porovnávat podvozek geteička s podvozkem XC70. XC70 je koráb silnic, který si libuje v klidné jízdě kolem stopadesáti. Je to vůz z úplně opačného spektra jízdních vlastností. Ovšem... haldex a možnost změnit charakteristiku podvozku ho staví do roviny velkých limuzín (či velkých kombi) kde představy o kvalitních jízdních vlastnostech naplní bezezbytku. Tohle teď dokonale dotáhli u AUDI, kde si člověk dokonce přizpůsobí i odezvu volantu... dokonalá hračka. To Volvo - jde o univerzální produkt, tedy produkt, který tě parádné odveze v létě do Monaca, ale i v zimě do špindlu. Ne nadarmo má velké prodejní úspěchy v USA. Právě jsem na autosalonu shlédl živé záběry na XC60... Podle mého, budoucí premiant třídy.
neregistrovaný "Kyle"
8. 3. 2008 10:34
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Jó, žigulík... Tem dokonce napadl jako první, ale bál jsem se to použít.Vzpomínáš, jak nádherně voněl změkčovadly ? A to prostorné měkčené plato mezi zadními sedadly a oknem, klobouk, plato vajíček. TO BYLY ČASY !!!
anonym
8. 3. 2008 10:10
Re: Měkčený plasty
Si hlupák. Ešte sa musíš učiť.
neregistrovaný "Kyle"
8. 3. 2008 10:03
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Jo, Volvo, to je super... Ale, když už tu je někdo kdo ho taky zná a je zvyklej na GTI podvozek - taky tě tak vyděsily u XC 70 ty jeho jízdní vlastnosti, který může přežít snad jedině švédskej námořník, důchodce, nebo někdo koho Kinedryl neuspí?
neregistrovaný "Kyle"
8. 3. 2008 09:56
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Nevím jak pro Outback, pro Legacy SDN 2008 spotřeba odpovídá téměř stoprocentně datům uvedeným v techničáku ( mimoměsto o něco více, město méně) při max 20%+ porušování limitů . Když si jdu vrknout okresku, je to podstatně víc,ale 2,0 FSI ( s FWD) za míň opravdu, ale opravdu nejede.
neregistrovaný "Petpe"
8. 3. 2008 09:46
Re: Subaru a plasty
:-)
neregistrovaný "AG"
8. 3. 2008 08:44
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Nechci ti oponovat,ale musím.Ta tebou uvedená spotřeba je naprostý nesmysl.Snad jen v případě totální economyrun,to jsi ovšem nemusel pořizovat Subaru.S Outbackem se pod 13 budeš dostávat jen velmi těžko,pokud budeš alespoň trochu chtít využít potenciál auta,což tak nějak u majitele Subaru předpokládám.Jinak k novému Foresteru-také se musím připojit k názoru,že předchozí generace mi byla výrazněji geneticky bližší.
anonym
7. 3. 2008 21:54
Re: Měkčený plasty
ak vieš, ako sa vyrába mäkčený plast, mal by si vedieť, že je náchylnejší na pomalé uvolňovanie napeňovačov ( to nie je to, čo ťa na autách serie )oproti pevným, kedysi to učili v osmičke ZDŠ ale asi si vekom adolescent, alebo je ešte možnosť, že si navštevoval ten druh ZDŠ, ktorý mohli mimoriadne talentované detim navštevovať aj dlhšie a hojne to využívali. Ale späť k autám. Kedyže začalo Ferrari používať mäkčené plasty ? Viem že to "nesiaha VW Golf GTI po prístrojovku" , ale tiež je to celkom slušné auto
neregistrovaný "pjpj"
7. 3. 2008 21:43
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Nejspokojenejsimi majiteli jsou majitele znacky Subaru. Vetsina jich o jine znacce noveho auta ani neuvazuji. Priznam se, ze taky nevim jaky mam v aute plasty, ale chtel bych u subaru zustat, kdyz firemni siml dovoli.
neregistrovaný "ozawasa-n"
7. 3. 2008 19:57
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
zjednodušeně řečeno ano. Forester, kterého mám, je modelem, který se uvnitř vyvinul za těch x let na trhu jen minimálně a jeho základ je pracovní, takže od něj v tomto ohledu beru základní splnění požadavků na cest. komfort. Nový design vnitřku odpovídá japonské cestě designu, řekněme alá rozjívející se květ sakury, což je věc vkusu a majitel rozhodující se pro něj ji přijme.
neregistrovaný "SUBARU BEST."
