ahoj, poradíte mi prosím, co s klepajícími ventily u Mazdy 626. Je to motor 1.8 16V, rok 96. Oprava by stála cca 20 tisíc, což je mi líto investovat. Nebylo by jiné, levnější řešení?
mam podobnu skusenost s MX3, 1.6 16V, neviem aky olej tam bol, ale nejaky castrol mam pocit 5w40... klepala vacka ako na starom oltcite, kazdy mechanik co to pocul povedal, ze treba generalku hlavy, fakt to bol rachot. potom som menil olej a dal som tam TOTAL QUARTZ 10W40 a od toho momentu motor ako novy do dnesneho dna, na volnobeh ho ani nepocut... tak skus ist touto cestou :)
To budou asi hydroštely. Jinak mi klepou tak 800m, pak ne. Pokud klepou čistě zpočátku za studena tak je to OK. Jinak klepou moc, někde jsem četl (tady nebo na autorevue), že mu taky na Mazdě 626 klepaly ventily a najel s tím asi 100tkm v pohodě, pak to prodal.
Můžeš zkusit přípravek od firmy wyns, Lifter, který to může pročistit, ovšem chce se to poradit s mechanikem, někdo to nedoporučuje do motorů, který maj větší nájezd.
ha stara a zda sa nevyliecitelna nemoc 626tiek. Nie je snad model, kde by ventily po case neklepali, no, zda sa, ze to nema ziadne fatalne nasledky. Inak skus sa kuknut do fora na [odkaz] tam tato otazka padla x-tisic krat. Je ale klepanie a klepanie, stari mazdaci uz vedia rozlisit to neskodne od napr."indikacie nutnosti doliat olej" :-)
Zcela jistě to jsou hydroštely. V podstatě se vždy jedná o zanedbanou údržbu, ale její podmínky nejsou zcela známé. Výrobce Mazda doporučuje měnit olej po každých 10tis.km, já osobně ho měním už když se hdyroštely začínají ozývat (cca 8-9tis.km). Olej je doporučován 10W40, což koresponduje se zkušenostmi uživatele níže...