Ženeva živě: Subaru Forester – první dojmy
Forester se po designové stránce více přiblížil ostatním SUV v segmentu, dostal líbivý kabát, který působí solidně, žádné výstřelky nebo posouvání automobilového designu se ale nekonají. Forester nyní působí více majestátně, to kvůli rozvoru delšímu o 91 mm (nyní 2616 mm) a vyšší světlé výšce, která narostla o dva centimetry na 225 mm.
Forester dostal také, po vzoru Imprezy, nový interiér, ve kterém ale záplavu hodnotně působících plastů nenajdete. Působí na nás možná až příliš účelně a stroze, i když vystavené exempláře byly v nejvyšší či střední výbavě. Nic nepomáhá ani relativně široké použití stříbrných plastových dílů. Od nové generace jsme čekali větší posun vpřed.
I přes přítomnost střešního okna je vpředu i vzadu dostatek místa nad hlavou. Klasické bezrámové dveře nahradily dveře s rámy, hlavně kvůli lepšímu odhlučnění a těsnění interiéru. I přesto jsou dveře Foresteru typicky lehké, jako kdyby rámy vlastně ani neměly.
Zavazadlový prostor je mírně do kopce, po sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha (taktéž skloněna o několik stupňů vzhůru směrem od nákladové hrany). Pod pátými dveřmi opatrně, pokud máte více než asi 183 cm musíte se sklonit, jinak se o víko uhodíte do hlavy.
Z nové generace máme rozporuplné pocity. Forester je nepochybně kvalitní automobil, o jeho prodejích v Evropě ale rozhodne zejména ochota zákazníků oželet měkčené plasty a také parametry nového dieselového agregátu, který se pro Forestera již chystá.