7. 3. 2008 19:44
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Gti si na tie SUBARU riadne *. Su to najlepsie auta ake sa vyrabaju. Ja mam LEGACY 2007 a ten ma mekcene plasty na palubovke, dvere sa zatvaraju perfektne.Stredova konzola je calunena.Ked som si ho kupoval ani ma nenapadlo osahavat plast/urobil som to az pri citani tejto diskusie/. Pre ludi maju byt ine dovody na kupu. Kvalita,jazdne vlastnosti,priestor,cena,vybava,bezpecno… ak je potrebny 4x4,servis. To ze ma napriklad VOLVO v letakoch bezpecnost tak to je vec ktora prave u VOLVA uz neplati.HONDA CRV ma nefunkcny pohon 4x4.OPEL SUV je oproti FORESTERU drahsi a ma tiez Haldex podobny HONDE.TOYOTA RAV je cenovo vysie ako FORESTER a to nema taky priestor,kvalitu motora a pohonu 4x4.Korejci tiez pouzivaju Haldex, takze zas nefunkcnost pohonu 4x4.A ked si vezmeme novy Citoen/dvojca Mitsubi/,NISSAN Xtral a dalsie nesiahaju ziadnemu SUBARU ani po prahy. Kvalita je dlhodobo na najvyssiej urovni a za mekcene plasty to urcite nebude. Ak raz niekto nenavidi SUBARU /tak ako napr.GTi/ a vzdy si nieco nan najde/ tak uz ho nepresveci ziaden argument. Naposledy to bola absencia ropaka,pred tym vysia cena a spotreba. To uz davno neplati.Cena je za ponukanu kvalitu vynikajucaa spotreba napr. u mna na 2,5 LEGACY je od 7,6 L na dialniciach po 9,1 v meste.Pri tahani 2 konov to bolo 14 L.
7. 3. 2008 18:46
Re: Měkčený plasty
A ponorka by nebyla... >:-[] :no: Nezapomeň, že tu o nás výpovídá nejen to, jak píšeme, ale i to, co píšeme :-)

Croix... nový nick. No, tak tě budeme časem sledovat... jak tu vypisuješ své bezbřehé zkušenosti s auty napříč kontinenty :-) :yes: a ten svůj první horní příspěvek si někam zkopíruj, abys věděl s čím jsi sem nastoupil...
7. 3. 2008 18:42
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Běž se přebalit. Tady píší dospělí...
7. 3. 2008 18:41
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Jasně. Buďme vlekorysí k novinářům. Nahoře se jedná o rychlé první seznámení, navíc myslím, že ten mnou zmiňovaný osten není nijak zásadní. Konkrétně mě na přistrojovce nového Forestera vadí ani ne tak plasty, jako ta nesourodost - tvrdě tyčící středový panel nahoru a pod tým vlna jak z atlantiku.

Možná by se dalo napsat, že směrem k luxusním autům jsou na místě měkčené plasty a směrem k off-roadům, dříčům, jsou na místě tvrdé plasty či kov.

S mondeem zatím osobní zkušenost nemám.
neregistrovaný "Croix"
7. 3. 2008 18:32
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Uhodils hřebíček na hlavičku a to hlavičku GTI >:D Teď když jsem se dostal k tomu, jak komentuje tebe, tak jsem pochopil, že byla v podstatě ztráta času na něj reagovat. On totiž asi jenom nesnáší odlišné vnímání světa (automobilů?) u druhých, viz výše , jak jsem se mu to snažil vysvětlit). Nu což, aspoň jsme se zasmáli, ne? :-)
neregistrovaný "Croix"
7. 3. 2008 18:26
Re: Měkčený plasty
Přečti si obě odpovědi, které jsem psal "GTI", na tebe to sedí úplně stejně. Ne proto, že se mnou nesouhlasíš, ale proto, že ty zase víš, že jsem nové auto v životě nekupoval :-)
neregistrovaný "Croix"
7. 3. 2008 18:24
Re: Měkčený plasty
P.S.: Tvojí nedůvtipnost dokazuje také to, že jsi nepostřehl, že já nekritizuju měkčený plasty. Tobě je to jasný jak facka, ale to seš úplně mimo. Já jen říkám, že to není podstatný kritérium pro výběr auta. Přečti si to ještě jednou, třeba to jednou pochopíš (o čemž pochybuji, ale nechci nad tebou láat hůl).
