Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ženeva 2019: Piëch Mark Zero akceleruje na 100 km/h za 3,2 s a na 80 % se dobíjí za méně než 5 minut

Piëch Mark Zero patřil mezi předem ohlášené premiéry letošního autosalonu v Ženevě. Společnost Piëch Automotive svůj slib splnila a odhalila ve Švýcarsku atraktivní elektrické GT, které zaujme svými výkony.
Zpět na článek
7. 3. 2019 18:34
8. 3. 2019 00:40
8. 3. 2019 02:29
8. 3. 2019 05:11
8. 3. 2019 15:10
8. 3. 2019 08:09
7. 3. 2019 18:34
desten.com
Koukal jsem na jejich stránky a moc důvěryhodně to zatím nevypadá. Asi jako Quant Nanoflowcell nebo jak se jmenovali ti s přečerpáváním elektrolytu (kde je jim konec ??).
Velmi rád bych se ale mýlil
Rozbalit vlákno
1
7. 3. 2019 19:11
Re: desten.com
Souhlasim s tebou Mirku.
Avatar - Fickroc
8. 3. 2019 00:40
Cokoli
Tak tak Mirdo, je těch holubů na střeše nějak moc. :-) :-)
A těch vrabeců v hrsti moc nejni... Tesla je dle popisků novinářskejch machrů špatná, no, a ostatní tzv vůdci, po třech obr vylepšeních dojede stejně daleko, jako můj Golf z roku 1996 (i3)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - elektrikar
8. 3. 2019 02:29
Re: Cokoli
Těžko si toho nevšimnout.

K zamyšlení je také to, že všichni machírci z automotive, především jejich vůdce VW, v podstatě v roce 2019 těžko nalézají odpověď na auto Tesly z roku 2012.

Kam po letošní Ženevě zmizeli všichni ti chytrolíni - WinDieselové, Spáleni apod.? Jediné ce po nich zbylo je kvičení v údolí tupých hlav. >:D >:D >:D
8. 3. 2019 05:11
Re: Cokoli
Ty máš své údolí? To je hezké, asi vás je tam víc podle množného čísla ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
8. 3. 2019 11:15
Re: Cokoli
400 km dojezdu elektromobilu "natankovaných" za méně, než 5 minut - a vemeno, který si tu hraje na elektrického odborníka, nad touto evidentní technologickou absurditou tady vlhne blahem...

Strécu "elektrikářu", jestli tvé schopnosti odpovídají tomu, jak se zde projevuješ, možná by bylo dobré, aby sis objednal kvalifikovaného odborníka i na výměnu monočlánku do budíku či elektrické svítilny, ty hlavo jedna hloupě blábolící.

Až firma Piëch dokončí vývoj a rozjede masovou výrobu a prodej tohoto vozu, mám pro ně další nápady, kam by mohli napřít svůj nevšení vynálezecký um:
- protitanková / protipevnostní pistole v ráži 22 LR
- laserový meč - klidně i pro Dart Vadera
- strategická jaderná ponorka vyrobená z lisovaného neklíženého papíru
- supersonický stíhač 9. generace vyrobené ze sušené chlévské mrvy
a zopár dalších :-)
Avatar - elektrikar
8. 3. 2019 15:10
Re: Cokoli
Ten článěk je jako takový blbost a firmě Piëch také nevěřím.

Reálně pochybuju, že by se někomu podařilo nabít baterii 0%-90% SoC (bez ohledu na kapacitu) pod 45 minut. Teď nemyslím "špičkový" výkon 350kW a další mystifikace.

Co jsem chtěl říčt je, že značky VW, Audi, Porsche, BMW, Volvo atd. se teprve po 7 letech snaží najít odpověď na technologii z roku 2012.

A znovu zopakuju to, co tvrdím stále dokola. Kdo nemá kde nabíjet přes noc, pro toho je BEV hloupost a ať si koupí diesel/benzín/cng. Kdo tu možnost má a může nabíjet u domku, pro toho je BEV ultimátní stroj.

Také si přečti původní příspěvek Fickroc na který jsem reagoval, doporučuji pasáž:
"Tak tak Mirdo, je těch holubů na střeše nějak moc.
A těch vrabeců v hrsti moc nejni..."

Už ti to docvaklo? :yes:
8. 3. 2019 08:09
No,
pekné to je, len keby to nemalo ten uholný pohon. V8 alebo V12 by sa tomu hodilo viac :-!
Rozbalit vlákno
0
8. 3. 2019 09:16
Nabíjací výkon bude okolo 1 megaWatt-u
80 % nabitie batérií pri dojazde cca 500 km znamená asi 80 kWh. A to všetko za 4 minúty 40 sekúnd, to jest 280 sekúnd. To sa rovná 280/3600 hodiny = 0,0777778 hod. Výkon nabíjania je potom cca 80/ 0,777778 = 1.028 kW.
O 10-15 rokov by takýto nabíjací výkon mohol byť štandardom, ak by sa batérie vyrábali na báze superkondenzátorov. Energia by uložená aj v superkondenzátoroch v autách a aj na nabíjacej stanici, a tak by tieto nabíjačky nezaťažovali rozvodnú sieť nepravidelnými, ale zato veľkými odbermi...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - elektrikar
8. 3. 2019 15:20
Re: Nabíjací výkon bude okolo 1 megaWatt-u
Ano, to odpovídá konstantnímu proudu 2500A při 400V. V podstatě je z toho jasné, že pan redaktor toho ve škole moc nepobral. Na základní škole ve fyzice učí, že tepelný ztrátový výkon je roven P = R.I^2. Pokud by se baterie skládala ze 7500 článků, tak máme proud 33A na jeden 4V článek >:D. To znamená ztrátový výkon ve formě tepla 110W/ článek při odporu 0,1Ohm.

To znamená, že z té baterie by muselo být odváděno 825kW tepla a pouze 175kW by bylo použito k nabíjení >:D >:D
8. 3. 2019 15:38
Mne nepeijde nic svetoborneho
na tom udelat 2,5t vazici auto s baterii o kapacite 100kwh za 3 miliony a dalsi mega na nem prodelat. Ani dnes ani v roce 2012. Ostatne Peugeot 106 to ume ca 86. Co mi prijde extra, je udelat to a nezkrachovat ani nezit z externich penez. Fandim Tesle ale tyhle slaboduche zaslepene komentare jen kzi Tesle pověst.
Rozbalit vlákno
0