neregistrovaný "Croix"
7. 3. 2008 18:19
Re: Měkčený plasty
Vůbec to nemusím uznat :-) ty mas jeden problém a to totiž ten, že svůj názor považuješ za ten správný, v tom je mezi námi, ale i mezi tebou a většinou diskutujících podstatný rozdíl. Víš, já najel s auty každý jednotlivý třídy desítky tisíc, počínaje mrňatama P 205, P 106, přes kompletní nabídku škodovek, Subaru vyjma Tribecy, nějaký Mitsu..., až po "pětimetry" včetně lahůdky T613 (například, nebudu uvádět vše, "medvědy jsem už naznačil výše, atd.), kterou už většina řidičů nemá šanci poznat. Dalo se tostihnout, mám ABCT od roku 1990. Byly to jak služební tak soukromý auta. Věř, že tebe s tvými evidentně omezenými názory, a tomu zřejmě odpovídajícími skutečnými zkušenostmi si můžu dát ke svačině, brouku. Zkus se nad svým "jistým" náhledem na odlišný okolní svět zamyslet, třeba pochopíš realitu :-)
neregistrovaný "ozawasa-n"
7. 3. 2008 18:09
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
nekladu rovnítko, kladu zjednodušující paralelu, kterou u slabších povah může výklad různých motoristických rádoby novinářů vyvolávat. Mám možnost jezdit dvěma diametrálně odlišnými vozy - foresterem - s těmi neskutečně tvrdými plasty - přečti si mou recenzi a zjistíš, že tam kritizuji jejich náchylnost, takže nepředpokládám, že bys mne slepě nařkl z nekritičnosti - ale zkrátka mi to u forestera, se kterým vyrážím do lesa, nevadí - naopak - jednoduchost interiéru je jeho předností - proto jsem ho volil. A druhý vůz je teď nové mondeo kombi alá služební, který měkkými plasty "disponuje". Nezpochybňuji tvé tvrzení ohledně lepších izolačních a v případě nárazu například i o několik tříd lepších "kontaktních" vlastnostech, ale polemizuji s tím, že komprimovat celkové pojetí automobilu do bagatelizujícího či dehonestujícího klišé, jen a díky plastům - je silně zavádějící a zavánějící, což v mnoha případech dokazuji ne příliš silnou invenci některých novinářů. Když chceš dokážeš argumentovat velmi obsáhle a trefně a pouze u těch, kteří ti za to nestojí jim dáváš ťafky... Tito novináři však rozdávají ťafky bez hlubšího poznání vozu - což předpokládám statická ukázka je. Jinak k tomu mondeu - materiály kvalitní - měkké - budu-li srovnávat pouze a jen plasty, tak srovnatelné s kolegovou novou X5 - pozor - srovnávám pouze plasty.... Jinak jestli nové mondeo znáš, tak soudruzi od fordu totálně p...... řešení odkládacích prostor, o které se klidně pořežeš při troše snahy - nápojové přihrádky a přihrádka u šaltpáky, přičemž výrazem neskonalého designerského génia je řešení madla u řidiče, které větší ruce brání v kontaktu s ovladači oken....
7. 3. 2008 17:50
Re: pokaždé, když vlezu do interiéru,
Ve svém příspěvku kladeš rovnítko mezi tvrdý plast a kvalitní jízdní vlastnosti a měkký plast a špatné jízdní vlastnosti. Tak už tohle tě degraduje dokonale.

Nejde samozřejmě jen o měkčenou horní část přístrojovky, nýbrž o komplet využití plastů v kokpitu. Tedy jde i o vnitřky A sloupků, horní hranu dveřních výplní (tam kam si ležérně možná odkládáš loket), jde o pravé koleno, tedy zda hrana středového tunelu je měkká či ne atd. U leších aut se měkčené plasty dávají zpravidla tam, kam vidíš (tvrdý plast nedokáže navodit atmosféru luxusu) kam saháš, to jest například u zmíněné horní částu přístrojovky se jedná o místa kolem ofukovačů, na která jako na oporu položíš palec abys ukazováčkem seřídil proud vzduchu apod.

Nahoře píši o zvukových schopnostěch měkčených plastů odfiltrovat nežádoucí zvuk od motoru a spolu s těsněním spoluvytvářet milý zvuk zavíraných dveří.

Ten komu nevadí tvrdé plasty uvnitř vozu nemá evidentně zkušenost s "dotaženými" přistrojovkami.

Ale... jsou segmenty u nichž je měkčená přístrojovka nežádoucí - například off-roady, zašpiněné průjezdy brodů a močálů, tam je účelné užít buďto přímo lakovaný kov, či tvrdý (odolný) plast - jde o údržbu rejžákem, případně přímo ostřikem hadice.

Za příkladně zpracované přístrojové desky a využití plastů v interiéru bych vyzdvihl především VOLVO a AUDI. A kdybychom to měli celé dotáhnout, pak bych ještě akcentoval nutnost kůže na sedadlech. Kůže má obrovskou výhodu v lehké údržbě. Tedy - měkčené plasty, kde to jen jde (má to i svou bezpečnostní roli), kůže na sedadlech a volantu, to vše kombinované s matným kovem na rámečcích a navrch dokonalou překližku á la VOLVO kolem ovladačů. To je přístrojovka snů. Tvrdé plasty, plastový volant a bavlněná sedalda, to je ta opačná, neinspirativní varianta. A aktuálně k horní přístrojovce Forestera... to je (pro mne) otřesné. V tom velmi oceňuji kritický osten vyjádřený na toto téma v článku.
7. 3. 2008 17:05
Re: Měkčený plasty
Když je tvrdý plast kvalitní, tak nesmrdí. Zato když se jedná o nějaký měkčený nekvalitní plast, tak smrdí dost otřesně. Můžou za to nekvalitní a mnohdy karcinogenní změkčovadla. Ale samozřejmě, že je vždycky lepší kvalitní a měkčený plast. O to žádná :yes:
neregistrovaný "ozawasa-n"
7. 3. 2008 16:37
pokaždé, když vlezu do interiéru,
tak se nejméně dvě hodiny mazlím s palubní deskou jako ježeček v nejmenované televizní reklamě. Když vyrazím, tak průběžně olizuji plasty dveří, jestli jsou hebounké. Zkrátka jednou budou snad auta ze semiše či saténu, ale jezdit to bude na dvě věci...
Ne teď vážně - přijde mi tahle reportérská mánie alá plasty v interiéru jako daň neschopnosti posuzovat reálné schopnosti vozu, vzhledem k jeho určení. Pamatuji "žigulík",který měl nádherně měkkoučký povrch palubní desky, takže vlastně super vůz. Když už nemohou vyčíst subaru absenci nafty, tak to bude něco jiného. Věřím, že mne bude na horách hrozně mrzet, když budu míjet zapadlý "měkčený interiér", že má palubka není patřičně hebká......
Na závěr jednu otázku. Jak často ověřujete, jak je Vaše palubka měkká?
neregistrovaný ".arfan"
7. 3. 2008 16:18
Re: Měkčený plasty
Ty jsi nejspíš nikdy nový auto nekupoval, jinak bys nemohl do světa vypustit takovouhle úsměvnou "konspirační teorii" .
7. 3. 2008 15:15
Re: Měkčený plasty
Na to nemusím přicházet, to snad je jasné jak facka. Kritizovat měkké přístrojovky může jen člověk ze Zetoru... >:D Přečti si nahoře svou "odbornou stať" o přístrojovkách a plastech, tak naivní a nevědomé postoje se tu vidí málokdy. Přípomněl bych tvé kuriozní přesvědčení, že totiž, cituji: "Luxus spočívá ve výbavě, nikoliv v plastech"... musíš uznat, že tohle aspiruje na Zlatý ventilek... ;-)
anonym
7. 3. 2008 15:13
Re: Uz je to tu zase jako kolovratek
>:D >:D :yes:
anonym
7. 3. 2008 14:59
Re: Měkčený plasty
To se mýlíš, ale tvoje apriorní přesvědčení o tom co já všechno neznám a když jsem přesvědčen o něčem jiném než ty, tak jsem se nesvezl a nepoznal "prémiové" auto, je až dojemně pubescentně naivní. Vždyť o mě vůbec nic nevíš, chlapče :-) Například to jak je provedená přístrojový deska ve světlé krémové barvě u současného "éčka" od MB je za ty peníze dost zoufalé, viděl jsem to a hmatal jsem to, když jsem v tom jel. Ale koupit si MB má stejně vždycky jinej důvod než použití platů. Interiéry předchozích generací "éček" i když jsou stylově starší mi přijdou jako více odpovídající dané třídě ve své době i dnes. Ale to je věc názoru, ten může kdokoliv jakýkoliv. Jen si prosím Tě nech svoje dedukce o cizích zkušenostech a znalostech radši pro sebe, působí to poněkud srandovně. PS.: Opravdu myslíš, že znáš třeba evropský prémiovky z vlastní zkušenosti nový i ojetý (i dnes ojetý, ale před pár lety osobně poznávaný jako funglovky) líp než já? Jak jsi na to přišel ?? >:D
neregistrovaný "subarist"
7. 3. 2008 14:38
Re: Tvrdý plasty
Naprostý souhlas, normálním lidem je to jedno, ti co kolem toho melou hubou si je stejně nekoupí nebo na to ani nemají a doma oprašují angličáky.
neregistrovaný "subarist"
7. 3. 2008 14:37
Re: :-(
Tak jako u současné generace jistě půjde o volitelnou záležitost, default bude stejně interiér tmavý, takže diskuze o ničem.
neregistrovaný "subarist"
7. 3. 2008 14:35
Re: :-(
Očima vnímám situaci a silnici před a kolem a jestli podvědomí vnímá plasty, prosím, neberu mu to... Je mi srdečně jedno, zda jsou měkčené nebo ne.
anonym
7. 3. 2008 14:05
Re: :-(
Ale o tom asi neni sporu - ale alepson co jsem zachytil ja, tak kolega predemnou srovnaval zluty kozeny interier stavajici generace v cerne metle, s tim bilym kozenym v generaci nove ....
Osobne souhlasim s tim, ze ta zluta pusobi mnohem hodnotneji
7. 3. 2008 13:43
Re: Měkčený plasty
Tvrdoplast stojí na nejnižší příčce, je zpravidla pohledově nevábný, zůstavají na něm škrábance a čichové vjemy také zpočátku nebývají z nejpříjemnějších. Na druhém konci je přístrojovka potažená kůží, samo, že je měkká. Mezi tím jsou měkčené plasty. Samozřejmě, že mají zpravidla vizáž kůže, tedy polomatnou mírně žilkovanou strukturu. Pohmatově, pohledově, pocitově je měkčený plast vnímán zásadně přívětivěji nežli plast tvrdý. Pohmatově to platí zejména v partiích dveřních výplní (levý loket), středového panelu (koleno) a pravé loketní opěry.

Zajímavost na závěr - i sluchově je rozdíl mezi měkčeným plastem a tvrdoplastem. To má dopad zejména do odhlučnění motoru (pokud je vpředu) a do zvuku zavíraných dveří.

Vřele ti doporučuji zážitek z vnitřku prémiových (a tedy velmi měkčených) produktů, je vidět, žes zatím seděl jen na tvrdé sedačce od řetízkáče na Matěji.
neregistrovaný "Pucmeloun"
7. 3. 2008 13:42
a uz je to tu zase
mekcene plasty.....takovou vahu jim muze prikladat snad jen ten, co ma porad mekky pero
neregistrovaný "Pucmeloun"
7. 3. 2008 13:41
Uz je to tu zase jako kolovratek
mekcene plasty.....takovou vahu jim muze prikladat snad jen ten, co ma porad mekky pero
anonym
7. 3. 2008 13:29
Re: Měkčený plasty
Jde o to, kde ty měkčený plasty jsou. Někde u skla mě to opravdu netrápí, ale na přístrojovce by mít měli. Nepředstavuj si, že to je nějaká měkká mrdka, pořád je to plast a praštit tě tím, tak to bolí, ale na dotek je to úplně jiný pocit a hlavně to vypadá o dost lépe . Plastů se častokrát dotkneš a nebavíme se tu o nějaké sexuální úchylce a vidíš je pořád. Ten iteriér Subaru se mi celkem zamlouvá, žádná matlanice, ale pořádný plasty by to pozvedly někam jinam, hlavně do kategorie, kdy by to odpovídalo dané cenové kategorii. Obzvlášť ten levný stříbrný plast vypadá hnusně, to by vyšel kus normálního hliníku tak draho? Nebo vlastně jakejkoli kov stříklej na stříbrno...
7. 3. 2008 12:52
Re: Tvrdý plasty
To ti samozřejmě neberu, ale v Peugeotu zrovna sice měkčený plasty jsou, ale za 1 - 2 stejně začnou povrzávat, a co máš pak z měkkejch plastů, který vržou. Jinak souhlas, to barevný sladění interiéru ve Forestru nic moc. Lepší je celej černej interiér, sice působí trochu jednoduše, ale zas tím nic nezkazíš.
7. 3. 2008 12:47
Re: Tvrdý plasty
SUV není offroad. Není nejlepší kombinace měkkých a kvalitních plastů? To, že je má jen Tigi, neomlouvá ostatní výrobce, kteří je nemají. Ty plasty jsou totiž i o pocitu a útulnosti v interiéru. Jeden příklad: byl jsem se podívat na novou Imprezu a ihned poté jsem vlezl do sousedního showroomu, Peugeotu, kde jsem si sedl do 308. Okamžitě sem začal pochybovat, jestli sem před chvílí seděl vůbec v autě stejné cenové kategorie. Samozřejmě, není to jen o tvrdosti plastů, ale také o barevném sladění, designu atd. a to je oblast kde má Subaru velké slabiny.
neregistrovaný "Kyle"
7. 3. 2008 12:33
Subaru a plasty
Starý Forester nějak ergonomicky odpovídal mé tělesné schránce hůře než Legacy, takže jsem nakonec - výhradně z tohoto důvodu -naskočil do něj. Nicméně mi není úplně jasné, jak to s těmi interiéry a plasty je. Já totiž auta řídím už dost dlouho a když to vezmu metaanalyticky od Š 120 L tak se stále , boooohužel, nic nezměnilo na tom, že hodnotím: podvozek, pneumatiky, motor, řazení, řízení, volant ( čili jízdní vlasnosti), sedačky, fofrklacek, pedály... etc. Nikdy se mi , pokud se nepletu, nestalo, že bych se při jízdě v autě fetišisticky válel po měkčených ( nebo tvrzených ) plastech ( sakra, ani nevím jaké plasty mám teď v autě). Pokud si chci užít nějaký heboušky, používám manželku, milenku, stěně labradora, v nouzi koženou sedací soupravu, plyšovýho medvěda a fleecovou mikinu. Doporučuju.
neregistrovaný "Croix"
7. 3. 2008 12:31
Měkčený plasty
Ty bláboly o měkčených plastech jsou naprostej nesmysl při výběru jakýhokoliv auta. Luxus spočívá ve výbavě a ne v plastech, (asi) nikdo je během života automobilu neošahává aby si řekl "to mám super auto." Spíš bych řekl, že to je takovej trik smluvenej evropskými výrobci a motoristickými novináři. Evropským výrobcům totiž už léta zatápí asijci a teď se sem zkouší natlačit i značky z US a co do výbavy, vlastností automobilů, dnes už i spolehlivosti (u japonců vždy) a výsledné ceny proti tomu nemají co postavit takže mají pořád menší podíl z koláče na trhu. Tak se přišlo před pár lety na to (zřejmě), že se začnou montovat jako základní prvek určující kvalitu vozidla a jeho vhodnost ke koupi vůbec, na které všechno stojí a leží (:-))), měkčené plasty a novináři na to budou stále upozorňovat, jak svět za Evropou zaostává a lacinně vyrábí nekvalitní auta, která radši nekupovat, aby jste se za ně nedejbože nestyděli. Jiné racionální vysvětlení pro ty srandovní tanečky kolem plastů nemám....
anonym
7. 3. 2008 12:24
BOB
Kdo chce měkký plasty ať si koupí třeba Q7, ale ať si pak nestěžuje že mu to zůstane viset na první hromadce sněhu... Forestr už není co býval... Byla to hnusná krabice, která netrhla pr*el, a teď zdůrazňuji každému SUV... Za 500000,- v základu je to geniální auto s geniálním motorem, které se může směle srovnávat s většinou sporťáků na cestách a většinou off-roadů v terénu, nikoliv se stupidními SUV s hladexy a podobnými kravinami... Tyhle mu nesahají ani po jeho nizkou karoserii...
7. 3. 2008 12:06
Re: Tvrdý plasty
Btw. Jestli jsou tvrdý plasty kvalitně smontovaný a nejsou nijak šizený a nezačnou po pár kilometrech vrzat, tak jsou lepší než nekvalitní měkčený.
7. 3. 2008 12:03
Tvrdý plasty
To je pořád dokola. Ale ruku na srdce, který se současných menších SUV má měkčený plasty. Moc jich neznám, vyjma Tigiho. Tvrdý plasty má kdejaké SUV. Ale kvůli plastům si lidi SUV nekupují. Např. ve starší Vitaře jsou tak nekvalitní plasty, že by se možná za ně styděli i korejci. Ale to nejsou plasty, který dělaj Vitaru skvělým autem v terénu, to dělá kvalitní technika. Měkčený plasty mají bý doménou hlavně nižší střední třídy a potom luxusních sedanů, ale ne v SUV a Off-roadech. A jestli si je kvůli tomu nebudou kupovat slečinky s centimetrovýma vrstavma make-upu, tak to je jejich problém. Normálním chlapům je to jedno.
Avatar - Blue Sun
7. 3. 2008 11:49
Re: :-(
Verze s bílým interiérem se nikam mimo silnici nedostane... budou s ní jezdit lidi, pro které vrcholem nesilničních aktivit bude parkování do garáže... a nebude jim vadit utratit pár stovek za čištění. Pro praktiky je tu oblíbená černošedá.
neregistrovaný "qus"
7. 3. 2008 11:44
Re: :-(
mam imprezu wrx a nema ani zlaty kola ani modry lak :-)
anonym
7. 3. 2008 11:21
Re: :-(
Souhlasím - bílý interier je neštastná a nepekná volba
7. 3. 2008 11:13
Re: :-(
Vnímaš je očima. Jinak proč např. majitelé Imprez, chtějí mít zlatá kola a modrý lak, když na funkčnost auta nemají žádný vliv?
neregistrovaný "astony"
7. 3. 2008 11:06
Re: :-(
jojo, máš pravdu, Subaru podle mě ztrácí svojí identitu. Ty všechny zvláštnosti si pěstovali tak dlouho a najednou je ze subaru konfekce :no:
neregistrovaný "subarist"
7. 3. 2008 11:05
Re: :-(
já se při řízení držím volantu, maximálně spolujezdkyně, nemám potřebu osahávat nějaké pitomé plasty... hlavně, že jsou funkční a po letech nevržou
Avatar - Blue Sun
7. 3. 2008 11:01
Re: :-(
Myslíš, že Foresteru šlo primárně o praktičnost? Od toho jsou jiné značky a modely... Jenže to nepřináší zisk, tak muselo Subaru padnout za oběť penězům.
7. 3. 2008 11:00
Re: :-(
Já nechápu Subaru,když si Evropa přeje mít v interiéru měkčené platy, tak proč je tam nedají. To je pro ně takový problém? I když chápu, že každý musí nějak šetřit.
7. 3. 2008 10:33
Re: :-(
To je otazka, kdyby byl tenhle forester f dieselu pred rokem, tak uz mi stoji na zahrade. Starej je sice super ale desne nepraktickej...
Avatar - Blue Sun
7. 3. 2008 09:28
Re: :-(
I mně se líbí současný Forester více. Zatím tedy soudím jen podle fotek, budu si muset počkat na první osobní setkání... ale bojím se, že kouzlo Foresteru vezme tímto za své.
anonym
7. 3. 2008 08:25
Re: :-(
No popravdě - na první pohled se mi líbí více stávající generace ... Myslím, že hodně lidí na Foresterovi oceňovalo, že to není tak docela čistokrevné SUV, ale spíše více kombi se vším pozitivem, které SUV přinášejí.
Ta velká "krabicovatost" je myslím na škodu. A co se týká interieru - nevím, nevím, ale cesta bílého interieru v luxusním provedením není myslím správná. Nejenže je z něj člověk rozpačitý, nevypadá hodnotně a je skutečně vrcholně nepkratický, ale vůči interieru v žluté kůži stávající generace (doplněné například černou metalízou) vypadá bílá chudě a nezajímavě.
Avatar - Blue Sun
7. 3. 2008 07:54
:-(
Opět měkkoplastová onanie. Nechápu... Ale zase se nedivím, že jinak kvalitní auta nemohou mít vysoké prodeje, když se z nepodstatné věci udělá symbol nejvyšší kvality... měkčené plasty... chjo.
Chudák Forester nám trošku ztučněl. Vlastně trošku moc, zdá se mi. Z nízkého SUV se stalo klasické SUV... větší, hřmotnější. Asi by lezl do zelí menší Impreze, kterou by trumfl prostorově a byl jí blízko jízdně, tak musel růst... Ale zase v něm bude více místa nad hlavou a o trošku vyšší posed, hádám.